|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
לבני. בעיה במיתוג [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אגד של חדשות

לפני 15 שנים, ציפי לבני, שרת החוץ וממלאת-מקום ראש הממשלה (אולמרט) יצאה בתוכנית של "מיתוג ישראל" עשרות מיליונים הושקעו באותה תוכנית כמו גם כוח אדם ומאמצים ניכרים
20/03/2023  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מרתון לוס אנג׳לס התקיים ב-19 במרץ, 2023. כרגיל, הרחובות נסגרו לתנועה, ואני השכמתי קום והלכתי לאורך חלק מהמסלול שעובר בעיר בורלי הילס. ראשונים הם חסרי הגפיים הרוכבים (בשכיבה או בישיבה) על אופנים. אחריהם שתי הרצות המובילות ואחריהן חמשת הרצים המובילים.

נזכרתי במרתון של 2020, כשכבר ידענו שפרצה מגיפה בינלאומית, ובכל זאת הוחלט לקיים את המרתון. נזכרתי גם בכל אותם חוליגנים שפשטו על העיר בוורלי הילס, בזזו, גנבו, הרסו והציתו, כי "חיי שחורים נחשבים" (אבל חיי כל השאר לא שווים אפילו קליפת שום).

יחי ההבדל הקטן: מחד-גיסא, חברה צעירים בעיקר שחושבים שהכל מגיע להם, ולהם מותר הכל, להתפרע ולגנוב ולהכות ולרצוח, ומישהו אחר צריך לעבוד ולשרת אותם, את עצם קיומם. הם מאוד רגישים, ואם משהו קורה שלא לרוחם, הרי שצריך מיד צבא שלם של פסיכולוגים ומקומות בטוחים והרגעה, כי הם תמיד צודקים, והם תמיד מנצחים, והם לא יכולים (לפי הגדרה) לעשות דבר שאינו מעולה וטוב ויפה.

לעומתם, כל הרצים והמשתתפים במרתון, שהתכוננו חודשים ארוכים, וגופם עובר אימונים (ועינויים) לא קלים, והם מתמידים - מייל אחר מייל - והם לא מרימים ידיים, וגם אם חסרה להם רגל או שתיים, הם עדיין נוטלים חלק, ומשתתפים, ואנשים שבכלל לא מכירים אותם השכימו קום ועומדים בצדי הדרך ומריעים להם. הטוב והיפה מול הרע והמכוער. בארה"ב זה האחרון שולט כרגע ביד רמה, שלטון חסר מעצורים, ואנו תקווה שהראשון יחזור, כי עתיד כולנו תלוי בכך.

אין דובר

למי שלא הגיע עדיין לשנה הנוכחית ולא משתמש בטלוויזיה חכמה או בטלפון שדרכו הכל נגיש, יש את הערוץ הישראלי, ערוץ בתשלום המביא בליל שידורים מהארץ - קצת מזה, קצת מזה. כאמור, מי שלא התקדם, צריך לשלם כל חודש. מאוד לא מומלץ לכל האחרים. במקרה נעצרתי כשכתבת ערוץ 13 בניו-יורק דיווחה על שתי ידיעות רועשות, ובשתיהן עוולות שאנחנו, ציבור הצרכנים, צריכים להתרעם עליהן.

הידיעה הראשונה היא שמזה שלושה חודשים אין דובר לתקשורת הזרה במשרד ראש הממשלה, וכך הכתבים הזרים בארץ צריכים להתמודד עם חוסר מידע, או לעיתים עם הודעות לתקשורת בעברית, וכידוע "עברית שפה קשה", והם אינם דוברי עברית!

אותה כתבת מדופלמת ודאי נושאת תעודת לשכת העיתונות הממשלתית, הנותנת לה גישה, בין השאר, לכל אירוע בארץ בהשתתפות ראשי המדינה. התעודה הונפקה על-ידי לע"ם במשרד ראש הממשלה, ומשם שולחים באופן קבוע מידע לתקשורת הזרה - באנגלית. אולי יש דובר, אולי אין דובר בין כל מאות האנשים המועסקים במשרד רוה"ם, אך יש לשכה שלמה ועשרות אנשים שזה תפקידם, והם בקשר קבוע, והם מספקים את הסחורה (מידע בזמן אמת), וניתן לפנות אליהם בכל שאלה ובכל בקשה.

כמה חבל שדוקא אשת תקשורת (צעירה או בלתי מנוסה ככל שתהיה - או אולי להפך) בחרה להשמיץ ולהפיץ דברים שאינם תואמי-מציאות. האם עשתה זאת בכוונה תחילה, או שמא היא באמת מודאגת מהקשיים הנערמים בפני חבריה, חברי התקשורת הזרה בארץ? עולם דימיוני, דאגה מזויפת, העיקר להשמיץ.

אותה שליחת ערוץ ישראלי לניו-יורק גם התרעמה על שר בכיר בישראל אשר מהלך ביקורו בארה"ב העז להעלות תמונה שלו עם שגריר ישראל בארה"ב במשרדו, ועל-ידי כך סיכן ממש את השגרירות ועובדיה. כל זאת למען מה? לפי כתבתנו בניו-יורק, בשביל האגו! אותו שר לא חיכה כי אם רץ במהירות שיא להעלות את התמונה. ניחא, זה ודאי לא היה מרתון, אולי תחרות 100 מ׳?

מעניין האם שר בכיר במדינת ישראל, המגיע לאזור השייך למדינת ישראל במדינה זרה, קרי המגיע למדינתו, משרדו וביתו, במקום בו עובדים נציגי המדינה האמורים לייצג את המדינה ולשרת את הממשלה, צריך לבקש את רשותו המפורשת של השגריר האם הוא מסכים שאותה תמונה תתפרסם. ואולי השגריר יסכים רק שהתמונה תופיע בעתון אחד ולא באחר? ואולי השגריר לא אוהב את התנהלות השר, והוא יחליט להתמרד? ואולי אפילו אם לא צריך לבקש רשות, הצלם ודאי עשה זאת ברשות, כי אחרת היו מעמידים אותו על מקומו, ולכן אין דברים בגו?

לי דווקא נראה שאין המדובר בשגריר, שאחיו נשיא המדינה, לא בפוליטיקה או בגישה קלוקלת, כי אם במגמתיות של שידור, כאילו מחפשים איך לתקוף את אותו שר ואת הממשלה הקיימת, ואם לא ניתן בכל דרך אחרת, אז בעזרת כל פרור.

סכנה לשגרירות ולעובדים בה בשל תמונה של השר עם השגריר? ממילא עובדי משרד החוץ שבתו ולא פעם בכדי להשוות שכרם לשכר עובדי המוסד. אלו האחרונים בהחלט מסכנים את חייהם. אלו הראשונים עוסקים ברכילות ובזוטות, והסכנה האמיתית היא מעודף כולסטרול וסוכרים בארועים החגיגיים בהם הם מבלים כמעט מדי יום.

אני נזכר בדיפלומט כאן בלוס אנג׳לס, שמילא תפקיד שמהלך העשורים כולם זלזלו בנושא התפקיד (ביחוד בתוך הקונסוליה עצמה), אך קרה שהבוס שלו לא היה, והוא מילא את תפקיד הקונכ"ל לחוף המערבי.

אותו דיפלומט התעלם באופן קבוע מהתקשורת הישראלית המקומית. היא לא הייתה חשובה עבורו. הקהילה בת כמה מאות אלפים כאילו לא הייתה קיימת. הוא לא כאן לשמור על קשר, לא צריך שיהיה לו אכפת מהקהילה, והוא מעל לריף-רף, אותם מאות אלפי ישראלים החיים בעיר המלאכים. הם לא צריכים לדעת מה עושה הקונסוליה. כי מי ומה הם? הקונסוליה תחת "ראש המשלחת" עשתה דברים כה חשובים, שפשוט לא היה צריך לדווח עליהם (למעט על לכלוך שהוא עצמו הזין לכתבים נבחרים בארץ, כי לכלוך מוכר, וקשר קבוע דורש השקעה).

למרות העמדה הקשוחה (אני ראש המשלחת, מי אתם בכלל), בחדרי חדרים הוא קרא מדי שבוע את העיתונים המקומיים (כן, אלו בעברית, בדיוק אלו שלא היה צורך לדווח להם על פעילות הקונסוליה), וכשנכתב משהו שלא מצא חן בעיניו, הוא החליט להחרים את הכותב ולהדירו מהקונוסליה, שכן זה משכנו הפרטי, והוא כל יכול, ואיך העז מי שהעז לכתוב משהו בלי לקבל את אישורו מראש.

אותו סגן קונכ"ל לא היה חכם במיוחד. בניגוד לשלמה המלך שידע שחצית תינוק לשנים (ביתור הגוף) בכדי שלשתי נשים הטוענות אימהות יהיה חלק אינה שיטה טובה, אותו דיפלומט ביטל תוכנית בת חמש שנים בה הגיעו נציגים נוצרים לקונסוליה מדי חודש לביסוס וחיזוק הקשרים ביננו לבינם, מלשון - "נסיעה לארץ בלי לעזוב את עיר המלאכים". מדוע הוא עשה זאת? בחוכמה שלא תסולא בפז: מישהו התלונן "מדוע דוקא הם"? אז החליט החכם באדם, לא הם ולא אף אחד. מדוע להתאמץ!

כאמור, בשתי הדוגמאות גם יחד, הוא נהנה מהתואר והכבוד והארועים והיציאה לארוחות, אך הוא לא היה מוכן להשקיע בעבודה של ממש ובביסוס ומיסוד קשרים, כי זו עבודה הדורשת מאמץ, והתוצאות אינן מיידיות כי אם ארוכות טווח. כך גם הטעם הרע שאותו דיפלומט השאיר בקרב רבים.

זווית ראיה אחרת

לפני 15 שנים, ציפי לבני, שרת החוץ וממלאת-מקום ראש הממשלה (אולמרט) יצאה בתוכנית של "מיתוג ישראל". עשרות מיליונים הושקעו באותה תוכנית כמו גם כוח אדם ומאמצים ניכרים. הרעיון (שהתברר ככושל במאמצים למגר את השנאה שהלכה וגברה נגדנו) ויישומו כפרויקט לאומי גרם לקיבוע תודעתי: המחשבה שזו ורק זו הדרך, גרמה לזנוח כל ניסיון או צורך לחדש ולהסתכל במערכה מזווית ראיה אחרת.

בערך באותו זמן יצא משרד התיירות בשידור פרסומת כאן בארה"ב שעיקרה היה "שלום"! פריסת שלום מישראל. אנשים שלא קשורים לארץ, שאינם נוצרים אדוקים, שבכלל לא אכפת להם מישראל או מהיהודים, נדבקו באותו "ג׳ינגל" והיו מנופפים לי בידם ואומרים "שלום"! חיידק מדבק, כה אפקטיבי שפשוט עשה הרבה יותר במלחמת התודעה מאשר כל אותם עשרות המיליונים שהוציא משה"ח על "מיתוג ישראל".

אגב, אם מישהו רוצה לעשות מחקר קטן על מיתוג אפקטיבי, הסתכלו בתמונה הבאה: ספסל בתחנת אוטובוס, או ליד הטיילת בתל אביב עם המים ברקע, וקצת צבע אדום מרוח עליו. לא זה לא הפיגוע בדולפינריום או אחד מהפיגועים הנוראיים האחרים. בכדי להשלים את המיתוג, הוסיפו את המילים "ויוה פלשתין" (עדיף באדום) ומיד כולם ינהרו לראות ולדווח, ומיד נבין כולנו שהציונים-קולוניאליסטים-אימפריליסטים ודאי טבחו בערבים המסכנים, שזו אדמתם והם אפילו מנועים מלהגיע למים. אלו בתיהם, שישראל נישלה, אך הם עדיין מחזיקים במפתחות הבתים, ויבוא יום שתל אביב כולה תחזור לידי בעליה האמיתיים מידי הגוזלים והמנשלים, הציונים האיומים. תשוחרר אל-קודס, יוסר האיום מעל מסגדי אל-אקצה. זהו מיתוג לשמו!

אך לא את אויבינו רציתי לפאר, כי אם לציין לשבח דוקא את משרד התיירות ואת תשדיר השרות החדש מבית היוצר שם בירושלים.

מזה כמה שבועות בפריים טיים (שידורי טלוויזיה משמונה עד אחת עשרה בערב בימי שני עד שישי), בכל הסדרות המפורסמות ברשתות ABC, CBS, NBC (קרי 2, 4 ו-7) מופיע תשדיר שרות של "הפוך על הפוך".

בחור לבן ובחורה שחורה (בכל זאת אנחנו חיים ב-2023) - לא היא ולא הוא נראים או נשמעים ישראלים - מזמינים אותנו יחד איתם לישראל, שהיא "כמו כל מקום אחר בעולם": מצדה, ים המלח, ירושלים, האוכל בארץ והחופים (אפילו הגלישה באויר או השמש 300 ימים בשנה) - "בדיוק כמו לא בשום מקום אחר בעולם"!

כמו מנה אחרונה מעולה, התשדיר לא מספק אותי, ואני מזמין עוד אחת ועוד אחת, ואיני יודע שובע. התשדיר עושה את העבודה. ואפילו אם השחקנים אינם החיילת הישראלית על מדים עם נשק או החייל-הצנחן לאחר משימה עלומה, החיוך שנמרח על הפנים מבטיח שנזכור את הפרסומת, וההרגשה הטובה תלווה אותנו כל אימת ש"ישראל" תוזכר או תעלה.

זה מיתוג - ואולי כדאי להעביר את תקציב משה"ח בנידון למשרד התיירות? אלו האחרונים יודעים דבר או שניים בשיווק.

מעיר המלאכים לעיר האלוהים: ישראל היא ודאי לא דומה לאף מקום אחר בעולם. שימרו עליה כעל בבת עיניכם. יש לנו רק ישראל אחת, רק בית אחד, רק מקלט ומפלט אחד בציון-ירושלים, שם ולא בכל מקום אחר.

תאריך:  20/03/2023   |   עודכן:  20/03/2023
ארי בוסל
+מבצע הפיגוע במגידו לא חדר מלבנון במנהרה
22:10 20/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל הודיע כי נשללה לחלוטין האפשרות שהמחבל שביצע את הפיגוע בצומת מגידו חצה את הגבול מלבנון לישראל במנהרה תת-קרקעית
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+אושרו הקלות לפלשתינים בחודש רמדאן
20:11 20/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אושרו ביקורי משפחות בישראל לפלשתינים תושבי יהודה ושומרון וכן ביקור קרובי משפחה ביהודה ושומרון ממדינות זרות  ▪  פלשתינים תושבי יהודה ושומרון יוכלו במהלך חודש רמדאן להזמין כרטיסים לטיסות ייעודיות ליציאה לחו״ל דרך שדה התעופה רמון
יציאה לחו"ל דרך שדה רמון [צילום: משה שי/פלאש 90]
+רשות השידור הפלשתינית גינתה החלטת בן-גביר לסגור תחנת רדיו פיראטית
15:57 20/03/23  |  עידן יוסף
רשות השידור הפלשתינית מגנה את החלטת השר לביטחון הפנים לסגור תחנת רדיו פלשתינית פיראטית. בהודעה שפרסמה כתבה כי היא "מגנה את החלטת השר הקיצוני בן-גביר להגביל את עבודת הצוותים העיתונאים שלנו בירושלים. ההחלטה הזאת לא תרתיע אותנו מלהמשיך את העבודה החשובה שלנו בחשיפת העוול שנגרם לבני העם שלנו בירושלים הכבושה" (חדשות 12).
+מת מפצעיו אור אשכר שנפצע אנוש בפיגוע בת"א
14:40 20/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמו, נאטאלי: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב"  ▪  משפחתו תרמה את איבריו להצלת חיים

אור אשכר ז"ל הי"ד [צילום: באדיבות המשפחה]
+ג'ונגל של טרור
10:08 20/03/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגוני הטרור החלו בהכנות מעשיות להסתת הרחוב הפלשתיני נגד ישראל במהלך חודש רמדאן, הטריגר הינו האסירים הביטחוניים ומסגד אל-אקצה. לצה"ל והשב"כ יש יתרון גדול על קבוצות הטרור החמושות בגדה שמנהלות קרב התשה אבוד שיסתיים בניצחון ישראלי
חמושים במחנה הפליטים באלטה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+ג'ונגל של טרור
07:34 20/03/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגוני הטרור החלו בהכנות מעשיות להסתת הרחוב הפלשתיני נגד ישראל במהלך חודש רמדאן, הטריגר הינו האסירים הביטחוניים ומסגד אל-אקצה  ▪  לצה"ל והשב"כ יש יתרון גדול על קבוצות הטרור החמושות בגדה שמנהלות קרב התשה אבוד שיסתיים בניצחון ישראלי
רכבה של משפחת שטרן שנפגע אתמול בחווארה [צילום: דוברות מד"א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הטרור הפלשתיני נמשך גם אתמול ביום המפגש הביטחוני בשארם א-שיח', שוב תקף מחבל פלשתיני ביריות משפחה ישראלית בעיירה חווארה באזור שכם, פיגוע דומה לזה שהיה לפני שלושה שבועות באותו המקום ביום המפגש הביטחוני בעקבה. אבל, האזרח הישראלי דוד שטרן שנפגע מירי המחבל גילה תושייה רבה, שלף את אקדחו והצליח לפגוע במחבל שירה בו. ארגוני הטרור הפלשתינים נערכים לקראת תחילת חודש רמדאן השבוע כדי להגביר את הטרור נגד ישראל.
הטרור הפלשתיני נמשך גם אתמול ביום המפגש הביטחוני בשארם א-שיח', שוב תקף מחבל פלשתיני ביריות משפחה ישראלית בעיירה חווארה באזור שכם, פיגוע דומה לזה שהיה לפני 3 שבועות באותו המקום ביום המפגש הביטחוני בעקבה. אבל, האזרח הישראלי דיויד שטרן שנפגע מירי המחבל גילה תושייה רבה, שלף את אקדחו והצליח לפגוע במחבל שירה בו.
ננעלה (יום א', 19.3.23) פסגת שארם א-שייח במצרים, במסגרתה השתתפה ישראל לצד הרשות הפלשתינית כדי לנסות ולמנוע הסלמה ביטחונית ברמדאן. בין הבנות הפסגה המשותפת, ישראל התחייבה לעצור דיונים על כל בנייה חדשה בהתנחלויות לארבעה חודשים, ולעצור אישורי מאחזים לחצי שנה.
19/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חשד לפיגוע ירי נוסף שביצע פלשתיני סמוך מאוד למקום שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב ז"ל לפני כשלושה שבועות, בכפר חווארה שבמרכז השומרון. מחבל פלשתיני שעמד בצד הכביש העובר במרכז חווארה, ואשר משמש את התושבים הישראלים המתגוררים ביישובי גב ההר בשומרון, פתח בירי לעבר רכב ישראלי שנסע בכביש.
19/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שבת) בנחל עוז, שבשטח המועצה האזורית שער הנגב בעוטף עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר עם רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כיפת ברזל לא הופעלה.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il