|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?
ניחוח סיני [צילום: נג האן גואן, AP]

בידי מי הריבונות שלנו

כשאתם שומעים ביטויים כמו 'בריאות דיגיטלית', היכולים להשמע תמימים, חשוב לזכור את המגמה העולמית להעביר כל דבר אפשרי לתחום הדיגיטלי. נוח בהרבה לשלוט על אוכלוסייה כשהכל עובר דרך שרתי מחשב
12/09/2022  |   ערן בריל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

משרד הבריאות מתגאה וחוגג השבוע את ביקורה של משלחת בכירים מטעם 'ארגון הבריאות העולמי' בישראל. הארגון המדובר, האמון מטעם האו"ם על בריאות אזרחי העולם, עורך במחוזותינו כנס של נציגיו האירופים, בו ידונו על נושאים כמו הערכות ותגובה ל'מצבי-חירום', בריאות 'דיגיטלית', וחתימה על מספר אמנות בריאות חדשות. על פניו נשמע טוב, בעיקר לכל מי שפחות בקיא בפרטים.

האלמנט ה'חגיגי' מתחיל להתעמעם כשמבינים באיזה ארגון מדובר, מי עומד מאחוריו, איך הוא ממומן, ומהן מטרותיו האמיתיות? ה-WHO מושפע מאוד משלושה גורמים, המהווים את עיקר מקורות המימון השוטף שלו. הראשון הוא קרן ביל ומלינדה גייטס, שמעבירה לארגון סכומי כסף גדולים מאוד כל שנה, המהווים גורם דומיננטי בתקציבו השנתי. השני הוא חברות הפארמה הגדולות, שמזרימות כספים ו'תרומות' בהיקפים משמעותיים לכל המיזמים אותם הן מעוניינות לקדם במסגרת הארגון.

נציגי תעשיית הפארמה יושבים בכל הוועדות החשובות בארגון, אלו המקבלות החלטות גורליות על אופני התגובה לכל תרחיש - משלב ההערכות מראש ועד אופן התגובה המיידי. מקורות התקציב הפרטיים האלו - גייטס, הפארמה ואחרים - מהווים כ-50-70% מתקציב הארגון. ההשפעה על קבלת ההחלטות בהתאם.

השלישי הוא שלוש מדינות - ארה"ב, גרמניה וסין - שגם לוקחות חלק דומיננטי במימון הארגון וגם מעצבות את המדיניות ה'מקצועית' בכל היבט אפשרי. את עמדתן הנוקשה והמחמירה מאוד של שלוש אלו בנוגע לאופן התגובה לכל מה שהתרחש בעולם בשנתיים האחרונות אנו מכירים היטב. ארגון הבריאות בחר בעמדתה הקיצונית של סין כסטנדרט ליתר מדינות העולם, מה שהביא עלינו את הסגרים, המסיכות, והבידודים מהרגע הראשון. בהמשך גם קיבלנו את מדיניות ה'חיסונים', שלמעשה אינם חיסונים, ואת התו-הירוק כסטנדרט כמעט מובן מאליו. את היקף הנזקים הרחב, הן בפן הבריאותי והן בפן הכלכלי, אנחנו מתחילים להפנים באמת רק עכשיו.

ארה"ב בחרה בקו מחמיר מאוד גם היא - על בסיס מדעי רעוע מאוד של שני מוסדות רפואיים היושבים בה - ה-FDA וה-CDC. את שלל סימני השאלה, הכשלים, הסתרות הנתונים, היעדר ההליכים הקליניים המתבקשים או בדיקות הבטיחות הסטנדרטיות הציבור ברחבי העולם גילה רק בהדרגה, לאורך הזמן. כל אלו כבר גלויים ונגישים לכל דורש. המוסדות הרפואיים עצמם הודו בהם, במספר הזדמנויות שונות.

מדיניות התגובה הההרסנית

גרמניה, בהיותה גרמניה, בחרה בגישה מחמירה מאוד גם היא, אשר הובילה להיקפי תחלואה ותמותה גבוהים מאד, ולהתעללות בלתי נתפשת בחיי אזרחיה. השבוע התבשרנו אגב, ששר הבריאות חתם עם עמיתו הגרמני על 'הסכם' שיתוף בריאותי כלשהו. פרטי ה'הסכם', יחד עם פרטי יתר ה'אמנות' שאמורות להיחתם השבוע אינם נגישים לציבור מבעוד מועד. הנוהל בו מנגישים לכנסת ולציבור את תוכן האמנות העתידות להחתם בשמו - שונה לפני מספר ימים - כדי שלא תהיה בו 'חובה', או גישה ראויה לתוכן עליו אנחנו חותמים ומתחייבים. מדוע? אין בידי תשובות. ה'הסכם' הטרי כולל גם אספקט כלשהו של 'בריאות דיגיטלית', אליו אתייחס בהמשך.

מה שלא שיתפו בידיעה הוא האופן בו מתכוון המשטר הגרמני לנהל את 'איומי הסתיו והחורף' הקרובים, כולל חזרה למדיניות התגובה ההרסנית אותה חווינו במחוזותינו בימי הגזרות ה'רפואיות' המיותרות. בנוגע לסין אין הרבה מה להוסיף. האופן בו המשטר מטפל באזרחיו שם מגיע לרשתות החברתיות בשיאים משתנים של זעזוע. סגרים קשוחים, הרעבה, אלימות, ניהול אוכלוסייה הדוק ודרקוני, דירוג חברתי בוטה, ונוכחות דלילה ביותר של זכויות אדם כלשהן. הם המודל ממנו מקבל ארגון הבריאות העולמי השראה, והדרג הניהולי שלו מלא בנציגות סינית מובהקת.

לפני מספר חודשים שמענו על 'אמנה' מיוחדת אותה מעוניין הארגון להעביר, שתתן בידו כוח לעצב ולקבוע את אופני ההערכות והתגובה ל'מצבי חירום' בעולם. זאת אומרת שכל ההחלטות על איך נערכים (ובאיזה תקציב) ואיך מגיבים ל'מצב-חירום' כלשהו כבר אינן מתקבלות בגבולות ישראל. מי שיגדיר (ומגדיר כבר היום) מהו 'מצב-חירום' ואיך מתמודדים איתו זה גוף שאף אזרח לא בחר, ושקוע עד צוואר בהשפעה של גורמים פרטיים בעלי אינטרס כלכלי ופוליטי.

מי שיקבע אם נשב בסגר, או בידוד, או נחויב בטיפול נסיוני כלשהו, או נאלץ לעטות שוב מסיכות כל היום, או כיצד תנוהל האוכלוסייה ומי יוכל להסתובב איפה - זה גייטס, חובב ה'חיסונים' המושבע, הפארמה - יצרנית ה'חיסונים', ומדינות קשוחות כמו סין וגרמניה. למעשה, נכון להיום מצב 'חירום' שכזה יכול להקבע על-ידי אדם אחד בודד - מזכ"ל הארגון. איש אחד (על קשריו לגייטס ועברו הבעייתי לא ארחיב פה. יש גוגל).

עולה ונשאלת השאלה - בידי מי הריבונות שלנו? מי ריבון על גופינו נפשנו וכספנו? רשמית - בידי המדינה. בפועל - בידי ה-WHO. כל מוסדות האו"ם מקפידים על נוסח רשמי זהיר מאוד בכל הנוגע להיבט הטכני של ה'ריבונות' של כל מדינה על עצמה. הם משחקים על קו עדין מאוד, בו הם רק 'ממליצים' מה נדרש לעשות. את הפן המטריד אפשר למצוא בהשלכות של כל סירוב לפקודותיהם.

בריאות דיגיטלית

אומנם עומדת לנו הזכות לסרב, אך הם מדגישים במפורש שההשלכות לכל סירוב שכזה יובילו לחרם מיידי על המדינה, כולל ניתוק כל מערך הסחר היוצא והנכנס, תנועת האזרחים פנימה והחוצה, והקשר לכל יתר מערך היחסים הגלובלי. במילים אחרות - כל סירוב ל'המלצות' יוביל לקריסה מהירה של המדינה הסרבנית. 'המלצה שאי אפשר לסרב לה' כמו שאומרים. במסגרת הכנס ה'חגיגי' השבוע - נחתום על עוד הסכמים ואמנות שאיננו יודעים מהם, על שיתופי-פעולה עם מדינות שבוחרות בגישות קיצוניות, התחייבויות כלכליות בהיקפים לא ידועים לקופת המדינה, ודילול קריטי בריבונות שלנו על גופנו ונפשנו.

כשאתם שומעים ביטויים כמו 'בריאות דיגיטלית', היכולים להשמע תמימים, חשוב לזכור את המגמה העולמית להעביר כל דבר אפשרי לתחום הדיגיטלי. נוח בהרבה לשלוט על אוכלוסייה כשהכל עובר דרך שרתי מחשב, התנועה במרחב, הכסף, הסיווג החברתי-בריאותי, המידע האישי וכו'. כשלוקחים בחשבון את הקשר ההדוק בין הדמויות הדומיננטיות בארגון הבריאות העולמי והפורום הכלכלי העולמי, אפשר לסמן כיוון בו העלילה מובלת. גם הפורום וגם ה-WHO מדברים גלויות על החזון שלהם, אותו חולק האו"ם, או מה שנקרא בקצרה 'אג'נדה 2030'.

מציאות חיים שונה מאוד מזו הנוכחית, בה כל הזכויות, החירויות, המידע, והריבונות על גופנו עוברות 'דיגיטציה', ומנוהלות בשוטף דרך שרתי מחשב גלובליים, שאינם חובבים אי-ציות כלשהו. דירוג חברתי בניחוח סיני, במילים אחרות.

מה שקורה השבוע בתל אביב זו התכנסות מדאיגה מאוד של חברי ארגון שמנהל את חיינו בפועל, מעל ראשם של כל מוסדות המדינה. ארגון זר העושה שימוש בכסות ביורוקרטית-דיפלומטית 'חגיגית' כדי לקדם מערכי החלטות מסוכנים מאד, כמו אלו שחווינו ועדיין חווים, וכדי לחתום על השתלטות שקטה על עוד ועוד פיסות מהזכויות והריבונות שלנו. אנחנו גם מחויבים כמובן לשלם סכומי עתק עבור כל הכיף הזה. זו הסיבה שמעגל רחב מאוד של פעילים/ות יוצא למחות מולם, ולהבהיר שלא נסכים ולא נציית לשום גורם חיצוני שינסה לכפות עלינו את החלטותיו, עם או בלי בסיס מדעי ראוי מאחוריהן. הצטרפו אלינו, מדובר בעניין של חיים ו/או מוות, במובן הישיר ביותר של הביטוי.

הכותב הוא פעיל חברתי, ממקימי תנועת 'אפשר', יזם בתחום המזון, אדם חופשי.
תאריך:  12/09/2022   |   עודכן:  12/09/2022
ערן בריל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בידי מי הריבונות שלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.בלב
12/09/22 15:42
2
רותתת
12/09/22 16:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבות נכתב על עינוי הדין, העוול הנורא ווידוא ההריגה הפוליטי שנעשה לתת-אלוף במיל' גל הירש, לוחם נועז ומי שרגע טרם שיתמנה לתפקיד מפכ"ל המשטרה, סוכל מינויו בדרך "המקובלת" במדינת ישראל באגף לחיסול נציגי ציבור. התמונה המבהילה, המטרידה, העולה מתהליך סיכולו של גל הירש צריכה להדיר שינה מעיניו של כל אדם, ללא שיוכו לפוליטיקה הרעילה של השנים האחרונות.
ביקרתי בחודשים האחרונים אוגוסט ספטמבר 2022 פעמיים בתחנה המרכזית בטבריה בימים חמים יחסית. הבחנתי כי הקולר שהיה מוצב במרכז התחנה בסמוך לחנויות המזון והשתייה נעלם-הוסר ממקומו וכיום נכון ל-7 בספטמבר אין בכל מתחם התחנה מֵקַר (קולר) העומד לרשות הציבור. סיירתי בתחנה בכל אגפיה ופינותיה ולא הבחנתי במקר ציבורי אחד לרפואה. שאלתי את אחד מעובדי והאחזקה והניקיון בתחנה מה קרה לקולר ולאן נעלם. הוא אומר לי "הילדים הורסים אותו כל פעם ולא הייתה ברירה אלא לקחת אותו". באדיבותו שאל אותי "אתה רוצה שאני אביא לך מים קרים מהנהגים"? השבתי לו, לא תודה.
12/09/2022  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כנר נשמה, אחריי?, עוני ומחסור, תוכי, חוצפה ואכיפה בררנית "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
סַח לי חברי מנשה: משבגרתי הייתי חבר בתנועת החרות, שנראתה לי כמייצגת הנאמנה של העם שנותר מצולק ופצוע אחרי השואה ואשר ארגונה הצבאי הלאומי [אצ"ל] לחם בעוז בבריטים שנמנעו בזמנו מלהפציץ את מחנות המוות למרות שידעו כי מיליוני יהודים הובלו לְשָׁם לרצח אכזרי, ואשר אחרי השואה מנעו משרידי-חֶרֶב לעלות לארץ ישראל ונקטו מדיניות פְּרוֹ-ערבית עת הכנופיות הערביות טבחו ביהודים. הבריטים עסקו אז בהגליות חשודים בהתנגדות למדיניותם ובהחרמות נשק-מָגֵן מהיהודים. לאחר מכן התגלגלתי לגח"ל, שנוצרה מאיחוד תנועת החרות עם "הליברלים" שהמשותף להן היה סלידתן משלטונה של מפא"י.
12/09/2022  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
למקרא המאמר של יואב יצחק - "תעתועי אילה חסון1...", ברצוני להאיר מספר עניינים בנושא שיווק אמל"ח בחו"ל על-רקע ניסיוני בעבודה בתע"א באותו נושא.
12/09/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
דן מרגלית
דן מרגלית
"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
שיעור היירוט של כטב"מים נמוך משמעותית משיעור יירוט הרקטות. במערך ההגנה האווירית הודפים את הטענות כאילו לא נערכו מראש לאתגר ומסבירים זאת במורכבות - גודל הכטב"מים, משך המעוף הקצר, הט...
 נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מימין, וראש ממשלת ארמניה, ניקול פשיניאן [צילום: אבגניה נובוז'נינה/AP]
יאיר נבות
הזעם הציבורי על רה"מ פשיניאן מתודלק בחלקו ע"י גורמי אופוזיציה, גורמים לאומנים שזועמים על מה שהם רואים כהשפלה איומה, וכמובן גם אינטרס רוסי, והשפעה רוסית ללא ספק
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בעוצמתה המוסרית משתיתה רות בת העם המואבי דפוס חיים, המורה לחברה הישראלית את החובה לפתוח את הלב כלפי בני עמים אחרים, שהגורל התאכזר אליהם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il