|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
ההכרה בצדקת דרכנו [צילום: ג'קלין ארץ/AP]

"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (10)

הקרב על התודעה חשוב לא-פחות מהקרב הפיזי (כיום נהוג לכנותו, הקרב הקינטי) אנחנו נכשלים בהתמדה בקרב על התודעה במלחמות ישראל תפקיד דובר צה"ל מאויש לא על-פי כישורים תקשורתיים של הקצין, אלא לפי שיקולים של פז"ם ושל "מגיע לו"
06/11/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
להפריט את ההסברה הישראלית
ההסברה הישראלית סובלת מתת-מימון, מאי-תכנון אסטרטגי ומחסור מדהים בתחכום וביצירתיות. בעידן של רשתות חברתיות ושל ביזור התקשורת מסובך יותר להגיע לקהל. במלחמת יום הכיפורים הציפו את ישראל כ-1,500 עיתונאים מכל רחבי העולם. כך היה בהתפרעויות הערבים (אינתיפדות) וקורה כעת. מערך ההסברה הישראלי אינו ערוך לטפל בהצפה כזו, שהייתה צפויה. מדינת ישראל הזניחה את הטיפול השוטף בהסברה, ועוסקת, לרוב, רק בהסברת-שבר, בעת חירום. הפתרון - להפריט את ההסברה הישראלית לטובת עמותות וארגונים, שמתמחים בהסברה בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה ברשתות החברתיות ובפגישות פנים-אל-פנים עם קבוצות בציבור.


מלחמה על התודעה (1)

"ניצחנו את האמריקנים לא בוויטנאם, אלא בביתם, באמריקה" - הסביר גנרל ווּ נגוּיֶן גִיאפּ, רמטכ"ל צפון ויטנאם. והוא צדק לחלוטין. למרות שרוב זעום בציבור האמריקני תמך במלחמה האמריקנית בדרום-מזרח אסיה, גם בסופה התנגדו לה אמריקנים רבים, צעירים שרפו צווי גיוס, וחמקו מארצם, כדי שלא יגויסו. גם בקרב על התודעה - החשוב לא-פחות מהקרב הפיזי (כיום נהוג לכנותו, הקרב הקינֶטי) - ניצחה צפון ויטנאם. המנהיגות המדינית והמנהיגות הצבאית האמריקנית איבדו אמון בהמשך הלחימה, וחיפשו דרך נוחה לנטוש את בעלי-בריתם מדרום ויטנאם. ד"ר הנרי קיסינג'ר סיפק להם את הסולם, שאִפשר את בריחתם מדרום-מזרח אסיה, תוך הפקרת בעלי-בריתם.

אנחנו נכשלים בהתמדה בקרב על התודעה במלחמות ישראל, ולדבר כמה סיבות. ראשית, את הקרב מנהלים פקידי ממשלה (לפעמים, קצינים ולפעמים אנשי משרד החוץ), שאין להם מושג בתחום התקשורת, אלא נקלעו בהוותם לתפקיד, ורובם חסרי מוטיווציה להתאמץ. בולט במיוחד תפקיד דובר צה"ל, שמאויש לא על-פי כישורים תקשורתיים של הקצין, אלא לפי שיקולים של פז"ם ושל "מגיע לו". שנית, ההסברה הישראלית סובלת מתת-מימון, מאי-תכנון אסטרטגי ומחסור מדהים בתחכום וביצירתיות.

פילוח

את קהל היעד להסברה יש לפלח לשלושה:

  • קהל הבית, כאן בישראל, שמפולח לכמה תת-פלחים - ובראשם יהודים וערבים.

  • קהל האויב, גם הוא מפולח לתת-פלחים.

  • הקהל הבינלאומי, שמפולח לכמה תת-פלחים.

כל פלח וכל תת-פלח מחייב התייחסות נפרדת והגישה לכולם דורשת היכרות עמוקה עם התרבות, עם השפה ועם החברה.

הסברה אינה רק קשר עם העיתונות - מה עוד שכיום העיתונות הממוסדת - מודפסת, או משודרת - איבדה את המונופול שלה על הספקת מידע לציבור. הרשתות החברתיות, שבהן כל אחד וכל אחת יכולים להיות מקור מידע, נגסו בה חזק, ומחייבות התמחות מיוחדת כיוון שחלקן בינלאומיות וחלקן אזוריות, או לאומיות.

בעידן של ביזור התקשורת מסובך יותר להגיע לקהל, למרות שלכאורה הדבר נראה קל: הצטרפו לרשת חברתית, והתחילו להציפה במידע אטרקטיבי.

במלחמת יום הכיפורים - כנראה, המלחמה הטלוויזיונית הראשונה בעולם - הציפו את ישראל כ-1,500 עיתונאים מכל רחבי העולם. כך, היה בהתפרעויות הערבים (אינתיפדות) וקורה כעת. לעניות דעתי, מערך ההסברה הישראלי אינו ערוך לטפל בהצפה כזו, שהייתה צפויה. הסברה עושים כל יום 24x7, כל השנה, ולא רק בעת משבר; ומדינת ישראל טרם למדה זאת, והזניחה את הטיפול בהסברה. לכן, היא עוסקת, לרוב, רק בהסברת-שבר, בעת חירום.

הפתרון, שהצעתי כבר לפני כארבעים שנה - להפריט את ההסברה הישראלית לטובת עמותות וארגונים שמתמחים בהסברה בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה ברשתות החברתיות ובפגישות פנים-אל-פנים עם קבוצות בציבור. פעם היה למשרד החוץ ארגון, שעשה הסברה בקמפוסים האמריקניים בתקציב זול במיוחד. רבים וטובים מבין הסטודנטים הישראלים בארצות-הברית פעלו במסגרתו - עד שנסגר. לכאורה, בגלל צמצום. תקציב המשרד. להערכתי, כיוון שהצליח לעשות את מה שעובדי המשרד בארצות-הברית נכשלו בו, כיוון שפעלו במסגרת ממוסדת, וכיוון שהיו עצלים ודפיטיסטים, ולא הסבירו כהלכה את צדקת דרכנו.

פעלתי במסגרת הארגון הזה בקמפוסים, והייתה לי התמחות מוזרה: כיוון שאני שולט בברית החדשה, הלכתי לכנסיות והסברתי להם את הגאוגרפיה של הברית החדשה - חס וחלילה, לא נכנסתי לוויכוחים תיאולוגיים. בסיפורים על הירדן, על הכינרת, על כורסי, על בקעת בית-ציידא (בט̤יחה), על מעברות הירדן (אתר הטבילה קסר אליהוד), על יריחו, על ים המלח, על המנזרים במדבר יהודה, על עין כרם, על ירושלים ועל עוד הרבה אתרים בארץ הקודש שילבתי את המסר של ברית בין הבתרים ושל ההבטחה האלוהית לאברהם - עניינים, שהיו נהירים לקהל מאזיניי.

דיפלומטים ישראלים כעסו מאוד על שהשתמשתי בדת, כדי להסביר את צדקת הציונות. לשיא כעסם הגיעו כשפרסמתי בעיתון סטודנטים באוסטין, בירת טקסס, מאמר על פרשת תל-חי, שהשתמש במיתוס הטקסני של דיוויד קרוקט ושל מבצר אלאמו. השוויתי בין יוסף טרומפלדור ותל-חי לבין קרוקט ואלאמו ואת אצבע הגליל שלנו ל"ידית המחבת" הטקסנית; וספגתי ביקורת עצומה מדיפלומטים ישראלים ומגורמים בארגונים יהודיים על המאמר. דווקא ידידים נוצריים שיבחו, שדרך סיפור אלאמו, הבינו סוף-סוף את הסכסוך הישראלי-ערבי.

שמשון המסכן

קשה להסביר את ישראל. בסיסית, העולם עוין ליהודים ולמדינתם בשל המון סיבות - עוד לפני הופעת הנצרות והאיסלאם. הוא אוהב, כנראה, רק יהודים צלובים, הרוגים, טבוחים, או שרופים. לכן, יעץ לוי אשכול, ראש הממשלה, שהיה יהודי פיקח מאוד, לאלוף לעזר ויצמן, שיצא למסע הסברה ורכש בארצות-הברית אחרי מלחמת ששת הימים, להציג את מדינת ישראל כשִמשֶן דֶר נֶבֶּכדיקֶר - שמשון המסכן. לו רק היינו מסכנים ומוכים, היינו זוכים לתמיכת חלק מהעולם, אך לא היינו שורדים. כך, היה אחרי השואה וכך היה, להבדיל, אחרי טבח שמחת-תורה. אך האהדה לנו מתפוגגת במהירות, כיוון שרובה צמח על יסודות האמונה הנוצרית.

כשמשון, אין העולם אוהב את היהודי. יש לזה יסודות בברית החדשה ובקוראן כאחד. כיום, בעידן הפרוגרסיבי, אנחנו נמצאים במרכז הצד הלא-נכון של המפה; ואפילו חלקים מסוימים של יהודי העולם ושל היהודים בישראל עוינים את הציונות ואת מדינת ישראל בשל האידיאולוגיה הפוסט-מרקסיסטית, שאימצו. איני סבור, שהסברה הייתה יכולה לשנות זאת לחלוטין, אך יכלה להשפיע.

קהל הבית

יהודי ישראל כבר אינם מאוחדים בתמיכתם בעניין הציוני, וחלקם אף עוינים מאוד את העניין היהודי, שהוא ההצדקה היחידה להקמת מדינת ישראל. מלכתחילה היה "היישוב" מפולג מאוד פוליטית, והשמאל הציוני עסק במאבק נגד יריביו, אך גם בחיסולם (עיינו, בערכים יוסף לישנסקי, יעקב דה-האן, אלטלנה).

דוד בן-גוריון הצליח לאחד את "היישוב" ואת המדינה בשנות החמישים סביב מטרותיו המדיניות, למרות שרבים - גם במחנה השמאל - לא קיבלו אותן (כמו מלחמת סיני, שצִיָּנּוּ 67 שנה לפריצתה ב-29 באוקטובר). כשפרש בן-גוריון מראשות הממשלה, עסקו אנשיו (ובראשם שמעון פרס) בחתרנות, שנועדה לקעקע את האמון בלוי אשכול, ראש הממשלה ושר הביטחון. חתרנותם נמשכה גם בימי "ההמתנה" לפני מלחמת ששת הימים, והביאה להצבת משה דיין כשר ביטחון בממשלת אשכול.

החברה בישראל שסועה עמוקות בכמה וכמה שסעים, שחלקם חופפים. כלומר, קל לגרום לה להיות לא-מאוחדת. בעצם, מטרת האויב לזרוע פירוד בינינו. ובכל זאת, עדיין מרבית הציבור היהודי מאוחד סביב מטרת המלחמה. אך זו אחדות לשעתה, ואחרי המלחמה, להוותנו, תימשך האיבה בין המחנות במלוא הקצף, לאורך השסעים ולעומקם. להוותנו, האיבה נמשכת בהסתה גם במהלך המלחמה.

לכן, קשה מאוד לנהל הסברה, שתטפח את החוסן של הציבור הישראלי. במצב הזה אפילו לא הצליחו להרים מסע הסברה ראוי בתקופת הקורונה.

ניתן להבחין בכמה תת-פלחים עיקריים בציבור הישראלי:

  • יהודים

  • ערבים

  • דרוזים וצ'רקסים

  • עולים מברית-המועצות לשעבר

כל אחד מתת-הפלחים ניתן לחלוקת-משנה עד שמתקבלת קבוצה די הומוגנית - למשל, יהודים דתיים, חרדים, מתיישבים ביהודה ובשומרון, ישראלים בארצות-הברית - ולכל קבוצה כזו יש לפנות בשפתה ובמושגים מתוך תרבותה, כדי שהמסר יובן. כלומר, ההסברה זקוקה לאנשים, שמכירים היטב את הקבוצה. אי-אפשר להסביר עניין לחרדים בשפה, שמתאימה לצפונובונים; ולהפך.

הקהל הבינלאומי

מטרת ההסברה לקהל הבינלאומי - יש אומרים, הניטרלי - היא לשכנעו לתמוך בנו לאור ההכרה בצדקת דרכנו. לאחר שמונה עשרים של הזנחה חמורה, תתקשה ההסברה הישראלית להחדיר את מסריה לציבור הזה. זאת ועוד, המערב נפל שדוד מול הפרוגרסיוויות, שמתנגדת ללאומיות ולדת, ובעיוות נפשי מסובך מאשימה את הלבנים בכל מדווי העולם. כך, החריפה מאוד הבעיה של ההסברה הישראלית. זאת, מול מערכת עתירת-הון של הסברה ערבית אנטי-ישראלית ולפעמים אנטישמית.

גם כאן צריך להיערך תת-פילוח, שייצור קבוצות מובחנות - למשל, יהודי ארצות-הברית (ואולי קבוצה זו זקוקה לעוד כמה פילוחים). ניתן לומר, כי מדינות אירופה המערבית הנה קבוצה מובחנת עם בעיית שפה לא-אחידה. כזו גם ארצות-הברית (אולי בתוספת קנדה). מרכז אירופה (חוץ מגרמניה) הנה קובץ של קבוצות, שנפרדות זו מזו בתרבותן ובשפתן. רוסיה הנה תת-פלח מורכב במיוחד, שצריך הבחנה חכמה בין מרכיביו. אך רוסיה מעורבת בסכסוך היהודי-ערבי - כמו סין.

מדינות בלתי-מעורבות - שאינן מוסלמיות - צריך לפלח בהתאם, ולפנות אליהן בצורה נכונה. כלומר, הדבר דורש תקציב ענק וכוח-אדם מיומן בכל סוגי ההסברה, יצירתי ושולט בהרבה שפות. מעולם לא היו דובר צה"ל ומשרד החוץ משופעים בשני היסודות הללו.

תאריך:  06/11/2023   |   עודכן:  06/11/2023
אביתר בן-צדף
+האו״ם מעריך: יידרשו 1.2 מיליארד דולר כדי לתת מענה לצרכי הפלשתינים
00:43 07/11/23  |  עידן יוסף
האו״ם והארגונים השותפים לו פרסמו תוכנית המתווה את המינימום הדרוש להרחבת הפעילות ההומניטרית לתמיכה ב־2.2 מיליון בני אדם ברצועת עזה וב־500 אלף פלשתינים "מוחלשים ופגיעים ביותר" ביהודה ושומרון. מוערך כי כדי לספק שירותים הומניטריים קיימים בעיצומם של "מעשי האיבה המתמשכים", דרושים 1.2 מיליארד דולר.

היקפם העצום של מענה זה ושל המגבלות התפעוליות חורג מעבר לכל מה שנראה אי־פעם ובהקשרים אחרים. סוגי המענה ההומניטרי הדרושים מכסים בריאות ותזונה, ביטחון תזונתי, הגנה, מים ותברואה, מחסה ופריטים שאינם מזון, חינוך, סיוע רב־תכליתי במזומן, לוגיסטיקה, טלקומוניקציה לשעת חירום ותיאום.

הערכה זו אינה מכסה את העלויות של התאוששות מוקדמת ושיקום, שעלותם תוערך ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר.
+ארדן: האנטישמים ברחבי העולם מקשיבים לאו״ם
00:37 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משלחת ישראל לאו״ם קיימה באו״ם תדרוך דחוף בעקבות העלייה החדה וחסרת התקדים בהתקפות אנטישמיות וגילויי שנאה  ▪  שגריר ישראל לאו"ם: ״חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה נגד יהודים. הזמן לדיבורים עבר״  ▪  הוא קרא לממשלות, אוניברסיטאות וחברות אינטרנט לפעול כדי לעצור את העלייה באנטישמיות וענד את הטלאי הצהוב בתדרוך כסמל לנחישותו להילחם באנטישמיות
ארדן. האו"ם לא מגנה [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+הרמטכ"ל: יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון
00:09 07/11/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל בטייסת ה'אדיר' (אף-35): "אנחנו חודש כבר במלחמה", אמר רא"ל הרצי הלוי, "פוגעים קשה מאוד-מאוד בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאיזורים אחרים. הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון. יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו".
+משרד החוץ: גיבוי מוחלט לשגריר ישראל בדרא"פ
23:47 06/11/23  |  עידן יוסף
בתגובה להחלטת דרום אפריקה להחזיר את כל סגלה הדיפלומטי מישראל, משרד החוץ הודיע כי הוא מגבה באופן מלא את שגריר ישראל בדרום אפריקה המייצג את עמדת ממשלת ישראל והעם בישראל בימים אלו. "‏החלטת ממשלת דרום אפריקה מהווה ניצחון לארגון הטרור חמאס ופרס על הטבח שביצע", נמסר.
+דיונים מתקדמים להקמת בי"ח על אונייה מול עזה
23:37 06/11/23  |  עידן יוסף
ברקע הדיווחים על פעילות צבאית בקרבת בית החולים שיפאא בעזה: נשקל - מיזם בינלאומי לבית חולים באונייה מול הרצועה. גורמים בישראל מאשרים דיונים מתקדמים בנושא. התפעול - מצרי, המימון - בינלאומי והאישור - מישראל (מעריב). איחוד האמירויות צפויה להקים בית חולים שדה.
+100 רופאים קוראים: "לירות בבתי החולים בעזה"
23:29 06/11/23  |  עידן יוסף
100 רופאים חתומים על מכתב המפציר בצה"ל לירות על בתי החולים בעזה בהם מסתתר החמאס. הרופאים, המזוהים כחברי "רופאים לזכויות חיילי צה"ל", כתבו: "הגנה לרבי מרצחים רק בשל הסתתרותם בבתי חולים - לא תעלה על הדעת" (חדשות 12).

+המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס הסיוע לעזה
23:27 06/11/23  |  עידן יוסף
הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל-האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע״י אף גורם ישראלי. המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס התובלה, אך בסוף הגיע רמטכ״ל צבא ירדן (כאן חדשות).

+דובר החות'ים: השבתנו תנועה בבסיסים ובשדות תעופה בישראל
23:25 06/11/23  |  עידן יוסף
הדובר הצבאי של החות'ים בתימן בכרוז רשמי שקרי: בשעות האחרונות שיגרנו מספר כטב"מים לעבר ישראל. מבין תוצאות השיגור: הושבתה התנועה בבסיסים ובשדות תעופה בישראל למשך שעות (אבו עלי).

+צה"ל שבה בעזה מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח
23:19 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"ארה"ב מתכננת העברת פצצות מונחות בשווי 320 מיליון דולר"
22:23 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זוהי עסקת נשק גדולה שמגיעה ברקע החששות המוגברים בקונגרס ובקרב כמה פקידים אמריקנים לגבי העלייה במספר ההרוגים האזרחים  ▪  העברה מתוכננת לישראל של פצצות גלישה מסוג "SPICE"  ▪  דיפלומטים אמריקנים מביעים ביקורת על עמדת הממשל בנוגע למלחמה בישראל
פצצות מדוייקות יותר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+המיליציות: ארבעה בסיסים אמריקנים הותקפו בעירק ובסוריה
22:00 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אזעקות שווא הופעלו ביישובי קו העימות
21:48 06/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו באצבע הגליל - קיבוץ דן, שאר ישוב, הגושרים, דפנה, שניר וע'ג'ר. בהמשך התברר שמדובר בזיהוי שווא, בפעם השנייה הערב.
+הקלות בהליכי הירושה של נרצחי מתקפת הטרור
21:47 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חוק הירושה תוקן באופן שיפחית את הסיכון להיווצרות עיוותים בחלוקת העיזבון לגבי מקרים קשים בשל הנסיבות המיוחדות  ▪  כמו-כן בני משפחה של נעדרים, חטופים או שבויים, יהיו זכאים לתגמולים המגיעים לבן משפה של חייל שנספה או נפגע פעולות איבה
זירוז הליכים לנוכח הנסיבות [אילוסטרציה: בינג AI]
+תוארך בחצי שנה כהונת נציב תלונות הציבור על שופטים
20:59 06/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נציב תלונות הציבור על שופטים, תיקון מס' 5 - הוראת שעה, התשפ"ד - 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 3 חברי כנסת ללא מתנגדים.

חוק זה יאפשר את הארכת משך כהונתו של נציב תלונות הציבור על שופטים בחצי שנה, לנוכח מלחמת חרבות ברזל וההכרזה על מצב מיוחד בעורף.
+אורי מגידיש חולצה מדירה ולא ממנהרה
20:29 06/11/23  |  עידן יוסף
צה״ל חילץ את אורי מגידיש ממחנה הפליטים שאטי, לא רחוק משיפאא, הוחזקה בדירה ולא מנהרה, בפעולה חוסלו שני מחבלים (חדשות 12).
+צה"ל תקף מתקן לאספקת חשמל מתחת לבית חולים
20:28 06/11/23  |  עידן יוסף
צה"ל תקף מתקן לאספקת חשמל לאחד ממרכזי הכובד של חמאס שנמצא מתחת לבית החולים שיפאא.
+בקריאה ראשונה: תקנות חרום יאפשרו העברת מידע לצורך זיהוי גופות ואיתור נעדרים
20:26 06/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העברת מידע לצורך זיהוי או אימות זהות של אדם לרבות גופה, ואיתור נעדר או שבוי, הנדרשים בשל פעולות המלחמה (הוראות שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד 2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדה המשותפת לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע, התש"ע 2009.
+יועמ"ש האוצר מצביע על קשיים בצוות לטיפול בענייני המלחמה
20:23 06/11/23  |  עידן יוסף
משבר במשרד האוצר: היועץ המשפטי של המשרד קבע שצוות המשימה שהשר בצלאל סמוטריץ' הקים במשרדו לניהול הטיפול בענייני המלחמה מעורר קשיים משפטים ולא יוכל לפעול (כאן חדשות).
+נתניהו לשגרירים הזרים: יש להפעיל לחץ על קטר לשחרור החטופים
20:19 06/11/23  |  עידן יוסף
רה״מ בנימין נתניהו בשיחה עם 80 שגרירי מדינות: "יש להפעיל לחץ על קטר לשחרור החטופים. עוד אמר: "אם המזרח התיכון ייפול לידי ציר הטרור - אירופה תהיה הבאה בתור ואיש לא יהיה בטוח".
+נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספת על צמצום הפגיעה בתושבי עזה
20:16 06/11/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספות ודנו בהתפתחויות הלחימה בעזה. צריך הפוגות הומניטריות "כדי לקדם עסקה לשחרור החטופים" - צריך לצמצם את הפגיעה באזרחים - ביידן מזהיר מפני "אלימות מתנחלים ביהודה ושומרון" - ביידן ונתניהו מדברים על הצורך להכניס עוד סיוע הומניטרי לעזה בשבועות הקרובים.
+ארבעה נאשמים נוספים בתמיכה בחמאס
20:02 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+בקריאה ראשונה: איסור לפטר מפונים או קרובי נעדרים
19:57 06/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. שמונה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, קובע הגנה מפני פיטורים של עובדים במצבי חירום. מוצע לתקן את הסעיף האמור ולקבוע כהוראת שעה כי חל איסור לפטר גם עובד שנעדר מעבודתו או לא ביצע את עבודתו, אם היעדרותו או אי ביצוע העבודה כאמור נובע מכך שהעובד התפנה ממקום מגוריו אשר נמצא באחד היישובים המנויים בתוספת המוצעת לחוק.

כמו כן, מוצע לקבוע הגנה דומה לעובד שהוא הורה או בן זוג של נעדר, שבוי או חטוף בפעולות האיבה או בפעולות המלחמה (ובתנאים מסויימים המפורטים בהצעת החוק - גם בן משפחה אחר), וכן לעובד שהוא נעדר, שבוי או חטוף כתוצאה מפעולות האיבה או מפעולות המלחמה. כמו כן מוצע לקבוע שהאיסור החל על מעסיק לפטר את עובדו שנעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, יחול גם לעניין עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.

+בקריאה ראשונה: זכאות לשירותי חינוך מיוחד תוארך אוטומטית
19:53 06/11/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חינוך מיוחד, הוראת שעה - חרבות ברזל, הארכת זכאות, התשפ"ד 2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת החינוך.

התיקון מציע לקבוע בהוראת שעה כי זכאות לשירותי חינוך מיוחדים של תלמיד שנקבעה על ידי ועדת זכאות ואפיון במהלך שלוש שנות הלימוד הקודמות, תוארך בשנה נוספת בלא צורך בקיום דיון חוזר בוועדה כפי שנדרש לפי לחוק חינוך מיוחד.

+בקריאה ראשונה: דיונים בבתיהמ"ש בהשתתפות עצורים ואסירים בהיוועדות חזותית
19:52 06/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים, הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 12 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

מוצע בה להסמיך את שר המשפטים, לאחר התייעצות עם השר לביטחון לאומי או בהסכמתו, לפי העניין, להכריז כי יהיה ניתן לקיים דיונים בבתי המשפט ובבתי הדין שלא בנוכחות עצורים ואסירים אלא בהשתתפותם בהיוועדות חזותית, זאת לאחר ששוכנע כי קיים סיכון ממשי בהבאתם לדיונים בשל מצב החירום המיוחד. כמו כן, מוצע להקנות סמכות זהה לשר הביטחון להכריז כאמור ביחס לדיונים בבתי דין צבאיים.
+אלפי שקלים למשפחה: מתווה התגמולים למתפנים עצמאית יוצא לדרך
19:22 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הביטוח הלאומי פתח אתר לדיווח של תושבים שהתפנו מבתיהם באופן עצמאי  ▪  התושבים זכאים לתשלום יומי של 200 שקל לכל מבוגר ו-100 שקל לכל ילד  ▪  התשלום מיועד לממן את הפינוי ולהפחית את העומסים בבתי המלון
תושבי בארי במלון בים המלח [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל השמיד מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי
19:11 06/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של צה״ל תקפו מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי.

בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם מוקמו אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור. חיזבאללה הודיע מוקדם יותר על מחבל נוסף שנהרג, ה-62 שהצהירו עליו מתחילת המלחמה.


בשתולה הופעלו אזעקות שווא.
+צה"ל השמיד מתקן לשיגור רקטות במסגד בעזה
18:39 06/11/23  |  עידן יוסף
במהלך הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו וחשפו עדויות לשימוש של חמאס במתחמים אזרחיים לצרכי טרור. בפעילות לאיתור תשתיות טרור וטיהור המרחב של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נמצאו בורות שיגור לרקטות במתחם של מסגד והשמידו אותם.
חשיפת בורות השיגור [צילום: דובר צה''ל]
+בדרך לפיגוע: חוסלו שני מפקדים בכירים של חוליה בטולכרם
18:12 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החוליה פעלה בהכוונת חמאס ברצועת עזה ובחו"ל  ▪  מפקדי גדודים בזרועות הצבאיות של ארגון הטרור חוסלו במחנה הפליטים  ▪  עדות נוספת למסוכנותו של סאלח עארורי, סגן מנהיג חמאס שיושב בביירות
עז א-דין עוואד וג'יהאד שחאדה
+צבא ירדן יירט טיל שהגיע מעירק
17:43 06/11/23  |  עידן יוסף
דיווח ראשוני: צבא ירדן יירט טיל שהגיע מעירק מעל צפון מערב ירדן.
+הדי הפיצוצים במרכז: רקטות שנורו אל הים
17:36 06/11/23  |  עידן יוסף
דוברות המשטרה: לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים ברחבי מחוז ת"א, מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח.
+נדחתה עתירה למסירת מידע על "4,000 עזתים הכלואים בישראל"
17:24 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרקליטות מסרה לעותרים היכן יוכלו לקבל מידע שכזה; כבוב דחה את הבקשות למסור לשש עמותות את רשימת העצורים ומקומות הימצאם ולנהל רישום שכזה בזמן אמת
פועלים פלשתינים משוחררים חוזרים לעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירה להקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמה
16:59 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כבוב דחה על הסף את העתירה בשל אי-מיצוי הליכים, ערבוב של נושאים רבים ובעיקר לנוכח הפסיקה העקבית ולפיה בג"ץ אינו מתערב בהקמת ועדות חקירה
מסיבת הטבע, רעים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+שלוחת חמאס בלבנון ירתה רקטות לגליל המערבי ולקריות
16:41 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כ-30 רקטות שוגרו לעבר קריית ים, קריית ביאליק, נהריה, עכו, שלומי ויישובי קו העימות  ▪  שלוחת חמאס בלבנון נטלה אחריות לירי  ▪  זמן קצר לפני כן נשמעו אזעקות בדישון, באביבים ובמלכיה כתוצאה מירי נ"ט של חיזבאללה למוצבים  ▪  שני רחפנים ושש רקטות יורטו, אין נפגעים
יירוט באזור נהריה
+הותר לפרסום: לוחמת מג"ב נהרגה בפיגוע בירושלים
16:36 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמל-שני רוס אלישבע רוז איידה לובין נדקרה בידי מחבל בכניסה לתחנת משטרת שלם ומתה מפצעיה  ▪  היא עלתה ארץ בגפה והתגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף וחבריה מספרים שהייתה הראשונה להירתם לכל משימה למען הגנת המדינה
סמ״ש רוס אלישבע רוז איידה לובין ז"ל הי"ד
+אזעקות ביישובי קו העימות
16:22 06/11/23  |  עידן יוסף

+לטובת המאמץ המלחמתי: יקוצצו 80 מיליון שקל מתקציב הכנסת
15:54 06/11/23  |  מירב ארד
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הודיע (יום ב', 6.10) בישיבת נשיאות הכנסת כי החליט לקצץ כ-80 מיליון ש"ח מתקציב הכנסת, אשר יועברו לאוצר המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. מדובר בקיצוץ המהווה כ-17.5% מתקציב הכנסת שאינו קשיח.
+חוסל מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון חמאס
15:46 06/11/23  |  מירב ארד
מטוס קרב של חיל-האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על-רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראלים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה״ל.

ואיל עספה [צילום: דובר צה"ל]
+היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה
15:44 06/11/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ממשל ביידן החל במגעים מואצים עם ישראל, הרש"פ ומדינות ערב המתונות כדי להגיע להסכמה על הישות המדינית שתשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה. יו"ר הרש"פ דורש הכרה במדינה פלשתינית כתנאי לחזרת הרש"פ לשלוט ברצועה, ישראל מבהירה כי האחריות הביטחונית העליונה ברצועת עזה תישאר בידיה

חורבות בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+לפיד: נתניהו לא מפסיק להאשים אחרים בכישלונותיו
15:12 06/11/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיצה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "כל עוד הלחימה בעיצומה לא נעסוק בשאלת האשמה, אך נתניהו מנצל את שתיקתנו ולא מפסיק להאשים אחרים בכישלונותיו. אני אומר מפה לנתניהו: 'אנחנו לא ניתן לך לנהל את הדיון הזה במעמד צד אחד'. אני מציע לנתניהו לשאול את עצמו טוב טוב, האם הוא באמת רוצה להכנס לזה. האם הוא רוצה לפתוח את הדיון על השאלה מי היה אחראי, מי כשל, מי לא מילא את תפקידו וצריך להתפטר"- כך אמר
+ליברמן תוקף את נתניהו: לא מתכוון להודות שהקונספציה שלו קרסה
15:09 06/11/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בפתח ישיבת הסיעה כי "הוא לא מתכוון להעביר את ראשות הממשלה לאף אחד, ולא מתכוון להודות שהקונספציה שלו קרסה. אנחנו רואים ניסיונות בלתי פוסקים מצידו לגלגל אחריות על מישהו אחר. האחריות כולה עליו, על התבוסתנות שלו, הקונספציה השגויה וחוסר הנכונות לקחת אחריות".
+צה"ל פתח מסדרון הומניטרי כדי לאפשר לתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה
14:42 06/11/23  |  מירב ארד
בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באיזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על-מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.
+חודש אחרי מתקפת הפתע: חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז נפתח מחדש
14:38 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
החמ"ל החדש שנבנה נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414 שאמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה  ▪  מפקד גדוד 414 סא"ל אופיר אמר: "סיפורו של חמ"ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב"
החמ"ל נפתח מחדש [צילום: דובר צה"ל]
+קרוגמן: הרפובליקנים נטלו את ביטחון ישראל כבן ערובה
14:23 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכלכלן הנודע תוקף בחריפות, בניו-יורק טיימס, את הזיקה שיצרו הרפובליקנים בבית הנבחרים בין הסיוע הצבאי לישראל לבין קיצוץ תקציב רשות המיסים
מה הקשר בין כיפת ברזל לרשות המיסים האמריקנית [צילום: מנהלת חומה]
+לאן נעלמו בני וגדי
14:15 06/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כמה מאבטחים באמת מלווים את הנעדר מן הארץ בימים אלה, ימי דם ואש ותימרות עשן?  ▪  הוא נס לדרום אמריקה
מסתתר כמו הוריו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+המבחן הבא (הוא) מול ארה"ב
13:46 06/11/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
אובמה "זיכה" אותנו פעם נוספת בקריאת אזהרה, כפי שעשה בהחלטת מוע"ב 2334 (2016) ערב סיום תפקידו כנשיא  ▪  קריאה זו מחייבת להניח שהולכת ונוצרת בארה"ב מסה קריטית פוליטית שעשויה לנסות ולכפות עלינו פתרון מדיני בנוסח פתרון "שתי המדינות" - אחרי אירועי 7.10.23, ברור שזו סכנה קיומית לישראל! לפיכך, עלינו להגדיר מחדש את האסטרטגיה הלאומית שלנו בסוגיית הסדרי הביטחון האזוריים ולהתייצב מאחוריה ללא היסוסים וספקות
אובמה. גורם חתרני [צילום: צאק בורטון/AP]
+ראניה מלכת ירדן: "להיות פרו-פלשתינית זה לא להיות אנטישמית"
13:17 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראניה גינתה את האנטישמיות וכן איסלאמופביה וטענה כי ישראל לא מייצגת את כל העם היהודי ברחבי העולם  ▪  טענה בראיון "ישראל היא מדינה ורק היא אחראית לפשעים שלה"
ראניה, מלכת ירדן [צילום: ארמנדו פרנקה/AP]
+עתיד אחר
13:12 06/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
שליחי ציבור שנבחרים לכנסת חשים כמו שמש העמים, כמי שמותר להם לעשות ככל העולה על רוחם
ממשלה שעצרה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראש ממשלת בולגריה: "המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך"
12:58 06/11/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש (יום ב') עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, בלשכת רה"מ בירושלים. ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב אמר בפגישה: "אנחנו כאן כדי להביע את תמיכתנו החזקה בישראל ואזרחיה. אנחנו יודעים שאלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה. כולנו היינו המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך. זה חשוב מאוד שכל בני הערובה ישוחררו בהקדם האפשרי. ולכל הפחות, יש לאפשר לקהילה הבינלאומית ולצלב האדום גישה מידית אליהם. נדהמנו לראות את המתקפות שהרגו את האנשים האלה כאן בישראל".


+בנק ישראל משיק תוכנית להקלת תנאי האשראי לעסקים קטנים
12:30 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התוכנית בהיקף של עד 10 מיליארד ש"ח שתופעל בגין אשראי שיינתן עד סוף חודש ינואר 2024  ▪  הפחתה בתוספות פיגורים לקנסות שלא ישולמו במועד
בנק ישראל. יספק למערכת הבנקאית הלוואות מוניטריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"חברון" בעוטף עזה
12:24 06/11/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
האם עכשיו, לאחר האסון הנורא בעוטף עזה, הלקח שרצה גנדי להנחילנו - יילמד? ייושם? והאם, כפי שעשה בספרו הקשה לעיון, עוד יש טעם להסתיר מעיני הציבור את זוועות ימינו, את מהות אויבינו, להיגמל מאשליות-שווא?
טבח בארי [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (10)
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל חשף (יום ב', 6.11.23) את בכירי הנהגת החוץ של חמאס שמנהלים את הטרור ואת מיקומם מחוץ לרצועה - אירן, קטר, לבנון וטורקיה. "בעודם מנהלים חיים נוחים, הם מגייסים כספים, מכווינים מחבלים ויוצרים קשרים בינלאומיים, על-מנת לשרת מטרה אחת - טרור", נמסר בהודעה.
06/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הרווחה והביטחון החברתי העביר שירותים קהילתיים מהערים שפונו בדרום ובצפון אל המלונות שבהם שוהים המפונים. מדובר בשירותים פרטניים וקהילתיים לאנשים עם מוגבלות, לאזרחים ותיקים ולילדים ובני נוער, שניתנים בשגרה על-ידי אגפי הרווחה ברשויות המקומיות ובמסגרות של משרד הרווחה.
06/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה היום (יום ב', 6.11.23) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בטרור (תיקון מס' 9 והוראת שעה) (צריכת פרסומי טרור), התשפ"ד-2023.
06/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
צה"ל נכנס לשטח מן הגיהנום מעשה ידיו. אחד מכל עשרה בניינים בעזה נהרס בהפצצות או בהפגזות ישראליות. הפלשתינים מדווחים על 8,000 הרוגים, רבים מהם ילדים. ברחבי העולם גוברת הקריאה להפסקת אש או להפסקת הפעולה הקרקעית. לאחר ששמעו פוליטיקאים ישראלים ובראשם בנימין נתניהו, רבים טוענים שמדובר בפעולות בלתי פרופורציונליות ובלתי מוסריות.
06/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
עם התמשכות המבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה, גוברת המוטיבציה של שלוחיה של אירן באזור להיענות ללחציה ולהגביר את הפגיעה בישראל, להציג "חזית אחידה" ולגלות סולידריות עם הפלשתינים. המיליציה החות'ית, השולטת בחלקים נרחבים של תימן והזוכה לתמיכה רבת שנים מצד אירן וחיזבאללה, הצטרפה למלחמה נגד ישראל מסיבות אלו וירתה לכיוון ישראל במספר הזדמנויות טילים, טילי שיוט וכטב"מים – כולם יורטו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il