|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבעון מחשבתי [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

קיבוע מחשבתי

השאלה שראוי לשאול היא האם ההפך - הטבת התנאים - יכולה להתרגם לשינוי בהתנהגות מהנסיון עם הערבים שקוראים לעצמם "פלשתינים" אנחנו יודעים שהתשובה היא שלילית
06/12/2022  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

קשה מאוד לשנות משהו אליו אנחנו רגילים. כך לדוגמה, העברים במצרים היו עבדים ועבדו עבודה פיזית קשה, בחומר ובלבנים, אך הם היו רגילים לכך, וככל שהמצרים הקשו את התנאים ופרעה דרש עוד ועוד, הם יישרו קו והתרגלו. כך יצא שלאחר שעזבו את מצרים (והיה צורך בעשר מכות אותן העולם כולו זוכר - ואנחנו מזכירים לעצמנו - עד עצם היום הזה), הם התלוננו על סיר הבשר שעזבו במצרים, הבצלים והאבטיחים ושאר המוצרים - החיים כפי שהיו רגילים אליהם.

כיוון שהזכרתי הרעת תנאים, בצה"ל הייתה פעם גישה שהוכחה כשגויה, שאם תופסק אספקת החשמל לעזה, או יורעו התנאים, אז העזתים יהיו מעוניינים בהחזרת מצב לקדמותו, וייטיבו את דרכיהם. אני זוכר שנסעתי בכוונה תחילה לביקור לימודי בעזה (לפני ארבעים שנה בדיוק), והתברר שככל שהמצב מדרדר, ואנשים חיו בבוץ, בתנאים-לא-תנאים, הם פשוט התרגלו.

הייתה זו תקופה שונה, בה היינו בעזה. מאז חמאס עלה לשלטון, בבחירות "דמוקרטיות" ונשבע שעצם קיומו מותנה בהשמדתה המוחלטת של מדינת ישראל. היום איש לא יעז להפסיק את אספקת החשמל לעזה - הם מכוונים טילים לתחנת הכוח ומצליחים לפגוע, ואנשי חברת החשמל מסכנים את חייהם ויוצאים לתקן, הכל בכדי שהעזתים לא יסבלו.

העזתים אשפים בעיצוב דעת הקהל הבינלאומית. ניתן לאמר שהדמוקרטים בארה"ב למדו דבר או שניים מהעזתים. ראו לדוגמה את הווידאו של עזתים נצורים תחת הפסקת חשמל. עד שהסב מישהו את תשומת לב הצופים שהחלונות הואפלו בכוונה תחילה, העיקר להאשים את ישראל. מסתבר שכל שהיה צריך הוא לפתוח את הווילונות השחורים, ויהי אור!

למדנו שככל שהתנאים מורעים, אנשים מתרגלים אליהם. כך במצרים, כך העזתים וכך גם - להבדיל אלף אלפי הבדלות - בגטאות ובמחנות ההשמדה של הנאצים וכל משתפי הפעולה אתם (הפולנים, האוקראינים, וכו׳ וכו׳). השאלה שראוי לשאול היא האם ההפך - הטבת התנאים - יכולה להתרגם לשינוי בהתנהגות. מהנסיון עם הערבים שקוראים לעצמם "פלשתינים" אנחנו יודעים שהתשובה היא שלילית. אין זה מונע מאנשים לחזור על אותו טיעון פעם אחר פעם, גם כשהמציאות טופחת על פניהם. אל ניתן למציאות או לעובדות לבלבל אותנו. אנחנו מאוד קפואים ומקובעים בעמדותנו!

הזרמת כספים

לפני שנים רבות, פילנטרופ מקומי נתן כמה מיליוני דולרים למכון מחקר מקומי לקדם את הרעיון שככל שתנאי הערבים יוטבו, כך יתמעטו פיגועי הטרור ויקל להשיג שלום בר קימא אתם. כמובן שהעובדה שאותו פילנטרופ היה חכם או ממולח במיוחד להשיג את הונו, לא הייתה מספקת שהוא יבין את השטח בשכונה המזרח-תיכונית. הרעיון שתנאים טובים ושגשוג כלכלי יניאו אוכלוסייה מטרור, התאבדויות ושנאה - כי הם יחפצו בחיים ובמשפחותיהם יותר מאשר במוות - הוא פשוט שגוי.

נכון שזה כספו, והוא רשאי לעשות איתו כאוות נפשו, אך כשפילנתרופים מתווים מדיניות, וביחוד בשלט רחוק, הדבר מסוכן מאד. פילנטרופ אחר, שלא הבין את הקורה בשטח, עזר ביודעין לפריצת תנועת החרם לתודעתנו, ואז השים עצמו כנלחם בה, עד שהדבר נמאס עליו (בשל חוסר תוצאות), והוא פנה לעניינים אחרים לעסוק בהם.

מה הבעיה בהזרמת כספים לפלשתינים באשליה שהדבר יקנה שקט ושלווה? גישה זו גורמת לקבעון מחשבתי הפוסל כל דרך מחשבה אחרת. יתרה מכך, גישה זו כופה את השקפת העולם שלנו על האחר, ואין דבר יותר מסוכן מכך. אויבינו רוצים להשמיד אותנו. אין זה סכסוך טריטוריאלי. אין זו מלחמה המוגבלת בזמן. תתכנה תקופות של נסיגה או שקט-יחסי בשל הצורך להתחמש ולהתחזק, אך אלו לא קשורות למצב הכלכלי. זו מלחמת שמד דתית, ושטיפת המוח אצל אויבינו היא מוחלטת. מי שמעז לחשוב אחרת, פשוט מוצא להורג בפומבי - כך שיראו וייראו.

אנחנו לא רואים דברים נכוחה, ונדמה לנו שהכשלון כפי שהוא בא לידי ביטוי במצב הנוכחי הוא בגלל שלא עשינו מספיק. אז נזרים יותר כספים לפלשתינים (או לערביי ישראל), ויבוא גואל לישראל. ניתן לתאר זאת כש"ג שנרדם בשמירה. הרבה חוכמה אולי אין אנו מצפים מאותו ש"ג, אך דבר אחד אנחנו כן מצפים: שלא ירדם בשמירה ושלא יקהו חושיו.

בדומה ליהודי ארה"ב (שאותו פילנטרופ ייצג), כך גם מחלקת המדינה של ארה"ב שקועה בקפאון מחשבתי מוחלט. עובדות לא מעניינות את המומחים במחלקת המדינה. הם יודעים יותר טוב מכל אחד אחר מה צריך להעשות. כמו חיות (לדוגמה חזירים) החיות בבוץ ולא מבחינות בריח או בתנאים, כך גם אנשי מחלקת המדינה האמריקנית. הסירחון לא מפריע להם. גם לא מראה הגופות המרוטשות (הלא אלו גופות יהודים, כך שאין צורך לדאוג או להגיב). הם יודעים בוודאות שישראל מתכננת להרוס את מסגד אל-אקצה.

טועים בגדול

הם יודעים בוודאות מוחלטת שישראל הורסת 24,000 בתים של מוסלמים מדי שנה בשנה, גונבת את המים והמינרלים של הפלשתינים ומזרימה שפכים לטבע. הם יודעים שערביי ישראל סובלים קשות - מחוסר תקציבים, גזענות של היהודים, אפליה, שלטון אפרטהייד ושלטון כיבוש וכיו"ב - ושהפשע והאלימות בחברה הערבית הן אשמת ישראל. הם יודעים שכל מהלך לא נכון (כמו העברת השגרירות או הכרה בירושלים או ברמת הגולן) יביאו מיד לצעדת מיליונים לעבר ישראל ולערעור המצב הביטחוני בכל המזרח התיכון. הם יודעים כל זאת, וטועים בגדול.

יותר מכל, אותם אנשי מחלקת המדינה האמריקנית החכמים-מכל-אדם, יודעים שישראל היא אבן הנגף לשלום אזורי. ישראל מסרבת להכיר בפלשתינים, באל-קודס בירתם הנצחית, בזכות השיבה שלהם. ישראל בונה ללא הפסקה בשטחים הכבושים של הגדה המערבית. ישראל מנסה לתקוף את אירן, מדינה שוחרת שלום כשכל פניה לעודד זכויות אדם ולפתח תוכנית גרעין למטרות אנרגיה (אין דבר חשוב יותר מאשר ה"גרין ניו דיל" - עולם האשליות של הדמוקרטים). במקום להניח לדמוקרטים לנהל משא-ומתן עם האירנים, להפשיר את נכסי האירנים בארה"ב, לשלוח לאירנים מטוסים מלאים בירוקים, לעודד אותם להתקרב למערב ולקדם את הדמוקרטים ושלום בעולם, ישראל מפריעה לכל זה בטענות שוא שאירן מסוכנת. מי שבאמת מסוכנת לשלום העולם היא מדינה היהודים, היא ולא אחרת!

כך ניצבים אנחנו בין הפטיש לסדן: מחד חלק נכבד בישראל מאמין באמונה שלמה שצריך להיטיב עם הערבים ועם הפלשתינים, כי הם ודאי שואפים אך ורק לחיות את חייהם בשלום ובשלווה (רק שאסור שיהיו יהודים באזור). הם לא מבינים שההצהרות "אירזו את מזוודותיכם וחיזרו לארצות המקור שלכם" מיועדות לא רק לחלק מהישראלים כי אם לכולנו.

מאידך העולם כולו, וארה"ב בראשו, סובר שאם הוא רק יזרים מאות מיליונים כל שנה, או אפילו מיליארדים, לפליטים-לעד-של-פלשתין הכסף יתועל לבנית תשתיות (פיזיות ושל שליטה עצמית), ולא כך הוא. המילארדים מועברים לחשבונות פרטיים בפריז, ציריך, ועוד. מאות מיליונים מוצאים מדי שנה על תשלום למפגעים-טרוריסטים עם דם על הידיים ולבני משפחותיהם. שימוש נאות בכסף, שכן הוא מקדם את מטרות הפלשתינים.

אז מה נותר לנו? שתי ממשלות - ממשלת אחדות שהייתה מרכז-שמאל ועדיין מכהנת (כנראה בימיה האחרונים) וממשלת "ימין קיצוני" (שאף פעם לא הייתה הרבה ימינה מהמרכז) מיועדת. שתיהן גם יחד, או כל אחת לחוד, הוכיחו שאין הרבה הבדל ביניהן: בין אם זה נתניהו, בנט, יעלון, גנץ או לפיד, העומד בראש האומה היהודית יודע בוודאות שאין זו שאלה של הטבת תנאים או הרעתם, כי אם עצם הקיום שלנו. אויבינו רוצים שטח נקי מיהודים, עולם נקי מיהודים, ואז הם יוכלו להתגעגע אלינו. כך היה עם הגרמנים והפולנים וכל האחרים. אך התנאי הראשון הוא להפטר מהיהודים.

ארץ משלנו

אנחנו צריכים לשאול שאלות אחרות, לשנות את אותו קיבעון מחשבתי של אוסלו והעשורים האחרונים. אנחנו חייבים להיות ניצבים מוכנים, כי המכות מגיעות ותבואנה בקצב הולך וגובר. נראה לי שדור המנהיגים בארץ עדיין מפנים את הסכנות האמיתיות ומבין שכדאי לנסות כל דרך שהיא, גם אם ההסתברות לתועלת היא אפסית או נמוכה ביותר. לנסות אך לא להיות משועבדים לרעיון שדרך זו או אחרת היא הדרך שתביא לשלום הנכסף.

גורלנו הוא לחיות בסביבה שאף פעם לא אהבה אותנו ואף פעם לא תאהב. היינו נרדפים בעבר, וכך גם נהיה בעתיד. הדרך היחידה להצליח ולהמשיך להתקיים היא רק בארץ משלנו, עם צבא חזק ועם בריא. בלי אלו, לא נתקיים ולו לפרק זמן קצר ביותר. ולמפקפקים - ראו את מעצמת העל הרוסית "תקועה" במלחמת השמד אליה יצאה נגד אוקראינה.

תאריך:  06/12/2022   |   עודכן:  06/12/2022
ארי בוסל
+פיגוע ירי כושל סמוך לכרמל בגזרת חברון
21:29 06/12/22  |  עידן יוסף
ראשוני: מחבלים ירו מרכב צפונית לכרמל בגזרת חברון לעבר רכב ישראלי ונמלטו. אין נפגעים. במקביל לירי, סמוך לשם מחבלים השליכו אבנים לעבר רכב ישראלי ופצעו יהודי כבן 19 באורח קל.
+נאאל ברגותי, אשר שוחרר בעסקת שליט, יוחזר לריצוי מאסר עולם
14:40 06/12/22  |  מירב ארד
נאאל ברגותי, שהורשע ברצח של דן יקואל מרדכי ז"ל אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט, יוחזר לריצוי מאסר עולם. הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש קיבלה את עמדת התביעה הצבאית וקבעה כי קיימות די ראיות לפיהן נאאל ברגותי עבר עבירה בכך שהחזיק בסכום כסף רב ביודעו שמקורו בארגון טרור, ועל כן הפר את תנאי שחרורו. בנסיבות אלה, הורתה הוועדה על ביטול ההקלה בעונש והחזרתו של ברגותי להמשך ריצוי מלוא תקופת המאסר הכוללת מאסר עולם ו-18 שנות מאסר נוספות.
+לפיד על פניית אל ג׳זירה להאג: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל"
12:15 06/12/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה יאיר לפיד בתגובה לפרסום על פניית אל ג׳זירה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את הרג העיתונאית שירין אבו-עאקלה: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה".
+במדינת (א"י) פלשתינה
עשוי החוק מפלסטלינה
10:25 06/12/22  |  ישראל אליעז   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קיבוע מחשבתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ערב
7/12/22 11:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
רבים מהחיילים במלחמות ישראל ובשרותם בשטחים, יצאו עם טראומות קשות. אני לא הייתי חייל קרבי, ויצאתי דווקא עם טראומה לגבי התנהגות החיילים שם. כששרתתי בממשל חברון נחשפתי למנהגים הפסולים (שכבר אז היו בלתי חוקיים) של חקר מחבלים. אחד כזה שנתפס בלילה, נקשר ליד מחסן התחמושת ובבוקר הביאו אותו לחקירה, אחרי שבלילה השתין על עצמו.
זעם רב שורר בשטחי הגדה בעקבות התקרית בסוף השבוע שעבר במהלכה ירה למוות קצין מג"ב בצעיר פלשתיני בשם עמאר מופלח מהכפר אוצרין בשומרון לאחר שהוא דקר אותו בסכין וניסה לחטוף את נשקו בכפר חווארה באזור שכם. הזעם העממי מופנה גם כלפי הרש"פ ולא רק כלפי ישראל וזאת בגלל התיאום הביטחוני בין שני הצדדים. יו"ר הרש"פ אבו-מאזן רותח מזעם והוא פירסם גינוי להריגתו של הצעיר הפלשתיני, בהודעה אמר אבו-מאזן כי "מדובר בהוצאה להורג ובפשע חמור שמחייב מתן הגנה בינלאומית לפלשתינים" מפני ישראל.
ראש ממשלת המעבר, ח"כ יאיר לפיד, קיים (יום א', 4.12.22) הערכת מצב ביטחונית יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל אייל חולתא, מזכיר הממשלה שלום שלמה, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט, מפקד מג"ב איו"ש תת-ניצב ג'יהאד חסן, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה וגורמים ביטחוניים נוספים. שר הביטחון בני גנץ לא התלווה לביקור.
04/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לקראת הקמת ממשלת הימין בישראל בראשות בנימין נתניהו פתחה הרש"פ בקמפיין מדיני נגד ישראל בזירה הבינלאומית שמלווה בקמפיין הסתה תקשורתי, ביחד על כל הפלגים הפלשתינים, כשהרקע לכך הינו הריגתו של המחבל עמאר מופלח שדקר בסכין לוחם מג"ב ונורה למוות. גל ההסתה הינו באמצעי התקשורת הפלשתינים וברשתות החברתיות כשהנרטיב השקרי המוביל הינו כי מדובר ב"הוצאה להורג" של פלשתיני חף מפשע.
חיל האוויר תקף (יום א', 4.12.22) מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה על שיגור רקטה שבוצע מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו הלילה סדנה לייצור אמל"ח של ארגון הטרור חמאס.
04/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il