|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
נתניהו. איפה היית עד עכשיו? [צילום: אבש\לום ששוני/פלאש 90]

איפה היית במשך 12 שנים

אחרי הפטפטת ביחס לתוכנית הכלכלית החדשה של נתניהו והליכוד מתבקשת השאלה: איפה היית עד עכשיו?? למה לא טיפלת ביוקר המחיה ב-12 שנים שהיית ראש ממשלה?
10/08/2022  |   עומר מואב   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

לא חשבתי שנתניהו יציג תוכנית כלכלית רצינית אחרי כל ההבטחות שלו ושל שמחון, אבל המציאות הפתיעה אותי. לרעה.

נתחיל: "יש שלושה תנאים להצלחה: ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה - אני לוקח על עצמי את המשימה, כפי שעשיתי בשלושה המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים. יש שני מרכיבי יסוד בתוכנית שלנו - בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים".

זה סתם פטפטת, אפשר לעבור הלאה: "בלימת עליית המחירים - הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים".

נתחיל מהסוף: הורדת מכסים זה צעד בכיוון הנכון, אבל ממש לא מספיק. בשביל להוריד מחירים צריך להגדיל תחרות, וזה דורש הרבה יותר מהורדת מכסים. זה דורש עבודה קשה - להבין היכן בדיוק חסמי התחרות, מהן הבעיות הרגולטוריות והיכן רשות התחרות מתקשה במאבק בחוסמי היבוא המקביל. ולמה רק מזון? יש מגוון רחב של מוצרי צריכה, חלקם בסיסיים (כן, דיאודורנט בישראל זה בסיסי, למי שלא הבין עד היום...) שבגלל יבואנים בלעדיים וחסמי תחרות מאוד יקרים.

ובנוסף, אחרי הפטפטת על המנהיגות בפסקה הפותחת, מתבקשת השאלה: איפה היית עד עכשיו?? למה לא טיפלת ביוקר המחיה ב-12 שנים שהיית ראש ממשלה? אם כל כך קל לך להיות המנהיג "שמוביל אישית" למה לא הורדת מכסים? שזה עוד קל יחסית. אולי לא במקרה בנימין נתניהו לא מזכיר ענייני רגולציה, שזה באמת דורש עבודה...

ממשלת בנט/לפיד/ליברמן, חשוב להזכיר, גם אם בהצלחה חלקית, הדגימה שיש מהלכים פשוטים להורדת יוקר המחיה שניתן לעשות אותם בשנה. מהלכים שנתניהו לא עשה בלמעלה מעשור. וחזרה להתחלה: הוזלת החשמל, הדלק, המים והארנונה לא מורידים את יוקר המחיה. זה סבסוד ממשלתי על חשבון העתיד. מהלכים חסרי אחריות אבל קלים לביצוע...

"ננפיק אג"ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור. זה יוריד את הביקוש בשוק" - רעיון מאוד מעניין, אבל ממש מזיק, שלא יוריד כלל את מחירי הדיור ויפגע בשוכרי הדירות, ובנוסף מדובר בשימוש בכלי של אג"ח ייעודיות שיכול להסתיר בעלויות המימון של הממשלה סובסידיה אדירה לרוכשי האג"ח (לרוב בעלי ההכנסה הגבוהה). למעשה מדובר על מהלך של הרחקת המשקיעים משוק הדיור. כפי שכבר הסברתי לא פעם (מוזמנים להאזין לפרק הרלוונטי בפודקאסט - "דירה להשכיר - המלחמה במשקיעים" ולקרוא את הפוסטים הרלוונטיים בבלוג), הרחקת המשקיעים מהשוק לא מורידה לאורך זמן את מחירי הדירות אבל פוגעת קשה בשוכרי הדירות.

החידוש בהצעה של נתניהו היא שבמקום להרחיק את המשקיעים על-ידי מיסוי הוא יעשה את זה על-ידי הנפקת אג"ח - שזה למעשה יחייב את משלמי המיסים לעשות שורט על שוק הדיור בישראל. באמת תודה רבה.

בהקשר הזה כדאי לציין שמשרד האוצר יצא במהלך חשוב של ביטול האג"ח הייעודי לפנסיות (עשה את זה בצורה שגויה לצערי - ממליץ על הפרק הרלוונטי בפודקאסט "הרפורמה המסוכנת שעברה מתחת לרדאר"), ועכשיו שוב להכניס אג"ח ייעודי זה פשוט נורא. נזק אדיר.

"נקצר את הזמן לקבלת היתרי בנייה ונקדם אכיפה בדיעבד - הקבלנים והיזמים יבנו, ואם הפרו חוק תהיה אכיפה בדיעבד". יפה. קצת בעיתי האכיפה בדיעבד, אבל בסדר. פישוט הביורוקרטיה זה הכיוון. שוב, ניתן כמובן לתהות, מדוע להאמין שנתניהו יצליח היכן שהוא כשל למעלה מעשור. ולא שממשלתו לא ניסתה...

"נמשיך את סבסוד הקרקע לבנייה לזוגות צעירים" - עוד מחיר למשתכן? כדאי להדגיש: סבסוד קרקע לא מוריד את מחירי הדירות בשוק החופשי! חד-משמעי! אין בכלל ויכוח בין מי שמבין מעט כלכלה (גם את זה הסברתי בעבר בבלוג, מוזמנים לקרוא - יש בבלוג מנוע חיפוש), וכמובן שאין צורך להוסיף הסברים על תוכנית הסובסידיה וההגרלות ההזויה שהמציא כחלון וממשלת השינוי הרחיבה.

"נתקצב תשתיות תומכות לפני הבנייה. אנחנו נעבוד בשיטת המקל והגזר מול הקבלנים. אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו - יקבלו מקל. אם יבנו מהר - יקבלו גזר". סתם פטפטת. אין כאן שום חידוש, אבל בסדר. כיוון נכון.

"נביא חינוך חינם לילדים בבני 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה". - וואו! איזה רעיון מקורי...
כמובן שמדובר ברעיון מזיק, שכבר הרחבתי עליו בפוסטים רבים. על קצה המזלג: מעמד בינוני עד גבוה, שמסתפקים בשניים-שלושה ילדים יסבסדו את בעלי ההכנסה הנמוכה שמביאים ילדים רבים. איך זה בדיוק מוריד להם את יוקר המחיה? לחרדים זה יעזור...

ולפני שאתם קופצים עלי שאני שלילי בגלל שמדובר בהצעות של נתניהו, אתם יכולים לראות שהפוסטים שלי מהתקופה האחרונה שמסבירים מדוע מדובר בהצעות גרועות בכלל מכוונים נגד ממשלת השינוי.

פורסם בבלוג האישי של עומר מואב
תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
עומר מואב
+מסתמן: צמרת חדשה לרשימת הליכוד
22:43 10/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בראש הרשימה: יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש, דוד אמסלם ויואב גלנט  ▪  נדחקו לאחורי הרשימה חיים כץ, יולי אדלשטיין, דוד ביטן, גילה גמליאל, אורלי לוי אבקסיס, קרן ברק, צחי הנגבי, פטין מולא ואתי עטייה
הפסד לרוקמי ה"דילים" [צילום: פלאש 90]
+פורסמה רשימת המועמדים במפלגת חד"ש
18:32 10/08/22  |  
פורסמה רשימת המועמדים במפלגת חד"ש, שהיא חלק מהרשימה המשותפת. מועצת חד"ש מורכבת מכ-940 צירים שנבחרים על ידי סניפי חד"ש והמפלגה הקומונסטית ברחבי הארץ, ומנציגי חד"ש בהסתדרות המורים, הכללית ונעמת.

  • מקום רביעי: יוסף אלעטאוונה, ניהאיה וישאחי, פאטמה ג'בארין מלחם, סאמח עיראקי
  • מקום חמישי: ע'אלב סיף, עומאר ואכד נסאר, סאלם אבו מדיע'ם, נביל חלאג',
סמיר ח'טיב
  • מקום שישי: חסין מנאע, סלמאן אבו סאלחה
+הליכוד, מכירה כללית
18:22 10/08/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
"מה אתה מפחד כזה? יש לנו מועמד לראש ממשלה שכבר נאשם בשוחד ומרמה והפרת אמונים ומתמודד, אז מה יעשו לך בגלל 30,000 שקל אפילו אם זה שוחד?
מוכרים קולות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+המקדימות בליכוד: 36% אחוז הצבעה נכון לשעה שש
18:21 10/08/22  |  עידן יוסף

+התנגדות ליוזמת נתניהו להארכת הבחירות בשלוש שעות
17:46 10/08/22  |  עידן יוסף
גורמים בליכוד יוצאים נגד היוזמה של נתניהו להאריך את ההצבעה עד חצות. לדבריהם, הפעילים והמתנדבים לא ישארו עד חצות לפקח וזה יהיה פתח לשחיתות ול"גניבת הבחירות" (חדשות 12).
+המקדימות בליכוד: שיעור ההצבעה הגיע ל-31% (נכון לשעה 5)
17:04 10/08/22  |  עידן יוסף

+ראשי שדולות א״י וחומש לחיות: מנעי מחטף משפטי ערב הבחירות
17:03 10/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עשרות מחברי שדולת א״י וחומש בדרישה מנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: ״למנוע מחטף וקבלת החלטות במחלוקת ציבורית עזה. החוק לביטול ההינתקות בצפון השומרון יקודם לאחר הבחירות"
חומש. החלטה בהקדם? [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]
+דודו לניאדו עדיין מופיע בפתקי ההצבעה של מחוז ת"א
16:09 10/08/22  |  עידן יוסף
דודו לניאדו עדיין מופיע בפתקי ההצבעה של מחוז תל אביב. הנפגע המרכזי הוא עו"ד זיו אגמון שנתמך על-ידי אנשי הסניפים התל אביביים שהעבירו את תמיכתם אליו מלניאדו שנפסל (מעריב).
+שיעור הצבעה נמוך: ההצבעה תסתיים בעשר
15:04 10/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ככל שיהיו יותר מצביעים חופשיים שאינם כפופים לרשימות ברזל, כך הסיכוי לשינוי הרכבה של הרשימה לכנסת ה-25  ▪  נתניהו בגני התערוכה: "בטוח שרבבות-רבבות של מתפקדים, שיש רק בליכוד, יבחרו נכון"
מיצגים של דיסטל ואוחנה בגני התערוכה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+נתניהו לאחר ההצבעה בפריימריז: "לא להישאר בבית"
13:48 10/08/22  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הצביע בפריימריז של הליכוד במתחם גני התערוכה בתל אביב. בתום ההצבעה קיים נתניהו מסיבת עיתונאים קצרה ואמר: "זהו יום חג למדינת ישראל. אם רוצים להימנע מסבב בחירות נוסף, צריכים ליכוד גדול"הוא הוסיף: אחוזי ההצבעה לא טובים. אני מבקש לא להישאר בבית". נכון לשעה 13:00, עמש יעור ההצבעה על 16% מכלל מתפקדי הליכוד. אחוז ההצבעה הסופי בפריימריז הקודמים ב-2019 היה 58%.
+שיעור ההצבעה במקדימות בליכוד עומד בשעה זו (11:00) על 7.6%
11:12 10/08/22  |  מירב ארד
שיעור ההצבעה במקדימות בליכוד עומד בשעה זו (11:00) על 7.6%. 110 קלפיות נפתחו בשעה 09:00 - הותצאות הסופיות יתקבלו רק מחר בבוקר
+הפריימריז של הליכוד יוצאים לדרך
09:22 10/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כ-140 אלף חברי הליכוד, יבחרו את רשימת המפלגה לכנסת ה-25; 110 קלפיות נפתחו בשעה 09:00 - הותצאות הסופיות יתקבלו רק מחר בבוקר


בחירות מקדימות בליכוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
בבנייני האומה בירושלים ננעלה ועידת מפלגת נעם בהשתתפות אלפים, בראשם כמאה רבנים ואישי ציבור. מנהיגה הרוחני של נעם, הרב צבי טאו, אמר: "עם ישראל כבר עמד בפני ניסיונות רבים וקשים ובפני אויבים רבים וחזקים והתגבר עליהם. גם על הפוסט מודרניות אנחנו נתגבר ונמגר אותה אבל בשביל כך עלינו להיות מודעים לגודל הסכנה ולעוצמת ההרס הנעשה בקרבנו. הספקנות השולטת כעת מראה לנו באופן מוחשי מהו עולם בלי אמת. מתוך כך נבין טוב יותר את חשיבותה של האמת ואת נחיצותה, ונבין טוב יותר למה צריך את אליהו [הנביא] המבשר את אמיתת האמונה ומוחלטות התורה. עלינו לפעול ולסייע למפלגת נעם כדי שיחד עם אבי [מעוז] יהיו עוד חברי כנסת רבים שיפעלו למען ישועתם של ישראל".
09/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת העבודה בחרה (יום ג', 9.8.22) את הרשימה שלה לכנסת ה-25. במקדימות של מפלגת העבודה השתתפו 57.4% מתוך כ-40 אלף בעלי זכות הבחירה במפלגה. הליך ההצבעה נמשך תשע שעות ובוצע באמצעות עמדות הצבעה ממוחשבות. חברי מפלגת העבודה התבקשו לבחור חמישה עד שבעה מועמדים מתוך 33 שהתמודדו על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-25.
מפלגת העבודה מקיימת (יום ג', 9.8.22) בחירות פנימיות לרשימה לכנסת ה־25. כ־40 אלף בעלי זכות הצבעה יוכלו לבחור 7-5 מועמדים ומועמדות מבין 34 המתמודדים השונים. הרשימה תורכב לסוף באופן שוויוני.. ההצבעה תתקיים ברובה באמצעים דיגיטליים, ולמתפקדים יוצבו ארבע קלפיות לצורך הצבעה פיזית בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. התוצאות צפויות להתפרסם כרבע שעה לאחר סגירת הקלפיות.
09/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בראיון בערוץ הכנסת ששודר בתאריך 22.07.22 נשאל סגן ראש-עיריית רהט, מר עטא אבו-מדיגם, מהם ההישגים שהצדיקו הצטרפות של רע"ם לממשלה, ועל כך השיב לו הסגן כי עד לבחירות יוכשרו וילובנו עשרה ישובים ערביים שעד עתה נחשבו כלא-חוקיים, והוסיף ואמר כי אינו יודע אם הזמן המוקצב לתוכנית יספיק כדי להציג את כל ההישגים. אילת שקד משכיחה ומכחישה, ואולי כבר שכחה, כי היא נסחטה בידי יו"ר ועדת הפנים, ח"כ ואליד טאהא, ואישרה את "חוק החשמל" לפי הנוסח שהוא הכתיב.
09/08/2022  |  שמואל פישר  |   יומני בלוגרים
במי דברים אמורים? בנימין נתניהו קנה את עולמו הדל משך תריסר שנות שלטון. בצד הישגים לא רבים הכזיב את תומכיו בהבטחות סרק, כמו סיפוח שטחים ביו"ש, בִּישׁוּב הגולן ("רמת טראמפ"); בהורדת מִסִּים; בלחימתו הבזבזנית והרופפת בקורונה בִּסְּגָּרִים מיותרים (שלא נכפו על אברכי ה"כוללים"), שהרסו את הכלכלה וחיסלו אלפי עסקים. בזבזנות שהותירה את קופת המדינה ריקה; בשיסוי כלפי מי שלא חסה תחת כנפיו המרוטות ("סְמולָנִים", "בוגדים". "האירנים גילו את תוכן הטלפון של גאנץ, שהוא בכלל חולה נפש", ומה לא).
09/08/2022  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il