|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מבוי סתום [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

הנהגת חמאס מתוסכלת

הנהגת חמאס נתונה בלחץ רב בעקבות כישלונה לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל חמאס מנסה לנצל את תקופת הבחירות בישראל כדי לעורר באמצעות ספינים תקשורתיים את דעת הקהל בישראל כדי שתפעיל לחץ על הממשלה להתקדם לעסקה
02/08/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

על-פי גורמים ברצועת עזה, בחודשים האחרונים גובר הלחץ על הנהגת חמאס מצד האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ומצד בני משפחותיהם לזרז את המגעים לעסקת חילופי שבויים חדשה בין חמאס לישראל כדי לשחרר את יקיריהם מהכלא הישראלי.

המשא-ומתן בין ישראל לחמאס נקלע למבוי סתום וחמאס לא מוכן להגמיש את דרישותיו ולהפנים כי שום ממשלה בישראל לא תחזור על הטעות שנעשתה ב"עסקת שליט" ב-2011 במסגרתה שוחררו 1,028 מחבלים תמורת חייל ישראלי חי, ובהם כמה עשרות מחבלים עם "דם על הידיים". כ-70 מחבלים ששוחררו במסגרת העסקה חזרו לפעילות טרור וגורמי הביטחון של ישראל עצרו חלק מהם.

במהלך השנים האחרונות השקיעו ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי מאמצים גדולים לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים כדי להגדיל את קלפי המיקוח שבידיהם, אולם, גורמי הביטחון של ישראל הצליחו עד כה לסכל את תוכניותיהם. ארגון חמאס מחזיק בידיו את גופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ושאול אורון ז"ל ושני אזרחים ישראלים חיים: אברה מנגיסטו והישאם א-סייד הסובלים מבעיות נפשיות ושחצו בטעות את גבול רצועת עזה.

תרגילי לוחמה פסיכולוגית

בהיעדר קלפי מיקוח נוספים בידיו, פונה ארגון חמאס לשיטת הלוחמה הפסיכולוגית כדי לנסות ולהפעיל לחץ על ישראל להתקדם במגעים לעסקה על-פי תנאיו. לפני כחודש ימים פירסם דובר הזרוע הצבאית של חמאס הודעה מיוחדת כי "חלה הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים" ברצועה, בהמשך הוא פירסם סרטון קצר שבו נראה הישאם א-סייד שוכב במיטה ומחובר לבלון חמצן, זו הייתה הפעם הראשונה שחמאס פירסם צילום של הישאם א-סייד מאז שנפל בשבי בשנת 2015.

לקראת ציון יום השנה ה-8 למבצע צוק איתן פירסם "אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס ב-31 ביולי הודעה כי במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021 הופצץ על-ידי ישראל אחד המקומות שבהם אנשי "יחידת הצל" של חמאס שומרים על שני החיילים השבויים כשהוא מרמז להדר גולדין ואורו שאול ז"ל שנהרגו במבצע צוק איתן.

על-פי ההודעה, אחד מאנשי "יחידת הצל" נהרג ועוד שלושה נפצעו. בהודעה של חמאס נמסר: "אנחנו שומרים על הזכות לא לפרסם את שמו מסיבות ביטחוניות ונודיע על כך בהמשך בנסיבות המתאימות, הממשלה שלכם היא שקרנית". גורמים מדיניים בכירים אומרים כי מדובר בספין נוסף של ארגון חמאס שמנסה לעורר את דעת הקהל בישראל להפעיל לחץ על ממשלת ישראל להגמיש את עמדותיה נוכח סירובה לשחרר מחבלים רוצחים במסגרת העסקה עם חמאס.

על-פי גורמי הביטחון בישראל, ארגון חמאס דורש לשחרר כ-400 מחבלים רוצחים ובהם אדריכלי הטרור כמו מרוואן ברגותי, אחמד סעאדאת, עבאס א-סייד ואחרים שהפכו לסמלים לאומיים פלשתינים ובכך להגביר את יוקרתו ולחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני. נראה כי ארגון חמאס משחק בעיקר עם עצמו, הוא מנסה ליצור נושא שיהפוך לוויכוח ציבורי במהלך מערכת הבחירות בישראל.

מערכת הביטחון הישראלית לא נופלת בספינים האלה וגם הציבור הישראלי אדיש להם. אין שום סיכוי שהספינים האלה של חמאס יגרמו לציבור הישראלי לצאת לרחובות ולהפעיל לחץ על הממשלה כפי שמקווה ארגון חמאס. חמאס מנסה באמצעות הספינים התקשורתיים האלה גם להעביר מסר לאסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל כי הוא משקיע את מירב המאמצים לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל.

גורמים בכירים ברש"פ חוששים מעסקת חילופי שבויים חדשה בין ישראל לחמאס. בשיחות סגורות הם אומרים כי עסקה כזו תחזק את מעמדה של תנועת חמאס בשטחים ותחליש את יו"ר הרש"פ אבו מאזן. ביצוע העסקה יתן נקודות רבות לחמאס ברחוב הפלשתיני והיא תצטייר כמי שהצילה את חייהם של אסירים ביטחוניים מבוגרים וחולים ותשגר מסר כי ישראל נכנעת ללחץ הטרור וזו השפה היחידה שהיא מבינה ולא שפת המו"מ שבה מדברת הרש"פ עמה.

אבו מאזן וראשי מערכת הביטחון הפלשתינית חוששים גם כי המחבלים הבכירים שישוחררו בעסקה והינם תושבי הגדה ישובו לבתיהם ויקימו תשתיות טרור חדשות נגד הרש"פ ונגד ישראל, דבר שיסבך את המאבק בטרור בתחומי הרש"פ ועלול לסכן את שלטונו.

תאריך:  02/08/2022   |   עודכן:  02/08/2022
יוני בן-מנחם
+הכוננות בעוטף עזה תימשך גם מחר
22:16 02/08/22  |  עידן יוסף
החשש מהסלמה בדרום: הוחלט על המשך חסימות הכבישים ביישובים הסמוכים לגדר המערכת עם רצועת עזה גם מחר.

+כתב אישום יוגש נגד "מושל ירושלים" ברשות הפלשתינית
18:26 02/08/22  |  עידן יוסף
כתב אישום יוגש נגד "מושל ירושלים" ברשות הפלשתינית, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. עדנאן רית' נעצר אמש בשל הפרת צו אלוף, האוסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון (כאן חדשות).
+מופע ההסתה: כתב אישום יוגש נגד סגל בי"ס פלשתיני
16:35 02/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה עצרה מנהל ומורה בבית ספר פלשתיני בענאתא שהעלה הצגת תלמידים בעלת תוכן של הסתה לטרור  ▪  עם סיום החקירה במחוז ירושלים, צפוי כתב אישום נגד החשודים האחראים למופע ההסתה
הסתה פלשתינית [צילום אילוסטרציה: מבט לתקשורת הפלשתינית]
+השר הנדל: נעשה מה שצריך כדי להגן על ישראל גם בתקופת בחירות
13:24 02/08/22  |  איציק וולף
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר כי ממשלת ישראל תפעל נגד הטרור הפלשתיני גם במהלך תקופת הבחירות. הוא התייחס למתיחות בעקבות מעצר מפקד הג'יהאד האיסלאמי בשומרון אמש ואמר כי החשש מהתלקחות ביטחונית תמיד נמצא בסדר היום של מדינת ישראל.

"אנחנו נמשיך לבצע מעצרים בג'נין, בכל מקום שבו נזהה שיש תאים של טרור. אנחנו לצערי חולמים שלום אך חיים על חרבינו, ואנחנו נמשיך לחיות על חרבינו, ואיש לא ירתיע אותנו. ואני מציע לכל מי שחושב שדווקא בתקופת בחירות החברה הישראלית חלשה יותר בגלל השיח ובגלל הקמפיינים ובגלל הפלגנות, שייזכר קצת בהיסטוריה שלנו. אני נלחמתי בעופרת יצוקה ברצועת עזה, זה היה תקופת בחירות. החמאס והצד העזתי לא יצא מהמבצע הזה במצב טוב יותר מזה שאליו הוא נכנס, אז זו תזכורת חשובה. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להגן על מדינת ישראל, בכל זמן, גם בתקופת בחירות. והמסר הוא לחשוב פעמיים. זה מה שאני מציע לצד השני", אמר.
[צילום: דוברות שר התקשורת]
+שינויים בקווי התחבורה הציבורית בדרום בעקבות המתיחות הביטחונית
10:56 02/08/22  |  עידן יוסף
לתשומת לב נוסעי התחבורה הציבורית בדרום: עקב חסימת צירי התנועה באזור עוטף עזה יחולו שינויים במסלולי הקווים.

כלל הקווים הבין-עירוניים החולפים בשגרה דרך צומת יד מרדכי, יוסטו לנסיעה דרך צומת גבעתי וכביש 232. מדובר בקווי אשקלון-באר שבע (קווים 361,363, 364, 365, 366 ו-464), כל הקווים לאזור המרכז, אשדוד, תל אביב ובני ברק (קווים 378, 379, 465, 479, 592, 593, 594 ו-598), קווים לירושלים ובחזרה (492 ו-495), קו רהט-אשקלון (467), קו אשדוד-אילת (391) וקו אשכול-אשקלון (36).

כמו-כן, בשלב זה מבוטלים קווים לשדרות וממנה (27, 29 ו-145), קווים למסוף ממועצה אזורית אשכול וממנו (11 ו-15), קו 19 לאשקלון וממנה יסיים במבקיעים, קו 20 לאשקלון וממנה יסיים בגברעם, קו 11 בשדרות לא ייכנס לשכונת האחוזה וקו הרכבת באר שבע - אשקלון יפעל בין באר שבע לנתיבות בלבד.
+ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בשל החשש מהסלמה ביטחונית
09:30 02/08/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, יאיר לפיד, יקיים הערכת מצב ביטחונית בעקבות מעצר מפקד הג'יהאד האיסלאמי בשומרון הלילה. בדיון הערכת המצב ישתתפו ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמי מקצוע נוספים.
+צה"ל עצר יותר מ-50 פעילי טרור בימים האחרונים
09:09 02/08/22  |  איציק וולף
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, בין היתר בכפר קיביא ובעיר חברון. בפעילות לוחמי צה"ל בשכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נעצרו שלושה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. במהלך הפעילות, התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים לעבר הכוח שהגיב באמצעי לפיזור הפגנות ובירי רוגר, זוהתה פגיעה.

במקביל, פעלו הכוחות בכפרים חרמלה, רחמא ואל חוג'ילה שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, ועצרו שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור. במחנה הפליטים טולכרם עצרו לוחמי צה"ל מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה ועשרות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות.

הכוחות פעלו גם במחנה הפליטים אל עמרי למעצר שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הושלכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

במחנה הפליטים פארעה שבמרחב ההחטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, עצרו הכוחות שני חשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה ועשרות חשודים יידו אבנים, השליכו מטענים וירו לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. זוהו פגיעות.

במהלך הלילה האחרון נעצרו 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. בימים האחרונים האחרונה צה"ל וכוחות הביטחון עצרו וחקרו למעלה מחמישים מבוקשים לחקירה.
+מכללת ספיר: הלימודים יתקיימו באופן מקוון, מבחנים יידחו
08:43 02/08/22  |  איציק וולף
מכללת ספיר שבשדרות הודיעה (יום ג', 2.8.22) כי הלימודים במכללה יתקיימו היום באופן מקוון. זאת, בעקבות הכוננות הביטחונית שהוכרזה באזור עוטף עזה. המבחנים שנקבעו להיום יידחו למועד חדש.
+מחשש לירי נ"ט: הופסקה תנועת הרכבות בעוטף עזה
06:53 02/08/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ומערכת הביטחון נערכים לאפשרות תגובה של הג'יהאד האיסלאמי על מעצר מפקד הארגון בשומרון, אמש בפעילות מסתערבים בג'נין  ▪  כבישים רבים באזור הרצועה וחוף זיקים נסגרו
מפת האזורים החסומים בעוטף עזה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מערכת הביטחון וצה"ל נערכים לתגובה של הג'יהאד האיסלאמי למעצר ראש הארגון בשומרון, באסם א-סעדי, אמש בפעולת מסתערבים. לאחר דיון הערכת מצב הוחלט על כי לא תחודש הבוקר (ג') תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון (מצפון) ונתיבות (מדרום), ותחנת שדרות תיסגר זמנית. הסעיות הוזמנו לתחנות נתיבות, שדרות ואשקלון.
שמחתי לקרוא ב"גלריה" מיום ה-19 ביולי את מאמרה של חגית גינזבורג בעקבות הודעת תיאטרון חיפה, כי במסגרת פסטיבל הקריאה המבוימת "מקור" יוקרא מחזהו של המחזאי עודד ליפשיץ, שנכתב על חייל ישראלי, שהורשע בהריגת מחבל בהיותו מנוטרל.
האם המדיניות המזרח תיכונית של מחלקת המדינה האמריקנית מבוססת על תובנות המעוגנות במציאות המזרח תיכונית? האם על מעצבי מדיניות ודעת קהל בישראל לראות בתובנות המקובלות על מחלקת המדינה מקור סמכותי למדיניות ישראל בנושאי המזרח התיכון כגון סוגיית האיום הגרעיני והקונבנציונאלי האירני והסוגיה הפלשתינית?
01/08/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (יום ב', 1.8.22) במקביל בשני מבצעים חטיבתיים בחטיבות המרחביות יהודה ועציון, ופשטו על בתיהם של 39 חשודים במטרה לעצור ולתחקר מבוקשים המזוהים עם חמאס וחשודים במעורבות בפעילות טרור.
01/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרשת מסעי שנקרא השבת מנחה אותנו את התהליך שעם ישראל צריך לעבור בכיבוש הארץ ובהתנחלות בה. ככתוב: "וְה֨וֹרַשְׁתֶּ֜ם אֶת-כׇּל-יֹשְׁבֵ֤י הָאָ֙רֶץ֙ מִפְּנֵיכֶ֔ם וְאִ֨בַּדְתֶּ֔ם אֵ֖ת כׇּל-מַשְׂכִּיֹּתָ֑ם וְאֵ֨ת כׇּל-צַלְמֵ֤י מַסֵּֽכֹתָם֙ תְּאַבֵּ֔דוּ וְאֵ֥ת כׇּל-בָּמוֹתָ֖ם תַּשְׁמִֽידוּ" משמעו: חובה עליכם להרוג ולגרש את כל היושבים בה והשמדתם כל זכר מהם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il