|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
נתניהו. שותק [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

הסברה חולה

מה היה צריך לעשות לנוכח שקרי הפלשתינים בעניין הפצצת בית החולים? מסיבת עיתונאים בהיקף של זום בינלאומי
18/10/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בנימין נתניהו היה פעם אלוף העולם בהסברה. שלמה קרעי הוא שר התקשורת. אבי התוכנית להטלת דיקטטורה על התקשורת החופשית. זה עתה איבדה ההסברה הישראלית את גלית דיסטל.
חלשים בתפקודם.

מה היה צריך לעשות לנוכח שקרי הפלשתינים בעניין הפצצת בית החולים? מסיבת עיתונאים בהיקף של זום בינלאומי. ביבי חובב המיקרופון והמצלמה היה צריך להופיע (למרות איך שהוא נראה לאחרונה, לא עלינו). לשאת פתיח דרמטי על העוול הנורא הנגרם לנו, 3-2 משפטים תוך גיוס האנטישמיות. ואז - לקרוא לכל מנהיגי העולם החברים באו"ם להגיע מיד לישראל ולעמוד מקרוב על העובדות כהווייתן. הם, ואם לא הם אז נציג מוסמך שלהן המבין בנושא או ירי ותעמולה. ואז לארגן שעיתונאי יזכיר לו כי גם אירן חברה באו"ם, האם גם היא מוזמנת?

ולהשיב ב"כן" רועם עם התחייבות לדאוג לרווחתו ולשלומו של נציגם. הכל תוך הבעת תקווה עם חשש (זו פואנטה שוברת שוויון בקרב על התקשורת) אך אין כבר טעם להיכנס כעת לפרטי הניסוח.

אבל הממשלה בישראל איבדה את הגישה המקורית, את היכולת לייצר דרמה איפכא מסתברא.
שיגרה. שיגרה. שיגרה. הכנות למלחמה שהייתה. בכל שדה קרב, צבאי כאזרחי. היכן אורי זוהר עם השיר "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים"?

תאריך:  18/10/2023   |   עודכן:  18/10/2023
דן מרגלית
+שגריר ישראל לאו"ם דורש התנצלות מהמזכ"ל
23:48 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארדן תקף את מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש, ודרש את התנצלותו לאחר שלדבריו אימץ את השקרים של חמאס בקשר לנסיבות הפגיעה בבית החולים  ▪  תקף את חברות המועצה: "איפה היה האו״ם כשרק לפני שבוע חמאס תקף במכוון את בית החולים ברזילי באשקלון?! אתם מעדיפים להאמין לשקרים של רוצחי תינוקות- מה זה אומר עליכם?"
כרזות עם תמונות החטופים והנעדרים מחוץ למשרד הביטחון [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+65 גופות שנאספו מאזור הגדר נמסרו לזיהוי במחנה שורה
23:29 18/10/23  |  עידן יוסף
‏כ-65 גופות שנאספו היום ע״י צה"ל מאזור הגדר הובאו הלילה למחנה שורה לזיהוי. נבדק האם מדובר בישראלים או במחבלים/עזתים שנכנסו בגל השני. בגלל הזמן שחלף והקושי לזהותם, הוחלט להביא לזיהוי ודאי ע״י הצוות שפועל שם. בתחילת הערב, לפני העדכון, מספר החללים הלא-מזוהים עמד על 234.

‏כ-1200 ישראלים שותפים למאמץ הזיהוי שנמשך כבר 12 יממות. במלאכת הקודש שותפים גופים רבים ובהם זק"א, הרבנות הצבאית, חיל הרפואה, המשטרה (מז״פ, יחידת זיהוי חללים, להב 433) המכון לרפואה משפטית באבו כביר, רופאים מתנדבים (כולל מחו״ל. יהודים ושאינם) משרד הפנים והמשרד לשירותי דת (חדשות 12).
+בכיר הג'יהאד: המטרה היא לשנות את פני המזרח התיכון
23:21 18/10/23  |  עידן יוסף
בכיר הג'האד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, לאל-מיאדין: "הדבר האחרון שארה"ב וישראל רוצות הוא שהמערכה תתפשט לחזית הצפונית, הן יודעות שחיזבאללה עלול להסב נזק גדול. זו לא מערכה נגד ישראל, אלא נגד המערב בראשות ביידן. המטרה היא לשנות את פני המזרח התיכון".
+תקיפות נרחבות בח'אן-יונס, בג'באליה ובזייתון בתגובה לירי למרכז הארץ
23:05 18/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל מבצע הערב (ד') תקיפות נרחבות בח'אן-יונס, בג'באליה ובזייתון שברצועת עזה, לאחר מטח הירי הרקטי לאיזור המרכז - כך לפי דיווחים פלשתינים. מדובר ברקטות ספורות ששוגרו בשעה 22:00 למרכז הארץ.
+המפכ״ל: מי שרוצה להזדהות עם עזה - אעלה אותו על אוטובוס לעזה
22:58 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רנ"צ קובי שבתאי אוסר על הפגנות הזדהות עם האויב, והערב פיזרו שוטרים שתי הפגנות ערבים שהוכרזו כלא-חוקיות בחיפה ובטייבה ועצרו ארבעה ממשתתפיהן  ▪  שב"כ עצר מציתי חנות בטייבה, שבעליה תרם לילדי העוטף
הפגנה בחיפה בעד עזה [צילום ארכיון: פלאש 90]
+ראש ממשלת בריטניה יגיע מחר לישראל
22:27 18/10/23  |  עידן יוסף
אחרי ביידן וקנצלר גרמניה: ראש ממשלת בריטניה יגיע מחר לישראל. רישי סונאק התבטא הפיצוץ בבית החולים: "צריך להתייחס למידע של החמאס כמו למידע שיוצא מהקרמלין". בבריטניה הודיעו כי מספר האזרחים הבריטים שנרצחו ונהרגו במתקפה של חמאס עלה לשבעה, ועוד תשעה נוספים נעדרים.
+גרמניה פורסת בקפריסין כוחות מיוחדים המתמחים בחילוץ בני ערובה
22:11 18/10/23  |  עידן יוסף
דיווחים בגרמניה: גרמניה פורסת בקפריסין כוחות מיוחדים המתמחים בחילוץ בני ערובה.
+גלנט: להערך בזירה הצפונית; חיזבאללה חזק פי 10 מחמאס
21:32 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון בדיון סגור, יחד עם בכירים מהממשלה, מזהיר מהתלקחות הגזרה הצפונית ודורש להשלים חוסרים והערכויות  ▪  צה"ל יקים בית חולים שדה בגליל
גני התותחים מכוונים לעבר לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הערכה: מחבלים קיבלו מקלט בקרב ערבים מישראל
21:10 18/10/23  |  עידן יוסף
הערכה במערכת הביטחון: עשרות מחבלי חמאס שחדרו לפני 12 יום נותרו בשטח ישראל, חלקם קיבלו מקלט בקהילות של ערביי ישראל (חדשות 13). שב"כ הקים חמ"ל מיוחד שתפקידו לאתר את כל שמות אנשי החמאס שהשתתפו בטבח ולהביא לחיסולם (ינוניוז).

+מספר חללי המשטרה עלה ל-57
20:51 18/10/23  |  עידן יוסף
גבורה תחת אש: המשטרה התירה לפרסום כי רס"ב גולימה סמצאו ז"ל הי"ד, שוטר קהילתי בתחנת שדרות, נפל בקרב בתחנת המשטרה בעיר. בכך מניין חללי המשטרה עומד על 57.

בפעילות משטרת ישראל, צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד שעות הבוקר (ד') זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 732 חללים שהם למעלה מ 80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 607 חללים.
()
+לא התקבלו קריאות בעקבות ירי הרקטות לת"א
20:44 18/10/23  |  עידן יוסף
חמאס משגר רקטות בודדות מעזה למרכז הארץ, מה שמעיד על יכולותיו הצבאיות.
+תתנצלו בפני כיתות הכוננות ובפני הרבש"צים
20:42 18/10/23  |  אבי נעים   |   לרשימה המלאה
גבורת חברי כיתות הכוננות והרבש"צים שנלחמו כמו אריות בהגנה על יישובי הדרום עוד תכתב בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל  ▪  המדינה צריכה לעגן את זכויותיהם בחקיקה, משרד הביטחון חייב לצייד אותם באמצעים הנדרשים, לחמש אותם במיטב הציוד, לאמן אותם באופן סדיר ומקצועי ולשאת אותם על כפיים
הטבח בשמחת תורה חשף את המחדל [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+דובר צה"ל: חוסל ראש מערך הנ"ט של חמאס בעזה
20:24 18/10/23  |  עידן יוסף

+נתניהו על ביידן: "סיכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות"
20:17 18/10/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מהקריה בתל אביב: ״אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם בכמה דברים מפגישתי עם הנשיא ביידן. אתמול בלילה, עוד טרם המראתו של הנשיא לישראל, הצגתי בפניו הוכחות חותכות לכך שהג׳יהאד האיסלאמי, ולא צה״ל, הוא זה שירה את הטיל והוא זה שפגע בבית החולים בעזה. הנחיתי את מערך ההסברה הלאומי שלנו ואת צה״ל להפיץ את ההוכחות הללו, והעולם היום יודע את האמת. הוא ישמע את זה גם במועצת הביטחון.

זאת הפעם הראשונה שנשיא ארה״ב מגיע לישראל בזמן מלחמה. דיברתי איתו על הזוועות שעברו עלינו. על הכאב הנורא של השכול והיגון שפוקדים את כולנו. על גבורת לוחמינו. על תעוזת אזרחינו ועל האחדות שבתוכנו. בביקור היום השגנו דבר בעל חשיבות עליונה עם תרומה עצומה לביטחוננו: סיוע ביטחוני עצום למדינת ישראל, סיוע בהיקף חסר תקדים, כולל סיוע שמעצים עוד יותר את יכולת המלחמה שלנו.

בעניין החטופים, הבהרתי בפני הנשיא ביידן שלושה דברים: ראשית, דרשתי את החזרת החטופים, ואנחנו עובדים יחד להחזרתם בכל דרך אפשרית. שנית, עד להשבתם, אנחנו דורשים ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו. שלישית, לא נאפשר סיוע הומניטרי של מזון ותרופות משטחנו לרצועת עזה. הנשיא ביידן בא לכאן לא רק במילים מרגשות ומנחמות, שנגעו בלב האומה כולה, הוא בא הנה גם במעשים: בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה. אזרחי ישראל, אחיי ואחיותיי, עם ישראל חי - ועם ישראל ינצח״.
+משרד החינוך וכאן חינוכית: אולפן יומי פתוח לילדים בימי המלחמה
19:54 18/10/23  |  עידן יוסף
משרד החינוך ותאגיד השידור הציבורי מודיעים על הקמת אולפן יומי פתוח ב"כאן חינוכית" שצפוי להיות משודר במשך תקופת המלחמה. המשדר ישודר מדי בוקר (ראשון עד חמישי) בין 08:00 ל-14:00 ויכלול בין היתר דיווחים מותאמים לילדים, משחקים ופנאי, פעילויות למהלך השהייה בבית ואירוח של כוכבי הילדים.

כמו כן, המשדרים יכללו תכני למידה איכותיים ומותאמים שיועברו על ידי צוותי הוראה. משרד החינוך יעמיד תכנים ייעודים לטובת משדרים אלה.

שר החינוך יואב קיש: "משרד החינוך פועל לייצר תכנים איכותיים ומותאמים לילדים גם בסביבה הטלוויזיונית. מודה לתאגיד השידור הציבורי על שיתוף הפעולה החשוב בימי המלחמה הקשים".
+ארה"ב: השגרירות בארגנטינה לא פונתה
19:40 18/10/23  |  עידן יוסף
משרד החוץ של ארה"ב: אין איום ממשי על שגרירות ארה"ב בארגנטינה, השגרירות לא פונתה ויש כוחות משטרה נוספים סמוך לה.
+אזעקות נשמעות בגוש-דן
19:30 18/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות נשמעות בחולון, בת ים, ראשון לציון ותל אביב.
+משרד הבריאות: 58 מבין 330 הפצועים במצב קשה
19:25 18/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 330 פצועים מאושפזים בבתי החולים נכון לשעה 17:00. בין הפצועים - 58 במצב קשה. משרד הבריאות הוסיף כי עד כה פונו לבתי החולים 4,562 פצועים, ובהם 12 במצב אנוש ו-280 במצב קשה.
+המודיעין האמריקני מעריך שבית החולים נפגע מרקטה של הג'יהאד האיסלאמי
19:24 18/10/23  |  עידן יוסף
רשת ABC על פי מקורות בממשל: הפנטגון הגיע באופן עצמאי למסקנה שבית החולים בעזה נפגע ככל הנראה משיגור כושל של הג׳יהאד האיסלאמי ולא מהפצצה ישראלית ולא רק על סמך המידע של ישראל.

לשאלה מה גרם לו להיות בטוח שהישראלים לא עומדים מאחורי התקפת בית החולים בעזה, הנשיא ביידן אמר: "הנתונים שהראו לי משרד ההגנה".
[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+המל"ג אישררה את החלטת שר החינוך כנגד הבעות תמיכה בחמאס
19:11 18/10/23  |  עידן יוסף
אושררה החלטת שר החינוך יואב קיש לפיה המועצה להשכלה גבוהה תעקוב אחר הטיפול של מוסדות החינוך בתלונות על הבעות תמיכה בחמאס, תוך איום לנקיטת צעדים מול מוסדות סוררים וחיובם בדיווח למל"ג בתוך שבוע.
+פצוע בינוני בתקרית האש בצפון
19:08 18/10/23  |  עידן יוסף
דוברות בית החולים רמב"ם בחיפה: מאירועי הירי בצפון פונה לרמב"ם באמצעות מסוק פצוע אחד. מוגדר בינוני בשלב ראשון, הגיע בהכרה.
פגיעה באמצעי תצפית של הצבא במוצבים סמוכי גבול
NEWSY2047da2d1a105b4352b979027afaefd0f7.mp4
+א סיסי מציע: יישוב של תושבי עזה המפונים בנגב
19:02 18/10/23  |  עידן יוסף
נשיא מצרים פתח א סיסי המתנגד לעידוד הגירה של פלשתינים מעזה לשטח סיני, הציע במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ כי ישראל תיישב את תושבי רצועת עזה המפונים בנגב. לדבריו, אפשר להעביר לשם פלשתינים, עד שישראל תסיים עם התוכנית להשמיד את ההתנגדות בעזה, ואחר כך היא תוכל להחזיר אותם לרצועת עזה, אם היא מעוניינת בכך. מקור ביטחוני מצרי בכיר מסר: "מצרים לא תאפשר פינוי זרים מעזה, ההסלמה תתקבל בהסלמה".
+צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצמ"רים מדרום לבנון
18:56 18/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל חיסל לפני זמן קצר באמצעות כלי טיס בלתי מאויש חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס בגבול לבנון. בנוסף, זוהו בשעה האחרונה מספר שיגורים של טילי נ"ט לעבר המרחבים מנרה, מלכיה ומטולה, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי.

בהמשך לאזעקות באזור קריית שמונה, זוהו 9 שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו 4 מהם. מוקדם יותר היום פרסם חיזבאללה תיעוד של פגיעה באמצעי תצפית של צה"ל במוצבים הסמוכים לגבול עם ישראל.

שגרירות סעודיה בלבנון קוראת לאזרחיה לעזוב מייד את שטח לבנון בעקבות האירועים בדרום לבנון.
+45 ימי הרחקה וקנס לעופר כסיף על השוואת ישראל למעשים בשואה
18:41 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת האתיקה מענישה את הח"כ מחד"ש תע"ל על ראיונות אנטי ישראלים בתקשורת הזרה  ▪  הביעה סלידה מהתבטאויותיו וקבעה כי חברי כנסת מחויבים להתבטא בזהירות בעיתוי זה ותגלה אפס סובלנות בעניין
כסיף. מושגים מעולם השואה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אזעקות נשמעות בפתח תקוה ובהוד השרון
18:29 18/10/23  |  עידן יוסף

+פגישת שרי האוצר לשעבר שכינס סמוטריץ' נמשכה שעה וחצי
18:04 18/10/23  |  עידן יוסף
לאחר כשעה וחצי הסתיימה פגישת התייעצות כלכלית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם שרי האוצר לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, משה כחלון ויובל שטייניץ, שכונסה בעקבות המלחמה. גם השר לשעבר רוני בר-און השתתף בפגישה, באופן מקוון.

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד הוזמן אף הוא לפגישה, אך בחר להחרים אותה וכתב: "אהיה בסיור בישובי קו עימות אז שולח הצעה אחת: נשארו לכם בקופה 9 מיליארד ש״ח כספים קואליציונים שנועדו לשוחד פוליטי - בואו נעביר יחד חקיקה מיידית שתעביר את הכסף לניהול המלחמה, לתושבי שדרות ובארי וכפר עזה, למיגון אשקלון, לאזרחים שקורסים".

על כך הגיב השר סמוטריץ': "הוא בחר להגיב בטוויטר בציניות פוליטית. ‏ההנחיה שלי מהיום הראשון של המלחמה היא שכלל התקציבים מנותבים לניהול המלחמה והסיוע לעוטף. ‏לפיד יודע את זה. ‏כל מה שצריך זה ציונות במקום ציניות. ‏כל מה שצריך זה להתעלות לגודל השעה. חבל".


[צילום: תקשורת השר]
+משרד הביטחון הורה: רכש מהיר של כלי נשק לכיתות הכוננות
17:53 18/10/23  |  עידן יוסף
משרד הביטחון יצא לרכש מהיר של אלפי כלי נשק ארוכים מסוג אם-4 לכיתות הכוננות. הם מיוצרים על ידי שתי חברות ישראליות, ואספקתם תחל בימים הקרובים לעיבוי כיתות כוננות ברחבי הארץ ולחיזוקן (ynet)

+ביידן: סיוע הומניטרי לעזה וסיוע חסר תקדים לישראל
17:46 18/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שהקבינט הסכים להעביר סיוע לרצועה, כפוף לבדיקות שיבטיחו שלא יגיע לידי החמאס, ואשר ייפסק אם חמאס ינסה להשתלט עליו  ▪  "שלא כמו בשואה, לעולם לא נעמוד מן הצד"  ▪  "אל תתנו לזעם להשתלט עליכם, ישראל כפופה לחוקי המלחמה"
ביידן בנאומו היום. "עם ישראל חי" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+המטבחון החליט לאשר הכנסת מזון ותרופות ממצרים לדרום הרצועה
17:38 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהחלטת קבינט המלחמה נאמר כי מכיוון ישראל לא יתאפשר להעביר כלום לעזתים, אך יתאפשר להעביר מזון ותרופות לתושבי עזה שהתפנו דרומה, ובלבד שהאספקה לא תגיע לחמאס
מראות ההרס בחאן יונס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+ירי בוצע לעבר קריית שמונה ואצבע הגליל; צה"ל משיב באש
17:27 18/10/23  |  עידן יוסף
שתי רקטות שנורו לעבר קריית שמונה לא גרמו לנפגעים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. תחנת אל-מיאדין: צה"ל תוקף באזור כפר שובא שבדרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי טנק של צה"ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו-כן, כוחות צה״ל תקפו כעת עמדה ממנה שוגר טיל נ״ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. במקביל, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.
+צה"ל הונחה להימנע מתקיפות בעזה במהלך ביקור ביידן
17:24 18/10/23  |  עידן יוסף
הדרג המדיני הנחה את צה"ל להימנע מתקיפות בעזה עם הגעתו של ביידן לישראל. עם זאת, גורם ביטחוני אמר כי לא יימנעו מסיכול שיגורי רקטות או חיסול מחבלים (כאן חדשות).
+שגרירויות ארה"ב וישראל בארגנטינה פונו
17:21 18/10/23  |  עידן יוסף
שגרירויות ארה"ב וישראל בארגנטינה פונו בשל איום של פצצה (רויטרס). בצל מהומות והפגנות אלפים נגד ישראל, משרד החוץ פינה את רוב צוות שגרירות ישראל והנספחים במרוקו והחזיר אותם בטיסה מיוחדת לישראל.

שישה שדות תעופה ברחבי צרפת פונו לאחר שקיבלו בדוא"ל מכתבי איום בתקיפה (ישראל היום).
+שר החוץ הבריטי אימץ את גרסת ישראל באשר לפגיעה בבית החולים בעזה
17:18 18/10/23  |  עידן יוסף
לאחר דברי ביידן - שר החוץ של בריטניה: יותר מדי קפצו למסקנות בנוגע לאובדן החיים בבית החולים בעזה. טעות זו עוד עלולה לסכן חיים.
+קשה לצפייה: בן ערובה אולץ לפתות תושבים לפתוח את דלתות בתיהם למחבלים
17:13 18/10/23  |  עידן יוסף
תיעוד קשה לצפייה: מחבלי חמאס לקחו נער בן ערובה מיישוב בעוטף עזה וחייבו אותו, לעבור בין בתים ביישוב ולומר להם לצאת מבתיהם, אחרת ירצחו אותו.
+בארי: אותרו גופות של ילד ואישה בקיבוץ
16:52 18/10/23  |  עידן יוסף
בארי: צוות מתנדבים של זק"א איתר כעת גופת ילד וגופת אישה שהסתתרו בתוך עליית גג של בית שהוצת.
+אנטישמיות ברשת: עלייה של מאות אחוזים מאז המלחמה
16:50 18/10/23  |  עידן יוסף
התנועה למאבק באנטישמיות ברשת מעדכנת כי בימים האחרונים, מאז החלה המלחמה, חלה עלייה חדה בתוכן אנטישמי ושנאת ישראל ברשתות החברתיות. על פי הנתונים, נרשמה עלייה של מאות אחוזים בתוכן מסוג זה, שכולל בין היתר איומים על חיי יהודים, הסתה לגזענות ולאלימות, ביטויים של שנאה והצדקת הזוועות ואפילו הכחשות שהן בכלל אירעו.
+בית במנרה נפגע מטיל נ"ט שירה חיזבאללה
16:45 18/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיזבאללה שיגר שלושה טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון  ▪  כתוצאה מכך, בית בקיבוץ מנרה נפגע ואדם נפצע באורח קל  ▪  צה"ל תקף בתגובה תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון
ירי טיל נ"ט לאזור מנרה כפי שנצפה מגבול לבנון
+צה"ל מפרסם תיעוד המוכיח שהפגיעה לא נגרמה כתוצאה מתקיפת הצבא
16:31 18/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל פרסם תיעוד מצולם משעות הבוקר של בית החולים בעיר עזה אשר נפגע כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. בתיעוד ניתן לראות כי הפגיעה היא באזור החנייה, הסמוכה לבית החולים, ואינה דומה למכתש תקיפה. כמו-כן, ניתן לראות כי הבניינים הסמוכים לבית החולים לא ניזוקו. זוהי הוכחה נוספת שצה״ל לא ירה פצצת קרב למרחב זה.


[צילום: דובר צה''ל]
+ירי נ"ט נוסף לעבר מנרה
16:19 18/10/23  |  עידן יוסף
ראשוני: בוצע ירי נ"ט נוסף לעבר אזור מנרה בגזרה המזרחית בגבול לבנון.
+בלינקן: אנחנו כאן כדי לסייע לישראל להגן על עצמה
16:15 18/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן חוזר על אמרתו הידועה - "אינך צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני" - ואומר למשפחות של חטופים: "ככל שאנשים יכירו יותר את תגובתכם, כך הם יותר יחבקו אתכם"
ביידן עם משפחות חטופים [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+אושרה עקרונית ההצעה לפנות ישובים במרחק עד 5 ק"מ מגבול לבנון
16:14 18/10/23  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה החלטה המסמיכה את שר הביטחון וצה״ל לפנות בצורה מדורגת ועל-פי הערכת המצב את היישובים הנמצאים במרחק של 5-2 ק״מ מגבול לבנון. יודגש כי אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של היישובים הנמצאים בטווח זה.

התוכנית תבוצע בהתאם להנחיית שר הביטחון, בעלויות של מאות מיליונים שיוסטו מהתקציבים הקואליציוניים. מהינתן פקודה: ביצוע תוך 24 שעות.
+יוארך צו הפטור ממכס על יבוא חלב ניגר לשלושה חודשים
16:09 18/10/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר החקלאות אבי דיכטר הודיעו כי ברקע המלחמה בעזה הסכימו על הארכת צו הפטור ממכס על יבוא חלב ניגר לשלושה חודשים, כדי לוודא את רציפות אספקת החלב לאזרחי ישראל, לצד המשך חיזוק החקלאות הציונית בישראל.

הרפתות בעוטף ימשיכו לייצר חלב בהתאם ליכולת ולמצב הביטחוני ויפוצו באופן מלא על נזקים ישירים ועקיפים באמצעות מס רכוש.
+ראשוני: ירי נ"ט בוצע משטח לבנון
16:03 18/10/23  |  עידן יוסף
ראשוני: ירי נ"ט בוצע מלבנון לשטח ישראל (מרחב דבורנית). כוחותינו משיבים אש לשטחים פתוחים משם בוצע הירי ככל הנראה.
+רעיית רה"מ ערכה ביקור תנחומים אצל משפחת מורנו
15:56 18/10/23  |  מירב ארד
רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, ערכה ביקור תנחומים אצל משפחת מורנו ששכלה את בנה איתי ז״ל, לוחם מגלן בן 24, שנפל בקרב מול מחבלים בזיקים. איתי נפל בקרב 17 שנים אחרי נפילת דודו, סא״ל עמנואל מורנו ז״ל. חצי שעה לפני הקרב בזיקים, איתי עוד הספיק לפגוש את אביו משה, שירד לדרום כדי להתנדב.

הגברת שרה נתניהו: ״פגשתי משפחה למופת, משפחה של גיבורים. הגורל המשותף שלנו קשר בין שתי המשפחות שלנו. חיבקתי אותם מעומק ליבי בשם כל אזרחי ישראל. תמיד נזכור את איתי הי״ד, שהיה גיבור ישראל כמו דודו עמנואל. אני יודעת שעמנואל גדל על סיפור הגבורה של יוני נתניהו, ואיתי גדל על סיפור הגבורה של עמנואל מורנו. זאת שרשרת הדורות והגבורה של עמנו, מאז ימי יהושע בן נון והמכבים. אני יודעת שלוחמים רבים עוד ילמדו על הסיפור הגבורה של איתי. עם ישראל מחבק אתכם. עם ישראל תמיד יהיה אתכם. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו תמיד״.





+ארה"ב תטיל סנקציות על 9 אנשים הקשורים לארגון חמאס בעזה
15:44 18/10/23  |  מירב ארד
משרד האוצר האמריקני הודיע (יום ד') כי ארה"ב תטיל סנקציות על תשעה אנשים הקשורים לארגון חמאס בעזה, סודן, טורקיה, אלג'יריה וקטאר.
+תנועת הרכבות הופסקה זמנית וחלקית לצורך ביקור נשיא ארה"ב
15:40 18/10/23  |  עידן יוסף
בשל ביקורו של נשיא ארצות הברית, הופסקה זמנית משעה 15:30 ולמשך של כארבעים דקות (בקירוב) תנועת הרכבות בין ת"א, לוד, נתב"ג, ירושלים ומודיעין.
+הוסר החשש לאירוע ביטחוני בחצרים
15:19 18/10/23  |  מירב ארד
הוסר החשש לאירוע ביטחוני בחצרים
+מבול וחמאס - לא עוד!
14:59 18/10/23  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה
פרשתנו מציגה עולם מושחת שבו: "ותמלא הארץ חמס" (בראשית ו', י"א)  ▪  במשך שנים רבות פירשו שחמס הוא גזל וחטיפת דברים השייכים למישהו אחר, אך כיום ה"הרגשה בפרשה" שלי היא שאפשר להסביר זאת על חמאס כנגדו אנו נלחמים
אלוהים שונא את החמס [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+ישראל הפיקה את הלקחים מכשלון השריון הרוסי באוקראינה
14:28 18/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט שוחח עם קצין שריון ראשי, תת-אלוף הישאם איברהים, ומסביר כיצד הפעלת השריון הישראלי ברצועת עזה תהיה שונה לחלוטין - הן מאשר באוקראינה והן מן התפיסות שהיו מקובלות עד לאחרונה
טנק בדרך לגבול עזה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+בכיר בניו-יורק טיימס: שעתו הנאה של ביידן
14:23 18/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעל הטור הבכיר ברט סטיבנס אומר שביידן העניק לעם היהודי את המנהיגות שלא קיבל מנתניהו, וגם הזכיר כיצד נראית מנהיגות אמריקנית במיטבה
ביידן היום בתל אביב [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסברה חולה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
18/10/23 18:58
2
אמונחטאפ III
20/10/23 16:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
  • תגובת ההסברה הישראלית לסיפור על הפגיעה בבית חולים נוצרי בעזה היא מחדל נורא של הממשלה, ובעיקר של בנימין נתניהו. האיש הכושל הזה יודע, לפחות, ללהג בלשונו, והנה השתתק. בפעם היחידה שנחוץ לשמוע אותו, ואפילו את ההפרזות שלו, נדם קולו, השתנק.
18/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שיחת עומק תשיעית עם חוקר גבולות ארץ ישראל, פרופ' גדעון ביגר, המספר על האופן שבו יצרה מדינת ישראל את רצועת עזה. הכל התחיל בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם שהעניקה את העיר עזה למדינה הערבית. אך במלחמת העצמאות כבש צה"ל את הרצועה מהמדינה הערבית, מהכפר איסדוד ועד קיבוץ יד מרדכי. לשטח מדרום ליד מרדכי ברחו ערביי יפו והשפלה הדרומית וישראל לא כבשה אותה, למרות שהיו תוכניות לכבוש אותה ולהעביר את הפליטים לסיני. כך נוצרה הרצועה.
18/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
מאז תחילת המלחמה מפגינים נשיא ארה"ב וממשלו מחויבותו נחרצת לביטחונה ורווחתה של ישראל. הנשיא ג'ו ביידן אינו מסתיר את תיעובו לנוכח הזוועות שחולל חמאס וההרס שהותירה המתקפה בנגב המערבי וביקורו בישראל ובירדן, בעיצומה של המלחמה, הוא ביטוי ברור לכך. מעבר לסימפטיה ולתמיכה המורלית העצומה, ביידן וממשלו נרתמו כמעט מהרגע הראשון לסייע ישירות להצלחת ישראל במלחמה שנכפתה עליה. מכלל ההתייחסויות האמריקניות הפומביות ומהצעדים המעשיים שכבר ננקטו עולה, כי היעדים של הממשל עד כה הם:
האיש שתכנן את הטבח בישובים הישראלים בגבול רצועת עזה, הגה את התוכנית המבצעית, אימן את המחבלים שיצאו לפעולה, תיאם אותה עם "משמרות המהפכה" האירניים ופיקד עליה בכל שלביה הינו מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של חמאס.
"אנחנו במלחמה", הכריז בנימין נתניהו ביום בו ביצע חמאס את מעשי הזוועה בעוטף עזה. נתניהו נכנס מיד למנטליות של מנהיג מלחמה, אבל בכמה מובנים – הוא לא האדם הצפוי לתפקיד זה. במשך 15 שנותיו כראש ממשלה, נמנע נתניהו בצורה שיטתית מכניסה למבצעים צבאיים משמעותיים, והעדיף מכות אוויריות או מבצעים מיוחדים. הוא היה סוג של סתירה: מדבר בתוקפנות אך נמנע ממלחמות מלאות, אומר ניו-יורק טיימס.
18/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il