|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הרחוב הפלשתיני דוגל ברובו במאבק מזוין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

משא-ומתן רק לאחר החלפת ההנהגה הפלשתינית

ממשלת הימין החדשה בישראל תמשיך בניהול הסכסוך עם הפלשתינים ולא צפוי חידוש המשא-ומתן בין שני הצדדים יו"ר הרש"פ מתקרב לקץ דרכו הפוליטית, המשא-ומתן הפך לפאטה מורגנה שאולי יתחדש אי-שם בעתיד לאחר החלפת ההנהגה הפלשתינית
23/12/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

בימים הקרובים תקום ממשלה חדשה בישראל בראשות בנימין נתניהו, מדובר בממשלת ימין שמתנגדת בתוקף ובצדק להקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון.

ממשל ביידן מודע היטב לאופיה של המממשלה החדשה בישראל והוא אינו מעוניין להיכנס עמה לעימות, הממשל יודע שאין שום אפשרות כעת לחדש את המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ אבל הוא העביר כבר לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את "הקווים האדומים" שלו, כלומר דרישה מנתניהו שלא לעשות שום צעדים חד-צדדיים בשטח שיפגעו באופציית פתרון שתי המדינות והימנעות משינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית.

הציפייה האמריקנית מנתניהו היא שהוא ימשיך לפעול לחיזוק הרש"פ וכלכלתה ולשפר את המצב הכלכלי של התושבים הערבים בשטחי יהודה ושומרון, סביר מאוד להניח שנתניהו יישר קו עם הממשל בקו הזה.

אחת הבעיות המרכזיות כרגע היא המשך גל הטרור בשטחי הגדה, הרש"פ איבדה את שליטתה הביטחונית באזורי שכם וג'נין והיא איננה מעוניינת בעימות חזיתי עם קבוצות הטרור החמושות.
ממשלת נתניהו תצטרך להגדיר מחדש לצה"ל והשב"כ דרכים חדשות לעצור את גל הטרור, מבצע המעצרים הגדול של צה"ל שנקרא "שובר גלים" איננו מספיק כדי לבלום את הטרור.
בצמרת תנועת פתח נמשך קרב הירושה ובכירי פתח הקימו לעצמם מליציות חמושות לקראת "היום שאחרי אבו מאזן".

יו"ר הרש"פ סימן כיורשו את מקורבו חוסיין א-שיח' הוא מינה אותו למזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, א-שיח' זוכה לתמיכת ישראל, ארה"ב, מצרים, ירדן,קטר וסעודיה אך איננו מקובל ברחוב הפלשתיני בגלל חשדות לשחיתות ופגיעה בטוהר המידות, ההערכה היא כי הוא לא יוכל להיבחר בבחירות חוקיות לנשיאות.

יתכן שימונה לנשיא זמני אחרי ירידת יו"ר הרש"פ אבו מאזן מהבמה הפוליטית אבל צפוי קרב ירושה עקוב מדם בינו לבין מועמדים אחרים כמו ג'בריל רג'וב, מחמוד אלעאלול, תוופיק אלטיראווי, מרוואן ברגותי ואחרים. קיימת גם אופציה שתמצא בסופו של דבר פשרה והשלטון הפלשתיני יחולק באופן זמני בין שלושה אישים בכירים מפתח עד לעריכת בחירות.

בכל מקרה, המצב הביטחוני בשטחי הגדה איננו מאפשר עריכת בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט.
על-פי סקרי דעת קהל פלשתינים, תנועת חמאס וראשיה זוכים לפופולריות רבה בקרב הציבור הפלשתיני ואמורים לנצח בכל תהליך בחירות שיתקיים.

בשטח הפלשתיני עצמו יש עלייה גדולה בתמכיה של דעת הקהל הפלשתינית ברעיון המאבק המזויין נגד ישראל, רעיון המשא-ומתן עמה הפך למוקצה, זה מסביר את הקמת הקבוצות החמושות בצפון הגדה, הדור הצעיר הוא שקובע את הטון ומקבל רוח גבית מארגוני חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ואירן.

המשך המצב הקיים ללא בחירות הוא העדיפות של הרש"פ, ישראל והקהילה הבינלאומית שאינן מעוניינות "לטלטל את הספינה" ולהביא לעליית חמאס לשלטון באמצעות בחירות. עריכת בחירות בגדה וברצועה מחייבת גם הסכמה לאומית בין כל הפלגים הפלשתינים, כרגע אין הסכמה על כך בין תנועת פתח לבין תנועת חמאס. התמיכה הציבורית הנרחבת ברחוב הפלשתיני ברעיון "המאבק המזויין" נגד ישראל מורידה כרגע מעל הפרק את אופציית חידוש המשא-ומתן בעתיד בין ישראל לרש"פ.

גורמים בכירים בפתח אומרים כי הרחוב הפלשתיני בגדה חייב להתפכח וכי תמיכה ברעיונות "המאבק המזויין" לא תביא לשום שינוי לטובה במצבו אלא רק תחמיר אותו כפי שהיה באינתיפאדה השנייה, בסופו של דבר צה"ל חזק יותר מהפלגים הפלשתינים שעוסקים בטרור.
בכל מקרה, אי-אפשר להגיע לשום אופק מדיני מוסכם בין ממשלת נתניהו לבין ההנהגה הפלשתינית בראשות אבו מאזן.

אחרי ההינתקות של ישראל מרצועת עזה, השתלטה תנועת חמאס בכוח על השטח, גירשה ממנו את הרש"פ והקימה בו מדינת טרור קטנה שעוסקת בייצור רקטות וטילים, בייצור כטב"מים ובבניית מנהרות התקפיות לקראת מלחמה עם ישראל.

כל נסיגה ישראלית משטחים ביהודה ושומרון, תביא לכך שתקדים רצועת עזה יחזור על עצמו, הרש"פ איננה יכולה לשלוט היטב בשטח והיא איבדה את השליטה בצפון הגדה. הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בלב יהודה ושומרון היא סכנה ביטחונית גדולה לישראל, המקסימום שאפשר לבוא לקראת הפלשתינים הוא בהקמת אוטונומיה שקשורה לירדן, אבל גם זה מצריך הנהגה פלשתינית אמיצה שאיננה קיימת כעת וספק גדול אם תבחר כזו בעתיד, הפלשתינים מעדיפים להמשיך בדרך המאבק המזויין במקביל למאבק המדיני כדי לנסות ולכפות על ישראל בכוח הקמת מדינה פלשתינית בקווי 67.

המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים הפך לפאטה מורגנה, אפילו ממשלת לפיד-גנץ לא רצתה לקיים אותו, יו"ר הרש"פ אבו מאזן הנחשב ל"מתון" איננו פרטנר לשלום מבחינתה של ישראל, רק לאחר שיירד מהבמה הפוליטית ניתן יהיה לשקול מחדש את חידוש המשא-ומתן, גם הדבר הזה תלוי הרבה בשאלה מי יהיה יורשו של אבו מאזן.

תאריך:  23/12/2022   |   עודכן:  23/12/2022
יוני בן-מנחם
+ח"כ בן גביר: הפעילות המדויקת של השוטרים מנעה פיגוע קשה יותר
08:24 23/12/22  |  איציק וולף
ח"כ איתמר בן גביר, הצפוי לכהן כשר לביטחון לאומי ולהיות אחראי לפעילות המשטרה, שיבח את פעילות שוטרי מג"ב שחיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע המשולב לפנות בוקר בכפר קאסם.

"אני מברך את השוטרים הגיבורים שחיסלו את המחבל בכפר קאסם ושולח איחולי רפואה שלימה לשוטרים שנפצעו באירוע. ידע כל מחבל שביציאתו לפגע, הוא חורץ את גורלו למוות. הפעולה המדויקת של השוטרים מנעה פגיעה קשה יותר, ופעולת המשטרה לאיתור הנשקים, הייתה מדוייקת וחשובה. חייבים לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים הללו, כדי להפסיק את אירועי הדמים האלו", אמר.
+המפכ"ל שיבח את השוטרים שנטרלו את המחבל בכפר קאסם
08:18 23/12/22  |  איציק וולף
המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, שיבח את פעילות המפקדים והשוטרים שהביאו הלילה לניטרול מהיר של המחבל שניסה לפגוע בכח המשטרה בכפר קאסם.

"ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על-ידי המחבל כנגד כוח המשטרה שפעל ביישוב", אמר.

לדבריו, תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ״מ והחטיבה הטקטית של מג״ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. "ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ועם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה״", דברי שבתאי.
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נמשכות הסריקות אחרי חשודים נוספים בכפר קאסם
08:15 23/12/22  |  איציק וולף
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, מבצע כעת הערכת מצב מיוחדת בזירת פח"ע בכפר קאסם, יחד עם פיקוד מרחב שרון.

המשטרה מזרימה כעת כוחות מיוחדים אל כפר קאסם בעקבות הפיגוע. שני השוטרים שנפצעו קל בפיגוע פונו אל בית החולים בילינסון בפתח תקוה. המשטרה ממשיכה לערוך סריקות אחרי חשודים נוספים בכפר קאסם.
+מחבל דרס שלושה שוטרים וחוסל בכפר קאסם
07:22 23/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נעים מחמוד בדיר, אזרח ישראלי בן 22, התארגן לפיגוע ודרס שוטרי מג"ב שהוזעקו למקום על ידו  ▪  השוטרים, שנפצעו קל בלבד, ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו  ▪  כוחות מיוחדים של המשטרה עורכים סריקות
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
נשק מסוג קרלו נמצא במבנה שממנו יצא המחבל [צילום: דוברות המשטרה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משא-ומתן רק לאחר החלפת ההנהגה הפלשתינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שלושה שוטרים נורו ונדרסו בכפר קאסם, סמוך לראש העין. השוטרים - קצין מג"ב ושני שוטרי מג"ב - נפצעו קל בפיגוע והצליחו לירות במחבל הדורס, נעים מחמוד בדיר, אזרח ישראלי בן 22, ולהרוג אותו. שירות הביטחון הכללי עצר כמה מבני המשפחה של המחבל לחקירה. בשלב זה, לא ידוע האם מי מהם ידע מראש על כוונותיו לבצע את הפיגוע.
23/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
לאווירת פרשת השבוע, פרשת "מקץ", מתלוית אווירת חג החנוכה. בשבוע שאנחנו חוגגים את יום הניצחון ההיסטורי הגדול שאירע בכ"ד בכסלו 164 לפני הספירה, ניצחון של מעטים מול רבים. כשהחל מרד החנוכה בשנת 166 לפני הספירה במודיעין היה קשה להאמין שניצחון כה משמעותי יושג מול אימפריה רבת עוצמה הנהנית גם משיתוף פעולה של אצולת הממון המתייוונת. האור ניצח את החושך ב-כ"ד בכסלו 164 לפנה"ס.
סמוך לישוב כרמית שליד מיתר באזור צומת שוקת, נפצעה (יום ג', 20.12.22) שוטרת באורח בינוני במהלך פעילות משטרתית. במהלך פעילות משטרתית של תחנת עיירות יחד עם אגף התנועה, הבחינו השוטרים ברכב שעורר חשדם ביישוב כרמית. השוטרים החלו בבידוק הרכב אשר בשלב מסוים החל בנסיעה פרועה, פגע בשוטרת ונמלט.
20/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
משפחתו של ניזאר בנאת, פעיל זכויות האדם שנרצח באכזריות בחברון על-ידי אנשי ביטחון של הרש"פ בגלל ביקורת שמתח על השחיתות ברש"פ ועל העומד בראשה הודיעה כי החלה בצעדים המעשיים לקראת חקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי להביא להענשתם של האחראים לרצח. פרקליט המשפחה, עו"ד הקאן כמוז פנה לכרים ח'אן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בדרישה לחקור את נסיבות הרצח של ניזאר בנאת ולהעמיד לדין את כל האחראים למותו.
הותר לפרסום (יום ג', 20.12.22) כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ״ר נגב של משטרת ישראל, בחודשיים האחרונים נעצרו לחקירה שמונה אזרחים ישראלים, תושבי היישוב תראבין א-סאנע שבפזורה הבדואית בנגב, בחשד לפריצה לבסיס צה"ל בדרום, במהלכה נגנבו עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ולמבנה הבונקר.
20/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il