המתנתי -עמדתי בתחנת אוטובוס בתל אביב לקו שתדירותו כל חצי שעה לערך, אולי אף יותר. האוטובוס הגיע, התקרב לתחנה, האט משהו, אולם לא עצר בתחנה ופתח בדהרה. נזעקתי והתחלתי לרוץ אחר האוטובוס הממהר. רק במרחק כ-100 מטרים מהתחנה אולי אף יותר מכך, עצר לבסוף האוטובוס, ואף חזר אחורה לאסוף אותי. שאלתי את הנהג מדוע לא עצר בתחנה והנהג השיב משהו בנוסח "למה לא סימנת לי, איך אני יכול לדעת שאתה רוצה לנסוע?".
תופעה שכיחה למדי
סיפרתי על כך לכמה אנשים שנוסעים באופן קבוע באוטובוסים והם אמרו לי כי מדובר בתופעה ידועה ושכיחה יחסית בשנים האחרונות והיא שנהגי אוטובוס לא עוצרים אם לא מסמנים להם. מסתבר שנהגי אוטובוס ממהרים מסיבותיהם ולא תמיד עוצרים בתחנה אם נוסע יושב בתחנה או לא מסמן להם בנפנוף או הרמת יד או בצורה אחרת. במקרה שלי ניחנתי באינסטינקט ובזריזות ורצתי אחרי האוטובוס אחרת הוא היה "בורח" לי והייתי נאלץ להמתין עוד חצי שעה לאוטובוס הבא. אולם לא כל נוסע יכול לעקוב בדריכות ובערנות אחר הגעת האוטובוס לתחנה ולסמן לו שיעצור.
בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית יש לא מעט נוסעים מבוגרים ואחרים שראייתם לא טובה או שמיעתם לא טובה וערנותם פחותה והם אינם יכולים לעקוב בדריכות ובערנות אחר הגעת או התקרבות האוטובוס לתחנה ולסמן לנהג בנפנוף, הרמת יד או בצורה אחרת על רצונם לעלות עליו.
חובה לעצור בתחנה גם אם הנוסע לא מסמן בידו
למען הסר ספק, נהג שרואה נוסע בתחנה גם אם הוא יושב או לא מסמן בידו חייב להאט ולעצור בתחנה. ואם לא עושה כן דינו כנהג שלא עצר בתחנה לכל דבר. עבירה חמורה בדיני ונהלי התחבורה הציבורית.
פעמים רבות אי-אפשר להתלונן על הנהגים באתר של חברות התחבורה, או שהתלונות לא זוכות למענה, ולך תוכיח שהאוטובוס החולף בדהרה לא עצר לך והרי אינך יכול לרשום את מספר הרכב של האוטובוס. רבים מהנוסעים בתחבורה הציבורית מוותרים על הגשות תלונה על נהגים כי יודעים ש"לא יצא מזה כלום וחבל על הזמן והטרחה" .
ראוי שמשרד התחבורה וחברות האוטובוסים "יחדדו נהלים" לגבי החובה של נהג אוטובוס לעצור בכל תחנה, גם אם הנהג רואה נוסע או נוסעים ישובים בתחנה או שאינם מסמנים לו. ובמקביל יגבירו את הפיקוח על הנושא ויטילו וקנסות מרתיעים על נהגים שלא עוצרים בתחנות בהם ממתינים להם נוסעים.