|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
לוין. לחסל את בית המשפט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המתווה החלופי לגיהינום המשפטי

מיארה-בהרב נתנה ללוין הזדמנות להגן על עמדתו בכספי האומה מפי הטוב בעורכי הדין שהיה מוכן להתייצב לצידו אלא שלוין אינו מתעניין בהגינותה של מיארה-בהרב, הוא רוצה לחסל את בית המשפט
04/09/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

במאמץ המחריד של הממשלה לשחוק את מערכת המשפט בדרך לדיקטטורה יש ליריב לוין טענות כלפי עמדת גלי מיארה-בהרב בסוגיית עילת הסבירות. הוא קיווה שהיועצת המשפטית תגן על הצעד הנורא של הממשלה גם בתחום זה. אך דעתה שהצעד הממשלתי אינו חוקי, ומה עליה לעשות? לגונן על מהלך שלדעת כל משפטני הפרקליטות הוא בלתי חוקי (ייתכן שהם טועים, אבל תפקידם להיות נאמנים להשקפתם המקצועית.)

בהקשר זה ראוי לבחון מתווה אחר. הריהו: אומנם הפרקליטות משוכנעת כי ביטול עילת הסבירות בלתי חוקי ומזיק מאוד לישראל, אבל היא ממלאה פיה מים, שותקת. כמו קרנפים רבים. לוין רוצה הגנה בעת הדיון בבג"ץ? מיאהרה-בהרב תעניק לו אותה. רק שברור כי בהופיעה (בעצמה או באמצעות שליח) בדיון המשפטי היא עושה שקר בנפשה. היא אינה מאמינה אף לא למילה אחת היוצאת מפיה להגנת לוין ומרעיו.

האם במקרה זה יוכל האדם הסביר לטעון כי לוין קיבל את ההגנה הראויה על עמדתו בדיון המתנהל לפני 15 שופטי העליון? בוודאי שלא. להפך, דווקא כאשר מיארה-בהרב מאפשרת לו לשכור עורך דין מהטובים בארץ על חשבון המדינה היא בעצם משחררת אותו מן הקושי שנציגו המשפטי חולק על עמדתו העיקרית והיסודית. אין דבר הגון מעמדה זו של היועצת המשפטית.ן

אביא דוגמאות ממי שאינם כבר בין החיים. תארו לכם שלוין היה שוכר כעורך דינו את יגאל ארנון, אמנון גולדנברג, יעקב וינרוט, אמנון זיכרוני, שלמה תוסיה כהן, שמואל תמיר, בתנאי שהנבחר מזדהה עם עמדתו. האם ייצוגו בפני בג"ץ היה משתבח או נחלש? בוודאי שמשתבח. עולה מדרגה. נקי מספקות וכאבי בטן.

מיארה-בהרב נתנה ללוין הזדמנות להגן על עמדתו בכספי האומה מפי הטוב בעורכי הדין שהיה מוכן להתייצב לצידו. מה הוגן מזה? אלא שלוין אינו מתעניין בהגינותה של מיארה-בהרב. הוא רוצה לחסל את בית המשפט. ליעד זה איש מגדולי עורכי הדין בעבר לא היה נותן את ידו.

ובהזדמנות זו: מי שפתח את הבקבוק לטובת הדיקטטורה והוציא משם את השד היה הפרופסור דניאל פרידמן. הוא ידע לפלפל נגד "זכות העמידה" ו"הג'ינג'י הזה אליעד שרגא" שמאט את הפעילות בחברה הישראלית על-ידי מבול של עתירות לבג"ץ.

מה שהחל כדיון כמעט עקרוני, ופרידמן החריף אותו נגד נשיאת העליון דורית ביניש שהדפה אותו כראוי, הפך למפלצת המשפטית של ימים אלה. אני תוהה אם יש לפרידמן הרהורי חרטה. קצת הרהורי חרטה. משהו. לא יודע.

פורסם בדף הפיסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/09/2023   |   עודכן:  04/09/2023
דן מרגלית
+השר בן-גביר: נתנגד לכניעה לאופוזיציה ככל שתעלה להצבעה
21:47 04/09/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, כינה הסכם פוטנציאלי שאולי יושג לאחר חידוש השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה בחסות בית הנשיא ואשר יכלול השארת הרכב הוועדה לבחירת שופטים כפי שהוא - 'כניעה לאופוזיציה'. "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה לאופוזיציה, ככל שתעלה להצבעה", כתב בחשבון שלו ברשת X.
+התנאי של לוין להקפאה של שנה וחצי: הסכמת האופוזיציה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
21:34 04/09/23  |  איציק וולף
גורם בכיר בקואליציה טען כי שר המשפטים, יריב לוין, יסכים להקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית למשך שנה וחצי בתנאי שהצדדים יגיעו להסכמה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. כך דיווחה העיתונאית טובה צימוקי.
+מפלגת הציונות הדתית: מחויבים לתיקון מערכת המשפט, כניעה למיעוט קיצוני אינה עומדת על הפרק
21:31 04/09/23  |  איציק וולף
בעקבות הודעת הנשיא הרצוג על חידוש המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה הביעו במפלגת הציונות הדתית התנגדות למגעים לקראת פשרה על הרפורמה המשפטית.

"אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק", טענו במפלגה.
+התחדשו המגעים בבית הנשיא בעניין הרפורמה
20:12 04/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא הרצוג הודיע כי הוא מקיים שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות  ▪  בשלב זה - טרם הושגו הסכמות
נשיא המדינה הרצוג. "ימשיך במאמציו" [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+בג"ץ דחה את הדיון על בחירת השופטים
19:18 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדיון יתקיים ב-19 בספטמבר במקום ב-7 בו, כדי לאפשר לממשלה וללוין להסדיר את הייצוג הנפרד ולהגיש את תגובותיהם לעתירות הדורשות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
ברון. בראש ההרכב [צילום: לע"מ]
+מרב מיכאלי: אין שום מגעים בין האופוזיציה לקואליציה
18:59 04/09/23  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "אין שום מגעים בין האופוזיציה לקואליציה. מהיום הראשון אמרנו שאסור לתת לקואליציה הזו שום לגיטימציה. ככל שמפלגה מסוימת באופוזיציה מקיימת מגעים עם נתניהו ושליחיו - היא עושה זאת על דעת עצמה בלבד.

"המגעים היחידים שצריכים להתקיים בימים אלו הם על הפלת הממשלה הרעה הזו. היא רעה לביטחון, רעה לכלכלה ורעה לדמוקרטיה".
+הנגבי: המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות של הרפורמה
18:42 04/09/23  |  עידן יוסף
ראש המל"ל צחי הנגבי אמר כי המחאה נגד ההפיכה המשטרית הייתה "הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות". בראיון שישודר הערב (ב') בערוץ 12 אמר הנגבי כי הוא הופתע מעוצמת התגובה לחקיקת ההפיכה, וציין: "שמחתי מאוד כשהבנתי שהתחזיות השחורות של המוחים, שהולכים לדיקטטורה, פשוט לא הולכות להתגשם".
+רוטמן: מתקרב היום שהיועמ"שית תדיח את הכנסת
18:27 04/09/23  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן בכינוס בתל אביב: "אני מקווה שהיום הזה גם קרוב שהיועמ"שית תודח מתפקידה. מתקרב היום שהיועמ"שית תדיח את הכנסת".

עוד אמר: "סתימת הפיות שמתנהלת בבריונות במדינת ישראל בחצי השנה האחרונה מתנהלת באוניברסיטאות, כנסים, בציבור, ותאמינו - גם בוועדות הכנסת".
+אין אמונה, יש ירידה
15:50 04/09/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
חלפה הבושה. נחלשה התודעה הלאומית. בשיחות רעים מתפארים, איש איש בדרכונו הזר, המונח במגרה לצד הדרכון הישראלי, שכבר אינו מעורר גאוות-יתר בקרב ציבור מסוים. ציבור שברובו נימנה עם המפגינים חסרי המנוח, ציבור שאחד האיומים שלו על החברה הישראלית הוא - בעזיבת הארץ
דרכון זר. סיבה לגאווה? [צילום: עאהד טאיה/פלאש 90]
+דיווח שר האוצר: מצב הכלכלה טוב - אבל פחות משהערכנו בהנחת התקציב
15:47 04/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ' בדיווח כלכלי לוועדת הכספים: הכלכלה הישראלית חזקה ועמידה גם ברקע המשבר הכלכלי העולמי ולמרות גורמי המחאה המנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון  ▪  הגורמים שעלולם להשפיע: התארכות משך התמתנות האינפלציה, סביבה ריאלית גבוהה והיחלשות השקל  ▪  "השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים"
סמוטריץ'. דיווח לגפני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיארה לבג"ץ: להורות ללוין לבחור שופטים
15:34 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומרת שלשון החוק מחייבת את שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, והימנעותו מכך מהווה פגיעה בעצמאות הרשות השופטת
מיארה ולוין. עמדות מנוגדות [צילום: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90]
+מפגין לשר וסרלאוף: "תתחפף מפה, סע לגרמניה"
15:05 04/09/23  |  עידן יוסף
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף השתתף (ב') בוועידת המידע והחדשנות של אשכול רשויות בית הכרם במכללה הטכנולוגית אורט בכרמיאל. במהלך ביקורו פריעו מפגיני המחאה נגד הממשלה לנאומו ואחד המפגינים התקרב לעברו וקרא: אדיוט, תתחפף מפה, סע לגרמניה".

למרות המחאות הקולניות השר נאם בוועידה ודיבר בין היתר על יצירת שיתופי פעולה ואיכות חיים לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, יהודים וערבים, צ'רקסים ודרוזים, כולל אלו שהפגינו נגדו שזה חלק מהדמוקרטיה, לדבריו.
+בן-גביר לאיסמן: "אתם שמים פס על הממשלה"
14:39 04/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרקליט המדינה מתח ביקורת על הגיבוי שנותן השר לשוטרים שנחקרים במח"ש  ▪  השר לביטחון לאומי: "ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל"
בן-גביר. ממררים את החיים לנבחרי ציבור [צילום: מנחם כהנא/פול AP]
+הממשלה ולוין ייוצגו בנפרד בנוגע לבחירת השופטים
11:48 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
צפויים לבקש דחייה של הדיון בעתירות נגד החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה, האמור להתקיים ביום חמישי הקרוב  ▪  ביקשו רשמית לדחות את הדיון על עילת הסבירות
לוין. מכתבים חריפים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איסמן נגד הגיבוי של בן-גביר לשוטרים
11:02 04/09/23  |     |   לרשימה המלאה
מבהיר: פרקליטות המדינה איננה פרקליטות הממשלה אלא הפרקליטות של כל אזרחי המדינה  ▪  יוצא במרומז נגד הטענות שבבסיס המחאה בעקבות דריסת רפאל אדנה
איסמן. שיקול דעת עצמאי [צילום: משרד המשפטים]
+שבתאי: 7-6 מיליון איש השתתפו במחאה
10:36 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יוצא נגד הקמת ועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות: המשטרה זקוקה לכלים טכנולוגיים כדי להתמודד עם הפשיעה ולסגור את הפערים שנוצרו במשך השנים - אך מבטיח לשתף פעולה עימה
שבתאי. "מבטיח להישאר חזק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המתווה החלופי לגיהינום המשפטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
6/09/23 00:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
משרד עורכי דין גדול העלה בפייסבוק את ההודעה הבאה: "בעקבות שינויים ועידכונים בחוק הגרמני, ישראלים רבים זכאים כעת לדרכון גרמני ואזרחות אירופית מלאה. אם אתם צאצאים לאזרחים או תושבים שחיו בגרמניה בין השנים 1920 ל-1945, כנראה שגם אתם זכאים. השאירו פרטים ונחזור אליכם לבדיקת זכאות ללא עלות". לפוסט צורפה תמונת דגל גרמניה ושני גרמנים צעירים ולבנבנים מנפנפים בו.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיש (יום ב', 4.9.23) לוועדת הכספים דוח על המגמות הכלכליות והפיסקליות הצפויות לשנת התקציב 2024. הדוח נדרש על-פי החוק במסגרת הליך ההתאמות לקראת תקציב 2024 שאושר יחד עם תקציב 2023.
04/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, סבורה (4.9.23) שעל בג"ץ להורות לשר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. לוין והממשלה יגישו בנפרד את תגובותיהם לעתירות ויטענו שמדובר בסמכות שהפעלתה נתונה לשיקול דעתו של שר המשפטים.
04/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מגיב לדברי פרקליט המדינה עמית איסמן ואומר: "אכן שום דבר לא משפיע על אג'נדה שמאלנית שהשתלטה על הפרקליטות כבר שנים רבות. ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל".
04/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, נענתה לבקשתו של שר המשפטים, יריב לוין, והוא יוכל ליטול ייצוג משל עצמו בעתירות נגד החלטתו שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. הדיון בעתירות אמור להתקיים השבוע (7.9.23), אך לוין והממשלה - אשר תיוצג בנפרד גם היא - צפויים לבקש דחייה בשל הייצוג הנפרד.
04/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il