|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
הכנה ביתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חוגגים עצמאות

ישנם הרבה אנשים החוששים מחג זה ומהארוחה הגדולה והעשירה בבשר, ואולי אין כל סיבה לדאגה אפשר לאכול גם בצורה בריאה ומאוזנת
23/04/2023  |   יובל גרטנלאוב דיין   |   יומני בלוגרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות

יום העצמאות (או בשמו השני יום המנגל הלאומי) קרב ובא, ואיתו מגיעים ההכנות של קניית המנגל, הפחמים, הבשרים והתוספות. ישנם הרבה אנשים החוששים מחג זה ומהארוחה הגדולה והעשירה בבשר, ואולי אין כל סיבה לדאגה. בכתבה זו אציג את סוגי הבשרים השונים, נדון מה מומלץ יותר ופחות ואיך ניתן לשלבם בחג בצורה בריאה ומאוזנת.

לרוב כשאומרים את המילה בשר הכוונה היא לבשר אדום/בשר בקר. ככלל בשר בקר בעל תכולה קלורית גבוהה יותר בהשוואה לעוף, אך עם זאת מכיל גם יותר ברזל, אבץ ו-B12 בהשוואה לעוף/הודו. הערך התזונתי בין סוגי הבשר משתנה בהתאם לאחוז השומן שהנתח מכיל. ישנם נתחים בעלי תכולת שומן גבוהה כגון אנטרקוט ובריסקט ונתחים בעלי תכולת שומן נמוכה יותר ותכולת חלבון גבוהה יותר כגון כתף בקר.

נתחי הבקר שנחשבים לדלים בשומן ומומלץ לשלבם במנגל הבא הם פילה מדומה (מס' 6) ושייטל (מס' 13). על-פי ההמלצות התזונתיות של משרד הבריאות הישראלי מומלץ להמעיט בצריכת בשר אדום/בשר בקר, ולהגביל את צריכתו עד 300 גרם בשבוע. השומן בנתחי בשר הבקר השמן מונעים את הייבוש של הבשר ושמירה על העסיסיות שלו במהלך הצלייה על האש לכן בהכנה של בשר בקר רזה מומלץ זמן צלייה קצר של הנתחים יחד עם מרינדה טעימה כדי לא לייבש את הנתחים.

גם במחלקת העופות הערכים התזונתיים משתנים בהתאם לחלקים השונים, כך למשל ירך העוף (פרגית) תכיל תכולה קלורית גבוהה יותר בהשוואה לחזה עוף וזאת בגלל תכולת שומן גבוהה יותר - ב-100 גרם פרגית יש 209 קלוריות ו-10.8 גרם שומן בהשוואה לחזה עוף שמכיל 160 קלוריות ו-3.8 גרם שומן. עם זאת, נתח הפרגית עשיר יותר בברזל ואבץ בהשוואה לחזה עוף שעני ברכיבים אלו. ומה בנוגע לכנפיים? 100 גרם כנפיים (כולל עצם) שהם ככנף אחת בינונית יכילו כ-203 קלוריות.

חשוב לזכור שהכנפיים מכילות שכבת עור שבדרך כלל נאכלת יחד עם חלקי הבשר, דבר שמעלה את אחוז השומן במאכל. בנוסף מכיוון שחלקי הכנפיים קטנות ולא מכילות הרבה בשר יש צורך לאכול כמות גבוהה יותר שלהם כדי לשבוע, דבר העלול להעלות את התכולה הקלורית של הארוחה. זאת אומרת שמבחינת כמות הקלוריות מול כמות הבשר הרבה יותר כדאי לנו לשלב במנגל חזה עוף צלוי או פרגית מאשר כנפיים.

ומה עם בשר אולטרא מעובד?

בקבוצה זו נכללים בשרים כגון: המבורגר, קבב ונקניקיות. חשוב לזכור שבשרים מסוג זה שנקנים קפואים בסופר לרוב יכילו כמות גבוהה של שומן רווי ונתרן - צריכה גבוהה של רכיבים אלו נקשרת למחלות כרוניות, דוגמת סוכרת, השמנה ויתר לחץ דם. בנוסף לכך מזונות אלו מכילים תוספי מזון (בדר"כ יופיעו בתווית המזון כ-E נאמבר) כגון: חומרים משמרים, מייצבים, חומרי טעם וריח ועוד וגם להם יש השפעות בריאותיות שליליות.

מסיבה זו מזונות מסוג זה פחות מומלצים לצריכה. ניתן לשקול בחג העצמאות הקרוב להחליף את בשרים אלו בבשרים בהכנה ביתית, כך ניתן להכין המבורגר/קבב מבשר טחון דל בשומן ולהוסיף לו עשבי תיבול לשדרוג הטעם. אופציה נוספת לשילוב מאכלים אלו בחג היא לקנות אותם בקצביות בוטיק שמכינים את הבשרים במקום ללא תוספת של חומרים משמרים.

וכמובן שלא נשכח את התוספות שמגיעות לצד הבשר. ניתן ומומלץ לשלב לצד הבשר סלטים טריים, ושיפודי ירקות על הגריל לצד תפו"א אפוי/במדורה או פיתה קלה וממרחים כגון חומוס וטחינה בהכנה ביתית.

ובואו לא נשכח שיום העצמאות הינו רק יום אחד בשנה, במהלכו ניתן לאכול בצורה בריאה ומאוזנת ולא פחות חשוב לשמוח וליהנות!

הכותבת היא דיאטנית קלינית, R.D, B.Sc, וטכנולוגית מזון בחלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא.
תאריך:  23/04/2023   |   עודכן:  23/04/2023
יובל גרטנלאוב דיין
+נתניהו נפגש עם בני משפחות שכולות לקראת יום הזיכרון
01:06 24/04/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגש (א') עם אלמנות, יתומים ואחים שכולים של חללי צה"ל לקראת יום הזיכרון. המפגש נערך בירושלים, שם כל ילד שיתף בזיכרונות מאביו. נתניהו אמר לילדים שאבותיהם הם גיבורים גדולים ויש להם זכות אמיתית. הוא דיבר גם על מחיר המלחמה ואיך הוא תמיד חושב על המשפחות שישלמו את המחיר, לפני שהוא שולח אנשים לקרב.

בפגישה השתתפו בני משפחה שונים של חללי צה"ל, בהם נהאד, אלמנתו של סא"ל מוחמד ח'יר אלדין ז"ל, שנהרג בהתנגשות במהלך מבצע מיוחד בחאן יונס ב-2018. היא סיפרה על כמה קשה היה לבנה לשמוע את המונח "יתומים" בהתחלה, אבל כעת הוא מצפה לפגישות שתורמות לו רבות.

המפגש אורגן על-ידי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, ומנכ"ל צה"ל, שלומי נחומסון, הביע את תודתו לראש הממשלה על קיום האירוע. לדבריו, הפגישה הייתה מסר חשוב למשפחות הנופלים שראש הממשלה חושב לא רק על ההשלכות של פעולות צבאיות אלא גם על המחיר האנושי של המלחמה.
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+תורחב זכאות יתומים להטבת מס ברכישת דירות מגורים
23:55 23/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לקראת יום הזיכרון, שר האוצר יוזם הרחבת זכאות ליתומי חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה  ▪  יוכלו לממש את זכאותם לשיעור מס רכישה מופחת בעת רכישת דירת מגורים עד גיל 50, ולא עד גיל 40 כפי שנקבע עד כה
סמוטריץ'. לנסות להקל [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+להסיר דגלי ישראל קרועים מהמרחב הציבורי
20:00 23/04/23  |  יגאל לוי   |   לרשימה המלאה
במרחב הציבורי בארץ, ניתן לראות דגלי ישראל רבים כשהם בלויים ואף קרועים  ▪  מה שמתחיל עם כוונה טובה של הנפת הדגל בגאווה לאומית, הופך עם חלוף הזמן, למפגע סביבתי, המלווה ב"צביטה בלב" ממראה דגל ישראל קרוע  ▪  לתופעה אף יש היבט חוקי, כפי שנקבע לדוגמה ב"חוק הדגל"
צביטה בלב [צילום: יגאל לוי]
+השר בן-גביר ייעדר מהטקס הממלכתי לחללי המשטרה
19:16 23/04/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ייעדר מהטקס הממלכתי לחללי המשטרה - בגלל התעקשותו להגיע לבית העלמין הצבאי בבאר שבע. בניגוד לקודמיו, בן-גביר לא ישתתף גם בטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי בליל יום הזיכרון (חדשות 12).
+עצם, עצמה ועצמאות
19:10 23/04/23  |  חניאל פרבר   |   לרשימה המלאה
המילים עצם, עצמה, עיצומו ועצמאות קשורים זה בזה. העצם מאפשר גם נפרדות וגם חיבור  ▪  לכן הוא שלב בהתפתחותו של האדם ושלב בהתפתחותו של עם
התחלה [צילום: הנס פין/לע"מ]
+גולדקנופף וטסלר ביטלו את הגעתם לטקסי יום הזיכרון
15:20 23/04/23  |  מירב ארד
בעקבות בקשות של משפחות שכולות: שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף וסגן שר התרבות והספורט יעקב טסלר הודיעו (יום א') שלא יגיעו לטקסי יום הזיכרון בקריית גת ובבאר טוביה.
+תדירות הרכבות ביום הזיכרון תהיה נמוכה יותר
13:04 23/04/23  |  עידן יוסף
ביום הזיכרון, יום שלישי 25.4.23, רכבות הנוסעים תופעלנה במתכונת יום שלישי רגילה. כנהוג, בני משפחות שכולות זכאים להנחה בשיעור של 50% מדמי הנסיעה ביום הזיכרון. לקבלת ההנחה יש להציג תעודת משפחה שכולה.

ביום העצמאות, יום רביעי 26.4.23, תפעיל רכבת ישראל לוח זמנים ייעודי, ורכבות הנוסעים תופעלנה במתכונת של רכבת אחת מדי שעה, בכל הקווים. קו חיפה-ת"א וקו באר שבע-ת"א יופעלו בתדירות של שתי רכבות מדי שעה, בשעות 21:00-18:00.

בנוסף, בליל יום העצמאות (הלילה שבין שלישי לרביעי), רכבות הלילה תופעלנה במתכונת מלאה בין תחנות בנימינה-ת"א-נתב"ג-ירושלים, בתדירות של רכבת אחת מדי שעה.
תחנת הרכבת לב המפרץ
+לזכור ולהזכיר את המורשת הלאומית
12:36 23/04/23  |  תרצה הכטר   |   לרשימה המלאה
יום הזיכרון חייב בכל שנה לעמוד בסימן החוסן הלאומי, הפטריוטיות והנכונות להקרבה למען הקולקטיב  ▪  טקסי הזיכרון לחללי מערכות ישראל חייבים למקד את תשומת לב הציבור בחוסן הלאומי, בשפה של לכידות ולא פילוג
במותם ציוו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+איך הגענו לטרגדיה הישראלית הנוראה
08:37 23/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראוי שנבחרי הציבור, גם כאלה שלא שירתו בצבא כמו אלה ששירתו שירות לא משמעותי בצבא, יגיעו לבתי העלמין ביום הזיכרון, ירכינו ראש, יניחו זר, יחבקו את המשפחות המיוסרות
לכבד את זכר הנופלים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
בהתקרב יום הזיכרון לחללי צה"ל תשפ"ג, על השיח הציבורי-תקשורתי השתלט ויכוח פוליטי ואינו מרפה. אנחנו, אזרחי ישראל, אחראים לכך. עלינו לכבד את 24,213 חללי מערכות ישראל, להקשיב, ולהזכיר מבוקר עד ערב את המורשת שעליה מושתת המדינה. אל לנו להיתפס לשיח של איומים והפחדות העוסק בנושא אחד: למנוע מנציגי הציבור בכנסת את הגישה לבתי הקברות הצבאיים.
23/04/2023  |  תרצה הכטר  |   יומני בלוגרים
טרגדיה ישראלית נוראה, אין הגדרה קולעת יותר מהמציאות המטרידה והכואבת בה הפוליטיקה חודרת במלא עוזה, עוצמתה וכיעורה לתוככי בתי העלמין הצבאיים. טרגדיה ישראלית, בה חלק מההורים השכולים מבקשים מנבחרי הציבור שלא לפקוד השנה את בית העלמין, בעוד חלק אחר תובע כי נבחרי הציבור המסמלים את הממלכה בשמה נפלו יקיריהם, מקומם לא יפקד.
מערך הסייבר הלאומי מתריע מפני ניסיונות למתקפת פצחנים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון והעצמאות.
22/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון יד לבנים הפיץ (יום ו', 21.4.23) מכתב עליו חתומים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, ומהאופוזיציה - יאיר לפיד ובני גנץ, ובו קריאה של הארבעה להשאיר המחלוקות ביום הזיכרון מחוץ לבתי העלמין.
22/04/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אל נא תחללו את הזיכרון, אל נא תעזו לחלל את קדושת המתים, אל נא תשלחו ידכם אל אש התמיד המחברת, המהדקת, המנחמת, המספרת את סיפור תקומת העם היהודי השב למכורתו. בל תעזו להטיל רבב, כתם, פגם, בפרוכת הלאומית המזהרת העוטפת את מצבות הגיבורות והגיבורים הנופלים, בל תהינו מפגוע בזכרם, בקדושת המתים, ברוח החיים והנופלים המנשבת יחדיו, יום יום, שעה שעה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il