|   15:07:40
דלג
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
יאיר שטרן. יצא מהארון [צילום: איציק וולף]

חיילים אלמונים

שוב מסתבר שניצחון הימין בבחירות היה לו לרועץ. המחנה המפסיד אינו משלים עימו. שוב הימין נצרך להתגונן, להתנצל בנוסח הקישוני: "סליחה שניצחנו". הרוב בציבור ה"אלמוני" הוא מיעוט בתקשורת הגועשת. עם רפורמה או בלעדיה, ההפגנות האנארכיות בסגנון "בלפור" היו בכל מקרה מתחדשות, אף מחריפות
01/03/2023  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הוא הפתיע, שלא לומר הדהים, כשיצא מהארון. הבחור הצנום, מעט ביישן, ועם זאת הידען והחכם, שעורר תמיהה עם הופעתו הראשונה על המסך, הסיר בשלב ראשון את פאותיו, וכעבור כמה שבועות הצהיר בראש חוצות שהוא הומו. זהו כמובן יאיר שרקי, כמעט בן-דמותו של עמית סגל הוותיק. שני חובשי הכיפות בערוץ הינדוס-התודעה. והייתה בשבוע שעבר עוד יציאה מהארון, מסוג אחר לגמרי.

כמדי שנה, בכ"ה בשבט, שוב נפגשו ותיקי לח"י - האחרונים שעוד נמצאים עימנו - ועימם צעירים רבים, רובם חובשי כיפות, ליד קברו של אברהם שטרן (יאיר), מחולל לח"י. תופעה זו, שחוזרת מדי שנה, של התקבצות מאות אנשים כדי להתייחד עם זיכרו של לוחם החרות, איש הגות וספר, היא כמעט ייחודית. התרפקות, הזדהות עם אישיות עוצמתית, שרוחו שורה על לא מעט ציבורים בתוכנו גם כיום.

81 שנה להירצחו ו-81 שנה להולדת בנו, איש התקשורת יאיר שטרן, שכמובן אמר את ה"קדיש", והפעם גם קרא מכתב הלל לזיכרו של הראשון בלוחמי חרות ישראל, ששיגר הנשיא לטקס. הרצוג שיבח את יאיר הבן, שמשמר את המורשת בתפקידו כיו"ר עמותת חברי לח"י ואת ספרו האוטוביוגרפי שעתה זה יצא לאור: יאיר בן "יאיר". והנה כמה ימים לאחר הטקס המרטיט, יאיר שטרן יצא מהארון, במובן הפוליטי, כשפירסם פוסט ארוך וזועם "אחרי שחבורה של פוליטיקאים יס-מנים הצביעה פה אחד ומפוחד בעד הרס המדינה שלי".

אין לי טענות אל יאיר על הצטרפותו למחנה המוחה. בין המוני המפגינים ישנם אנשי ימין, מצביעי הליכוד, שאינם שלמים עם הרפורמה המשפטית, היו רוצים שתהיה ממותנת ומדורגת. מובילי הרפורמה, בגיבוי ראש הממשלה, הם שני פוליטיקאים דעתנים, משפטנים נחושים. הם עושים זאת בעיניים פקוחות, בהנמקות חדות: שר המשפטים יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן. שניים שהם משכמם ומעלה לעומת ראשי המסיתים שלשונם שלוחה - אהוד ברק, משה יעלון, אהוד אולמרט, דן חלוץ, רון חולדאי ואחרים. שוברים את הכלים מרוב תיסכול על ה"מהפכה", ולמעשה על שובו של נתניהו לשלטון.

שוב מסתבר שניצחון הימין בבחירות היה לו לרועץ. המחנה המפסיד אינו משלים עימו. שוב הימין נצרך להתגונן, להתנצל בנוסח הקישוני: "סליחה שניצחנו". הרוב בציבור ה"אלמוני" הוא מיעוט בתקשורת הגועשת. עם רפורמה או בלעדיה, ההפגנות האנארכיות בסגנון "בלפור" היו בכל מקרה מתחדשות, אף מחריפות.

לא על התייצבותו של יאיר שטרן נגד הרפורמה אנו מתפלאים, כי אם על סגנונו המחרף, הנמוך. כותב על ח"כים "חסרי השכלה ותרבות שלטונית", על "טיפוסים קיצוניים" כמו בן-גביר ורוטמן, על "שלושים שפנים בסיעת הליכוד", על יריב לוין ש"מבייש את משפחתו", על מנחם בגין ש"מתהפך בסאלטות בקברו", ולבסוף על "חבורת אפסים, רק כך אפשר לכנות את חבורת הדגים השותקים והשפנים הפחדנים ומצביעה בעד חוקים שהם הרס הדמוקרטיה ומשום כך הרס המדינה".

והמסקנה: "כל שנותר הוא הפעלת כוח. לא ירי, פצצות או אלימות. כוח במובן שקבוצות בעלות כוח כלכלי ישבשו את המשק. שביתות, סגירת בנקים, הפסקת שירותים חיוניים, כמו תחבורה, רפואה, מים, חשמל ועוד - רק אלה יביאו את הממשלה ועושי דברה להתחנן להידברות ולמשא מתן שיאפשר הכנסת כמה תיקונים סבירים במערכת המשפט - אבל לא יהרסו את המדינה". בשפה זו הוא מוכיח מי האחראי לשפל הכלכלי במשק.

מי כיאיר שטרן יודע כמה נרדף היה המחנה של יוצאי המחתרות ובני משפחותיהם. תמיד נאמר עליו - כנראה בטעות - שהוא עלה תאנה ימני בערוץ 1. מעולם לא שמעת ממנו התבטאות פוליטית רצינית, אולי משום התמקדותו הברוכה בהנצחת מורשת אביו. עתה יצא מהארון, התייצב במחנה שרוצה לשבש את החיים במדינה ולהילחם בכוח ב"שלטון הזר" היהודי, על שום רפורמה מרחיקת לכת אבל מקבעת היטב את הפרדת הרשויות.

אולי קצת אכזרי לומר "יצא מהארון", מטאפורית, כשמדובר ביאיר שטרן. ב-1942 אביו הוצא מהארון בדירה שבה הסתתר וכדורי המרצח האכזרי מורטון פילחו את עורפו. מחולל לח"י האלמותי הותיר אחריו שירת חרות רבת השראה, ובראש הרשימה כמובן – "חיילים אלמונים". באיזו התלהבות שר הקהל את ההמנון הזה ליד קברו בנחלת יצחק. והנה בנו יחידו, שאותו לא זכה לראות, נוטל את צמד המילים הכה-משמעותי הזה, ומכתים אותו כשהוא קובע, כי "שישה-שבעה חיילים אלמונים בש"ס סרים כעיוורים לגחמות דרעי".

הנה מי שאולי מתהפך בקברו, כמה צר לי לומר, הוא "החייל האלמוני" אברהם שטרן הי"ד, שמשורה שיחררו רק המוות, ולבטח לא היה רוצה לראות את הקרע המסכן את שלימות "המולדת המקודשת".

תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
יוסי אחימאיר
+השר לוין: המצור על שרה נתניהו - מטורף וחסר תקדים
23:13 01/03/23  |  איציק וולף
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, טען כי המצור על רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו הוא מטורף וחסר תקדים, כלשונו.

"מי שחשב שהאנרכיה תיעצר בחסימות כבישים ובקפיצה על שולחנות בכנסת, גילה הערב שכשמאפשרים אלימות והפרות סדר זה לא נעצר בזה. הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק, אבל רומסים את החוק ואת זכויות הפרט של כל מי שלא חושב כמוהם", טען.
+ח"כ גנץ: תנו לאשת ראש הממשלה לחזור לביתה
22:55 01/03/23  |  איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, קורא למפגינים סביב המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו לתת לה לצאת משם ולחזור לביתה.

"אני קורא למפגינים בכיכר המדינה - תנו לאשת ראש הממשלה לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+המשטרה החלה לפנות את המפגינים מול המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו
22:50 01/03/23  |  איציק וולף
המשטרה החלה לפנות בכוח את המפגינים הרבים שהתקבצו הערב מול המספר בכיכר המדינה שבה הסתפרה שרה נתניהו, אשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
+אהוד ברק: החזירות הוקעה, פזרו את המצור על המספרה
22:49 01/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, קרא למאות המפגינים שהתכנסו בכיכר המדינה, מול המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו, לעזוב את המקום.

חברים, המטרה בכיכר המדינה הושגה. החזירות החמדנית של ׳המשפחה׳ הוקעה. זו העת לפזר את המצור על המספרה. איננו רוצים חיכוך פיזי עם האישה המסוימת הזאת, גם אם יש לה חלק בכל הפלונטר שאנו בתוכו. לא ראוי. אפילו מזיק. יהיו לנו עוד הרבה מאבקים קשים. אבל בסוף ההפיכה המשטרית תיכשל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+נתניהו: פעילי אנרכיה צרים ומאיימים על רעייתי
21:52 01/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינה את המפגינים שהתקבצו סביב המספרה בכיכר המדינה, שבה מסתפרת שרה נתניהו, פעילי אנרכיה וטען כי הם ממשיכים לחצות קווים אדומים.

"פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מייד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ סער: נתניהו עשה את מה שהוא יודע - לשקר ולהסית
21:45 01/03/23  |  איציק וולף
ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) אמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה הערב את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לשקר ולהסית.

"הוא יכול היה להודיע על עצירת המהלכים בכנסת ולהציל את המדינה מהמשך המסע שלו להחרבתה, אך בחר שלא לעשות כן. נמשיך להיאבק בהפיכה המשטרית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+לפיד: איך נתניהו משווה את הפוגרום בחווארה למילואימניקים המוחים?
21:33 01/03/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הצהרת נתניהו וטען כי מדובר בהצהרה איומה, מחרחרת ריב, של איש חלש ומסוכן.

"חאוורה היה פוגרום של טרוריסטים. איך נתניהו משווה את זה לאנשי סיירת מטכ"ל, לטייסי אפאצ'י, למילואימניקים, לרופאים וסטודנטים, לאנשים שיצאו היום לרחובות. אלה האנשים הכי טובים בארץ", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ח"כ גנץ שוחח עם הנשיא: עדכנתי על המאמצים להביא לעצירת החקיקה
21:06 01/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הודיע כי שוחח הערב עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ועדכן אותו על המשך המאמצים למנוע את ההפיכה המשטרית ולהביא לעצירת החקיקה ולהידברות במסגרת מתווה הנשיא. "אני מברך על כך שהנשיא ממשיך במאמציו למען הדמוקרטיה הישראלית והחברה כולה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ליברמן: כמו שנתניהו תמך בהתנתקות ורימה את גנץ - כך הוא מתנהל עכשיו
20:55 01/03/23  |  איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על הצהרת נתניהו ואמר כי ״הים אותו ים, נתניהו אותו נתניהו, וההתנהלות אותה התנהלות", כלשונו. "כמו שתמך בהתנתקות ורימה את גנץ בהסכם הקודם, כך הוא מתנהל גם עכשיו", אמר.

+נתניהו השווה בין חווארה למחאה: לא נאפשר פורעי חוק
20:45 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מסר הצהרה לוחמנית ולא גילה נכונות לפשרה ביחס לחקיקה המשפטית  ▪  "לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. אמרתי את זה מול פורעי החוק בחווארה ואני אומר את זה מול פורעי החוק מתל אביב"
נתניהו. לא נאפשר אנרכיה [צילום: לפ"מ]
+אדלשטיין ודנון: לקיים דיון על בסיס מתווה הנשיא
20:15 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לראשונה - חברי כנסת מהליכוד קוראים להיענות לנשיא המדינה הכוללת הקפאה לשבועיים של חקיקת הרפורמה המשפטית  ▪  הצטרפו אל חברי הכנסת גדי איזנקוט וחילי טרופר מהמחנה הממלכתי בקריאה לעצור את סכנת ההתפרקות של מדינת ישראל
ח"כ אדלשטיין. המחלוקת מרחפת כצל קודר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הרצוג: לא אתן לאסון היסטורי להתרחש
19:26 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה התריע שהמשבר הפוליטי מאיים על החוסן של מדינת ישראל  ▪  "לא אתן למדינת ישראל שלנו, של כולנו, להגיע אל נקודת האל-חזור"
הרצוג. "רואה את המחאה ואת החשש" [צילום: יונתן זינדל ואריק מרמור, פלאש 90]
+עוכב לחקירה חייל שאיים על מפגינים שחסמו לו את הכביש
19:01 01/03/23  |  עידן יוסף
באזור מחלף קמה, עיכבו שוטרים חייל ולקחו אותו לחקירה בתחנה, לאחר שבמהלך היערכות למחאה הבחינו השוטרים המוצבים במקום במשאית צבאית העומדת באמצע הכביש וחייל שירד ממנה עומד מול המוחים שחסמו את הכביש. לטענת המוחים החייל איים עליהם. צה"ל עודכן באירוע והחייל יועבר למשטרה הצבאית.
+מפגינים חסמו את כביש 65; המשטרה הפעילה מכת"ז לפינויים
18:15 01/03/23  |  עידן יוסף
סמוך לצומת כרכור במהלכה הפרו מפגינים את הסדר וחסמו את כביש 65. כוחות משטרה רבים פועלים במקום להשבת הסדר תוך שימוש במכת"ז ושוטרי התנועה מכווינים את כלי הרכב המגיעים למקום בדרכים חלופיות. עד כה נעצרו במקום 4 חשודים שסרבו להתפנות וגרמו לעומסים כבדים במקום.
[צילום: דוברות המשטרה]
+אוחנה לגנץ: לא סוגרים את הכנסת, בעיקר בעת מחלוקת
18:09 01/03/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה בתגובה להצעתו של גנץ: "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו - עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על-ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו.

"כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".
+לוין ורוטמן הבהירו לגץ: לא נקבל תנאים מוקדמים להידברות
18:04 01/03/23  |  עידן יוסף
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, ויו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן: "ח״כ בני גנץ - בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים". כזכור, הציב גנץ תנאי מקדים להידברות ודרש עצירה מוחלטת של החקיקה, מהלך אליו לא יכולה הקואליציה להענות.
+חברת דירוג האשראי פיץ' אישרה מחדש את דירוג ישראל
17:25 01/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הזהירה: לרפורמה יכול להיות השלכה שלילית  ▪  מאשרת מחדש את דירוג האשראי של ישראל ב-A+ עם תחזית יציבה  ▪  כלכלת ישראל נשארת חזקה למרות סיכונים ביטחוניים וחוסר יציבות פוליטית
סמוטריץ'. כלכלת ישראל חזקה [צילום: רפי בן חקון, לע"מ]
+גנץ: שוחחתי עם נתניהו ואוחנה; רה"מ: דלתי פתוחה, בוא עכשיו
17:16 01/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ נאם בלשכת סיעתו במשכן הכנסת, ואמר כי "שוחחתי עם נתניהו ואוחנה וביקשתי מהם לסגור את הכנסת, ניסע יחד לבית הנשיא עד שנגיע להסכמות". מיד לאחר מכן, לשכת נתניהו מסרה כי השניים שוחחו, ורה"מ הצהיר בפני גנץ - "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

מדובר במהלך סרק חסר תוחלת מאחר שגנץ אינו יורד מהתעקשותו לעצור את החקיקה ונתניהו מנוע מלעסוק ברפורמה. ב-JDN דווח כי לשכות נתניהו וגנץ פועלות לתאם פגישה הערב בבית הנשיא, כדי שאם השניים יחליטו ללכת להידברות הפגישה כבר תהיה מוכנה.
+קציני הסבירות של ביהמ"ש העליון
16:07 01/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
המהפכה החוקתית של אהרן ברק הביאה למצב בו הדם הזורם בגופם של הרשות המחוקקת והמבצעת, הוא דמה של הרשות השופטת  ▪  שימוש בחקיקה שיפוטית לצורך המצאה יש מאין של עילת הסבירות, והשתתת החלטות המינהל הציבורי על עילת הסבירות ההזויה באמצעות "קציני סבירות" (היועצים המשפטיים) ריסקה ללא הכר את הפרדת הרשויות  ▪  ניתן להגיע להסכמה
פעולה הניגוד לחוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ת"א: המשטרה עצרה 39 מפרי סדר
16:05 01/03/23  |  עידן יוסף
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
המחאות בתל אביב: המשטרה עצרה 39 מפגינים בחשד למעורבות בהפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "אני קורא ליאיר לפיד, מרב מיכאלי ושאר חברי הכנסת מהאופוזיציה להפסיק לעודד אנרכיה ולהפסיק את ההסתה נגד שוטרים. מי שמרים יד וזורק אבנים על שוטרים ולוחמים, הוא לא מפגין בעד חופש הביטוי, אלא אנרכיסט עבריין שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח. משטרת ישראל לא תרפה ידה מלטפל בעבריינים ואני נותן לשוטרים גיבוי מלא".
מפגינים נגד הרפורמה המשטרתית מתעמתים עם שוטרים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+נתניהו: "נותן גיבוי לבן גביר, למפכ"ל ולשוטרים שפועלים נגד מפרי החוק"
13:42 01/03/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעימותים בין המשטרה למפגינים נגד הרפורמה במערכת במשפט: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל."
+שמירת דינים או שבירת דינים
13:35 01/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בואו נצא כל אחד מאזור הנוחות שלו, בואו נשים רגע בצד את האינטרסים הצרים של כל זרם  ▪  אנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית, שני ערכים שווים אשר כולנו חייבים לחיות עמם
ברק. דורסנות עדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין, רוטמן, ככה לא בונים מהפכה
13:21 01/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בין אם מה שעשתה הכנסת ב-1992 היה רפורמה או מהפכה, ובין עם מה שמנסה הכנסת לעשות כיום היא רפורמה או מהפכה, ברור שב-1992 הרפורמטורים/המהפכנים הצליחו וכעת קשה אפילו לראות את ניצני ההצלחה  ▪  חכם לומד מניסיונם של אחרים ונראה שלוין ורוטמן לא למדו כלום מהניסיון שנצבר ב-1992
לוין. לא מאוחר מדי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"יום השיבוש": רימוני הלם ועצורים במחאות נגד הרפורמה
13:19 01/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר בן-גביר: "לא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים"  ▪  מארגני יום השיבוש הלאומי: "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית"  ▪  השר סמוטריץ': "את מפגיני ההינתקות פירקו במכות וזרקו לכלא, הרפורמה תביא לשיווין"
רימוני הלם באזור תל אביב
עמותים בין מפגינים למשטרה בתל אביב [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+נאבקים נגד האליטה האשכנזית
13:08 01/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
ההנהגה של מפלגות האופוזיציה אינה היורשת של מפא"י והמאבק נגד האליטה האשכנזית הוא מאבק נגד רוחות רפאים  ▪  האליטה השלטת מאז המהפך ב-1977 היא של הליכוד ואם יש למישהו בליכוד טענות לגבי מצבם של המזרחיים בפריפריה, שלמרות נאמנותם לליכוד הליכוד מעולם לא דאג להם, הכתובת היא הליכוד
נתניהו. אליטה אשכנזית לתפארת הליכוד [צילום: אלכס קולומויסקי]
+המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור המחאה בדרך השלום בת"א
12:50 01/03/23  |  מירב ארד
יום "השיבוש הלאומי": המשטרה פועלת תוך שימוש באמצעים, לפיזור המוחים בדרך השלום בתל אביב. בכביש 1 עצרה המשטרה שני מתפרעים ועיכבה שלושה נוספים בחשד שתכננו לחסום את הכביש באמצעות הצתת צמיגים.
+פסקת ההתגברות אושרה לקריאה ראשונה
10:56 01/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האופוזיציה החליטה להחרים את ההצבעה בוועדת החוקה  ▪  ח״כ עופר כסיף: ״זאת דיקקטורה, לא נהיה חלק מזה״  ▪  אחר-הצהריים תצביע הכנסת בקריאה טרומית על חוק הנבצרות ועל חוק עונש מוות למחבלים
רוטמן. הגביל את רשות הדיבור בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+המשטרה: בשל המחאה נחסמו לתנועה מספר רחובות בתל אביב
10:11 01/03/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל מעדכנת כי בשל המחאה בקרית הממשלה (צומת בגין/קפלן ת"א). הרחובות הבאים נחסמו לתנועה: ⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין; ⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים); גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.
+המשטרה עצרה 4 מחוסמי צומת הכפר הירוק
09:27 01/03/23  |  איציק וולף
ארבעה מפגינים נעצרו בצומת הכפר הירוק, לאחר שהשתתפו בחסימת הכביש.
+השר בן גביר: הנחיתי שלא לאפשר חסימת כבישים מרכזיים
09:19 01/03/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי הנחה את המשטרה שלא לאפשר חסימת כבישים מרכזיים.

"בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים", כתב בהודעה שפרסם. עוד הוסיף כי הוא בדרכו לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר.

+פעילי מחאה חוסמים דלתות של רכבות ומשבשים את לו"ז הרכבת
08:22 01/03/23  |  איציק וולף
פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית חוסמים את הדלתות של רכבות באזור תל אביב, ומשבשים את תנועת הרכבות. זאת, כחלק מפעילויות המחאה המתוכננות היום.
+השר בן צור: אסור למדינה מתוקנת לאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים ראשיים
08:12 01/03/23  |  איציק וולף
השר יואב בן צור (ש"ס) הגיב על חסימת כביש מספר 1 וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי כמדינה מתוקנת אסור לנו לאפשר לאנרכיסטים פורעי חוק להשבית את המדינה בחסימת צירים ראשיים ולמנוע מאזרחים להגיע למקום חפצם.

+עזיבה המונית
08:05 01/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
עוזבים בגלל הדיקטטורה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מפגינים חסמו בתיל את כביש מספר 1
07:59 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חסימת הכביש הלא חוקית בוצעה כחלק מפעילויות "יום השיבוש הלאומי" שעליו הכריזו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית  ▪  שיבושי תנועה כבדים צפויים במהלך היום
חוטי תיל לרוחב כביש ירושלים-תל אביב [צילום: 'אחים לנשק']
+גישושים בקואליציה לפסק זמן בחקיקת הרפורמה
07:20 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורמים בקואליציה הציעו להקפיא את דיוני הרפורמה בשני ימי הדיונים של השבוע הבא ולעצור את קידום הרפורמה למשך שבוע וחצי לצורכי הידברות עם האופוזיציה
ח"כ רוטמן. היום יתקיימו הצבעות בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיילים אלמונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל
2/03/23 00:43
2
יש
5/03/23 11:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כעת כאשר כולנו בקיאים במונחים "קריאה ראשונה" ו"קריאה שנייה ושלישית" בואו נבחן היבט אחד של ההבדלים בין הקריאה הראשונה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובין הנוסח הסופי של החוק.
בשנת 1992 העבירה הכנסת שני חוקי יסוד תקדימיים, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק. כנסות ישראל שלפני 1992 ניסו מספר רב של פעמים להעביר חוקים שעסקו בזכויות אדם וכשלו שוב ושוב, וראה זה פלא, בשנת 1992 הבשילו החוקים ועברו בכנסת.
יום "השיבוש הלאומי": אלפים מפגינים (יום ד', 1.3.23) ברחבי הארץ נגד הרפורמה במערכת המשפט. המפגינים פרצו את המחסומים בצומת השלום וירדו לאיילון דרום. עימותים אלימים פרצו בין השוטרים למפגינים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ורימוני הלם. המשטרה עצרה ארבעה מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. עצורים נוספים בהפגנה בכפר הירוק. בכביש 1 עצרה המשטרה שני מפגינים ועיכבה שלושה נוספים, בחשד שתכננו לחסום את הכביש באמצעות הצתת צמיגים. במחלף אלישמע סמוך לכפר סבא עצרה שני מפגינים שסירבו להנחיית השוטרים, ומפגין נוסף עוכב לחקירה.
01/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
המאבק נגד האליטה האשכנזית הוא נגד ראשי מפא"י. אין אליטה אשכנזית נוספת מול הליכוד. לידיעת הנאבקים. כל הנהגת מפא"י משנות ה-50 נמצאת בבתי הקברות. האופוזיציה כיום אינה אליטה אשכנזית (ראה להלן). הליכוד הוא האליטה השלטת ברוב הזמן מאז המהפך ב-1977. השופטים ברשות המשפטית אינם שייכים לאף אליטה פוליטית. הם שייכים לרשות השופטת שהיא חלק מהמשטר הדמוקרטי. גם המאבק נגד מה שבליכוד מתעקשים לקרוא שמאל הוא נגד מפלגות האופוזיציה ותומכיהם. לידיעת הליכוד. השמאל מת. מרץ לא עברה את אחוז החסימה והעבודה, בעלת למעלה מ-40 מנדטים בעבר, נותרה עם 4 מנדטים. המאבק איננו נגד השמאל אלא נגד הגוש מרכז-ימין. אבל, מרכז-ימין אינם יורשי מפאי. המאבק נגד האליטה האשכנזית הוא נגד רוחות רפאים.
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 1.3.23) לקריאה ראשונה על הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון – חיזוק הפרדת הרשויות) – ביקורת שיפוטית על חקיקה ופסקת התגברות. זהו הסדר נוסף מבין ההסדרים הכלולים בטיוטת הצעת חוק-יסוד: השפיטה שבהם דנה הוועדה. לאחר אישור הסעיפים בוועדה הם יובאו לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת אחרי חג הפורים שיחול בשבוע הבא. חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את ההצבעה בדיון בוועדה.
01/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il