בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הפשע הממשלתי בנהגי האוטובוסים
|
חברי הכנסת מודעים לעיוות בשכר ובתנאי העבודה הבלתי אפשריים של נהגי האוטובוסים, ואפילו התחילו לדון בהצעות חוק הבאות לשנות פעם אחת ולתמיד את הקטסטרופה הזו, רק שכבר בפעם המי יודע כמה, הצעות החוק הללו נזרקות לכל מיני מדפים מעלי אבק
|
תנאי עבודה מחפירים [צילום: עידן יוסף]
|
|
|
|
|
הנה אני רואה את הטוקבקיסטים מתחילים להתקיף אותי: "אתה תוקף כי אתה נהג אוטובוס". אופייני לישראלים וה"שיח" הישראלי. בדיוק כפי שתקפתי את ראש עיריית נתניה פיירברג המפלצתית שמונעת מ-3,500 בעלי מגרשים המיועדים לבנייה במרכזה של העיר, לממש זכותם למרות שכבר עברו מעל 70 שנה של טירטורים והפלצות עירוניות חדשים לבקרים: "אתה תוקף אותה כי יש לך מגרש באזור הזה". אז למרות... אני קובע שהפשע של ממשלת ישראל בניצוחה של הכנסת ושר התחבורה המנופח (תרתי משמע) - כלפי נהגי האוטובוסים אינו בר כפרה. למה? כי בכל מקום שמוזכר מחדל התחבורה הציבורית בישראל, מעלים "כדרך אגב" את תנאי עבודתם המחפירה של נהגי האוטובוסים. מספרים שנהגי האוטובוסים בישראל משתכרים בסביבות שכר המינימום. וואללה? החזיקו חזק. זה עוד כלום. כדאי להוסיף עוד הרבה כאוס בתחום... כמו למשל עבודה סביב השעון עד לפעמים יממה שלמה ללא הפסקה... ואולי כדאי לעצור כאן בחניית ביניים של תנאי העבודה הנוראיים כדי לספר מי הם אותם נהגים היושבים ליד ההגה בחזית האוטובוס. נהגי האוטובוס מסיעים בין 53 ל-60 איש, אישה, ילדים וטף – הכל כמובן בלי לחשב את העומדים המצטופפים במעברים. מי הנוסעים? ילדי בתי הספר. עובדים למקום עבודתם. חיילי צה"ל – לבסיסם, לפעילויותיהם, ועד טיולים לכל היחידות מג'ובניקים בקרייה ועד טייסי חיל-האוויר. מי האחראי לשלומם של הנוסעים? מי אחראי שיגיעו בשלום מנקודות האיסוף למחוז חפצם? מי האחאי היחיד הנשאר ער וערני כשרובם אם לא כולם ישנים שינה עמוקה בזמן הנסיעה? מי האחראי לנוסעים שלא ייפגעו מתאונות שכל כך שכיחות במדינתנו הקטנה, למרות הנהגים ברכבים הפרטיים הלוקחים כמובן מאליו את נהגי האוטובוסים שימנעו תאונה למרות התנהגותם הלא אחראית בסביבת האוטובוס? מצאתי לנכון להאיר את התמונה הכל כך מוכרת לציבור הישראלי, אבל חמור מכך – גם לחברי הכנסת!! חברי הכנסת מודעים לעיוות בשכר ובתנאי העבודה הבלתי אפשריים של נהגי האוטובוסים, ואפילו התחילו לדון בהצעות חוק הבאות לשנות פעם אחת ולתמיד את הקטסטרופה הזו... רק ש... כבר בפעם המי יודע כמה, הצעות החוק הללו נזרקות לכל מיניי מדפים מעלי אבק... ורק בעיתות של דיבורים וציחקוקים רלוונטיים בתקשורת, יוצאים אי-אלו ואחרים ובמבט רציני מספרים עד כמה הנושא חשוב...
|
תאריך:
|
28/06/2015
|
|
|
עודכן:
|
28/06/2015
|
|
נסים גבאי
|
הפשע הממשלתי בנהגי האוטובוסים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהרון שחר
|
28/06/15 13:14
|
|
|
|
ע_הראל
|
28/06/15 16:50
|
|
2
|
|
ע_הראל
|
28/06/15 16:39
|
|
|
|
אהרון שחר
|
28/06/15 23:08
|
|
|
|
ע_הראל
|
29/06/15 14:32
|
|
|
|
נסים גבאי
|
4/07/15 14:48
|
|
|
|
ע_הראל
|
6/07/15 21:40
|
|
חלפו כבר כ-10 שבועות מאז הכריזו כבוד נשיא המדינה וכבוד יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה 20 על הקמת ועדה ציבורית לעניין חוק הבחירות דרכי תעמולה בראשות השופטת ביניש - וכלום, שקט, לא ועדה ולא ציבורית.
|
|
|
אריק פרנקנטל הי"ד התגייס לצה"ל באפריל 1994 והיה חניך בקורס נהגי טנק בבסיס ההדרכה של חיל השריון. ביום 6.7.1994 יצא מיחידתו לצורך בדיקה רפואית ועצר טרמפ באזור צומת ראם. יושבי הרכב, שחבשו כיפות ודיברו עברית רהוטה, לא עוררו את חשדו ואריק עלה לרכב. זמן קצר לאחר שהחלו לנסוע התברר כי מדובר בחוליית מחבלים מארגון החמאס, שביקשו לחטוף חייל. תוך כדי מאבק פתחו המחבלים באש לעבר אריק והוא נהרג. למחרת, כ"ח בתמוז תשנ"ד נתגלתה גופתו של אריק במבנה נטוש בכפר עקב, באזור רמאללה. אריק הותיר אחריו הורים, שלושה אחים - חננאל, אופיר והדר, ואחות - איילת. בן תשע עשרה שנים היה בנופלו.
|
|
|
"רעידת אדמה", רפובליקת בננות", "סיציליה הגיעה לכאן", "פשיעה מאורגנת" - אלו חלק מההתבטאויות שנשמעו לאחרונה בעקבות חשיפת מעורבותה לכאורה של רות דוד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, בפרשת עו"ד רונאל פישר. ד"ר חיים שיין, מי שהיה מחנכו של עו"ד פישר, מדבר על שחיתויות, על מערכת אכיפת החוק, על פוליטיקה ועוד פרופיל
|
|
|
העברית העילגת לא רק חוגגת - היא גם זוכה לגיבוי לא-ראוי לה על-ידי האקדמיה ללשון. זו, שאמורה לעמוד על משמר השפה, אך תחת זאת אינה מהססת להעניק גושפנקה חוקית לעיוותה.
|
|
|
אין זה סוד, שסוגיית מחירי הדיור היא מן המרכזיות העומדות על סדר יומה של הממשלה החדשה. המדינה חייבת להתייחס לנושא זה כאל מטרה אסטרטגית, מתוך ידיעה ברורה שמדובר גם בהוצאה תקציבית. הדרך המשמעותית לטיפול במחירי הדיור, שהיא גם הקצרה והנכונה ביותר לטעמי, היא גם הפשוטה ביותר: להוריד את מחירי הקרקעות.
|
|
|
|