|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מדינת הלכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מכתב גלוי למצביעי הליכוד

התוצאה של תוכניותיהם של לוין ונתניהו תהיה חיסול הדמוקרטיה, הפיכת ישראל למדינת עולם שלישי בשל ההתמוטטות הכלכלית והשארת ההגנה על המדינה מאויביה לתפילות האברכים
23/02/2023  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


קריאה למצביעי הליכוד

אנא, הצילו את הבית השלישי, קראו לבנימין נתניהו וליריב לוין שלא בחרתם בהם להפיכתנו לדיקטטורה. קיראו להם להפסיק את החקיקה ולשבת לשולחן המו"מ.

ראש הממשלה אמר בנאומו שיש לו מנדט מ-2.5 מיליון ישראלים שהצביעו עבורו אבל היועצת אינה מאפשרת לו למלא את תפקידו כראש ממשלה. נתניהו מיתמם אם לא פשוט משקר. מאחר שהוא מואשם בעבירות פליליות ב-3 תיקים הוא מנוע מלהתערב בעניינים שיש בהם ניגוד עניינים. יתר על כן, אומנם 2.5 מיליון בחרו בו אבל, כנראה, שהם לא היו מודעים למשמעות של ה"מהפכה המשפטית". נתניהו מתעלם מהעובדה שבסקר שנערך לאחרונה בקרב מצביעי הליכוד יש בערך 50% - אם זכרוני אינו מטעני - שתומכים בהידברות על-פי הצעת הנשיא. הצעת הנשיא כוללת הפסקת החקיקה כדי לדבר. נתניהו ולוין מסרבים להפסיק את החקיקה ולאחר שהוכיחו שהם ממשיכים בחקיקה הם, בצביעות בלתי נסבלת, קוראים להידברות ללא תנאים מוקדמים. אם החקיקה נמשכת על מה אפשר לדבר?

ההשלכות של החקיקה של לוין

א. משבר כלכלי - מאז שלוין החל בהגשמת חלומו להפוך את ישראל לדיקטטורה על-ידי ביטול עצמאותה של הרשות השופטת ותלותה ברשות המחוקקת התברר שחוגים רחבים במערכת הכלכלית ובראשם חברות ההייטק ועובדיהם רואים בחקיקה אסון כלכלי:

כל גורמי הכלכלה במדינה ושורת כלכלנים בעלי שם עולמי מזהירים מבריחת הון ונטישת חברות. ידוע על 3 חברות שכבר הוציאו את הונם מהארץ וראשי הבנקים הכריזו שהם מודאגים מבריחת כספים. אנטל ביטלה מו"מ להרחבת השקעותיה בישראל וראשי ההייטק מצהירים שיעזבו אם החקיקה תתבצע. ישראל תהפוך למדינת עולם שלישי.

ב. ביטחון - גורמי הביטחון - ראש שב"כ, מכתב של מאות אנשי שב"כ לשעבר לדיכטר, קצינים במי"ל, מזהירים מההשלכות של החקיקה על המצב הביטחוני. ארה"ב, בת הברית הכי חשובה להישרדותנו, הזהירה כבר מספר פעמים מפני החקיקה. אנו בסכנה לאבד את בת הברית היחידה שלנו. אובדן התמיכה של ארה"ב תשאיר אותנו לבד מול אירן. אנו תלויים בארה"ב גם בהגנה מפני סנקציות בינלאומיות וגם אספקת נשק תלוייה ביחסינו עם ארה"ב. נציגי ארה"ב הבהירו לנתניהו שהברית מותנית בערכים משותפים ומדינה בעלת משטר דיקטורי אינה שותפה לערכים.

ג. פתרון שתי המדינות - בעיית הביטחון כוללת את החלטות הממשלה בנוגע להתנחלויות וגם את התגברות הטרור. נציגי ארה"ב אמרו בפירוש שהם מתנגדים למדיניות הממשלה בנוגע להתנחלויות מפני שהדבר מסכן את פתרון 2 המדינות ותורם להתגברות הטרור. ארה"ב לא תתמוך בישראל אם תתבצע המדיניות כלפי ההתנחלויות.

ד. הטרור - הפלשתינים מאושרים מהפילוג בקרב האוכלוסייה היהודית והם מאמינים שמדינת ישראל עומדת להתמוטט והגברת הטרור נועדה לזרז את ההתמוטטות. ואכן, מאז הקמת ממשלת הימין המלא הטרור הולך ומתגבר. פעילותו של השר לביטחון לאומי שאין לו רקע ביטחוני להבנת הבעיות וגם אין לו מושג ירוק איך מקבלים החלטות בממשלה, מגבירה את הטרור, לא מפסיקה אותו. הוא כבר הצליח להדליק את כל מזרח ירושלים.

ה. השירות הצבאי - חיילים וקצינים משתתפים בהפגנות נגד החקיקה של הליכוד. מתנגדי החקיקה מהווים אחוז גבוה בקרב הקצונה במילואים. קיים חשש לא בלתי סביר שתהיה סרבנות בקרב אנשי מילואים ואימהות תסרבנה לשלוח את הבנים לשירות חובה בשל התנגדות ל"מהפכה המשטרית". מי יגן על המדינה מאויביה? התפילות של האברכים?

ו. הפיכת ישראל למדינת הלכה - החרדים והחרדל"ים מנצלים את תלותו של נתניהו בהם וחותרים להפיכתה של ישראל למדינת הלכה. יש מספר הצעות חוק בכיוון זה והצעת חוק ראשונה כבר עברה: בתי הדין הרבנים קיבלו תוספת סמכויות. בתי דין אלה אינם ידידותיים לנשים והגדלת סמכויותיהם זוהי פגיעה חמורה בנשים. החרדים והחרדל"ים זוממים להביא באמצעות מערכת החינוך וחקיקה להפוך את ישראל ממדינת לאום למדינה דתית נוסח אירן. הציונות הייתה ריאקציה לשלטון הרבנים והחילונים לא יסכימו להחזרת ישראל לשטייטל או לגטו המרוקני ולא יהיו מוכנים להשלים עם מדינת הלכה.

ו. סכנת עזיבת הארץ - יש שתי סיבות לאפשרות של עזיבת הארץ: החלום הציוני הוא הקמת מדינה מודרנית יהודית-דמוקרטית. הסיבה האחת היא שהמדינה הוקמה על-ידי חילונים והחילוניים החיים בה כיום לא ישלימו עם הניסיונות להפוך את ישראל למדינת הלכה ובלית ברירה יעזבו את הארץ. הסיבה השנייה היא שאם הממשלה תמשיך בתוכנית הפיכת המדינה לדיקטטורה יש סכנה לסופו של הבית ה-3. אנשים בעלי השכלה ומקצוע המתנגדים ל"הפיכה המשטרית" יעזבו וממשלת הימין תישאר עם החרדים והחרדל"ים ועם מיעוט ערבי שמנהיגותו חותרת לחיסול מדינת היהודים.

התוצאה של תוכניותיהם של לוין ןנתניהו תהיה חיסול הדמוקרטיה, הפיכת ישראל למדינת עולם שלישי בשל ההתמוטטות הכלכלית והשארת ההגנה על המדינה מאויביה לתפילות האברכים. בקיצור, הקנאים בימי הבית השני לא היססו לשרוף את מחסני המזון בירושלים הנצורה במאבקם נגד יריביהם היהודים, תוך התעלמות מכוחה של רומא. ההפיכה המשטרית היא "שריפת מחסני המזון" של מדינת ישראל והתעלמות מכוחה של ארה"ב ומהתלות בה. "הרפורמה המשטרית" של נתניהו ולוין תביא לחיסול הבית השלישי.

תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
רבקה שפק -ליסק
+ברק: אין לנו חוזה עם דיקטטור בתחפושת
20:40 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה לשעבר טוען כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - ישראל תהפוך לדיקטטורה בתוך שישה שבועות  ▪  "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב אלא חובתו"
ברק. הממשלה מתקפלת או נופלת מול 3.5% אזרחים עיקשים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ברקת: בהיי-טק אומרים שהכלכלה תתרסק
20:13 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הכלכלה הביע בישיבת הממשלה העוסקת בתקציב המדינה חשש מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת המשפט  ▪  "נפגש עם אנשי היי-טק והם מודאגים מאוד  ▪  הכלכלנית הראשית: זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג, סכנה משמעותית
ברקת, סמוטריץ' ונתניהו. "תקציב מהודק" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"כל עוד החקיקה נמשכת - אין הידברות"
19:12 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים לשעבר הצהיר כי הוא מעוניין בהידברות וכי הוא סבור שהאקטיביזם השיפוטי גם אחראי למצב שבו ישראל נמצאת, אך הדגיש שכל עוד  ▪  "זאת רמיה וניסיון לפגוע באופוזיציה ובהתנגדות הציבור למהלכי הממשלה"
סער. "אנחנו בדרך למדינה שונה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סולם יעקב (פרנקל)
18:43 23/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
"הנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות, לא באשמת האינפלציה העולמית, לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין"
פרנקל. נסער [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הכלכלנית הראשית: הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע במשק ובהשקעות
13:51 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות
גרינברג. "המחקרים מוצאים קשר בין עצמאות מוסדות המדינה לצמיחה כלכלית" [צילום: דוברות האוצר]
+נאסר מימון ממשלתי להסברה של הרפורמה המשפטית
10:55 23/02/23  |  עידן יוסף
תוכניתה של השרה גלית דיסטל אטבריאן לקמפיין הסברה לרפורמה המשפטית לא תמומן מכספי ציבור. דיסטל פנתה ליועת המשפטית של משרד ראש הממשלה לגבי מימון ממשלתי לקמפיין הסברה מתוכנן בעד תוכניתה של הממשלה לרפורמה במערכת המשפט, אך סורבה בטענה כי הקמפיין "מעורר קשיים משמעותיים" ולא יוכל לשמור על תדמית ניטרלית.

השרה דיסטל ציינה כי הקמפיין נועד להיות דו-צדדי ולשקף גם דעות נגד הרפורמה, וטענה כי היועמ"ש אוסרת עליה לתווך את האמת.
+הרצוג ביטל נסיעה ליפן כדי להמשיך במאמצי הגישור
10:35 23/02/23  |  עידן יוסף
הנשיא יצחק הרצוג היה אמור לצאת ליפן בחודש הבא, יחד עם עוד כ-100 אנשי עסקים, אך חברי המשלחת קיבלו הודעה מבית הנשיא על דחיית הביקור. נאמר להם כי "בשל המשבר החוקתי והחברתי, ועקב המאמצים הבלתי פוסקים לקדם הידברות, הביקור יידחה" (וואלה).
+אני פוחד מחורבן הבית הלאומי
07:12 23/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מצטרף לנאבקים, שעוד היום יחול השינוי ההכרחי כדי שלא נגיע לחורבן ביתנו הלאומי השלישי, הבית היפה והאהוב, שנבנה בדם וביזע מאז תחילת העלייה הראשונה בשלהי המאה ה-19
שרטון של מציאות מדממת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עת שלום ולא עת מלחמה
07:12 23/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
היחס אל המתיימרים לכנות עצמם מובילי המחאה חייב להיות ברור ונוקב  ▪  חובה לפעול מולם בכל הכלים החוקיים, מול הבריונים, הקוראים למרד, למרי אזרחי, למלחמת אחים, לשפיכות דמים
איתן יחדיו [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כשאני כותב את המאמר מתנגנות בידי המקלידות שירתה של המשוררת רחל: "אַחֲרוֹן יָמַי כְּבָר קָרוֹב אוּלַי...". בלבי מתנגנות גם המלים: "כְּבָר קָרוֹב הַיּוֹם שֶׁל דְּמָעוֹת פְּרֵידָה..." אך בעוד רחל מבטיחה להמתין עד יכבו חייה, אני אינני מוכן לחכות "עַד יְכַבּוּ חַיַּי". אני מצטרף לנאבקים, שעוד היום יחול השינוי ההכרחי כדי שלא נגיע לחורבן ביתנו הלאומי השלישי, הבית היפה והאהוב, שנבנה בדם וביזע מאז תחילת העלייה הראשונה בשלהי המאה ה-19.
התורה מלמדת אותנו: "לא תיקום ולא תיטור", איסור לבוא חשבון עם מי שהרע לך, איסור לנקום במי שהצר את צעדך, איסור לעשות לאחר את מה שהוא עשה לך, לגמול לו רעה כמו שגמל לך. היהדות באצילותה הלא מעוותת, במוסריותה הלא ניתנת לפרשנות, בהארת פניה לאדם, הורתה לנהוג באופן שונה לחלוטין במי שפגע, רמס, דרס, כלא, דיכא, עקר, גירש, החריב, השפיל, ביזה, כתש עד דק.
ועדת החוקה המשיכה (יום ד', 22.2.23) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון - חיזוק הפרדת הרשויות) - ביקורת שיפוטית על חקיקה. זהו הסדר נוסף מבין ההסדרים הכלולים בטיוטת הצעת חוק-יסוד: השפיטה שבהם דנה הוועדה. ההסדר המוצע, עוסק בביקורת שיפוטית על חקיקה, וכולל את הרכיבים הבאים:
22/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"מדוע דרך רשעים צלחה"? התריס ירמיהו הנביא כלפי האלוהים במאה הששית לפני הספירה, ומאז ניסו הוגי דעות רבים לתת מענה לקושיה המציקה. הצבעת הרשע של הקואליציה לכינון דיקטטורה בישראל, כפי שרואה זאת לא רק תנועת המחאה אלא גם העולם הדמוקרטי, חידדה את הסוגיה הישנה-נושנה. תשובה מסוימת מצויה בספרו של ד"ר מיכה גודמן "מהפכת הקשב". היא מעניינת, ונכונה חלקית בלבד:
22/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (המחלקה לחקירות שוטרים), התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת משה סעדה, המכונה חוק מח"ש. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 52 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.
22/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il