|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
סינואר. "אבו-עלי" [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

לאן יוביל אותנו המבוי הסתום

במצב הטקטי והאסטרטגי, בו נמצאים שני הצדדים, כאשר ישראל בעדיפות צבאית ברורה ומוחלטת, כאשר מיליון פליטים ערביים, גודשים את הדרכים הראשיות ברצועת עזה, בדרכם לערי האוהלים בדרומה, וה"נכבה" השנייה, מתהווה לנגד עינינו ממש, כאשר החמאס על סף התמוטטות צבאית כללית, ויחיא סינואר שומע בוודאות את שרשראות הטנקים הישראלים מעל לראשו, ה"פוזה", הנפוחה הזו של החמאס, הניזונה מאותו שוויון מדומה, בין הצדדים, נשמעת כבדיחה גרועה...
06/02/2024  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ביום שני האחרון יצא אחד העיתונים בכותרת ראשית הקובעת כי שני הצדדים מצויים במבוי סתום (י"א, כותרת ראשית, 5.2.24), ואכן בשבועות האחרונים מתנהל משחק תעתועים במרחב הציבורי/פוליטי של ישראל. החמאס, מעודד מהמאבק הקשה המתנהל במדינה פנימה בין קבוצות/מטות ציבוריים למיניהם, כולל מטה החטופים, לבין ממשלת ישראל, סביב שחרורם, הקשיח את עורפו. הוא משים עצמו עכשיו לסוג של 'אבו-עלי', נוקט בעמדות שהן בלתי מקובלות לחלוטין, לא על ממשלת ישראל, לא על הציבור בישראל, והוא גם עושה זאת מ"פוזה", של שוויון כביכול, בין הצדדים הלוחמים...

במצב הטקטי והאסטרטגי בו נמצאים הצדדים, כאשר ישראל בעדיפות צבאית ברורה ומוחלטת, כאשר מיליון פליטים ערביים גודשים את הדרכים הראשיות ברצועת עזה בדרכם לערי האוהלים בדרומה וה"נכבה" השנייה מתהווה לנגד עינינו ממש, כאשר החמאס על סף התמוטטות צבאית כללית, ויחיא סינואר שומע בוודאות את שרשראות הטנקים הישראלים מעל לראשו, הפוזה הנפוחה הזו של החמאס הניזונה מאותו שוויון מדומה, נשמעת כבדיחה גרועה... שהיא כמובן על חשבונם של מאות אלפי עזתים. ולא רק הולדתה בחטא. זהו חטא שמקורו גם במאבק שיצרה מחאת קפלן, כן זו שפילגה את העם, ואח"כ במחאת מטה החטופים.

היום דורש החמאס ברוב חוצפה ועזות מצח הפסקה כוללת של הלחימה, וגם... ערבויות בינלאומית להבטיח פעולה זו, יציאת צה"ל מהרצועה ושחרור המוני של אסירים עזתיים, כולל אלה שיש להם דם על הידיים, כולל עצירי הנוח'בה, שלא רק דם על ידיהם אלא גם מעשי אונס, התעללות, לא רק בנשים אלא גם בתינוקות בני יומם והרג ללא אבחנה של קשישים - נשים וגברים.

טוב עשה ועושה ראש הממשלה כאשר הוא מודיע שוב ושוב כי "אנחנו עושים מאמץ אדיר כדי לשחרר את חטופינו אך לא בכל מחיר" (ע"ע), זו הדרך היחידה שתאלץ את החמאס להתגמש ולקבל תנאים אחרים לחלוטין, אם יחליטו ראשיו להתדיין על החזרת החטופים ואולי גם על סיום הלחימה.

תאריך:  06/02/2024   |   עודכן:  06/02/2024
מרדכי ליפמן
+רוטמן לפרקליטות: "קניתם לעצמכם סמכות לעכב חקירות"
23:41 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה קיימה דיון פתוח ולאחר מכן דיון חסוי בנושא עיכוב חקירות הסתה לטרור  ▪  היו"ר ביקר את הפרקליטות על עיכוב מתן מידע ואישורים לחקור  ▪  נציגי המשטרה והפרקליטות הציגו נתונים על בקשות ואישורי חקירה מאז אירועי 7 באוקטובר  ▪  עלה כי יש מקרים שבהם עצורים ממתינים ימים לאישור חקירה מהפרקליטות  ▪  רוטמן דרש הבהרות לגבי קיום הנחיות סודיות למשטרה שלא לחקור מקרים מסוימים
וגנר. 100 מקרים ללא חקירה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: אחי חטופים שמלאו להם 21 יכללו בזכאות למענק
21:01 06/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים (תיקון מס' 2) (זכאות למענק לאחים ולילדים מעל גיל 21), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת ינון אזולאי וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע בה לבטל את ההוראה שקבעה כי אח או ילד של חטוף, שבוי או נעדר יהיה זכאי למענק רבעוני בסך 21,000 שקלים חדשים רק אם לא משתלמים לו או בעדו תגמול או תוספת לתגמול לפי חוק התגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, ולקבוע כי המענק ישולם לאח או ילד כאמור שמלאו לו 21 שנים בקיזוז של שלוש פעמים התגמול שמשתלם לו או התוספת לתגמול המשתלמת בעדו. כמו-כן מוצע לקבוע כי הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו מיום ה-1.1.24 ועד יום 31.3.24 לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל המצב הביטחוני המיוחד לא יחשבו כהכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע בהם אחרת.
+מספר המתחמים במנהרות אינו גדול, ולרובם הצבא הגיע
20:57 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל: "איתרנו מסמכים שמעידים שאירן העבירה יותר מ-150 מיליון דולר לחמאס ולסינוואר. הכוחות איתרו כסף מזומן בהיקפים גדולים בתת-קרקע - אירן מייצרת טרור למזרח התיכון וזו בעיה עולמית"  ▪  עוד חשף: כוחותינו נמצאים בעיצומו של מבצע רחב במרחב שאטי בעזה
מנהרה בח'אן יונס [צילום: דובר צה''ל]
כספי טרור לחמאס [צילום: דובר צה''ל]
+בירושלים בוחנים האם תשובת חמאס מאפשרת תמרון כלשהו
20:46 06/02/24  |  עידן יוסף
גורמים המעורים במו"מ אומרים הערב - "בישראל עוברים כעת על התשובה שהגיעה מחמאס באמצעות קטר. מדובר במסמך מפורט ובו התייחסות לגבי כל הסעיפים של המתווה המוצע. אנחנו לומדים את הפרטים ובודקים, אם ואיך אפשר להתקדם לעבר משא ומתן" (חדשות 12).
+קנדה הטילה עיצומים על 11 בכירי הטרור הפלשתיני
20:44 06/02/24  |  עידן יוסף
משרד החוץ של קנדה הודיע שהוטלו עיצומים על 11 בכירים בחמאס והג'יהאד האסלאמי, כולל יחיא סינוואר ומוחמד דף.
+נשיא ארגנטינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור
20:42 06/02/24  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח את נשיא ארגנטינה, חאבייר חררדו מיליי, המבקר בישראל. בפגישתם, העניק הנשיא לנשיא ארגנטינה את ספר התנ״ך, כהוקרה על תמיכתו המלאה ועמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל. "העם היהודי ומדינת ישראל תמיד יזכרו מי עמד לצידנו בזמנים קשים אלו, וברור שאתה אחד מגדולי המנהיגים שנמצא איתנו כאן היום", אמר הרצוג

מיילי השיב: "כפי שאמרתי שוב ושוב, אני מחויב מהיום הראשון לוודא שהביקור הדיפלומטי הראשון שלי כנשיא, יהיה במדינת ישראל. הנה אני, מקיים את הבטחתי עכשיו, ותרשה לי להוסיף שאני שמח שזכיתי שעשייתי הראשונה היא ביקור רוחני בכותל.

"קיבמתי גם הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי, בדרישה לשחרור החטופים, כל החטופים כמובן, ועם התמקדות מיוחדת בחטופים הארגנטינאים - 11 מהם עדיין בשבי. עם שר ההגנה שלנו, מר פטרי, ועם שרת החוץ שלנו, גברת מונדינו, עובדים ומתכוונים להכריז על חמאס כארגון טרור. זה דבר המהווה את העמדה העקבית שלי, ושלנו, עוד לפני שנכנסנו לתפקיד והגענו לממשלה".
מיליי בוכה על אבני הכותל
חוויאר מיליי, נשיא ארגנטינה, בכותל המערבי [צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי]
+בכירים בישראל: תשובת חמאס למסגרת העסקה - שלילית
20:38 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"בחדר אחד ווסט של האו״ם ובחדר שני תת-מקלע"
20:30 06/02/24  |  עידן יוסף
לוחמי יחידת אגוז של עוצבת הקומנדו הנלחמים במערב ח'אן יונס ביצעו פשיטות רגליות על תשתיות טרור, השמידו אותן וחיסלו מחבלים רבים בהתקלויות פנים אל פנים.

בשבוע האחרון, ביצעו הלוחמים סריקות במרחב במהלכן נתקלו בחוליית מחבלים וחיסלו אותה מטווח קצר.

הלוחמים המשיכו בסריקות, ובבית צמוד למקום ההיתקלות איתרו נשק מסוג תת-מקלע שהוסלק בתוך חדר השינה ובחדר אחר של הבית איתרו ווסט עם הכיתוב "UN" לצד סיוע הומניטרי ואוכל משומר.
[צילום: דובר צה''ל]
+גנץ נגד נתניהו: "גורר רגליים ומאפשר לחמאס להחזיר יכולות משילות"
20:16 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי מאשים את ראש הממשלה בעיכוב התקדמות הלחימה  ▪  תומך בהוצאת אונרא מעזה והחלפתה בארגון אחר שיעביר מזון לרצועה  ▪  שולל כל שליטה אזרחית ברצועה ומתנגד להצבת קווים אדומים בסוגיית החטופים
גנץ. 0% שליטה אזרחית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרמטכ"ל על התרגיל שדימה מתנחלים כאויב: "מצטערים בפני כל מי שנפגע"
19:57 06/02/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל סיים הערכת מצב עם כוחות צה״ל ברצועת עזה, ולאחר מכן התייחס לתרגיל שהתקיים (ב') באוגדת איו״ש, והחמיא למפקד הפיקוד פוקס.

״התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה", אמר רא"ל הרצי הלוי. "אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך. כוחות צה״ל בפיקוד המרכז, בפיקודו של אלוף יהודה פוקס, עושים מסביב לשעון ותוך סיכון חיים לביטחון התושבים. נמשיך לעשות יחד למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל״.

בתגובה, מסרו ראשי הרשויות שלמה נאמן, ישראל גנץ, ויוסי דגן: "אנו מעריכים את ההתנצלות ואת האמירה הברורה של הרמטכ"ל ואלוף פיקוד מרכז כי מדובר בשגיאה שלא הייתה צריכה לקרות ושתתחוקר. כיום יותר מתמיד, ההתיישבות וצה"ל חד הם. ממשיכים לניצחון גדול בכל הגזרות. רק יחד ננצח".
ביקור הרמטכ
+רס״ן דוד שקורי נפל בקרב בצפון רצועת עזה
19:35 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החלל ה-226 מתחילת התמרון התגורר ברחובות והיה סגן מפקד גדוד 601 בעוצבת עקבות הברזל  ▪  מתחילת התמרון נפצעו 264 חיילים באורח קשה
שקורי. סמג"ד 601
+ראש ממשלת קטר: קיבלנו הערות מחמאס; הכיוון חיובי
19:31 06/02/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת קטר: "קיבלנו תשובה מחמאס בנוגע למסגרת העסקה. התגובה כללה מספר הערות, אך באופן כללי הכיוון חיובי. אנחנו אופטימיים, העברנו את תגובתנו לישראל".
+הרמטכ"ל על השהיית התחקירים המבצעיים: "תחקיר דורש זמן, פניוּת ומקום אמוציונלי"
19:23 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי אמר למפקדי חיל-האוויר כי עצימות הלחמה דורשת קשב בהרבה זירות ולכן לא החל את החקירות  ▪  "הכוונה שלנו היא ברורה מאוד - לתחקר וללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו"
הלוי. "מדוע עדיין לא תחקרנו?" [צילום: דובר צה''ל]
+אייר סיישל ביטלה את הטיסות לישראל וממנה
18:04 06/02/24  |  עידן יוסף
אייר סיישל ביטלה היום את הטיסות לישראל וממנה רגע לפני ההמראה שלה מאיי סיישל לארץ. כרגע כל הטיסות מבוטלות עד לחודש מרס, והחברה טרם פרסמה תאריך רשמי בנוגע להחזרת השירות.

כזכור, אייר סיישל הודיעה רשמית ב-15 בינואר על חזרת של הטיסות השבועיות מישראל ב-6 בפברואר.

+שר הפנים הנחה לקדם את שיקום חוף זיקים שנפגע במלחמה
17:51 06/02/24  |  עידן יוסף
שר הפנים משה ארבל הנחה את צוות משרדו לקדם את פיתוח תוואי הדרך בחוף זיקים ואת שיקום החוף. כמו-כן אישר סיוע להקמת מחסן חרום נוסף עבור יישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

בישיבת עבודה שקיים במועצה האזורית חוף אשקלון, לאחר סיור בחוף זיקים ובנתיב העשרה, אמר ארבל כי על תקומה ומינהל התכנון לקדם תכנון ולקצר הליכים בדגש על שיתוף פעולה עם הרשויות והמועצות מתוך תפיסת חרום, שמטרתה להביא ערך מוסף לרשויות תוך צמצום ביורוקרטיה.
+נ"י טיימס: למעלה מחמישית החטופים אינם בחיים
17:11 06/02/24  |  עידן יוסף
הניו-יורק טיימס: למעלה מחמישית החטופים המוחזקים בעזה - אינם בחיים, כך לפי הערכות פנימיות של צה״ל. לפי הכתבה, קציני מודיעין של הצבא הגיעו למסקנה שלפחות 32 מבין 136 החטופים המוחזקים בעזה הינם מתים, כך עפ״י הערכות מודיעיניות שקיימו. משפחותיהם של 32 החטופים קיבלו הודעה על מותם, כך מספרים ארבעה קצינים בצה״ל לעיתון.

הדיווח אינו שונה בהרבה מהדיווחים בארץ בימים האחרונים, לפיהם הודעות על מוות נמסרו ל-31 משפחות של חטופים. גם מנהלת החטופים הנעדרים השבים ומשפחותיהם אישרה כי ״על-פי הנתונים הרשמיים שיש בידנו, יש 31 חללים. בטרם הפצת הכתבה נמסרה הודעה מסודרת לכלל משפחות החטופים על-ידי קציני הקשר כי אין שינוי במצב ההערכות״.
+ראש הממשלה דורש תחקיר על תרגיל דימוי חטיפת הערבי
16:40 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו מכנה את התרגיל "אטימות לב" ואומר: ״התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים״  ▪  ח"כ סון הר מלך: "תכתיבים אמריקניים גרמו לאלוף יהודה פוקס להצטרף לקמפיין האנטי ציוני של אלימות המתנחלים"
נתניהו. תרגיל לא ראוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הוסר חשד לחדירת כלי טיס עויין באצבע הגליל
16:11 06/02/24  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה בכמה ישובים, והתברר כי מדובר בזיהוי שווא.

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום עמדת תצפית ותשתיות טרור ששימשו את ארגון חיזבאללה במרחבים לבונה, ג'בל בלאט והכפר חולא שבדרום לבנון. כמו-כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.
+לוחמי מילואים סיכלו פיגוע בעמדה צבאית סמוכה לשכם
15:16 06/02/24  |  מירב ארד
מחבל חמוש הגיע לפני זמן קצר לעמדה צבאית סמוך לשכם שבחטיבת שומרון, כוח צה"ל מגדוד המילואים 8109 ששמר בעמדה חתר למגע ופתח באש לעבר המחבל, שחוסל. אין נפגעים. אמצעי הלחימה שאותרו על המחבל הוחרמו והועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.
+תיעוד מהסיוע האווירי בח'אן יונס: "הוא מתקדם, יש לנו אותו"
14:40 06/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הלוחמים הכווינו לאזור מסוק קרב, טייסי המסוק הבחינו בירי אשר מבוצע מהקומה הראשונה של הבניין. בקשר ישיר של המסוק עם הכוחות בשטח, תקפו את הנקודה ממנה בוצע הירי בבניין וחיסלו את המחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
+החזית הצפונית: שני חיילי צה"ל נפצעו קל משיגורים לגליל
14:30 06/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיל-האוויר תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון  ▪  זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל  ▪  צה״ל תקף בארטילריה את מקורות הירי
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+החטופים בלב הפוליטיקה
14:18 06/02/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ציבור החטופים מודע לאותה השתתפות שנכפתה, אף בבלי דעת, במסע להדחת נתניהו  ▪  נדרשת דיפלומטיה חכמה ואף סיוע של מדינה בעלת השפעה
הדעות חלוקות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נשיא בלי כוונת
13:43 06/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
כוחות רבים, סמויים וגלויים, אינטרסים עצומים חבויים ומסתתרים בתוך מארג מערכת היחסים המשונה של הנשיא הנוכחי למדינת ישראל ומנהיגה, בנימין נתניהו
[צילום: סטפני סקרבור/AP]
+עתירה נוספת נגד בדיקת המלחמה בידי אנגלמן
13:43 06/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התנועה לאיכות השלטון ועשרות בכירים לשעבר בכוחות הביטחון טוענים שהביקורת בזמן אמת נובעת משיקולים זרים, חסרת תקדים, תפגע בצה"ל ובמפקדיו ולא תאפשר להם להתגונן מפניה
אנגלמן. שינה את דעתו
+בלינקן נפגש עם נשיא מצרים ודן איתו על עסקת חטופים אפשרית
11:50 06/02/24  |  מירב ארד
מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נפגש (יום ג') עם נשיא מצרים א-סיסי ודן איתו על עסקת חטופים אפשרית.


+נזק נגרם לבית בקיבוץ מירב בעקבות ירי מהכפר ג'ילבון
11:49 06/02/24  |  מירב ארד
מחבלים ירו לפני זמן קצר (יום ג') לעבר בית בקיבוץ מירב שבמרחב חטיבת מנשה. אין נפגעים, נגרם נזק לבית. כוחות ביטחון שהיו במרחב הגיבו בירי לעבר מקור הירי. הכוחות סורקים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.
+הכהאניזים חוגג בבנייני האומה
11:46 06/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לראש ממשלה יש גם מחויבויות להיות שחקן טוב במגרש הפוליטי בארצות הברית ובאירופה מלבד המחויבות לתת ביטוי פומבי לאהבתו את המלים והלחן בשירים "חוזרים לעזה" ו"בונים את עזה היהודית"
נתניהו. נהנה [צילום: גיל כהן-מגן]
+סקר המכון למחקרי ביטחון לאומי: 61% בעד המשך המלחמה עד למיטוט חמאס
11:30 06/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמון הציבור בצה"ל ממשיך להיות גבוה (86%)  ▪  78% חושבים שצה"ל ינצח במלחמה - מדובר בירידה מנתון של 92% בתחילת המלחמה
[צילום: דובר צה"ל]
+השר בני גנץ ימסור הערבם הצהרה לתקשורת בקריה בת"א
10:34 06/02/24  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ ימסור היום הצהרה לתקשורת בשעה 19:00 בקריה בת"א.
+השר קרעי: מודים לארה"ב על העמידה לצידנו, אבל לא לסנקציות
09:38 06/02/24  |  מירב ארד
שר התקשורת שלמה קרעי מברך את ארה"ב על העמידה האיתנה לצדה של ישראל בזמנים קשים: "דווקא בזמנים קשים ומורכבים כאלו שבהם מתרבים חילוקי הדעות, אי אפשר להתעלם ואסור לשכוח את העמידה החד משמעית, המוסרית, הערכית והאנושית שלו לצד מדינת ישראל באחד מרגעיה הקשים והמסוכנים ביותר. נמשיך לומר: לא למדינה פלשתינית!, לא לשליטת רשות טרור בעזה!, לא לסיום המלחמה!, לא לסנקציות מופרכות נגד מתיישבים! אבל גם כן(!) תודה על הרגע המכריע ההוא."
+מטוס קרב חיסל מחבל גא"פ שלקח חלק בטבח בקיבוץ ניר עוז
09:05 06/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב החטיבתי 401 חיסל מעל ל-15 מחבלים בהיתקלויות והשמיד בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר מבנה ששימש מחבלים לירי על הכוחות ואשר אוחסנו בו אמצעי חבלה
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+את הנעשה אין להשיב
09:00 06/02/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אם מחפשים את שורשי מחדל השבעה באוקטובר, יש לחפשו באוגוסט 2005, בעקירה שהתפרשה בצד הערבי כאות לחולשה ישראלית, כמו הנסיגה החד-צדדית מלבנון ב-2000
קברו של אריאל שרון [צילום: פלאש 90]
+"אלימות המתנחלים" ביידן ובנק לאומי
08:25 06/02/24  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
ביידן המצוי אף הוא בשבי הפרוגרסיבי מרגיש חובה להשביע את הארי הזה ומה לך משביע יותר מאשר לנקוט צעדים דרקוניים, הגם שמופרכים מעיקרם, כנגד ארבעה צעירים יהודים מההתנחלויות?
ביידן. התעללות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן יוביל אותנו המבוי הסתום
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פגאסוס
8/02/24 16:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות אוגדה 98 ממשיכים להילחם במערב ח'אן יונס, לטהר מרחבים חדשים מעל ומתחת לקרקע ונתקלים במחבלי חמאס אשר נעים בלבוש אזרחי ונערכים לתקיפת כוחותינו במרחב. ביממה האחרונה חיסלו הכוחות עשרות מחבלים ועצרו כ-80 חשודים במעורבות בטרור, ביניהם מספר מחבלים שלקחו חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.
06/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
כבר עשר שנים שאריאל שרון איננו עימנו. ביום ששי בבוקר יעלו בני המשפחה, ידידיו ומקורביו, נוצרי זיכרו ובראשם נשיא המדינה, אל גבעת הכלניות, מקום קבורתו לצד רעייתו לילי. שני הקברים צופים מזרחה אל חוות השקמים שמעבר לכביש. מערבה משם - ישובי עוטף עזה ורצועת עזה. יש לקוות שהטקס יעבור בשלום, שמכיסי ההתנגדות החמאסית - שעוד נותרו לאחר שצה"ל כתש את צפון הרצועה - לא ישוגרו טילים.
בשבוע שעבר התבשרנו שהנשיא ביידן הוציא צו נשיאותי (לא פחות!) ובו הגבלות שונות על ארבעה מתנחלים. המדהים הוא שהצו הוצא בלא שבידי הממשל האמריקני ראיות כלשהן כנגד הארבעה. כיצד אני יודע זאת? כי גם בארץ ישראל לא הורשעו הארבעה בעבירה פלילית כלשהי ואף לא הוגש כנגדם כתב אישום. נכון שדוד חי חיסדאי סובל מהתנכלות ממושכת מצד המחלקה האנטי יהודית בשב"כ וכבר אינני יכול לעקוב אחר ההרחקות המנהליות, האיזוק האלקטרוני בבית ועוד מרעין בישין שמערכת המשפח אסרה עליו מעת לעת, אלא שלא הוגש נגדו כתב אישום כלשהו וממילא לא הורשע בדבר.
06/02/2024  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
אוגדת איו"ש קיימה (יום ב', 5.2.24) תרגיל נרחב שכלל תרחיש קיצון של חטיפות ומסעות הרג ביהודה ושומרון, אך במקביל תורגל גם אירוע "חטיפת ערבי" שבו מתיישבים הוגדרו כאויב. חיילים וקצינים שהתבקשו להשתתף בתרגיל נטשו את המקום בזעם
05/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט קיים (יום ב', 5.2.24) מסיבת עיתונאים, שבה חשף כי מנהיג החמאס יחיא סינוואר כבר לא מפקד על כוחות החמאס. "הנהגת החמאס ויחיא סינוואר בראשה נמצאת במנוסה מכוחות צה"ל, אמר גלנט. "סינוואר עובר ממסתור למסתור. הוא אינו מצליח לתקשר עם סביבתו, ובימים האחרונים לוחמי צה"ל מצאו חומרים משמעותיים במקומות בהם שהה לאחרונה ובזכותם אנו משפרים את פעולותינו ומעמיקים את אחיזתנו על פעולות חמאס".
05/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il