|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

חידוש מאגר הדירות הציבוריות כשינוי חברתי

בנימין נתניהו חייב למנות שרי אוצר, בינוי ושיכון שיגשימו מדיניות כלכלית של בנייה מואצת לטובת חסרי הדיור וזכאי הדיור הציבורי. רק כך יוכל נתניהו לסיים קריירה ציבורית ארוכה, בצורה מפוארת ומרשימה, שאפילו מתנגדיו המושבעים יאלצו להכיר בייחודה
23/03/2015  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
לחדש את המאגר

אם בנימין נתניהו מבקש עתה, לאחר ששקע אבק ההשמצות והמחול הפוליטי המכוער, המתלווה בדרך ההכרח לכל מערכת בחירות, זו וגם/או אחרת, בישראל - חיים ציבוריים ראויים של ממש והכרה בחשיבות מיקומו ותזמונו, במיקומו הנוכחי כראש ממשלה מכהן, בפעם הרביעית, מוטב שיתעשת ויפקיד על תפקידי שרי האוצר, הבינוי והשיכון, אנשים ראויים מטעמו, הקשובים לרחשי לב בציבור. דומה, כי הזדמנות נוספת חמישית במניין הפעמים לנתניהו לכהן כראש ממשלת ישראל, לא תינתן לו ואפילו מציבור אוהדיו המושבעים ביותר.

נתניהו קרב, בתקופה זו, אם וככל שישכיל לסיים כהונתו כראש ממשלה מכהן, עד תומה, לקראת שבירת שיאו של דוד בן-גוריון המנוח, שכיהן תקופה של 13 שנים ו-137 ימים, כראש ממשלת ישראל. נכון לבוקר זה מכהן בנימין נתניהו, יבדל"א, תקופה של 9 שנים ו9- ימים כרש ממשלת ישראל. אם יצליח להשלים תקופת כהונתו הרביעית, עד תומה, יהיה הוא ראש הממשלה שכיהן התקופה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל, כראש ממשלה מכהן.


גם אותם חסידים מושבעים, שאצו רצו, מתוככי בנייני הרכבת שבהם מעבירים הם ימיהם, בדוחק ועל גבול הניוול והעניות ממש בקריאה "להציל" נתניהו ומדינת ישראל מהמון הערבים, המסתער על הקלפי ומאיים על שלמותה ולאומיותה (אולי, אפילו לאומנותה?) של מדינת ישראל, אינם "עשויים מעץ", כמאמר המשפט העממי. גם הם נזקקים לפרוסת הלחם היומיומית והמינימלית להשקיט רעבונם.

גם תומכים מושבעים אלה, שזנחו כל והביאו לנתניהו הניצחון המופלא והמפתיע, בבחירות האחרונות - גם הם נזקקים למעון של ממש, להתגורר בו, מעון שהינו אחד מחמשת המ"מים המפורסמים (מזון, מעון, מלבוש מורה, מרפא) שהינם יסוד ובסיס תורתו האידיאולוגית של זאב ז'בוטינסקי. בנוקטנו לשון מעון, כוונתנו למעון ראוי לשמו ולא לארבע כתלים, שטח מי שטח אותם בטיח, העמיד גג מעליהם וקרא אותם, בשם הבלתי מחייב: "דירה" וגם/או "בית". כוונתנו למקום מגורים, שיכבד בעליו וכל הנכסים ובאים בשעריו.

אם בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו, כשר אוצר, בשנת 2004, תיאר ח"כ דאז, שמעון פרס, מדיניותו הכלכלית של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, במונח "קפיטליזם חזירי", תוך שהוא שאל מונח זה, מהביטוי האנגלי Capitalist Pig, כמו-גם נתן לו לבוש עברי, הרי בתקופת כהונתו הרביעית של נתניהו כראש ממשלה אין הוא יכול ואף אינו רשאי, מבחינה ציבורית להצטייר עוד, כמי הדוגל בקפיטליזם חזירי. המהפכים שעברה ושעוברת החברה הישראלית, בשנים האחרונות, כמו-גם מחאת חסרי הדיור, השוככת ועולה על סדר יומנו הציבורי, חליפות, מונעת כל אפשרות להמשיך במדיניות של קפיטליזם חזירי, כיום. שיטת הממשל שנהגה לצמצם המגבלות והמיסוי על בעלי הון וחברות גדולות, מחד ומאידך-גיסא, הגבילה המנגנונים של הגנת העובדים וצמצמה מחויבות הממשלה בהשקעות לטובת הכלל ובתמיכה בשכבות חלשות, פשטה הרגל. הביטויים: "אוליגרך"; "טייקון" ודומיהם, אינם נתפשים במונחים מעוררי כבוד עוד, בישראל של שנת 2015. כל פוליטיקאי מתחיל, בישראל, תאב חיים ציבוריים, יודע, כי עליו לרחוק מכל קשר פומבי לאוליגרכים וטייקונים ולהימנע מלתמוך בהם כלכלית ופוליטית, על חשבון עובדי המגזר הציבורי ושאר מגזרים.

על-רקע זה חייב בנימין נתניהו למנות שרי אוצר, בינוי ושיכון שיגשימו מדיניות כלכלית של בנייה מואצת לטובת חסרי הדיור וזכאי הדיור הציבורי. רק כך ורק כך! יוכל נתניהו לסיים קריירה ציבורית ארוכה, בצרה מפוארת ומרשימה, שאפילו מתנגדיו המושבעים יאלצו להכיר בייחודה. ראש וראשונה חייב נתניהו, כראש ממשלת ישראל לעשות שימוש מובנה בהוראות חוק הדיור הציבורי. חוק זה שנחקק עוד בשנת 1998 ביוזמתו של ח"כ לשעבר, רן כהן וקורמו לו, עור וגידים, בתחילת שנת 2013, שעה שנתמזל מזלם של זכאי הדיור הציבורי ותחולתו לא הוקפאה עוד - כפי שנעשה הדבר בתקופת ממשלות המערך והליכוד יחדיו, משך 15 שנה - על-רקע סמיכות הבחירות הקודמות לכנסת.

חוק הדיור הציבורי קובע, כי זכאי לדיור ציבורי, הינו מי שמתגורר כדין או על-פי חוזה, תקופה של חמש שנים רצופות לפחות, בדירה ציבורית, ואין ולא היו בבעלותו, או בבעלות קרובו, מהמועד שבו חתם על חוזה להשכרה ציבורית, דירה או מקרקעין אחרים, ששוויים עולה על 350,000 שקלים חדשים. חברה לדיור ציבורי מוגדר בחוק זה, כמדינת ישראל וגם/או מי מטעמה, חברה ממשלתית, חברה עירונית או חברה בשליטה של הסוכנות היהודית לארץ ישראל או של המגבית המאוחדת לישראל וגם/או חברת-בת של כל אחת מאלה, המנהלת דירות ציבוריות. דירה ציבורית מוגדרת בחוק, כדירה שהיא בבעלות, בחכירה לדורות וגם/או בניהולה של חברה לדיור ציבורי והמשמשת להשכרה ציבורית וגם/או שהחברה לדיור ציבורי ייעדה אותה להשכרה ציבורית, לרבות דירה כאמור שהבעלות או החכירה לדורות בה משותפת למספר חברות לדיור ציבורי.

חשיבותו של החוק לדיור ציבורי הינה בכך, כי חוק זה קובע שתוקם קרן לדיור ציבורי שתנוהל במשרד הבינוי והשיכון, כאשר כספים שהתקבלו ממכירת דירות בהתאם לחוק זה, יופקדו בקרן לאחר שנוכו הוצאות הכרוכות במכירת דירה ציבורית. שר הבינוי והשיכון - בהסכמת שר האוצר - קובע הוראות לעניין ההוצאות הכרוכות במכירת דירה ציבורית, ובכלל זה הוראות לעניין הוצאות של חברה לדיור ציבורי והעמלות שישולמו לה עקב מכירת דירה לפי הוראות החוק והוצאות נוספות שהמדינה נשאה בהן, לרבות דמי שמאות, ותשלומים שהמדינה שילמה, בגין כך. החשוב מכל הינו הסעיף בחוק זה, הקובע, כי כספי הקרן הציבורית ישמשו להגדלת המלאי של דירות ציבוריות בלבד.

גם יאיר לפיד וגם ציפי לבני לא ידעו לעשות שימוש ראוי ונכון בהוראות חוק הדיור הציבורי, לטובת הזכאים על פיו ולהרחבת תחולתו גם על שכבות הביניים ודור הצעירים חסרי הדיור. בודדים, דוגמת ח"כ אילן גילאון ממר"צ וח"כ אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו, פעלו לקדם הוראות חוק זה, לרווחת הכלל. עתירה המתבררת - בימים אלה - בפני בג"ץ, שהגישו עמותת צחור (צדק חופש חינוך ורווחה בירושלים) ואושרית נאור, מפורום מחוסרי הדיור, באמצעות עו"ד יוסי חביליו נגד חברת הדיור הציבורי ומשיבים נוספים וצו על תנאי שהוצא במסגרתה, בדרישה שכספי מכירת דירות של חברת פרזות ישמשו להגדלת מלאי הדירות הציבוריות, כדרישת החוק, מוכיחה כי ניתן לנשוב חיים בחוק הדיור הציבורי, שנחשב עד לאחרונה לחוק מת.

הגם שחוק הדיור הציבור נחקק ביוזמתו של איש השמאל, ח"כ רן כהן ממר"צ, הרי חוק זה משרת ונועד לעזור, לכלל תושבי ישראל, המתגוררים בדיור הציבורי, ללא כל קשר והנפרד משייכותם הפוליטית. בל ישכח בנימין נתניהו - ולו גם לרגע! - כי הגרעין הקשה של תומכיו שאץ להציל אותו, על-רקע התבוסה הצפויה, בבחירות האחרונות, היו אותם בוחרים קשי יום המתגוררים בשיכוני רכבת וחלק ניכר מהם זכאים ליהנות מהוראות חוק הדיור הציבורי. כפי שקידם מנחם בגין המנוח, במסגרת פרויקט שיקום השכונות, עליו הכריזה ממשלת ישראל ה-18, בראשותו, בשנת 1977, שיקום שכונות מצוקה ועוני ובמסגרתו שוקמו 160 אזורי מצוקה, בישראל, כך יכול לפעול גם בנימין נתניהו, אם יפעל בנימין נתניהו - בתקופת כהונתו האחרונה, כראש ממשלת ישראל כדי למנף חוק הדיור הציבורי לטובת כלל חסרי הדיור, בישראל ולא רק לטובת דיירי הדיור הציבורי, ייחקק שמות לדורות, כמי שהביא למפנה כלכלי וחברתי של ממש, במדינת ישראל.

ככל שתשכיל ממשלת ישראל והעומד בראשה להבין, כי כספי מכירת דירות ציבוריות ישמשו להגדלת מלאי הדירות הציבוריות ולא לצרכים זרים - בין אם סלילת כבישים בתחומי הקו הירוק ובין אם מימון התנחלויות, מחוץ לתחומי הקו הירוק, כך תגבר האהדה והתמיכה לממשלת ישראל. אהדה זו תגבר, אפילו מצידה שמאל של המפה הפוליטית בישראל, שלא נחשד חלילה וחס כתומך במדיניותו הפוליטית, הרגילה והיומיומית של בנימין נתניהו. מדיניות כלכלית-חברתית זו, אם וככל שתאומץ בידי בנימין נתניהו והממשלה ה-34 של מדינת ישראל, שהוא עתיד לעמוד בראשה, תשכיח לחלוטין הקפיטליזם החזירי מבית-מדרשו, בתקופת כהונתו כשר אוצר בשנת 2004, בתקופת היות אריאל שרון, ראש-ממשלת ישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  23/03/2015   |   עודכן:  23/03/2015
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חידוש מאגר הדירות הציבוריות כשינוי חברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין חולק על כך שלאופוזיציה יש תפקיד חשוב בכנסת. אבל - איזה תפקיד? למה אנחנו האזרחים מחכים ממפלגת העבודה עד לבחירות הבאות? הרצוג עצמו מצהיר כי הוא וחבריו יהיו אופוזיציה לוחמת. לחימה - זה טוב. אבל למען מה?
23/03/2015  |  יורי מור  |   מאמרים
האם העליתם בדעתכם שסימון דהוי ומטושטש של תוכנית מלפני עשרות שנים, מן עיגול קטנטן מחולק ל-4 פלחים וכל מני מספרים צפופים בתוכו, שמסומנת בדרך כלל שלא בקרבת מהמגרש שלכם באותה התוכנית, יכול להשפיע היום משמעותית על שווי החלקה שלכם, חלקה שברצונכם למכור או לקנות, לשעבד או לבנות בתחומה?
23/03/2015  |  דן לאופר  |   מאמרים
בחירות 2015 שופכות אור על סדר העדיפויות המקומי - ולא הלאומני/אזורי - של ערביי ישראל; על התחזקות הגדרתם העצמית במסגרת ולא תוך ניתוץ מסגרת - מדינת הלאום היהודי; על הפער הגובר בין ערביי ישראל לבין ערביי יו"ש ועזה והתבטאויות לאומניות של רוב המחוקקים הערביים; על הפיצול העמוק הפנים-ערבי למרות "הרשימה המאוחדת"; ועל האמון הגובר של הצבור הערבי במערכת הפוליטית הישראלית.
23/03/2015  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
אין צורך להיות פרשן על כדי להעריך שלנתניהו ולהרצוג יש בימים אלה חלום אחד משותף: להקים ממשלת אחדות. לשניהם כאחד יש יותר מדיי סיבות טובות ליפול איש על צוואר רעהו ולצאת יחדיו לדרך.
23/03/2015  |  יוסי דר  |   מאמרים
"כשהחרדה לגורל העם היהודי הופכת לפאניקה, כשהיא המנוע והדלק של מלחמה ומדיניות, היא מחלישה ולא מחזקת.
23/03/2015  |  דביר מור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il