|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
עימותים עם הבדואים בנגב [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

המבחנים שלפני נתניהו

נתניהו חזר לשלטון, בין היתר כדי להשליט חוק וסדר בקרב בני המיעוטים המשתוללים, שהם גם מיעוט בחברה הערבית והבדואית. זו הציפייה מהממשלה החדשה. צפייתם של האזרחים הסובלים בפריפריות הדרומית והצפונית, שהעניקו לה לשם כך את מרבית קולותיהם
07/11/2022  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 25   |   תגובות

כמו בימים שקדמו לבחירות, כך גם בימים שלאחריהן. הפרשנים חוגגים, טוחנים מים כפרשני ספורט. רובם מאוכזבים, מביעים חששות לבאות. ממלאים שעות של פטפטת בכל ערוצי הטלוויזיה, מסבירים את שיבתו של "הקוסם" ואת כיבוי הלפיד. מדברים בעיקר על גוש מלוכד בימין-חרדים לעומת גוש מפולג במרכז שמאל. זה נכון, אבל זה לא כל ההסבר וזו לא התמונה העיקרית.

התמונה העיקרית באה דוקא יומיים לאחר הבחירות, תמונת המעדניה שהוצתה בבאר-שבע. שני רעולי פנים פרצו פתע פנימה בשעת סגירה, היכו את העובדים מכות רצח, העלו את החנות באש ונעלמו בחשיכה. תמונה אחת מתוך סט תמונות של התפרעויות, גניבות, חבלות ברכוש, זריקת אבנים וירי - בדרום הפרוע.

הנה כי כן, אובדן המשילות, חוסר האונים של המשטרה, הפכו את הנגב ל"בדואיסטן", שם החוק והסדר כמעט אינם תקפים. האלימות והרצחנות גולשות לבירת הנגב. המצב התדרדר מאוד בשנה וחצי של ממשלת ה"שינוי". נכון, היא ירשה מצב חמור זה, אבל לא עשתה דבר כדי לשנותו, כאחת מהבטחות הסרק שלה.

מעבר לתמיכה המסורתית בליכוד של תושבי ערי הנגב - את השיא שוברת דימונה עם יותר ממחצית קולותיה למח"ל - גם השתוללות הצעירים הבדואים, באין מי שעוצר בעדם, תרמה לניצחון הגדול, וכמובן לתקווה ששר הבט"פ הבא (איתמר בן-גביר?) יפעיל יד חזקה לבלימת האנרכיה בנגב ובגליל. את הפרוטקשן יש לבלום, את ההשתלטות על קרקעות יש לעצור, את החוק יש להשליט, את הסדר יש להביא, נגד העבריינים לנקוט יד קשה, לשים קץ לתופעות הלאומניות. לא עשה זאת השר היוצא, עמר בר-לב, יעשה זאת הבא אחריו, בממשלת נתניהו.

זהו אכן אחד המבחנים הגדולים של הממשלה החדשה. נתניהו חזר לשלטון, בין היתר כדי להשליט חוק וסדר בקרב בני המיעוטים המשתוללים, שהם גם מיעוט בחברה הערבית והבדואית. זו הציפייה מהממשלה החדשה. צפייתם של האזרחים הסובלים בפריפריות הדרומית והצפונית, שהעניקו לה לשם כך את מרבית קולותיהם. ישנן כמובן בעיות לא פשוטות אחרות שהיא יורשת מקודמתה: האיום האירני המתעצם, הטרור המתגבר, יוקר המחיה, מערכת החינוך הקורסת, וגם מאמץ לאחות את הקרעים בחברה הישראלית, בטרם נידרדר לתהומות לקול מצהלות אויבינו.

בימים הראשונים אלה לאחר המהפכון, הרשתות והעיתונות עמוסות בהתבטאויות קשות: "אסון למדינה", "לא נחיה כאן יותר", "זו לא עוד המדינה שלנו", "מטורפים השתלטו עלינו", "רצחו וירשו" וכיו"ב אמירות היסטריות. ב1977 זעם איש השמאל יצחק בן-אהרון: "צריך להחליף את העם", וכיום: "העם היהודי שאלה פניו, אינו העם שלי", כדברי איש האתיקה של צה"ל, פרופ' אסא כשר. הרחיק לכת אחד, "רב" בישראל, דב הלברטל, שממקלדתו יצאו ה"פנינים" האלה: "הרוויזיוניסטים לא נטלו חלק בהקמת המדינה", "אני רואה את המדינה עולה בלהבות", "גנבו לי את המדינה". פשוט להקיא.

הימין "מפחיד" את השמאל, שכמעט נמחק כליל בבחירות. הימין שהוא הרוב בעם, תמיד הוכיח את אחריותו ואף נקט בשלטון מהלכים שהפתיעו את הכל. היה זה הימין שגם שאף ופעל לאחדות בעם ובממשלה. כזכור, בשנת 1988 הגיעה לקיצה ממשלת הרוטאציה, או ממשלת האחדות הלאומית, שהחזיקה מעמד ארבע שנים. בבחירות לכנסת ה-12 זכה הליכוד ב-40 מושבים, המערך ב-39 מושבים. מלאכת הרכבת הממשלה הוטלה על יו"ר הליכוד יצחק שמיר. 65 תומכים היו מונחים בכיסו - ממשלה איתנה לכל דבר. אבל שמיר, חסיד בלב ובנפש של אחדות לאומית (בניגוד לפרופסור כשר ודומיו דהיום), החליט לצרף לממשלתו את המערך בראשות שמעון פרס. כך קמה שוב ממשלה של אחדות לאומית, בהבדל אחד - בלי רוטאציה.

אחדות זו החזיקה מעמד שנתיים, ועדיין הייתה לה חשיבות מורלית עם מסר לאומי לנו ולצרינו. גם היום, כשלרשותו "רק" 64 מושבים, נתניהו חש להקים את ממשלתו בתוך 28 הימים שיקצה לו הנשיא. יש לו הרוב הנדרש, אף מעבר למה שחזו האופטימיסטים או הפסימיסטים, אבל רבים במחנה הלאומי ואני בתוכם שואפים לאחדות; שיילך בעקבות שני קודמיו, בגין ושמיר, ויעשה כל מאמץ לצרף אליו את "המחנה הממלכתי". הדבר ייצור איזון פנימי בממשלה, ירגיע את כל החוששים והמתריסים, יאושש את הדמוקרטיה.

זוהי גם אחריותו של בני גנץ שאינו מסוגל להסתיר אכזבתו מתוצאות הבחירות. למרות שכבר "התחייב" שלא יצטרף לממשלת נתניהו, כמוהו כגדעון סער ואפילו גדי איזנקוט (שאט-אט הופך לפוליטיקאי לכל דבר), הוא יכול בהחלט לשנות את דעתו, אם טובת המדינה באמת לנגד עיניו. הרבה "התחייבויות" הפרו הפוליטיקאים במערכת הבחירות וכך השניאו את עצמם על הציבור. הפרת התחייבות כזו תסולח. העם שואף לרגיעה, ליציבות, לטיפול מהיר ויעיל בבעיות הטורדות אותו. עם גנץ או בלעדיו, ממשלת נתניהו האיתנה חייבת לתת מענה לכל הנושאים הבוערים שעל סדר היום, להביא תוצאות של ממש ולא לעסוק כקודמתה קצרת הימים ביחסי ציבור.

תאריך:  07/11/2022   |   עודכן:  07/11/2022
יוסי אחימאיר
+בן-גביר דורש סיכומים בכתב על רפורמות המשפט והמשילות
18:39 07/11/22  |  עידן יוסף
הסתיימה (יום ב', 7.11.22) הפגישה בין יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר למועמד לראשות הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. הפגישה נמשכה כשעה וחצי והסתיימה מעט מוקדם על-מנת לאפשר לב-גביר לשוב בטיסה לאילת.

בן-גביר הבהיר בפגישה, שבלי סיכומים כתובים בנוגע לרפורמות במערכת המשפט ובסוגיות המשילות "אין מה להיכנס לממשלה" - כך דווח בחדשות 13. סוכם שמיום רביעי יחל מרתון שיחות.

בגזרת התיקים, בן-גביר ביקש כמובן תיק ביטחון פנים "מורחב" עם סמכויות מעבר לקיים היום בתפקיד, ובנוסף את תיק החינוך או התחבורה ליצחק וסרלאוף.

בן-גביר אמר בצאתו: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא-מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הביטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה".
בן-גביר נכנס לפגישה במצודת זאב [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+גוואלד, אוי ווי, פסקת התגברות
12:43 07/11/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
מכל פינת רחוב עולה זעקת הגוואלד  ▪  המדינה הולכת לאיבוד  ▪  ברלין קורצת  ▪  בושה  ▪  שוב גנבנו לשמאל את המדינה
ממשלת השיסוי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לא! לאוליגרכיה פוסט-דמוקרטית
07:52 07/11/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הדברים הבאים נכתבים בסמוך לסבב הבחירות החמישי למניין המאבק ב"אנטי-ביביזם" (1.11.2022). מתוצאות הביניים (כ-87% מקולות האמת) מסתמן שהמענה הציבורי הוא חד-וחלק - "לא עוד חרמות"!! ו"לא כך בונים מדינה". מכאן מוליכה הדרך לקואליציה וממשלה המושתתות על תוצאות האמת, בשיתוף כל מי שמוכן להצטרף ולהטות כתף
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
תקופת בחירות מטבעה היא תקופה של עודף סיקורים, דיווחים, פרשנויות, שפע מלל, מעט תוכן ואף פחות מכך ידע ומחשבה רעננים ומועילים. בן כספית הוא סוקר-עויין אופייני של מערכת הבחירות באמצעי תקשורת שונים שאחד המקובלים עליו הוא עיתון הרשת של מעריב. כ"שפוט" ידוע של לפיד מזה זמן רב ומתנגד ידוע ומובהק של משפחת נתניהו והעומד בראשה במיוחד, צופה הוא כשותפיו האידאולוגיים בכל האירועים הקשורים לבחירות דרך משקפיים כפולי-עדשה - האחת ורודה הנושאת את השם "לפיד" והשנייה כהה עד אפלה מאופיינת ע"י השם - "ביבי".
07/11/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
הקלטות בלעדיות בהן נשמע חבר הכנסת ישראל כ"ץ (ליכוד) מפרט בהרחבה איך נתניהו באמת ממנה את השרים שלו, ומסמן את שני האויבים העיקריים - ניר ברקת ואלי כהן נחשפו ע"י עמית סגל בחדשות 12. בסביבת נתניהו הגיבו: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מלאכת המרכבה נמשכת. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' דרש בפגישתו (יום א', 6.11.22) עם ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, את תיק הביטחון או את תיק האוצר, והבהיר שהוא לא מתכוון להתפשר על פחות מכך. סמוטריץ׳ גם גיבה את הדרישה של שותפו ח"כ איתמר בן-גביר מעוצמה יהודית לקבל את תיק ביטחון הפנים.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, נשא דברים בישיבה המיוחדת לציון זכר רצח רבין ז"ל ואמר: "אמנם יש לי נאום כתוב אבל במקומו אני הולך לדבר אתכם לא על מה שקרה ב-27 השנים האחרונות אלא על מה שיקרה פה ב-27 השנים הבאות. קיבלתי השבוע תזכורת קטנה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מילים למעשים, שמי שאומר אותם לא מתכוון לתוצאה אבל הוא לא יודע לשלוט בתוצאה.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
דמיינו לעצמכם מצב שבו לתפקיד ראש האופוזיציה מתמנה לא אחר מאשר חבר הכנסת מיכאל ביטון מסיעת המחנה הממלכתי. התרחיש הנ"ל, ככל שביטון יסכים לו ויזכה לרוב, עשוי להיות נקמה מרה ביו"ר יש עתיד, שדאג להגדיל את מפלגתו על חשבון מרצ, העבודה והמחנה הממלכתי, והביא להפסד הצורב של השמאל בבחירות.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il