|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מיכאלי. פתרונות הזויים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
|
|
|
השרה ליחסי ציבור
|
מרב מיכאלי יודעת לדבר ולהתראיין יפה. המשברים חולפים לידה כמו טפלון, אך ברמת השטח מדובר בשרה המנותקת מליבת העשייה ומציעה פתרונות שאינם מחוברים למציאות
|
מאז מונתה לתפקידה, עוסקת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, ביחסי ציבור. החלטותיה אינן הרות גורל, ולרוב היא עוסקת בגזירת סרטים על מה שעשו קודמיה בתפקיד. מיכאלי אינה עומדת בקשר עם ארגוני התחבורה הציבורית ומקפידה לנתק את עצמה מכל המשברים במשרדה. היא אמנית במילים, והכל מחליק לידה כמו טפלון. הנושאים ביותר מורכבים עוברים למנכ"ל המשרד, כאשר השרה אינה מעורה בפרטים. ההסתכלות היא מלמעלה תוך חוסר רצון להתעמק בחומר המובא לפתחה. תוצאה ישירה של כך היא כל מיני תוכניות תחבורתיות עם עטיפה יפה שלמעשה ריקות מתוכן, משרתות לוביסטים ולפעמים מנוגדות לכל היגיון תחבורתי. מיכאלי לא באה לפתור בעיות אלא בעיקר כדי לשמור על שקט תעשייתי. ראו לדוגמה את הדיון שהתקיים בישיבה האחרונה של מליאת הכנסת. כבר חמישה חודשים וחצי שאתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית bus.gov.il אינו פועל כראוי ומספק מידע חלקי ביותר על פעילות הציבורית. במשרד התחבורה לא יודעים לומר מתי ישוב המידע. אחרי שבפעם הקודמת שאל את השרה על כך, וקיבל ממנה מידע כוזב, שב ח"כ אלון טל ושאל בעניין את השרה מיכאלי. מיכאלי אמרה שתבדוק וציינה בפליאה שמדובר בסאגה. היא אפילו לא ידעה שהאתר לא פועל. משרד התחבורה עובר על החוק המחייב את פרסום המידע כבר כמעט חצי שנה, והשרה העומדת בראשו מנותקת ממצוקותיהם ומצרכיהם של משתמשי התחבורה הציבורית.
|
|
|
קודם לכן, הציג ח"כ טל שאילתה על כך שבעלי מוניות נגישות אינם מעלים נוסעים או גובים סכום מופקע מבעלי מוגבלויות. תשובת השרה לא פחות ממדהימה. מיכאלי עונה שהדבר אכן לא ראוי. היא מודה שהיקף הפיקוח הוא לא גדול ואינו מייצר הרתעה. אבל לטעמה הדרך לפתרון הבעיה אינה בהגברת האכיפה, אלא בדיבור כללי על התפיסה של הנגישות... כן, שמעתם נכון מיכאלי מחפשת את הדרך לפתור את הסיפור של המוניות בדרך לא קונבנציונלית. לח"כ טל היא מספרת על תקציב ייעודי של 96 מיליון שקלים, כדי להתחיל לעשות מהלך של הנגשה של המערכת, אבל אינה מספרת שכלל לא מדובר בהנגשה של מוניות אלא של אוטובוסים ותשתיות. חמור מכך, שרת התחבורה אינה מספרת מדוע היא נמנעת מלהורות על הגברת האכיפה. מי שעוקב אחרי הפרסומים ב-News1 כבר יודע - מיכאלי מעוניינת בחיסול ענף מוניות השירות ואף פרסמה תזכיר חוק בעניין. לשיטתה, אפשר לשכוח לחלוטין ממוניות שירות - וזה לא משנה אם הן לא-מונגשות או מונגשות.
|
|
תאריך:
|
23/01/2022
|
|
|
עודכן:
|
23/01/2022
|
|
עידן יוסף
|
+קו הרכבת לכרמיאל ייסגר לשישה ימים
|
11:37 23/01/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
לאור הגידול במגמת התחלואה במשק והקיטון בהיקף הנסיעות רכבת ישראל מקדימה עבודות תשתית חיוניות שתוכננו להתבצע בהמשך השנה ▪ גם תחנת אחיהוד תיסגר
|
|
תחנת הרכבת בכרמיאל [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
gngs
|
23/01/22 14:56
|
|
כחלק מתוכנית תחזוקת המסילות השנתית לצורך שיפור השירות הרכבתי ושיפור הבטיחות, יוקדמו עבודות תשתית באזור כרמיאל ואחיהוד ויחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות בתחנות אלה מיום רביעי 26.1.22 ועד ליום שני 31.1.22 (כולל).
|
|
|
לפני למעלה מעשור הפנימו גם בישראל שתחבורה ציבורית מפותחת היא מנוף לפיתוח כלכלי, לצמצום פערים ואף תורמת לאיכות הסביבה. מאז סדרי העדיפות השתנו עד כדי כך שיותר תקציב מופנה עתה לתחבורה ציבורית מאשר לפיתוח תשתיות תחבורה. אך ראו זה פלא, שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית אינו עולה, כפי שניתן היה לצפות.
|
|
|
ביום ראשון 23.1.22 תופעל תנועת הרכבות באופן זהה לזה שהופעלה היום (ה'), זאת בשל המשך היקף התחלואה של אנשי הרכבת, בדגש על מקצועות חיוניים להפעלת תנועת הרכבות כגון נהגים ופקחים, המאלצים את רכבת ישראל לבצע שינויים בתנועת הרכבות בהתאם לשיקולים הנלקחים בחשבון כגון ביקושי נסיעות לקו.
|
|
|
הוועדה למיזמי תשתית לאומיים של הכנסת התכנסה (יום ג', 18.1.22) ביוזמת חברי הכנסת בועז טופורובסקי וסמי אבו שחאדה לבחינת תוואי תוכנית המטרו בטרם קבלת החלטות סופיות. ראשי עיריות ומועצות דרשו בדיון לשוב ולדון בתוואי המטרו אשר לדבריהם אינו נותן מענה לעירם או לחלופין פוגע בדברים אחרים שמשרתים את העיר.
|
|
|
מערך התחבורה הציבורית של נהריה משנה את פניו. מיום שישי (21.1.22), יחודש מערך התחבורה הציבורית בעיר ויכלול שיפור השירות ושדרוג הזמינות, המהירות ומסלולי הקווים. זאת, במסגרת תוכנית משרד התחבורה להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולשפר משמעותית את השירות לנוסעים.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
|
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
|
|
|
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
|
|
|
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
|
|
|
איתן קלינסקי
את תבונתו של קהלת יש להפעיל באלו הימים, כשאנחנו מנהלים את המלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני והאכזרי, שרצח ביום שבת בתשרי תשפ"ד 1,400 יהודים, אנשי עמל ובני נוער שחגגו, ושכל "חטאם" בעינ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|