|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
סיסמאות, עד שמגיעים לכסף, ואז הכל מותר [צילום: ארי בוסל]

פרויקט שבל בלנק בבורלי הילס

מגיע יזם עם רעיון שיניב עבורו כסף רב. הוא בחר בבורלי הילס בקפידה, שכן זו עיר ששמה יצא בעולם כולו, והיא מגנט לתיירים ולקונים העשירים ביותר בעולם. אותו יזם מקיף עצמו בצוות יועצים ודוברים ועורכי דין וארכיטקטים וכו׳, ועובדי העירייה נשבים מיד בקסם הכסף והכוח ומשתדלים לרצות את אותו זר שהגיע לעיר בכדי להתעשר עוד יותר. עבורם, תושבי העיר ובעלי העסקים הקטנים בעיר כאילו לא קיימים
07/05/2023  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ארי לפני שבע שנים, לפני בנין לואיס-ויטון ברודיאו דרייב [צילום: ארי בוסל]

ב-23 במאי יצביעו בוחרי בורלי הילס האם לאשר את פרויקט היוקרה של חברת מותגי הלוקסוס מספר אחת בעולם, שבל בלנק. זהו פרויקט רב תכליתי של חנויות ובית מלון, כמו גם מועדון פרטי עם בריכה, ספא ומסעדות לעשירי העולם. החברה קנתה שטח בכחצי מילארד דולר, ומועצת העיר כבר אישרה את הפרויקט המקנה לחברה זכויות יתר של גובה וצפיפות כמו גם היתר שפוטר אותה ממספר מקומות חניה הנדרש בד"כ.

למעשה, ההיתרים החריגים מקנים לחברה אפשרות לבנות פי שלושה מהגובה והצפיפות המותרים, ומה מקבלת העיר ותושביה בתמורה? הבטחה על הניר שמשך 30 השנים הבאות יכנסו לקופת העיר כ-750 מיליון דולר, אך עם התניה שכל הפרויקט יכול להמכר אחרי שישה חודשים. בקיצור, הבטחות שאולי מסברות את אוזן הבוחר אך אינן שוות את הניר שהן כתובות עליו. הן רק מעלות את ערך הפרויקט פי כמה וכמה. הטבה ישירה ליזם אך לא לעיר.

הסיפור לכשעצמו מעניין. ההחלטה כבר הועברה ברוב של 4:1, ואז נאספו ע"י אגוד עובדים למעלה מאלפיים חתימות שקראו להצבעת אישור ע"י תושבי העיר. בעיר בה במקרה הטוב מצביעים בין חמשת לשבעת אלפים אנשים, אלפיים חתימות אינן דבר של מה בכך.

מצד אחד ניצב האיש העשיר בעולם, ברנרד ארנולט (שתי האותיות האחרונות שקטות), וחברת הלוקסוס מספר אחת בעולם שבבעלותו, לואיס-ויטון-מואט-הנסי LVMH, עם שווי של למעלה מחצי טריליון (500 מילארד) דולר. בבעלותו מותגים רבים מהמובילים בעולם, ובעיר בורלי הילס, ה"בוטיקים" שלהם חולשים על רודיאו דרייב, בשלושת הבלוקים משדרת וילשייר עד שדרת סנטה מוניקה הקטנה. חנויות פאר, כל אחת של מותג מוביל אחר בעולם.

אותו ארנולט נעזר לא רק בחבריו הסופר-עשירים (בהם חברת המועצה וראש העיר לשעבר לילי בוסי), כי אם גם בשמות מהמפורסמים ביותר בעולם (ג׳ף קצנברג מדיסני ו-Dream Works), אלא שכנהוג בעיר, הוא שימן כל מי שרק אפשר: ראשי העיר לשעבר ורבים אחרים. למעשה, קשה יהיה למצוא מישהו התומך בפרויקט שלא נמצא על רשימת מקבלי התשלומים בהווה מהפרויקט.

ארנולט-גולית הוא גדול ועשיר ומפחיד עד מאד. אך כל מה שהוא מבקש זה לבנות פרויקט לתפארת, ברחוב שבו הוא כבר חולש מזה עשורים, על שטח שעבורו הוא שילם טבין ותקילין, ומה באמת הוא רוצה בתמורה? דבר פעוט ביותר, המתגמד מול תזרים הכספים לעיר מעתה ועד עולם: פשוט כפלים או פי שלושה ממה שמותר לכל אחד אחר לבנות. כן, גם את הסימטה באמצע הוא מבקש לסגור ולהפוך לחלק מהפרויקט, והשכנים - מותגים מפורסמים לא פחות - ניחא, הם יצטרכו לותר.

לציפיה הזו תקדימים רבים בעיר. לא הרחק מאותו מגרש כפול יש פרויקט דומה, שם מלון יוקרה ומעליו דירות יקרות עוד יותר. גם שם העיר התירה דברים הרבה מעבר למקובל, וגם שם העיר לא עמדה על שלה. מדוע? כי חברי המועצה הם לא אנשי עסקים. הם רופאים, עורכי דין ופילנתרופים שמחפשים עיסוק לזמנם, אך המרחק בינם לבין הגיון עסקי בריא הוא רב ביותר. חבל שחברי המועצה לא התייעצו עם לרי פילד ז"ל (פילנתרופ שתרם רבות לאוניברסיטת בן-גוריון ולגופים רבים אחרים). הוא היה הראשון שקנה דירת פאר בחמישה מיליוני דולרים (באותו זמן זה היה "שערוריתי" עד כדי כך שהלוס אנג׳לס טיימס הקדיש לכך עמוד ראשי). בחוזה הוא כלל סעיף שאם המחירים לא יאמירו ויתברר שהוא שילם יותר מהנדרש, הוא יכול לצאת מהעסקה. ראש יהודי הממציא לנו פטנטים!.

הרעיון של מלון עם חנויות באותו רחוב גם הוא אינו חדש, כי בדיוק במורד הרחוב בית המלון שהיה בבעלות האחים הרכם (תורמים גדולים לארץ ואוהבי ישראל אמיתיים). אותו מלון נחבא אל הכלים, אך בתוספת השם LVMH, ההצלחה מובטחת כבר עכשיו, עוד טרם הונחה אבן הפינה.

הבעיה היא בתרבות קלוקלת. מגיע יזם (developer) עם רעיון שיניב עבורו כסף רב. הוא בחר בבורלי הילס בקפידה, שכן זו עיר ששמה יצא בעולם כולו, והיא מגנט לתיירים ולקונים העשירים ביותר בעולם. אותו יזם מקיף עצמו בצוות יועצים ודוברים ועורכי דין וארכיטקטים וכו׳, ועובדי העירייה נשבים מיד בקסם הכסף והכוח ומשתדלים לרצות את אותו זר שהגיע לעיר בכדי להתעשר עוד יותר. עבורם, תושבי העיר ובעלי העסקים הקטנים בעיר כאילו לא קיימים. כך יוצא שכל שטח ריק נבנה, וכל פעם בשל תרוצים חדשים לבקרים ניתנו היתרים של בנית-יתר, יותר דחוסה, יותר גבוהה, ללא מקומות החניה הנדרשים, ומי משלם את המחיר? כמובן - תושבי העיר.

לרוב הנכסים נמכרים הלאה, וכך העיר משנה את פניה ותושביה נשארים תקועים עם תנועה שלא זזה, סכנה לילדים באזורי המגורים, ועסקים שמתעלמים מהם (לדוגמה, החנויות ברודיאו דרייב משרתות ברצון את הסינים ומתעלמות מכל מי שאינו סיני). מי שגדל וחי בעיר וגידל כאן את ילדיו, יודע שנכדיו לא יכולים להרשות לעצמם לגור כאן. פני העיר משתנים לבלי הכר. מסתבר שאותם עסקים בכלל לא מיועדים לתושבי העיר.

אם מרבית האנשים שמצביעים בד"כ שומנו ע"י הפרויקט, מה הסיכוי שהבוחר יביס את הפרויקט? אנחנו יודעים שהבוחר אינו טיפש, אך קשה מאוד לעמוד בפיתוי, כשמבטיחים לך עולם ומלואו, מארחים אותך לארוחות שחיתות, שמפניה ויין משובח, מלעיתים אותך ברעיון שהמשטרה ומכבי האש כמו גם בתי הספר כולם יצאו נשכרים, בקיצור, מי המשוגע שעומד מנגד?

מנגד קבוצה של תושבים מקומיים, עבורם בורלי הילס היא ביתם. הם מוכנים להשקיע את זמנם בכדי לנסות לשכנע את שכניהם לא לרוץ לאשר את הפרויקט. רוצה ארנולט, ישלם. גם אם הוא יקציב מילארד דולר לקופת העיר בורלי הילס עבור כל החריגות שהוא מבקש, זה כסף קטן עבורו, סכום שהוא יכסה בתוך פרק זמן קצר ביותר. אך מדוע שהוא ישלם כשהעיר לא מבקשת? טיפש הוא אינו.

אותם תושבים הם דוד. איש לא משלם להם, להפך, הם עצמם משלמים להדפיס עלונים ושלטים לחצרות. תומכי גולית צוחקים עליהם, וקוראים להם בגנאי "מתנגדים-לכל-דבר." חבל, כי זה לא המצב. אני מלא התפעלות למראה ההתמדה וצורת הפעולה שלהם. הם מעטים, אין בידם אמצעים, ובכל זאת, הם נחושים בדעתם: אל תמכרו את המעט שעוד שייך לעיר בלא כלום. אל תאמינו להבטחות של עתיד ורוד שכנראה לא יתממשו, הן לא כסף בבנק. הם גם שואלים מה יקרה לבתי המלון האחרים, האם מישהו חשב על כך?

אנחנו מכירים את ההבטחות מהצבעות קודמות. אחת מהן הייתה על פרויקט של בני אלג׳ם בבעלותו משולש ענק בכניסה המערבית של העיר. הוא הבטיח פארק לרווחת תושבי העיר (זה לא יתמשש אף פעם), הוא שימן כמעט את כל מי שהולך על שתיים בעיר, הוא גם זכה במשאל, והוא המעסיק הגדול בעיר (בשני בתי המלון שבבעלותו). ראש עיר לשעבר סיפר למאות קרואים באחד מהארועים שהוא אירח בהילטון על קצין צעיר בישראל שפעל ניסים, והסיפור לקח את כל הנוכחים לנס מלחמת ששת הימים. אם מדינת ישראל הייתה אז סופרמן לעם היהודי, כך גם צויר בני אלג׳ם. אך הבטחות לפני בחירות נעלמות במחי יד כשכבר לא זקוקים לבוחר. כך דרך העולם.

עד כאן מדובר בפרויקט פיתוח בעלות לא מבוטלת שרבים מאתנו ודאי יבואו לראות בעתיד לבוא. יהיו אלו שיצביעו בעד, ויהיו אלו שיצביעו נגד. רוב הסיכויים הוא שהפרויקט יאושר. אך מה הבעיה?

הצביעו נגד אנטישמיות

העיר בורלי הילס מונה כ-34 אלף תושבים. שליש מהם פרסים. מרבית תושבי בורלי הילס (מלשון למעלה ממחצית) הם יהודים. כל נבחרי הציבור הם יהודים. בעיר בתי כנסת לרוב. ולאחרונה חולקו מספר פעמים עלוני שנאה נגד יהודים לבתים בעיר (כמו שמחלקים את העתונים המקומיים פעם בשבוע). מועצת העיר פעם אחר פעם ניצבה לצד ישראל כמו גם גינתה ארועים אנטישמיים. כיון שזו עיר מאוד ידועה, חברי המועצה ראו חובה לעצמם לנקוט עמדה ברורה בדברים שבד"כ הם לא עוסקים בהם.

בארץ אין אוניברסיטה או מוזאון (החל ביד ושם, מוזאון ישראל, מוזאון תל אביב, וכו׳) ששמות תושבי בורלי הילס לא מתנוססים שם בגאווה ובהבלטה ניכרת. ממנכ"ל משרד ראש הממשלה לשרים, חברי כנסת, אנשי תקשורת ובידור מגיעים לכאן ומתקבלים תמיד בכבוד מלכים. כך גם נציגי ארגונים מצה"ל, נכי צה"ל, השייטת, ועוד ועוד ועוד - וכולם מקבלים תרומות מאוד נכבדות מכאן.

זוהי העיר בורלי הילס, בה ריכוז עושר אגדי וכוח אדיר ויהודים למכביר. עתה לכמה מהשחקנים:

  • בין מקדמי הפרויקט היא ראש העיר וחברת המועצה, פילנטרופית ובת של ניצולי שואה לילי בוסי, המופיעה עכשיו בפרסומות לפרויקט לצידו של ארנולט.

  • ל-LVMH התקשרות עם בלה חדיד, בתו של שונא ישראל ויהודים מוחמד אנוואר ואחותה של ג׳יג׳י. מוחמד נולד בנצרת אחרי קום המדינה, והוא בין שונאיה הפעילים ביותר. בינו לבין בנותיו מיליוני עוקבים שקוראים את דברי השקר והשנאה שלהם. לאחרונה בלה הסירה חלק מאמרותיה של השנתיים האחרונות, אך הנזק נגרם. "היהודים שולטים בכל" ולכן היא נאלצה לעשות זאת כנראה. אך האם היא שינתה את עורה? האם החינוך מהבית, אותו רעל של 75 שנים, השתנה? כמובן שלא. פשוט, היהודים כרגע מאיימים עליה, אז לתקופה קצרה כדאי להוריד פרופיל.

  • ד"ר פבלו ננקין, פילנטרופ יהודי ציוני-חם מבורלי הילס פועל ללא לאות להגן על מדינת ישראל במדיה לטינית.

ד"ר ננקין פנה לחברי המועצה בקריאה לא לאשר את הפרויקט כל זמן ש-LVMH עדיין קשורה לבלה חדיד, אחותה או אביה. אין זו תחרות למי יש יותר כוח. אין כך שאלה של שליטת היהודים בעולם. ברנרד ארנולט יכול להתקשר עם מי שהוא רוצה - לילי בוסי מחד-גיסא, בתם של ניצולי שואה שכבר אינם בחיים, ובלה חדיד מאידך-גיסא, בתו של "פלשתיני" שונא ישראל שרוצה לראות בהשמדתה. אך עיר שלוחמת כל השנים לתמוך במדינת ישראל, למגר את האנטישמיות ולהמשיך את המשכיות העם היהודי חייבת להיות ברורה מאוד בעמדתה: אנחנו לא נהיה שותפים למי שרוצה בהשמדתנו. זה היה המסר של ד"ר ננקין, שרצה לודא שלא מטאטאים את המידע לפינה נשכחת מתחת לשטיח. אמר, הופיע בפני המועצה, וכתב בתפוצה רחבה.

מסתבר שהרבה מהגופים המדברים גבוהה אינם מיישמים את הטפותיהם-הם כשהדבר מגיע אליהם. כך לדוגמה ארגון Stand With Us השתמש בדיוק באותן טקטיקות ששונאי ישראל משתמשים להשתקת הצד השני, כשנדמה היה לארגון שמאמר שפורסם בתקשורת לא ימצא חן בעיני חלק מתורמיהם הגדולים (אפילו הפדרציה היהודית של לוס אנג׳לס לא נוקטת בצעדים כאלו). מכון ויזנטל הרשה להצגה מודרנית של אנה פרנק לשמש במה נגד הנשיא טרמפ ומדיניות הגבול שלו. מחד העומדים בראש המכון יצאו במאמרי דעה נגד השוואות לשואה, מאידך אצלם במכון, עם תום ההצגה כל ערב, נערכה השוואה ישירה של המצב בגבול הדרומי לאנה פרנק (קרי הנשיא טרמפ ואנשי החוק של ארה"ב היו הנאצים החדשים) והקהל התבקש לתרום כסף לעזור לאותם "אנה פרנק."

כל זאת לפני כמה שנים. עכשיו, דוקא בעיר בורלי הילס, בה חוגגים את ישראל ואת היהדות בכל הזדמנות אפשרית, ונלחמים באנטישמיות גם כשזו לא בדיוק פוגעת בבורלי הילס, מרשים למשפיענית עם מיליוני עוקבים להיות חלק (ישיר או עקיף) מפרויקט מאוד מתוקשר. פרויקט על חשבון תושבי העיר עצמם. על כך נאמר להוסיף עלבון לפגיעה, ולהושיט את הלחי השנייה. תסביך יהודי מזה אלפי שנים.

כשאנשים טובים לא עומדים נגד רשע, סופו של רשע שיתפשט וישתלט. כשיהודים כנראה לא למדו את הלקח של מה שקרה במאה שעברה, אולי מגיע לנו העלול לקרות. כשבבורלי הילס מסונוורים ממלון נוסף, ממותג בינלאומי מספר אחד בעולם, עד כדי כך שמוכנים לעצום עינים ולתת חינם הטבות ניכרות, אולי ניתן להתחיל להבין את יהודי גרמניה הנאורים, שמהלך שנות השלושים המשיכו בחייהם כרגיל ואף התייחסו בזלזול ובדחיה בוטה לאחיהם הפליטים שהגיעו לגרמניה. הם נהנו מהחיים הטובים, והיו משוכנעים שדבר רע לא יאונה להם.

משהו השתבש בבורלי הילס. פעם היה מי שבנה לפי ההגבלים בעיר. רוברט זרנגן, פרסי יהודי עשיר מאד, בעליו של מלון הפנינסולה, הוא דוגמה קלאסית לכך. מדוע LVMH לא מנסה אפילו לעשות את אותו הדבר? כי חברי המועצה אמרו: ניתן לכם הכל חינם, רק בקשו את מה שאתם רוצים. ועכשיו LVMH מוציאה כמה מיליוני דולרים לשמן את כולם, על ימין ועל שמאל, שיטה יעילה עד מאוד (ניתן לבדוק אצל בני אלג׳ם). מה הם כמה מיליוני דולרים, כשמדובר בפרויקט של לפחות אלף מיליונים ורווח אדיר?

אז היו כמה מאמרים על בלה חדיד, וגם זה ירד מסדר היום ונשתכח.

ב-23 במאי, אם אתם מצביעים בבורלי הילס, או מכירים מישהו שמצביע, השתדלו לעשות את מה שד"ר פבלו ננקין עושה מזה חודשים: יש לידע את הבוחרים שהדרך היחידה להלחם באנטישמיות היא ע"י השבת מלחמה שערה, על-ידי עמידה איתנה ופגיעה אנושה בכל מי שקם עלינו להשמידנו. אסור להתפשר. אסור לוותר. בל נחשוב שאם נעצום עינים, ובלה חדיד תסיר את כל דברי השנאה של השנתיים האחרונות, הדבר מספיק. היא לא הפסיקה לשנוא אותנו. כך גם הרברנד אל שרפטון, והנשיא לשעבר אובמה, שישב משך עשרים שנה בכנסיה ושמע את כל דברי הבלע, אך אלו "כאילו" לא נכנסו, נספגו והפכו לחלק ממנו.


ב-23 במאי אנחנו מצביעים לא על מלון או פרויקט בניה חדש. אנחנו מצביעים למען עתידנו - מסר חד וחלק: אנטישמים אינם רצויים כאן! לאנטישמיות אין מקום בעולם המודרני.

אולי מן הראוי שבאותה מידה שמועצת העיר בורלי הילס התערבה כל פעם למען מדינת ישראל, שמדינת ישראל תתערב הפעם ותצא עם הצהרה ברורה נגד האב חדיד ובנותיו ונגד כל חברה המתקשרת ביודעין עם אנטישמים שונאי ישראל, בין אם זו החברה הידועה ביותר בעולם או כל חברה אחרת. בשנות השלושים היה רק זכר השמדת העם הארמני. לא הייתה אז מדינת ישראל. העולם שתק. היום אנחנו יודעים את ההיסטוריה ויש ליהודים מדינה משלהם. כמו אז גם היום צריך להלחם, עובדת קיום המדינה לא פותרת אותנו מכך. כאן בבורלי הילס, אנחנו פועלים בדלת אמותנו.

מוזיאון הטלויזיה והרדיו, חלק מהפרויקט של LVMH - שלוש קומות שיהפכו לתשע [צילום: ארי בוסל]
תערוכת חינם של תיקי לואיס ויטון לפני ארבע שנים בבנין שהוא חלק מהפרויקט המוצע [צילום: ארי בוסל]
תאריך:  07/05/2023   |   עודכן:  07/05/2023
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרויקט שבל בלנק בבורלי הילס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'ק סאליבאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב יצא בסוף השבוע שעבר לביקור בסעודיה שבמהלכו ייפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לדיון על ההתפתחויות האחרונות באזור ובראשן התקרבותה של סעודיה לציר הסיני-רוסי- אירני. ביקורו של סאליבאן בא לאחר ביקורו של וויליאם ברנס ראש ה-CIA בסעודיה לפני 3 שבועות שבמהלכו הוא העביר לבית המלוכה הסעודי את מורת רוחו של הבית הלבן מהצעדים האחרונים של סעודיה.
השורות הבאות נכתבו בנימה אישית, ועל כך התנצלותי בפני הקורא. כי כאשר קרב מלונדון מועד השידורים הישירים של טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס ה-3, הרי בקרב חלק מבני משפחתנו, השתרר מצב הכן, ובדרגתו הגבוהה ביותר. וזה קורה כי בננו הבכור אבישי נולד בלונדון ואביו מולידו, כלומר הח"מ, שהה עם משפחתו בלונדון במשך שלוש שנים עקב תעסוקה בארגון השידור הבריטי. בננו גם ביקש להניף בחלון דירתו בתל אביב את היוניון ג'ק, דגלה של בריטניה, אך לא הצליח לממש מחווה זו לממלכה, מטעמים טכניים בלבד. אם כן, הצלחנו לממש אך מעט מאהדתנו לבריטניה בכלל, ולבית המלוכה בפרט. למרבה האכזבה, בה, גם לפני שנים בשהותנו בלונדון, לא קיבלנו הזמנה מן הארמון ללגום תה בחברת מי מבני משפחת המלוכה.
כואב שתוך תקופה קצרה נפרדנו משני בני נהלל, שעליהם הייתי מבקש לשיר בשיח עם יונתן גפן - "אָסוּר לִקְטֹף אֶת פִּרְחֵי הַגַּן". אסור היה לקטוף את שני בני נהלל היקרים, כי אמתחתם עוד שפעה נכסי רוח רבים, והיה להם עוד הרבה מה להעניק לאוצרות הרוח של החברה העברית בסִפְרות ובשירה.
מיכל רובנר, אמנית, כלת פרס ישראל ביום העצמאות ה-7 של המדינה, הגישה לראש הממשלה מכתב בעת לחיצת היד עם הענקת הפרס שלמה ארצי ויתר על הפרס ולא היה חלק מהטקס מי גילה אחריות? מי הועיל לעם ישראל? מי נבהל מאיומי הנידוי של הביצה התל אביבית וברח מי אכלה את כל העוגה והשאירה אותה שלמה לגמרי, לתועלתו וטובתו של העם היושב בציון
ישראל עוקבת מקרוב אחרי הידוק היחסים בין אירן לסוריה בעקבות ביקורו ההיסטורי של נשיא אירן אברהים ראיסי בסוריה, ביקור ראשון מאז 2010.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il