|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

שנה שחלפה

אדם בר דעת צריך לחשוש לנפשו אם יעז לסקר את השנה שחלפה ובמקרה שורה, מילה, קטע או הסיקור כולו לא ימצא חן בעיני מישהו "דמך בראשך, ראה הוזהרת"!
28/12/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
דומה למאות הפגנות שונות [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]


בלב כבד

אנחנו חיים בתקופה בה אם אעז להעביר ביקורת על מישהו, או לחשוב בצורה שאינה נראת בעיניו, או אפילו להסתכל לעברו, הוא יעמוד להענישני בחומרה. זו כנראה התרבות החדשה. כשהתרענו על כך מהלך השנים ביחס לצורת הפעולה של האיסלאמיסטים, איש אל היה מעוניין להקשיב. עכשיו אותה גישה היא נחלת הכלל, ואוי אם אתה בצד הלא נכון.

למי שיפטור הנחה זו בלא כלום, גישה זו הולכת ומשתרשת בכל חלקה טובה. כאמור, פעם היה זה נחלת האיסלאמיסטים שניסו להשתיק אותנו: העובדות, ולכן הטיעונים, לא היו בצידם, כך שהברירה היחידה הייתה לתקוף את הצד השני (אתה שמן, אתה מכוער, אתה שונא מילדות, אתה גזען). כשזה לא עבד, הם התעלמו מהצד השני כאילו הוא לא קיים. וכשגם זה נכשל, הם יצאו לרדוף את מי שהם לא אוהבים ולהשתיק אותו לצמיתות (ולא בחלו ברצח כשהדבר התאפשר בקלות, ראה לדוגמה את רצח תיאו ואן גוך בהולנד לפני 15 שנים או את את הטבח במשרדי צ׳רלי הבדו בפריז לפני שש שנים). לאניני הטעם, הם הצליחו להעביר חוקים שאסור בתכלית האיסור להעליב את האיסלאם. מה שמותר לגבי משה וישו, אינו שקול לגבי מוחמד.

היום, גם אנשים וגופים שאנחנו מעריכים ביותר משתמשים באותם כלים בדיוק. לדוגמה כשארגון Stand With Us לא רצה שתמונות שלהם באירוע יופיעו לצד מאמר לא מחמיא אך מדויק ביותר על בזבוז כספי תורמים הם יצאו להשתיק עיתונות חופשית. ארגון אחר, ה-IAC, יצא למלחמה בארגון מקביל שהקים מנהל בכיר לשעבר אצלם, והם לא עצרו בעצמם ואף איימו על עובדי סנטור לשנות את שם הגוף שקידם הכרזה מסוימת (כך שהם יקבלו קרדיט על כך ולא הגוף המתחרה שיזם והוציא לפועל).

כך גם בנציגות הדיפלומטית הבכירה של מדינת ישראל בחוף המערבי - כשלא מצא חן בעיני אחד הדיפלומטים סיכום דברים על הצלחותיו וכשלונותיו של אחד הקודמים בתפקיד (כל זמן שהסקירה הייתה חיובית, לא נאמרה מילה, אך ברגע שהמציאות המשתקפת לא נעמה לאוזניים, היה צריך לצאת למלחמה, להשתיק ולהעלים את האמור ולהעניש את האחראים). אפילו במרכז שמעון ויזנטל לסובלנות שמרכזו בלוס אנג׳לס, בזמנו של הנשיא טראמפ, לא נעם להם לשמוע ברבים ששחקני הצגה שהעלו במרכז עצמו השוו את הנעשה בגבול הדרומי למעשי הנאצים ואת המהגרים הבלתי חוקיים לאנה פרנק, ואף ביקשו את הקהל מדי ערב לתרום כסף להלחם בנעשה. מה עשה השני בארגון? התעלם מפניות התקשורת אליו, וכשהעזו לכתוב, הוא החליט על חרם לעד (האמת לא נעמה לאוזניו, ובמקום לתקן ולשנות, הוא יצא להעניש קשות את השליח).

אם כך, אדם בר דעת צריך לחשוש לנפשו אם יעז לסקר את השנה שחלפה ובמקרה שורה, מילה, קטע או הסיקור כולו לא ימצא חן בעיני מישהו. "דמך בראשך, ראה הוזהרת"! אך כיוון שאני בעסקי מלחמות בתחנות רוח ומרגיש ממש כמו דון קישוט, הצטרפו אלי למסע קצר!

דברים שקרו

השנה שחלפה מיהרה לעבור, משל כאילו רצה אלוהים עצמו שהיא כבר תגמר, תצטרף לאחיותיה הקודמות ותעלם מהתודעה. הדבר המשמעותי ביותר שקרה הוא שלמעלה מששת מאות אלף איש נפטרו בארה"ב מהווירוס, ואיש לא אמר מילה, כאילו הדבר לא היה. פי שלושה מתים מאשתקד, וזאת למרות שני חיסונים ותיגבור שלישי.

הדבר המשמעותי ביותר השני הוא מלאכת ההרס של ארה"ב מבית (מלשון מהריסיך ומחרביך ממך יצאו). עתידה הכלכלי של ארה"ב מושכן, ולאחראים לא אכפת, הם ממשיכים במלאכה. הכל נעשה "על חודו של קול", ומסתבר שדווקא הקול הזה שינה דעתו לקראת סוף השנה. מלבדו אף דמוקרט לא התייצב ואמר, "זה שגעון, לא אתן ידי לכך, כי מי שישלם הם ילדינו, נכדינו, נינינו וילדיהם אחריהם".

הדבר המשמעותי ביותר השלישי הוא קיבוץ השליטה בארה"ב כשבראש צועד אדם עם בעיות קוגניטיביות. סין, רוסיה ואירן, כמו גם שאר העולם, מכירים בחולשת ארה"ב ומנצלים זאת לצרכיהם. יבוא היום בקרוב מאוד והזלזול המוחלט יהפוך למעשים, ואז נראה את החולשה הממשית של ארה"ב בקוריאה הדרומית, ביפן, באוקריאנה ובמזרח התיכון, כמו גם באובדן מעמדו של הדולר כמטבע הבינלאומי.

בעוד התהליכים האלו קורים, דבר לא נעשה. הדמוקרטים עסוקים בביסוס שלטונם המוחלט, דבר לא מעניין אותם. הרפובליקנים חיים באשליה שיבוא נובמבר, 2022, והם יצליחו להטות את מצב המאזנים לטובתם. כיוון שהם חסרי עמוד שידרה, אפילו אם זה יקרה (והסיכויים נמוכים למדי או בלתי אפשריים בעליל), הדמוקרטים ימצאו דרכים להשתלט בחזרה, כה טעים לחיכם שכרון הכוח.

מי יציל את ארה"ב? מי יציל את העולם? האם אנו בפני משבר כלכלי שלא היה כמוהו? האם אנו בפני מלחמת עולם שלישית? ואולי השואה הייתה רק פרק מקדים למה שצפוי ליהודים עתה כשהאנטישמיות פורצת מחדש?

נחזור לארה"ב, שם האירוע המכונן היה ללא ספק ההכרה בתוצאות הבחירות לנשיאות בקונגרס בשישה בינואר, 2021. בספרי ההיסטוריה יקראו לכך "נסיון ההשתלטות על תחנת הרדיו בגלייויץ (של ה-31 באוגוסט, 1939, העילה לפריצת מלחמת העולם השנייה)". הפגנה מסוג הפגנות רבות משתתפים (עשרות אלפים) שקרו יום אחר יום כל אימת הנשיא טראמפ הופיע, שהפכה (במזיד ובמתוכנן או כיוון שיצאה מיד שליטה?) לחדירה לקומפלקס הקונגרס האמריקני. איך ייתכן שכוחות הביטחון האמונים על שמירה על המקום והשוהים בו לא היו מוכנים? שלא היה מידע מקדים? שהאחראים סרבו להצעת עזרה פדרלית? אלו שנכשלו בשמירה יהיו אלו שיחקרו את האירוע, אך מסקנותיהם נחרצו מראש. החקירה היא למראית עין בלבד, משפט ראווה שתפקידו לא למצוא את האשמים (הם יודעים בדיוק שהם אחראים) כי אם להטיל את האשמה על האחר ולנצל את ההליך להענשת ולהשתקת אויביהם הפוליטיים כמו גם לביסוס מוחלט של כוחם.

איך ייתכן שכל ההפגנות הקודמות היו מסודרות ופטריוטיות, ורק זו הייתה "התקפת ה-11 בספטמבר" של טרוריסטים מבית? ההפגנה דמתה למאות הפגנות זהות של גופים רדיקליים בתמיכת הדמוקרטים שקרו ממאי ויוני שנה קודם לכן, והן היו מותרות, והנזק לרכוש ולנפש היו מוצדקים לחלוטין. רק עכשיו, כשהדמוקרטים טועמים מנה הדומה לזו שהם עצמם הגישו פעם אחר פעם, הדבר לא לחיכם.

מה שקורה בארה"ב אינו שונה ממלחמת העולם השנייה, אך בעוד שזו הייתה מלחמת עולם, כאן זו מלחמת פנים שנראה כרגע, למי שמחבר אחד לאחד כפי שעשינו ביחד בסיקור זה, שיד הגרמנים על העליונה והרייך השלישי מתבסס לאלף השנים הבאות.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שמה שנחוץ הוא מתקפת פתע כמו זו שקרתה לפני שמונים שנה בדיוק, בשבעה בדצמבר. ההחלטה של ארה"ב - המגדלור היחיד בעולם שעוד פעל - להכנס למלחמה כתוצאה ממתקפת היפנים על פרל הרבור הביאה לידי סיומה ארבע שנים אח"כ. נזכור גם שנדרשו שתי פצצות אטום על יפן לזרז את הסוף, כמו גם עשרות מיליוני חיילים שנפלו מהלך המלחמה הכוללת. העלות הייתה אדירה, אך העולם ניצל. העולם פחות שישה מיליוני יהודים שנרצחו בשיטתיות על-ידי הצורר הנאצי.

השנה שחלפה לימדה אותנו לא רק שיכרון חושים מה הוא, כי אם גם התעלמות מוחלטת ממה שקורה. גם הפולנים לא ידעו שהעשן המיתמר מהמשרפות (קרמטוריומים) הוא של היהודים (או בכלל של אנשים בשר ודם). לפי מדינת פולין היום והחוקים שהועברו בה בשנתיים האחרונות, הם לא אחראים, הם לא היו שותפים לדבר והם גם לא ידעו דבר. הם היו עם אומלל, תחת כיבוש, שפשוט ניסה לשרוד (אימרו זאת לבני משפחתי שנספו ואלו שניצלו מיד הפולנים באותן שנים). כמו הילדים שניצלו בהטרף ספינתם בספר "בעל זבוב", כך גם הדמוקרטים היום לא מודעים למעשיהם, עד כמה הם חיתיים או גרוע מכך. יבוא יום שהם יתעוררו.

איני יודע מה טומנת השנה האזרחית החדשה בחובה. האם יהיה כאן ניסיון השתלטות על וביטול בית המשפט העליון בכדי להשיג כוח מוחלט? אולי יהיה "רגע פרל הרבור" אחר. אך בוודאות יקרה משהו מכונן, כי הדרך עליה אנו צועדים הרת אסון במיוחד.

מהלך שנה שעברה, כשמספר המתים זינק לאלפים כל יום, שוקי הכספים המשיכו לעלות. השנה, כשהחדשות היו גרועות (הבריחה מאפגניסטן, האינפלציה הדוהרת יותר מאשר בארבעים השנים האחרונות, עשרות אלפים הצועדים על גבולות ארה"ב ומועברים - עם מחלה או בלעדיה, ללא כל בדיקת רקע - לכל רחבי ארה"ב, בעיות אמיתיות בכל שרשרת האספקה, וכו׳), שוקי הכספים המשיכו להאמיר לגבהים חדשים. הם ודאי הפסיקו להיות מדד אמיתי. הם לא יכולים לשמש כאינדיקטור החי הנופל מת עת החמצן אוזל, דוגמת הכנרית במכרות הפחם. אז מה יזהיר אותנו? מה ומי יגן עלינו?

מה עם כמאה מיליון אמריקנים שפויים, האם הם ילכו כצאן לטבח דוגמת היהודים למחנות הריכוז וההשמדה? מדוע הם לא מגינים על אורח חייהם ועל מדינתם, טרם יהיה מאוחר מדי? במידה רבה הם מתנהגים בדיוק כמו היהודים להם אמרו לארוז רק מזוודה אחת ולהתייצב להסעה מרכזית שתקח אותם למקום אחר. היהודים התייצבו, את שקרה אח"כ רובנו מכירים.

שנת 2021 הייתה שנה הרת גורל, המעידה ומזהירה על האסון הגדול בפתחנו, ואנחנו לא רואים, לא תופסים, לא מפנימים את גודל הסכנה. נכון לברך "תכל שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה", אך ברכות רבות ב-2022 קשה כרגע לראות. הכל נראה קודר, כשהחושך כה סמיך שהוא מונע להתקדם ולו צעד או שעל. כשהטפשות השלטת כה מוחלטת, כששכרון החושים כה מוחלט שאיש לא פוצה פה, כולם נהיו מכורים לגמרי לכח.

לנו רק נשאר לקוות שסקירה שנתית בזמן זה ממש בעוד שנים עשר ירחים תראה כמה נקודות אור, תקווה לאור חדש, ליום חדש. תקווה שאולי לא תתגשם, אם מלחמת העולם השנייה היא דוגמה למשך האסון המתרחש עלינו עתה.

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
בעיר קלן, אחת הערים העתיקות בגרמניה, קיבלו מסגדי העיר אישור להשמיע קריאות מואזין ברמקולים בכל יום שישי. תופעה זו לכשעצמה, אינה חידוש בגרמניה. בערים מסוימות היא כבר קיימת מאז שנות התשעים של המאה שעברה, אלא שקלן, העיר העתיקה ביותר בגרמניה, שתפארתה על הקתדראלה הגדולה ביותר מצפון לאלפים, היא אחת מסמלי התרבות וההיסטוריה הנוצרית של אירופה - זו התרבות וההיסטוריה המגדירה את אירופה.
23/12/2021  |  שלמה פרלה  |   יומני בלוגרים
אני באיחור של שבוע. אנסה לדחוס את השבועיים האחרונים. בחנוכה השתתפתי באירועים לכבוד החג. החג נתפס בתודעה האוניברסלית כ"חג האורות". מתאים לתקופה החשוכה בשנה, מסתדר עם תקופת דצמבר וחג המולד שבה הלילות ארוכים והרחובות מוארים באורות קסומים. אבל אני ביקשתי להדגיש בכל אירוע שחנוכה הוא חג עצמאותנו המחודשת במאה השנייה לפנה"ס. אנו מדליקים את הנרות לזכר נרות מנורת הזהב שהדליקו החשמונאים בבית המקדש המטוהר, לאחר ששחררו את ירושלים.
19/12/2021  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בתמונה: לדים זוהרים בתוך עץ חג המולד העשויים מבקבוקונים ריקים של חיסונים במרכז החיסונים בבוקרשט שברומניה. הצוות, באחד ממרכזי החיסון נגד קוביד-19 הגדולים ביותר בבוקרשט, בנו עץ חג מולד בגובה שלושה מטרים מ-19,000 בקבוקוני חיסון, חלקם עם לדים צבעוניים בתוכם אותם אספו מאז חודש מרס 2021 לצורך הפרויקט.
07/12/2021  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
כיבוש הארץ על-ידי אלכסנדר מוקדון "היווה נקודת מפנה מכרעת בתולדות הארץ" מבחינת החדירה היוונית ועמה התרבות ההלניסטית מתקופת אלכסנדר מוקדון עד הקמת ממלכת החשמונאים ב-140 לפנה"ס, ניהלו השליטים ההלניסטים מדיניות קולוניזציה והקימו כ-30 ערי פוליס, מתוכן 20 בא"י המערבית ו-10 בעבה"י המזרחי
לחנוכה יש פנים רבות. הגמרא מציינת את סיבתו בנס פך השמן, ולא בניצחון על היוונים. "מאי [מה] חנוכה, דתנו [ששנו] רבנן: בכ"ה בכסליו יומי דחנוכה תמניא אינון [=שמונה הם], דלא למספד בהון ודלא להתענות בהון [=שאין להספיד ולהתענות בהם]? שכשנכנסו יוונים להיכל [המקדש], טימאו כל השמנים שבהיכל. וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונִצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד של שמן שהיה מונח בחותמו של כהן גדול ולא היה בו אלא להדליק יום אחד. נעשה בו נס והדליקו ממנו שמונה ימים. לשנה אחרת קבעום ועשאום ימים טובים בהלל והודאה (מסכת שבת, דף כ"א עמוד ב')".
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il