|   15:07:40
  יאיר נבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ניתוק רוסיה מה"סוויפט" יפגע בחברות אירופיות הפועלות ברוסיה

האוקראינים ממשיכים ללכוד סוכני חבלה רוסים שעושים מאמץ לבצע פעולות חבלה ואיסוף מודיעין בקייב הולנד, בלגיה וגרמניה יספקו נשק לאוקראינים תמונת מצב
26/02/2022  |   יאיר נבות   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
פגיעה ישירה בקייב [צילום: מן הטלוויזיה]

בשעות האחרונות (שבת, 26.2.22) יש הרבה התפתחויות חשובות. ננסה לתמצת: בשטח עצמו נדמה שהצבא הרוסי מגביר את מאמציו בגיזרת קייב וגם במזרח באזור חרקיב.

מקייב שומעים הערב חילופי אש כבדים, ירי מקלעים ודיוחים על תנועה של טנקים רוסים דרומה מצפון לקייב. האוקראינים ממשיכים ללכוד סוכני חבלה רוסים שעושים מאמץ לבצע פעולות חבלה ואיסוף מודיעין בעיר.

אבל לא פחות חשובות הן ההתפתחויות בזירת העיצומים ואספקת הנשק לאוקראינה. היום הודיעה הולנד כי תספק לצבא אוקראינה 200 טילי נ"מ מדגם "סטינגר" וכן עשרות מטולי רקטות נגד טנקים. בלגיה תספק 2,000 מקלעים ואלפי טונות של דלק. אפילו גרמניה, על-פי הקאנצלר שולץ, תספק לקייב אלף כלי נשק נגד טנקים ו-500 טילי קרקע-אוויר, "כדי שתוכל להגן על עצמה מול רוסיה".

אבל מעבר לכך, החזית החשובה יותר היא זו של העיצומים, משום שהאיחוד האירופי קרוב מאוד להשגת הסכמה גורפת, פה אחד, על מהלך לניתוקה של רוסיה ממערכת הסליקה הבינלאומית, ה"סוויפט". המכשולים האחרונים הוסרו ככל הנראה כשראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר שארצו תתמוך במהלך, ושהוא מתנגד למלחמה הרוסית נגד אוקראינה. השגת הסכמה כזו תאפשר לנשיא ביידן להניע את המהלך, שאישרו ומימושו יפגעו קשות בכלכלה הרוסית, אך במידה לא-קטנה גם באינטרסים העסקיים של חברות אירופיות הפועלות ברוסיה. המחיר הכלכלי שתשלם רוסיה יהיה כבד.

ועוד דבר חשוב - בשלושת הימים מאז שפרצה המלחמה, נעצרו ברוסיה בסך-הכל קרוב ל-2,800 מפגינים שמחו נגד המלחמה וקראו לעצירתה. יותר ויותר קולות מחאה נגד המלחמה מעזים להישמע בפומבי, אפילו מחבר פרלמנט אחד שהצביע בעד ההכרה בישויות הפרו-רוסיות, אך הצהיר היום שהוא מתנגד למלחמה המתפתחת נגד אוקראינה. חשוב לעקוב גם אחרי עוצמת המחאות נגד המלחמה בתוך רוסיה.

הערב סירבו שבדיה ופינלנד לאפשר למטוס הממלכתי בו טס ווצ'יסלאב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, להיכנס למרחב האווירי שלהן, והוא נאלץ לשנות את מסלולו. יש כמה וכמה מדינות שהודיעו כי המרחב האווירי שלהן ייסגר מעתה למטוסים רוסים.

תאריך:  26/02/2022   |   עודכן:  27/02/2022
יאיר נבות
+בנט נמנע מגינוי רוסיה: "מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
11:52 27/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי ביומיים הקרובים יוטסו מישראל לאוקראינה 100 טון ציוד הומניטרי לאזרחים שבאזורי הקרבות ולאלו שמנסים להימלט מהם  ▪  לא הזכיר בדבריו את רוסיה והבהיר: "אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
([צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ])
+נשיא אוקראינה סרב למשא-ומתן עם רוסיה בבלארוס
11:33 27/02/22  |  איציק וולף
רוסיה הודיעה כי היא מוכנה לקיים עם אוקראינה שיחות בבלארוס, וכי משלחת רוסית אף הגיעה לשם לצורך כך. בהודעה הרוסית הובהר כי הפעולות הצבאיות הרוסיות לא יופסקו במהלך השיחות.

בתגובה הודיע נשיא רוסיה, ולדימיר זלנסקי כי השיחות במינסק היו יכולות להתקיים אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה מטריטוריה בלארוסית. "אני מוכן לשיחות במיקום אחר, שלא שולח כוחות שתוקפים את אוקראינה - ורשה, איסטנבול, באקו - כולן הציעו לעזור במו"מ. יש עוד ערים שלא משגרות טילים אל אוקראינה. לא מינסק״, אמר.


+משרד החוץ הבריטי: נתמוך בהגבלת ייבוא הנפט והגז מרוסיה
11:23 27/02/22  |  איציק וולף
משרד החוץ הבריטי הודיע כי יתמוך בהגבלת כמויות הנפט והגז שמדינות ה-G7 יוכלו לייבא מרוסיה. זאת, כחלק מן העיצומים הכלכליים המוטלים על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. "עלינו להקריב קרבנות ויהיו להם מחירים כלכליים", אמרה שרת החוץ הבריטית, ליז טראס.
+תושבי הערים האוקראיניות נענו לקריאה ומכינים בקבוקי מולוטוב
11:03 27/02/22  |  איציק וולף
תושבים רבים בערים אוקראיניות גדולות דוגמת קייב ודניפרו התכנסו בימים האחרונים לצורך יצירת בתי חרושת מאולתרים להכנת בקבוקי מולוטוב. זאת, לאחר שהממשל האוקראיני קרא לתושבי המדינה להכין את כלי הנשק לצורך לחימה במשוריינים הרוסיים.
+"פוטין אינו מתכוון לעצור באוקראינה"
09:42 27/02/22  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה
כפי שהיה צפוי, פוטין עמד במילתו והראה לעולם כי לא נס לחו  ▪  רבים חשבו כי הכל דיבורים אך הוא הוכיח כי הוא שחקן ראשי בפוליטיקה העולמית ועל פיו יישק דבר
(פוטין נגד העולם [צילום: משטרת אוקראינה/AP])
+צבא רוסיה נכנס לתוך העיר חרקוב
09:15 27/02/22  |  איציק וולף
כוחות צבא רוסיים נכנסו לעיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. כך הודיעו (יום א', 27.2.22) שלטונות אוקראינה. על-פי הדיווח מתנהלת לוחמה ברחובות העיר בין כוחות אוקראינים לכוחות רוסיים.

העיר חרקוב מרוחקת כ-20 קילומטרים מן הגבול שבין אוקראינה לרוסיה. בסרטוני וידאו שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות כלי רכב משורינים רוסיים נוסעים ברחובות העיר.
מפת הפלישה הרוסית לאוקראינה נכון ל-26 בפברואר 22 [צילום: מתוך ויקיפדיה]
+אפשר להכאיב לפוטין - אבל האם המערב באמת רוצה
06:57 27/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המכה הקשה ביותר לפוטין תהיה החרמת הרכוש העצום שמחזיקים בחו"ל האוליגרכים המושחתים הקרובים אליו. אלא שהדבר יחייב את המערב להילחם בכל מלביני ההון, כולל בשחיתות שלו עצמו
(שאלת טריליון הדולר [צילום: AP])
+רוסיה תנותק בפועל מ"סוויפט";
הקרמלין לא יוכל לממש מט"ח
06:56 27/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שורה של בנקים רוסיים ינותקו ממערכת התשלומים הבינלאומית והאיחוד האירופי אומר שבפועל סחר החוץ הרוסי ישותק  ▪  הבנק המרכזי של רוסיה לא יוכל לרכוש רובלים כדי לממן את פעילותו  ▪  רוסיה הפגיזה את קייב, אך בריטניה אומרת שהפלישה אינה מתקדמת כפי שתכנן הקרמלין
שידור חי: המלחמה באוקראינה / Euronews
עתודות של 630 מיליארד דולר [צילום: פאבל גולובקין, AP]
בנק VTB. יעד מרכזי לעיצומים המערביים
+מקצת הבנקים הרוסיים ינותקו ממערכת הסליקה
00:54 27/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנציבות האירופית, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה וארה"ב הודיעו שינתקו בנקים רוסיים מסוימים ממערכת ה-Swift  ▪  לבנק המרכזי הרוסי לא יתאפשר לפרוס את העתודות הבינלאומיות שלו
הבנק הרוסי של רוסיה במוסקבה [צילום: AP]
+אלפי רוסים נעצרו בהפגנות נגד השלטון
22:12 26/02/22  |  עידן יוסף
לפחות 2,692 מפגינים ברוסיה נעצרו לאחר שמחו נגד המלחמה. אלפי רוסים הפגינו ברחובות מוסקבה, סנט פטרסבורג וביותר מ-50 ערים רוסיות נוספות.
+שרי החוץ האירופים ידונו בניתוק רוסיה ממערכת הסליקה
22:08 26/02/22  |  עידן יוסף
גורמים באיחוד האירופי: שרי החוץ האירופים ייפגשו מחר לדון בסוגיית ניתוק רוסיה ממערכת הסליקה הבנקאית (Swift). כזכור, עד כה גרמניה איטליה ושורה של מדינות נוספות מתנגדות (כאן חדשות).
+"פוטין לא היה פולש לאוקראינה אם טראמפ היה נשיא"
22:06 26/02/22  |  עידן יוסף
‏סקר שנערך על-ידי מרכז הרווארד למחקרים פוליטיים חשף כי 62% מהאמריקנים חושבים כי פוטין לא היה פולש לאוקראינה אם טראמפ היה נשיא. כמו-כן, 39% מהדמוקרטים ו-85% מהרפובליקנים מאמינים שטראמפ היה גורם לפוטין לחשוב פעמיים אם לפתוח במלחמה.

+נשיא פולין: תומכים בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי "בהליך מהיר"
22:01 26/02/22  |  עידן יוסף
נשיא פולין, אנדז'יי דודה: תומכים בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי "בהליך מהיר".

+רשת החשמל האוקראינית תנותק מבלארוס
21:59 26/02/22  |  עידן יוסף
אוקראינה הודיעה שתנתק את רשת החשמל שלה מהרשת המשותפת עם בלארוס. זאת לאחר שגם בלארוסים תקפו את אוקראינה.
+יו"ר הפרלמנט האוקראיני ביקש מיו"ר הכנסת לקדם פסגה רוסית-אוקראינית בישראל
21:15 26/02/22  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי שוחח בצאת השבת עם עמיתו האוקראיני, יושב-ראש הראדה, רוסלן סטפנצ'וק. לוי הביע הזדהות עם העם האוקראיני בשעה הקשה הזו, השתתף בצערו על האבדת בנפש שנגרמו במהלך הימים האחרונים והוסיף: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטה של הסדר הבינלאומי״.

במהלך שיחתם עידכן יושב-ראש הכנסת כי בימים הקרובים צפויה לצאת מישראל טיסה הכוללת משלוח הומניטרי לאוקראינה וכן הביע את תקוותו להפסקת האלימות.

יושב-ראש הראדה סטפנצ׳וק הודה ללוי ולעם בישראל על תמיכתם באוקראינה בשעה קשה זו. כמו-כן, ביקש לקדם את היוזמה של פסגה רוסית-אוקראינית בישראל.
+הצבא הרוסי מציג: צילומים ראשונים מתחנת הכוח בצ'רנוביל
20:17 26/02/22  |  עידן יוסף
הצבא הרוסי מציג את הצילומים הראשונים מהשטח שנכבש לאחרונה של תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. בסרטון: מדידת רמת הקרינה סביב הכור הישן.
+ביידן: מלחמה ברוסיה תפתח מלחמת עולם שלישית
20:06 26/02/22  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תוקף את רוסיה: "יש שתי אפשרויות - או להילחם ברוסיה ולהתחיל מלחמת עולם שלישית או לגרום למדינה שפועלת בניגוד לחוק הבינלאומי לשלם מחיר כבד. אלו העיצומים הנרחבים בהיסטוריה. פוטין ניסה להפריד את נאט"ו, זה לא קרה ולא יקרה. רוסיה תשלם מחיר כבד בטווח הקצר ובטווח הארוך".
+הצבא הרוסי מתקרב לתחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה
20:03 26/02/22  |  עידן יוסף
כוחות הצבא הרוסי מתקרבים לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה - הגדולה ביותר באירופה. כך נמסר לסוכנות רויטרס.

+זלנסקי: טורקיה ואזרבייג'ן הציעו לשמש כמתווכות עם רוסיה
19:51 26/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי במסר לאומה: "נילחם עד שנשחרר את המדינה, הנחישות של העם האוקראיני שיבשה את התוכניות של רוסיה לכיבוש אוקראינה". עוד אמר: "טורקיה ואזרבייג'ן הציעו לשמש כמתווכות עם רוסיה".
+רוסיה שוב מתקדמת בכל החזיתות;
אוקראינה מאטה אותה, בייחוד בקייב
19:37 26/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב ובריטניה: האוקראינים הצליחו להאט את ההתקדמות הרוסית  ▪  ארה"ב משגרת לאוקראינה ציוד ב-350 מיליון דולר  ▪  מקורות אמריקנים: כוחות מיוחדים רוסים נכנסו לקייב ובידיהם רשימות חיסול
שידור חי: המלחמה באוקראינה / France 24
ילדה בתחנת מטרו שהפכה למקלט, קייב [צילום: אמיליו מורנטי, AP]
אתר פגיעה של הפצצה רוסית, קייב [צילום: ודים גרידה, AP]
+רוסיה אוסרת טיסות אליה מבולגריה, מפולין ומצ'כיה
19:12 26/02/22  |  עידן יוסף
רוסיה אוסרת על חברות טיסה מבולגריה, מפולין ומצ'כיה לטוס במרחב האווירי שלה - כתגובה להחלטתן לאסור טיסה של חברות תעופה רוסיות בשטחן.
מדינות אירופיות שסגרו את השמיים שלהן לתנועת מטוסים רוסיים
+אתר הקרמלין שוב קרס
19:10 26/02/22  |  עידן יוסף
בפעם השנייה היום - אתר הקרמלין קרס. ישנם דיווחים לא מאומתים על התקפות סייבר נגד אתרי אינטרנט של משרדי ממשלה נוספים ברוסיה.
+ישראל ופולין מסיימות את המשבר הדיפלומטי ביניהן
19:08 26/02/22  |  עידן יוסף
בשל הלחימה: ישראל מסיימת את המשבר מול פולין, שנוצר על-רקע החוק הפולני בנושא השואה, ושולחת את השגריר לוורשה אחרי עיכוב של חצי שנה.
+למעלה מאלף מפגינים בתל אביב נגד המלחמה באירופה
19:06 26/02/22  |  עידן יוסף
גם בחיפה התקיימה הפגנת הזדהות עם האוקראינים.
+תפנית: גרמניה תעביר טילי נ"ט לאוקראינה
19:04 26/02/22  |  עידן יוסף
גרמניה מבצעת תפנית ותעביר לאוקראינה 400 טילים נגד טנקים. מדובר במהלך יוצא דופן.
+הערכה: סוכנים רוסיים מכשירים בקייב פלישה קרקעית
19:03 26/02/22  |  עידן יוסף
גורמי ביטחון אוקראינים מעריכים כי סוכנים רוסים לנים בבתי מלון בקייב כדי להכשיר כניסת כוחות קרקעיים לעיר.
+הקבינט יכונס בראשון אחר-הצהריים
19:01 26/02/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה יכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני בשעות אחר-הצהריים במשרד ראש הממשלה. הדיון יעסוק בפלידה הרוסית לאוקראינה והשלכותיה על ישראל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניתוק רוסיה מה"סוויפט" יפגע בחברות אירופיות הפועלות ברוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
צבא אוקראינה מצליח להחזיק מעמד בקייב, למרות נחיתותו הניכרת בכוח אדם ובציוד מול הפולשים הרוסים - אומרים (מוצ"ש, 26.2.22) הפנטגון ומשרד ההגנה הבריטי. עם זאת, לא ברור כמה זמן יוכלו האוקראינים לבלום את הרוסים, אשר הודיעו שחידשו את ההתקדמות בכל החזיתות לאחר הפוגה שנועדה לראות האם יתקיימו שיחות בין המדינות. משרד ההגנה הבריטי מעריך, כי כיבושה של קייב הוא המטרה המרכזית של רוסיה.
26/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ביקש מראש הממשלה בנט לתווך במו"מ מול רוסיה. "הוא מאמין שישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה שיש לה יחסים טובים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה, ואפשר להשתמש בה כדי שתסייע", אמר שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, בראיון ל-CNN. לדבריו, עדיף לקיים את המגעים בירושלים ולא במינסק - בירתה של בלארוס, הנחשבת לבעלת בריתה של רוסיה.
26/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
רוסיה הטילה הלילה (יום שבת, 26.2.22) וטו על טיוטת החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם לגנות על הפלישה הרוסית לאוקראינה. סין, איחוד האמירויות הערביות והודו נמנעו מההצבעה על הטקסט שנוסח על-ידי ארצות הברית. 11 המדינות הנותרות החברות במועצה הצביעו בעד. הצעת ההחלטה צפויה להתקבל על-ידי העצרת הכללית של האו"ם, המונה 193 חברות.
26/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
החששות של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מתאמתים: חיילי רוסיה חדרו לרחובות קייב ומנהלים קרבות פנים אל פנים כדי להרוג חיילים אוקראינים. כניסת חיילי רוסיה נערכת מאז הלילה, לאחר ירי טילי שיוט וארטילריה למטרות צבאיות בתוך קייב וכן למוסדות השלטון במדינה. מאות נהרגו במהלך הלילה, משני הצדדים. אזרחים בקייב התעמתו גם הם מול חיילי רוסיה.
26/02/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פקד על צבא רוסיה לכבוש את מוסדות השלטון באוקראינה. זו הפקודה הראשונה הניתנת ברוח זו, במגמה ברורה: לתפוס את הפרלמנט האוקראיני, ובאמצעותו להשתלט על המדינה המונה כ-40 מיליון איש. אם אכן ישיג את מטרתו, יוכל פוטין לקצר את המלחמה ולהגביר את האיום והלחץ על פולין, מולדובה ומדינות נוספות.
25/02/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il