|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
גנץ. שלושה שבועות להחלטות אסטרטגיות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה עד 8.6 או שנפרוש"

בנאומו האשים יו"ר המחנה הממלכתי כי בהנהגה לא התקבלו החלטות חיוניות, מנהיגים פועלים בפחדנות, חושבים רק על עצמם ושיקולים פוליטיים חדרו לקבלת החלטות מאיים לפרוש עם מפלגתו מהממשלה ולקרוא לבחירות אם לא יתקבל המתווה שלו להשבת החטופים, להחזרת תושבי הצפון ולמתווה גיוס לחרדים
18/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ מציב אולטימטום לראש הממשלה. בהצהרה שנשא (מוצ"ש, 18.5.24) בכפר המכבייה, תקף גנץ: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. חלק מהאישים ששלחו חיילים לקרב מתנהלים בפחדנות ובחוסר אחריות".

"בעוד שבמנהרות האפלות של עזה החטופות והחטופים עוברים ייסורי שאול, יש מי שעוסקים בהבלים", האשים גנץ. "בעוד שעם ישראל מתעלה על עצמו, חלק מהפוליטיקאים חושבים על עצמם. אל תוך קודש הקודשים של ביטחון ישראל החלו לחדור שיקולים אישיים ופוליטיים".

לדבריו, ניצחון במלחמה מושג רק עם מצפן אסטרטגי ברור ומציאותי כאשר כל הישראלים תורמים את חלקם ומשתתפים במאמץ המלחמתי, ללא ריב, מדון ורהב, בתבונה, תעוזה, הקרבה, שיקול דעת וחוסן לאומי איתן.

לדבריו, יחד עם חבריו למחנה הממלכתי, עשה כל שיכול בחדרים הסגורים. "נדרש שינוי כאן ועכשיו. חבריי ואני לא נניח למחול השדים להימשך. נעשה את כל שצריך כדי לשנות מסלול". הוא הסביר כי מפלגתו תיסוג מהאחדות עם הימין משום ש"האחדות חייבת לבוא לידי ביטוי במעשים, ואינה יכולה להיות עלה תאנה לקיפאון בניהול המלחמה.

תוכנית היעדים של גנץ

"כעת, בצומת הדרכים הגורלי שבו אנו נמצאים, המנהיגות חייבת לראות את התמונה הרחבה, לאתר סיכונים, לזהות הזדמנויות ולגבש אסטרטגיה לאומית מעודכנת. כדי שנוכל להילחם כתף אל כתף על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד 8 ביוני תוכנית פעולה שתוביל למימוש שישה יעדים אסטרטגיים בעלי חשיבות לאומית:"



  • להשיב הביתה את חטופינו.
  • למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית.
  • לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלשתינית שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס.
  • להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר ולשקם את הנגב המערבי.
  • לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל שייצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד אירן.
  • לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון.

"לכל אחד ואחד מהיעדים האלה יש סימן קריאה אבל כדי לממש אותם יש לפעול בחוכמה, בתוך התמודדות עם מציאות מורכבת", אמר גנץ על יעדיו. "אין פתרונות קסם. לא יהיה קל. אבל רק אם נגדיר את המטרות באופן ברור ואמיץ, נדע לבחור בדרך הארוכה אשר תוביל אל פסגת ההר".

"בחודשים האחרונים נפגשתי ושוחחתי עם מנהיגי עולם ועם מנהיגי ערב, ואני יודע שאם נפעל באופן נכון ונחוש היעד האסטרטגי בהישג יד. שיהיה ברור: בכל מצב נרדוף את חמאס ואת כל אויבינו, בכל מקום, ובכל זמן. הביטחון יישאר אך ורק בידינו. לא ניתן לשום גורם, ידידותי או עוין, לכפות עלינו מדינה פלשתינית. נבטיח שלא תהיה עוד שנה אבודה בצפון. ולצד זאת, נעניק לעם אופק של תקווה שיאפשר לו להמשיך להתגייס ולהיאבק מתוך תחושה של אמונה ואחווה. נשקם את העוצמה הישראלית ונכין את כל מערכות המדינה לאפשרות של מלחמה קיומית, ארוכה וקשה - קשה אף יותר משהכרנו".

בפנייה ישירה לראש הממשלה נתניהו אמר: "אני מביט בעיניך הערב, ואני אומר לך שהבחירה בידיך. אחרי שדיברתי איתך שוב ושוב הגיע רגע האמת. הגיעה שעת ההכרעה. אני מכיר אותך שנים ארוכות כמנהיג ופטריוט ישראלי. אתה יודע היטב מה צריך לעשות. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. האם אתה מסוגל לעשות את המעשה הנכון והפטריוטי גם היום? עם ישראל מתבונן בך. עליך לבחור בין ציונות לבין ציניות, בין אחדות לבין פלגנות, בין אחריות לבין הפקרות ובין ניצחון לבין אסון".

"אם תעדיף את הלאומי על האישי ותבחר ללכת בדרכם של הרצל, בן-גוריון, בגין ורבין - תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום, ניאלץ לפרוש מהממשלה. נפנה לעם ונקים ממשלה שתזכה לאמון העם. נכונן ממשלה שמבוססת על אחדות רחבה, שתביא לתיקון וניצחון אמיתי".

גנץ פנה לאזרחים: "אל תוותרו על התקווה. ממתינים לנו ימים קשים, רובצים לפתחנו אתגרים שכמוהם לא ידענו מאז מלחמת העצמאות, אבל אנחנו עם חזק. אנחנו עם מופלא. ומי שעבר את פרעה, טיטוס והיטלר – יעבור גם את סינוואר, נסראללה וחמינאי. אין לי כל ספק - נתגבר. נתאחד, נתגייס, נילחם וננצח. וכשבנינו, בנותינו, נכדינו ונכדותינו יספרו את סיפורנו ביום העצמאות המאה – הם יספרו סיפור של תקומה.

תאריך:  18/05/2024   |   עודכן:  18/05/2024
עידן יוסף
+פיקוד העורף: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
10:57 19/05/24  |  מירב ארד
פיקוד העורף עדכן כי בהמשך להתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, כי "האירוע הסתיים"
+האם יחסי ישראל - ארה"ב בצומת מסוכן
10:17 19/05/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר של משבר דיפלומטי זמני, ובכלל זה "נפנוף" בממד העיצומים, אף בהתייחס לאספקת פריטי חימוש
רפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+דיווח: בכיר במשטרת חמאס חוסל מהאוויר
10:12 19/05/24  |  מירב ארד
דיווחים בעזה: ישראל חיסלה באמעות כטב"ם את ראש מחלקת החקירות של המשטרה הפלשתינית במרכז הרצועה.
+יאיר גולן מתחבר לסמוטריץ' ולבן-גביר
09:43 19/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לצערי הרב, יאיר גולן גילה בימים אלו יהירות משיחית בוטה, גסת רוח ומבהילה בדרישתו, שבנימין נתניהו היה חייב כבר שבוע אחרי 7 באוקטובר 2023 להיכנס לחזית דמים נוספת על קו רכס בדרום לבנון גם אם זה"כרוך בעימות עם האמריקנים"
גולן. יהירות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מענה ל"גזלני הניצחון" של רון בריימן
08:57 19/05/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת או שוקעת ומתפרקת
אינטרסים [צילום: סקוט אפלווייט/AP]
+הותר לפרסום: נהרגו שני לוחמים בסיירת גבעתי בדרום הרצועה
06:58 19/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סמ״ר נחמן מאיר חיים וקנין וסמ"ר נועם בטאן נהרגו מפיצוץ מטען חבלה בפיר מנהרה בדרום רצועת עזה  ▪  קצין ושני לוחמים נוספים נפצעו קשה  ▪  לוחם מילואים מגדוד 5832 נפצע קשה
נועם בטאן ונחמן מאיר חיים וקנין ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו: קבלת האולטימטום של גנץ תוביל לתבוסה במלחמה
21:55 18/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו גם הבהיר בתובתו שהוא מתנגד למדינה פלשתינית כחלק מנורמליזציה עם סעודיה  ▪  פוליטיקאים מימין ומשמאל מגיבים לאולטימטום, וחלקם קוראים לו לא להמתין - ולפרוש כבר כעת
גנץ. "במקום להציב אולטימטום לחמאס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+גופתו של החטוף רון בנימין שנרצח ב-7.10 חולצה מעזה
20:48 18/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל: "רון נרצח באכזריות על-ידי המחבלים בעיקול מפלסים"  ▪  גופתו של בנימין נמצאה באותו המתחם בצפון רצועת עזה בו נמצאו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה  ▪  המידע על מקום הגופות התקבל לאחר חקירת מחבלים על-ידי שב"כ
רון בנימין
+צה"ל מרחיב המתקפה ברפיח, כ-50 מחבלים חוסלו תוך יממה
17:30 18/05/24  |  יואב יצחק
צה"ל מרחיב את המתקפה ברפיח. נמסר על כ-50 מחבלים שחוסלו ביממה האחרונה. הושמדו אתרי ייצור אמל"ח ואתרי שיגורים ואותרו עשרות פירי מנהרות. האו"ם דיווח כי מאז המתקפה ברפיח נפגעו כ-1400 מבנים.
+השר בני גנץ זימן להערב מסיבת עיתונאים כדי למסור הודעה
16:50 18/05/24  |  יואב יצחק
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, החבר בקבינט המלחמה, זימן מסיבת עיתונאים לשעה 20:30 כדי למסור הודעה חשובה. בסביבתו הקרובה טוענים כי מדובר בהודעה דרמטית - שתכלול לכל הפחות אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו.
+מטח רקטות מצפון הרצועה לעבר אשקלון, אין נפגעים
16:21 18/05/24  |  יואב יצחק
פיקוד העורף הודיע על מטח של רקטות ששוגר מצפון רצועת עזה לעבר אשקלון. עשר רקטות שוגרו, חמש מהן שהיו עלולות ליפול בשטח ישראל יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים.
+העסקה היחידה שנכון להציע: חטופים תמורת הגליה מהרצועה
13:32 18/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו  ▪  בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשיו אולטימטום: צה"ל יאפשר להם לעזוב את הרצועה חיים, תמורת שחרור החטופים  ▪  שאם לא כן, יפעל צה"ל בכל דרך לשחרור החטופים וחיסול בכירי חמאס, גם במחיר זאת שחלק מהחטופים ייהרגו בפעולה צבאית
בידם הכוח להציב אולטימטום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה עד 8.6 או שנפרוש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ABE333
19/05/24 00:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל הודיע (שבת, 18.5.24) כי החטוף רון בנימין ז"ל הי"ד מרחובות, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו הושבה לישראל במבצע של צה"ל ושב"כ שהתבצע בין יום חמישי לשישי. בן 53 היה במותו.
18/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום. ולא בכדי. יחיא סינוואר יודע היטב: שחרור החטופים החיים בהם הוא משתמש כמגן אנושי יגזוז מחלפותיו, שכן זרועות הביטחון של צה"ל יתקדמו יותר ויותר לחיסולו הפיזי. בכל מצב ובכל מחיר. זו אינה הערכה אלא בגדר עובדה, שהרי כך מצהירים שוב ושוב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וגורמי ביטחון נוספים.
18/05/2024  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
הותר לפרסום כי סמל בן אבישי ז"ל הי"ד מנהריה, חייל בפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נהרג בקרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה. בן 20 היה בנופלו.
17/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
תקיפה אנטישמית בבלגיה. המון פרו-פלשתיני היכה בפראות ישראלי שטייל עם בתו בעיר ברוז' וגרם לו לשבר בלסתו. ההתפרעות החלה לאחר שאמנון אוחנה (64) ובתו שירה (29) הסירו דִבקית אנטי-ישראלית שהודבקה על קיר בתחנת הרכבת.
17/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
גופות ארבעה חטופים חולצו בפעילות כוחות הביטחון בעזה. כך הותר לפרסום (יום שישי). החטופים שגופתם חולצה: שני לוק, בת 22; יצחק גלרנטר, בן 53; ועמית בוסקילה, בת 28.
17/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
דן מרגלית
דן מרגלית
ביקשו משפחות החטופים שהממשלה תצפה בסרט נורא של התצפיתניות מ-7 באוקטובר 2023    לפי ערוץ-12 ארבעה משרי הקבינט - אבי דיכטר, אלי כהן, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ' - סירבו, חמקו, ממש כמו ב...
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il