|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

תסתכלו בעיניים

"אני מביט בעיניים של כל אחד ואחת מכם ואומר: מעולם לא קיבלתי שוחד. מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי". זוכרים מי אמר את זה?
29/05/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   מלחמה בעירק   |   תגובות
וגם לא היו מעטפות [צילום: היידי לוין/AP]


בנימין נתניהו
לטובת המדינה, נכון? [מארק ישראל סלם, פלאש 90]

תהרגו אותי אם אני יודע מהו תוארה המלא של השרה גילה גמליאל, וגם אם יש לי מושג מה בדיוק התפקידים של גלעד ארדן, ומה נמצא או לא נמצא עכשיו במשרד הכלכלה ואלו סמכויות נדל"ן נותרו בידי יואב גלנט. הממשלה הזאת עוד לא בת שבועיים, והיא כבר נראית כמו קריקטורה לא מוצלחת במקרה הטוב, וכמו יריקה בפרצופנו במקרה הגרוע.

שום חברה עסקית לא הייתה מעזה להשתולל כמו ממשלת נתניהו הרביעית, בפירוק והרכבה של יחידות כאילו מדובר במשחק לתינוקות. מה אני אומר "חברה עסקית"? המכולת ברחוב שלנו לא הייתה מתנהלת כך, כי איזי החביב יודע שפירוש הדבר פשיטת רגל כמעט מיידית. כי עסק צריך לנהל, והמשכיות ויציבות הן כמעט תמיד מחויבות המציאות. במצבי משבר מובן שצריך לבחון את ההרגלים הישנים ובמידת הצורך לשנות אותם, אבל לא עושים את זה רק משיקולי אגו ויוקרה של המנהלים השונים.

תסתכלו לנו בעיניים, בנימין נתניהו ושריו, ותגידו לנו שכל הברדק הזה הוא לטובת המדינה ואזרחיה. בעצם, אל תעשו את זה. אני משוכנע שאתם יכולים לשקר לנו בלי להניד עפעף, אחרי שמן הסתם שכנעתם את עצמכם שכל מעשיכם נועדו לשפר את השירות שאתם נותנים לנו - מי שבחרו אתכם, משלמים את משכורותיכם ומממנים את השגיונות התורניים שלכם.

ממשל אובמה
הם האשמים הבלעדיים? [צילום: AP]

ממשל אובמה מצא את האשמים בכיבוש עירק בידי דאעש: הצבא העירקי, שנוטש את עמדותיו ובורח בלא להילחם. זה נכון, אבל מאוד-מאוד חלקי ואני לא בטוח שהבכירים בוושינגטון יכולים לומר זאת כאשר הם מסתכלים בעיניהם של העירקים הנטבחים בידי דאעש.

שורש הרע הוא בכך שארה"ב יצאה מעירק בלי אסטרטגיית יציאה. בעצם, היא נכנסה לשם בלי אסטרטגיית יציאה, אבל זו הפשלה של ג'ורג' בוש. החלק של ברק אובמה הוא ביציאה במועד שהוכרז מראש, מה שכמובן חייב אותו לעמוד במילתו בלא קשר לתנאים בשטח. האמריקנים השאירו מאחוריהם תוהו ובוהו עדתי, ויש לי הרושם שהם מעולם לא ממש הבינו מי נגד מי במדינה הזאת. התוצאה הייתה עלייתו של דאעש.

במבט רחב יותר, זהו חלק בלתי נפרד מקריסת האסטרטגיה המזרח-תיכונית של אובמה - בהנחה שהייתה לו כזו, פרט ל"נאשים את נתניהו בכל דבר". אובמה התמים וחסר הניסיון סבר שבמילים יפות יוכל להשקיט את הקנאות האיסלאמית שונאת-הכל, וזה התנפץ לו בפרצוף - אבל הוא מתעקש לא ללמוד כלום ולא לשכוח כלום. אז להאשים את החיילים העירקיים המפחדים פחד מוות מדאעש - זו גם צביעות וגם אמירת חצי אמת, שהיא כידוע יותר גרועה משקר.

דוד צור
ארבעה "מקרי קיצון" ביום? [צילום: יוסי זליגר]

לפני ארבעה שבועות התעמתתי בתוכנית "פוליטיקה" עם הניצב בדימוס דוד צור, שיצא להגנת משטרת ישראל ואגב כך תקף אותי אישית. מאחר שצור ישב בתל אביב ואני בירושלים, לא יכולתי להגיד לו שיסתכל לי בעיניים, אז אני עושה את זה עכשיו - לכל הפחות בצורה וירטואלית.

הטיעון המרכזי של צור היה, שמקרי האלימות והמחדלים במשטרה הם יוצאי דופן - "מקרי קיצון" בלשונו. אז הנה, מר צור, היבול שלי בתוך חצי יום עבודה השבוע (25.5.15): ארבעה פסקי דין - ארבעה, כן - של שופטים שונים בבתי משפט שונים באירועים שונים. בשניים מהם נפסלו ראיות בשל חיפושים בלתי חוקיים שערכה המשטרה, באחד זוכה נהג בשל מחדל חקירה חמור של בוחן התנועה ובאחד הורשע שוטר אלים.

מה שהכי קומם אותי היה שני פסקי הדין בנוגע לחיפושים הבלתי-חוקיים. הם רחוקים מלהיות הראשונים מסוגם, ותהיו בטוחים שהם עוד יותר רחוקים מלהיות האחרונים. וזה למרות שמדובר באחת הפעולות הפשוטות ביותר עם הנהלים הברורים ביותר: צריך צו שיפוטי, צריך שני עדים או לחלופין ויתור מודע של בעל הנכס על נוכחותם. אפילו שוטרי ישראל אמורים להבין את זה - אבל עובדה שלא.

אם ארבעה פסקי דין שמגיעים לשולחני תוך חצי יום הם "מקרי קיצון", אני כבר לא יודע מה זה "מקרים רגילים". דומה שבמשטרה המצוינת של יוחנן דנינו, מקרה קיצון יהיה שבוע שבו לא יינתן פסק דין נגד אנשיה.

אהוד אולמרט
ועוד איך היו מעטפות [צילום: דוד ועקנין, פלאש 90]

"אני מביט בעיניים של כל אחד ואחת מכם ואומר: מעולם לא קיבלתי שוחד. מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי" - הצהיר אהוד אולמרט במוצאי יום העצמאות 2008. ארבע שנים מאוחר יותר הוא
שוב הסתכל לכולנו בעיניים והכריז: "אני מזכיר שלפני ארבע שנים כיכבו בכל כלי התקשורת של מדינת ישראל הפרסומים על מעטפות הכסף. לא היו מעטפות כסף, אין מעטפות כסף, בית המשפט הכריע בצורה החד-משמעית ביותר - אין מעטפות כסף! נא להוריד את הנושא הזה מסדר היום. לא היה ולא נברא".

הבלוף השני התפוצץ מיד, שכן מי שקרא את פסק הדין המזכה - כן, המזכה - בפרשת טלנסקי מצא שבית המשפט קבע, כי אולמרט ועוד איך קיבל מעטפות כסף. לבלוף השני לקח יותר זמן להתפוצץ, אך כעת יש שני פסקי דין: האחד (הולילנד) קובע שאולמרט קיבל שוחד, האחר (טלנסקי) קובע שהוא לקח כסף לכיסו. שני פסקי הדין עודם עומדים בפני הכרעה בבית המשפט העליון. אבל נכון לעכשיו, דומה שמוטב שאולמרט לא יביט לכולנו בעיניים, כי אנחנו ממש לא רוצים לראות אותו.

גלעד ובורגס
חזירות בוטה [צילום: סיון פרג', יח"צ]

תסתכלו בעיניים למפוטרי כי"ל. כן, ניר גלעד, אני מדבר אליך. וגם אליך, סטפן בורגס. וזה לא רק בגלל שאתם היו"ר והמנכ"ל, אלא גם ובעיקר משום שבחוסר רגישות משווע - שלא לומר בחזירות בוטה - ריפדתם השבוע את כיסיכם במיליונים רבים לשנה. עובדים קשי-יום אתם שולחים הביתה ומפקירים לסכנת חרפת רעב, בנימוק שמצבה של החברה קשה והיא חייבת להתייעל. אבל לעצמכם - אתם דואגים יפה מאוד.

הנה הפרטים, אותם כי"ל העבירה לבורסה באישון לילה (ב-25.5.15 בשעה 23:55). גלעד יקבל מדי שנה 3.1 מיליון שקל ובונוס מירבי של 9.3 מיליון שקל, וגם חבילה הונית חד-פעמית לרכישת מניות בשווי 3.7 מיליון שקל. בורגס יקבל חבילה הונית בשווי של 4.8 מיליון שקל, אחרי שבשנה שעברה הגיע שכרו ל-3.7 מיליון דולר (14 מיליון שקל). בשבע שנותיו כמנכ"ל החברה לישראל, חברת-האם של כי"ל, קיבל גלעד - תחזיקו טוב - 143 מיליון שקל. אז זה לא שהוא ממש נזקק בדחיפות לעוד כמה מיליוני שקלים בשנה, אבל שיהיה.

אולי בעצם זה מסביר מדוע באמת כי"ל בקשיים ונאלצת לפטר עובדים. זה ברוח הבדיחה על שמן ורזה שנפגשים, והשמן אומר לרזה: כשרואים אותך חושבים שיש רעב בארץ. משיב הרזה: כשרואים אותך מבינים למה יש רעב בארץ. הנמשל ברור.

דייוויד בלאט
תקפצו לי [צילום: AP]

לא התעמקתי ביחסה של התקשורת האמריקנית למאמן הישראלי של קבוצת הכדורסל קליבלנד קוולירס, אבל לפעמים דווקא רושם כללי וחלקי הוא הנכון. במקרה של דייוויד בלאט ההתרשמות שלי היא, שהאמריקנים התקשו לקבל אותו בגלל שהוא לא משלהם: אומנם יליד ארה"ב, אבל שנים רבות בישראל, עדיין אזרח ישראל, ומישהו שלא עבר את המסלול המקובל של תיכונים, מכללות ו-NBA.

זה לא צריך ממש להפתיע. החברה האמריקנית גאה מאוד באמירה לפיה "כל בני האדם נולדו שווים", הנמצאת בראש חוקתה, אך היא לא לגמרי מממשת אותה. ידוע, למשל, שהציבור האפרו-אמריקני עדיין סובל מגילויים של גזענות ואפליה. גם מהגרים לא תמיד מתקבלים בעין יפה, למרות שבלעדיהם - ארה"ב לא הייתה קיימת, ודאי לא בעוצמתה הנוכחית. היחס לבלאט משתלב באותה מתכונת. כעת, אחרי שזכה עם קליבלנד באליפות המזרח ועלה לגמר ה-NBA, הוא יכול להסתכל לכולם בעיניים ולומר: תקפצו לי.

תאריך:  29/05/2015   |   עודכן:  29/05/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבו בכר אל-בגדדי   אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מסר   אורי קורב   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אשר גרוניס / Asher Grunis   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברק אובמה / Barack Obama   ג'ורג' בוש / George W.  Bush   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   החברה לישראל בע"מ / Israel Corp.   הלל צ'רני   חיידר אל-עבאדי   חיים כץ / Haim Katz   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוחנן דנינו   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב צבן   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ליאת ארזי   מוסיה ארד   מיקי לוי / Mickey  Levy   מני מזוז / Meni Mazuz   מסעוד ברזאני   משה טלנסקי   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   נורי אל-מליכי   ניל הנדל / Neal Hendel   ניר גלעד   נעמי גרנות   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סדאם חוסיין   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סטפן בורגס   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רועי בלכר   שולה זקן / Shula Zaken 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תסתכלו בעיניים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
29/05/15 09:51
 
שמ
29/05/15 12:17
2
אורי פ
29/05/15 13:19
3
צורי
30/05/15 12:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמה בעירק
זהו מספר הנשאלים בסקר אינטרנטי של אל-ג'זירה שהביעו תמיכה בדאעש - 81% מכלל המשיבים. אלו הן בשורות רעות במיוחד למשטרים במצרים ובסעודיה, שם נמצאים רוב צופי אל-ג'זירה
28/05/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
כיבושה של רמאדי בידי דאעש אינו מהווה בהכרח איתות להתחזקות מחודשת שלו, משום שהיא ממילא הייתה כמעט לחלוטין בידיו. ההשלכות של הכיבוש יהיו בעיקר ביחסי ממשלת עירק עם הסונים
21/05/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בחודש האחרון התגברה "המלחמה הקרה" במזרח התיכון בין אירן וערב הסעודית. במרבית המקרים בעבר, שתי המעצמות האזוריות העדיפו בעיקר למשוך בחוטים מאחורי הקלעים, אך המעורבות הסעודית הישירה בתימן סימנה עליית מדרגה במתיחות בין המדינות. צעדיה של סעודיה עלולים אף להשפיע על מוקדים נוספים של הסכסוך הבין-עדתי כגון עירק וסוריה, וכעת הכדור בידיים של טהרן. כחלק מן ההשפעה העצומה שלהם בעירק, מחזיקים האירנים בהשפעה על שחקן משמעותי ביותר - המנהיג ואיש הדת השיעי מוקתדא א-סאדר, אשר חזר לאחרונה לקדמת הבמה בעת הלחימה כנגד דאעש. א-סאדר זכה לכינויים רבים במשך השנים: איש דת רדיקלי שמעודד אלימות, לוחם חופש ומתנגד מובהק לכיבוש זר, לאומן פרגמטי ואף "מכתיר המלכים" של עירק. על כל פנים, מוקתדא א-סאדר הוא אחת מן הדמויות המשפיעות ביותר כיום בארץ שתי הנהרות, והוא עלול למלא תפקיד מרכזי בהמשך הסכסוך הסוני-שיעי במזרח התיכון.
08/05/2015  |  מגזין המזרח הקרוב  |   כתבות
השבוע האחרון מדגים עד כמה המזרח התיכון הפך להיות מקום מורכב מאין כמותו, ובמיוחד אלו דילמות וסכנות ניצבות בפני הרמטכ"ל החדש. זה מתחיל ברמת הגולן ונמשך עמוק לתוך עירק, וכמובן שגם אירן בוחשת בקדירה
19/02/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
הטרור חובק את המזרח התיכון: יידוי האבנים ביהודה ושומרון הולך וגובר, חיזבאללה שולח זרועות גם לעירק, ואירן מבטיחה שתמשיך לסייע למחבלים ברחבי האיזור
27/11/2014  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מלחמה בעירק  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי  
כך מאורגן דאעש   /  אריאל י. לוין
עלות מבצעים בעירק - 7.5 מיליון דולר ליום   /  אביתר בן-צדף
ארה"ב נערכת למתן סיוע בעירק  /  הדר פרבר
דאעש איתן  /  אריאל י. לוין
ירושלים ובגדד  /  אריאל י. לוין
במבחן המציאות  /  אריאל י. לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il