|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הצעה של ישראל כ"ץ [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]

נחוץ: פסיכולוג במשרה מלאה

לפני שנים לא מעטות בהיותו עדיין שר תחבורה הציע השר כ"ץ שישראל תבנה נמל בחופי עזה היא תבדוק שהייבוא לרצועה אינו כולל נשק לארגוני הטרור, אבל תאפשר לעזתים לנהל את חייהם האזרחיים ללא תחושת המצור והחנק שכפתה עליהם ישראל מי ששמע את הרעיון הנבון של כ"ץ ידע כי לא יתגשם לעולם
10/03/2024  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בני גילי, אלה שבמילון היומי שלהם נכללים כבר הביטויים "קוצב לב" ו"הפרעת קצב" ו"שבץ מוחי", ייטיבו עם עצמם אם יימנעו מלצפות במהדורת החדשות של הטלוויזיה. התוכן מזמין דום לב והיצרות עורקים.

דנה ויס שניהלה הלילה את הדיון בערוץ-12 שמעה מפי ירון אברהם, בן כספית ועמית סגל כי לראשונה מאז 1950 שוקלים הערבים מהלך לגירוש ישראל מעצרת האו"ם; ארצות הברית מעולם לא תמכה במערכה צבאית ישראלית צודקת כמו ג'ו ביידן, ומעולם גם לא התדרדרה התמיכה להסתייגות חמורה כדברים שהשמיעה סגניתו קמילה האריס כלפי שלטונו של בנימין נתניהו.

נכון אמר בן כספית, שאיש בעולם לא היה מעלה בדעתו שארצות הברית תגביל את השימוש בנשק שהיא מוכרת לישראל, והנה דנים בכך ברצינות. הרשימה מלאה. כמו 10 המכות במצרים. כולן פרי כישלונו של בנימין נתניהו. אף לא אחת מהן בבחינת "כוח עליון".

התזה שלי היא שביבי נכשל ברוב מכריע של מהלכיו המדיניים והוא גרוע אפילו ממשה שרת, מפני שהוא קמצן ותכונה זו משפיעה על חוסר יכולתו להגיע לפשרה ראויה. הוא פשוט סובל כאשר נדרש לשלם מחיר הוגן תמורת הישג בעל ערך.

בביתו אינו משלם בעבור הסיגרים. תיקון הבריכה. השמפניה. האבטחה לבן משפחה בפלורידה. באותו הלוך רוח של קמצן כפייתי ביבי מתקשה גם לשלם תמורת הישג מדיני.
כדי שהדברים לא ייאמרו בעלמא כדאי להקדיש תשומת לב לנושא המרכזי הבא:

למרות שלמד באוניברסיטה יחסים בינלאומיים ישראל כ"ץ אינו מתאים לשמש כשר החוץ. אין לו את החשיבה המופשטת, המקורית, העדינה שהיא כלי עבודה מרכזי בדיפלומטיה. אבל כץ איש ציבור מעשי, אדם ביצועי, מי שמעז.

לפני שנים לא מעטות, אולי כבר עשור, בהיותו עדיין שר תחבורה, הציע שישראל תבנה נמל בחופי עזה. היא תבדוק שהייבוא לרצועה אינו כולל נשק לארגוני הטרור, אבל תאפשר לעזתים לנהל את חייהם האזרחיים ללא תחושת המצור והחנק שכפתה עליהם ישראל, וניזוקה בשל כך. מי ששמע את הרעיון הנבון של כץ ידע כי לא יתגשם לעולם. כי יש בו מתן הקלות לעזתים, וביבי אינו נותן דבר בקלות גם אם כדאי לו. כך היה.

עתה בא ג'ו ביידן וכופה עליו להקים מזח שיתפתח בעתיד לנמל, וביבי בחולשתו נגרר ומסכים. אם כן, לערוך את חשבון הנפש: מה היינו מרוויחים בעולם, בעזה ובארץ אילו הקמנו את המזח הימי ביוזמתנו, ולא כמי שזה נכפה עלינו. אך הוא שאמרנו, והוא שמצריך חוות דעת של פסיכולוג, כקמצן כרוני ביבי אינו מסוגל לתת, למסור. הוא אינו משלם אלא אנחנו.

"בכייה לדורות", כבוד הרב

הראשון לציון הרב יצחק יוסף איים כי אם משתמטי הישיבות יגויסו לצה"ל הם ירדו מהארץ. מה זה? הוא בור ועם הארץ? למרות שלא למדתי במוסדות דתיים ברצוני - בדחילו ורחימו - אלמד משהו את הרב הראשי.

משה רבנו שלח מרגלים לארץ ישראל. הם תרו אותה ו-10 מ-12 חזרו למחנה בוכים ומבוהלים ומפוחדים והודיעו כי הם מעדיפים להיות עבדים. "ניתנה ראש ונשובה מצרים."
אלוהים אשר ייחס חשיבות רבה לחיים בארץ הגיב כך: אתם שבתם מהסיור בארץ תבוסתנים ובוכים? אני אלוהים, אעניש אתכם ב"בכייה לדורות". ואני שואל אם הציווי האלוהי הזה - "בכייה לדורות" - חל ב-2024 גם על הרב יוסף?

מנשה זלקה, תודה רבה

בפרוץ המלחמה הזדרז כדורגלן הפועל חדרה מנשה זלקה להתייצב ביחידת המילואים שלו ולשרת ברצף 115 ימים. אתמול התייצב במקום אחר, עם קבוצתו מול בני סכנין, ולשמחתי גברו החדרתים על יריביהם בתוצאה 0:1.

זלקה, נאמן לדרכו, התעטף לחוג את הניצחון בדגל ישראל. אבל עוד קודם לכן ולאחר המשחק, לא חדלו צופי סכנין (אגב, עיר יהודית בימי בית שני) מלקללו ומלהשמיע נגדו דברי נאצה.

על זה ההתאחדות לכדורגל לא תוריד לסכנין נקודות בטבלת הליגה כפי שעשתה למכבי תל אביב ולמכבי חיפה על לא עוול בכפן. מכל מקום תודה מנשה זלקה. בלבי נוספה לך עלייה לשלב משחקי הפליי-אופ.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  10/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
דן מרגלית
+הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים "ירוקים"
21:08 10/03/24  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב הוחלט להסיר את הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה, למעט הערים אשקלון ונתיבות שבהן תישאר מגבלת התקהלות של עד 15,000 אנשים. זאת למרות שעדיין נותרה בידי חמאס יכולת לירי "סמלי" לטווחים מרוחקים.

יתר האזורים נשארים ללא שינוי במדיניות. יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על-ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.
טבלת ההגבלות
+צה״ל תקף שני משגרים מהם בוצע ירי לעבר צפון הארץ
21:03 10/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו במרחב רשאי אל-פוחר את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב החרמון. כמו-כן, הותקף משגר נוסף במרחב כונין שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים למרחב מירון במהלך היום.

מוקדם יותר היום זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב החרמון, צה״ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי ואין נפגעים.
+צה"ל ושב"כ מעריכים שהשנה ייעצרו אלפי מחבלים
19:39 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאז פרוץ המלחמה נעצרו כבר כ-4,000 מחבלים, מרביתם בעזה  ▪  נתניהו הנחה את משרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי להכין בדחיפות אלפי מקומות כליאה
כלא עופר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו משיב לביידן: "רוב הציבור בישראל תומך במדיניותי"
19:28 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש בראש מול נשיא ארה"ב, אומר ראש הממשלה נתניהו בתגובה לביקורת כלפיו מצד ביידן: "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על-ידי הרוב המכריע של הישראלים - תמיגה בהשמדת החמאס ודחיית כל ניסיון לכפות עלינו מדינה פלשתינית"
נתניהו. מבינים מה טוב לנו [צילום: נמרוד קליקמן/פול פלאש 90]
+משלחת משפחות חטופים בראשות שר החוץ יוצאת לדיון במועצת הביטחון
17:13 10/03/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת, בנימין נתניהו, שוחח עם שר החוץ ישראל כ"ץ ואיחל לו הצלחה לקראת נסיעתו הלילה לניו-יורק, לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ממצאי הדוח על הפשעים המיניים של החמאס ב-7 באוקטובר. נתניהו הדגיש בשיחתו כי בקשתן של ארה"ב, בריטניה וצרפת לכנס את מועצת הביטחון מיד היא הישג מדיני חסר תקדים, שהושג בזכות מאמצים דיפלומטיים נרחבים בהובלת השר כ"ץ.

כ"ץ הודה לראש הממשלה על הגיבוי והסיוע, והתייעץ עימו על אודות דרכי הפעולה שיש לנקוט כדי לקדם הכרזה רשמית של האו"ם על חמאס כארגון טרור ולהטלת עיצומים אישיים על ראשי חמאס. עוד אמר כי ישראל לא תעצור עד אשר יוכרז חמאס ארגון טרור.

למשלחת בראשות כ"ץ יתלוו עשרות בני משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס, וישתתפו בדיון במועצת הביטחון. נקבעה להם פגישה עם פרמילה פאטן, הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית באזורי עימות ומחברת הדוח. אל הביקור יתלווה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש.
+התרעה הופעלה במג'דל שמס
16:41 10/03/24  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן.

אלמיאדין הלבנוני: למעלה מ-30 רקטות נורו מלבנון לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. מדובר צה"ל נמסר כי תצפיתניות באוגדה 210 זיהו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט במרחב שבעא שבדרום לבנון.

זמן קצר לאחר הזיהוי, הכווינו התצפיתניות מטוסי קרב של חיל-האוויר וכלי טיס נוסף אשר תקפו את החוליה במרחב וזאת בטרם הצליחה לבצע את השיגור.

הבוקר זוהה כלי טיס של חיזבאללה שנפל בשטח פתוח במרחב החרמון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, מוקדם יותר זוהה שיגור נ״ט משטח לבנון למרחב מלכיה. אין נפגעים ונזק נגרם לכלי רכב צבאי.
+הותר לפרסום: לוחם מילואים נהרג בקרב ברצועה
16:26 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג הוא רס"ל (מיל') מיכאל גל (29) מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ״ח (828)  ▪  זהו החלל ה-248 מתחילת התמרון
רס"ל (מיל') מיכאל גל
+ח'אן יונס: הותקפה תשתית טרור ששימשה מחבלים ב-7.10
14:33 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעת המחבלים שהסתתרו במבנה חוסלו  ▪  בדירת מסתור של פעילי חמאס איתרו הכוחות: פגזים, מטענים, ארגזי תחמושת
[צילום: דובר צה"ל]
+הגרעון התקציבי בחודש פברואר: 5.6% תוצר
13:52 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכנסות הממשלה כמעט ולא השתנו, אך ההוצאות זינקו בחודש שעבר ב-43.5% - ולא רק בשל המלחמה: ההוצאות שאינן נובעות מן המלחמה עלו ב-16%  ▪  הגרעון מתחילת השנה: 10.9 מיליארד שקל
הגרעון השנתי המתוכנן: 6.6% תוצר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+התחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון
12:24 10/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק ביני ובין לוחם סיירת מטכ"ל, המהנדס והוגה הדעות יצחק סיבוש, והד"ר לכלכלה ופילוסוף אלדד שידלובסקי, לשעבר ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר. שוחחנו מדוע אין מפיקים לקחים בצה"ל כפי שנחשף בטבח 7 באוקטובר.
[צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ בן ברק: אם לצאת למלחמה בצפון לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו
10:58 10/03/24  |  מירב ארד
ח"כ רם בן ברק התייחס בראיון לרדיו צפון 104.5FM למתיחות בגזרה הצפונית: "יש מלחמה בצפון, אנחנו צריכים להתנהל נכון, ואם לא תהיה לנו ברירה לצאת למלחמה אז נצא למלחמה ואנחנו צריכים לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו. סביר להניח שגם הם מרגישים יותר ביטחון כשהמשענת שלנו מתערערת".

+פורים בלי יין: לוחמים, שימו לב להנחיות!
10:29 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנחיות ענף ההלכה ברבנות הצבאית: חיילים המעוניינים לצום בתענית אסתר רשאים לעשות זאת, למעט חיילים העוסקים בלחימה או בפעילות ביטחונית  ▪  קריאת המגילה בשטח אויב תתבצע רק בהתאם להנחיות המפקדים ובחלק מהמקרים ניתן להקדימה  ▪  חייל שלא יוכל להעביר מתנות לאביונים יפריש את הכסף עבורם ויתן להם כשיתאפשר  ▪  לוחמים אסורים בשתיית יין בפורים, כיוון שעליהם לשמור על צלילות דעת
מאות שאלות מחיילים בשטח [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
+קונספציה ממלחמת העולם השנייה
09:39 10/03/24  |  מוטי הרכבי   |   לרשימה המלאה
הנחה שחיל-האוויר יכריע את המלחמה היא קונספציה ממלחמת העולם השנייה  ▪  הדבר הנכון הוא להקים חיל טילים ואז יהיה מקום לוויכוח בין מפקד חיל הטילים לבין מפקד חיל-האוויר  ▪  כל צד יתמוך בגירסה שלו וכך ורק כך נגיע למינון נכון
מטוס ללא טיס [צילום: פלאש 90]
+צה"ל חיסל את המחבל שהרג את רס"ן עמישר בן דוד
09:27 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך בלחימה במרכז רצועת עזה וחיסל ביממה האחרונה 13 מחבלים באמצעות ירי צלפים, הכוונת מטוס קרב, כלי טיס וירי טנקים
[צילום: דובר צה"ל]
+35 שיגורים לעבר מירון; מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה
09:23 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים  ▪  מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה  ▪  חיזבאללה לקח אחריות על המטח למירון
מטח רקטות כבד באזור מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+ביידן: רוצה לחזור לישראל ולנאום בכנסת; מחריף ביקורתו על נתניהו
06:28 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסרב לומר האם אפשרות זו נדונה בפועל והאם יהיה צורך בהזמנה של נתניהו או של הרצוג  ▪  "נתניהו מזיק לישראל יותר מאשר עוזר לישראל, בכך שהוא גורם לעולם לראות את ישראל בצורה הפוכה לעקרונותיה"  ▪  סבור שניתן להשיג הפסקת אש ביממה הקרובה ואומר שעושה כל שביכולתו כדי להפסיק את סבל האזרחים ברצועה
אחד החשודים, מחמד חאלד חלאילה, עמד בקשר עם תשתית חמאס מרצועת עזה
ביידן בביקורו בארץ בשבוע השני של המלחמה [צילום: חיים צח, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מעוניין לבקר בישראל ולנאום בכנסת. הוא אמר זאת (10.3.24) בראיון לרשת NBC בעקבות נאום מצב האומה. הוא תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שעדיין יש אפשרות להפסקת אש ביממה הקרובה והצהיר שלא ימנע מישראל נשק דוגמת כיפת ברזל.
10/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר כי לצד המאמץ להביא למצב ביטחוני שבו תושבי הצפון יחזרו לבתיהם, באמצעות פגיעה במערכים הצבאיים של חיזבאללה, ממשיך הצבא להאיץ את המוכנות שלו למלחמה, אם יידרש אליה. "אנחנו ערוכים לצאת להתקפה רחבה יותר בהינתן פקודה", הבהיר.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הותר לפרסם כי רב סרן (מיל׳) עמישר בן דוד הי"ד מעֵלי נפל בדרום רצועת עזה. בן דוד, שהיה מפקד חפ"ק של מפקד חטיבת הקומנדו, נהרג במהלך היתקלות (יום ו', 8.3.24) עם מחבלים בשכונת חאמד בח'אן יונס. בן 43 היה בנופלו.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשנים שלפני י"ב בתשרי תשפ"ד (7 באוקטובר 2023) בנימין נתניהו השקיע מאמצים רבים ליצור חלופה לרשות הפלשתינית. והחלופה שהייתה נראית אידאלית לראש הממשלה הזדקרה במלוא הדרה בדמות ארגון החמאס העוין לרשות הפלשתינית. התפיסה שהשתרשה במדיניות ממשלת ישראל הייתה - כל מה שנראה עוין לרשות הפלשתינית ראוי לחלופה ואת החלופה יש לטפח ויש להעצים.
יש בו משהו שבמבט ראשוני, שטחי גורם לך התחבר אליו, לקבל אותו, להרגיש בנוח ואף בטוח בחברתו, יש לו את כל מה שדמות הצבר הישראלי ביקשה להצמיח כאן עוד טרם כור ההיתוך שהותך אל הכישלון. הוא נועז, הוא תמיר, גזרתו נאה, עיני תכלת לו ושאריות בלורית מתבדרות ברוח, דיבורו מהוקצע, האנגלית שלו מחוספסת, הוא נמצא במקום הנכון של הלב, כמעט בכל צומת במסע חיינו במדינת ישראל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il