|   15:07:40
  זוהר בן-אשר  
מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
[צילום: עמית שאבי, פול]

ממשלת החטאים

לכל ממשלה בעולם יש - או היו - חטאים. הדבר נכון גם לכל ממשלות ישראל לדורותיהן. אבל מעולם לא הייתה ממשלה בישראל שחטאיה רבים כל כך ואשר השלכותיהם חמורים כל כך
10/08/2023  |   זוהר בן-אשר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

ממשלת ישראל ה-37, זו שהושבעה ב-29 בדצמבר 2022, נולדה בחטא כבד במיוחד: מסירת כל נכסי האומה לקומץ פרחחים אנטי ציוניים וחסרי כל עכבות שהם. ההסכמים הגועליציוניים שאותם הינדס יריב לוין בשמו ובברכתו של הנאשם בפלילים נתניהו, הותירו אפילו את נאמניו ה"מכורים" ביותר המומים וכועסים. לא רק מחמת התקציבים האבסורדים שניתנו לפורעי החוק של בן-גביר וסמוטריץ' ושאר מרעיהם מהאנטי-ציונות הדתית; וגם לא רק מחמת התפקידים שהנאשם נתניהו נתן להם, תוך הפקדת הביטחון הלאומי והאישי של אזרחי ישראל ואפילו לא רק מחמת הלהט שהנאשם נתניהו, יד-ימינו והמוציא ומביא שלו לוין ושאר הארחי-פרחי של שותפיהם הגועליציוניים שבו הם מחסלים כל הישג כלכלי ולמעשה את עתידה של מדינת ישראל, שהייתה לפלא, כמוקד של חדשנות ויציבות עד לבואם של המהרסים הללו.

ואם לא די באלה, הרי שגם החרדים שאיבדו כל רסן ובושה ביקשו וקיבלו יותר מאשר ליטרת בשר - לצד רשיון של קבע לסירוב והשתמטות מכל חובה צבאית ואזרחית ושירות למדינה שממנה הם רק לוקים ללא כל בושה, אפילו למראית עין. ומעבר לכך, ממשלת החטאים האולטימטיבית הזאת הצליחה לייצר את השבר הגדול ביותר שהעם היושב בציון ידע או חווה, עד כדי כך שהנאשם נתניהו וחבר מרעיו אף נטלו ממנו את הסיכוי להיות עם חופשי בארצנו.

עתה הותיר הנאשם בפלילים נתניהו, המוכן להקריב הכל - כולל המדינה ואזרחיה - יד חופשית לבריוניו עד שעכשיו זה כבר לא חש שמא זה יקרה - זה קורה כאן ועכשיו! התיקון שמחסל את עילת הסבירות היה לעובדה וגם זה קרה בדרך שמתאפיינת בגסות ובריונות, עד שהאופוזיציה, בצדק, נאלצה להיעדר מההצבעה בכנסת, על-מנת להראות לעולם כי לא היה כאן אלא מחטף בלתי לגיטימי בעליל למרות שנחזה להליך רשמי וחוקי. וסדרת הצעות החוק המטורפות שבאה בעקבות העברת התיקון הזה רק ממחישה ביתר שאת את הטירוף של ממשלת ישראל.

אנשי הגועליציה נחלקים באמירותיהם לגבי המרכזיות והחשיבות של חיסול עילת הסבירות. חלקם טוענים שזה עניין פעוט וחסר ערך שלא צריך לעשות ממנו ובגינו עניין. אבל אם זה כך, מדוע להתעקש על עניין פעוט שכזה כאשר המוני האזרחים - ולפי הסקרים, כנראה רוב גדול - מוחים כנגדו שבוע אחרי שבוע, כאשר הלכידות בצבא - ואיתה המוכנות של הצבא - הולכת מדחי אל דחי? וכאשר העולם מתנער מהמעשים הללו עד כדי סירובם של נשיא ארה"ב וראשי מדינה נוספים מכל רחבי הגלובוס אפילו להיפגש עם ראש הממשלה? חברים אחרים בגועליציה מודים כי אין זה עניין פעול כל ועיקר וכי למעשה מדובר בעניין חשוב ועקרוני המהווה מבוא להרס המוחלט של המערכת המשפטית.
כך או אחרת, מכירת החיסול של מדינת ישראל ושל האופק הליברלי והישגים רבים בכלכלה ואפילו בחברה - זו נמשכת ביד רמה.

זה לא רק בריחת הכספים והתערערות הכלכלה; זה גם לא רק הסחף ההולך ומתגבר בצבא, בעיקר בכוחות החוד שלו. וזה אפילו לא רק היחלשות האוניברסיטאות והמחקר המדעי. אנחנו עדים לבריחת מוחות, לבריחת רופאים ואחיות ולקריסה הולכת וקרבה של מערכת הבריאות; לגידול הבלתי-נתפס של הפשע ברחובות, עם דגש על הרחוב הערבי ולהגברת הניכור והנתק בין קבוצות שונות באוכלוסייה. אנחנו חווים אימפוטנציה הולכת ומעמיקה ביכולתה של הממשלה לתפקד ולפעול, במינויים הבלתי סבירים בעליל של שרים בממשלה, המשרשרים מינויים בלתי-ראויים במשרדים וניסיונות להפעיל מדיניות שבמקרה הטוב היא הזוייה ובמקרה היותר נפוץ כושלת ואף נגועה בשחיתות - והשרים סמוטריץ' (הן באוצר, בן בביטחון), בן-גביר, אמסלם, קרעי, גולן, אליהו הם רק דוגמית לכך). אנחנו רואים ניסיונות חוזרים ונשנים לייצר מציאות שבה קבוצה הולכת וגדלה המאופיינת בטפילות כלכלית וחברתית מקבלת הטבות על-חשבון הולכת וקטנה של משלמי מיסים יצרניים.

ואנחנו רואים איך קבוצת בריונים הגרים מחוץ לשטחה של מדינת ישראל - המתנחבלים - מטריפים את הצבא שמנסה, למרות התנהגותם, לשמור עליהם כשהם ממשיכים לסחוט מקופת המדינה הטבות שלא ניתנו לא רק לישראלים אחרים הדרים מחוץ לשטחי מדינת ישראל, אלא לישראלים הגרים, עובדים ומשרתים בתוך מדינת ישראל הריבונית. ויש לזכור: גם לפי הסמוטריצ'ים האמסלמים והבן-גבירים, יצהר ושאר מוקדי הטרור היהודי אינם חלק ממדינת ישראל. הם רוצים לספח את השטחים הכבושים הללו ולהחיל עליהם ריבונות ישראלית - ואגב כך להפוך את ישראל למדינת אפרטהייד דו-לאומית. והכן, עצם הרצון הזה שלהם מלמד שאפילו לשיטתם השטחים אינם מדינת ישראל.

ואם זה אכן כך - מדוע מי שיושב בשטחים הללו שאינם מדינת ישראל רשאי להצביע בבחירות בישראל ולקבל הטבות פיננסיות ממדינת ישראל בעוד שישראלים אחרים היושבים, למשל, בניו-יורק, אינם זכאים לכך? אולי הגיע הזמן להגיש בג"ץ שיורה להפסיק את האפליה הזאת לטובת המתנחבלים בשטחים?

חטאי הממשלה הזרת חמורים ורבים. במקום להכות על חטא וללכת הביתה בבושה, ראשה וחבריה נאחזים בכל כוחם בשלטון תוך שהם מנסים להמשיך ולהרוס את כל אשר בנו כאן משך דורות חלוצים ושאר אנשים ישריי-דרך. ומחמת טיפשות, בורות, אטימות או כל אלה גם יחד, ממשלת החטאים של הנאשם נתניהו וביריוניו הצליחו להמאיס את ממשלתם על רבים וטובים, כנראה הרבה יותר ממחצית העם וכולל גם חלק ניכר ממי שהצביעו לגועליציה הנוכחית. הם הצליחו לגרום להמונים לצאת לרחובות בהפגנות ענק שכמותן לא נראו בארץ מעולם וברציפות, לעיתים פעמיים בשבוע ואף יותר ולמשך למעלה מחצי שנה . מה שאותם המונים דורשים הוא שממשלת הזדון תחדל ממעשיה הרעים ושתלך הביתה לפני שהיא מצליחה להשלים את הרס המדינה הטוטאלי.

בנוסף לשאר חטאיה, ממשלת הזדון הזאת מנסה גם לרמוס את זכות המחאה וליילל שהעם מנסה שלא להכיר בתוצאות הבחירות האחרונות - טענה שאיננה רק שקרית אלא עומדת בסתירה לעצם המחאה הפונה לממשלה שהוקמה כדין אך בגדה בעמה ועתה היא פועלת כנגדו. שהרי אין חולק על כך שהבחירות היו אלה שהביאו לתוצאה העגומה הזאת שאותה אנו חווים מראשית השנה. אבל גם אין חולק על כך שמשעה שממשלה המנסה בכל כוחה ובכל דרך להרוס את התשתית והאושיות עליהן בנוייה המדינה ולפגוע כך באזרחיה ובזכויות היסוד שלהם, זכותם - בעצם, חובתם - של האזרחים לנסות ולהעביר את הממשלה הרעה והמזיקה הזאת מן העולם. ועליהם לעשות כן בכל הכלים האפשריים העומדים לרשותם.

הפגנות, שיתוק או הפרעה לפילות שגרתית - לרבות חסימת כבישים, מחאות, מרי אזרחי, הימנעות מכל מה שאינו חובה, קריאות לעזרה ובקשות לסיוע מבני ברית, שביתות, לרבות שביתה כללית, החרמת נציגי הממשלה ונבחרי הגועליציה - כל אלה הם צעדים לגיטימיים וכלים נאותים . לעומת זאת, שיסוי המשטרה במפגינים תוך הפעלת אמצעים פוגעניים על-ידה לצורך פיזור הפגנות אינו צעד לגיטימי. יתרה מכך, במקרי קיצון, כאשר האזרחים חשים כי הממשלה גונבת להם את המדינה ונותנת אותה במתנה למופקרים ולטפילום העלולים לעורר בעיות ברמה הבינלאומית או להביא את הכלכלה לקריסה מוחלטת אפשר, בעצם חובה, להעמיק את המרי, להשבית כליל את המדינה, לחולל מרד מיסים ולבקש מבית המשפט כל עוד הוא עדיין יכול להושיע ולבקש עזרה מידידי האמת של המדינה והחברה.

ולבסוף, הערה אחרונה. נראה שלעת הזאת ברור ליותר ויותר אנשים שאחד השורשים העמוקים ביותר למצב הכאוטי שאיפשר בכלל ממשלה הזוייה שכזאת הוא העובדות (1) שלאחר 75 שנות קיום, אין עדיין למדינת ישראל חוקה המפרידה את הדת מהמדינה ומאפשר לדת לנהל את חייה בלא קשר למדינה ולאזרחים לחיות לפי בחירתם; ובנוסף (2) שלמדינת ישראל אין עדיין, לאחר 75 שנות קיום, גבולות ברורים - כאלה שיוכלו להיות גם מוסכמים. נראה שהמחאות ביותר מחצי-השנה האחרונה מתכנסות לדרוש גם, או בעיקר, תיקון של שתי עובדות אלה.

הכותב הינו מנהל אקדמי ומדען ראשי, המרכז האירופי למחקר ומימון.
תאריך:  10/08/2023   |   עודכן:  10/08/2023
זוהר בן אשר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת החטאים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
13/08/23 17:36
2
אחד שמבין
17/08/23 21:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר קראתי על הספר בטרם קראתי אותו הוא הוגדר כרומן קיץ. אמרתי לעצמי עכשיו קיץ, ועוד איזה קיץ חום, מתאים...
10/08/2023  |  עפר דרורי  |   יומני בלוגרים
בעקבות המתיחות בגבול הצפון והפרובוקציות של חיזבאללה על גדר הגבול, ביקר שר הביטחון יואב גלנט ב-8 באוגוסט בהר דוב ושיגר אזהרה לחיזבאללה וללבנון. "אני מזהיר את חיזבאללה ואת נסראללה לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר ושילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות - נחזיר את לבנון לעידן האבן", אמר גלנט.
הנאום שנשא לאחרונה שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בכנס רשות מקרקעי ישראל(רמ"י), בו הגן בלהט על רמ"י ואף מתח ביקורת על כך ש"היא מותקפת מכל עבר שלא בצדק", הזכיר לי את הביטוי השגור "לא לתת לחתול לשמור על השמנת".
09/08/2023  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
עברתי את "הגבורות" ואני מטפס-מדדה כבר במעלות הגבוהים של העשור התשיעי לחיי, כשחולשות הבשר והגוף מתישות אותי. לחולשות בשר וגוף מתלוות בעוצמה רבה חרדות ממה שעלולה לעולל חולשת הדעת. השלמתי עם רגלים כואבות המדדות ומסתייעות במקל הליכה, אך חולשת הדעת היא זו המטרידה אותי, כי נגדה לא יהיה מי שיסייע לי כמו שמקל ההליכה מסייע לחולשות הבשר והגוף במעלה המתיש של העשור התשיעי.
בחלוף השעות מתבהרים פרטים נוספים לגבי מתקפת הטילים הכפולה של רוסיה אתמול בערב על העיר פוקרובסק במזרח אוקראינה, 70 ק"מ צפונית מערבית לעיר דונצק, שנמצאת תחת כיבוש רוסי מאז 2014, ובערך 50 ק"מ מקו החזית. מספר ההרוגים טיפס לשמונה, ו-67 בני אדם נפצעו, חלקם קשה מאוד.
08/08/2023  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il