|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
הגמוניה שלטונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אם לא (ת)תרצו - תהיה זו אגדה

מלחמה על הגמוניה שלטונית ללא גבול וסייג לגבי השיטות והאמצעים הפכה לסכנה קיומית הניסיון לעקוף את הדמוקרטיה ולהשליט באמצעות מניפולציות ושטיפות מוח דעות מיעוט על רוב הציבור היא חלק מובנה מסכנה זו חוסר יכולת להידבר ולהגיע לפשרות שתשקפנה ממשל בריא ומציאותי במדינה יהודית ודמוקרטית, היא השבר השלישי המפצל כיום את הציבור אם לא נשכיל לקיים בצוותא את הבית השלישי - הוא לא יתקיים
18/12/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ריבונות ישראלית
הפחד הגדול ביותר של יריבי גוש הימין הוא מהות תפיסת ארץ-ישראל והריבונות היהודית בה. החשש שהממשלה החדשה תמשיך במדיניות החותרת להחלת ריבונות ישראלית על ארץ-ישראל המערבית כולה מחוללת בהם חלחלה.

ניצחון הימין בבחירות הוא פרי כשלון של ניסיון השמאל-מרכז הפוסט-מודרני והפוסט-ציוני להשליט בארץ אמריקניזציה פוסט-ציונית ברוח האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. מוקד הניסיון והמאמץ המוביל אותו היה ועודנו פעילות אינטנסיבית להדחת מנהיג הימין (בנימין נתניהו) באמצעים שאינם דמוקרטיים - עלילה משפטית וחרם אישי. כשם שהשמאל אינו "טלית שכולה תכלת", סביר להניח שיתכנו יסודות מפוקפקים בימין שראויים לביקורות. אולם ככל שאלה הינם פרק במאבק הפוליטי, אין להם מקום בזירה המשפטית ובוודאי לא בעלילות-סרק משפטיות; לכך בדיוק נועדו הבחירות.

הציבור (הריבון) ולא שום רשות אמיתית או מתחזה אחרת - הוא שאמור לקבוע את גבול "הנורמה הנסבלת" בחיים הפוליטיים, להעניק למתמודדים את סמכותם ועוצמותיהם למשול, למדוד את חולשותיהם ולהחליט אם ומתי עברו את גבול הנסבל מבחינתו. בבחירות האחרונות הוצגו כל הסוגיות והטענות המרכזיות הגלויות והסמויות לפחות מהעשור האחרון לשיפוט הציבור. הוצגה גם אופציה בלתי שגרתית במקומותינו - "גירסת נפתלי בנט ושותפיו" - למהפך פוליטי עוקף ציבור. אחרי ניסיון אופרטיבי של כשנה וחצי בשלטון התבהרו הדברים וההכרעה הציבורית האחרונה מושתתת על התבהרות זו. תמו שאלות ההתחכמות וההתנשאות. הריבון הכריע. כדמוקרטיה מתגוננת יש להיאבק בכל האמצעים במי שינסה לפרק את המדינה או להחליף בה את השלטון באמצעות מנגנוני אנרכיה ובאמתלות שווא.

עוד בטרם הושבעו הכנסת והממשלה החדשה ובטרם נבחר בה יו"ר, שוטפת את התקשורת והשיח הציבורי מאסה אדירה של מלל-סרק, המבקש למכור לציבור מחזה אימים פיקטיבי פרי מוחם הקודח של מנסחיו. על אלה נמנים אלופים, חסידים-שוטים שלהם ונציגים של מוקדי השפעה אחרים, הנסחפים אחר הגל העכור של "הפייק ניוז". כולם כאחד הינם עדת חצופים הפורשת בשחצנות הפגנתית מהחלטת הריבון בבחירות ומפיצה תורות-שקר ועלילות שווא פרי מוחם הקודח על כוונות הימין המנצח. להערכתי הם מקור הרוח הרעה הנושבת במקומותינו זו השנה החמישית ברציפות.

שעה שאלו האמורים לחולל את חזון הבלהות המובטח ב"פייק ניוז" טרם הושבעו לכהן בתפקידיהם ואיש אינו יודע כיצד יפעלו וכבר מלאה התקשורת הישראלית רוויית השערות הסרק והזדון בתחזיות האימים של מפסידי הבחירות האחרונות. בולטת ביניהם קבוצת רמטכ"לים מתוסכלת בראשות אהוד ברק, בני גנץ, גדי איזנקוט ושותפי עבר נוספים כבוגי יעלון ודן חלוץ - בשילוב עם מפקדים ופקודים מעברם החוששים מסדרים חדשים בעולם היהודי בא"י. אלה פועלים במרץ כאופוזיציה לכל דבר ועניין לצד מנהיגי האופוזיציה המיועדת וחוגים המקורבים להם, כשהם עדיין חברי ממשלת-המעבר. בכך הם מועלים בתפקידם הנוכחי; תופעה שיש לאסור בחוק.

בסערת הנכאים שפקדתם בעקבות כישלונם מטיפים הללו להרס הדמוקרטיה, להפגנות רחוב משתקות, לסרבנות אזרחית ולמהלכים אנרכיסטיים שונים שמטרתם ערעור יסודות הממשל. אין הם מסתפקים ואינם בושים ברמת אובדן המשילות ואיכות החיים שהנחיתו על הציבור בתקופת שלטונם הקצרה. כל מעייניהם עתה אינם לתיקון המעוות, אלא להעמקת ההרס; הם לא למדו דבר מלקח משפט שלמה.

שליטי הארץ

את כל אלה מחוללים הם בסיוע גורמים פוליטיים לא יהודיים מבית, נציגים עויינים של מדינות סב-ידידותיות ומחאות צבועות של אירגונים חיצוניים וזרים. לפתע, כביכול ללא שום יד מכוונת ובטרם השלים רה"מ המיועד את מעשה המרכבה ונשא כמקובל את נאום הבכורה הפרוגרמטי בכנסת, התעורר מחדש מחול השדים המוכר. עתה המצב ברור: זו איננה דאגה למדינה ולעם, זו חתרנות שמטרתה לשמור על הגמוניה שלטונית של "החוגים הנאורים" בישראל בכל מחיר! לא העובדות ממלאות כאן תפקיד ולא השאלה אם כל תוכניות הממשלה שגויות או באמת פסולות מכל וכל.

מה שפסול בעיני מחרחרי מלחמת האחים הפוטנציאלית היא העובדה שהם כבר אינם שליטי הארץ ויש מי שנטל מהם את הבכורה שהשיגו במירמה בעיקר בדור האחרון. המחשבה שישנו מישהו זולתם שעשוי לרצות להתאים את מהלכה של הספינה הישראלית לעבר ציונות ארץ-ישראלית אמיתית ויהדות שאיננה פרוגרסיבית (מתבוללת) אלא נורמטיבית, בדרך שונה - אינה מתקבלת על דעתם. את הרקע לקיטוב יוצרים הם בעיקר על-ידי החרמת זולתם; אם אין מדברים, גם לא צריך להתפשר!

הפחד הגדול ביותר של יריבי גוש הימין הוא מהות תפיסת ארץ-ישראל והריבונות היהודית בה. החשש שהממשלה החדשה תמשיך במדיניות החותרת להחלת ריבונות ישראלית על ארץ-ישראל המערבית כולה מחוללת בהם חלחלה. בכך מאמינים הם תדחק אותם הממשלה ממרכז "העולם הנאור", שברובו כופר לפי שעה בזכותו של העם היהודי על הארץ אל שולי שני העולמות גם יחד - "הנאור" והלאומי. ישראל היהודית והציונית אינה חוששת מערבים, אך דורשת מהם לנהוג כבני אדם החיים בשלום עם סביבתם ומכירים בזכויות הזולת. את הפתרונות הלאומיים שלהם אין הערבים יכולים לחפש ולבקש במדינת העם היהודי; יש להם את ירדן (חלקה הגדול של א"י במזרח ומקום מושבם הטבעי על-פי מדיניות המנדט) ואת שאר השטחים הערבים. יש מקום לכולם.

אם ברצונם של הערבים החיים בשטחינו להיות אזרחים, חייבים הם להיות נאמנים למדינה - לא ניתן להחזיק את החבל בשני קצותיו. מי שאינו חפץ עוד בציונות אינו חייב לחיות דווקא כאן. כנ"ל גם לגבי מי שמאס בדמוקרטיה נורמטיבית ומאוזנת ומתחבר דווקא לפוסט-מודרנה אנרכיסטית. מי שאינו מכיר בזכותו של העם היהודי על א"י אינו חייב להיות אזרח המדינה, והרוצה להיות יהודי מומר שערי יותר מ-200 מדינות לא יהודיות פתוחים בפניו.

האג'נדה הפוליטית של הממשלה המתרקמת בימים אלה כוללת רפורמות ממשליות לא מעטות, מהן בתחום החקיקה והמימשל האופרטיבי ומהן בסוגיות עקרוניות של יחסי הגומלין בין זרועות הממשל החוקתי שלנו. אין זהות מלאה בין גישות מרכיבי הקואליציה החדשה, אבל קיים בה בסיס רחב להבנה סביב היסודות הלאומיים, הציוניים והיהודיים, הצורך לשמור על הביטחון הלאומי והריבונות. אלה מספיקים ליצירת סינרגיה ופשרות סבירות. על יסודות אלה תקום הממשלה הנוכחית ועל יסוד הפשרות תעצב את דרכי התנהלותה. מי שמחרים קבוצה קונסטרוקטיבית זו, כנראה אינו חפץ בקיום בצוותא, בדמוקרטיה או בשניהם.

ריחוק ופיצול

אפשר שאני נאיבי אם בעצם הימים המטורפים הללו שכופה עלינו הממשלה היוצאת אדבר על דרכים משותפות לעתיד... ובכל זאת; דומני שרק זו הדרך הנכונה קיימים לגוש הימין הנוכחי ולחלקים המוגדרים ימניים וליברליים באופוזיציה המסתמנת יסודות משותפים אך לא בהכרח זהויות מלאות ובכללם הממשל האזרחי הדמוקרטי, מבנה הממשל ויחסי הגומלין בין זרועותיו (בתנאי שיוסכם שזרוע הממשל הקובעת את הנורמות החוקית והחוקתיות היא הכנסת ולא שום גורם אחר). כ"כ משותפים להם היסודות הלאומיים של שמירה על הריבונות, קיום מדינה יהודית בעלת ייחוד לאומי ותרבותי, הגנה על הקיום הפיסי ושאיפה לצדק חברתי. יש להם כמובן גם עניין לקיים יחסים קרובים עם יהודי העולם. דבריהם האחרונים של גדעון סער ואביגדור ליברמן על "חורבן המדינה" וכינויים של שינויים חוקיים ברוח מצעי הבחירות של מפלגות הימין בשם "הפיכה ממשלית" מטילים צל כבד על כוונותיהם האמיתיות ומכאן על רעיון האיחוד והשותפות.

במציאות לה אנו עדים בשני העשורים האחרונים מתהווים ריחוק ופיצול בין החלק היהודי-ישראלי המגשים בפועל את הציונות (אלה החיים בארץ כמדינה ריבונית) לבין אוסף הקהילות הגלותיות החיות במדינות אחרות או המרכיב היהודי אמריקני הגדול והדומיננטי מבין כולם. זו התפתחות טבעית אך אל לנו להקל בה ראש. ידרש דיון לאומי מעמיק לקביעת "כללי החיים בצוותא" מבלי לשבש את החיים במדינת-ישראל עצמה. חלקי העם החיים בתפוצות כמיעוטים במדינות ריבון בעלות ניגודי אינטרסים, מתלבטים באופן כרוני בין כפל הנאמנויות שלהם למדינת מגוריהם לבין יחסם וקירבתם לציון הריבונית נוכח ניגודי אינטרסים בעוצמה משתנה. סוגיה זו חייבים ליישב ולהסדיר אם איננו רוצים להיקלע למשברים ולהיקרע ביניהם.1

שילוב פוליטי של "החוגים האופוזיציוניים לכאורה" שבגוש הימין המוכלל בקואליציית ימין מהותית ורחבה עוד יותר מזו הקיימת - יאפשר ביסוס דמוקרטי מובהק של מדינה ציונית בעלת יסוד כללי ליברלי וחילוני בשיתוף רחב עם ערכים מסורתיים, סובלנות אמונית וקיום בצוותא. שימור היהדות והסולידריות החברתית-יהודית במדינת הלאום האחת והיחידה שלה מחייבים סגנון חיים כזה, כי רק הוא יישב בצורה סבירה בין מדינה יהודית לדמוקרטיה ליברלית מתונה. עם חלוף הזמן יבצע העם היהודי2 עידכונים ותיקונים בתכנים השוטפים בכדי להתאימם לשינויים בעולם ולצרכי היהדות להתקיים כעם ריבוני בהרמוניה גם אם חלקים ממנו אינם שותפים לריבונות זו. זאת יש להבין: צרכיה של מדינה ריבונית יהיו קודמים תמיד לאלה של קהילה כזו או אחרת.

לסיכום: אין שום סיכוי מעשי שזרם חרדי כזה או אחר ביהדות יוכל לכפות עצמו על אחרים שאינם כמותו ולהפך. אין שום סיכוי מעשי שיהודי התפוצות יכתיבו ליהודים אזרחי ישראל כיצד לנהל את המדינה, מבלי לחיות בה ולהיות שותפים מלאים לקשיים ולהישגים. בראייה לאומית כוללת ולטובת המשך הקיום וההתפתחות של העם היהודי - נדרש מנגנון קבוע שיסודו יכול וחייב להתחיל מגוש ימין ציוני-לאומי חזק ומתואם היטב, הכולל מצע מעשי ורעיוני קרוב למנגנונים הריבוניים אך מתחשב בדפוסי החיים החיוניים לכולנו.

הערות

1. יסוד השיח חייב להיות מציאת דרך לשיתוף יהודי אמוני ולאומי שיפתח את המצע המשותף להגדרת המושג מיהו יהודי ועל-פי איזו דרך הלכתית תנהג היהדות העולמית או לפחות רובה ומדינת ישראל כריכוז היהודי הגדול בעולם. עניין זה מתחיל להתגבש ועל-רקע ההתבוללות בתפוצות יהפוך תוך דור או שניים לליבת הקיום היהודי. מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה, משום שעליה לספק את המצע גם לחיים יהודיים בהם שמירת המסורת חלקית או שקיימים חיים חילוניים – יהדות שומרת מצוות ויהדות חילונית חייבות להתקיים בצוותא ובהרמוניה.

2. ביסוד הנחה זו עומדת ההערכה שתוך שנות דור לכל היותר יהיה רוב העם היהודי מרוכז במדינת ישראל ויעצב ממנה את המשך דרכו בעולם.

תאריך:  18/12/2022   |   עודכן:  18/12/2022
רפי לאופרט
+צה״ל הודיע על כוונתו להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע בחברון
21:49 18/12/22  |  עידן יוסף
צה"ל הודיע כי בכוונתו להרוס את הדירה בה התגורר המחבל מוחמד ג'עברי. המחבל ביצע ב-29 באוקטובר פיגוע ירי בסמוך למחסום "אשמורת" שבחברון, בו נרצח רונן חנניה ז"ל הי"ד ונפצעו נוספים. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.
+פיגוע ירי ללא נפגעים בצפון השומרון
19:47 18/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אש נורתה לעבר אוטובוס שהסיע מטיילים שהדליקו נר חנוכה בחורבות היישוב שא נור בצפון השומרון  ▪  הירי בוצע ככל הנראה מרכב חולף  ▪  כוחות צה"ל במקום מבצעים סריקות אחר המחבלים היורים
פגיעות הירי בדלת האוטובוס
+מתכנן הפיגוע בשער שכם שבו נהרגה הדר כהן קיבל עונש כאילו ביצע בעצמו את הפיגוע
17:31 18/12/22  |  עידן יוסף
בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם ו-32 שנות מאסר על בלאל אבו זיד, חבר בחוליה שהרגה את רש״ט הדר כהן ז״ל הי"ד בשער שכם ב-2016. אבו זיד השתתף בתכנון הפיגוע וסיפק את הנשק - אך לא יצא בעצמו לזירה כדי ״להישאר בחיים ולהרוג יהודים״. לבקשת התביעה בית המשפט גזר את עונשו כאילו ביצע בעצמו את הפיגוע.
+צרפת: גירוש סלאח חמורי מישראל - לא חוקי
14:21 18/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שגרירות צרפת בישראל ומשרד החוץ הצרפתי פרסמו הודעת גינוי לגירוש המחבל סלאח חמורי לאחר שמשרד הפנים ביטל את אישור תושבות הקבע שלו בישראל  ▪  "מגנים היום את ההחלטה המנוגדת לחוק של הרשויות הישראליות"
"צרפת נקטה צעדים מול הרשויות הישראליות" [צילום: AP/Felipe Dana]
+נלכד חשוד בביצוע פיגוע ירי בציר גלעד
10:50 18/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מסתערבים של משמר הגבול עצרו במחנה הפליטים עסכר בשכם את נאצר נקיב, כלוא תנזים לשעבר, החשוד בביצוע פיגוע הירי ביום שישי, שבו כמעט נרצח תושב עמנואל  ▪  יחד איתו נעצר בנו
ניצול הפיגוע (במרכז) יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון ועם קצין הגמ"ר [צילום: רועי חדי, מועצה אזורית שומרון]
+דרעי: אני החלטתי לבטל את תושבות הקבע של המחבל המגורש
08:07 18/12/22  |  איציק וולף
שר הפנים המיועד, אריה דרעי, התייחס לגירוש המחבל סלאח חמורי וציין כי מדובר בהליך שעליו הכריז בספטמבר 2020, כאשר כיהן כשר הפנים.

"המחבל הנ״ל היה חבר בארגון הטרור החזית העממית, היה מעורב הפעילות הסתה וטרור ואף תכנן לרצוח את מרן רבי עובדיה יוסף זצ״ל. כשר הפנים קיבלתי את ההחלטה לבטל את תושבות הקבע שלו בישראל ובכך לגרשו מהארץ", טען. "גירושו בפועל הבוקר הוא סיומו של הליך משפטי ארוך אך צודק, ומצטרף לשורת החלטות שקיבלתי לשלילת אזרחות ותושבות קבע ממחבלים וסייעני טרור. זהו מסר הרתעתי הכרחי לכל מי ששוקל להצטרף לארגון טרור וחותר תחת קיום המדינה".
+גורש לצרפת המחבל סלאח חמורי
07:55 18/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חמורי, אזרח ישראלי שהיה בעל מעמד תושבות קבע בישראל, נעצר ב-2005 לאחר שתכנן להתנקש בחיי הרב עובדיה יוסף, שוחרר בעסקת שליט ושב לפעילות טרור בחזית העממית  ▪  גורש הבוקר במטוס לצרפת
גורש בטיסה בשעה 6:00 בבוקר [צילום: משה שי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עודד גרנות   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   צבי יחזקאלי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אם לא (ת)תרצו - תהיה זו אגדה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
19/12/22 10:49
2
הירונימוס
19/12/22 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כוח מסתערבים של משמר הגבול עצר פלשתיני החשוד כמחבל שביצע ביום שישי האחרון את פיגוע הירי בציר גלעד, בין חווארה לקדומים. בפיגוע ירה מחבל לעבר רכבו של הישראלי, ואחד מן הקליעים נעצר במשענת הראש של הנהג.
18/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (יום א׳, 18.12.22) מישראל לצרפת בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, מלפני כשבועיים לשלול את תושבותו בישראל.
18/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בכיר חמאס בגדה חוסיין אבו קוויק קרא לרשות הפלשתינית להפסיק את גל המעצרים של פעילי התנועה בגדה, שהחל לפני כמה ימים לקראת חגיגות יום השנה ה-35 להקמת התנועה וכלל מעצרים מדרום הגדה ועד צפונה.
לפני כמה ימים נאם הרמטכ"ל אביב כוכבי בכנס המחקר של מכון גזית. הוא התייחס לירי הרקטות האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל וגילה כי "ארגון חמאס לא מגיב לתקיפות חיל-האוויר ברצועת עזה ואפילו לא שוקל להגיב" למרות שצה"ל תקף מטרות חשובות של הארגון. דבריו של הרמטכ"ל והאירוע השבוע, שבו ציינה תנועת חמאס בעצרת גדולה בעיר עזה את יום השנה ה-35 להקמתה, מציינים את המצוקה של התנועה בחודשים האחרונים.
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, אמר בראיון לרשת החדשות הסעודית 'אל ערביה' באנגלית כי לא מסר את הסמכויות ביחס ליהודה ולשומרון לאף שותף פוליטי וכי הוא רואה חשיבות עליונה בנורמליזציה עם סעודיה.
15/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il