|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
נחמן שי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

תרחיש ל-2024 - מלחמת התשה ממושכת

חשבתי שמן הראוי לתת את רשות הדיבור למישהו שהוא אישיות ציבורית בעלת היכרות רחבה בתחומי מדינה, ביטחון וחברה וגם בעל נסיון עשיר בתחומי המדיה האיש הוא ד"ר נחמן שי
03/01/2024  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


שיחה עם משקיף פוליטי-ביטחוני

מאז ה-7 באוקטובר לא רק שרוב הפוסטים שלי עוסקים במלחמה בעזה על היבטיה אלא הרצף שלהם צפוף יותר מאשר אלה שפרסמתי מדי שבוע לפני האירוע הנורא. משום כך חשבתי שמן הראוי לתת את רשות הדיבור למישהו שהוא אישיות ציבורית בעלת היכרות רחבה בתחומי מדינה, ביטחון וחברה וגם בעל נסיון עשיר בתחומי המדיה. האיש הוא ד"ר נחמן שי. גילוי נאות - נחמן הוא חברי ועמית איתן במשפחת ותיקי הטלוויזיה הישראלית. את השאלות הצגתי לו בכתובים וככה הוא השיב להם.

לדעתו ההתפתחויות בזירה מצביעות על מלחמת התשה, שכבר חווינו כמותה אחרי מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. פירושה לדעתו לחימה בעצימות נמוכה, המתפרסת על זמן רב וגורמת באופן טבעי לנפגעים במשקל מצטבר. אשר לתוצאה נחמן שי אומר: "ההצלחה שלנו במלחמה כזו תלויה בחוסן הלאומי ובגיבוי שהעורף מעניק לצבא. במלחמת לבנון הראשונה והשנייה העורף קרס בהדרגה, במלחמות אחרות הוא עמד בו, אבל הייתה ביקורת פנימית. גם עכשיו היא מתחילה. אינני יודע כיצד היא תתרחש, ישראל גדלה מאד, היא מגוונת מבחינה חברתית ותרבותית, הסולידריות, באופן כללי, נחלשה והיא מתרחשת יותר במגזרים ובקהילות". הוא מוסיף את גורם המנהיגות - "המנהיגות הנוכחית אינה נהנית מאמון רב, בעקבות השנה הקשה שחווינו, לכן, קשה להעריך כמה הציבור יהיה מוכן להמשיך. צריך לזכור כי יש למלחמה מחיר אנושי קשה ומעבר לו גם מחיר כלכלי וחברתי. כל אלה הולכים ומצטברים.

החאמס הפתיע

כמי ששימש שנים רבות כתב ופרשן צבאי בכיר ביקשתי ממנו לעמוד על יכולותיו של האויב החמאסי. חמאס לדעתו הפגין תחילה יכולת התקפית ועכשיו הגנתית, ולא רק באכזריות ובטבח ללא הבחנה, אלא בדרכים הערמומיות בהן פעל, בהטעית כוחותינו, בהתגברות על המכשול, בארגון ובתעוזה היחסית. במגננה הם קורסים בהדרגה, לא בבת אחת, אבל ממשיכים בלחימה יותר משלושה חודשים. זה הרבה.

הערתי לנחמן שי: אלוף מיל יצחק בריק הציג שאלה לצמרת המדינית והביטחונית "האם הדרג המדיני והביטחוני מסוגלים להתמודד עם האירוע (של ה-7 באוקטובר) והאם בכוחם לחשוב על פתרונות יצירתיים חדשים שבהם לא נצא עם כל תאוותנו בידינו כמנצחים גדולים, אבל לא כמפסידים גדולים'. מה התשובה שלך?

על כך הוא משיב: "הממשלה וצה"ל הציגו מטרות שאפתניות. בעיקר מצטיין בכך הדרג המדיני, שמפגין יוהרה ודברי רהב", קובע נחמן שי ומוסיף "צה"ל צנוע יותר ובצדק. בסוף המלחמה הזאת החמאס יוכה קשה וצה"ל אף ימשיך לגבות ממנו מחירים, כפי שעשה אחרי חומת מגן, אבל אינני רואה עדיין מחיקה טוטאלית של החמאס, החזרת כל החטופים ומניעת פעילות החמאס בעתיד. ידרשו שנים ארוכות לבנות עזה חדשה, גם פיזית וגם אידאולוגית. לא בטוח אם זה אפשרי."

אשר לדעת הקהל הוא רואה ניצני מחאה מחד ומאידך יש קולות שקוראים להמשך הלחימה בכול מחיר. ככלל, הציבור עדיין חי את אירועי ה-7 באוקטובר ומצפה לתגובה עוצמתית מצה"ל. עם זאת אין לו צל צלו של ספק שלאחר המלחמה, שאת משכה והיקפה נחמן שי לא מזכיר, בוא תבוא המחאה שכבר קיימת ומבעבעת אבל טרם עלתה אל פני השטח. הממדים תלויים בתוצאות המלחמה. בהקשר זה שאלתי את שי כמה זמן הקואליציה הזאת הקיימת תשרוד ומה יש לצפות מבני גנץ ומן "המחנה הממלכתי". הוא השיב: "כל עוד השותפים החרדים והחרדלים ירגישו שאפשר לשדוד את הקופה הציבורית, הם ישארו בקואליציה. הזדמנות כזו לא תהיה להם יותר. עם זאת גם לגנץ יש ימין להישאר, זה נותן לו במה ציבורית וגם מעמד ממלכתי שחשוב לו כל כך. בקיצור, עדיין אין אור בקצה המנהרה."

שינוי דפוסי פעולה של צה"ל

בתשובה על השאלה שלי לגבי השלבים הבאים של הלחימה בהתחשב בזירה הפנימית והחיצונית, אומר ד"ר שי: "צה"ל ישנה את דפוסי הפעולה שלו בזמן הקרוב כפי שתכנן מראש. מלכתחילה דובר על מלחמה שתשנה כיוון ללחימה, עכשיו מדברים על לחימה שהיא בעצימות גבוהה שתהפוך ללחימה בעצימות נמוכה. אגב, עבודת הדוקטורט שלי היא "דיפלומטיה ציבורית בעת לחימה בעצימות נמוכה". כזה בדיוק המצב שלנו. צה"ל יזקק להרבה זמן כדי לנקות השטח ולעקור טרור כפי שהיה בדרום לבנון או בגדה, לאחר חומת מגן.

בזירה הבינלאומית לדעתו, הנשיא ביידן השקיע כל כך הרבה בקלף הישראלי והוא לא ימהר לוותר עליו. את הערבים-מוסלמים באמריקה כבר הפסיד ואם ינטוש את ישראל, יאבד גם את קולות היהודים. לכן, מאחורי הקלעים, יפעילו האמריקנים לחץ כדי למתן את האש ולעבור ללחימה בעצימות נמוכה. כלפי חוץ ארה"ב הרשמית עדיין תעמוד לצידנו, אך בציבור הכללי האמריקני עלולה לגבור ההתנגדות.

בשאלות נגעתי גם בסוגיית החיסולים והיעילות שלהם ודעתו היא, והוא מציין שבדבריו אין חידוש, שאלה אפקטיביים בטווח הקצר או טווח הביניים, אבל בסופו קם דור חדש של מנהיגים. עם זאת הוא בעד חיסולים ממוקדים.

על המערכה בצפון

צה"ל נמנע ובצדק מלנהל מלחמה בשתי חזיתות וכמובן יותר. ישראל תהיה חייבת להשקיע בהמשך יותר בצפון, אך בינתיים נקבעות עובדות. הצפון התרוקן והחיזבאללה תוקף עד למרחק של עשרות ק"מ מהגבול. כך גם צה"ל, כמובן. ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה צפון ריק מתושבים, גם נזק עצום וגם מפלה תודעתית. זאת ועוד, בלבנון יש מעורבות בינלאומית עמוקה, הן של צרפת והן של ארה"ב. למרות שזו מדינת חיזבאללה עדיין יש שם ממשלה ועדיין זו פאסדה של מדינה. "אני סבור כי ישראל אינה צריכה לרוץ לתוך לבנון. נתקענו שם פעמיים. נכון, הישובים לוחצים ואני מבין אותם, אבל אחרי המכה שהוכינו בדרום והמחיר האנושי הכבד ששילמנו לא נראה לי שנמהר להיכנס קרקעית ללבנון . מה גם, חשוב לזכור, כי החיזבאללה גדול וחזק מהחמאס, אם החמאס, ה"קטן" והכושל, לכאורה, הפתיע אותנו, איזה הפתעות יש לחיזבאללה?"

בזירה המזרח תיכונית הרחבה נחמן שי מבטא נאמנה את דעת הצמרת מדינית ביטחונית כי מאחורי כל ההתרחשויות - המוח, הכוח המניע, הגורם המסית, המדרבן וגם קוצר את הפירות הוא אירן. אין כל סימן שבאירן יחול שינוי, שהממשלה תיפול ויקום ממשל חדש. כל הדרכים מוליכות לטהרן, כולם יודעים זאת, אבל בגיבוי הבינלאומי שיש לה עתה, בין היתר בגלל הסיוע שלה לרוסיה, מי יעז לפגוע בה? לכן, מה שהיה הוא שיהיה, מלחמה שקטה בין ישראל לאירן, כאשר אירן מפעילה את ה"פרוקסי" שלה כדי להזיק ולהציק לישראל.

נחמן שי

נחמן שי החל כאיש תקשורת בעיקר בתחום הביטחון, ראשית בצה"ל עצמו ואחר כך ככתב וכפרשן צבאי בקול ישראל ובטלוויזיה.לימים שימש מפקד "גלי צה"ל " ואחר כך כדובר צה"ל. בתקופת מלחמת המפרץ הוא הוגדר "המרגיע הלאומי". הוא היה יועץ תקשורת של שרי הביטחון יצחק רבין ומשה ארנס ומזכיר העיתונות של משלחת ישראל לאו"ם. בשנת 1991 התמנה שי למנכ"ל הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה. לאחר מכן בשנים 2002-2000 הוא היה יו"ר רשות השידור. בשנים 2009-2002 כיהן כמנכ"ל הארגון היהודי הבינלאומי UJC - איחוד הקהילות היהודיות בארה"ב.

בתחום הפוליטי שי היה ח"כ מטעם מפלגת "העבודה" ושימש שר מטעמה. בתחום האקדמיה הוא היה מרצה בכיר בתוכנית ללימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב ובמכללה למינהל. בשנים 2021-2020 שימש ד"ר שי פרופסור אורח באוניברסיטת "אָמוֹרי" באטלנטה ג'ורג'יה וב"דיוּק יוניברסיטי" בדרום קרוליינה מטעם המכון ללימודי ישראל.

כאמור, נחמן שי הוא בעל ותק רב בתחום המדיה וגם כיום הוא כותב ומשמיע את קולו בתקשורת, ולכן טבעי היה שאשאל אותו מה דעתו על סיקור המלחמה בעיקר בערוצי הטלווזיה ועל כך השיב: "התקשורת, ככלל, ממלאה את תפקידיה בעת חירום. היא מספקת מידע, היא מעבירה מסרים של התגוננות והיערכות, היא מגבשת ומאחדת, אפילו מעלה צחוק ומבדרת. כך בשידור המסחרי וכך בלא מסחרי. ערוץ 12, הוא מדורת השבט החדשה. הוא נוטל מחצית מנתח הצפיה ומשאיר את כל היתר למתחריו. השידור הציבורי כולל גם את הרדיו. הצפיה הנמוכה בערוץ 11 מתוגמלת בשידורי הרדיו שלו. התאגיד עושה עבודה טובה, רצינית ומקצועית. ההתקפות עליו אינן מוצדקות.

עם זאת, נקודה אחת מרכזית חסרה בערוציי הטלוויזיה, וזאת תמונת המלחמה בעזה. בישראל ובעולם רואים שתי מלחמות שונות. בישראל את צה"ל מתקדם ותוקף, ואילו בעולם רואים בעיקר את הסבל של תושבי עזה וההרס".

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
צבי גיל
+התקיפה בדרום לבנון: חיזבאללה עדכן על חיסולם של 4 פעילים
08:08 04/01/24  |  מירב ארד
התקיפה בא-נאקורה שבדרום לבנון: בחיזבאללה עדכנו על חיסולם של 4 פעילי ארגון הטרור, בהם המפקד המקומי. בסך הכל תשעה הרוגים לחיזבאללה ביום הקרב אתמול בצפון.


+"גנרלים ישראלים חוברים לאמריקנים נגד הממשלה במטרה להקים מדינה פלשתינית"
08:05 04/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק 21 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים", התוהה האם "גנרלים ישראלים חוברים לאמריקנים נגד הממשלה במטרה להקים מדינה פלשתינית"
דן חלוץ [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+אני פוחד מחבר הכנסת ברקת
07:58 04/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ברקת נסחף בהטחת האשמה כבדה על בנימין נתניהו - "לא מתקבל על הדעת, שאנחנו נסכן את חיילינו שלנו ונשלח אותם חשופים לכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו אותם קודם"
ברקת. מתחרה בבן-גביר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דיווחים בלבנון: חוסל מפקד בכיר בחיזבאללה האחראי על גזרת נאקורה
00:59 04/01/24  |  עידן יוסף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית בלבנון, ביניהם מפקד בא-נקורה, חוסיין יזבכ  ▪  לפי הדיווחים התקיפה הייתה בלב אזור מגורים וגרמה להרס של מבנה בן שלוש קומות  ▪  עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של הנשיא ביידן, ינחת היום בישראל במסגרת המאמצים להפחתת המתיחות
בכיר חיזבאללה חסין יזבכ
+גרמניה מתנגדת לעידוד הגירה מעזה
00:55 04/01/24  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ הגרמני: אנו דוחים בכל צורה הערות לא מועילות של שרי ממשלת ישראל המציעים לפלשתינים לעזוב את עזה במספרים גדולים. עמדתנו ברורה: אסור שיהיה גירוש או צמצום טריטוריאלי של רצועת עזה.
+צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון
23:37 03/01/24  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה במרחב הכפר יארון. בנוסף, צה"ל תקף אמצעי תצפית ותשתית צבאית בה שהו פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

כמו-כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב גורן.
+נחשף תיעוד השמדת המנהרות בבית החולים שיפא
23:02 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תוואי של כ-250 מטרים מתחת לאדמה הושמד באמצעים מיוחדים  ▪  מבנה בית החולים הנמצא מעל הקרקע לא נפגע
+מועצת הביטחון של האו"ם מכונסת לדיון בנושא איום החות'ים
22:49 03/01/24  |  עידן יוסף
מועצת הביטחון של האו"ם מכונסת ביוזמת ארה"ב לדיון בנושא איום החות'ים על נתיבי השיט בים סוף. הדיון מגיע בעקבות סדרת תקיפות החות׳ים נגד ספינות בינלאומיות.

שגריר ישראל לאוגלעד ארדן התמקד בנאומו באירן כמקור האיום על המזרח התיכון כולו עקב תמיכתה והכוונתה את ארגוני הטרור האזוריים דוגמת החותיים וחיזבאללה ובגורמים נוספים שמערערים את יציבות האיזור, ואף קרא למועצת הביטחון לפעול ביחס לנושא זה לפני שהמזרח התיכון כולו יבער. ארדן דרש ממועצת הביטחון לפעול נגד מימון אירן לטרור, הכוונת טרור ופרוליפרציה של נשק אירני לארגוני טרור אלו.
+צפו: ילדי המחבלים במנהרות הטרור
22:23 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל חושף לתקשורת הבינלאומית כיצד ילדים משמשים את החמאס והג'יהאד האיסלאמי לפעילות צבאית והסתה  ▪  ילדים נשלחים למטרות העברת מסרים ותחמושת במסווה של שקיות ירקות וזאת מתוך ההבנה שצה"ל לא יפגע בהם
הילדים מוכשרים להשתמש בנשק ולשנאת יהודים
+בצבע הדם
22:06 03/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עדות כתובה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+״אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון, מתמקדים בלחימה בחמאס״
21:50 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי: "המלחמה מייצרת בנסיבות המאוד קשות האלה איזה שהיא הזדמנות לשנות את המצב בצורה משמעותית מאוד. גם בדרום, גם בצפון, גם בכלל ביציבה האזורית״
[צילום: דובר צה''ל]
+הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו אתמול
21:19 03/01/24  |  עידן יוסף

+עכשיו הזמן לבנות גשרים ליהודי ארה"ב
20:53 03/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
יחסה של ממשלת ישראל ליהודי ארה"ב הוא יחסים כואבים, מורכבים ומאתגרים, יחסים של התרחקות מתמשכת, הינתקות שיטתית
כולנו יהודים [צילום: ריין סאן/AP]
+'פסטיבל' אל-עארורי
20:27 03/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
הנחשון שהקדים את הכל, היה ח"כ דני דנון  ▪  הוא הביע בפומבי שביעות רצון ואף ברכות חמות שיגר לגורמי הביטחון על ביצוע חוסולו של אל-עארורי
דנון. הנחשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חשד: כתם שמן הגיע בים מעזה אל מול מתקן קצא"א באשקלון
20:22 03/01/24  |  עידן יוסף
חברת קצא"א אשקלון דיווחה כי נצפה בים כתם החשוד כשמן במרחק של כ-1.5 ק"מ מערבה מהחוף, מול מתקן קצא"א אשקלון.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה הודיעה על כוונתה לסייר בים ובחופים, גם בשיתוף גורמים נוספים. המשרד להגנת הסביבה עדכן את הרשויות החופיות ומתקני ההתפלה באזור בחשד האמור לכתם השמן. לטענת חברת קצא"א, הכתם החשוד אינו כתוצאה מפעילותה. המשרד להגנת הסביבה הודיע שיבחן את האירוע ונסיבותיו ויפעל בהתאם לממצאים.

מקצא״א נמסר: "קצא״א זיהתה באופן ודאי שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה, כולל באמצעות סיורים ימיים לכיוון עזה וכולל בדיקה מול סירות חיל-הים השוהות באזור, שאף הן זיהו שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה. קצא״א מצוידת במכשור חדיש ואמצעים טכנולוגיים ועובדיה מוכשרים וערוכים לסייע ככל שתתידרש ובמידת הצורך״.
+נסראללה: לא נוכל להבליג על חיסול אל-עארורי
20:07 03/01/24  |  עידן יוסף
נסראללה על החיסול אתמול: "לראשונה מאז 2006 תקפה ישראל בדאחיה ואז העבירה מסרים שלא כיוונה ללבנון או לחיזבאללה אלא רק לחמאס. זה מעשה פחדני".

עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה בנאומו: "המלחמה איתנו תהיה יקרה מאוד", וכל מי שינהל מלחמה נגד לבנון 'יצטער על כך' שכן חיזבאללה יילחם 'עד הסוף'… החיסול הישראל של סגן ראש חמאס הוא "פשע גדול ומסוכן שעליו אנחנו לא נוכל להבליג".
+המשמעויות לישראל ממותו של עארורי
19:50 03/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
בחזית הצפונית עלולה לחול הסלמה ביטחונית נוספת בהשוואה להתשה שחיזבאללה מקיים מול ישראל מאוקטובר 2023  ▪  נסראללה מחויב להגיב על-רקע פגיעה בריבונות לבנון בפלשתיני, איש חמאס, שהיה מקורב אליו מאוד
נסראללה. לאומי-לבנוני [צילום: אחמד חטיב/פלאש 90]
+המסכות יוסרו ויתחיל להתבהר
19:06 03/01/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
ניתוח מפת הכוכבים מצביע על אתגרים מתמשכים עד מרס 24'. ממרס תחל חשיפה של המושכים בחוטים, כולל בתקשורת, ויחל שינוי הדרגתי במערכת המשפט. דינמיקה חיובית ממאי 24' מציעה הזדמנויות לצמיחה כלכלית ובניית עצמאות ביחסים בינ"ל. בשנים 2025-2026, נסיבות חיצוניות צפויות לתרום לבסיס מאחד ולהביא לתמיכה מצד מדינות ידידותיות. העימות מול חיזבאלה מסלים, ובאמצע פברואר צפויה מציאות ביטחונית אלימה. השווקים יהיו תנודתיים, ולמשקיעים מומלצת גמישות מחשבתית בכל מישור
חיילים יורים פצצת מרגמה לשטח רצועת עזה [צילום: פלאש 90]
+צה"ל: החטוף סהר ברוך נהרג במהלך ניסיון לחלצו
18:27 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצבא מאשר את הודעת החמאס לפיה החטוף מקיבוץ בארי נהרג לפני כשלושה שבועות במהלך פעולה של יחידה מובחרת, אך לא ניתן לקבוע האם נרצח על-ידי חמאס או נהרג מאש כוחותינו  ▪  משפחתו התבשרה על מותו בתחילת דצמבר
סהר ברוך ז"ל הי"ד בצילום מהשבי
+מזרחי: לא ניתן להעביר תרומת אברמוביץ' לזק"א עקב זיקתו לפוטין
17:23 03/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבנק מסביר שהוא מחויב לפעול על-פי העיצומים נגד אברמוביץ, שאם לא כן - קשריו בחו"ל עלולים להיפגע  ▪  בריטניה קבעה: אברמוביץ' קיבל מפוטין הטבות ניכרות
תמונתו של אברמוביץ באיצטדיון של צ'לסי [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+חיזבאללה: בשעה 16:00 שיגרנו רקטת ברכאן לעבר מוצב
17:02 03/01/24  |  עידן יוסף
חיזבאללה: בשעה 16:00 שיגרנו רקטת ברכאן לעבר מוצב צה"ל בהר דב. בדןב"ב הופעלה התרעה. בלבנון מדווחים כי צה"ל תוקף באזור א-לבונה, בפאתי כפר נאקורה שבדרום.

+עימות בין שני אנשי מודיעין בכירים על המחדל המודיעיני
14:13 03/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של הסדנה החודשית של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים, המתקיימת מדי יום חמישי אחרון בחודש בספרייה הציבורית "לדורות" בלוד. הסדנה עסקה הפעם במחדלים המודיעיניים במלחמת יום הכיפורים שחזרו על עצמם ב-7 באוקטובר

הטבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+"תדע כל אם ערבייה - אם בנה היה שותף לטבח, דמו בראשו"
13:52 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהלווית ראש המוסד לשעבר זמיר, איים דדי ברנע לפגוע בכל מחבל שלו חלק במתקפה ואמר כי "זה ייקח זמן, אבל ידנו תשיג אותם בכל מקום שבו יהיו"  ▪  בצהריים נורה נ"ט נורה למושב בגליל העליון
ברנע. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+האם האמריקנים חברים בעת צרה
13:44 03/01/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
הדרישות של ארה"ב מישראל מזכירות את האמרה הידועה ממלחמת העולם: האמריקנים יילחמו עד לחייל האוסטרלי האחרון
חוצפה אמריקנית [צילום: קרוליין קסטר/פלאש 90]
+תיעוד מיוחד: כטמ"מים מסירים איומים על כוחותינו בזמן אמת
13:08 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
2, 3 ש-גר: מפעילי הכטמ"ם של חיל-האוויר, מחסלים מחבלים שמאיימים על הכוחות הקרקעיים בעזה
[צילום: צפריר אביוב, AP]
+משרד הרווחה מפרסם שאלון דיגיטלי לאבחון עצמי של מצבי טראומה
11:37 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שאלון דיגיטלי מקצועי שנוסח על-ידי אנשי מקצוע ממשרדי הרווחה והבריאות יסייע באבחון עצמי של מצוקות של לחץ וחרדה. בסיום השאלון מקבלים המשתתפים המלצות לטיפול ולסיוע
הטבח ברעים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרחיש ל-2024 - מלחמת התשה ממושכת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
אנו נמצאים במצבים מאתגרים כמעט בכל המישורים (כמו שכבר כתבתי כמה וכמה פעמים מאז יולי 2021. אז, שמתי דגש על המצב הביטחוני בעיקר), וזה התחדד ב-7 באוקטובר 2023 כשחווינו טבח, רצח, אונס וחטיפות. התגובה במלחמה (לא "עוד מבצע") היא קיומית. מלחמה על המדינה שלנו - מדינתו היחידה של העם היהודי! (הבנו את זה היטב לאחר 7.10.23, ומי שלא, מוטב שיתחיל להתפכח).
03/01/2024  |  טובה ספרא  |   כתבות
נציגי צה״ל הודיעו (3.1.24) למשפחת ברוך כי בנם סהר ז״ל הי"ד, אשר נחטף לשטח רצועת עזה, נהרג במהלך ניסיון חילוץ של כוחות מיחידה מיוחדת אשר התקיים אור ליום 8 בדצמבר. בשלב זה, לא ניתן לקבוע את נסיבות המוות של סהר, ולא ידוע האם הוא נרצח על-ידי חמאס או נהרג מאש כוחותינו.
03/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כל עוד המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ' מופיע ברשימת העיצומים של בריטניה בשל המלחמה באוקראינה והסנקציות שהוטלו נגדו, לא ניתן להעביר כספים מחשבונו - כולל תרומה בסך 8 מיליון שקל שהוא מבקש להעניק לארגון זק"א על-רקע מלחמת חרבות ברזל. כך טוען בנק מזרחי-טפחות, בתגובה לבקשתם של אברמוביץ' וזק"א מבית המשפט המחוזי בתל אביב, להורות לו לבצע את ההעברה.
03/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
חלק ראשון של הסדנה החודשית של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים, המתקיימת מדי יום חמישי אחרון בחודש בספרייה הציבורית "לדורות" בלוד. הפעם עסקה הסדנה במחדלים המודיעיניים במלחמת יום הכיפורים שחזרו על עצמם ב-7 באוקטובר. בסדנה הפעם התפתח עימות בין שני אנשי מודיעין בכירים: תת-אלוף (מיל') יוסי קופרווסר, שטען כי ב-7 באוקטובר חברו באופן כאוטי שלושה כשלים שהפילו את המערכת, וסגן אלוף בדימוס אלי דקל, שהוא מומחה עולמי לצבא המצרי, שטען כי המחדלים בשני המקרים נבעו מחוסר מקצועיות של ראשי אגף המודיעין של צה"ל בכל שנותיו.
03/01/2024  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
ראש המוסד דדי ברנע נשא דברים היום בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר צבי זמיר. בין היתר, ברנע שיגר איום לכל מחבלי חמאס שהשתתפו במתקפת הפתע. "תדע כל אם ערבייה שאם בנה היה שותף לטבח ב-7 באוקטובר, דמו בראשו", אמר.
03/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il