|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
רע"מ. תמכו במממשלת בנט-לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מנהיגי החברה הערבית אינם משמשים גשר לשלום

המפלגה הערבית פעלה נגד ממשלת בנט-לפיד למרות מדיניותה לטובת ערביי ישראל במאבק באלימות ובפשיעה ובהפניית תקציבים לשיפור מצבם של ערביי ישראל
09/07/2023  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

צה"ל פועל נגד טרוריסטים - לא נגד הרשות הפלשתינית, ולכן תגובת רע"ם והמפלגה הערבית למבצע בג'נין תמוהה. הפעולה איננה מכוונת נגד הנציג החוקי של העם הפלשתיני - הרשות הפלשתינית - אלא נגד הטרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שהקים תשתית טרור במחנה הפליטים בג'נין. תשתית זאת ביצעה כבר מספר פעולות טרור נגד ישראלים, בעיקר אזרחים. מדוע הנציגות הרשמית של ערביי ישראל מזדהה עם ארגון טרור? בעבר חשבו בישראל שערביי ישראל ישמשו גשר לשיתוף פעולה והקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. המנהיגות הפלשתינית יכלה למנוע סבל מיותר לבני העם הפלשתיני לולא השנאה לישראל.

מטרת הג'יהאד האיסלאמי

הארגון הוא ארגון דתי שאינו מכיר בזכותם של היהודים למדינה ו/או בזכויותיהם ההיסטוריות ושואף לחסל באמצעות טרור את מדינת היהודים ולהקים על חורבותיה מדינה איסלאמית נוסח אירן. הארגון נתמך על-ידי אירן המספקת לו את הכספים והעזרה הדרושים להם למלחמת חורמה נגד מדינת היהודים.

נציגות ערביי ישראל מזדהה עם ארגון טרור איסלמי

האם נציגי ערביי ישראל מעוניינים לחיות במדינה איסלאמית? מדינה זאת לא תהיה דמוקרטית. המדיניות של נציגי ערביי ישראל אינה מובנת. הזדהותה של רע"ם אינה מובנת מאחר שהיא הכירה בישראל כמדינה יהודית, למרות היותם חלק מהתנועה האיסלאמית העולמית. אבל, המפלגה הערבית מזדהה בגלוי עם המאבק נגד קיומה של ישראל ומנהלת מדיניות אנטי-ישראלית, כולל, מסתבר, תמיכה בארגון טרור.

רע"ם

רע"ם תמכה בממשלת בנט-לפיד, הכירה בישראל כמדינה יהודית והייתה חברה בקואליציה הזאת. בתמורה הממשלה החליטה על פרויקט לחמש שנים לטיפול בצרכים של ערביי ישראל, כולל מאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. איזו סיבה יש לרע"ם לתמוך בארגון טרור שמטרתו אינה להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל אלא על חורבותיה.

המפלגה הערבית

המפלגה הערבית פעלה נגד ממשלת בנט-לפיד למרות מדיניותה לטובת ערביי ישראל במאבק באלימות ובפשיעה ובהפניית תקציבים לשיפור מצבם של ערביי ישראל. הסיבה להתנגדות הייתה הסירוב לתמוך בהצלחת רע"ם בשל הצטרפותה לקואליציה. המפלגה הערבית רואה עצמה כנציגת ערביי ישראל ורע"ם היא יריבה. המפלגה הערבית אף הרחיקה לכת והצביעה עם הליכוד להפלת ממשלת בנט-לפיד. הצבעה זו הייתה, ללא ספק, בניגוד לאינטרסים של ערביי ישראל והם קיבלו ממשלת ימין מלא מלא. ממשלה זו לא עושה דבר לטובת ערביי ישראל והזנחת הטיפול באלימות ובפשיעה הביאה כבר ללמעלה מ-100 נרצחים בחצי שנה. וכעת, המפלגה מביעה הזדהות עם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שהשתלט על מחנה הפליטים ג'נין וביצע פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים.

ערביי ישראל יכלו לשמש גשר לשלום

לו מנהיגי ערביי ישראל רצו היו משמשים גשר לפתרון של 2 מדינות לשני עמים. חשוב לזכור שהתנועה הציונית לפני הקמת המדינה והנהגת היישוב העברי ואח"כ מדינת ישראל תחת שלטון תנועת העבודה הסכימו 5 פעמים לחלוקת הארץ לשתי מדינות אך המנהיגות הערבית-פלשתינית דחתה את כל ההצעות ב-1936/7, 1947, 1993, 2000, 2008 (בהנהגת קדימה), וב-2014, כאשר דחו את הצעת ג'ון קרי, מזכיר המדינה של ארה"ב תחת הנשיא אובמה שהיה אוהד העניין הפלשתיני.

הפלשתינים יכלו לקבל מדינה בגבולות על-פי הצעת ועדת פיל ב-1936/7, ב-1947 על-פי החלטת האו"ם וב-1967 על-פי הצעות מפלגת העבודה. לו היו מנהיגיהם של ערביי ישראל רוצים לשמש גשר אולי הייתה כבר מזמן מדינה פלשתינית לצד ישראל. מפלגת העבודה הושיטה יד לשלום לעם הפלשתיני ב-1993. היא יזמה את הסכם אוסלו ב-1993 שהיווה צעד ראשון לקראת הקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. מפלגת העבודה גם יזמה את ועידת קמפ דויד במטרה להגיע להסדר עם הפלשתינים אבל, מנהיגי ערביי ישראל לא שיתפו פעולה עם מפלגת העבודה והתיישרו עם המגמה הכלל פלשתינית לחסל את מדינת היהודים באמצעות הדרישה "לזכות השיבה", דרישה שאין לה בסיס בחוק הבינלאומי.

וכעת, לאחר ששש הצעות נידחו כי הפלשתינים מסרבים להקים מדינה לצד ישראל אלא רק על חורבותיה, המפלגה הערבית לוחמת נגד הכיבוש. היא מצפה מישראל לסגת מהגדה המערבית ללא הסכם הכרה בישראל כמדינה שכנה. כלומר, הם מצפים מישראל לסגת באופן חד-צדדי כדי שהם יוכלו לעבור לשלב ב'- המאבק לחיסול מדינת היהודים.

כמה חבל, המנהיגות הפלשתינית לדורותיה אחראית לסיבלו המיותר של העם הפלשתיני בשל סירובה להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל. המדיניות של מנהיגות העם הפלשתיני בארץ ובחו"ל הביאה לעליית הימין לשלטון, המתנגד להקמת מדינה פלשתינית.

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
רבקה שפק-ליסק
+רקטה שוגרה ב-14 ביוני מג'נין לרם און
23:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרקטה גרמה לשריפת שני דונמים משטח הישוב ולא גרמה לנפגעים  ▪  ב-26 ביוני פורסם בקבוצה פלשתינית תיעוד ניסיון לשגר שתי רקטות מאזור ג'נין לעבר מושב רם און
שרידי הרקטה בשדה החרוך [צילום: מוא"ז גלבוע]
+ההמלצה: להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק
21:00 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לביטחון לאומי מציעה גם לזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין פגיעה במדינת ישראל  ▪  יו"ר הוועדה: " על הרבה פחות ממה שהם אומרים נחקרתי מעל שש שעות בלהב 433. אם צריך להעמיד אותם לדין ולחבוש אותם באסורים, אז לעשות זאת. לא אשתוק בנושא הזה". ח"כ אחמד טיבי: "אם מישהו חושב שהנהגת המעקב העליונה תתיישר לפי הקונצנזוס שהולך יותר ימינה לימין הקיצוני, טועה"  ▪  הפרקליטות: "יש תלונה הנמצאת בבדיקת משטרה. כאשר חוות דעת בעניין תועבר היא תטופל"
עמית הלוי וצביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ
20:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוסכם למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית  ▪  בשל התנגדותם של השר במשרד הביטחון והשר לביטחון לאומי סוכם שלא יינתנו הקלות, אך ייתכן שנתניהו וגלנט יאשרו הקלות מסוימות שאינן מצריכות אישור מהקבינט  ▪  גלנט על הסרבנות: משתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדות פוליטיות
ישיבת הקבינט [צילום ארכיון: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+המפכ"ל שבתאי רץ מהמטה הארצי לזירת פיגוע הדקירה
18:38 09/07/23  |  איציק וולף
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, רץ ממשרדו שבמטה הארצי של המשטרה אל תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעה הצרפתית, הנמצאת מעבר לכביש.
[צילום: דוברות משטרת ישראל]
+מדינה פלשתינית - תרומה או פגיעה בשלום?
09:52 09/07/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
בניגוד לתובנה המקובלת במערב, סעודיה ושש מדינות ערב שחתמו הסכמי שלום עם ישראל ערות לעובדה שהסוגיה הפלשתינית אינה שורש הסכסוך ערב-ישראל, אינה בבת-עין ערבית ואינה מוקד זעזועים אזוריים
אב טיפוס של חתרנות [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+ח"כים בקואליציה נגד הקלות לפלשתינים
09:17 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת יולי אדלשטיין ושמחה רוטמן מתנגדים לכוונת ראש הממשלה לאשר בקבינט שורת הקלות לרשות הפלשתינית  ▪  "במקום להגביר את הלחץ, ממשלת ישראל מורידה את הרגל מדוושת הגז. אין מקום לכך שממשלת ימין תיתן פרס לטרור"
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מחמוד עבאס חושש לאבד את שלטונו
08:21 09/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
האירועים האחרונים במחנה הפליטים ג'נין זעזעו את תחושת הביטחון של הנהגת הרש"פ והגבירו את הזעם והשנאה אליה ברחוב הפלשתיני.יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש שחמאס תצליח לערער את שלטונו והוא יוזם מפגש פיוס בקהיר כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות ברחוב הפלשתיני
עבאס. הפך לשנוע בעיני תושבי הגדה [צילום: פלאש 90]
+התוצאה ידועה מראש
08:12 09/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל, על חכמיה, מצביאיה, חייבת לעצור את המציאות המדממת בתדירות של שנאה ומלחמה, את הסבבים חסרי התכלית, את המבצעים שאינם אלה שדות קטל ומרחב לניסוי כלים קטלניים חדשים, ולהוביל חשיבה אחרת
עד לפעם הבאה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לפי הכלכלן הנודע, פרופ' ג'והן גאלבריית', האויב של התובנה המקובלת הוא מצעד העובדות, העשוי לחשוף את התובנה המקובלת כמנותקת מהמציאות ואף מסוכנת. פרופ' גאלבריית' מוסיף שתובנה מקובלת אינה מתאימה עצמה למציאות אלא לתפישת עולם מסוימת. ואכן, מצעד העובדות של המזרח התיכון חושף את השגיאות המהותיות והמאיימות של התובנה המערבית המקובלת הרואה בסוגיה הפלשתינית בבת-עין ערבית המקדמת דו-קיום בשלום.
09/07/2023  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
יושבי ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וועדת החוקה של הכנסת, חברי הכנסת יולי אדלשטיין ושמחה רוטמן, מביעים התנגדות לכוונת הקבינט לאשר הקלות לרשות הפלשתינית.
09/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
האירוע שבו הושפלו בכירי תנועת פתח בסוף השבוע שעבר בעת שהגיעו למחנה הפליטים ג'נין כדי להשתתף בהלוויות המחבלים שנהרגו על-ידי צה"ל במחנה זעזע את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ואת הנהגתה. השלושה מחמוד אלעאלול, עזאם אלאחמד ותוופיק אלטיראווי גורשו מהמחנה בבושת פנים בקריאות של ההמון שכינה אותם "בוגדים" ו"מרגלים של ישראל".
אחרי המבצע הצבאי, אחרי ההצהרות, אחרי השיגורים, היירוטים, החרדות, ההלוויות, הגינויים, החיזוקים, מסיבות העיתונאים, הגישושים, הפסקות האש, שבנו לנקודת ההתחלה, לתסכול ולהמתנה לפעם הבאה. שבנו לנקודת הפתיחה עם פחות מחבלים, מספר חפים מפשע, עם כאב, חרדה, פגיעות בנפש ובגוף, עם מראות של מלחמה קצובה אשר תוצאותיה ידועות מראש. כולם מהללים את תוצאתו של המבצע, עד לפעם הבאה.
צה"ל הודיע (יום ו', 7.7.23) כי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, נקט צעדים פיקודיים בעקבות שלושה אירועים במבצע "שומר חומות", בהם הותקפו מטרות תוך חריגה מהכללים. זאת אחרי שהאירועים נבדקו ונחקרו במסגרת תהליך בדיקה ותחקור שעסק בטענות ובדיווחים ביחס לאירועים חריגים במהלך המבצע. במסגרת התחקור לא נמצא קשר בין החריגה מן הכללים לבין מותם של פלשתינים בלתי מעורבים.
07/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
המשיחיות המשקרת דוחפת את ראש הממשלה לחלל את קדושת החיים של צעירים יהודים בשבוע של פרשת "קדושים", פרשה המחייבת אותנו לקדש את החיים
סטנדרט כפול [צילום: מוחמד דחמאן/AP]
שמואל שפרלינג
ההגדרה הבסיסית של רצח עם היא החרבה מכוונת של קבוצת אנשים עם כוונה למחות ולהשמיד את הקבוצה    עם כך השאלה שצריכה להישאל היא האם מדינת ישראל מתכוונת ומנסה בפועל להשמיד את תושבי רצועת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il