|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
גנץ. קרקע המציאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השהיית הרפורמה

גנץ מחייב רפורמה במערכת המשפטית, מזכיר את בעיותיה המרכזיות, בעטיין צפה ועלתה הדרישה לשינויים משמעותיים במערכת, וגם יותר ממרמז על שינויים צפויים בעצם הצטרפותו לתהליך, שישנה את המציאות הפוליטית בישראל מעתה ואילך
29/03/2023  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

החלטת נתניהו מיום ב' השבוע, להשהות את תהליכי החקיקה הקשורים בהחלת הרפורמה על המערכת המשפטית, הייתה בבחינת התוויה של פרשת דרכים חדשה לכולם, לשוללי הרפורמה ולמחייביה, לכל אותם הרבים השואפים לארגון מחדש, לא רק של הרשות השופטת אלא גם זו של הכנסת שקוצצו כנפיה. לשם כך הייתה נחוצה שותפות של ממש, מצד המחנה הממלכתי של בני גנץ.

האיש שהקפיד תמיד לשבת על הגדר, רגל פה רגל שם, הציב עצמו באחת על קרקע המציאות כאשר הודיע, דווקא בערוץ 141 כי רפורמה היא הכרח המציאות: "הרפורמה במשפט היא המהלך המשמעותי ביותר מהכרזת העצמאות של מדינת ישראל. הכל על השולחן: פסקת ההתגברות, עילת הסבירות, הוועדה למינוי שופטים, ביטול עליונות היועמ"שים, 2 שופטים שמרנים בעליון, הכל על השולחן. אני לא רוצה לראות פוליטיזציה של מערכת המשפט. אני רוצה לראות את חוק יסוד החקיקה. אני רוצה שתישאר ביקורת שיפוטית" (ההדגשה שלי, מ.ל).

האיש שאמר דברים אלה עכשיו, הוא האיש שאמר דברים אחרים בראיונות שניפק קודם לכן. הוא עשה זאת הפעם בערוץ 14, בו המעיט לבקר ולהתראיין לפני כן, מסיבות מובנות.

בסיטואציה המורכבת החדשה, שנוצרה עם פיטוריו של יואב גלנט מתפקידו כשר הביטחון, ולנוכח התגברות ההפגנות בצירים מרכזיים בארץ, דומה היה כי את הסנוקרת העיקרית קיבל בפרצופו ראש הממשלה נתניהו. אולם במועד בו דיבר גנץ ולנוכח התגובה הפושרת מאוד בלשון המעטה, של יריבו בפועל, יאיר לפיד לנאומו, מתברר כי הוא, האיש לפיד, היה זה שחטף את הסנוקרת המשמעותית ביותר.

מדוע?

שלוש סיבות מרכזיות להנחה הזו. האחת קשורה לעלית כוחו של המחנה הממלכתי בסקרים (נתונים אחרונים: 21 מנדטים לגנץ, ע"ח הליכוד וע"ח תקווה חדשה), ולביטחון שעליה זו הקנתה לראשי התנועה הממלכתית. השנייה - דאגה מהתהליך המדאיג שחל בצבא ו"בישר", על התרופפות הנאמנות לשירות בו. השלישית, והיא אולי החשובה מכולן, והדובר אף נתן לכך ביטוי מפורש: "מה שחשוב זה לגייס הסכמה רחבה ככל הניתן לרפורמה כדי שהמדינה כולה תרוויח. אפשר לעצור את החקיקה. להיכנס לחדר, להגיע להתדברות. לעבור את החגים, פסח, יום השואה, יום העצמאות, יום הזיכרון בצורה מכובדת ומאוחדת, ולצאת בהסכמה לאומית רחבה לעניין הזה". רק ביחד אנחנו מסוגלים להתמודד עם כל האתגרים שלנו. אני מקבל ומכבד את תוצאות הבחירות. נתניהו קיבל רוב של 64 מנדטים והקים ממשלת ימין מלא-מלא".

ובמילים אחרות, גנץ מחייב רפורמה במערכת המשפטית, מזכיר את בעיותיה המרכזיות, בעטיין צפה ועלתה הדרישה לשינויים משמעותיים במערכת, וגם יותר ממרמז על שינויים צפויים בעצם הצטרפותו לתהליך, שישנה את המציאות הפוליטית בישראל מעתה ואילך.

המערכת המשפטית בישראל ביססה עצמה על אגירת סמכויות וכוח באופן רציף משך 30 שנה ויותר, אף עשתה זאת באין מפריע, כשהיא מנוהלת ומנווטת על-ידי אדם שבאספקלריה היסטורית מתגלה שוב ושוב כחסר אחריות: אהרן ברק. שום התפלספות והתפתלות דיאלקטית, כזו או אחרת, לא תשנה עובדה זו.

פרופ' פרידמן שהתראיין בערוץ 2 ביום שלישי האחרון, ציין כמה מהמכשלות הקשות שהונחו על דרכה של עבודת הממשלה. כל ממשלה. הוא הדגיש במיוחד את אופן עבודתו של מוסד היועמ"ש. ביהמ"ש העניק לו במהלך השנים זכות וטו מוחלטת על החלטות הממשלה ועל פעולותיה. מכשלות אלו נוצרו במהלך כהונתן של כל הממשלות בעשורים האחרונים. התוצאה: הזמנת התערבות בלתי פוסקת של הבג"ץ והיועמ"ש, אם בנושאים מדיניים, אם באחרים, המגיעים לפתחם. מובן כי גם לזכות העמידה הבלתי מוגבלת המזומנת לכל דכפין, גם אם הוא איננו נפגע ישירות בשל החלטה כזו או אחרת של הממשלה, יש משקל בהררי הנושאים והדיונים הנערמים לפתחם.

ייחודי לישראל היא העובדה כי לכל הטוען לזכות העמדה הבלתי מוגבלת בפני ביהמ"ש, בתוקף היותו פעיל חברתי (מה זה?) או "נביא צדק" כל שהוא, מוקנית זכות שאין כמותה לאף גוף ציבורי בעולם. מלבד העובדה שהוא מייתר דרכים אחרות לפתרון סכסוכים (גישור למשל), הוא גם מצדיק את הטענה של אסתר חיות בדבר מחסור חמור בכוח אדם, כזה שאיננו הולם את צרכי בית המשפט.

בשולי הדברים ברור כי בלשכתה של אסתר חיות ובקרב פורום השופטים בביהמ"ש העליון, מתבקש עכשיו בדק בית יסודי ונוקב, על דפוסי הפעולה ההכרחיים, מעתה ואילך, לתפקוד נכון של המערכת, והפעם שלא מתוך עימות מתמיד עם גורמי הממשל השונים.


הערות

1. יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ בראיון בערוץ 14 (26.3.23).

תאריך:  29/03/2023   |   עודכן:  29/03/2023
מרדכי ליפמן
+ניקי היילי: התערבות ביידן בעניין ישראלי פנימי - שערורייתית
23:25 29/03/23  |  איציק וולף
ניקי היילי, שהייתה שגרירת ארה"ב לאו"ם בממשל טראמפ וכעת מתמודדת על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, תוקפת את ממשל ביידן על שמתח ביקורת על ממשלת ישראל.

"זה שערורייתי שג'ו ביידן מטיף לישראל בעניין שהוא לחלוטין עניינה הפנימי", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. "לעולם לא נרצה שממשלת ישראל תתערב בעניינים אמריקניים בסוגיות שקשורות לבית המשפט העליון האמריקני, והיא לא תעשה זאת", כתבה והוסיפה: "עלינו לתת לישראלים להחליט בנושא הזה בעצמם".
+הפשרה של דרעי: גלנט יתנצל על העיתוי
23:11 29/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון ביקר בביתו של יו"ר ש"ס והשניים דנו ביוזמת פשרה שתאפשר השארת גלנט בתפקידו מן הצד האחד, ושמירה על כבודו של ראש הממשלה מהצד השני
גלנט. התנצלות על התזמון בלבד [צילום: משרד הביטחון]
+סוף פסוק מוחלט וסופי של הרפורמה
21:16 29/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד, טעיתם, טעינו, הרפורמה מתה מוות סופי ומוחלט  ▪  כעת אנו זקוקים למנוחה ארוכה  ▪  לעולם לא רוצים לראות אותם
סוף לרפורמה [צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+"קוראים בתוקף למנהיגי ישראל למצוא פשרה"
20:58 29/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי ציין שדברי הנשיא ביידן תואמים את העמדה האמריקנית שהושמעה לישראל בעבר  ▪  סגנית הנשיא, קמלה האריס: נמשיך לעבוד עם ישראל ולחזק היחסים בין שתי המדינות
"תמיכת ארה"ב בביטחון ובדמוקרטיה של ישראל - איתנה" [צילום: פלאש 90]
+פצצת אטום מדינית בלשכת ראש הממשלה
18:54 29/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי הרס את הסיכוי לבלום את אירן בדרך לגרעין החל מיחסו האדנותי כלפי ברק אובמה וסגנו ביידן בנאום ההזוי שנשא מאחורי גבם על גבעת הקפיטול ב-2015
נתניהו. מלאך חבלה [צילום: אביר סולטן]
+דוד ביטן נגד ינון מגל: "מסית נגדי אנשי ליכוד"
18:39 29/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הח"כ תובע ממגיש הפטריוטים בערוץ 14 לפצות אותו בעשרות אלפי שקלים ולהתנצל בפניו על כך שהאשים אותו בעידוד המחאה ורמז לקשר בינו לשביתה בנתב"ג
דוד ביטן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ינון מגל [צילום: משה שי/פלאש 90]
+סגנית הנשיא האריס: "מודאגת ממה שקורה בישראל"
18:06 29/03/23  |  עידן יוסף
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס: "אני מודאגת ממה שקורה בישראל. אנו עוקבים אחרי זה. לישראל וארה"ב יש מערכת יחסים ארוכה המבוססת על מספר ערכים משותפים, כולל הערך הדמוקרטי, נמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחזק את היחסים בין שתי המדינות על בסיס המחויבות בין היתר לערכים דמוקרטים".

העיתונאי יוני בן-מנחם דיווח כי הבית הלבן יפרסם בשעות הקרובות הודעה שתרכך את דבריו של הנשיא ביידן על ראש הממשלה נתניהו.
+הוגשה עתירה לבית הדין של הליכוד בבקשה להדחת פנחס עידן מהתנועה
16:13 29/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הליברלים בליכוד אמיר וייטמן, יו"ר הסיעה בבני ברק יעקב וידר וחבר התנועה יוסי יהודיין הגישו עתירה רזה לבית הדין של תנועת הליכוד בבקשה להפסיק לאלתר את חברותו בתנועה של יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פנחס עידן,שהורה על עצירת ההמראות מנתב"ג "עד לכניעת ממשלת הליכוד והפסקת קידום הרפורמה המשפטית". לטענתם, בכך סייע עידן למפלגות השמאל המתחרות בליכוד.

עד כה נאספו כ-3,000 חתימות על עתירה מפורטת יותר לבית הדין של הליכוד להדחת עידן מחברותו בתנועה, אשר תוגש ביום ראשון הקרוב.
+נתניהו: אנחנו רוצים לנוע מהפגנות לשיח
14:34 29/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ביקש משרי הממשלה שלא להתבטא בעניין היחסים עם ארה"ב  ▪  בכיר בבית הלבן: "שישמיצו את ביידן כמה שירצו"  ▪  ח"כ דן אילוז חברי הקונגרס: "תפקידכם כרשות המחוקקת הוא להפעיל את כובד משקלם כדי למנוע הצהרות מסוג זה מצד הנשיא בעתיד"
נתניהו. מספר ממשלים הביעו דאגה [צילום: אלברטו פזלי/AP]
+יורדים בסקרים
14:29 29/03/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
גוש הימין המלא הציג את מה שהוא מכנה "המהפכה השיפוטית" בראשות יריב לוין ובביצוע של שמחה רוטמן ורוטמן פעל באגרסיביות רבה ובחוסר התחשבות בזכויות האופוזיציה על-מנת להעביר בחקיקת בזק וללא דיון אמיתי את החקיקה הנדרשת כדי להשלים את ה"מהפכה המישפטית"
[צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+מנוחת הלוחמים
13:39 29/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מצאתי אתנחתה ב-190 עמודי "לאהוב בעברית" מאת גיל חובב, נינו של מחייה השפה אליעזר בן יהודה ונכדו של איתמר בן אב"י
אליעזר בן-יהודה. יהודי מבדח [צילום: לע"מ]
+השר יואב בן-צור: "בימים אלו פנינו להידברות ולשיח בכדי לאחד את השבר שנוצר בעם"
13:25 29/03/23  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור בכנס הארצי של לשכת רואי החשבון: ״מחנה הימין השהה את חקיקת הרפורמה, מתוך חוזקה ומנהיגות ולא מתוך רפיסות או כניעה לאנרכיה, הרפורמה המשפטית היא נחוצה לעתידה הדמוקרטי של ישראל ונעביר אותה בהמשך בצורה מאוזנת המקובלת על כל חלקי העם. בימים אלו פנינו להידברות ולשיח בכדי לאחד את השבר שנוצר בעם, כולי תקווה שידנו המושטת תמצא אחות ואוזן קשבת בכדי שנביא בשורה לעם ישראל ואזרחי ישראל״.

״כעם שקם מאפר השמדה, כעם שעבר אלפי שנות של מסע רדיפה עם תלאות וגזירות רק על עצם היותו יהודי, אסור לנו לתת לחילוקי דעות בנינו להפריד אותנו, צעדנו למוות ביחד ואנו נלמד לחיות יחד, אין לנו את הפריווילגיה להגיד את צמד המילים הנוראיות מלחמת אחים, בשום אופציה אין תרחיש כזה״.
+ליברמן על השיחות בבית הנשיא: "מדובר בתרגיל הונאה"
10:43 29/03/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על המו"מ בבית הנשיא: "הבוקר נשאלתי מספר פעמים, מדוע אנחנו לא לוקחים חלק בשיחות בבית הנשיא. אני מכיר את נתניהו, ועליי הוא לא יכול לעבוד. ברור שמדובר בתרגיל הונאה, ברצון לעבור את ימי האבל ויום העצמאות ובמקביל להשקיט מוקדי תסיסה בתוך הליכוד. וכמובן שהמטרה העיקרית היא למסמס את המחאה. ההוכחה לכך היא שחוק ההשתלטות על הוועדה למינוי שופטים ובית המשפט העליון הונחו על שולחן הכנסת ונמשכת החקיקה של חוק המתנות למשפחת נתניהו, שהוא מבחינתי חלק בלתי נפרד מכל החקיקה המטורללת הזו. לכן כמו שהגשנו בג״ץ נגד חוק הנבצרות נגיש גם עתירה נגד חוק המתנות ברגע שזה יעבור בקריאה שלישית עד אז לא נהיה שותפים לתרגילי הונאה.".

+הנשיא נפגש להידברות עם נציגי סיעת רע"מ
09:57 29/03/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש כעת עם נציגים מטעם סיעת רע״מ, לפגישת הידברות בבית הנשיא בנושא הרפורמה המשפטית.
[צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+האמת הייאוש והתקווה
09:26 29/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
התקווה: רוב העם כבר עבר לימין, מערכת המשפט כבר לא פרה קדושה, הכוח היחיד שנשאר להם הוא התקשורת המגויסת
נבואות זעם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ח"כ סער: הממשלה פוגעת באינטרסים הלאומיים
09:19 29/03/23  |  איציק וולף
ח"כ גדעון סער טוען כי דברי נשיא ארה״ב, על כך שלא יזמין בקרוב את ראש ממשלת ישראל לבית הלבן, מהווים עדות מכאיבה נוספת לכך שבתקופה הקריטית ביותר מכהנת פה ממשלה שפוגעת באינטרסים הלאומיים של ישראל.

"חלפו שלושה חודשים מהקמת הממשלה. מעולם לא גרמה ממשלה כלשהי נזקים אדירים למדינה בזמן קצר כל כך. התבטאויות השרים והח״כים של הליכוד מלמדות על אובדן מוחלט של שיקול דעת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+"ישראל אינה עוד כוכב בדגל ארה"ב"
09:15 29/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, אמר שהוא מצפה מהנשיא האמריקני ומכל גורם מדיני בינלאומי להבין שהעם בישראל הוא שיקבע איך ייראה המשטר בישראל
בן גביר. "יש לעם את הרצון שלו" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זכותו וחובתו של ביידן להביע את עמדתו
08:48 29/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההיסטוריה, המשפט הבינלאומי והנוהג המעשי בעולם מלמדים שהתיוג "עניינים פנימיים" איננו חסינות מוחלטת מפני הבעת דעה על המתרחש במדינות אחרות
ידיד אמת המביע דאגת אמת [צילום: קרולין קסטר, AP]
+הפקת לקחים - סיכום ביניים
07:59 29/03/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
על כולנו להיות אסירי תודה לשליחי הציבור שלנו, שליחים נאמנים שפעלו במסירות נפש ממש עבור כולנו  ▪  נתפלל שתמשיכו להיות בהנהגה
לוין ורוטמן. גיבורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו סכנה לישראל (ב')
07:07 29/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
את הכאוס במשק ניתן היה למנוע  ▪  מי שלא מנע את אירועי היום בארצנו ביום שלישי 27 בחודש מארס הוא סכנה למדינתנו  ▪  ומי שלא מנע הוא בנימין נתניהו
[צילום: אלברטו פזלי/AP]
+דיקטטורה המתחפשת לדמוקרטיה
07:04 29/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, חלק ממבעירי הבערות, שורפי האסמים, השולטים במערכות החשובות, מערכת המשפט, מערכת הביטחון, התקשורת, כשמשון הגיבור בשעתו "תמות נפשם עם פלישתים"
חסרי אחריות [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם (יום ד', 29.3.23) בוועידת "פסגת הדמוקרטיה" של ארה"ב - בהשתתפות מנהיגים מכל העולם, והתייחס להשהיית הרפורמה המשפטית: "אני חושב שאפשר להשיג איזון, ולכן עודדתי הפסקה כדי להגיע לקונצנזוס. אנחנו עסוקים בשיח הזה. מספר ממשלים הביעו דאגה, אבל בדיון הזה יש הזדמנות לחזק את הדמוקרטיה".
29/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההפגנות לא היו של מצביעי מפלגות הממשלה הקודמת בלבד. חלק ממצביעי הליכוד, הציונות הדתית ואולי אפילו ש"ס הצטרפו להפגנות. אלה היו הפגנות של הדור הצעיר שאינו מוכן שישנו את מדינתו ללא היכר ויהפכוה לדיקטטורה. הליכוד כבר איננו יכול לטעון שהוא מייצג את רוב העם. הוא ירד מ-32 ל-25 מנדטים והפסיד קרוב ל-10 מנדטים. הימין הממלכתי עלה מ-18 ל-23 מנדטים. מרץ לא רק עברה את אחוז החסימה, אלא קיבלה 5 מנדטים בעוד שמפלגת העבודה ירדה ל-0. רע"ם עלה ל-5 מנדטים ואביגדור ליברמן שמר על כוחו. לסיכום, הגוש של הממשלה הקודמת עלה ל-61 מנדטים בעוד שגוש הימין המלא ירד ל-54 מנדטים. המסקנה מהסקר - רוב העם רוצה הידברות.
בימים חשוכים בפרוע הממשלה בדמוקרטיה ובהתנכלה לזכויות האזרח, עם ברכיים כואבות ונשימה קצרצרה בעת ההפגנות, והתפרעות הימין מזן לה-פמילייה יש רגע המוקדש למנוחת הלוחמים, לאתנחתה. אני מצאתי אותה ב-190 עמודי "לאהוב בעברית" מאת גיל חובב, נינו של מחייה השפה אליעזר בן יהודה ונכדו של איתמר בן אב"י. אפשר היה לקרוא לספר גם "רומיאו ויוליה בשפת הקודש".
29/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
האמת: לנתניהו אין באמת ברירה. האופוזיציה והתקשורת הצליחו להסית חצי עם, לשבש את כל מערכות החיים בארץ, להחליש את הכלכלה ואת יחסי החוץ שלנו ולסכן את שלמות הצבא וביטחון המדינה. טכנית אי-אפשר ככה לנהל מדינה. הייאוש: אם בממשלת ימין על מלא, בקואליציה הומוגנית של 64 מנדטים לא הצלחנו לממש אג'נדת ימין - איך נצליח לשלוט פה אי-פעם?
29/03/2023  |  מיכל אגמון  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, התייחס לדברי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שלפיהם ראש ממשלת ישראל לא יוזמן בזמן הקרוב לבית הלבן ואמר כי על גורמי הממשל האמריקני להבין שישראל היא מדינה עצמאית.
29/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il