|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הניה. שב מביקור ברוסיה [צילום: עאדל חנה/AP]

חמאס בתחפושת חדשה

ארגון חמאס מנצל את המלחמה באוקראינה ואת אי-השתתפותו בסבב הלחימה האחרון ברצועה כדי להפגין תדמית חדשה של ארגון פרגמטי שאינו ארגון טרור. משלחת בכירה של הארגון נפגשה עם שר החוץ הרוסי וח'אלד משעל ביקר בירדן, אבל המלך עבדאללה עדיין רואה בארגון חמאס גורם מסוכן העלול לחתור תחת שלטונו ומעדיף את הרש"פ
15/09/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

משלחת בכירה של ארגון חמאס בראשות יו"ר הלשכה המדינית אסמעיל הניה סיימה השבוע ביקור ברוסיה במהלכו נפגשה במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על-פי הזמנתו. בפגישה נדונו ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות כתוצאה מהמלחמה באוקראינה ובראשן המצב ברצועת עזה אחרי העימות הצבאי האחרון בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי (מבצע "עלות השחר"), והמתיחות בין ישראל לארגון חיזבאללה על-רקע הסכסוך על הגבול הימי בין ישראל ללבנון והוצאת הגז הטבעי מהים התיכון.

הייצוג הבכיר במשלחת של חמאס מעיד על החשיבות הרבה שמייחסת רוסיה לארגון חמאס במיוחד נוכח התגברות קרב הירושה ברש"פ ואפשרות ירידתו בקרוב של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מהבמה הפוליטית. מדובר במפגש מדיני גבוה בשל אינטרסים הדדיים. גורמים בחמאס טוענים כי רוסיה רוצה לשדרג את רמת הקשר בינה לבין ארגון חמאס נוכח התחזקות מעמדו של ארגון חמאס ברחוב הפלשתיני וירידת מעמדה של הרש"פ ובמיוחד של אבו-מאזן.

ארגון חמאס גם התחזק מאוד מבחינה צבאית ונחשב היום ככוח אזורי ערבי שמצליח לאתגר את מדינת ישראל ואת צבאה שנחשב במשך שנים רבות לצבא החזק ביותר במזה"ת. רוסיה זקוקה היום לכל ידיד אפשרי בזירה הבינלאומית במיוחד נוכח הקואליציה הבינלאומית שהצליחה ארה"ב לגבש נגדה בעקבות הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה. חמאס רואה בהידוק המגעים עם רוסיה הזדמנות לנסות ולשפר את מעמדו הבינלאומי מכיוון שהוא נחשב על-פי הגדרות הקוורטט ל"ארגון טרור".

כל פגישה בינלאומית עם נציגיו מסייעת לו לשחוק בתהליך הדרגתי את הגדרתו כ"ארגון טרור" ובחמאס מאמינים שבמשך הזמן הארגון ישיג פריצת דרך ויגיע למצב שהקהילה הבינלאומית תכיר בו כנציג הלגיטימי של העם הפלשתיני במקום אש"ף שבגלל המדיניות של אבו-מאזן מאבד בהדרגה גם את מעמדו הבינלאומי. בפגישה של אסמעיל הניה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נדונה גם הדרישה של חמאס להכיר בזכויות הפלשתינים על מאגרי הגז הטבעי בים התיכון מול חופי עזה, בחמאס רואים באפשרות הפקת הגז הטבעי מהמאגרים האלה מקור חשוב להכנסת כספים שישפרו מאוד את המצב הכלכלי ברצועת עזה.

האסטרטגיה החדשה של חמאס קובעת כי יש לפעול בכל הכיוונים כדי לחזק את הארגון ולהפיק רווחים מדיניים מכל השינויים האזוריים והבינלאומיים נוכח הפעילות המדינית של ישראל. בחמאס מודאגים מאוד מתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב ומהאפשרות שבסופו של דבר יושג גם הסדר בין ישראל ללבנון שיסיים את הסכסוך על הגבול הימי ויאפשר לשתי המדינות להתחיל ולהפיק גז טבעי משדה הגז "כריש" ומשדה הגז "קאנא" הלבנוני באמצעות חברות בינלאומיות. ארגון חמאס מנצל את העובדה שהוא לא השתתף בסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי, כדי למנף את פעילותו המדינית ולהציג את עצמו כארגון פרגמטי ו"מתון" שרוצה להשתחרר מהכיבוש הישראלי ולדאוג לבני עמו בעוד ישראל היא זו שמחרחרת מלחמה.

ביקור ח'אלד משעל בירדן

ביקור נוסף שמשך את תשומת הלב היה ביקורו של ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל בירדן לפני כחודש. הביקור הוגדר כביקור פרטי אבל ברור שיש לו משמעויות מדיניות.
ירדן עוקבת בעניין רב אחרי השיח החדש של ארגון חמאס שמציג עצמו כפרגמטי בכל הקשור למלחמה באוקראינה, סוגיית הסכם הגרעין עם אירן וטורקיה. במהלך ביקורו בירדן השתתף ח'אלד משעל בארוחת ערב שארגן מרוואן אל-קאעורי, המזכ"ל של המועדון האיסלאמי בהשתתפות ראש ממשלת ירדן לשעבר טאהר אלמצרי, שרים ירדנים לשעבר וראשי השבטים הבדואים.

סוכנות הידיעות הירדנית "עמון" דיווחה כי ביקורו של ח'אלד משעל שהוגדר כביקור לצרכים משפחתיים התארך מהצפוי ונמשך שבועיים וכי הייתה עמו משלחת של ארגון חמאס שהקפידה להתרחק מזרקורי אמצעי התקשורת. ח'אלד משעל הגיע לירדן עם מאבטחים אישיים וגם המודיעין הירדני דאג לאבטח את הביקור. מהדברים שאמר ח'אלד משעל למארחיו עולה כי הנהגת חמאס סבורה כי העיסוק העולמי במשבר באוקראינה והמאבק בין ארה"ב לרוסיה מסיט הצידה לגמרי את העיסוק בסוגיה הפלשתינית שהופכת שוב לבעיה משנית.

עוד התברר מדבריו כי הקשר של ארגון חמאס עם אירן הוא טוב ועם טורקיה מצויין, ח'אלד משעל הבהיר כי ארגון חמאס עצמאי בהחלטותיו ובניגוד לארגון הג'יהאד האיסלאמי שמקבל הוראות מאירן, הנהגת חמאס היא זו שקובעת מתי להיכנס לעימות צבאי עם ישראל. גורמים ירדניים אומרים כי ח'אלד משעל הציג תדמית חדשה של ארגון חמאס-תדמית פרגמטית ושקולה מבחינה מדינית מבלי לוותר על עקרון המאבק המזויין נגד ישראל.

ביקורו של ח'אלד משעל בירדן היה חיובי והוא שמר על כבודה של הממלכה ההאשמית ושל המלך עבדאללה, אבל ירדן עדיין נזהרת מאוד מהאפשרות להתיר לארגון חמאס לפתוח מחדש את משרדיו ברבת עמון. המלך עבדאללה עדיין רואה בארגון חמאס גורם מסוכן העלול לחתור תחת שלטונו ומעדיף את הרש"פ כגורם הרשמי היחיד המייצג את הפלשתינים.

תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
יוני בן-מנחם
+פיגוע ביישוב כרמל: פצוע בינוני, המחבל נמלט
21:43 15/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בפיגוע נפצע בינוני צעיר בן 20 ופונה בהכרה מלאה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפצעי ירי  ▪  המחבל נמלט מן המקום ונערכות אחריו סריקות  ▪  תושבי כרמל נדרשו להיסגר בבתיהם ורק ב-00:30 קיבלו אישור לצאת
[צילום: מועצה אזורית הר חברון]
כוחות צה"ל בכרמל, נערכים לסריקות [צילום: דובר צה"ל]
+חשש לחדירת מחבל ליישוב כרמל שבהר חברון
21:29 15/09/22  |  איציק וולף
ראשוני: תושבי היישוב כרמל שבדרום הר חברון קיבלו התרעה מפני חדירת מחבל ליישוב.
+החרדי שממליץ להעניק מדליה לרוצח פלשתיני
14:55 15/09/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
חסיד גור, שדעתו מן הסתם התבלבלה, מכתיר בתואר 'גיבור' מחבל נאלח שזמם לרצוח כמה שיותר חיילים בתל אביב, וסבור שרצח חיילינו הוא מטרה לגיטימית  ▪  איך השתבש החינוך לאהבת העם והארץ שמוענק במוסדות גור?
עשב שוטה בחסידי גור [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]
+לפיד: "אנחנו מצפים שהרשות תיקח אחריות ותלחם בטרור"
14:11 15/09/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה יאיר לפיד, ביקר היום ( יום ה'), במרחב השומרון של שירות הביטחון הכללי (שב"כ). ראש הממשלה קיים הערכת מצב בהשתתפות מנהלות ומנהלי מרחב השומרון בשב"כ, במהלכה קיבל סקירות מודיעיניות ומבצעיות, וכן דן בתמונת המצב הגזרתית. בביקור השתתפו ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השירות, מנהלי ועובדי המרחב. לפיד: "מדינת ישראל תמשיך לעצור ולסכל את פעילות הטרור והמחבלים בשטח. אנחנו מצפים שהרשות תיקח אחריות ותלחם בטרור".
+"בחינה מחודשת של הוראות הפתיחה באש"
12:31 15/09/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
גנץ: לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש, ואיפה שיש חריגות אנשים יצטרכו לתת הסברים  ▪  בהתייחס להתפתחויות ביו"ש אמר: אנחנו רואים בחודשים האחרונים את פעילות הטרור שיוצאת מתוך השטחים, בדגש על צפון השומרון. ישנה פעילות של צה"ל ושב"כ במעצרים ובסיכולים בכל לילה
גנץ. "כל הזירות פעילות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ועדת השחרורים תדון בשחרור מחבל אסיר עולם שחלה
12:01 15/09/22  |  עידן יוסף
ועדת השחרורים תדון בבקשתו לשחרור מוקדם של המחבל נאצר אבו חמיד, מייסד "גדודי חללי אל-אקצה" ומי שהיה יד ימינו של מרוואן ברגותי. אבו חמיד נידון ל-7 מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר על אחריותו לפיגועים בהם נרצחו שבעה ישראלים. הבקשה מתאפשרת משום שהוא חולה במחלה קשה (כאן חדשות).
+דיווח: פריצת דרך ביחסים בין חמאס לסוריה
11:59 15/09/22  |  עידן יוסף
מקורות בחמאס מדווחים על פריצת דרך שהביאה לחידוש היחסים בין התנועה לסוריה, לאחר 11 שנות נתק. מזה שנתיים שמנסה חמאס בסיוע אירן וחיזבאללה לפתוח את הדלת לסוריה. גם רוסיה מסייעת לכך (עכשיו 14).
+חולתא: "מעוניינים שהרשות תסכל טרור"
11:55 15/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכנס ביטחוני אמר ראש המל"ל איל חולתא: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון"
חולתא. מזהים קשב לטיעונים בנושא אירן [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
+בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הותקף קשות בידי אנשי סינוואר
10:22 15/09/22  |  עידן יוסף
דיווחים בעזה: בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הותקף בידי אנשי המשמר האישי של סינוואר, על-רקע מתיחות בין השניים. בתמונה שהופצה ברשתות, נראה א-זהאר חבול קשות, ועל-פי הדיווחים הוא מאושפז בבית חולים בעזה (חדשות 12).
+טראמפ הציע למלך ירדן את השליטה בשטחי הרשות הפלשתינית
09:18 15/09/22  |  עידן יוסף
נחשפה שיחה שהתקיימה בעבר בין נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לבין מלך ירדן עבדאללה השני. טראמפ הציע בינואר 2018 לעבדאללה לקבל עליו את השליטה בשטחי יהודה ושומרון. דוברים מטעמו של טראמפ סירבו להגיב לדברים (וושיגנטון פוסט).
+איזנקוט אומר "לא" לחומש אבל "כן" לאירן
08:31 15/09/22  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
מה עם דעת הקהל, איפה השכל הישר שלנו? ובכן, אנו כה טרודים בהשתלטות הרוסית על אוקראינה הרחוקה, שאנו כלל לא שמים לב להשתלטות על צפון השומרון שמתרחשת לנו מתחת לאף
איזנקוט. פטפטן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל פעל הלילה בכפר ממנו יצא המחבל לפיגוע
08:21 15/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות הביטחון מיפו את בתי המחבלים מהתקרית בה נהרג רס"ן בר פלח כהכנה להריסה ועצרו לחקירה קרוב משפחה של אחד המחבלים בכפר דאן  ▪  חילופי אש התפתחו בין צה"ל לחמושים במקום, פלשתיני שיידה בקבוקי תבערה לעבר הכוחות נהרג
מסע הלוויה של רס"ן בר פלח בנתניה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
צה"ל פעל הלילה (יום ה', 15.9.22) בכפר דאן ממנו יצאו שני המחבלים שהיו מעורבים בתקרית הירי במהלכה נהרג רס"ן בר פלח, סגן מפקד סיירת הנח"ל. הכוחות מיפו את בתי המחבלים כהכנה להריסה, ועצרו קרוב משפחה של אחד המחבלים. במקום התפתחו הפרות סדר, ובחילופי האש נהרג פלשתיני שיידה בקבוקי תבערה לעבר צה"ל. לפי דיווחי הפלשתינים, ההרוג הוא נער ואחרים נפצעו.
15/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, בני גנץ, החליט על סגירת מעברי גלבוע (ג'למה) וסאלם באופן מלא מהיום ועד להודעה חדשה. זאת, בעקבות חילופי הירי שבהם נהרג לפנות בוקר סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב סרן בר פלח, ובתום הערכת מצב ביטחונית. עוד החליט שר הביטחון על עצירת היתרי הכניסה לישראל של תושבי כפר דאן, לרבות לצורך תעסוקה בישראל, החל מהיום ועד להודעה חדשה.
14/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע (יום ד', 14.9.22) לזירה בה התרחשה ההתקלות הלילה, במהלכה נהרג רב-סרן בר פלח, בסמוך למעבר ג׳למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה.
14/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון חמאס פתח ב-13 בספטמבר בקמפיין מחאה חדש ברצועת עזה בדרישה להסרת המצור הישראלי מעל הרצועה וקבלת הזכויות על מאגרי הגז הטבעי בים התיכון מול חופי הרצועה תחת הכותרת "הגז שלנו הוא זכותנו". הקמפיין הושק בטקס גדול בנמל עזה כשמעליו מרחפים כטב"מים של הזרוע הצבאית של הארגון. סוהיל אלוהינדי חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר בטקס: "נגן על הגז שלנו בדם ובנשק".
רב-סרן בר פלח, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, בן 30 מנתניה הוא הקצין שנהרג הלילה (יום ד', 14.9.22) כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג'למה. הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו תתקיים בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.
14/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il