|   15:07:40
  יאיר נבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ערוץ דוז'ד, הערב. המאחז האחרון של תקשורת עצמאית

בשבוע אחד חזרה רוסיה 40 שנה אחורנית

רוסיה נכנסת כעת לשלב חדש, קודר ומפחיד, שיאו של תהליך שבמרכזו דיכוי פוליטי ודיכוי של חירויות הפרט כדי להשתיק ולקבור כל קולות ביקורת נגד המשטר, וביתר שאת כעת, בעת מלחמה שהולכת ומתגלית כלא פופולרית ערוץ דוז'ד האינטרנטי - ערוץ התקשורת העצמאי האחרון ברוסיה - הקפיא הערב את פעילותו בעקבות החלטת הרשויות לחסום אותו ולהוריד אותו מהאוויר
03/03/2022  |   יאיר נבות   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

הערב (יום ה', 3.3.22) התאספו באולפן ערוץ החדשות הרוסי האינטרנטי "דוז׳ד" במוסקבה כל העיתונאים שלו, ונפרדו בדמעות מהצופים, לאחר קבלת ההחלטה להשעות את פעילות הערוץ בעקבות החלטת הרשויות לחסום אותו סופית ולהורידו מהאוויר.

ערוץ "דוז׳ד" ("גשם" ברוסית) היה אולי המאחז האחרון של תקשורת עצמאית וביקרותית ברוסיה, ופעל מאפריל 2010. עם השנים הוא צבר פופלאריות רבה למי באמת ועובדות, ולא בפייק ניוז וחדשות מהונדסות. זהו יום עצוב מאוד לרוסיה, לעיתונות החופשית ובעיקר לאזרחי רוסיה עצמם, שחווים כעת מכבש של דיכוי פוליטי חסר תקדים בעוצמתו, לבטח העוצמתי ביותר מאז התפרקות ברית המועצות.

כפי שכתבתי בעקביות בשנתיים האחרונות - ולאחרונה ביתר שאת - רוסיה נכנסת כעת לשלב חדש, קודר ומפחיד, שיאו של תהליך שבמרכזו דיכוי פוליטי ודיכוי של חירויות הפרט כדי להשתיק ולקבור כל קולות ביקורת נגד המשטר, וביתר שאת כעת, בעת מלחמה שהולכת ומתגלית כלא פופולרית.

בשלב הזה מושתקים סופית גם אמצעי התקשורת הבודדים שנחשבו עד עתה לעצמאיים ולכאלה שקיימו דיון ביקורתי על התנהלות המשטר - היום אלה תחנת הרדיו "אכו מוסקבה" וערוץ החדשות האינטרנטי "דוד׳ד", שכאמור סיפק מידע סופר אמין על ההתרחשיות בתוך רוסיה. היעלמותו מהווה מכה קשה מאוד.

המחאה ברוסיה הולכת ומתרחבת - עוד ועוד עיתונאים, אמנים ואנשי תרבות חותמים על עצומה נגד המלחמה, ואחרים מתפטרים מתפקידם בארגונים ממלכתיים בעקבותיה. יילנה קובלסקאייה, מנהלת תיאטרון "מאיירהולד" הממלכתי במוסקבה הכריזה על התפטרותה ואמרה: "בלתי אפשרי לעבוד עבור רוצח ולקבל ממנו שכר. אסיים את העבודה שהתחלתי, אך ללא שכר". דמויות נוספות בעולם התרבות התבטאו ברוח דומה ויצאו נגד המלחמה.

ברחבי רוסיה יש כעת הרבה חוסר ודאות ומתח בנוגע להחלטות הצפויות להתקבל בקרוב ע"י השלטון. מחר אמור להתכנס הבית העליון של הפרלמנט לדיון לא מתוכנן, ויש חשש כבד שהוא יקדם מהלך מהיר שבסופו יכריז הנשיא פוטין על משטר צבאי במדינה לפרק זמן מוגבל, או יטיל שורת מגבלות דרקוניות על הציבור, כולל איסור לעזוב את רוסיה, חובת גיוס מילואים, ועונש מאסר לכל אזרח שייעז לבקר את המלחמה.

מוקדם יותר היום איימה הרשות המפקחת על התקשורת ברוסיה, "רוסקומנדזור", על כל אמצעי התקשורת במדינה כי הם ייחסמו מייד ויוטל עליהם קנס של חמישה מיליון רובל (59 אלף דולר) אם "יפיצו במכוון מידע שגוי ושקרי אודות הפעולה הצבאית באוקראינה". בינתיים במוסקבה נגמרו בכספומטים כל הדולרים והאירו, ואצל החלפנים לא מקבלים יותר רובלים, שערכם התרסק לחלוטין. בתוך שבוע, נדמה שרוסיה חוזרת 40 שנה אחורנית.

תאריך:  03/03/2022   |   עודכן:  03/03/2022
יאיר נבות
+שוחרר איש צוות ישראלי בספינה שתפסה רוסיה
11:56 04/03/22  |  עידן יוסף
‏משרד החוץ: אזרח ישראלי בן 50, חלק מצוות אוניית המסחר "הנסיכה ניקול" ששייטה בים השחור, נתפס על-ידי רוסיה ביום שני. הוא שוחרר יחד עם צוות האונייה למחרת.
+שקד: ישראל נערכת לקלוט יותר מ-100 אלף יוצאי אוקראינה
11:51 04/03/22  |  עידן יוסף
שרת הפנים איילת שקד אמרה כי ישראל נערכת לקליטה ולמתן אזרחות מיידי ליותר מ-100,000 זכאי חוק השבות, שנמלטים מהמלחמה שמנהלת רוסיה נגד אוקראינה. "מטבע הדברים, ישראל מתמקדת בקליטת פליטים יהודים וזכאי חוק השבות, אולם מגלה גמישות ונכונות לסייע לאזרחי אוקראינה בכלל", הסבירה. לדבריה, מאז פרוץ המלחמה, מדינת ישראל קלטה 1,555 אזרחים אוקראינים מתוכם כ-150 זכאי חוק השבות, שיחלו הליך התאזרחות.
(שק. נגלה גמישות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בלינקן: ברית נאט"ו ערוכה לעימות
11:19 04/03/22  |  עידן יוסף
‏מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: "נאט"ו היא ברית הגנה, אבל אם יגיע עימות אנחנו מוכנים אליו". בלינקן נוסע לבלגיה לפגישה של שרי החוץ של נאט"ו לפני שייצא לגבול פולין עם אוקראינה כדי לפגוש פליטים. הוא גם יבקר במולדובה, בליטא, בלטביה ובאסטוניה.
+נמשך מרוץ חרמות החברות הפרטיות נגד רוסיה
11:04 04/03/22  |  עידן יוסף
עוד ועוד חברות בינלאומיות מצטרפות לחרם נגד רוסיה. אחרי אפל, איקאה, airbnb, הודיעה גם אינטל שתפסיק למכור גם בבלארוס, ומארסק הפסיקה את שירות המשלוחים. גם ספוטיפיי ו-H&M בחרם.
+רוסיה: אושר החוק נגד "חדשות כזב"
10:22 04/03/22  |  עידן יוסף
רוסיה: אושר החוק להטלת עונשי מאסר על מי שמפיץ "מידע מזויף" על אודות צבא רוסיה והמלחמה - העונש: עד 15 שנות מאסר.
+זלנסקי ניצל משלוש התנקשויות
09:49 04/03/22  |  עידן יוסף
הטיימס הבריטי: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שרד לפחות שלושה ניסיונות חיסול בשבוע האחרון. חוליות החיסול נשלחות על-ידי המודיעין הרוסי, אחת מהן כללה חיילים צ'צ'נים.
+פוטין חטף איפון, ורוסיה - אגרוף לפנים
09:08 04/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פוטין ורוסיה ספגו השבוע מהלומות גם בתחום הספורט  ▪  זה לא מה שיגרום להם לסגת מאוקראינה, אבל יש חשיבות לכך שארגוני הספורט הגדולים נוקטים עמדה  ▪  בעתיד גם אנחנו עלולים להיפגע, אך בינתיים פוטין חוטף – וזה מצוין
פיפ''א מחרימה את רוסיה, 27.2.22 / סקיי ספורט
עלבון אישי מהתאחדות הג'ודו [צילום: סרגיי גריץ, AP]
+תיעוד: שיירת משוריינים רוסיים לאורך 64 ק"מ
09:03 04/03/22  |  עידן יוסף
חברת הלווינים MAXAR מפרסמת סרטון תלת-ממדי שמציג את שיירת כלי הרכב המשוריינים הרוסיים, המשתרעת למרחק 64 ק"מ ונמצאת בדרכה לבירה קייב.
+ג'ונסון: פוטין מאיים על שלום אירופה כולה
08:50 04/03/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר בעקבות השרפה במתקן הגרעין: "פעולות פוטין עלולות לאיים על ביטחונה של כל אירופה". לאחר שיחה עם הנשיא זלנסקי אמר: "רוסיה חייבת להפסיק לאלתר את התקפתה על תחנת הכוח ולאפשר גישה בלתי מוגבלת לשירותי החרום".
+כובתה האש בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה בעקבות הפגזות של צבא רוסיה
08:33 04/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרוסים השתלטו על תחנת הכוח המספקת 20% מהחשמל באוקראינה  ▪  ‏נשיא אוקראינה זלנסקי: איימו עלינו ב'אפר רדיואקטיבי' - עכשיו זה הפך למציאות  ▪  מנהל התחנה הרגיע: הקרינה ברמה תקינה
אש בתחנת הכוח [צילום: מצלמת אבטחה]
פליטים בגבול מולדובה [נתי שוחט/פלאש 90]
+אוקראינה מביסה את פוטין בקרב התודעה
08:05 04/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסרטונים מעוררי ההשראה של ולדימיר זלנסקי, התיעוד של מעשי הגבורה, התמונות המרגשות מן החזיתות והערים - יש להם חשיבות גם בהתגייסות המערב לצד אוקראינה, מנתח דיילי טלגרף
הטוויטר של זלנסקי: מכובד
הטוויטר של פוטין: פרנואיד
+מיהו אור לגויים
08:01 04/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
ממש פתטי לראות איך אמריקה נלחמת עכשיו באוליגרכים של פוטין, כשהיא לא עשתה דבר נגד הטייקונים של וול סטריט שדירדרו את המשק האמריקני למיתון ב-2008, לאנומליה של ריבית אפס, לבועות ענק בבורסות שעלולות כל רגע להתפוצץ, לשיא בחוסר השוויון, לעוני משווע
(צביעות [צילום: AP])
+ארה"ב הודיעה: נטיל עיצומים על עוד אוליגרכים
22:02 03/03/22  |  איציק וולף
הממשל האמריקני צפוי להטיל עיצומים על אוליגרכים רוסים נוספים, המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כך על פי הודעה שפרסם הבית הלבן.

"ארצות הברית וממשלות בכל רחבי העולם יעבדו יחד לזיהוי ולהקפאת נכסים של האליטה הרוסית ושל בני המשפחות שלהם - היאכטות שלהם, דירות יוקרה, כסף ונכסים נוספים", נכתב בהודעה.
(גם לפוטין יאכטה יוקרתית בבעלותו [צילום: AP])
+משרד החקלאות: לא צפוי מחסור בביצים ובחיטה
21:09 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות בוחנים רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי ואשר יחליפו את אוקראינה כמקור ייבוא ביצי מאכל
(פתיחת ייבוא ממדינות אחרות או הגדלת מכסות הייבוא מספרד, איטליה ופורטוגל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+פוטין: המבצע מתנהל לפי התוכנית; מקרון: רוסיה רוצה את כל אוקראינה
19:39 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא רוסיה הצהיר כי בכוונתו להרוס את גישת 'אנטי-רוסיה' שנוצרה על-ידי המערב  ▪  נשיא צרפת שוחח עם פוטין והתריע לאחר השיחה - הנורא מכל עוד לפנינו  ▪  נשיא אוקראינה קרא למערב: אכפו איסור טיסה מעל לאוקראינה או ספקו לנו מטוסי קרב
זלנסקי. "בוא ניפגש, אבל לא במרחק של 30 מטר" [צילום: מתוך הטלוויזיה]
פוטין. שוחח עם נשיא צרפת [צילום: AP]
+רוסיה הכניסה לאוקראינה פצצות ואקום שאסורות בשימוש
18:56 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארצות הברית ובריטניה מצטרפות לטענה האוקראינית על כך שרוסיה משתמשת בלחימה באוקראינה בכלי נשק שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה  ▪  בין כלי הנשק האסורים בשימוש - פצצות מצרר ופצצות ואקום המכילות חימוש דלק-אוויר
חייל רוסי באוקראינה. שימוש גם בכלי נשק אסורים [צילום: AP]
פגיעת פצצות מצרר ופצצות ואקום - חסרות הבחנה [פאבל דורוגוי, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשבוע אחד חזרה רוסיה 40 שנה אחורנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
משרד החקלאות מבהיר כי למרות המלחמה באוקראינה, לא צפוי מחסור בביצים למאכל בישראל. זאת, על-אף שאוקראינה היא אחת המדינות שמהן מייבאת ישראל ביצי מאכל. על-פי הודעת המשרד, הנהלת השירותים הווטרינריים בוחנים רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי המחמיר.
03/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, טען כי הלחימה של צבא רוסיה באוקראינה מתנהלת על-פי לוחות הזמנים שנקבעו מראש. "המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל לפי התוכנית ובהתאם ללוח הזמנים. אנחנו נהרוס את גישת ה"אנטי-רוסיה" שנוצרה על-ידי המערב", אמר (יום ה', 3.3.22) בהצהרה מצולמת ששודרה בטלוויזיה הרוסית.
03/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
גורמי מודיעין מערביים דיווחו כי רוסיה הכניסה לשטחה של אוקראינה כלי נשק שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה. מדובר בפצצות דלק-אוויר, המכונות גם פצצות ואקום. שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס גרינפילד, הזכירה אמש (יום ד', 2.3.22) בנאומה בפני מליאת העצרת הכללית של האו"ם את כלי הנשק המסוכן. "ראינו תיעוד וידאו של כוחות רוסיים מעבירים כלי נשק קטלניים במיוחד לתוך שטחה של אוקראינה. כלי נשק שאין להם שום מקום בשדה הקרב. זה כולל פצצות מצרר ופצצות ואקום שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה", אמרה במהלך הדיון שקדם לאישור הצעת הגינוי לרוסיה.
03/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
היועץ לנשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק הודיע (יום ה', 3.3.22) כי משלחת אוקראינית עושה דרכה לבלארוס וכי המשא-ומתן עם רוסיה יחל בשעות הקרובות. הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי הצהיר שהשיחות יהיו בבחינת "בזבוז זמן" כל עוד המתקפות הרוסיות נגד ארצו נמשכות.
03/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
אנטולי ויקטורוב, ערך מסיבת עיתונאים ברקע המלחמה באוקראינה, וטען כי "התקשורת מנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא פוטין בצורה מפלצתית".
03/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il