|   15:07:40
  זוהר בן-אשר  
מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כנראה שהיכולת להרתיע נגמרה

כאשר מתחזקות הקריאות המתלהמות של המנהיגים ששולחות לעזאזל את אלה שנושאים את המדינה על כתפיהם וכאשר תומכיהם מלבים את השנאה ומרחיבים את מעגל השטנה וההתלהמות - אולי עד סיפה של מלחמת אזרחים, זה המקום שבו החיזבאללה, החמאס, הג'יהאד האיסלאמי, אירן ושאר חובבי ציון שכמותם מחככים את ידיהם בהנאה ומסתכלים בהנאה איך ממשלת ישראל מחסלת את המדינה
17/07/2023  |   זוהר בן-אשר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ההתלהמות של מי שהיו עד לא מזמן אופוזיציה ועכשיו ממשלת "ימין מלא" טענה שכאשר הם יגיעו לשלטון הם לא ידברו, אלא יעשו וכך ישיבו לישראל את יכולת ההרתעה כך שהגדה המערבית ועזה תשקוטנה מעתה ועד עולם כמעט והחיזבאללה ייכנס לתרדמת.

אבל מסתבר שזה לא עובד.

ומה שממשלת הימין-מלא עושה הוא ניסיון לשוב ולעשות את כל מה הוכח כבלתי אפשרי ולצפות לתוצאות אחרות. "נכה אותם יותר חזק" צורחים הבן-גבירים והסמוטריצ'ים; "נהרוס ונשטח את בתיהם" מחרים-מחזיקים אחריהם האמסלמים, הקרעים חבר מרעיהם. ולצד זה יוצאים מצביעיהם - נוער הגבעות ושאר פרחחי השטחים ומפרי החוק - ופורעים ביישובים הפלשתינים תוך עצימת עין של הצבא ושל ממשלת סמוטריץ'- בן-גביר-אמסלם- ונתניהו.

ובינתיים, יותר ויותר פלשתינים מנסים לפגוע בישראלים. יותר ויותר נשק מגיע לגדה - גם מירדן אבל גם ממקורות כאן בארץ, כולל נשק צה"לי. וגם, החיזבאללה שמשך שנים הוריד פרופיל בעקבות המכה שקיבל ממשלת אולמרט שמלחמת לבנון השנייה, עובר מפרובוקציה לפרובוקציה; מהנחת מטען בצומת מגידו לבניית אוהל בשטח ישראלי, שלא לדבר על העמקת פעילותו בסוריה.

מעבר למה שקורה בגדה המערבית - יהודה ושומרון בפי הימין המתנחלי - נדמה ששבנו לימי טרום מלחמת השחרור, כאשר היישוב חש כי "מסביב יהום הסער", כמאמר השיר. החיזבאללה בלבנון וממשלת החמאס ושותפותיה בעזה - ומרחוק יותר, אירן - מצחצחים חרבות ומגבירים את הקולות שאומרים כי ישראל בדרך להתפרקות וכי הזמן פועל לטובת הפלשתינים. ובנוסף, חלה הדרדרות ביחסי ישראל עם ירדן ועם מצרים, שמשך שנים היו עוגן שתמך בביטחון העצמי של ישראל שגרם לה לחשוב שהיא יכולה לעשות ככל העולה על רוחה. ולבסוף - הדובדבן שבקצפת: הממשלה של הנאשם בפלילים נתניהו, שמשך שנים נהג להתפאר שהוא פחות-או-יותר מלך אמריקה, הצליחה לחרב כמעט לחלוטין את היחסים עם ארה"ב ואולי כבונוס - גם את היחסים עם אירופה. אך להבדיל מהימים שקדמו למלחמת השחרור, כאשר הלכידות החברתית הייתה בשיאה וההנהגה - של מפא"י ובן גוריון, יש לזכור - השכילה לשמר את הלכידות הזאת, דומה שעכשיו מה ששולט הוא טירוף מערכות מוחלט בניצוח הממשלה, שמצליח לפלג את העם עוד יותר - מה שבתורו מפיח רוח גבית אצל כל מי שחפץ ברעתה של ישראל.

וממשלת ישראל - היא ממשיכה לנסות לעשות אותם דברים וממשיכה לקווה שהפעם התוצאה תהייה שונה. אולי כדאי להזכיר לה את הגדרת הטיפשות של אלברט איינשטיין. כזכור, איינשטיין אמר שאין זו אלא טיפשוות - במקרה הטוב - לשוב ולחזור על אותו המעשה בדיוק בציפייה שתוצאתו תשתנה. והנה, צווחני הקואליציה שמעת כינונה הוכיחו שוב ושוב שכל מה שהם יודעים לעשות הוא לצעוק ולהאשים את כל העולם בכך שהם נכשלים ושהמציאות ממשיכה להידרדר. אולי משום כך הם ממשיכים לצרוח את הסיסמאות הריקות ממחלקת "תנו לצה"ל לנצח" כאשר הם מתעלמים מכך שעתה זה הם שנותנים לצבא הוראות.

שוב אנחנו שומעים אותם אומרים שיש לצאת למבצע גדול או ענק; שוב אנחנו שומעים - למשל את השרה לענייני כלום ושום-דבר סטרוק - קוראת להטיל סגרים על כל תושבי הכפרים ולהתייחס אליהם כאל שותפים שווים לטרור כל אימת שבן כפר שלהם ביצע פעולה כנגד מתנחלים או חיילים שעבורה חד-הם. ושוב אנחנו שומעים שהתשובה הציונית ההולמת לכל פיגוע הוא העמקת הסיפוח ובניית עוד התנחלויות.

וצריך לזכור: זו הינה אותה ממשלת ימין מלא שכל ראשיה מייחלים שנים להגיע למצב שבו הם ישלטו ואו-אז יכוננו ריבונות ישראלית בשטחים ויהפכו אותם לחלק ממדינת ישראל דו-לאומית שבה לכל הפלשתינים - ואולי גם לאחרים שלא מוצאים-חן בעיני השלטון - לא תהיינה זכויות אזרח, שהראשונה בהן היא הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת. והנה, אפילו הם לא מעזים לעשות זאת. כנראה שגם הם יודעים שלזה לא רק העולם אלא חלק ניכר מאזרחי ישראל לא יתנו יד למעשה כזה שאינו רק נפשע אל הוא איוולת של ממש.

זה שההרתעה נגמרה אינו בגדר הפתעה. אם יש כאן מימד של הפתעה, הוא שזה לקח לה כל כך הרבה זמן להדלדל ואולי להיגמר סופית. אבל ברור הוא כי מרגע שבאה לעולם ממשלת הכאוס הנוכחית - זו המונהגת על-ידי פירומנים משיחיים, עבריינים ומחרחרי שנאה - הרי לא נותרה לה, להרתעה, כל תקווה.

אבי אבות הטומאה הוא ההימנעות של ממשלות ישראל לדורותיהן מקבלת החלטה על גבולותיה של המדינה. אולי ניתן לסלוח לממשלות הראשונות שלאחר 1967 בתואנה שהן לא הבינו כי האופוריה שנחתה על ישראל לאחר המלחמה לא יכולה להשאר על-כנה. אבל ודאי שלאחר מלחמת יום-כיפור ועוד יותר מכך, לאחר מלחמת לבנון והתעצמות הכוחות המשיחיים הבעיה הפכה מחוסר הבנה לטיפשות מדינית ופחד של הליכוד מהדתיים החדשים - אלה ששנאתם אומנותם; אלה שבטוחים כי טוב להיות עם לבדד ישכון ולעזאזל כולם ובלבד שנוכל להתנחל. אפילו מנהיגי הליכוד והמפלגות שמימין לו לא העזו לספח את השטחים אבל הפכו אותם למחוזות המתפרנסים על גבם של מרבית אזרחי ישראל ולמקומות שבהם יש לישראלים זכויות שאין לאיש מהישראלים האחרים החיים מחוץ למדינת ישראל. וצריך לזכור - אפילו בעיני הסמוטריצ'ים והבן-גבירים והקרעים והאמסלמים - הגדה איננה מדינת ישראל, שהרי אחרת מדוע הם רוצים להחיל עליה את הריבונות הישראלית?

כפי שההיסטוריה שבה ומלמדת אותנו, מסתבר שעם שרבים מבניו ובנותיו חיים בעולם של זכויות חסרות, ללא תנועה חופשית מפיקוח צבאי, ללא יכולת לקבוע את גורלם, ללא יכולת לבחור את שליטיהם - ובעיקר כאשר בשכנות אליהם מתגוררים בני העם הכובש שממשלתם מעודדת אות לבוא ולהתנחל ואז לדרוש ממשלתם להגביל עוד יותר את תנועתם של התושבים המקומיים - ובכן, מסתבר שרחמנא-ליצלן, הם לא ממש אוהבים את זה. ועם הזמן הם מנסים לבטא את חוסר שביעות הרצון שלהם. ומה שמתחיל בדיבורים עובר לביטויים התקוממות, של קבוצות ושל יחידים. ועוד מסתבר שהם לא קונים את מה שהכובש מנסה למכור להם כ"קידמה כלכלית". זה מפסיק להיות מספק, בעיקר כי גם זה נתון לגחמות של הכובש - ברצותו יטיל סגרים וברצותו יפתח כתרים. עבור יותר ויותר אנשים החיים בשטחים, כולל אנשים שבדרך-כלל היו נורמטיבים, התחושה היא תחושת מחנק, תחושה של היעדר אופק לחיים מלאים וטובים יותר. וכפי שרואים באופן הברור ביותר - יותר ויותר פיגועים של יחידים ושל קבוצות שהתארגנו אד-הוק, לא במסגרת ארגונים, מציפים לא רק את השטחים, אלא זולגים גם למדינת ישראל גופא.

ואז באים חכמי הקואליציה ומטילים פצצה חדשה - מה שהם קוראים לו רפורמה. לענייננו לא ממש חשוב מדוע הם עושים את זה. מה שחשוב הוא קוצר הראות שלהם והמחיר שהם ומכנים להשית על כל העם: פירוק הלכידות החברתית; הבאת מחצית מהעם לידי תחושה שהמדינה כפי שהכירו אותה כל חייהם משתנה למשהו שנראה מאיים ומפחיד - עד כדי יציאה מסיבית לרחובות להפגין ועד להימנעות ממה שהיה לחם חוקם של רבים: התנדבות לשירות העם במילואים. וכאשר זה מתחזק על-ידי קריאות מתלהמות של המנהיגים ששולחות לעזאזל את אלה שנושאים את המדינה על כתפיהם וכאשר תומכיהם מלבים את השנאה ומרחיבים את מעגל השטנה וההתלהמות - אולי עד סיפה של מלחמת אזרחים, זה המקום שבו החיזבאללה, החמאס, הג'יהאד האיסלאמי, אירן ושאר חובבי ציון שכמותם מחככים את ידיהם בהנאה ומסתכלים בהנאה איך ממשלת ישראל מחסלת את המדינה.

במצב שכזה, מסתבר, נראה שההרתעה הולכת וגוועת - ולא נותר אלא לקוות שאיכשהו ממשלת ישראל תתעשת והיא לא תמות.

הכותב הינו מנהל אקדמי ומדען ראשי, המרכז האירופי למחקר ומימון.
תאריך:  17/07/2023   |   עודכן:  17/07/2023
זוהר בן אשר
+ההסתייגויות על צמצום עילת הסבירות יוצגו במשך 18 שעות
22:08 17/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת הודיע כי בהיעדר הסכמה יתקיים הדיון על פי האפשרות השנייה שהוצגה בידי היועצת המשפטית של הכנסת  ▪  ההצבעות על ההסתייגויות יתחילו לאחר סיום המליאה מחר
רוטמן. הסתייגויות מהותיות - לשעה האחרונה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+בר-דוד: פירקתם השיחות בבית הנשיא - אז רצו לחקיקה
20:19 17/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ההסתדרות הבהיר כי לא ישבית את המשק בגלל צמצום עילת הסבירות ומאשים את מפלגות האופוזיציה בפיצוץ השיחות בבית הנשיא  ▪  "קורא למפלגות לחזור לבית הנשיא, להמשיך ולהידבר ולהגיע להבנות. כבר כמעט הגעתם, אז למה פרשתם?"
בר-דוד. לא זוכר תקופה טעונה כזאת [צילום: דוברות ההסתדרות]
+לשכת רה"מ: ביידן הזמין את נתניהו
20:12 17/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן שב וקרא להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר על הרפורמה המשפטית, ונתניהו הבטיח שינסה לעשות זאת בפגרת הקיץ
"השיחה הייתה חמה" [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]
+השרה רגב למיארה: שיבוש תנועת הרכבות - עבירה פלילית
18:44 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפגינים מתכננים להרעיש ולהפגין בתחנות בניגוד לתקנות רכבת ישראל, ולעצור את תנועת הרכבות בניגוד לחוק - עבירה שדינה חודש מאסר  ▪  המארגנים טוענים שהמחאה חוקית, אך משדרים מסרים הפוכים
הפגנה בחודש מרס מול תחנת רכבת בת"א [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+סולברג נגד הישענות עליו בנוגע לסבירות
18:21 17/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שופט העליון מבהיר בעקבות הרצאתו בשנת 2020: לא חשבתי על תיקון בדרך של חקיקה אלא על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה  ▪  רוטמן טוען שהוא מיישם את הקו של סולברג
סולברג. נציג מובהק לקו השמרני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מסתמן: לא תהיה מחר שביתה במערכת הבריאות
17:38 17/07/23  |  עידן יוסף
מקור בכיר בהסתדרות הרפואית אומר כי מחר ככל הנראה לא תהיה שביתה במערכת הבריאות, אך אין זה משליך על המשך השבוע. כאמור טרם התקבלה החלטה סופית בנושא (כאן חדשות)
+הקואליציה הסירה 26 הצעות חוק כדי להקדים חידוש הדיון בוועדת החוקה
17:37 17/07/23  |  עידן יוסף
ועדת החוקה תחדש את דיון ההסתייגויות להצ"ח יסוד: השפיטה - עילת הסבירות, כ-10 דקות לאחר סיום ישיבת מליאת הכנסת. מאחר שסדר-היום עמוס, והדיון היה צפוי להתקיים באישון לילה או בבוקר, הוחלט בקואליציה להסיר 26 הצעות חוק מסדר היום באופן שהדיון יוקדם משמעותית.
+המשטרה השעתה מתנדבים שאיימו להפסיק להתנדב
16:36 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כמה מהחותמים על העצומה של קציני המתנדבים נגד הרפורמה עודכנו על המהלך  ▪  170 מתנדבים חתמו על העצומה  ▪  כ-170 לוחמי מילואים ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה חתמו על עצומה נגד הרפורמה
התבטאות פוליטית אסורה [צילום: דוברות המשטרה]
+דיווח: ביידן ישוחח טלפונית עם נתניהו
15:58 17/07/23  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לשוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימי נתניהו בשיחה שעיקרה יהיה החקיקה המשפטית (וואלה).
+הליכוד: מעריכים התייצבות של שלושת הרמטכ"לים לשעבר נגד הסרבנות
15:06 17/07/23  |  עידן יוסף
בליכוד מודיעים כי הם מעריכים את ההתייצבות של בני גנץ וגדי איזנקוט - ולפניהם של גבי אשכנזי, שלושה רמטכ״לים לשעבר, נגד הסרבנות שמאיימת על ביטחונם של כל אזרחי ישראל.
+אחד בראשון
14:46 17/07/23  |  בנימין הלוי   |   לרשימה המלאה
תגובה למאמרו של איתמר לוין - שישה בשישי  ▪  משפטנים רבים טוענים שאכן בתי המשפט ומערכת המשפט מתערבים בתחומים לא להם, ולא משיקולים ענייניים
סיבות עלומות [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
+רוטמן: "אין לאופוזיציה שום נכונות לפשרה"
13:48 17/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האופוזיציה הגישה 27,500 הסתייגויות נגד ביטול עילת הסבירות  ▪  יועמ"שית הכנסת: גובל בשימוש בעייתי במוסד ההסתייגויות כדי לעכב ואף לעצור הליך חקיקה  ▪  הדיון מתעכב בשל רצונו של היו"ר רוטמן להגיע להבנות עם האופוזיציה על צמצום ההסתייגות
רוטמן. מספר תקדימי של הסתייגויות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חיות: רואה בחומרה רבה אי-בחירת שופטים
12:46 17/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תוקפת את סירובו של לוין לכנס את הוועדה  ▪  נבחנת האפשרות לשינוי חקיקה להארכה קצרה בכהונתו של שהם כנציב התלונות על שופטים
לוין וחיות. לא מוכן לכנס את הוועדה [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+האש הזרה המתפשטת
11:42 17/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הם מרשים לעצמם לפגוע במדינת ישראל פגיעה אסטרטגית מבלי שיוקעו אל עמוד הקלון, מבלי שהבושה והכלימה יכסו פניהם  ▪  יש להם שיטה, לדמוקרטים בעיני עצמם, שיטה של דיכוי, אילוף ובעיקר סתימת פיות והשתקה
יש להם שיטה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מפגינים חסמו את כביש 4 סמוך למחלף גן שמואל; כוח משטרה פינה אותם
11:32 17/07/23  |  מירב ארד
מספר מוחים שניסו לחסום את התנועה בכביש 4 לכיוון צפון סמוך למחלף גבעת שמואל. כוח משטרה שהגיע למקום פינה את המוחים. מוחה אחת נעצרה בגין הפרת הסדר במקום והועברה לחקירה.
+ארנון בר דוד - מנהיג או משת"פ
10:46 17/07/23  |  אילן שיינפלד   |   לרשימה המלאה
אם אתה בונה על הסכמי שכר טובים עם משטר המרוקן את קופת האוצר לטובת המגזר הלא יצרני בישראל, אתה פושע או עיוור  ▪  פושע, מפני שבזה אתה נותן את ידך למשטר, המקדם את ההפך ממה ששאפת אליו כל ימיך  ▪  עיוור, מפני שאתה שם את מעמדם, קיומם וכוחם של עובדי ישראל על קרן הצבי
בן-דוד. סוף פסוק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+חולדאי: החלטנו לקרוא לצומת קפלן-בגין כיכר הדמוקרטיה
10:40 17/07/23  |  מירב ארד
ראש העיר של תל אביב, רון חולדאי הודיע (יום ב') כי החליט לקרוא לצומת קפלן-בגין - כיכר הדמוקרטיה!." יש שתי סיבות שבגללן החלטנו לקרוא לצומת קפלן-בגין כיכר הדמוקרטיה. הראשונה היא כי בשנתה ה-75 של מדינת ישראל התברר, בניגוד גמור לכל מה שחשבנו, שהדמוקרטיה שלה אינה מובנת מאליה. ואנחנו פה כדי להזכיר. שוב ושוב, שאין לישראל זכות קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון - בלי דמוקרטיה", צייץ חולדאי והוסיף: "הסיבה השנייה היא כי בצומת קפלן-בגין, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות - להיאבק יחד על ערכים משותפים. אנחנו מקווים שגם בעתיד, שנים אחרי שהאיום על הדמוקרטיה שלנו ייעלם, תהיה במדינת ישראל תזכורת פיזית, ממשית, לתקופה שבה מאות אלפי אנשים ונשים נלחמו ביחד - בנחישות, בעקביות ובאנושיות - על ערכי מגילת העצמאות שעומדים בבסיס החברה שבה אנחנו רוצים לחיות ובה אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחיו: על סולידריות. על חירות ושוויון. על הדמוקרטיה".
+לפיד: הממשלה התחילה תהליך שבסופו נהיה הונגריה
10:29 17/07/23  |  מירב ארד
ח"כ יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה התייחס בראיון לכאן רשת ב' למחאת חיילי המילואים: "אני נגד סרבנות - אבל אנשים לא רוצים לסרב. הם אומרים - לא נשרת במדינה לא דמוקרטית. הממשלה התחילה תהליך שבסופו נהיה הונגריה"
+"הרפורמה הסופית" של איציק זרקא מן הליכוד
09:55 17/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
אל ששת המיליונים בגאיי ההריגה לצרף את מיליוני המוחים נגד ממשלת החורבן  ▪  זאת לא אמירה שצמחה על שדה בור, וזרקא הוא לא עשב שוטה או קוץ בערוגת שושנים

גלנט. צביעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הוגשו 27,676 הסתייגויות להצעת צמצום עילת הסבירות
09:34 17/07/23  |  איציק וולף
חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה הגישו לוועדת החוקה 27,676 הסתייגויות להצעת חוק יסוד: השפיטה- עילת הסבירות. מדובר במספר שיא של הסתייגויות שהוגשו להצעת חוק. בשעה 11:00 יתחיל הדיון בוועדת החוקה להנמקת ההסתייגויות וההצבעות. ראש האופוזיציה ח"כ לפיד צייץ: "הגשנו עכשיו 27,676 הסתייגויות של האופוזיציה לביטול עילת הסבירות. אני מוסיף עוד אחת: אנחנו לא נסכים לחיות בדיקטטורה."
+סגן מפקד 8200 לשעבר: משהה התנדבות למילואים
07:45 17/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אל"ם במילואים כ' חשף בפני חבריו ליחידה המתנגדים לרפורמה המשפטית כי הוא הקצין הבכיר לשעבר שעליו דיווח הניו-יורק טיימס כי הודיע על השהיית ההתנדבות למילואים בשל קידום הרפורמה המשפטית  ▪  "הידיים רעדו, אבל זה הזמן לעשות מעשה"
"צעד ראשון בדרך להפיכה משפטית" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+אירועים בימינו והקשר לפרשת דברים ולהפטרת השבוע (ב')
06:41 17/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לראש הממשלה במדינת ישראל בשנת 2023, המבזה את מערכת המשפט, מבזה בפרהסיה את המערכת של הייעוץ המשפטי לממשלה, זו המערכת שהעזה להגיש נגדו כתבי אישום - לראש ממשלה זה ולחבר מרעיו - אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ
שבת "דברים" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יו"ר ההסתדרות: "עלי איש לא מאיים, ואיני נתון לסחיטה"
01:26 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארנון בר-דוד הכחיש את הדברים שיוחסו להראל ויזל לפיהם השר סמוטריץ' איים עליו כדי שלא יצטרף למחאה נגד הרפורמה  ▪  פורום בעלי העסקים הודיע כי יפעיל לחץ על ראש הממשלה כדי לעצור את החקיקה  ▪  אורי לוין, מנכ"ל תדהר: "יכולה להיות קריאה להידברות. גם עם ערפאת דיברנו"
ארנון בר-דוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כנראה שהיכולת להרתיע נגמרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
17/07/23 15:11
2
מתחזה לדוקטור
20/07/23 08:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
סגן מפקד יחידת המודיעין המובחרת 8200, אל"ם במילואים כ', הוא הקצין הבכיר מן היחידה שהודיע למפקד הנוכחי שלה על השהיית התנדבותו למילואים כצעד מחאה והתנגדות להמשך חקיקת צמצום עילת הסבירות והרפורמה המשפטית.
17/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי ארבעים שנות נדודים במדבר ניצב משה בפני עם ישראל בעבר הירדן. ניכר, שמשה הֶעָיֵף מצהיר בפני עמו כי, "לֹא אוּכַל לְבַדִּי שְׁאֵת אֶתְכֶם" (דברים א' 9). משה מדגיש בהמשך נאומו טרם כניסת העם לארצו - כי היה לו קשה לשאת לבד "טָרְחֲכֶם, וּמַשַּּאֲכֶם וְרִיבְכֶם" (פר' א' פס' 12). מעתה ואילך חובה על העם הבא בשערי הארץ הנכספת להקפיד על השתתת דפוסי חיים, הנאמנים לציווי ערכי הצדק והמוסר. על העם להמשיך את פועלו של משה, שהחל בכינון מערכות שלטון המאופיינות ב-"וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק בֵּין-אִישׁ וּבֵין-אָחִיו וּבֵין גֵּרוֹ" (פר' א' פס' 16). חובה להתייחס לַגֵּר הַגָּר בארץ הזו כאל האזרח. מצער אותי, שהעובדות במציאות חיינו במדינת ישראל מצביעות על כישלון במבחן היחס שלנו כלפי הַגֵּר. לצערי, אנו עדים לעוצמת פער בין היחס לַגֵּר, כפי שעולה מהדרישה התורנית ובין כל מגזרי חיינו כאן ועכשיו.
יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיב לדברים שפורסמו בשמו של הראל ויזל, בעלי רשת פוקס, ואמור כי לא שוחח עימו מאז חודש מרס.
17/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אין צורך לומר שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה לגזור על עצמה עמידה ברף מספרי כלשהו של שימוש בכלים לפיזור הפגנות, של מעצרים, של כתבי אישום וכדומה. הנחה אפריורית כי על מערכת אכיפת החוק לעמוד 'במכסות' היא שתוביל לפגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק". כך אומרת (16.7.23) המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אביטל סומפולינסקי.
16/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט קיים (יום א', 16.7.23) דיון בקריה עם הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, ועם בכירי צה"ל לדיון עידכון על המחאה במערך המילואים בצבא סביב המחאות מצד מתנגדי הממשלה.
16/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il