|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
רגב. תחקיר של רביב דרוקר [צילום מסך: רשת 13]

תחקיר "הסודות של מירי רגב": מינויי מקורבים והטבות לפעילים פוליטיים

ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים רגב: "שקרים, חצאי אמת וסילופים של המציאות"
24/05/2024  |   עידן יוסף   |   תחקירים   |   ממשלה 37   |   תגובות
יונתן יהוסף [צילום מסך: רשת 13]

רגב נמנעת מתגובה בדבר מהות יחסיה עם סטולרו
יואב יצחק
השרה מירי רגב התבקשה להשיב: מה מהות יחסיה עם סוחר השלדים ואיש העסקים אביחי סטולרו * למרות שניתנו לה כמה הזדמנויות, רגב נמנעת ממתן תגובה, אם באישור או אם בהכחשה, מטעמים השמורים עימה
לרשימה המלאה

בתחקיר "המקור" ששודר (23.5.24) בערוץ 13, חושף יונתן יהוסף, לשעבר ראש המטה המקצועי של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, את שיטות הפעולה לכאורה והמינויים של מירי רגב. במשדר, פרסם העיתונאי רביב דרוקר מסמכים, התכתבויות והקלטות החושפות את פעילות שרת התחבורה מירי רגב והסובבים אותה.

ניהול ערים בשיטת "הרמזור" ודירוג פעילי הליכוד

התחקיר חשף מסמכים המעידים על קיום דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור" בלשכת השרה רגב. השיטה, כך פורסם, מדרגת את הערים לפי מידת יכולתם של ראשי הרשויות ואנשים מרכזיים בהן לסייע לרגב בבחירות המקדימות בליכוד. כך, למשל, מועצות בעוטף עזה כמו מרחבים ושער הנגב זוכות ליחס מועדף עקב קרבת ראשי המועצות לרגב, בעוד שהמועצה האזורית אשכול אינה זוכה ליחס דומה.

בנוסף, נחשפה שיטת דירוג של פעילי הליכוד על-פי יכולתם לגייס מצביעים למקדימות. הקטגוריות כוללות יהלום (פעיל משמעותי), עוגן (פעיל חשוב), פעיל מרכזי ופעיל רגיל. יהוסף סיפר כי כל מי שנמצא בקטגוריות הגבוהות מקבל פגישות עם השרה וגורמי המקצוע.

הפעלת השפעה על עבודות ומיזמים תחבורתיים

מסמכים נוספים שחשף התחקיר מראים כיצד השרה חותמת על החלטות כעבור גורמי המקצוע, גם במקרים בהם גורמי המקצוע לא הנחו כך או סברו הפוך. לפעמים נוסף בהנחיית כי רגב כי הנחתה בהמלצת גורמי המקצוע - למרות שהגורם המקצועי בכלל הביע התנגדות. דוגמאות לכך כוללות ערים כמו נוף הגליל, אשקלון, כסרא-סמיע ונחל שורק, בהן בוצעו עבודות בניגוד להמלצות הדרג המקצועי. מנגד, בעיר בית שמש, לא נכללו מיזמים תחבורתיים של תוכנית "המאי"ץ" למרות המלצות הדרג המקצועי.

תכתובות פניות אישיות והתנהלות פוליטית בלשכה
הכוורת של רגב

התחקיר חשף גם תכתובות המעידות על טיפול בפניות של פעילים פוליטיים שפנו לשרה באופן אישי. אחד המקרים כלל בקשה לעצור הסרת מדרכה במושב בדרום, כאשר הטרקטורים כבר היו בשטח, והעבודות נעצרו ברגע האחרון בעקבות פנייה של הפעיל לשרה רגב.

יהוסף העיד כי פגישות מקצועיות עם השרה מתקיימות אחת לשבועיים בלבד וכל שאר הזמן מתמקדות בנושאים פוליטיים. לדבריו, השרה רגב הצהירה כי היא מתעסקת רק בפוליטיקה, ולא בנושאים מקצועיים, שלהם היא מקדישה זמן קצר - כאשר לטענתה התחום המקצועי שמור למנכ"ל משרדה משה בן-זקן.

יהוסף: "פגישות מקצועיות, קורות פעם בשבועיים, של שעתיים, פגישה מקצועית, וזהו. כל שאר הזמן, היא לא מתעסקת במקצועי בכלל. ישיבות עם המנכ"ל, שאמורות להיות הישיבות הכי מקצועיות שיש, עוסקות רק בפוליטי. בג'ובים, בפעיל ההוא, במכון טסטים כזה או אחר. פעם היא אמרה לי - יונתן, תקשיב, המקצועי לא מעניין אותי בכלל. בשביל זה יש לי מנכ"ל. אני פה רק בשביל לעשות פוליטי".
דרוקר: "ככה היא אמרה לך? ואו!"
יהוסף: "ישבנו ראש מטה מקצועי, ראש מטה פוליטי. והיא אומרת לראש המטה הפוליטי - את היחידה שמעניינת אותי; יונתן לא מעניין אותי. אני פה בשביל לעשות פוליטי, לא בשביל לעשות מקצועי".

התבטאויות חריפות בקבוצת הווטסאפ "המטבחון"
יהוסף. "רגשות האשם צפים" [צילום: רשת 13]

במהלך התחקיר נחשפה תכתובת בקבוצת וטסאפ פנימית בשם "המטבחון", שבה חברים בין היתר מנכ"ל המשרד והמנכ"ל לשעבר ומקורבהּ עופר מלכה, הדובר דודו סאסי ויועץ התקשורת גל בייסברג. בקבוצה זו נחשפו מצד אחד חנופה רבה לרגב, ומנגד התבטאויות חריפות כלפי יריבים פוליטיים, כולל התבטאויות קשות כלפי אלי כהן, גילה גמליאל, יאיר לפיד, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ', מרב מיכאלי ועיתונאים.

על השר אלי כהן אומרת רגב: "תמיד היה חרא. מגעיל. חרא של בן אדם. לא נורא, זמנו יגיע" ודוברה סאסי ציין "בן שרמוטה", את השרה גילה גמליאל מכנה רגב "לא יאומן, פשוט בחורה הזויה", מלכה אמר כי יאיר לפיד הוא "כמו נסראללה שולח אנשים לפיגועי התבדות. הוא אדם מופקר", בן-זקן כינה את שר הביטחון גלנט "אפס מאופס", את שר האוצר סמוטריץ': "גמד, קנאי, נפוליאון" ואת מרב מיכאלי "מגעילה" וסאסי הוסיף: "חלאה".

גם מעיתונאים לא נחסכו "מחמאות": דובר השרה סאסי טען שכתב גלובס, אסף זגריזק, הוא הכתב של מיכאלי, והוסיף "אידיוט, מטומטם כל כך". על כתב התחבורה של כלכליסט, יובל שדה, כתבה רגב: "הזוי. מטומטם השדה הזה". על הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש, כתב סאסי "מדובר בפח אשפה". המנכ"ל הציע: "בוא 'נפרק' אותו", וסאסי השיב: "לא מקבל ממני כלום". כאשר כינתה רגב את בן כספית ממעריב "כלב כזה", 'הרגיע' סאסי: "הגבתי לכספית מפרופילים לא שומרי שבת". כלומר, מחשבונות מזויפים ברשת החברתית. את מואב ורדי מהתאגיד מכנה רגב "כלב" וחיים לוינסון מהארץ מכונה ע"י סאסי "המיץ של זבל. אפס". יובל קרני מידיעות אחרונות משויך אצל רגב ל"נבלות" ואפילו ינון מגל קיבל באחד הערבים מהשרה את התואר "חתיכת מניאק. ינון מגל הזה עף על עצמו". כתב News1 מדגיש כי מדובר בשיח פנימי שגרתי שאינו מעיד בהכרח על יחסם של הדוברים אליהם, אלא לרוב בתגובות זעם לחוסר הגינות לדעתם כלפי השרה או כלפי המשרד, שיש להבין אותן בהקשר בהן נאמרו.

בראיון עימו סיפר יהוסף: "אני לא חשבתי בחיים שאני אופיע מול מצלמה ואדבר על מה קרה. ואז, כששבעה באוקטובר קורה, נופלת לי איזו אפלה כזאת על הנשמה, כל רגשות האשם שהיו על כל יתר הדברים שקרו בשנה שאני איתה, פתאום צפים. פתאום כזה: לא. וכשאני מסתכל על עצמי אני אומר: אני כשלתי".

  • תגובת השרה רגב: "מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. מכלול הטענות שהועלו נבדקו על ידינו, אחת לאחת, ונמצאו לא נכונות ברמה העובדתית. בידינו מסמכים השוללים את הטענות. הניסיון האומלל והשקרי לייצר הטיה מדומה לטובת ערים "ליכודיות" הוא מגוחך. שרת התחבורה, נפגשת באופן שוטף עם ראשי ערים או נציגיהם מימין ומשמאל, מהפריפריה ומהמרכז, יהודים ושאינם יהודים כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים לטובת כלל הציבור משיקולים ענייניים בלבד. גם הטענה כאילו השרה מסייעת רק לאנשי הליכוד שקרית. השרה רגב חרתה על דגלה מתן מענה לכל פונה. לא מתקבל על הדעת שהשרה תתעלם או תפלה לרעה 'אנשי ליכוד'".

  • מנכ"ל משרד התחבורה בן-זקן: "איני עוסק ברכילות זולה שהוצאה מהקשרה ובושלה באופן מגמתי".

תאריך:  24/05/2024   |   עודכן:  24/05/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי כהן / Eli Choen   אלי כהן / Eli Cohen   בן כספית   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   ינון מגל / Yinon  Magal   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בן-זקן   משרד התחבורה   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רביב דרוקר / Raviv Druker   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחקיר "הסודות של מירי רגב": מינויי מקורבים והטבות לפעילים פוליטיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בז לכם
26/05/24 14:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
בהמשך לחקיקת חוק ביטול ההינתקות בצפון השומרון שעבר במליאת הכנסת, שר הביטחון יואב גלנט הנחה (יום ד', 22.5.24) לממש את לשון החוק גם בשא-נור, גנים וכדים - זאת בהמשך לצו שהכיל את היישוב חומש.
22/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' משיב (21.5.24) לפקיד הבכיר במשרד האוצר שמתח עליו ביקורת בעילום שם ובעיוות קול, ואמר כי גם פקיד ממורמר שקשה לו עם מדיניות השר ובוחר להכפיש אותו בשקרים בתקשורת חובבנית עם אפס אינטגריטי מקצועי לא ישנה את המציאות".
22/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד להודעת השר גנץ ומשמעותה. "גנץ לא יכול לחכות שלושה שבועות. זה שורף לנו את כל מושב הקיץ. אנחנו צריכים את הזמן הזה בשביל לעשות מאמץ עליון להפיל את הממשלה הנוראה הזו מה שיותר מהר", אמר לפיד בנאומו בישבת הסיעה.
20/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צריך לפנות הרבה ערימות של אשפה מילולית ורעיונית כדי להגיע לעיקר.
19/05/2024  |  שמואל רוזנר  |   יומני בלוגרים
מה שבני גנץ עשה במוצ"ש זה הרבה מעבר לחוסר אחריות, זה ממש גובל בפשע. כשמיטב הלוחמים והמפקדים שלנו מחרפים נפשם וחלקם נהרגים במלחמה, הוא תוקע להם סכין בגב, מחליש אותם ואת המלחמה ובעצם אומר להם שהם מתים סתם, כי המלחמה הלכה לאיבוד. וכל זה כדי להחליש את ראש הממשלה רגע לפני שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נוחת כאן בניסיון לפתור או לפחות לצמצם את חילוקי הדעות בינינו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?
איתמר לוין
איתמר לוין
נתניהו וסמוטריץ' מפקירים את הכלכלה    היבריס שלא ייאמן מול משפחות החטופים    דני דנון אינו מתאים לתפקיד השגריר באו"ם    הרגע בו צריך היה להכריז על שירות כללי לכולם
אלי אלון
אלי אלון
לוד הייתה הצומת החשוב ביותר בארץ ישראל בתקופת המנדט בו נפגשו קווי הרכבת - יפו ירושלים שחצו את הארץ לרוחב וקווי הרכבת חיפה - קנטרה שחצו את הארץ לאורך וקישרו אותה למצרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il