|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
שר ההיסטוריה לא ימחק. גולדה מאיר ובנימין נתניהו [צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90 ו-AP]

מורשת נתניהו - הנכבה הישראלית

מורשת נתניהו היא מורשת הנכבה הישראלית של ה-7 באוקטובר 2023 כמו שצמד המילים גולדה מאיר מתקשר ישר למלחמת יום הכיפורים, כך בנימין נתניהו יקושר מיידית לשבת השחורה בגבול הדרומי שלנו
16/10/2023  |   גדי חיטמן   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

יידע כל ישראלי. 7 באוקטובר 2023 הוא הנכבה של ישראל. נכבה (אסון בקנה מידה של קטסטרופה) הוא מונח ששמור היסטורית ומסורתית לחוויה שעברו הערבים במלחמת 1948. ברצועת עזה מדברים עכשיו על חמאס שהוביל את הפלשתינים לנכבה נוספת (שלישית. השנייה הייתה במלחמת ששת הימים). מאוקטובר 2023 הנכבה הישראלית היא כיבוש עוטף עזה (למה לא עוטף ישראל?) בידי מחבלים של חמאס.

את הכשלים על מה שהיה לפני רצח העם שעשה חמאס ביהודים, בארצם, כבר מנתחים בכל במה ובכל אולפן (גם אני כבר התייחסתי לכך בטור קודם שלי). גם את הופעותיו הפומביות (החלולות, לטעמי) של ראש הממשלה מנתחים מכל זווית. מסבירים לכולנו שעכשיו צריך לנצח. את החשבונות עם האחראים נעשה אחר כך. אני מציע פה את התרומה הצנועה הבאה: מורשת נתניהו היא מורשת הנכבה הישראלית של ה-7 באוקטובר 2023. זה קרה במשמרת שלו. לא יעזור "לא ידעתי", "לא אמרו לי", "קיבלתי את הידיעה בשעה 06:29". גם אם הכל נכון (ספק רב), יש עובדה שלא ניתן להתכחש לה. בנימין נתניהו היה ראש הממשלה בזמן שרצח העם הזה קרה. כמו שצמד המילים גולדה מאיר מתקשר ישר למלחמת יום הכיפורים, כך בנימין נתניהו יקושר מיידית לשבת השחורה בגבול הדרומי שלנו. את זה שר ההיסטוריה לא ימחק. לעולם. ולא חשוב בכלל מה תגיד ועדת החקירה שעוד תקום.

זו המורשת שנתניהו משאיר לנו, הישראלים, שברובם הם יהודים: מורשת הנכבה הישראלית. הוא, כנראה, לא יילך מרצון. ממדי הקטסטרופה לא מתורגמים כרגע למהלכים של מחאה מחוץ לכנסת ולהתפטרות של שרים בהיקף שיביא להפלת הממשלה. זה יגיע. בוודאי ברמת הרחוב הישראלי. אין אחד מאיתנו ששהטרגדיה לא נגעה בו במעגל ראשון או שני. אווירת האבל מורגשת היטב. חברה בטראומה. וכל זה לפני שהמערכה בתוך רצועת עזה החלה.

מכאן, בטווח הזמן המיידי, אין לנתניהו ברירה אלא להשיב משהו מכבודו האבוד. "המשהו" הזה הוא יצירת משוואה חדשה בגבול הדרומי. הביטוי המעשי שלה הוא מחיקת חמאס. כל מהלך שלא יסתיים בזה ישדר לכלל הערבים, באשר הם, עד כמה ישראל אינה חזקה כפי שהם סברו שנים רבות. אם חלילה ישראל תיתפס כ"נמר של נייר" או "כלב נובח שאינו נושך", היא תוכל לחשב את קיצה לאחור, ולא רק בגלל השסע הפנימי (שיחזור לכותרות אחרי המלחמה. זהויות לא משתנות בקלות, אם בכלל).

הכותב הוא ראש המחלקה ללימודי מזרח תיכון באוניברסיטת אריאל.
תאריך:  16/10/2023   |   עודכן:  19/10/2023
ד"ר גדי חיטמן
+כיצד הצליח החמאס לסחור בקריפטו
12:43 17/10/23  |  אלון קוחלני   |   לרשימה המלאה
במסגרת תביעה משפטית התגלה כי כשל ציות אפשר לחמאס לגייס מיליוני דולרים בבורסת הקריפטו  ▪  כיצד ארע שבורסת הקריפטו מאפשרת מסחר של ארגון המוגדר על-ידי הממשל האמריקני כגוף טרור

כלי פופולרי [צילום: מאט סלוקום/AP]
+שר האוצר נפגשים עם נציגי המגזר העסקי לקראת גיבוש מתווה הפיצויים
12:43 17/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+15 מ"ש הוקצו ליישובי קו העימות עם לבנון לרכישת ציוד חירום
12:24 17/10/23  |  מירב ארד
משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי, בשיתוף עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי ו- JNF-USA - מקצים 15 מיליון ש"ח עבור 18 יישוביי קו העימות הנמצאים בטווח של 0-9 ק"מ מגבול לבנון, ורשויות נוספות בצפון. התקציב נועד לחזק באופן מיידי את אותם ישובים באמצעי חירום חיוניים כגון: ציוד כיתות הכוננות וצוותי החירום היישובים, מקלטים, מחסני חירום, מרכזי שליטה, אמצעי מיגון וערכות עזרה ראשונה.
+ליברמן: כניסת סיוע הומניטרי לעזה - דוגמה לחוסר יכולת לעמוד בלחץ הבינלאומי
12:13 17/10/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אבחגדור ליברמן: "מספיק עם מדיניות בת יענה. כניסה של סיוע הומניטרי לעזה היא דוגמה לחוסר יכולת של הקברניטים לעמוד בלחץ הבינלאומי. הדרישה שנציגי הצלב האדום יפגשו עם החטופים והשבויים שלנו לפני שנכנס סיוע כלשהו לרצועת עזה, היא הדרישה הכי הומנית וצודקת שקיימת, ואי יכולת לעמוד בדרישה הזו היא הפקרת אזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס.

כל מי שיודע איך פועלים הדברים ברצועת עזה, יודע גם שרוב הסיוע ההומניטרי שהעולם מתכוון להעביר לרצועה לא יגיע למסכנים ולנזקקים, אלא למפלצות האדם של החמאס. אני מצפה מממשלת ישראל לעמוד על כך שנציגי הצלב האדום יפגשו עם החטופים, למרות הלחץ הכבד מצד החברים הכי טובים שלנו."
+חיל האוויר תקף פעילי חמאס ודירות מסתור ברצועת עזה
12:04 17/10/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וחאן יונס, בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועה.

+לישראל מותר להטיל מצור על עזה ולתקוף בה
11:59 17/10/23  |  פנינה שרביט-ברוך   |   לרשימה המלאה
למרות שחמאס ביצע פשעים חמורים ביותר, ישראל עודנה מחויבת לחוק הבינלאומי - וכלליו מעניקים לה מרחב פעולה משמעותי, גם אם לא מוחלט
בארי. פשעים נגד האנושות ורצח עם [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+אקונומיסט: לאפשר לפלשתינים מעזה לעבור זמנית לסיני
11:55 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון מדגיש שלישראל יש זכות להכות בחמאס גם במחיר פגיעה באזרחים, אם כי קורא לה לצמצם את הפגיעה  ▪  אומר שעל מצרים לפתוח את מעבר רפיח, לצד ערבויות בינלאומיות לכך שמדובר בצעד זמני
פלסטינים ממתינים במעבר רפיח [צילום: פטימה שביר, AP]
+נתוני שב"א: ירידה של 29% בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי
11:45 17/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין הענפים שנפגעו ניתן למצוא את הלבשה והנעלה עם ירידה של 75% בהוצאות, חנויות הריהוט וכלי הבית עם ירידה של 69% וענף חנויות הפרחים והמשתלות עם ירידה של 61%
הציבור מעדיף להסתגר בבית [צילום: ג'ני קיין, AP]
+המשטרה עצרה אחות בבית חולים בחיפה שהעלתה פוסט תמיכה בחמאס
11:39 17/10/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל עצרה תושבת חיפה,בת 55, המשמשת כאחות בבית חולים מוכר בעיר אשר העלתה פוסט שיש בו הזדהות ותמיכה בארגון טרור חמאס ברשת החברתית. החשודה תובא היום לדיון בבית משפט השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרה.


+המפכ״ל: מי שיסית נגד מדינת ישראל חייליה ושוטריה ננקוט נגדו ביד קשה
11:25 17/10/23  |  מירב ארד
המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי שיבח בהערכת מצ את עבודת אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, הסייבר ומחוזות המשטרה הפועלים בנחישות נגד תופעת ההסתה ברשתות על נגד מדינת ישראל, סמלי שלטון, חיילים ושוטרים והנחה את המפקדים להמשיך את הפעילות הזו בכל הכח תוך שימוש בכל האמצעים הטכנולגיים העומדים לרשות משטרת ישראל. שבתאי:״ שיידע כל מי שיסית נגד מדינת ישראל, סמלי השלטון שלה, נבחריה, חייליה ושוטריה כי משטרת ישראל תנקוט נגדו ביד קשה באפס סובלנות."
+בשל המלחמה: יש עתיד דחתה את הפריימריז במפלגה
11:06 17/10/23  |  מירב ארד
בשל המלחמה בעזה: יש עתיד דוחה את הבחירות לראשות המפלגה שהיו אמורות להתקיים בחודש דצמבר.
+פיחות ללא הפסקה: השקל ממשיך לרדת ומאבד למעלה מ-0.5%
10:37 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדולר מטפס ב-0.6% ל-4.02 שקלים בעוד האירו עולה ב-0.9% ל-4.24 שקלים  ▪  המסחר בבורסה הסתיים בירידות קלות
ספק אם הריבית תרד [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+חיזבאללה עדיין פועל בריסון - וזה יכול להשתנות
10:22 17/10/23  |  אורנה מזרחי   |   לרשימה המלאה
הארגון תוקף לאורך הגבול בצורה נקודתית תוך דבקות במשוואות התגובה מול צה"ל  ▪  אין לשלול את האפשרות שהוא יפתח חזית שנייה אם וכאשר צה"ל ייכנס קרקעית לרצועה
טנקים במטולה. צה"ל ערוך [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+פוגלמן: הרשות השופטת תמשיך להיות עצמאית ובלתי תלויה
10:18 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון מדגיש שהוא ימלא את כל החובות וישתמש בכל הסמכויות הנתונות לנשיא הקבוע
פוגלמן. "לגלות חמלה ורגישות"
+שני שיגורי נ"ט בוצעו לעבר קיבוץ יפתח; חיילי מליואים נפצעו במטולה
10:17 17/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבים בצפון  ▪  כוחות צה"ל הגיבו בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של חיזבאללה  ▪  טיל נורה נורה גם לעבר המוצב סמוך למרגליות  ▪  הפצועים מהירי למטולה פונו לטיפול במרכז הרפואי זיו בצפת  ▪  דו"צ: מדינת לבנון צריכה לשאול את עצמה אם היא מוכנה להסתכן עבור מחבלי דאעש בעזה
פינוי פצועים מירי נ"ט למטולה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נעצרו שני תושבי רהט שגנבו רכוש מכלי רכב נטושים בחניון רעים
09:55 17/10/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל עצרה שני תושבי העיר רהט שנכנסו לתוך שטח צבאי סגור וגנבו רכוש מתוך כלי רכב נטושים בסמוך לחניון רעים. החשודים אשר נכנסו לתוך שטח צבאי סגור עוכבו על ידי חיילי צה"ל במקום, ובהמשך נעצרו לחקירה בתחנת אופקים. כלי הרכב מסוג "סילברדו" ששימש אותם לביצוע העבירה נתפס להליך חילוט. החשודים, בשנות ה-30 לחייהם, נחקרו בתחנת אופקים, ובסיומה של החקירה ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בפני בית משפט השלום בבאר שבע.

+למרכז הרפואי ברזילי הובאו עד כה 823 פצועים
09:25 17/10/23  |  מירב ארד
למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת הלחימה ועד כה 823 פצועים בדרגות חומרה שונות, עם מספר רב של פצועים אנוש וקשה. במהלך היממה האחרונה טופלו 41 פצועים, רובם במצב קל. 12 מאושפזים נכון לעכשיו.
+המשטרה מודיעה על נפילתו של שוטר בתחנת ערוער בלחימה בדרום
09:24 17/10/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל הודיעה (יום ג') על נפילתו בקרב של רס"ב ינין סיון ז"ל, שוטר קהילתי למגזר הבדואי בתחנת ערוער, אשר פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בדרום. מניין חללי המשטרה המעודכן הינו 55.
+ילן: ארה"ב יכולה לתמוך במקביל בישראל ובאוקראינה
08:58 17/10/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ג'נט ילן הצהירה שהכלכלה האמריקנית מסוגלת לאפשר לממשל ביידן להעביר תמיכה צבאית מקבילה גם לישראל במאבקה מול חמאס וגם לאוקראינה במאבקה נגד רוסיה
ילן. "בהחלט יכולים להרשות לעצמנו" [צילום: קליף אואן, AP]
+אמ"ן: כך ינסה חיזבאללה להתגבר על המכשול
08:58 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסמך של חטיבת המחקר מציג את הדרכים בהן מתכנן הארגון לחדור לישראל למרות המכשול שלאורך הגבול ואת שיטות הלוחמה שלו במהלך פלישה אפשרית
"אבן משתלבת" בגבול ישראל-לבנון [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+רשות המסים פרסמה הקלות נוספות בשל המלחמה
08:56 17/10/23  |  מירב ארד
רשות המסים פרסמה (יום ג') הקלות נוספות לציבור בשל המצב הביטחוני הנובע ממלחמת "חרבות ברזל". הוחלט על מתן הקלה נוספת לעוסקים, אשר מחזור עסקאותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון ש"ח, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני 27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות.

הארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023: בכלל מערכי המס, מס הכנסה, ניכויים, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומכס לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 1.12.2023 מועד זה יעודכן בהתאם למצב הביטחוני. כל זאת, למעט מקרים חריגים באישור סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה בלבד.

+חברת קוברה תתרום לכיתות כוננות בצפון 100 מצלמות אבטחה
08:52 17/10/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תתרום לכיתות הכוננות בצפון הארץ, 100 מערכות מתקדמות PROOF FR400 - מצלמות רכב משולבות המחוברות לאפליקציה ומשמשות כמצלמות דרך ומצלמות ניטור והתראה מרחוק מכל מקום 24/7, לרבות מצבים חריגים בקרבת הרכב בזמן אמת
המוקד הוצף בעדויות מצמררות שצולמו במצלמות [צילום: יח"צ קוברה]
+צה"ל תקף במהלך היממה האחרונה מעל 200 תשתיות צבאיות של חמאס וגא"פ
08:04 17/10/23  |  מירב ארד
במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף מעל 200 תשתיות טרור צבאיות של ארגון חמאס והגא"פ ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב תקפו מפקדות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה וחיסלו פעילי טרור. כמו כן, נתקף בנק המשמש את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועת עזה ומספר מנהרות טרור תת קרקעיות בשטח הרצועה. בנוסף, בימים האחרונים לוחמי זרוע הים תקפו באמצעות חימוש מדויק מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, הכוללות מפקדות מבצעיות במרכז העיר עזה ומחסנים המכילים אמצעי לחימה.

+הערכות בארה"ב: כניסה קרקעית לרצועה תהיה מרחץ דמים
06:13 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מצטט פקידים ומומחים אמריקנים הסבורים, כי קרב קרקעי יגרום לאלפי הרוגים משני הצדדים  ▪  לצה"ל יש יתרון צבאי וטכנולוגי, בעוד לחמאס היה זמן רב להתכונן  ▪  אתגר נוסף יהיה כיצד לצאת מהרצועה אחרי הפלת שלטון חמאס
כוחות צה"ל אתמול בגבול הרצועה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+ביידן יבקר מחר בישראל להפגנת הזדהות וקבלת עידכונים
06:10 17/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ימשיך מישראל לפגישות עם עבדאללה, א-סיסי ואבו מאזן  ▪  בלינקן: ביידן יבקש ללמוד כיצד ישראל פועלת לצמצום הפגיעות באזרחים ויחזור על האזהרה למי שחושבים לתקוף אותה  ▪  הקנצלר שולץ הודיע שגם הוא יבקר בישראל ובמצרים
ביקור ראשון של נשיא אמריקני בזמן מלחמה [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור חופי ישראל
01:08 17/10/23  |  עידן יוסף
רשת CNN מדווחת: 2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור חופי ישראל - במטרה להרתיע את אירן וחיזבאללה.

בתוך כך, נצפתה שיירה של עשרות רכבים אמריקנים משוריינים בעוטף עזה, אולי כהכנה לקראת ביקור של בכיר אמריקני במקום.
+חמאס לוחצת לההפסקת אש באמצעות קלף החטופים הזרים
01:05 17/10/23  |  עידן יוסף
מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס חו"ל: "אם תהיה הפסקת אש וייפסקו התקיפות הישראליות, אין לנו שום אינטרס להחזיק בחטופים הזרים. נמצא דרך לשחרר אותם".
+"לכי מפה, נבלה" | השרה סטרוק מתייחסת לסרטון התקיפה
00:54 17/10/23  |  עידן יוסף
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה לסרטון שפורסם מביקורה באילת שבו הותקפה מילולית. בראיון לרשת ב', אמרה: "ירדתי לאילת לפגוש את האנשים שפונו מהישובים ולבחון צרכים ראשוניים. נפגשנו עם נציגים של כרם שלום, באותו מלון בו נמצאים תושבי ניר עוז. תושבי ניר עוז לא רצו לפגוש אותנו ולא לחצנו עליהם. אין מרצין אדם בשעת כעסו. האנשים האלה עברו גהינום והם ממשיכים לעבור גהינום, יש להם קרובים וחברים חטופים בעזה והם קוברים חברים כל יום, זה סבל בל יתואר.

"ועל גבי הזוועה של הטבח נוספת תחושת המחדל והלבד של שעות בממ"ד. ועל גבי כל זה בא מישהו שהשתיל להם שקר בראש, שכביכול לקחו חיילים מאוגדת עזה כדי לשמור ביהודה ושומרון. והשקר הזה, שדובר צה"ל כבר הבהיר שזה שקר, מוציא אותם מדעתם ממש. חבל שיש מי שמפיץ שקרים כאלה, שגורמים לאנשים האלה להרגיש שאנחנו הפקרנו אותם, זה סבל נורא נוסף, ומיותר".

סטרוק סיפרה מה עשתה כשראתה עד כמה תושבי ניר עוז נסערים: "יצאתי החוצה, ובחוץ דיברתי עם תושבים שכן רצו לדבר איתי". השרה התייחסה לפעילות משרדה בימים אלה: "אני אחראית על ההתיישבות הכפרית, ומשקיעה זמן, מאמץ ותקציב לסייע לשיקום הישובים והקהילות האלה. הסטנו תקציב ראשוני לסיוע ראשוני, כ-8 מיליון ש"ח".
+ועדת העלייה דנה בהיערכות הממשלה לפינוי עולים חדשים
00:36 17/10/23  |  עידן יוסף
הוועדה לקליטת העלייה דנה (ב׳) בהיערכות משרדי הממשלה לפינוי עולים חדשים במקרה של אירוע בטחוני. יו״ר הוועדה ח״כ עודד פורר ביקר בחריפות את היערכות הממשלה, ואמר כי "לא נראה שיש היערכות מספקת לגבי פינויים גם מצפון. לזה צריך להיערך בטווח הזמן המיידי. צריך לדעת במדויק לאן מזיזים את מי שירצו ויהיו כאלה רבים".

סמנכ״ל דיור במשרד הקליטה והעלייה, אולגה דדון, אמרה בדיון כי המשרד פעל למיפוי צרכים בדרום, וכי הוצאו כאלף עולים ממרכזי קליטה למקומות מוגנים בצפון ובמרכז. מנכ״ל עמיגור, ארז שני, אמר כי יש קשישים אשר נמצאים במבני מגורים באשקלון באזורים שהיו בהם מחבלים והם חשופים ללא כל אבטחה. הוא קרא לממשלה להקצות שומרים לאבטחת המבנים.

הוועדה דורשת מהשרים הממונים להיערך מיד לפינוי עולים חדשים במקרה של אירוע בטחוני.
+גורמים בישראל ובארה"ב מעריכים: נסראללה אינו מעוניין במלחמה
00:32 17/10/23  |  עידן יוסף
גורמים ישראלים ואמריקנים מעריכים כיום כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אינו מעוניין במלחמה כוללת עם ישראל, מחשש לנזק שיגרם לחיזבאללה וללבנון. פקידים אמריקים אמרו כי ההערכה עשויה להשתנות ככל שייאספו מודיעין נוסף ויתפתחו אירועים (ניו-יורק טיימס).
+בכנסת קוראים להקמת מוקד אקטיבי למניעת פוסט טראומה בקרב אזרחים
00:30 17/10/23  |  עידן יוסף
ועדות העבודה והרווחה והנגב והגליל קיימו (ב׳) דיון חרום בנושא הרווחה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הדיון עסק בהפעלת תכניות לשעת חרום בשירותי הרווחה ובהקמת מוקד ארצי למתן מענה מיידי ואקטיבי לאזרחים למניעת פוסט טראומה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי "שנים רבות אנחנו עוסקים במוכנות לתרחישים כאלה ואחרים של הגנה, פינוי וטיפול באוכלוסיות הרווחה בעת חירום. כעת זהו זמן אמת, עכשיו צריך לדאוג להם ואנחנו כאן כדי לשמוע מה עושים כלל הגורמים ולסייע בקידום כל צעד שנדרש כדי לשפר את המענים ואת המעטפת לכל מי שצריך סיוע".

אייכלר קרא להכיר מיד במשפחות החטופים כנפגעי פעולות איבה "כדי שנוכל לתת מעטפת נדרשת למשפחות החטופים כבר מעכשיו", וביקש להגיש לאלתר לאישור הוועדה תקנות שיאשרו את ההכרה על פי סעיף קיים בחוק העוסק בנפגעי פעולות איבה מאושפזים.

ח"כ מיכאל ביטון קרא להקים מיידית מרכז טראומה ייעודי כוללני (מטרי"ה) משותף לפיקוד העורף, משרד הרווחה והביטוח הלאומי, משרדי הבריאות, החינוך והביטחון הלאומי וארגוני בחברה האזרחית, אשר יפעל אקטיבית להגיע ולהעניק טיפול לכל מי שזקוק לסיוע נפשי עקב המלחמה.
+נתניהו לפוטין: לא נעצור עד השמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס
00:16 17/10/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ראש הממשלה הבהיר כי ישראל הותקפה ע"י רוצחים שפלים ואכזריים, יצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת, ולא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס.
+נשיאי מצרים וארה"ב דנו בטלפון במלחמה באזור
23:58 16/10/23  |  עידן יוסף
לשכת הנשיאות המצרית מעדכנת כי נשיא מצרים א-סיסי שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן. השניים הסכימו כי בהקשר המלחמה בעזה העדיפות היא להגן על אזרחים ולהעביר סיוע הומניטרי לעזה.

הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ לפני נסיעתו של האחרון לישראל ולמצרים מחר ודן עמו במלחמה בעזה. ביידן שוחח בטלפון גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.
+משרד הבריאות: מאוכזבים מתגובת ארגון הבריאות העולמי
23:54 16/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מבקש להביע את אכזבתו מתגובת ארגון הבריאות העולמי למצב שבו שרויה עתה ישראל ולמעשיה, לאחר הזוועות והפשעים הנוראים שביצע ארגון הטרור חמאס כלפי אזרחי ישראל. בעוד חמאס ביצע מעשי טרור בישובים ישראליים, עינה ורצח תינוקות, אנס נשים ולקח כבני ערובה חולים וקשישים, בהם ניצולי שואה, ארגון הבריאות העולמי בחר להתמקד בעיקר בהפסקת פעולות הנגד של ישראל.

לדברי המשרד, ישראל נקטה מאמצים גדולים כדי לצמצם את הסכנה לחיי אזרחים ותושבים פלשתינים באזור הלוחמה ברצועת עזה, ולהציל את חייהם על ידי פינויים מאזור העימות בצפון רצועת עזה. אולם מאמצים אלה סולפו והושמצו, למרות העובדה הידועה לכל כי אנשי חמאס ממשיכים להשתמש באזרחים ותושבים אלה כבמגנים אנושיים.

"חמאס ממשיך לתקוף אזרחים ישראליים ותשתיות בריאות. הוא מסתיר טילים ונשק המשמשים לטרור מתחת לבתי חולים, ומציב משגרי רקטות ליד מתקנים רפואיים. הוא עושה זאת במכוון, תוך הפקרה מודעת של חיי הפלסטינים תושבי רצועת עזה. הקריאה של ישראל לפינוי תושבי הרצועה מאזור העימות היא אמצעי להגנה על תושבים אלה, אבל היא נתקלת במאמצים מצד חמאס להפריע לכך. אנו מצרים על התעלמות ארגון הבריאות העולמי מהזוועות שממשיכות להתבצע על ידי חמאס, ועל הניסיון ליצור משוואה בלתי מתקבלת על הדעת בין הצדדים".
+שר החוץ של אירן מאיים: פעולות מנע של חזית ההתנגדות נגד ישראל בשעות הקרובות
23:48 16/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני בראיון מאיים לרשת IRNA: תיתכן פעולה מקדימה של ציר ההתנגדות בשעות הקרובות. אם לא נגן על עזה היום ניאלץ להתמודד עם פצצות הזרחן הישראליות בבתי החולים שלנו מחר.

האיום מאירן נועד לסכל כניסה קרקעית ישראלית לעזה. שגריר אירן בלבנון, מוג'תאבא אמאני צייץ: "יש לקחת את אזהרותיו של שר החוץ האירני במלוא הרצינות. האחרים עשויים לפעול ללא התרעה מוקדמת".
+צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מועצת השורא של חמאס
23:32 16/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל ושב"כ חיסלו את אסאמה אלמזיני, ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה, במסגרת פעילותו היה אחראי על תיק האסירים והכווין טרור כנגד מדינת ישראל. אלמזיני, חבר בלשכה המדינית של חמאס, החזיק בעבר את תיק גלעד שליט. דיווח נוסף מהרצועה מדבר על 8 מחוסלים בתקיפה באזור שכונת רימל לשעבר.


+מיארה תאשר נוסח תקנות שיאפשר סגירת אל-ג'זירה בישראל
22:51 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת קרעי קרא לחברי הקבינט לאשר את הסגירה לאחר פרסום עיתונאי לפיו היועצת המשפטית מתנגדת, פרסום שהוכחש בידי מיארה  ▪  אל-ג'זירה דוחה את הטענות נגדה, ומאשימה את ישראל בעלילת שווא נגדה
אלג'זירה. בעיה משפטית [צילום: קמרן ג'בריילי/AP]
+לוחמה פסיכולוגית: חמאס שידר תיעוד של חטופה בת 21 משהם
22:44 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הארגון טוען שיש ברצועה 250-200 חטופים ושבויים  ▪  דובר הזרוע הצבאית אומר כי מתייחסים לחטופים הזרים כמו אל אורחים והם ישוחררו ברגע שיתאפשר
החטופה מייה שם
+מטח נורה למרכז הארץ
21:46 16/10/23  |  עידן יוסף
כשמונה רקטות נורו למרכז הארץ. לפחות שני יירוטים מוצלחים.
+שתי החזיתות: לחימה והסברה
21:45 16/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
צבא לוחמי ישראל יפתור את הבעיות בשטח, ישטח את צפון הרצועה, יחסל את ראשי הנחש של החמאס ופקודיהם, אבל היכן צבא מסבירי ישראל, שיפשוט על מערכות העיתונים ואולפני הטלוויזיה בעולם, למנוע את היפוך התמונה - מהזדהות עם ישראל, שכמותה ראינו לאחר מלחמת הישע של ששת הימים, להפגנות שטנה ושקרים ולתעמולה אנטישמית נגדה
היכן צבא המסבירים? [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+דובר צה"ל: אנחנו פועלים בצורה אחראית ושקולה
21:31 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי רומז כי צה"ל לא יתחשב בביקור ביידן לפני כניסה קרקעית לרצועה  ▪  "צה"ל פועל בצורה אחראית ושקולה, ומנסה להשלים את מאמץ גילוי הנעדרים"  ▪  "חיזבאללה מנסה להסיט את הקשב מעזה, אך צה"ל יכול להילחם בשתי חזיתות"
שיירה בגבול הרצועה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שרים בקבינט הבהירו לנתניהו כי לא יתמכו בפתיחת מעבר רפיח לסיוע
21:14 16/10/23  |  עידן יוסף
לקראת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שרים בקבינט הבהירו לסביבה הקרובה של נתניהו: ״אם תעלה את פתיחת מעבר רפיח לכניסת סיוע לעזה - לא יהיה לך רוב בקבינט" (כאן חדשות).
+השר סמוטריץ' נפגש עם קודמו בתפקיד ליברמן
21:12 16/10/23  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר סמוטריץ׳ נועד עם יו״ר ישראל ביתנו שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן לדון בסוגיות השונות בענייני השעה.
+עיריית שדרות מדווחת על פגיעה בבית מגורים
21:11 16/10/23  |  עידן יוסף
עיריית שדרות מדווחת על פגיעה ישירה בבית מגורים. נזק נגרם, אך מכיוון שהבית היה ריק מיושביו. בעיר נחתה גם רקטה נוספת שלא גרמה לנזק. לגבי האזעקות באזור בית שמש והעוטף לא נמסר על נפגעים.
+הכשל המודיעיני: תרחיש הקיצון של צה"ל היה נמוך בהרבה מהמציאות
21:06 16/10/23  |  עידן יוסף
הכשל בהערכות המבצעית באוגדת עזה: התרחיש הקיצוני ביותר שהתכוננו אליו כלל חדירה במקביל לחמישה עד שבעה מוקדים לכל היותר, בעוד שבפועל כללה מתקפת הפתע של חמאס חדירה ל-22 מוקדים (כאן חדשות).
+ארדן: לא לתרום לאוניברסיטות בארה"ב שמאפשרות תמיכה ברצח ישראלים
21:04 16/10/23  |  עידן יוסף
אחרי שקרן וקסנר הודיעה על ניתוק היחסים עם אוניברסיטת הארוורד וביטול הפרויקט בה, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, קורא ליהדות ארה"ב ולתומכי ישראל שלא לתרום ולנתק קשרים עם אוניברסיטות בארצות הברית, שלא גינו מייד את מעשי הרצח והטבח של חמאס, ושמאפשרות בקמפוס תמיכה בחמאס וברצח ישראלים: "מי שלא מגנה מייד רצח וחטיפת ילדים ואזרחים חפים מפשע, לא ראוי לחנך את הדור הבא", אמר.
+בקריאה ראשונה: שינוי תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים
20:48 16/10/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מצב חירום כליאתי) הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 13 תמכו מול 5 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה לביטחון לאומי.

מוצע בה לקבוע כי השר לביטחון לאומי, בהמלצת נציבת בתי הסוהר ובהסכמת ראש הממשלה ושר הביטחון, יהיה רשאי להכריז על מצב חירום כליאתי אם יש צורך במקומות כליאה נוספים באופן מיידי או שעל סמך חוות דעת גורמי הביטחון יש סבירות גבוהה שיהיה צורך כאמור. במסגרת זאת יהיה ניתן להלין אסירים ועצורים, בתנאים מסוימים, תוך חריגה מהוראות הדין לעניין שטח מחיה ולהלינם שלא על מיטה, בחריגה מהוראות הדין לעניין זכאות למיטה.

תוקפה של הכרזת השר תהיה לחמישה ימים, וניתן יהיה להאריך אותה, באישור הממשלה, בתקופות נוספות שלא יעלו על 8 ימים, ובסך הכל עד 30 ימים. באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת ניתן יהיה להאריך את תוקף ההכרזה בתקופות נוספות. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.
+הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
20:43 16/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בסוריה: הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
+הדי פיצוצים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו
20:33 16/10/23  |  עידן יוסף
הדי פיצוצים נשמעים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו. תושבים שנשארו במטולה התבקשו להסתגר במרחבים מוגנים.
+אזעקות בגבעתיים, רמת גן ותל אביב
20:00 16/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות גם בבת ים ובחולון. זהו המטח השלישי היום לעבר מרכז הארץ. מדובר בשיגור מספר מצומצם של רקטות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מורשת נתניהו - הנכבה הישראלית
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המושך בגזר
17/10/23 05:20
2
שאול א.
19/10/23 17:19
3
אמונחטאפ III
19/10/23 17:50
4
ירדנה
20/10/23 10:35
5
KISHKASHTA
20/10/23 12:41
6
טליה
20/10/23 22:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
אות חיים ראשון ממייה שם, חטופה יהודייה בת 21, תושבת שהם. חמאס שידר את דבריה כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שארגון הטרור מפעיל. מייה שם מחזיקה באזרחות צרפתית, ולא ידוע באיזה יום צולם הסרטון.
16/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עיתוני יום שישי, ערב שמחת תורה, היו גדושים במאמרים על מלחמת יום הכיפורים. חמישים שנה למה שנחשבה לנוראה במלחמות ישראל. סיפורי גבורה, סיפורי חללים, סיפורי גולדה, דיין, שרון ודדו. וכן - כמובן, סיפורי המחדל. רוב אזרחי ישראל היום לא חוו את המלחמה ההיא. נולדו לאחריה או שהגיעו ארצה כעולים שנים רבות אחריה.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי רומז (16.10.23) כי הגעת נשיא ארה"ב לארץ לא תהיה שיקול לתחילת שלב הכניסה הקרקעית לרצועה. הוא ציין, כי "לביקור של ביידן חשיבות אסטרטגית על המזרח התיכון כולו".
16/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, שיגר איגרת לעובדי השב״כ ובני משפחותיהם. באיגרת, שנכתבה ביום השמיני ללחימה, ונשלחה אתמול, כתב בר: ״למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים״.
16/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
    ראש האופוזיציה במליאת הכנסת: "בימים האחרונים כולנו אומרים אותו דבר - שנמשיך עד הניצחון. כולנו יחד עד הנצחון. יש רק שאלה אחת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו: איך נראה הנצחון הזה? מה משמעותו? איך ייראו החיים שלנו אחרי שננצח?"
  • "יש רק דרך אחת שבה זה יכול להסתיים: אנחנו נחזיר את החטופים הביתה, ולא יהיה חמאס בעזה. זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכוח רב. אם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב את זה"
16/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il