בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אלפי נוסעים הנדחסים ברכבת הקלה בירושלים, לעיתים קרובות בצפיפות "כסרדינים", חשופים, על פניו, להידבקות במחלת הקורונה ● במשך שבוע נסעתי מדי יום אף מספר פעמים ביום, ב"רכבת הקלה" בעיר, לאורך הקו, ונתקלתי בתופעה מקוממת שנוסעים לא מעטים לא עוטים מסיכות ואין איש מעיר מפקח או אוכף ● אין משילות, הפקרות
|
אין אכיפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
שהיתי עם בני משפחתי בשבוע שעבר במשך מספר ימים בירושלים. ביקרנו באתריה השונים ונסענו מדי יום ברכבת הקלה בציר קו גבעת המבתר-הר הרצל עם עליה וירידה, אף מספר פעמים, בתחנות הביניים. בכל הנסיעות שנסענו, ונסענו פעמים רבות, היו נוסעים לא מעטים שלא עטו מסיכות בתוך הקרונות שלעיתים היו דחוסים וצפופים, ואיש לא העיר להם או אמר להם מילה. לא ראיתי פקחים שעלו לרכבת והעירו לנוסעים שלא עטו מסיכות, וגם אם עלה פה ושם פקח היה זה פקח לביקורת כרטיסים שבדק כרטיסים אך לא העיר ולא ביקש מנוסעים שלא עטו מסיכות לעטות מסיכה. גם אין כרוז בתוך הקרונות, כמו באוטובוסים, המבקש מהנוסעים לעטות מסיכה, לפחות אני ובני משפחתי לא שמענו . שאלתי פקחים הבאים לבדוק כרטיסים למה הם לא מעירים לנוסעים על אי-עטיית מסכה, והם אמרו לי שזה לא תפקידם וזה תפקיד של שוטרים. אומרים לי כי הייתה תקופה שעלו פקחי קורונה, אבל ללא סמכויות. רק העירו, אבל גם זה פסק מזמן ולא קיים. דווקא בירושלים, ובמיוחד ברכבת הקלה בה לעיתים הנוסעים נדחסים "כמו סרדינים" דחוסים צפופים אחד ליד השני, חשוב להקפיד שהנוסעים יעטו מסכות כראוי (יש נוסעים שעוטים מסכות על חצי מהפנים לא על האף ולא על הפה בכאילו). יודגש כי ירושלים מובילה או בין המובילות בארץ בצורה בולטת בשיעור תחלואת הקורונה. רוב הנוסעים ברכבת הקלה בעיר, הם מהמגזר החרדי והערבי, מגזרים שבם קיימים שיעורי תחלואת קורונה גבוהים באופן יחסי וגם שיעורי אי-התחסנות בעיקר במגזר הערבי אף הם גבוהים יחסית. למה אין פיקוח על נושא הקרונה ברכבת הקלה פניתי בעניין אי-אכיפת תקנות הקורונה ברכבת הקלה בירושלים לעירית ירושלים, הופנתי למחלקת התחבורה העירונית, ושם טענו כי הנושא לא באחריותם, וכי עלי לפנות לחברת "כפיר" המפעילה כיום את הרכבת הקלה. פניתי לחברת "כפיר" בנושא. חזרה אלי בטלפון אישה שהזדהתה בשם בשמת ממחלקת קשרי לקוחות של חברת כפיר ואמרה כי תפקיד אכיפת הקורונה ברכבת הקלה אינו של הפקחים של הרכבת אלא זה תפקידם של השיטור העירוני. לגבי הכרוז אומרת בשמת כי בתחנות עצמן יש כרוז המבקש מהנוסעים לשמור על תקנות הקורונה. מדבריה הבנתי שאין בקרונות עצמן כרוז המבקש מהנוסעים לעטות מסיכה. בשמת הבטיחה להעביר את הנושא להנהלת החברה לבדוק ולטפל בנושא. אגב איפה משרד התחבורה ומשרד הבריאות בסיפור ואיפה התקשורת המקומית והארצית? ראוי שיבדקו את הנושא.
|
תאריך:
|
13/12/2021
|
|
|
עודכן:
|
13/12/2021
|
|
אלי אלון
|
+בוריס ג'ונסון אישר: מקרה מוות ראשון מאומיקרון
|
20:21 13/12/21 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
ראש ממשלת בריטניה אישר כי אחד מן המאושפזים בבתי החולים בבריטניה מת לאחר שלקה בנגיף אומיקרון ▪ לא נמסרו פרטים נוספים על מקרה המוות הראשון מן הזן שמקבל אישור רשמי (ג'ונסון. "מה לעשות? לקבל את חיסוני הדחף" [צילום: קירסטי וויגלוורת', AP])
|
|
+הקורונה גורמת נזקים כבדים במיוחד במערכות החינוך
|
08:15 13/12/21 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
ההוראה המקוונת לא הצליחה להוות תחליף הולם בשנות הקורונה, והתלמידים עלולים לאבד הכנסות של 17 טריליון דולר לאורך חייהם - קובע מחקר בינלאומי מקיף, אותו מצטט וושינגטון פוסט (אורגוואי השקיעה מראש [צילום: מטילדה קמפודוניקו, AP])
|
|
|
מבין כל השלכות הקורונה, בודדות הן מאריכות ימים כמו סגירת בתי הספר. בשיא המגיפה בשנה שעברה, 1.6 מיליארד תלמידים ב-188 מדינות שהו בסגר. 700 מיליון מתוכם היו באיזורים בהם בתי הספר נסגרו בצורה מלאה או חלקית. הלמידה עברה למחשבים ניידים, טלוויזיה ורדיו – והותירה את ההורים עם שאלה קשה: האם זהו תחליף מספק? הנתונים נותנים תשובה נחרצת: לא.
|
|
|
צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת לחיסונים דנו בלילה (יום א', 12.12.21) בצמצום פרק הזמן בין המנה השנייה למנה השלישית ומתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת.
|
|
|
"כמו בדלתא, גם מול האומיקרון חשוב לומר שישראל במצב טוב. קיבלנו החלטות ונקטנו צעדים שאף מדינה לא עשתה, ועם זאת עשינו את זה בצורה מדודה ומדויקת והתוצאות לפניכם. יש הבנה שאי-אפשר למנוע את התפשטות האומיקרון, אבל כן אפשר לעכב ולקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים ולצורך ההתחסנות". כך אומר (יום א', 12.12.21) שר הבריאות, ניצן הורוביץ.
|
|
|
המשרדים ריקים ברובם. חברות התעופה ביטלו אלפי טיסות. התדירות של הרכבות התחתיות והאוטובוסים נמוכה יותר. בתי ספר מבטלים ימי לימודים של כיתות שלמות. לקוחות מבזבזים זמן בתורים. האינפלציה השנתית הגיעה לשיא של ארבעה עשורים. זו אינה כלכלה בריאה, קובע ניו-יורק טיימס בהתייחסו למצב המשק האמריקני, והאמריקנים אינם טועים כשהם מרגישים כך.
|
|
|
ראש הממשלה, נפתלי בנט, קורא לאזרחי ישראל להתחסן נגד קורונה ולחסן את ילדיהם מפני המחלה, על-מנת שניתן יהיה להימנע מפגיעה חמורה בילדים לאחר הדבקה בזן אומיקרון של הנגיף.
|
|
|
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|