|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
הרצוג. ראוי [צילום: אבשלום ששוני /פלאש 90]

מקביליות

מהרגע שנבחר, דווקא בתור נשיא הוא עומל ושקד לאחד את העם, להתייחס לכל חלקיו הוא מתמסר לתפקידו, ואשראי העם שזכה שזה יהיה נשיאו
04/09/2022  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

נגמר הקיץ, הצמחיה מתה, האדמה צמאה ונכונים לנו עוד חודשי חום גבוה בהרבה מאשר עד כה (לא בכדי יום כיפור הוא בד"כ היום החם בשנה). הילדים בשעה טובה החלו את הלימודים, לאחר ציפיה מתוחה שעיקרה: תהיה שביתה? יוצאו צווים המורים למורים להגיע לעבודה? האוצר יתקפל? תוכנית ריאליטי של הימורים בהשתתפות פעילה של האוכלוסייה כולה.

מקצוע ההוראה לא מושך את הטובים ביותר אליו. כמובן שיש את המשוגעים לעניין, חדורי חזון ומעוף, אך הם מעטים. לכאורה משכורות גבוהות יותר ימשכו חומר איכותי יותר, אך אנחנו יודעים שבזבוז כספים אינו ערובה להצלחה. מי שאינו משוכנע בכך יכול לבחון את התפשטות תופעת חסרי הבית בלוס אנג׳לס. נראה שככל שיותר מאות מיליוני דולרים מבוזבזים כל שנה לכאורה בכדי למגר את התופעה, מספריהם של חסרי הבית הולך ותופח, צומח לממדים שאיש לא יכול להתעלם מהם יותר.

בארץ תקציב החינוך מתחרה, ואולי אף גובר על תקציב הביטחון, ואוי לנו שרמת החינוך הפוכה מרמת ההוצאה. הדבר היחיד שאינו מובן הוא איך ייתכן שישראל מובילה במחקר ופיתוח ובתארים מתקדמים, בעוד הבסיס די רעוע: ילדים שהשפה העברית אינה שגורה בפיהם על בוריה, שחשבון בסיסי הם אינם יודעים ושאר מקצועות "ליבה" כמו גם תנ"ך, היסטוריה, גאוגרפיה ועוד מהם והלאה. מדוע צריך לדעת משהו? מספיק להעזר (ולהיות משועבד) לאותו טלפון חכם שיודע הכל.

הנה הודעה של ילד בכיתה ח׳. לנו המבוגרים קשה אולי יהיה להבין, אך לחבריו לכיתה (כמו גם למורה), אלו דברים מובנים ביותר: "היה לי חופש נחמד אני הייתי בצרפת. הייתי ‏עתלית בווילה וגם. הייתי בלונפרת וגם רעיתי מלא סרטים. כמו דרגון בול סוניק 2 והיה. לי מלא כיף עם חברים. וגם אח שלי עשה בסיבת סיום גולני וגם ‏גול חדש עכשיו זה עוד בסדר שניה רגע Google Google כאילו מי אמר".

שיתוף נפלא בחוויות החופשה! טיסה לחול. וילה בארץ. סרטי קולנוע. חברים. אח מבוגר יותר. העיקר שמבחינת איות, "רעיתי" הוא לא טעות יוצאת דופן. תלמידי אותה כיתה מייצגת שעכשיו החלו את שנתם השמינית בבית הספר, שעומדים לעלות לתיכון בסוף השנה, לא יודעים לאיית.

רק מנצחים

בארה"ב המצב כה גרוע, שיקחו כל מי שרק יגיש בקשה ללמד. פעם, כשהכלכלה לא הייתה מזהירה, בוגרי אוניברסיטאות פנו להוראה, שכן שם הייתה הכנסה מובטחת ורף כניסה נמוך מאד, כמו גם מחיקת חובות מהלימודים. אך בימינו, בוגרי האוניברסיטאות עדינים ורגישים מדי, ועבודה כלשהי אינה עבורם. מגיע להם שמישהו ימחוק את חובותיהם, ומישהו יממן את חייהם, ומישהו נוסף ידאג להם, ובעיקר יוודא שהם לא נעלבים, ושטוב ונעים להם, ושחייהם מתנהלים על מי מנוחות.

אבוי לחברה שבה מזרימים עכשיו כוח אדם לא מתאים להוראה, שהקריטריון היחיד להעסקתו הוא צבע עורו השחור. אוי לאותה חברה הרומסת והורסת ומשמידה כל בסיס ואוסרת על שימוש בשכל הישר. אין בן ובת, רק יצורי כלאיים. היסטוריה ועובדות לא קיימות, כי אם משוכתבות להתאים לתמונה חדשה. אין מפסידים, רק מנצחים. כל מבוקשו של האדם חייב להתמלא, כי אחרת הוא יזרוק את עצמו, ישתולל, יהרוס וישמיד וכמובן יזדקק להבנה ולמדריכים ולפסיכולוגים כמו גם לאזור מוגן עבורו.

המצב בארה"ב בכי רע, והתשלום על כך יבוא בעשרות השנים הבאות. כך בחינוך, וכך גם בכוחות הביטחון. מזה שנים שאין "פעולות טרור" כי הן כולן "אלימות של מקום העבודה". המוסלמים לא יכולים להיות טרוריסטים, גם כשהם מפוצצים את עצמם בצורחם "אללה הוא אכבר" ומשאירים וידאו עם משנתם ואמונתם. גם אם טרוריסט יעמוד מול קצין ויאיים על חייו, אותו קצין לא יבין מה קורה ולא ידע איך לפעול, שכן מאז שנותיו של הנשיא ברק אובמה הוא חונך שאיסלאם היא דת שוחרת שלום, וג׳יהאד הוא מסע פנימי לשלום, ועוד פנינים מאותו בית יוצר.

בארץ, לשמחתנו, לא נתבלעו הדעות לגמרי כמו בארה"ב. אפילו אנשים שמדברים-שמאל, הם יהודים בדם וישראלים בנפש קודם לכל דבר אחר. כך יוצא שדווקא אותו מרכז-שמאל, שכולם (לפחות בקרב הליכוד ותומכיו) חושבים שהוא מסוכן, פועל נמרצות כשצריך, בזמן שנתניהו מהלך 13 שנים הדיר רגליו והתמהמה (בשתי המדינות גם יחד יש שמאל קיצוני רועש למדי המטיל חיתתו על הכלל, וגם פה וגם פה צריך למגרו עד תום).

בארה"ב הנשיא לא זוכר מרגע לרגע את שהוא מנסה להגיד, ועוזריו מדבררים עמדות הנוגדות לחלוטין את דבריו רק שעות קודם לכן. דבר אחד הוא זוכר - את שנאתו התהומית לדונלד טראמפ, לרפובליקנים ולשמרנים. שנאה זו מדרבנת אותו, והוא מרגיש במרוץ שעליו לסיים, מרוץ לדיקטטורה מחשבתית והתנהגותית מוחלטת, מרוץ בו כל האמצעים לרשותו והמטרה מקדשת את ההתנהגות הנלוזה בדרך.

מכשירים את השטח

בעוד בארה"ב הנשיא מדבר על "אחדות" (מלשון "היו אחד אתי, ולא אחד דינכם"), בארץ הדבר הפוך לחלוטין. נבחר לו הנשיא הרצוג, דור שני לנשיאי המדינה, והוא הרגיש עוד לפני כן חשוב מכולם. הוא שייך היה למשפחת המלוכה, וכך קצרה סבלנותו מהעם. אך מהרגע שנבחר, דווקא בתור נשיא הוא עומל ושקד לאחד את העם, להתייחס לכל חלקיו. הוא מתמסר לתפקידו, ואשראי העם שזכה שזה יהיה נשיאו.

גם בארץ וגם בארה"ב סופרים את הימים לבחירות בנומבר. בעוד בארץ מובטח שהבחירות תתקיימנה באופן מסודר (שכן קשה עד מאוד לעבוד על מערכת בה כל אחד מנוסה בלסדר את כולם ואת עצמו בכלל זה), בארה"ב אין לדעת מה יהיה. האם הדמוקרטים הצליחו לשכלל שיטה להטות את תוצאות הבחירות הממוחשבות? הדמוקרטים מחד טוענים שהמערכות הפועלות אינן חדירות (כל בר דעת יודע שהצהרה כזו חלולה מתוכן, שכן קל לחלוטין לפרוץ לטלפונים חכמים ולמחשבים, כמו גם למערכות מאוד מוגנות - אפילו מערכת הגרעין האירנית - קל וחומר למערכת לא מאובטחת לחלוטין בארה"ב).

מאידך-גיסא, הדמוקרטים מכשירים את השטח לכך ש"הרפובליקנים עומדים לשבש את הבחירות ולהטות את התוצאות" (כמובן שזו דרך הפעולה של הדמוקרטים, כך כשהם מאשימים את הרפובליקנים, הם יודעים בדיוק על מה הם מדברים). נחבר אחד לאחד ונבין: אם הדמוקרטים יזכו, זה בגלל שהמערכת מאובטחת כהלכה. אם הם יפסידו, זה בגלל שהמערכת נפלה קורבן לטרוריסטים מקומיים, הם הרפובליקנים.

אך בחודשיים שעוד נותרו לבחירות, בארה"ב עושים הכל להכפיש את שמו של הנשיא לשעבר טראמפ. דקה אחת הם לא עוזבים אותו לנפשו. הם אפילו שלחו עשרות סוכני הבולשת הפדרלית לפשפש בבגדיה התחתונים של אשתו - פנטזיות רטובות של גברים לבנים גזענים שנתבלעה דעתם וכבר מזמן היה צריך להוציאם לגמלאות. בארץ ועדת חקירה ממלכתית הזהירה את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שיתכן שהוא יכלל בין האחראים לאסון מירון בו מתו 45 מבוגרים וילדים ונפצעו 144 אחרים. גם לנתניהו לא נותנים מנוח, לא לו ולא לאשתו (שרה׳לה, משעמם בלעדיך!), בדיוק כמו בארה"ב.

נראה שאנחנו מהופנטים מהקורה בארה"ב ומנסים בכל כוח לחקות אותה. למזלנו, קצת שכל ישר עוד נשאר, ואפילו מי שנחשב ל"מרכז-שמאל" עדיין מגן בחרוף נפש על המדינה, ההתעסקות הנלוזה בראש הממשלה דועכת (כי יש נושאים יותר מעניינים, כמו התחרות האם תפתח שנה"ל או לא) ובמשכן הנשיא שוכן לו אדם משכמו ומעלה שפועל נכונה ומנסה ככל יכולתו להנהיג את המדינה כראוי, כמו קפטן של ספינת ענק בימים סוערים.

תאריך:  04/09/2022   |   עודכן:  04/09/2022
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלה תמונות מהפגנת ענק אמש בכיכר ואצלב במרכז פראג. כ 70 אלף בני אדם מחו נגד הממשלה, נגד מחירי האנרגיה הנוסקים, אבל גם נגד נאט"ו והאיחוד האירופי. בין מארגני ההפגנה הזו היו גם גורמי ימין קיצוני מחד-גיסא, וקומוניסטים מאידך-גיסא, והם טענו של צ׳כיה לשמור על "ניטרליות צבאית" ולהבטיח קשר ישיר עם ספקי הגז של צ׳כייה, כולל כמובן רוסיה. סביר מאוד שההפגנה הזו נתמכה ואורגנה ע"י גורמים פרו רוסים, ובשליחות מוסקבה. כשלעצמו זה מעיד כמובן על היכולת הרוסית לנסות ולהשפיע על המהלכים הפנים אירופיים, בצל הסנקציות הקשות. אבל, וזה אבל מאוד חשוב - היא מבטאת גם הלכי רוח קיימים בקרב אזרחים בכמה וכמה מדינות ברחבי האיחוד, שמכבר כעת חשים את ההשלכות הכלכליות של משבר האנרגיה עם רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, ואת עוצמת המשבר הכלכלי. האינפלציה מזנקת בכל רחבי האיחוד האירופי, ועומדת בו נכון לחודש יולי על 9.8%. בצ׳כיה זינקה האינפלציה ל 17.3%.
04/09/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
הרמטכ"ל רב אלוף, אביב כוכבי, הציב באופן מידי, את גבולות טוהר הנשק ומוסר המלחמה של צבא ההגנה לישראל. באופן ברור, תקיף וחד-משמעי במה שמסתמן כפרשת הכאת מספר לוחמים מגדוד "נצח יהודה" כנגד צעירים פלשתינים. מהירות הוצאת ההודעה לתקשורת, חריפות ניסוחה, הייתה מעשה נכון מאוד, ראוי וחשוב כדי לשמר את ערכי צה"ל, גם בעתות מאבק מזויין בלתי פוסק נגד מדינת ישראל.
ההחלטה של ישראל לאפשר לנשים מרצועת עזה לעבוד בישראל כחלק מההקלות ההמנטריות שהן חלק מהבנות הרגיעה מעוררת ויכוח עז ברצועת עזה. גורמים בחמאס מובילים את ההתנגדות למהלך הזה של ישראל למרות שהוא עשוי לתרום לכלכלת הרצועה. כ-250 אלף מתושבי הרצועה, בהן אחוז גבוה של נשים, הגישו בקשות למנהל האזרחי לעבוד בישראל.
השבוע, ג'ו ביידן, סוף-סוף נעתר לתחינת ישראל והסכים לשוחח בטלפון עם ראש ממשלתנו מר יאיר לפיד. במהלך השיחה התברר שמה שבאמת מדאיג את הנשיא ביידן אינו הסכנה הקיומית שמרחפת על ישראל מצד אירן, אלא תוצאות המשא-ומתן על הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לפי אותו דיווח, ביידן הפציר בלפיד להתפשר ולהגיע להסכם עם ממשלת לבנון; לשון אחרת, לחץ על ישראל להיכנע לאיומים של חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, שהציב בפני ישראל אולטימטום: כניעה לדרישותיו או מלחמה. להיטותה של ארצות הברית להגיע להסכם בסוגיית המים הכלכליים, על חשבוננו, מעוררת שאלות נוקבות.
03/09/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
בת שבע היא בעלת סלון כלות באשדוד, ברחוב תפארת שמונה-עשרה. אשדוד היא עיר מנומנמת עם נמל. ובת שבע, היא אם לשלוש בנות בוגרות, סובלת מעודף משקל ובעל שבקושי מתעניין בה. הספר הוא על האישה שהיא; אישה החיה בשגרה משמימה ושוחקת, אך למרות הכל ואולי אף כנגד כל הסיכויים, מצליחה לפרוץ מחסומים. העיר המנומנמת שהיא משל לחייה של בת שבע, הופכת באבחה מסלול המראה למחוזות חדשים, כאלה שהיא חשבה שכבר לא תזכה אליהם. ממרומי גילה היא לומדת על נדל"ן, ניהול ועל הורות ואהבה. ובעיקר על אהבה עצמית. היא לומדת למצוא את המקום שלה ולהתייחס לרצונותיה. דברים שלא עשתה קודם לכן. עד עכשיו היא רק ניהלה סלון כלות. עכשיו זה הזמן שלה לגלות בעצמה תכונות אנושיות וכריזמה שאין היא חשבה שיש בה. הספר הוא על ניצחון קטן המתווה דרך גדולה.
03/09/2022  |  עדי דקל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מיקי זוהר - מעמיד פנים, זורה חול בעיניים; אבי דיכטר - בוז; ישראל כ"ץ - אפרטצ'יק קטן, הורדוס נלעג; שלמה קרעי - סמל הרע בפוליטיקה של הליכוד; עמיחי שיקלי - גועל נפש
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il