|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מפגינים נגד הרפורמה. שוברים את הכלים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

החזיקו מעמד!

איני יודע למה מצפה האופוזיציה. רק לאחרונה הייתם בשלטון. היכן הנסיון להגיע לעמק השווה? הלא שיח לא יכול להתקיים רק בכדי למלא את רצונכם. זיכרו: הבוחר אמר את דברו, לאחר ששלטונכם לא החזיק מעמד, כי אם התפורר בן רגע. כן, אתם קולניים. אתם כוחניים. אתם מסרבים להפרד מהכוח. אך היכן טובת המדינה? היכן הממלכתיות? היכן הדאגה לגורל האומה?
04/03/2023  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
שוברים את הכלים
ניצב איתן צד מאוים, המכתיב את דרישותיו ולא מוכן אפילו לפשרה קטנטנה. לפיו ישק דבר, רק דרכו היא השלטת, ואם לא אז לא משחקים ושוברים את הכלים, ממש כמו ילדים. ניחא, הם לא נבחרו, הם נכשלו בעצמם, שכן הם היו בשלטון והכל התפורר לאבק דק, ועכשיו הם מנסים להטיח את כל כעסם בצד שזכה.

לתומי חשבתי שיקרה משהו טוב ונגיע לסוף המחלוקת. הנשיא ניסה. לפיד מסרב. גנץ לא עוזר. חיות בשקט. ברק (ראש הממשלה לשעבר) שופך עוד ועוד חומר דליק ונפיץ (כן, זה בדיוק אותו ברק שדאג לחטא את כל הארכיונים מאזכורים לא חיוביים בעליל בטרם סיים את תפקידו כרמטכ"ל). מנהלי קרנות הון סיכון מוציאים כספים מהארץ, וההייטקיסטים מאיימים שהם יעזבו את הארץ. הם מאיימים, ואנחנו משקשקים מפחד. יקחו את המזוודות ויעזבו, ויהיה להם טוב. הבנקים גם הם מצטרפים לחגיגה, כי כנראה אפשר לעשות כסף מעבר להררים שהם עושים מעמלות על גב הציבור כולו. ועכשיו נראה שהמילואימיניקים גם הם מאיימים - 8200, הנדסה קרבית, שאר יחידות חנית. בקיצור, כל מי שמסודר היטב, הן מבחינת משכורת והן מבחינת תנאים, קופץ ומתייצב למחות.

הם מצטרפים לכל המפגינים הנהדרים שזה השבוע התשיעי (במקביל בערך למניין השבועות בשנת 2023) אוהבים לחסום את הכבישים כך שאנשים יתעכבו ולא יגיעו לעבודה או מהעבודה הביתה. להם אכפת מאד, וכנראה שיש להם אמצעים מספיקים, כך שניתן להפריע למערכת כולה, וכל המרבה, הרי זה משובח.

המצחיק ביותר הוא שכשסוף כל סוף מובאים אחדים מהם בפני שופט, הם תמיד חפים מפשע, מפגינים בעדינות, בשמירה מוחלטת על החוק ובציות גמור לכל ההוראות. השוטרים - הם אשמים! הם אלימים! הם מקבלים פקודות מהגרוע מכולם, מהשטן עצמו, מה שמו? בן-גביר הנורא!.

אם זה לא מצחיק, הרי שהדבר הבא ודאי ישעשע אתכם: לאחר יציאה לקריאה הממלכתית להביע זעם עצור ודאגה כנה, לאחר הברוטליות המוחלטת של המשטרה, לאחר כל המאמץ הגופני והנפשי, צריך לצאת לכמה ימים לנפוש, לקניות, למסעדה טובה (בחו"ל כמובן), ואז חוזרים לשבוע נוסף של מהפכה ומלחמת אחים. כך וחוזר חלילה.

בושה - כך להתייחס למפגינים ולמוחים, להייטקיסטים שעשו מיליונים, לראש הממשלה לשעבר שיש בבעלותו נכסים וחשבונות בנק אינסוף, ליוצאי 8200 החייבים את מעמדם והכנסתם לשיוך לזו היחידה, לכל מי שטוב לו כל כך. אז יש להם הרבה מאוד כסף. ויש להם משכורות עתק. ויש להם נכסים לרוב. ויש להם יאכטות ומטוסים פרטיים (נו, לאחדים בלבד). את נפשם הם נותנים, כי האסון הניתך עלינו, של ביבי ושו"ת בע"מ, ואשתו השנואה ובנו החרחרן, והחרדים והכיפות הסרוגות, פוי, סוף העולם, צריך להוקיעם מאתנו, מלשון שונאיך ומחרביך ממך יצאו - החוצה ודי!.

נפנה אם ככה למבדר מכל, נציב האו"ם לזכויות האדם המודאג מאוד מהקורה בארץ. שומו שמיים לא תהיה יותר דמוקרטיה באזור, רק בגלל שההליך הדמוקרטי ביותר באמצעיתו: נבחרה ממשלה על בסיס מצע מסוים, והיא מנסה ליישמו, בדיוק בדרך הנכונה: קריאה טרומית, ראשונה, שניה, שלישית, ועדות, שיח, הליך מתוקן שקיים מאז הוכרזה המדינה המודרנית. האם אין זה תפקיד המחוקק? האם לא זו בדיוק הדרך?

מנגד ניצב איתן צד מאוים, המכתיב את דרישותיו ולא מוכן אפילו לפשרה קטנטנה. לפיו ישק דבר, רק דרכו היא השלטת, ואם לא אז לא משחקים ושוברים את הכלים, ממש כמו ילדים. ניחא, הם לא נבחרו, הם נכשלו בעצמם, שכן הם היו בשלטון והכל התפורר לאבק דק, ועכשיו הם מנסים להטיח את כל כעסם בצד שזכה.

האו"ם-שמום העומל ושוקד כל הזמן אך ורק נגד מדינת ישראל מודאג פתאום שצביונה הדמוקרטי בסכנה. זו ההוכחה הטובה ביותר שאם עלינו לבחור צד, חובה לבחור בצד המנסה להוביל רפורמה משפטית ולהחזיר איזון ושיווי משקל למערכת כולה. גם עיתון הארץ ומערכת הניו-יורק טיימס מודאגות. הן מודאגות שמא יוחזר סדר על-כנו ויסתיים הבלגן שיצא ממעבדת הוירוסים של פרופ׳ אהרן ברק.

כשבריטניה, צרפת, ממשל ביידן ויהדות ארה"ב (הרפורמית בעיקר והקונסרבטיבית איתה) מובילות את המאבק נגד ההליך הדמוקרטי בארץ, אנחנו יודעים בברור היכן אנחנו עומדים. אלא אם כן הוא הפך עורו לכבש, הזאב הזומם לטרוף אותנו לא רוצה בטובתנו.

מהעיתון ישראל היום שלחו בתפוצה רחבה את הקריקטורה הבאה ע"י שלמה כהן: אירן שוקדת על פיתוח תוכנית הגרעין לרמה צבאית, והמדען הראשי מכריז בודאות "עוד קצת סבלנות (שבועות או לכל היותר חודשים בודדים, א.ב.), ותהיה לנו פצצה" בעוד המולה-הראשי מחכך ידיו בהנאה (אם כי מאחורי הגב, כי הם לא יודעים לדבר אמת) ועם חיוך מאוזן לאוזן מבטל את המדען הראשי באומרו: "עוד קצת סבלנות ולא נזדקק לה." בעשורים קודמים למדנו שטוב יעשו הערבים שרצו לזרוק את כולנו לים אם הם לא יעשו דבר - אנחנו נעשה את המלאכה עבורם. אך היום, הסכנה גדולה מתמיד.

מה חושבים להם כל המיליונרים והמולטי מיליונרים, יוצאי 8200, ההייטקיסטים, הפוליטיקיאים-לשעבר ובעלי המשרות הבכירות שצברו הון בחשבונות סודיים בשוויץ ובאמריקה: שהם חסינים? שמישהו יקבל אותם? שמישהו אוהב אותנו? שהכסף הוא מגן?. ברגע שמכורתם תהיה חלשה או תפסיק להתקיים, באותו רגע בדיוק תפוג גם זכותם להתקיים, ופוף, לא תהיה מדינת ישראל (יהודית או דמוקרטית, או דמוקרטית ובמקרה גם יהודית), וגם הם לא יהיו, וטוב יהיה לעולם, התגשמות חלומות של אלפיים שנים.

איני יודע למה מצפה האופוזיציה. רק לאחרונה הייתם בשלטון. היכן הנסיון להגיע לעמק השווה? הלא שיח לא יכול להתקיים רק בכדי למלא את רצונכם. זיכרו: הבוחר אמר את דברו, לאחר ששלטונכם לא החזיק מעמד, כי אם התפורר בן רגע. כן, אתם קולניים. אתם כוחניים. אתם מסרבים להפרד מהכוח. אך היכן טובת המדינה? היכן הממלכתיות? היכן הדאגה לגורל האומה? אתם קוראים למרי, למרד, לסרוב פקודה, לשבור את כל הכלים. ראו לאן אתם מובילים אותנו: אפילו אנשי המוסד יוצאים להפגין, ואויבינו חוגגים.

במדינה בת פחות משמונה מיליוני יהודים, שאחראית גם לגורל מספר דומה של יהודים שלא חיים בקרבה, אם שוברים את הכלים, מנתצים אותם עד אבק דק, לא ישאר דבר לאף אחד מאתנו. מה היה נס חנוכה של פח השמן? אלפי פחי שמן מלאים היו שם, אך השמן בתוכם שוקץ ולפיכך אסור היה בשימוש. עד שנמצא פח אחד קטן, ושמנו הספיק לשמונה ימים - בדיוק פרק הזמן הנדרש להכשרת שמן חדש. אך יוצאי 8200, ההייטקיסטים, שופטי בית המשפט העליון וכל שאר הנהנתנים - להם לא אכפת. הם ירמסו וישמידו, ינתצו וישברו את הכל. מי אתם חושבים שיקבל אתכם? העולם כולו שונא אותנו, ואם אתם הורסים את הבית מפנים, אתם אחראים גם לכ-שמונה מיליוני יהודים מחוץ לארץ. אתם, אתם ולא אחר, אחראים להשמדת העם כולו, אחיכם מבית ואחיכם מחוץ.

ניסיתי להסביר למאזיני תוכנית הרדיו שלי על מה ולמה המהומה. הפרדתי את השנאה לדתיים, את הכפייה הדתית, את הטרור של המתנחלים ועוד כל מיני רעשים שאין מקומם בשיח על רפורמה משפטית, הסברתי על מערכת שצברה כוח מוחלט ומסרבת להפרד ממנו. לא הצלחתי. איך הגענו הלום, בן-רגע ממש, כהרף עין, מעם שהסתדר והיה לו טוב, לעם שכמו הממשלה הקודמת עומד להתפורר כאן ועכשיו, ברגע זה ממש. היכן הדבק שאחז בנו כמקשה אחת? מה קורה כאן?

עורו, חושו, עורו, אנשים אחים אנחנו, וארץ-מדינה-לאום אין לנו אחרת.

תאריך:  04/03/2023   |   עודכן:  04/03/2023
ארי בוסל
+רגב כינתה את מתנגדי הרפורמה "ליצני חצר" ואנרכיסטים מפסידנים"
00:09 05/03/23  |  עידן יוסף
השרה מירי רגב תקפה את מתנגדי הרפורמה. בכנס ההסברה המסורתי, המשתה של רגב פורים 2023, אמרה: "הם מפיצים שקרים בכל התחומים. וכל זאת כדי למנוע את נפילת ממלכת השופטים. והעם חשש הוא ולא ידע, האם זה סיפור או אגדה, למי להאמין, למציאות היום יומית, או להפחדה של ערוצי התעמולה עם דרוקר ויונית?
מדובר בליצני חצר, להטוטני מילים, הטובים בהטרלות, מסכי עשן, ותעלולים, שכל רצונם זה להפחיד ולהפיץ שקרים. אנרכיסטים מפסידנים, שמנסים להביא למלחמת אחים".
+המשטרה: הפעלת המכת"ז נועדה לאפשר ציר פתוח לאירוע חרום בנתב"ג
23:40 04/03/23  |  עידן יוסף
המשטרה אומרת כי הפעלת סילוני המים מכת"ז לכיוון מתפרעים על איילון סמוך לפרשת דרכים נועדה על-מנת לפנות את הציר לתנועת אמבולנסים ורכבי הצלה אחרים שהוזעקו לאירוע חירום בנתב"ג. פעילות המכת"ז הייתה מוגבלת.
[צילום: דוברות המשטרה]
+בן-גביר: אנרכיסטים שחוסמים צירים מבקשים להבעיר את מדינת ת"א
21:59 04/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ליברמן מעריך: בתוך חודש - משבר חוקתי
21:37 04/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קורא לנשיא הרצוג, איש המפתח כלשונו, שלא לחתום על החקיקה לרפורמה משפטית. בנאום בהפגנה באשדוד, אמר: "גם אם זה נראה סמלי, יש לצעד זה משמעות גדולה.

כמו-כן הביע ליברמן ציפיה מבית המשפט העליון "לפסול את כל החוקים המטורללים הללו שהקואליציה מעבירה למען עצמה ואנשיה". הוא העריך כי בתוך חודש מדינת ישראל צפויה לעמוד בפני משבר חוקתי שמעולם לא חוותה כמותו: "במקרה ובית המשפט העליון אכן יפסול את החקיקה הנ״ל, תישאל השאלה מי כפוף למי ולמה. לדוגמה, האם הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ יצייתו להחלטות בית המשפט העליון או לחקיקה לא סבירה של הממשלה. במקרה כזה, אני קורא לנשיא להתייצב מול כל אזרחי מדינת ישראל ולהוציא מסר ברור שכל המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל והעומדים בראשם כפופים קודם כל להחלטות בית המשפט העליון״.
+המשטרה: ההמלצה שלא לאפשר חסימת איילון - שלנו
20:55 04/03/23  |  עידן יוסף
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, היה זה שהמליץ הערב למפכ"ל שלא לאפשר לחסום את איילון, ורב-ניצב שבתאי קיבל את המלצתו. הנימוק להחלטה - השטח שנקבע להפגנה גדול מספיק להכיל את כל המפגינים ואין שום צורך להרחיב אותו ולאפשר להם להפגין גם באיילון.

גורם עלום במשטרה שצוטט בגלי צה"ל טוען כי המפכ"ל היה בעד לתת למפגינים לחסום את נתיבי איילון; מפקד מחוז תל אביב התנגד.
+הייעוץ המשפטי לכנסת מסתייג מחוק הנבצרות
20:28 04/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שיש להסדיר את נושא נבצרות ראש הממשלה, אך מצביע על בעייתיות בפרטי הצעתו של אופיר כץ ומזהיר שייתכנו טענות שיש מקום להתערבות שיפוטית
כץ. רוב של 75% [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מפגינים פרצו לאיילון והתעמתו עם המשטרה
19:58 04/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רב-ניצב קובי שבתאי בהצהרה בתחילת ההפגנה: לא נקבל מצב של ונדליזם וחסימת עורקים ראשיים ונעשה הכל כדי למנוע זאת  ▪  מתנגדי הרפורמה מוחים ברחוב קפלן בת"א, הפגנות קטנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ
[צילום: דוברות המשטרה]
הפגנה בת"א נגד הרפורמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חלוץ: נתניהו לא פטריוט ישראלי
19:06 04/03/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ על ראש הממשלה נתניהו: "נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר. הוא ישראלי אבל מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99', ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933".
+אוהל הסכמות להידברות יוקם בירושלים
19:05 04/03/23  |  עידן יוסף
מחר ייחנך אוהל ההסכמות במפגש מיוחד בין ח"כ חילי טרופר ובין ח"כ יולי אדלשטיין מיוזמי וחותמי מכתב הח"כים המשותף בקריאה להידברות ולהסכמות על הרפורמה-המשפטית. את המפגש ינחה העיתונאי ארי שביט. האוהל יוקם בין הכנסת, משרד ראש הממשלה ובית המשפט העליון (חדשות 12).
+אבירי האנרכיה "מודאגים" - האומנם
12:17 04/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
חייבים להתקדם לקראת פשרה עקב הטירוף שאחז בחלקים מן הציבור משני עברי הקשת הפוליטית ומפני שיהיה לא קל ולא רצוי לכפות אלה על אלה פתרון שנוי במחלוקת חריפה. האמת היא שיסוד המחלוקת איננו מציאותי או עובדתי אלא פוליטי ולפעמים פסיכולוגי, אך בעיקר נכלולי. כך או כך חייבים לקיים את עקרונות היסוד הדמוקרטיים לפיהם הציבור הוא הריבון
מפגינים נגד הרפורמה מול בית הנשיא [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+פרופסורים בעד הרפורמה
10:00 04/03/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
פרופ' שפירא ועוד 119 פרופסורים מאשימים את אביר הדמוקרטיה שלנו על שהניף חרב ונעץ אותה בלב עקרון הפרדת הרשויות שהוא עיקרון בסיסי בדמוקרטיה - אותה דמוקרטיה שהחשש מפגיעה בה מטלטל את המדינה בימים אלה. אבל גילוי הדעת הזה של הפרופסורים נבלע ברעש ההמון הצובא על דלתות המספרה של שרה נתניהו בכיכר המדינה
פרופ' רון שפירא. נבלע ברעש ההמון [צילום: יח"צ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מערכת המשפט משוועת לרוח פרצים שתחדור ביבבה אל החדר ותאוורר אותו - אחרי עשרות שנים של אמונה עיוורת באל אחד - משפטן בחסד - אבל גם מניפולטור ומאחז עיניים שאין שני לו - הלא הוא אהרן ברק שכידוע כתב לנו את לוחות הברית גירסה 2.0.
04/03/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
הספר "75 שנות עצמאות במשפט" שפורסם השבוע מראה אלו זכויות יסוד העניק בית המשפט העליון לכל אזרחי המדינה קרוב לוודאי ששופטים הכפופים לממשלה לא היו פוסקים באותה צורה
03/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
חברת אסם פרסמה (יום ה', 2.3.23) הודעת 'ריקול' לאריזות במבה לאחר שקיבלה מספר תלונות על הימצאות פיסת אריזה בתוך שקית החטיף. התלונות הן, ככל הנראה מאזור הדרום.
02/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי שב"כ ומוסד, מפכ"לים לשעבר במשטרה וקצינים בכירים לשעבר בצה"ל מותחים ביקורת על השימוש שנעשה אמש בפלוגות של שוטרי מג"ב סדירים, בפיזור ההפגנה מול המספרה שבה הסתפרה אמש אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. פיזור המפגינים, על-ידי השוטרים הסדירים של מג"ב שהגיעו אל המקום בהמוניהם היה כרוך בהפעלת אלימות נגד המפגינים.
02/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד הממשלה החלה (יום ה', 2.3.23), לדון בהצעה לתיקון הסעיפים העוסקים בנבצרות ראש הממשלה, בהכנת החוק לקראת קריאה ראשונה.
02/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il