|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
נתניהו. חומק מלהשיב [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

ביבי וזיבלי, הערה והארה

בנימין נתניהו והחנפים שלו חומקים מלהשיב לשאלה ישירה: האם יכבדו את פסיקת בג"ץ בעניין עילת הסבירות גם אם תהיה מנוגדת לחוק שהעבירו בכנסת?
02/08/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הפיסקה הראשונה נכתבה לאחר סיום הפוסט בשעה 16:23:

מ ז ע ז ע. קראתי זה עתה את מכתב ראשי האוניברסיטאות והאקדמאים הבכירים אל ראש הממשלה בנימין נתניהו (הוא מוזכר להלן גם בטקסט המקורי של הפוסט אך לפי ynet ועתה קראתיו במלואו). פעמים רבות הזהרתי שביבי מוביל לנתק בין המדע הישראלי לבין המדע בעולם. הפעם באים הדברים לא מפי אזרח-עיתונאי אלא מפי השמנה וסלטה של האקדמיה הישראלית. אני חוזר: מ ז ע ז ע!

  • בנימין נתניהו והחנפים שלו חומקים מלהשיב לשאלה ישירה: האם יכבדו את פסיקת בג"ץ בעניין עילת הסבירות גם אם תהיה מנוגדת לחוק שהעבירו בכנסת? והם מגיבים בתוקפנות כלפי בית המשפט העליון להרתיע את היושבים בדין מפני פסילת החוק. אילו היו ביבי ויריב לוין וצאן מרעיתם אנשים הגונים היו אומרים כך:

בג"ץ אינו צריך להתערב בנושא; עתה, משהוא מתערב, אנו מצפים כי יקבל החלטה הדוחה את העתירות של ד"ר אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון ואחרים; ואם למרות האמור לעיל בג"ץ יפסול את החוק אנו נכבד את הכרעתו, אך מיד לאחר מכן נפתח בהליך חקיקה מעודכן להחזיר את ביטול עילת הסבירות אל מקומו הראוי במערכת המשפט.

הם אינם עושים את המזער, המינימום הזה "ועולם כמנהגו נוהג". התקשורת מניחה להם לחיות עם עזות המצח ואינה יורדת לחייהם הפוליטיים.

אך גם תנועת המחאה מעוררת תהייה. הצעתי כאן כמה וכמה פעמים להודיע כי הממשלה הופכת לבלתי חוקית ברגע בו היא מודיעה בשתיקה רועמת בראש חוצות כי אינה מחויבת לבג"ץ. כך, יש להודיע בארץ ובעולם כי הממשלה הזאת אינה חוקית עוד, ולמרות שלא נרים יד אלימה להפילה - יש לחתור לכך בהפגנות ובגיוס סיוע בינלאומי (ראו עתה מכתב ראשי האקדמיה על הסכנה הנשקפת לעתיד המדע בארץ, ב-ynet.) אך בראשית צריכה המחאה להכריז כי הממשלה איבדה לא רק את הלגיטימיות שלה אלא בראש ובראשונה את מעמדה החוקי.

שקמה ברסלר, דן חלוץ, ד"ר אליעד שרגא, אודי אורי, אורלי בר-לב אייכם? (משה (בוגי) יעלון בצמרת המחאה משתמש במונח שהממשלה איבדה מחוקיותה).

  • ד"ר ציון זיבלי מ"שיבא" נטש את משמרתו וירד מהארץ עם משפחתו כי הממשלה רעה. כל מילה אמת. אבל מי שיורד עתה מהארץ (לדעתי בכלל, אבל בוודאי לעת הזו) הוא עריק ומשתמט וראוי לכל גנאי. מתנהלת מערכה. יש קרב היסטורי. צריך כל קול וכל אזרחית ואזרח, אבל מה עושה הנירוכירורג? מפונק שכמותו, קם ונמלט. במעשהו האנטי מוסרי הוא מחליש את שורותינו. מעודד בפומביותו אחרים ללכת בעקבותיו.

באוקיינוס המוסר והחוכמה היהודי, זה שמאיר את הדרך, ולא הממסד החרדי העבש והגוזל והמנצל והמשתמט, מצויה הערה שהיא גם הארה: "בזמן שהציבור שרוי בצער אל יאמר אדם: 'אלך לביתי ואוכל ואשתה, ושלום עלייך נפשי'", אבל הדוקטור לא נהג כך.

ישראל היהודית והדמוקרטית מעולם לא עיכבה אדם מלצאת ולשוב, וכך היא נוהגת כראוי גם עתה. אבל היציאה הזאת, ובוודאי לעת הזו, היא חרפה לעריק וצער לנו, שלמרות זאת בשובו נקבלו בזרועות פתוחות, והרי "ישראל עריבים זה לזה".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  02/08/2023   |   עודכן:  02/08/2023
דן מרגלית
+המשטרה חסמה את רחוב קפלן לצורך הפגנה
21:22 02/08/23  |  עידן יוסף
בעקבות הפגנה נגד הממשלה, שבה משתתפים כמה שרי משפטים לשעבר, המשטרה חסמה את רחוב קפלן לכיוון מחלף השלום בצורה הרמטית. בהפגנה נוכחים אלפים מעטים.
+הממשלה שוקלת בקשה לפסילת חיות בתיק הסבירות
20:53 02/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנימוק של הממשלה למהלך המסתמן נגד נשיאת העליון הוא חוות דעת חריפה שהגישה חיות נגד החוק, בה טענה כי מדובר בשינוי מסוכן - כך ע"פ כאן חדשות  ▪  יועמ"ש הכנסת מבג"ץ לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר על חוק הנבצרות, אם יהיה בכך צורך
חיות. תעמוד בראש ההרכב? [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+נעצר מפגין שניסה לחסום את שיירת השר
18:43 02/08/23  |  עידן יוסף
מפגין נעצר בחשד שניסה לחסום את תנועת שיירת כלי הרכב של השר בן-גביר סמוך למטה המשטרה בתל אביב.
+העבודה לבג"ץ: חשש לטוהר הבחירות בלא עילת הסבירות
18:03 02/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסיעה טוענת ששר הפנים יוכל להתקין תקנות שייטיבו עם מפלגתו ויפגעו באחרות  ▪  מתריעה גם מפני אובדן חזקת תקינות המעשה המינהלי
שחל. עתר לצד הסיעה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+שוטים שימושיים
09:36 02/08/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - קרנפים, מה קרה?!  ▪  קולות מלחמה, כדאי לזכור, קריסה ועיוורון וטיפשות תהומית
מלשינים [צילום: הוועדה לאנרגיה אטומית]
+54 מתנדבים ביקשו להקפיא את התנדבותם במשטרה
09:32 02/08/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
10 מתנדבים נוספים הוצאו משורות המשטרה לאחר "שהתבטאו פוליטית ואף עשו שימוש בהתנדבותם לטובת פעילות זו"  ▪  על-פי דיווח בחדשות 12, המתנדבים שמפגינים שיגרו מכתב ליועמ"ש המשטרה בבקשה שלא ידיחו אותם
[צילום: איציק וולף]
+בן-גביר: "תמיד היו סעיפים של רעש, גם בימים שלי כמפגין"
08:54 02/08/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בראיון לכאן רשת ב' על הוספת סעיף הרעש שיאפשר למשטרה לפעול נגד מפגינים: "תמיד היו סעיפים של רעש, גם בימים שלי כמפגין. יש חוקים, יש כללים, ויש כאלה שלא מכבדים את החוקים. תאר לעצמך שאתה שכן של איזה שהוא שר. יש שיקול דעת לשוטרים"
+המשבר מחריף - שופטי העליון מגויסים למערכה
08:45 02/08/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
משבר שלישי מסתמן כאשר התברר כי השר יריב לוין מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים  ▪  קיימת עתירה גם בנושא זה  ▪  העתירה הוגשה על-ידי התנועה לאיכות השלטון וגם על-ידי 'יש עתיד', ומי לידינו יתקע כי הדבר לא בוצע על-פי הזמנת העליון והיועמ"ש
"כסף קטן" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ואולי די?
08:43 02/08/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
עולה סימן שאלה גדול: עד מתי? דומה כי גם מארגני ההפגנות שואלים: להפגין? עד מתי? כבר חלף זמן רב מאז התחלפה לה העילה המקורית להפגנות: זוכרים? השינויים המוצעים במערכת המשפטית רק מונחים לרגלינו כתשתית יציבה. במקומה צצה לה, עד מהרה, עילה חלופית שיש לתמוך בה, כפי גרסת המפגינים: הדחתו של ראש הממשלה נתניהו למרות שבחירתו נעשתה בהצבעה חוקית לכנסת
עילה חלופית להפגנות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"השופט העליון אהרן ברק הזיק לישראל"
08:03 02/08/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק רביעית עם הפרופ' למדע המדינה, אבי דיסקין, על השופט העליון ומחולל ההפיכה המשפטית, אהרן ברק: "לא היה יהודי שהזיק למדינת ישראל יותר מאהרן ברק!"

אהרן ברק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+לאסוף את דמעות התנין
07:47 02/08/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
עצוב היה לחזות בנאומי: "החלמה ובריאות טובה" להם "זכה" ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שאושפז בשל בעיית בריאות ממבקשי רעתו המייחלים לסילוקו בבושת פנים מהחיים הציבורים לבוש סרבל כתום לאחרי סורג ובריח
נתניהו. מאחלים לו בריאות [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+החלטות של ממשלה הכי לא סבירה
07:44 02/08/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
צר לי מאד, שדווקא מפלגה ערכית, שאנשיה הם אנשי תורה וארון הספרים היהודי הוא המצפן בחייהם, הולכת שולל אחרי הנהגתו של אריה דרעי
דרעי. אסיר לשעבר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי וזיבלי, הערה והארה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
2/08/23 18:38
2
אורח
9/08/23 22:47
3
אורח
9/08/23 22:53
4
Q
11/08/23 04:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - קרנפים, מה קרה?! קולות מלחמה, כדאי לזכור, קריסה ועיוורון וטיפשות תהומית
54 מתנדבים ביקשו להקפיא את התנדבותם במשטרה מאז המחאה נגד המהפכה המשפטית, כך נמסר מדוברות המשטרה. בנוסף, 10 מתנדבים נוספים הוצאו משורות המשטרה לאחר "שהתבטאו פוליטית ואף עשו שימוש בהתנדבותם לטובת פעילות זו".
02/08/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
השבוע הנוכחי עמד שוב בסימן המשבר המחריף והמתעצם בין המערכת המשפטית לבין זו הנבחרת קרי הכנסת והממשלה. ביום שלישי האחרון נתבשרנו כי הנשיאה אסתר חיות החליטה בלדיון האמור לעסוק בהצעת החוק לביטול עילת הסבירות, על מותב יוצא דופן בהרכבו ובגודלו. מותב זה ימנה 15 שופטים (קרי כל שופטי העליון), לא פחות.
02/08/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
ואולי הגיעה שעת סיכום א, האם כבר הגיעה השעה לחיבור המאזן ולשאול: אז מי ניצח, המחייבים או השוללים? סימני השאלה האלה מיועדים לכל משתתפי ההפגנות נגד השינויים במערכת המשפטית. אלה שינויים אשר בגינם יצאו המונים לנתיבי אילון, ל'קפלן-תל אביב', או ל'קפלן' בלב קריית הממשלה בירושלים. אין ספק: ההפגנות לא היו לשווא, יאמרו משתתפיהם בסיפוק. אם לשפוט על-פי סקרי דעת הקהל, חל פיחות במעמדו הציבורי של נתניהו. ההפגנות יצרו סדקים בגוש המאוחד, המגובש, גוש ימין-חרדים-מרכז. ייתכן שגוש זה עוד יוסיף ויתחלק במידת נאמנותו לעילת ההפגנות: השינויים המוצעים במערכת המשפטית והפגיעה בממד האהדה לליכוד. זו עדיין מפלגת השלטון, אומנם בהפרש מצומק לצד הנסיקה בקולות של "המחנה הממלכתי" בראשות גנץ.
שיחת עומק רביעית עם הפרופ' למדע המדינה, אבי דיסקין, על השופט העליון ומחולל ההפיכה המשפטית, אהרן ברק: "לא היה יהודי שהזיק למדינת ישראל יותר מאהרן ברק!". שוחחנו בין היתר גם על תפקודו של אהרן ברק כיועץ משפטי של ממשלת יצחק רבין בקדנציה הראשונה, בפרשת חשבון הבנק של אשתו לאה בארה"ב, בניגוד לחוק, ובו כספים שרבין הרוויח מהרצאות בארה"ב כשהיה שגריר בארה"ב וברק לא העמידו לדין. בין פרופ' דיסקין לביני התגלעו בפרשה זאת חילוקי דעות.
02/08/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il