|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
רוטמן. דוהר [צילום: שמחה רוטמן/פלאש 90]

קו ג'נין-נתב"ג - לונדון

הצבועים מגלגלים עיניים הכיצד טובי האזרחיות והאזרחים טרחו למען האומה כולה והפגינו בתב"ג בעוד בנותינו ובנינו נלחמים בג'נין ומה עשה שמחה רוטמן, שמעולם לא שמע כדור עופרת שורק בעת לחימה ליד אוזנו? הוא המשיך בחקיקת הזדון
04/07/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

סיכום מאוחר שנכתב לאחר הפוסט הבא:


אני נזהר בבחינת "אל יתהלל חוגר כמפתח", ואנחנו רחוקים עדיין מלפתח. אך בזהירות, בדחילו ורחימו, אני מעז לומר כי כנופיית הדיקטטורה חשבה שהמחאה נרדמה, והנה היום היא קמה כארי וניעורה ככפיר (ביטויים נהדרים, אבל לא שלי אלא של חיים נחמן ביאליק) - ובלשון הפשוטה הכינו אותם היום "שוק על ירך", ובלשון בנותינו ובנינו - הם חטפו בומבה.

וכאן מתחיל הפוסט המקורי:

כמה הערות מיום אחד בישראל התוססת באשר למבצע צה"ל בג'נין ולהפגנת המחנה הדמוקרטי בנתב"ג ולחקירת ארנון מילצ'ן במשפטו של בנימין נתניהו:

  • הערה זו מופנית ל"נשר" הבולט של הכיסוי המשטרתי משה נוסבאום מערוץ-12 ותהיה מובנת רק ל"מיטיבי לכת" בהם העיתונאי הבולט בערוץ-13 ברוך קרא, לפרקליט המדינה לשעבר ערן שנדר, ולעורכת דין תמימה והגונה ששמה מתחיל באות ל':

משה, הופעת הערב בערוץ-12 כדובר של משטרת איתמר בן-גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי. הצבעת על תנועת המחאה כמשבשת בהפגנותיה את עבודת המשטרה. לפיכך ביקשתי לומר לך כי די, מספיק מה שהיה מזמן. שנינו מבינים, נכון?

עוד תוספת מאוחרת: קיבלתי באיחור תצלום כיצד המשטרה גוררת בברוטאליות את הצלם זיו קורן מידיעות אחרונות, והיא מוסיפה לשקר לציבור כאילו אין אלימות מצד השוטרים.

  • קראתי בטוויטר כי השר יצחק גולדקנופף מיהדות התורה מתפלל לשלומם של חיילי צה"ל הנלחמים בטרור בג'נין. אם לא הוא כתב שמתפלל - אז אנא שיודיע, והדברים אינם מכוונים אליו. אבל אם אתה, גולדקנופף, כתבת את הדברים בצביעותך - אז אנא עוף לנו מן העיניים. לא רוצים את תפילתך בימים שאתה עסוק בחקיקה למען השתמטות ילדיך ונכדיך מלשרת בצה"ל. חצוף שכמותך. איני מזלזל בתפילה, אבל לא מפי מצורע פוליטי. אילו מתן כהנא התפלל, אילו נפתלי בנט עשה כן - ברצון, בכבוד, בתודה. אבל אתה, גולדקנופף - משתמט לדורותיו? כמו שנאמר - לא מדובשך ולא מעוקצך"1

  • הצבועים מגלגלים עיניים הכיצד טובי האזרחיות והאזרחים טרחו למען האומה כולה והפגינו בתב"ג בעוד בנותינו ובנינו נלחמים בג'נין. ומה עשה שמחה רוטמן, שמעולם לא שמע כדור עופרת שורק בעת לחימה ליד אוזנו? הוא המשיך בחקיקת הזדון. המחאה הציעה להם הפסקת פעילות דו-צדדית ויריב לוין דחה זאת בבוז. אנו התבקשנו לעצור, והוא המשיך לדהור אל מערת ומאורת הרשע. מוסר הוטנטוטי. וכמובן העניין שהפך לשגרה עד כי כמעט אין צורך להזכירו, בנימין נתניהו הפיץ כאילו הוא מוותר בשלב זה על פסקת הסבירות, או כאילו יהיה ריכוך. לא דובים ולא יער ולא אצל רוטמן שהגיש לדיון את הנוסח הזדוני המקורי. אבל הידיעה שביבי שיקר כבר אינה "עושה" כותרת, מה יום מיומיים?

  • קראתי היום בתמיהה מאמר של איש מנוסה כד"ר נחמן שי, שטען כי על ג'ו ביידן להזמין את בנימין נתניהו לבית הלבן ולהטיח בפניו עד כמה חמורה מדיניותו המסכנת את מעמד ישראל בעולם ובארצות הברית בפרט. שי, לצערי, טועה. ביבי ייצא מהפגישה ויכריז כי הייתה מועילה, וגם כאשר יתפרסם התוכן הקודר של הדברים זה יהיה מאוחר מדי. תומכיו ההולכים אחריו כ"סומא בארובה" יצהלו מעצם העובדה שהמנהיג נכנס בשערי הבית הלבן, והתוכן לא יעניין אותם כלל ועיקר.

  • אוזני כרויה לטענת כמה ממכריי הסבורים כי פרקליט המדינה לשעבר משה לדור לא היה צריך לתקוף בחריפות את שופטיו של בנימין נתניהו בשל הניהול הכושל של הדיון. אך אין ספק כי באומץ ליבו ובשיקול דעתו תיאר לדור מציאות עגומה ורשלנית בלשון מדויקת. לא כך מנהלים משפט כזה אם אכן רוצים להביאו לגמר. נכחתי ברוב מכריע של הישיבות במשפט "הולילנד" בו הורשעו אהוד אולמרט ואחרים. השופט דוד רוזן לא היה מניח לרפיון ולשאננות, ואולי גם לפחדים, לדרדר את הדיון לאורך תקופה כה ארוכה.

  • בהקשר זה, התובעת המעולה אז (הולילנד) ועתה (נתניהו) ליאת בן ארי תיטיב לעשות אם בחקירה הנגדית תבקש מארנון מילצ'ן את רשימת כל האנשים שדיברו עימו בחודשיים האחרונים על עדותו המתנהלת בימים אלה. לא הופתעתי שמילצ'ן עשה סיבוב פרסה. ניסה לעשות. זה לא יצליח לו מפני שחקירותיו במשטרה ודבריו בריענון עדותו יוצגו על-ידי בן ארי לבית המשפט ויסכלו את ניסיונו לחלץ את ביבי ושרה מן "העלים" ה"וורודים", ויש לקוות שהצבע יתחלף ויהיה לו בשל כך שחור בעיניים. ממש לא הופתעתי שמילצ'ן זיגזג. עוד נראה כיצד השופטים האיטיים יתמודדו עם בקשת בן-ארי (שאיני יודע עליה דבר עובדתי) להכריז על מילצ'ן כעל עד עוין. תולדות יום אחד.

הערות

1. מקור הביטוי קשור בבלעם אשר הוזמן לקלל את ישראל ולא עלה בידו, ורצה לברך את האומה וגם לא עלה בידו. כי אלוהים עצר אותו באומרו כי אין צורך לא בדבשו ולא בעוקצו. זה פירוש בן כ-1,700 שנים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/07/2023   |   עודכן:  04/07/2023
דן מרגלית
+אבי מעוז נגד אחים לנשק: "הם נשק לאחים"
22:15 04/07/23  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז, תקף במליאת הכנסת את אנשי מחאת "אחים לנשק", והאשים אותם בחרחור מלחמת אחים. בנאום במליאת הכנסת, אמר מעוז: "אחים - זה סולידריות. אחים לנשק - סולידריות במלחמות ישראל. מה הקשר של נשק למאבק אזרחי? מישהו בדרך למלחמה? כשתהפכו את צמד המילים 'אחים לנשק', תקבלו 'נשק לאחים'. 'נשק לאחים' נשמע כמו מלחמת אחים.

"אחים לנשק זו הנדסת תודעה שמטרתה ליצור אווירה ציבורית תמידית של סכנה למלחמת אחים. אנחנו לעומת זאת, נרבה באהבת אחים ובע"ה נתקן את מערכת המשפט", סיכם.
+פעילים נגד הממשלה התחזו לנבחרי ציבור ומנעו מרוטמן לנאום
21:53 04/07/23  |  עידן יוסף
במהלך הכינוס השנתי של פורום סגנים, ממלאי-מקום ומשנים ברשויות המקומיות בישראל, התחזו מפגינים לסגני ראשי ערים, לאחר שקיבלו מהם תגים. הם פרצו בצעקות ולא נתנו ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, להמשיך את נאומו והוא פונה מהבמה.
+סמוטריץ': אכיפה בררנית היא רשע, וזה מה שקורה בשנים האחרונות
21:24 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר בוועדת החוקה: כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור - זו לא דמוקרטיה  ▪  על אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה ראשונה: "צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ושיקול דעת"  ▪  המשנה ליועמ"ש גיל לימון: "החובה של הממשלה לנהוג בסבירות תבוטל דה פקטו ככל שההצעה תעבור"
ח"כ קריב, השר סמוטריץ' והיועמ"ש אפיק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושרה לקריאה ראשונה הצע"ח לצמצום עילת הסבירות
20:29 04/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
9 ח"כים תמכו בהצעה, 5 התנגדו ושניים לא השתתפו בהצבעה  ▪  חברי האופוזיציה זעמו על שלא ניתנה לעו"ד גיל לימון את זכות הדיבור וטענו שמדובר במחטף  ▪  ח"כ סגלוביץ הטיח ברוטמן: "סתימת פיות של כולנו"  ▪  ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת אמר בדיון: "יש מקום לביקורת שיפוטית על פגיעה זכויות אדם"
ועדת חוקה. שלב ההצבעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מחרתיים: הפגנות מחוץ לבתי הח"כים
19:50 04/07/23  |  עידן יוסף
המפגינים נגד הרפורמה מודיעים: ביום חמישי נגיע להפגין מחוץ לבתיהם של חברי כנסת ברחבי הארץ.
+חבר מועצת חכמי התורה: להגיע להסכמות עם האופוזיציה על הרפורמה
13:21 04/07/23  |  עידן יוסף
חבר מועצת חכמי התורה הרב ראובן בראיון לרדיו קול חי: "גם כשיש חילוקי דעות, אסור להוביל את זה חלילה למלחמות. צריך לשבת עם הצד השני, ללבן את הנושאים שבויכוח ולמנוע את הקיטוב בעם שקורה בגלל שהם לא רוצים להבין מה זה אדם חרדי. אבל אנחנו מחויבים לאהוב כל יהודי בלב ונפש ולעשות הכל רק בהסכמות".
+ניסיון לפגוע ביחסי הדרוזים וממשלת ישראל
11:58 04/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הניסיון לרכב ולנצל מופע אימים של לינץ אכזרי שביצעה חבורת בריונים יהודים נגד האזרח הדרוזי המאבטח שאפי, נועד כדי ל"גייס" את בני העדה הדרוזית נגד ממשלת ישראל
מרקם עדין [צילום: עודד בליטי/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הלינץ שביצעו צעירים חמומי מוח בחמוד שאפי, מאבטח דרוזי בקבר הרשב"י הוא חרפה. חרפה שאינה שייכת לימין או לשמאל, לכהנא חי או לאחים לנשק, החרפה השייכת לנו כבני אדם, כישראלים וכיהודים.
כמה קציני משטרה הנושאים עיניהם לדרגת ניצב, כנראה, מפטפטים לדראון את המצב המתוח בין לוחמי החופש לבין הממשלה. פניהם לעימות אלים. הם אומרים כי אם תהיה הבלגה כלפי ההפגנות תיגרם אנרכיה. איתמר בן-גביר דחף הערב בכתבה של אלעד שמחיוף בערוץ-12 לאיבה, והקצינים-צמיתים האלה הגיבו ב"אמן".
03/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אלפי בני אדם חסמו במשך כחמש שעות את הכניסה לטרמינל 3 בנמל התעופה בן-גוריון במחאה על המשך קידום סעיפים ברפורמה המשפטית. מן המשטרה נמסר כי היא מטפלת בהפרת סדר אלימה שבמסגרתה עשרות מתקהלים באופן אסור, תוקפים שוטרים ומפרים את הסדר הציבורי, בניגוד לתיאום שהתבצע עם מארגני המחאה", כלשון הודעת המשטרה.
03/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע (יום ב', 3.7.23) כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על הצעת חוק יסוד השפיטה - עילת הסבירות, לקריאה ראשונה. טרם נקבע מועד להצבעה.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי המשיכה לדון (יום א', 2.7.23) התנהלות גורמי האכיפה בהפגנות ובבקשה לדיון בנושא "מעצרים אלימים של מפגינים" לבקשת חברי האופוזיציה אפרת רייטן, מירב בן ארי, נאור שירי ושרן השכל. יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, אמר בפתח הדיון כי מטרת הדיון לבדוק את דרך ההערכות וההתנהגות והתחקירים בכל מה שנוגע להפגנות במדינת ישראל והחלק השני כהמשך לדיון בבקשת חברי הכנסת. "ננסה להבין את ההתנהלות הכוללת ונמליץ את המלצותינו. אנחנו רוצים ללמוד איך המשטרה נערכת להפגנה, איזה אמצעים מחליטים להביא, איזה אישורים נותנים, מתי יש שימוש בכוח והאם יש הבדל בהערכות והאמצעים בין ההפגנות השונות. האם חס וחלילה אנו צפויים לראות בישראל מה שקורה היום בצרפת, ואם כן - איך אנחנו יכולים למנוע את זה".
02/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il