|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
לא בחינם [צילום: סטיב הלבר/AP]

"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (7)

לא הצלחנו להבין את המדיניות האמריקנית, גם כשהממשלים האמריקניים (בניגוד למחלקת המדינה) פסקו להיות עוינים לישראל למחלקת המדינה האמריקנית מדיניות אנטי-ישראלית ארצות-הברית כמעט חזרה בה בתש"ח מהכרתה בהקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל אמברגו אמריקני על משלוחי נשק למדינת ישראל במלחמת הקוממיות
23/10/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
לחץ אמריקני
ארצות-הברית לחצה לסילוקנו מסיני אחרי מלחמת סיני, ולא מימשה את ערבותה להשארת חצי-האי מפורז. הספקת ציוד אמריקני, שהובטח לישראל, התעכבה כשבוע במלחמת יום הכיפורים - כדי שיראל "תדמם קצת". אלוף מרדכי גור, הנספח הצבאי של ישראל הוכרז כאישיות בלתי-רצויה בפנטגון כמעט מיד עם הגעתו לוושינגטון. הלחץ האמריקני על ישראל אפשרי יותר כאשר היא תלויה בהספקת אמצעי לחימה מארצות-הברית, ומתמכרת לסיוע הצבאי האמריקני בסך כשלושה מיליארדי דולרים בשנה.

מסוף מלחמת העולם השנייה לא משתלם כלל להיות ידיד של ארצות-הברית, ואולי אף מסוכן - מלמדת ההיסטוריה. בזיכרוני טבוע פיליטון של אפרים קישון הזכור לטוב, שבו הוא מספר, שבחלומו טייל בשדרות ידידי ארצות-הברית, ומונצחות בה צ'כוסלובקיה 1945, הונגריה 1956, פולין 1957, דרום ויטנאם 1973 ועוד מדינות, שהפקירה ארצות-הברית, למרות שסמכו עליה. קישון מספר בפיליטונו, שהתעורר בבעתה משנתו רק כדי לא להגיע לשלט, המנציח את מדינת ישראל.

וושינגטון נחשבת שלא בצדק, לדעתי, ל"ידידתנו ובעלת-בריתנו". ניזכר במדיניותה לגבי הצלת יהודים בשואה (שנתמכה על-ידי ארגונים יהודייים ועל-ידי הסתדרות ציוני אמריקה, ZOA, שהפריעה בחירוף-נפש למאמצים להפעיל את הממשל האמריקני להצלת יהודים). בתש"ח כמעט בגדה בנו ארצות-הברית, והחליטה לחזור בה מהכרתה בזכותנו למדינה יהודית (!) בארץ-ישראל. כמה מהיונים הצחורות מקרבנו - ובראשם ד"ר יהודה ליב מאגנס, נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים - עמלו קשות בוושינגטון בתחילת 1948 לבטל את ההכרה האמריקנית בהקמת המדינה היהודית. למזלנו, התעשת הנשיא הארי טרומן (אומרים, שבעיקר, הודות לאדוארד "אדי" ג'ייקובסון היהודי - חברו הקרוב, ושותפו לשעבר לעסקים), והתגבר על מחלקת המדינה, שמנהלת עד היום מדיניות אנטי-ציונית ואנטי-ישראלית, ועל מחלקת המלחמה (אז טרם הוקם הפנטגון).

הממשל האמריקני הטיל אמברגו על משלוחי נשק לישראל במלחמת הקוממיות, והוא נמשך עד כמעט לסוף ממשל ג'ון קנדי בתחילת שנות השישים. מי שהפרו את האמברגו בתש"ח ולפניה - כמו אל שווימר, לימים מנכ"ל התעשיה האוירית - הועמדו לדין בארצות-הברית, והוענשו. לפני מלחמת סיני מנעה ארצות-הברית מישראל רכש של מטוסי סילון "סייבּר" F-86 בקנדה, וכתוצאה מכך החל רכש מטוסי-הקרב בצרפת.

את האמברגו האמריקני בתש"ח עקפנו היטב באמצעות המאפיה היהודית האמריקנית - ובעיקר, מאיר לנסקי, אישית - ששלטה באיגודי הסווארים בנמלים המזרחיים של ארצות-הברית, והורתה להם להעלים עין ממשלוחים של "כלים חקלאיים" לישראל, שהכילו מכונות לייצור נשק, נשק, נשק כבד, חלקי רכב קרבי, חלקי מטוסים, תחמושת ושאר טובין, שציידו את צה"ל בראשיתו. תיעוד מדהים של הפרשה עשה פרופ' רוברט רוקאווי מאוניברסיטת תל אביב.

אצלנו פיארו את הנשק הסובייטי, שהגיע דרך צ'כוסלובקיה, והתעלמו מהנשק, שסייעה המאפיה היהודית לשלוח ארצה. כהרגלנו, ידענו לגמול רעה תחת טובה למיטיבינו, ולנסקי הקשיש, שבא לחיות את שארית חייו בארץ הקודש, גורש ממנה על-ידי חבורת צדקנים מתחסדים, ששכחה את מעשיו האדירים למען הקמת המדינה.

האמריקנים פעלו לסילוקנו מסיני בשנת 1957 תמורת הבטחה, שיערבו לפירוז חצי-האי. בשנת 1967, כשגמאל עבד-אלנאצר, נשיא מצרים, הכניס את צבאו לסיני, לא הזדרזה ארצות-הברית לממש את ערבותה, ורק בסוף מאי 1967 נתנה לנו אור ירוק לתקוף את הצבא המצרי.

במהלך מלחמת ההתשה ואחריה ניסה הממשל האמריקני להגביל את ישראל, כדי שתסכים להצעותיו המופרכות להסדר בעיית ארץ-ישראל - עד כדי קרע חמור בין המדינות כשהפרו המצרים את הסכם להפסקת-אש, ודילגו את סוללות הטילים נ"מ שלהם עד לגדה המערבית של תעלת סואץ. הקרע אוחה כשארגון פתח ניסה להשתלט על ירדן בעזרת הסורים. ארצות-הברית סירבה לשלוח כוחות צבא לירדן, וביקשה מישראל ב"ספטמבר השחור" 1970 להבטיח את ביטחון הממלכה ההאשמית.

למרות שכביכול אנחנו מכירים את האמריקנים ואת תרבותם - לא הצלחנו להבין את המדיניות האמריקנית, גם כשהממשלים האמריקניים (בניגוד למחלקת המדינה) פסקו להיות עוינים לישראל. טעות חמורה זו מלווה את המדיניות הישראלית - כמו אי-הבנת ברית-המועצות ורוסיה - מאז ומתמיד.

הסכם, שהופר

בשנת 1971 נפגשו כמה סטודנטים באוניברסיטה העברית עם קבוצה של פעילים משכונת מוסררה בירושלים. נכחתי בפגישה ככתב ידיעות אחרונות בקמפוס הירושלמי. לפעילים - שנודעו לימים כ"פנתרים השחורים" - יש תפקיד חשוב בהבנת המחדל הלוגיסטי במלחמת יום הכיפורים. פעילות "הפנתרים השחורים", בהשראת תא "מצפן" בירושלים, הייתה המחאה החברתית הראשונה מאז דיכא ממסד מפא"י באלימות את המהומות בוואדי סאליבּ בחיפה (1959).

פעילות "הפנתרים השחורים" הממה את ממשלת ישראל, שהפעילה נגדם את משטרת ישראל ואפילו את שב"כ. כתוצאה מהלחץ, שיצרה פעילות "הפנתרים", החליטה ממשלת גולדה מאיר על ישראבלוף אדיר: יצומצם תקציב הביטחון, ועל חשבונו יוגדלו תקציבי הרווחה. בהחלטה תמכו, כמובן, גם מתכננים אסטרטגיים דגולים. הוחלט אז להקטין את הצבא, לקצר את שירות החובה, לסגור יחידות סדירות (למשל, חטיבת השריון 14 וגדוד התותחנים 405), לא לרכוש אמצעי לחימה, ולא לחדש מלאי צבאי - כאמור, לפי הזיית המתכננים, שחזו מלחמה רק בשנת 1975.

לדעתי, היה הסכם עם הממשל האמריקני, שבמקרה מלחמה מהיום הרביעי למלחמה ינועו רכבת אווירית ורכבת ימית אמריקניות לישראל, וישלימו את החסר. זה לא בוצע, כידוע. ויליאם (ביל) קלמנטס, שהיה סגן-שר ההגנה במלחמת יום הכיפורים, אמר לי בשנת 1981, כשהיה מושל טקסס, ששני יהודים הפריעו לרכבת האווירית לצאת לישראל. היה ברור, שהצביע על ד"ר הנרי א' קיסינג'ר, שהיה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ריצ'ארד ניקסון. חשדתי בג'ימס ר' שלזינג'ר, שר ההגנה. קלמנטס תיקן אותי, והצביע, לתדהמתי, על מרדכי מוטה גור, הנספח הצבאי של ישראל בוושינגטון.

מה הסיפור של גור?

כששבתי ארצה מלימודיי בטקסס, ניסיתי לבדוק את דבריו. ובכן, קיסינג'ר הוא קיסינג'ר, והודה, שרצה, שישראל "תדמם קצת" כדי שנתפשר, ונקבל את תוכניותיו לגבי המזרח התיכון - כפי שהסביר לאנואר סאדאת, שמצרים אינה יכולה לקבל דבר, כיוון שהובסה במלחמת ששת הימים. כלומר, עליה לנצח קצת את ישראל, כדי לקבל משהו ממשי בהסדרים, שתכנן קיסינג'ר.

גור הודח מתפקיד אלוף פיקוד הצפון בידי רא"ל דוד אלעזר, הרמטכ"ל, שתפס אותו "על חם" מחמם הגבול עם סוריה, והורחק לגלות בוושינגטון. מלכתחילה יש לצה"ל ולמדינת ישראל בעיה בפנטגון, כיוון שאלוף באמריקנית הוא מיג'ור-ג'נרל - גנרל של שני כוכבים - דרגה לא-בכירה, שעונדים מפקדי דיוויזיות אמריקניות. בפנטגון יש חשיבות יתרה לעוצמה ולדרגה. כך, נשען הנספח הצבאי של ישראל רק על יוקרתו - הצלחתו המבצעית - של צה"ל.

כשגור הגיע לוושינגטון, קרתה תקלה חמורה, ותוך שבועות ספורים לכהונתו, הוא הוכרז כאישיות בלתי-רצויה (פרסונה נון-גראטה) בפנטגון. כנראה, התרברב, כדרכו הנלוזה, ופגע באמריקנים על-רקע תבוסתם בדרום-מזרח אסיה. לפיכך, ייצג ישעיהו (שייקה) ברקת, הנספח האווירי החדש שלנו, שנשא דרגת תת-אלוף - בריגדיר-ג'נרל באמריקנית, גנרל זוטר, שרק כוכב אחד על כותפותיו. אין לי מושג האם דוּוח המצב המביך ארצה, ואם דווח - האם הבינוהו לאשורו. לו הבינוהו, היו חייבים להחליף מיד את גור. מכל מקום בפרוץ המלחמה ייצג את ישראל בפנטגון גנרל זוטר, למרות שלנספחות הצבאית בוושינגטון נועד תפקיד קריטי במלחמה - להניע את רכבות הציוד האמריקניות לישראל, ולהאיצן.

ההישענות הישראלית על אמצעי לחימה אמריקניים באוויר וביבשה הייתה ברורה כבר במלחמת ההתשה. למשל, במלחמת יום הכיפורים נוצר מחסור חמור בזנבות למטוסים "סקייהוק" A-4, שנפגעו מטילים נ"מ (טק"א) ומטילים אוויר-אוויר מתבייתי-חום, שהתכוונו לצינורות הפליטה של המטוסים. הבעיה נפתרה במהלך המלחמה במשלוחים של זנבות "סקייהוק" ובאלתור ישראלי של הארכת צינור הפליטה של המטוס בתותב, כדי שזנב המטוס לא ייפגע.

האדמה רעדה

צבאנו חסר לא רק חלפים למטוסים ומטוסים. לא היו לו תחמושת טנקים, רובים (עדיין השתמש ברובים-מיטָע̤נים FN, שנכשלו במבחני הקבלה שלהם לפני מלחמת סיני, ובתת-מקלעים "עוזי", שלא תפקדו בחולות סיני), טילים נ"מ, טילים נ"ט, אמצעים לראיית ליילה, משקפות והרבה אפסניה. כל זה היה תלוי על בלימה - האם יגיעו רכבות הציוד האמריקניות? ומתי?

עבדתי אז בתעשיה האוירית, וכיוון שאשתי עבדה בבקרים, נסעתי למקום עבודתי בחופשותיי מהמילואים. באחד הימים הציע לי מכר להישאר במפעל עד מאוחר בליילה, כדי לראות נחיתה של מטוסי הרכבת האווירית. לא עמדתי בפיתוי, ומכרי אירח אותי במשרדו עד שהגיע זמן קריאתו למסלולי הנחיתה. הכנו לעצמנו כוסות קפה, והתעטפנו היטב במעילינו, ומאוחר בליילה עמדנו ברחבה בקצה המסלול כשמטוס תובלה ענק C-141 "סטארליפטר" נחת ברעם, והסיע לכיוון הרחבה. צוותי קרקע מיומנים, עובדי התעשיה האוירית, חשו אליו, ועזרו לפרוק ממנו ארגזים ענקיים של ציוד. וזו הייתה רק התחלת המופע. תוך כמה דקות קיבל מכרי הודעה במכשיר-הקשר שלו, שמטוס תובלה נוסף, C-5 "גלקסי", עומד לנחות. ואכן תוך כמה דקות רעדה האדמה, שמטוס "גלקסי" הסיע לעברנו, חנה בקצה הרחבה, וכָרע - הנמיך את עצמו, כדי שייקל לפורקו. המטוס הענק היה אדיר, וכשכיבה את מנועיו, השתרר שקט מדהים בשדה. צוותי הקרקע ניגשו אליו, ופרקו ממנו עוד ארגזים, שנערמו בקצה הרחבה.

"הכל מעילים, בגדים, כובעים וגרביים", אמר מכרי. "כבר לא מגיעים אמצעי לחימה". ניסיתי להגיע לתא הטייסים, אך שומר חמוש אמריקני הרחיקני, כצפוי. "הטייסים אינם מדברים עם איש", הסביר מכרי. "רק עם טייסי הניסוי של החברה".

כשהסתיימה הפריקה, ניגשנו לארגזים הענקיים. מכרי הראה לי את תעודות המשלוח, שכללו רק אפסניה, ואמר, שלמרות רצוני, לא אוכל להצטייד בגאטקעס, בגרביים, בבגדי עבודה, במעיל, בכובע ובנעליים. "השומרים פוקחים עין רעה על צוות הקרקע", הסביר לי, "כדי שלא 'נדגום' את המשלוח".

עיכוב משמעותי

בשנים-עשר באוקטובר 1973 החלה הרכבת האווירית (מבצע "ניקֶל גראס") לנוע לישראל. העיכוב בהספקה האמריקנית - בעוד ההספקה הסובייטית זורמת למצרים ולסוריה כבר מהיום הראשון למלחמה - היה משמעותי ביותר, גם כיוון שלא נעה בקצב, שהתאים לפערים הלוגיסטיים, שהיו ונוצרו בצה"ל. כך, הגשים קיסינג'ר את חזונו, שישראל "תדמם קצת".

באותו היום, כידוע, הציע הרמטכ"ל אלעזר לממשלה לבקש הפסקת-אש על-אתר - כלומר, כניעה ישראלית - כביכול, בגלל שחיל-האוויר עמד להגיע ל"קו האדום" שלו.

בסוף המלחמה נראה צה"ל אחרת לחלוטין. הוא נעל נעליים אמריקניות, לבש בגדים אמריקניים מכף רגל ועד ראש, צויד ברובי-סער (רוס"רים) M-16, במטולי-רימונים, בטילים נ"ט משלושה סוגים (קל "לאו", בינוני "דרגון" וכבד "טאו"), נע בנגמ"שים M-113 "ברדלס" (שכונו בצה"ל, "זלדה"), והיו לו תותחים מתנייעים (תומ"ת) M-109A2 "רוכב", משקפות ואמצעים לראיית ליילה.

את כל הטוּב הזה קיבלנו חינם - תמורת ויתורים מדיניים, גם כואבים - כיוון שבאמריקנית אומרים, שאין מתנות חינם. את מרבית אמצעי הלחימה האלה יכולנו לקבל כמעט חינם לפני יום הכיפורים מעודפי הצבא האמריקני אחרי מלחמת ויטנאם וממלאי של יצרניות הנשק. אבל חכמי חלם שלנו קבעו, שאין לנו שום צורך בהם. הפלא ופלא, הם דווקא חסרו מאוד במלחמה.

למרות חיוכי הנשיא

הלחץ האמריקני על ישראל אפשרי יותר כאשר היא תלויה בהספקת אמצעי לחימה מארצות-הברית, ומתמכרת לסיוע הצבאי האמריקני בסך כשלושה מיליארדי דולרים בשנה, שלפעמים נייתן להמירו לרכש בארץ. כך, למשל, מנעו האמריקנים ייצוא טנקים "מרכבה", כיוון שמנוע הטנק ועוד כמה מכללים ומערכות בו מתוצרת אמריקנית. יש שמועות, שהתערבו בתכנון מבצע "אורנים" (שנקרא לבסוף מערכת "שלום הגליל"). כעת הם לחצו, שנרפה את הלחץ מעל רצועת עזה, נניח למשלוחים הומניטריים להיכנס לרצועה, והכשילו תגובה קשה על תקיפות חיזבאללה בצפון.

הנשיא ג'ו ביידן - עקרונית, אוהד ישראל ותיק - נחרד מהזוועה בשמחת-תורה, מיהר להגיע לישראל עם פרוץ המלחמה, לשלוח אמצעי לחימה ותחמושת לישראל, ושיגר אליה שתי קבוצות של נושאות-מטוסים ושתי ספינות של חיל הנחתים. את טוב-לבו, כולל דרישתו מהקונגרס להגדיל משמעותית את הסיוע הצבאי לישראל (ולאוקראינה באותה ההזדמנות), ואת ביקורו החם בישראל (חלק ממסע הבחירות שלו?!) תפרע מאתנו ארצות-הברית בהישגים מדיניים, שאינם לטובת ישראל. יש לזכור, ממשל ביידן מופעל על-ידי אנשי ברק אובמה, כולל ג'ייקוב ג'וזף (ג'ק) לוּ (Lew), השגריר המיועד לישראל, שהוא יהודי אורתודוקסי. כלומר, למרות חיוכי הנשיא, ממשל ביידן הנו אנטי-ישראלי חריף.

כלומר, יש להניח, שהאמריקנים לא יניחו לנו לנצח את חמאס במכה אנושה ביותר, הדרושה כעת כדי לשקם את הרתעתנו במזרח התיכון, וכדי לנקום על הטבח הנורא. הנשיא ביידן כבר אמר, שמותר לנו להכות בחמאס, אך לא להרוס את עזה. הלחץ האמריקני רק יחריף, ככל שנקבל מהם סיוע, ונתמכר אליו. לכן, הם דוחפים לנו כעת מכל טוב. שוב, כמו לפני מלחמת יום הכיפורים - מי אחראי למלאי הקטן מדי, שהכינה ישראל למקרה של מלחמה, שיכולה להיות רב-זירתית?

תאריך:  23/10/2023   |   עודכן:  23/10/2023
אביתר בן-צדף
+שב"ס אסף מאסירי חמאס בטחוניים ציוד מותרות
22:33 23/10/23  |  עידן יוסף
בשירות בתי הסוהר פתחו היום במבצע "ניקיון" באגפי מחבלי חמאס, אספו את כל הציוד שאינו אישי, לרבות מכשירי חשמל ואוכל שאינו בסיסי, וזרקו אותו לזבל. בנוסף, מחבל חמאס מת מאירוע לבבי בכלא מגידו.
+הרמטכ״ל למפקדים בצפון: ״התמרון בדרום מוכן בצורה טובה מאוד״
22:22 23/10/23  |  עידן יוסף
רא"ל הרצי הלוי למפקדי אוגדה 146 בפיקוד הצפון: "אנחנו רוצים להביא את חמאס למקום של פירוק - בהנהגה שלו, הזרוע הצבאית שלו את מנגנוני העבודה שלו. לכן אנו תוקפים מאוד מאוד חזק, אנחנו הורגים מפקדים בכירים הורגים פעילים, משמידים תשתיות ופועלים בנחישות רבה מאוד.

"אבל הדרך, היא דרך של התקפה מאוד נחושה של פגיעה בחמאס בכל מקום שהוא נמצא בו ובכל דרך. תמרון בדרום מוכן בצורה טובה מאוד. פיקוד הדרום העמיד תוכניות איכותיות. יש שיקולים טקטיים, אופרטיביים, אטסרטגיים, שנתנו עוד זמן וכוחות שיש להם עוד זמן, מתכוננים טוב יותר וזה מה שהכוחות עושים עכשיו. אני ער מאוד להתגייסות הרחבה בכל צה"ל, גם סדיר וגם מילואים, אנחנו רואים את זה בכל מקום. כל הדבר הזה הוא נהדר, אנחנו הופכים אותו למאוד מקצועי, רק בשביל דבר אחד - החוסן והחוזק של מדינת ישראל".
[צילום: דובר צה"ל]
+משרד הבריאות מפרסם מתווה לגיוס מטפלים
22:17 23/10/23  |  יפעת גדות
משרד הבריאות מפרסם מתווה לגיוס מטפלים בתחום בריאות הנפש בתשלום, באמצעות קופות החולים והמרכזים הרפואיים לבריאות הנפש ומרכזי החוסן - המתאים למטפלים שהעניקו טיפול מתחילת המלחמה בהתנדבות וכן מטפלים נוספים שיצטרפו לקופות החולים ולמרכזים הרפואיים, כחלק מנותני השירותים מטעמן.

מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של אר״ן נפשי שלא היה כדוגמתו בעשרות השנים האחרונות במדינה מערבית. מאז תחילת המלחמה פועל משרד הבריאות על-מנת לתת מענה ייעודי ומותאם לכלל צרכי האוכלוסייה. זאת באמצעות המרכזים הרפואיים לבריאות הנפש, קופות החולים, מרכזי החוסן ועמותות הנתמכות על-ידי המשרד.
+יוארך תוקף ההנחיות המיוחדות לחידוש היתרי רעלים למפעלים
22:14 23/10/23  |  יפעת גדות
שומרים על רציפות תפקודית גם בעת מלחמה: לאחר הערכת מצב שביצע, המשרד להגנת הסביבה החליט להאריך את תוקף ההנחיות המיוחדות לחידוש היתרי רעלים למפעלים בשבועיים נוספים, עד 6 בנובמבר 2023.

המשרד להגנת הסביבה פרסם בעת האחרונה תנאים לחידוש היתרי רעלים למפעלים בעת מלחמה, לשם שמירה על רציפות תפקודית. ההנחיות נועדו לחברות ולמפעלים שנבצר מהם להשלים את האישורים הנדרשים בשל חוסר זמינות כוח אדם ומגבלות בכניסה למפעלים. ההנחיות היו בתוקף עד 23 באוקטובר 2023. עם הימשכות מצב המלחמה ובעקבות הערכת מצב, החליט המשרד להאריך את תוקף ההנחיות בשבועיים נוספים, עד ל-6 בנובמבר 2023.
+כשהרוח היהודית התחברה לרוח הישראלית
21:53 23/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
השקט יורד על הבית, צריך לאגור ולאסוף את עצמנו, לקראת פתיחת השבוע השלישי למלחמה, לעוד ימים שאיש אינו יודע מה יביאו עימם, איש אינו יודע לאן יובילו, במיטה מדברים
בית הכנסת מתמלא [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עורכי הניו-יורק טיימס התנצלו על סיקור פיצוץ בית החולים בעזה
21:33 23/10/23  |  עידן יוסף
עורכי הניו-יורק טיימס התנצלו על הסיקור של הפיצוץ בבית החולים בעזה: "הדיווח הותיר את הקוראים עם תפיסה לא נכונה לגבי מה ידוע וכמה אמינה הייתה העדות".
+רוטמן לפוגלמן: אל תדונו בעתירות נגד המלחמה
21:29 23/10/23  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן פנה במכתב למ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן וביקש שבית המשפט העליון ימשוך את ידיו מעיסוק בעתירות הנוגעות למלחמה. ומבקש לגזור הוצאות על מגישי עתירות כאלו גם אם הן נדחות. זאת לאחר שביהמ"ש העליון הורה לצה"ל להשיב לעתירה של עזתים בעניין המלחמה.
+שתי חטופות מבוגרות הגיעו למעבר רפיח
21:23 23/10/23  |  עידן יוסף
על-פי פרסומים, שוחררו החטופות הקשישות נורית יצחק ויוכבד ליפשיץ, והן נמצאות במעבר רפיח.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס טוען כי הארגון שחרר שתי חטופות ישראליות. הדובר ציין את התיווך המצרי לצד התיווך הקטארי, לאחר שבשחרור הראשון זה היה רק התיווך הקטארי
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (8)
21:21 23/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
אין מקום להמשך שירותו של מי שכשל, גם בעת מלחמה, ולבטח אין סיבה לקדמו בדרגות אחריה  ▪  למרות כישלונותיהם הקרביים, עלו קצינים בצה"ל בדרגה, קודמו לתפקידים בכירים, ואף נבחרו לרמטכ"לים  ▪  אי-אפשר להיפטר מהנכשלים אצלנו אלא באמצעות ועדות חקירה
הלוי. כשלון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חוסלו חמישה מפקדים במערך האווירי של חמאס
20:25 23/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום: צה״ל חיסל בהכוונת שב"כ חמישה מפקדים במערך האווירי של חמאס מתחילת הלחימה.

המערך האווירי מפעיל מגוון כלים כנגד מדינת ישראל. המערך השתתף באופן משמעותי במתקפה נגד ישראל בפתיחת המלחמה, ובימים האחרונים חיסל חיל-האוויר מספר מפקדים במערך.

מפקדי המערך שחוסלו:
מראד אבו מראד - מפקד המערך האווירי בעיר עזה
מועד׳ עבד אל רחמן - אחראי על תיק האימונים בעיר עזה
עות׳מאן חמדאן - קצין ההגנה האווירית של גדוד צברה תל אלהוא
מחוד אל ריפי - אחראי אספקה בעיר עזה
ע׳סאן שלפוח - אחראי אימונים של מערך ההגנה האווירית בצפון הרצועה

בין היתר חוסלה מהאוויר חוליית שיגור של טילי קרקע אוויר.
+תושב טירה בן 73 נעצר בחשד להסתה לטרור
20:21 23/10/23  |  עידן יוסף
שוטרי מחוז המרכז עצרו לפני כשבוע תושב טירה בן 73 בחשד לעבירות ביטחון הכוללות הסתה לטרור, תמיכה והזדהות עם מעשה וארגון טרור.

על פי החשד, החשוד פרסם רשומות ברשתות החברתיות בהן הוא משבח מעשי טרור ואת ארגוניו, ובנוסף מסית לטרור תוך שהוא מכנה את הציונות - "גרועה מהנאצים".

שוטרי תחנת טירה עצרו את החשוד ומעצרו הוארך בהתאם לצרכי החקירה. אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין המיוחס לו ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט. החקירה נמשכת.
+היירוט בצפון - תוצאה של כטב"ם מלבנון
20:17 23/10/23  |  עידן יוסף
היירוץ באזור מפרץ חיפה שהתרחש אחר הצהריים היה יירוט של כטב"ם שיצא מלבנון, והגיע בצורת סהר אל תוך שטח המדינה דרך הים.
+עתירה: לאפשר בנייה ברמת גן, בת-ים וגבעתיים
20:17 23/10/23  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
התאחדות הקבלנים ושלוש חברות בנייה טוענות שעיריות אלו פועלות בניגוד להנחיות משרדי הפנים והבינוי, לפיהן יש לחדש את הבנייה לפי הוראות פיקוד העורף
אתר בנייה היום בתל אביב
+חקירות המחבלים: דירה ו-10,000 דולר למי שיביא חטוף לעזה
19:56 23/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחבלי חמאס שתקפו את ישובי העוטף אומרים כי קיבלו הנחיות ברורות להרוג ולחטוף גם קשישים וילדים  ▪  המפקדים הבכירים של חמאס נשארו מאחור  ▪  המחבלים סיפרו על מעשי זוועה, כולל חטיפת נערה בת 15 שאיתה עשו סלפי
״הכלב שלה יצא, יריתי בו״ [צילום: דוברות המשטרה]
+צה"ל חשף את זוועות החמאס ל-200 כתבים בינלאומיים
19:56 23/10/23  |  עידן יוסף
במסגרת מאמצי ההסברה שמוביל צה״ל לחיזוק הלגיטימציה הבינלאומית, הוזמנו היום למעלה מ-200 כתבים בין לאומיים למפגש לחשיפת חומרים מאירועי הטבח. במסגרת המפגש הוקרן בפני הכתבים, שהגיעו מכל העולם, סרט מיוחד שהוכן בדובר צה״ל הכולל חומרים ותיעודים מיוחדים בהם רואים את מעשי הזוועות של מחבלי החמאס.

בתדרוך שנערך היום לכתבים הזרים ע"י צה"ל, נאמר כי ישראל מחזיקה בראיות למעורבות אירנית בטבח בשמחת תורה, מעבר לאספקת ציוד ונשק.

האירוע הינו פעולה אחת מיני רבות שמוביל צה"ל בשיתוף לשכת העיתונות הממשלתית למען חשיפת הזוועות, במסגרתן גם הובאו בימים האחרונים כ-1,000 כתבים זרים לסיורים בישובי העוטף.

הסרט לא אושר להפצה פומבית אך ניתנה אפשרות לתאר במילים את המתרחש. כמו-כן, הועברה סקירה ע״י אלוף (מיל׳) מיקי אדלשטיין שליוותה את הצפייה.
+שוחררו החטופות המבוגרות נורית קופר ויוכבד ליפשיץ
18:57 23/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקור מצרי הערב: עשרות חטופים יוחזרו בשעות הקרובות, לדיווח אין אימות ממקור אחר  ▪  קטר פועלת באופן משמעותי להביא לעסקת חטופים מול החמאס, שעיקרה שחרור נשים וילדים  ▪  גורם צבאי ישראלי בכיר: חמאס עשויה לשחרר 50 בעלי אזרחות כפולה ללא תמורה  ▪  חמאס הזהיר כי פלישה קרקעית תפחית את הסיכויים וישראל נוטה למצות את הסיכויים לשחרר חטופים נוספים לפני שתתמרן קרקעית
שתי החטופות ששוחרר, נורית קופר ויוכבד ליפשיץו
+צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שירו נ"ט מלבנון
18:37 23/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט לעבר ישראל. צה"ל תוקף בארטילריה בשטח לבנון בתגובה לזיהוי החוליות.

[צילום: דובר צה''ל]
+הודעה חריגה: יש אמון מלא והדדי בין רה"מ לשר הביטחון ולרמטכ"ל
18:16 23/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהודעה משותפת לשלושת הגופים נטען כי הפרסום על חוסר אמון בין הדרג המדיני לצבאי כוזב ופוגע בכוחנו  ▪  התקשורת מתבקשת לגלות אחריות
אין מתיחות בין הדרגים [צילום: חיים צח/לע"מ]
+עסקים יקבלו החזרי מס בהיקף של 256 מיליון ש"ח במהלך יזום ומזורז
17:14 23/10/23  |  עידן יוסף
מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ, הודיע כי מתוך רצון לסייע לעסקים, לאור המצוקה התזרימית אליה נקלעו בעקבות המלחמה, נערכה רשות המיסים ובמאמץ מיוחד ביצעה מהלך יזום לשחרור מזורז של יתרות זכות במס הכנסה בהיקף כולל של 256 מיליון שקל ליחידים וחברות שהיו להם החזרים בתהליך בדיקה.

במסגרת המהלך היזום, שוחררו במס הכנסה יתרות זכות הנובעות מדוחות לשנות מס 2022-2019, בגובה של עד 150,000 שקל לדוח. חלק מהכספים כבר נכנסו בהדרגה לחשבונות הבנק במהלך השבוע האחרון, והמהלך יגיע לסיומו בסוף השבוע עם כניסתם של החזרים בסכומים משמעותיים נוספים לחשבונות הבנק.
+קבינט המלחמה: "החלטות פה אחד, אווירה מקצועית"
17:07 23/10/23  |  עידן יוסף
ברקע הפרסום על מתיחות בין נתניהו וגלנט ובין נתניהו והצבא, כל ההחלטות המבצעיות שהתקבלו מפרוץ המלחמה בקבינט המלחמה התקבלו פה אחד. בפועל, שרים מכמה מפלגות מדווחים שהאווירה בחדר הקבינט עניינית ומקצועית, וכי הרושם שנוצר בחוץ שונה ממה שקורה בפנים.

עוד אומרים גורמים בכירים כי ההגדרה הנכונה לעובדה שטרם החל מבצע קרקעי איננה ״דחייה״ אלא ״היערכות״, שכן מהמילה דחייה עלול להשתמע שלחץ חיצוני מעכב את כניסת הכוחות.

בשיחות עם ביידן הוסכם על שני הצדדים שההחלטות המבצעיות הן נחלתה של ישראל, כפי שהיה עד היום (חדשות 12).
+שלושה פצועים קל מירי לקריית שמונה
16:58 23/10/23  |  עידן יוסף
שני ילדים ומבוגר נפצעו קל ונזק נגרם לרכוש מפגיעה של חלקי רקטה בקריית שמונה.
+טיל מיירט גרם להפעלת האזעקות בגליל המערבי
16:56 23/10/23  |  עידן יוסף
האזעקות בכפר מסריק ובעין המפרץ: מיירט שוגר, והשיגור הוא ככל הנראה זה שהפעיל את האזעקות. כעת בודקים בצה״ל מה גרם לשיגור המיירט.
+טורקיה: בכירי חמאס לא הצטוו לעזוב
16:47 23/10/23  |  עידן יוסף
ממשלת טורקיה מוציאה הכחשה רשמית שטורקיה הורתה לבכירי חמאס לעזוב את טורקיה, לאחר שהופץ סרטון שבו נראו בתפילת הודיה כבטלוויזיה לפניהם מוקרנים מראות הטבח.
+בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי
16:09 23/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ירון בחר להותיר את הריבית על 4.75% לנוכח המגמות הסותרות לפני המלחמה ובעיקר כתוצאה ממנה  ▪  בנק ישראל צופה תוצר של 2.3% בלבד השנה ו-2.8% בשנה הבאה - אם המלחמה תתמקד בדרום
ירון. כיוונים מנוגדים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סוכלה חדירת שני כלי טיס בלתי מאוישים מעזה לשטח ישראל
15:57 23/10/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווח על חדירה למרחב האווירי במרחב ניר עוז ועין הבשור, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישיים שחדרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שני הכלים סוכלו.
+מנכ"ל ער"ן בכנסת: פי ארבעה שיחות למוקד מפרוץ המלחמה
15:26 23/10/23  |  מירב ארד
דוד קורן מנכ"ל ער"ן סיפר בדיון בוועדת הבריאות בכנסת על העלייה החדה במספר הפניות אליהם מ-700 שיחות ביום רגיל ל-3,000-2,500 מפרוץ המלחמה. הוא סיפר על 1,750 מתנדבים העונים לשיחות, על גיוס מתנדבים בארץ ובעולם, ועל פניות מצוקה כולל של ילדים בגיל 6. קורן הזהיר כי אם לא יינתנו די תקציבים - "לא נחזור להיות המדינה שהכרנו".


+סמוטריץ': "המנדט היחיד של הממשלה - השמדה של חמאס"
15:08 23/10/23  |  מירב ארד
"יש לנו מנדט אחד ומנדט אחד בלבד והוא ניצחון. מהו ניצחון? כשלאף ילד עזתי שיום בבוקר ולאף ילד בתל אביב, חיפה ועוטף ישראל לא יהיה סימן שאלה על השאלה האם ניצחנו, האם הייתה תבוסה של הרע והטוב ניצח, רק אז נדע שניצחנו. זה המנדט האחד והיחיד של ממשלת ישראל. לא הכלה, לא הרתעה, לא הסדרה - השמדה של החמאס וארגוני הטרור. השמדה". אמר (יום ב', 23.10.23) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהצהרה בישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת.

באשר לפן התקיבי מתוקף תפקידו כשר האוצר אמר סמוטריץ': "שיהיה ברור, הארנק פתוח. לכל צורך ולכל מהלך שנחוץ לניצחון החזית והעורף. ביחס לדיווחים על המקורות התקציביים למלחמה והכספים הקואליציוניים. אני אומר בצורה מפורשת חד-משמעית ושאיננה משתמעת לשני פנים: כל סדרי העדיפות התקציביים משתנים לטובת המלחמה. נקודה."

שר האוצר פירט את המהלכים האחרונים שאישר משרדו: "רק היום הממשלה אישרה את הצעתי להעביר 59 מיליוני שקלים לאשקלון, אופקים ורשויות נוספות שמסייעות למדינת ישראל במאמץ המלחמתי וקולטות אזרחים המתגוררים באיזורי לחימה.

כמו-כן, הממשלה אישרה היום את החלטת הקבינט החברתי כלכלי להעביר בשתי פעימות קרובות סך של מיליארד שקלים להקמת מינהלת התקומה שתפעל במהירות האפשרית להקמה ושיקום הקיבוצים והיישובים בעוטף ישראל.

משפחות החטופים והנעדרים יוכרו כמשפחות נפגעי פעולות איבה.

דאגנו למענקים כספיים מיידיים שמועברים לרוב תוך 24 שעות של 1,000 ש"ח לכל תושב העוטף ועד 5,000 ש"ח למשפחה, העברנו 30 מיליון ש"ח עזרה ראשונית ליישובים בעוטף. גם בתחום המיסים הודענו על ביטול קנסות על אי-הגשת דוחות לחודש ספטמבר לתושבי העוטף.

כל תושב בעוטף ישראל ובאשקלון יקבל החזר מלא לנזק ישיר ולנזק עקיף. אבל אנחנו לא רוצים שהתהליכים יתעכבו לכן אנחנו מעבירים תשלום מקדמות למשפחות שבתיהם נפגעו ביישובי העוטף, באשקלון וביישובי הצפון - פתחנו את האפשרות להגיש בקשת מקדמה, עוד טרם הגשת תביעה, מקדמת הפיצויים יכולה להגיע עד לחצי מיליון ש"ח.

הקמנו מוקד ייעודי ברשות המיסים שמסייע למשרתי המילואים, זה כולל ערוץ מקוון וצוות שמטפל בהם, לעתים אפילו באופן יזום. הודענו על ביטול קנסות על אי-הגשת דוחו"ת ספטמבר והארכה בהגשת הדוחו"ת למשרתי מילואים ושיפוי למעסיקים ועצמאיים בעד ימי מילואים, שיפוי שיועבר מיד ולא בסוף המערכה.

באשר לטיפול בבעלי עסקים והעצמאיים אמר שר האוצר: "הודעתי ביום חמישי האחרון על תוכנית כלכלית ראשונית למשק בעת המלחמה. התוכנית כוללת מענק המשכיות עסקית שלראשונה יסייע לעסקים בכל הארץ לעמוד על הרגליים ולהמשיך ולהניע את הכלכלה הישראלית. התוכנית הזו גדולה יותר ורחבה יותר מהקורונה וזו רק ההתחלה.

הארכנו את תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס, הוריתי על הקלות בהגשת דוחות והארכת מועד הגשת דוחות שנתיים והצהרות הון. הקמנו מוקד פיצויים של מס רכוש עם הוראה לטיפול מואץ בנזקים ישירים. הוריתי על דחיית תשלומי ביטוח לאומי ומע"מ, הארכת רישיונות ודחיית אגרות.

כמובן בכל הארץ, כולם יקבלו החזר מלא לנזק ישיר. בנוסף, הקמנו קרן הלוואות בערבות המדינה עם הקלות נדרשות לעסקים קיימים. הכרנו באשקלון כיישוב ספר כמו היישובים שנמצאים עד שבעה קילומטר מהגבול, לעניין פיצויים של נזקי מלחמה.

הוריתי על הארכת רישיונות ודחיית אגרות והקפאת הליכי גביה לכלל אזרחי ישראל.
חתמתי על פטור ממכס על ייבוא חלב ניגר לשלושה חודשים נוספים. "

לדרי סמוטריץ': מותר לאופוזיציה לבקר, מותר לתקשורת לתקוף. מותר ואף רצוי שכל אחד ואחת מאתנו ידרוש את המקסימום עבור אזרחי ישראל ואת טובת מדינת ישראל." בסיום דבריו הדגיש סמוטריץ' את תחושת האחדות בעם ואמר: כעת כשאנו רואים מאות על גבי מאות חרדים המבקשים להתגייס לצה"ל ואנו רואים את הביחד של כל גווני החברה הישראלית בחזית ובעורף, כשאני מכיר את מטרות המלחמה כפי שהוצגו בקבינט, אין לי ספק ושלא יהיה גם לכם ספק שיחד עם ישראל ינצח".






סמוטריץ'. שינוי סדרי עדיפויות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ניר עוז: חשד לחדירת כלי טיס עוין
14:48 23/10/23  |  מירב ארד
הופעלו התרעות על חדירה למרחב האווירי במרחב ניר עוז ועין הבשור.
+המשטרה: עד כה זוהו 780 אזרחים שנרצחו במלחמה
14:47 23/10/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל עדכנה כי עד כה זוהו 780 גופות של אזרחים שנרצחו במלחמה, 680 מהם הובאו לקבורה.
+שונא אמת, נושא זיהום
14:16 23/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
האיש הזה אינו מסוגל להוביל את ישראל למלחמה ברצועת עזה  ▪  הוא אינו ראוי לעמוד בראש מערכתו לחיים ולמוות של העם היהודי
נתניהו. שקרן-על [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+שר הביטחון קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
14:08 23/10/23  |  מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט סיים (יום ב') לפני זמן קצר הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. בדיון השתתפו הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, ראש המוסד דוד ברנע, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, אלוף (במיל׳) ניצן אלון ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
[צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+דיווח: טורקיה ביקשה מבכירי חמאס לעזוב את המדינה
13:55 23/10/23  |  מירב ארד
תחת לחץ מארצות הברית טורקיה מצננת את יחסיה עם ארגון חמאס: ביקשה מראשי הלשכה המדינית של ארגון חמאס לעזוב את המדינה.
+דובר צה"ל, להתרשמותנו
13:32 23/10/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אומנם תא"ל הגרי הוא מבכירי חיל-הים, אך הרצאת המידע המוגש שלנו נעשית ביובש אפור, ללא כל לחלוחית  ▪  איננו יודעים אם אפרוריות זו, המאפיינת את סגנונו, אפיינה גם את שגרת ביצועיו בחיל-הים
הגרי. העדר לחלוחית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+64 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, מתוכם 37 פעילי חמאס
13:26 23/10/23  |  מירב ארד
בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה (יום ב'), נעצרו ביהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 64 מבוקשים, מתוכם 37 פעילים של ארגון הטרור חמאס; במבצע מעצרים נרחב במחנה הפליטים ג׳ילזון נעצרו כ-10 פעילי חמאס.

+דיון סוער בוועדת הכספים על תוכנית הפיצויים: "המתווה של האוצר מנותק"
13:10 23/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר ניר ברקת: "האוצר ייצור פוסט טראומה כלכלית, המילואימניקים לא צריכים להיות מוטרדים מהפרנסה בזמן מלחמה"  ▪  דובי אמיתי: " המגבלה שנתנו לפיצוי לעסקים לא באה בחשבון"  ▪  גדי ירקוני: תנו לנו את התנאים כדי לעבור את זה, אל תתעללו בנו מבחינת איך הפיצויים צריכים להיות,
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ההתלבטויות הכלכליות של ישראל מול הרצועה והגדה
13:10 23/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט סוקר את המצב הכלכלי הקשה בשטחים הפלשתינים עוד לפני המלחמה, ומסביר שהכנסת סיוע לרצועה עלולה לסייע לחמאס - ומניעתו תגרום אסון הומניטרי
משאית סיוע עוברת אתמול את מעבר רפיח [צילום: מוחמד אסד, AP]
+דרשן במסגד בירושלים מואשם בגילוי כוונה לבגוד
13:09 23/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוצטפא גמאל משכונת עיסאוויה קרא לצאת למלחמה נגד ישראל - ביום אותו ייעד חמאס למתקפה כוללת על ירושלים, בסוף השבוע הראשון של המלחמה
בעקבות הדרשה התחוללו התפרעויות [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]
+קריאה לאברכים להתגייס או להתנדב
13:08 23/10/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
הרבנים החרדים והמנהיגות הפוליטית דאגו מאז קום המדינה ליצור כת מסוגרת המתעלמת מחובותיה האזרחיות ומהציוו האלוהי "כל ישראל ערבין זה לזה"

חלק כבר הצטרפו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו לראש ממשלת יוון: "להתאחד כולנו נגד החמאס, שהוא למעשה דאעש"
12:34 23/10/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש (יום ב׳) עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו אמר בפגישה: "זה מאבק נגד הציוויליזציה. זה הציוויליזציה נגד הברבריות. אנחנו בצידה של הציוויליזציה, ועלינו להתאחד כולנו נגד החמאס, שהוא למעשה דאעש".

+ממדי ההרס: מקדמה של 100 מ"ש למפעל נירלט
11:46 23/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מפעל הצבעים בקיבוץ ניר עוז נפגע קשות בהתקפת חמאס והסכום שניתן לו כמקדמה מלמד שהנזק המלא גבוה עוד יותר  ▪  גולף וקסטרו יוציאו מאות עובדים לחל"ת
יידרש שיקום ממושך לאחר המלחמה
+הקצאת 59 מ"ש לאשקלון, אופקים ורשויות שקלטו מפונים
11:44 23/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מיליארד ש״ח יוקצו להקמת מנהלת התקומה לשיקום יישובי עוטף ישראל

[צילום: מירי שמעונוביץ'/לע"מ]
+זהירות, האויב מנסה ליירט לכם את האינסטגרם
11:33 23/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעות מעשיות להגנה על חשבון האינסטגרם מפרצות ומאיומים דיגיטליים. ההגנה על החשבון כוללת שימוש באימות דו-שלבי, שינוי תדיר של הסיסמה, והיזהרות מהודעות חשודות, תוך שמירה על פרטיות ואבטחה מרבית ברשת החברתית
כך תגנו על חשבון האינסטגרם [בינג AI]
+אזעקה הופעלה באשקלון
11:33 23/10/23  |  מירב ארד
צבע אדום בעיר אשקלון
+משרד הבריאות: 295 פצועים מאושפזים בבתי החולים
11:25 23/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ב') על 295 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 46 קשה, 166 בינוני ו-83 קל.

+בחודשיים הקרובים: לא ניתן לעבור בין קופות החולים
11:14 23/10/23  |  מירב ארד
ועדת הבריאות אישרה (יום ב') תקנות בהוראת-שעה, בגלל מצב המלחמה, שימנעו לחודשיים מעבר מבוטחים בין קופות החולים. זאת, לבקשת משרד הבריאות. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי הדגיש כי ככל שהמלחמה תסתיים לפני 15 בינואר, על המשרד להעביר לאישור הוועדה תקנות חדשות, כדי שיתאפשר לציבור המטופלים לממש את זכותם לעבור בין הקופות. משריקי פנה לכל הקופות לממן בינתיים את ההסעות הנדרשות לטיפולי דיאליזה - של מי שפונה מביתו.
+רשות המסים מקדימה את תשלום מענק עבודה בכחודשיים
11:09 23/10/23  |  מירב ארד
בשל המצב הביטחוני, רשות המסים הקדימה בכחודשיים את התשלום השלישי מתוך ארבעה של מענק עבודה לשנת 2022. היום תעביר רשות המסים סכום כולל של כ-360 מיליון ש"ח לכ-230 אלף זכאים. תשלומי המענק ייכנסו לחשבונות הבנק של הזכאים ביום חמישי הקרוב. המענק לשנת 2022 כולל תוספת מיוחדת בשיעור של 40%, שניתנה במסגרת התכנית הממשלתית למאבק ביוקר המחיה.


+השתיקה של חסן נסראללה
11:02 23/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
מאז תחילת המלחמה בדרום, חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה שומר על שתיקה ומנהל מלחמת התשה נגד ישראל בגבול הצפון. ישראל וארה"ב מתקשות לפענח את הכוונות של חסן נסראללה, ישראל חייבת להיערך לתרחיש הגרוע ביותר שבו תיאלץ להילחם בשתי חזיתות במקביל
נסראללה. אסטרטגיה של עמימות [צילום: אל מיאדין]
+צה"ל: עודכנו 222 משפחות חטופים, ביניהם אזרחים זרים
10:59 23/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי עדכן כי יותר מ-1,000 גופות ושבויים מחבלים נתפסו על-ידי הצבא במהלך פשיטות בשטח עוטף עזה  ▪  14 משאיות עם מים, תרופות ואוכל הוכנסו לעזה  ▪  20 חוליות נ"ט של חיזבאללה חוסלו מתחילת המלחמה
הפגנה למען החטופים בתל אביב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מלחמת השביעי באוקטובר - הקריסה הגדולה
10:44 23/10/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
"המכשול בנוי כך שגם שועל לא יוכל לעבור אותו"  ▪  בממשל תקין, ולא מוחלש, כממשל נתניהו, ולא מותש על-ידי המחאה ועל-ידי מדיה עויינת, כממשל נתניהו, סוג כזה של מרידה, גם אם היא בשלב ראשון, בתחום הרעיוני בלבד, מהווה אסון

נתניהו, נרדף [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+עוד מעט שבת
09:57 23/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
קול קבלת הודעה העלה חיוך על שפתיי  ▪  בני החייל שלח תמונה של כוס קפה ולצידה המאפים שאמא הביאה אתמול לחיילי הפלוגה, תחת הכיתוב: "מיטב העוגות של אימא עוזרות להפיח כוח בצוות סיור הלילה"
השבת הגיעה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (7)
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריאל קופליק
23/10/23 13:34
2
סניל
23/10/23 15:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כתב אישום ובקשה להמשך מעצר עד תום ההליכים הוגש נגד תושב באר שבע בשנות ה-40 לחייו, בגין גניבת קרוואן מזירת הטבח במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים.
23/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
חמאס, כמו "האחים המוסלמים", רואה בישראל ישות "כופרת", בסיס קדמי של ארה"ב במזרח התיכון, ובעל-ברית של המשטרים הערביים הפרו-אמריקנים
23/10/2023  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
בנאומו לאומה (20.10.23) ביקש הנשיא ג'ו ביידן להבטיח, שארה"ב אינה נותנת עדיפות למלחמה אחת על פני חברתה. אבל כמה שעות קודם לכן אמר פקיד בפנטגון, כי רבבות פגזי 155 מ"מ שהובטחו לאוקראינה יישלחו לישראל. זוהי דוגמה לנשק הנחוץ בשתי הזירות ולמצב העלול למתוח את יכולתה של ארה"ב להיענות לצרכים, במיוחד אם מתקפת הקרקע של ישראל ברצועת עזה תימשך חודשים – כותב ניו-יורק טיימס.
23/10/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום א', 22.10.23) בהערכות לתרחיש "שומר חומות" בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב, יעקב ( קובי) שבתאי. בפתח הדיון אמר מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ עמית הלוי, כי בעניין מוכנות כיתות הכוננות נמצא פתרון והפער בין פיקוד העורף למשטרה בנושא הכפפת 1000 חיילי מילואים בערים תחת פיקוד ושליטת המשטרה.
23/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
משפחות החטופים והנעדרים בישראל קיבלו (22.10.23) מענה ראשוני למצוקתן, בדמות הסכם בין הממשלה לביטוח הלאומי, אשר יסדיר את ההכרה במשפחות וכן את זכויותיהן.
23/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il