|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
מלחמה נגררת [צילום: עבדל כרים חנה/AP]

ישראל נוהגת בניגוד ללקחי ה-7 באוקטובר

בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
21/05/2024  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


אם הכוח הוא השפה שראש המשלה והחבורה שלו מבינים -העולם, גם הוא, ידבר בשפה הזאת כלפינו

על משקל אמירתו של ההיסטוריון הבריטי בן המאה ה-19, לורד אקטון, ש"כול כוח נוטה להשחית וכוח מוחלט משחית באופן מוחלט", אמירה שהולמת את ממשלת נתניהו, הרי האמונה בכוח צבאי שרק הוא יפתור בעיות קיומיות, היא מופרכת. בתומי חשבתי כי בעקבות ה-7 באוקטובר אחד הלקחים מן הכישלון הצבאי המחפיר אמור להיות כי יותר כוח עלול לגרום ליותר אסון וכי עלינו להיות צנועים יותר בהערכת כוחנו.

אם יש סמיכות בין יום הזיכרון לשואה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אלה הלקחים שיש ללמוד משניהם. לגבי הראשון שמירה על ערכי אדם, כדי שאסון השואה או אסונות פחותים לא יישנו ולגבי האחרונה שנלמד לשכוח. מעבר להרתעה, שזאת תופעה רצויה, יש סייגים ונימנע ככול האפשר משימוש יתר בהם, כי אז הכשל רב יותר מן התועלת. טעיתי. הן לגבי השואה והן לגבי הכוח הצבאי. בשניהם הלקחים לא הופקו.

לא בכדי מייסדי המדינה ובראשם דוד בן-גוריון קראו לצבא הישראלי "צבא ההגנה לישראל". ככה התחילה מלחמת העצמאות וככה הביס צה"ל את הכוחות ואת צבאות ערב שתקפו את היישוב היהודי כדי למנוע את עצמאותו. ככה הצלחנו במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים. שכן בהיות צה"ל צבא העם ומבוסס בעיקר על שירות מילואים, מאחורי צה"ל עמד העם שלחם על ביתו, על עצמאותו, על ערכיו. עוצמת העורף התבטאה בעיקר בסולידריות המוחלטת של העם עם כוחות ההגנה שלו.

לעומת זאת בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן. מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור. מה גם שהחמאס בינתיים לא חוסל. המערכה הזאת היא גם ייחודית בשל הבינאום שלה, בין אם נכיר בכך או לא. העולם מעורב. בשעה שבמערכות הקודמות העולם, לפחות זה הנאור, תמך במדינה היהודית היחידה שעומדת על נפשה, תמיכה זאת לא רק הולכת ונשחקת, אלא היא הולכת וקורסת. ועם ישראל לא לבדו ישכון ובגויים יתחשב.

שפת הכוח.

דומני שאחת המסקנות שהעולם החופשי ובראשו התומכת הגדולה ללא תחליף, ארה"ב, מסיקים ממציאות זאת של כוח ויותר כוח, הוא שיש לדבר אל ממשלה זאת וגם אל הציבור שתומך בה בשפה המובנת להם - כוח. אנו רואים את הצעדים ראשונים בכיוון זה בכול הזירות הבינלאומיות. גם מצד אומות בודדות ומוסדות בינלאומיים רבים. האחרונה בהם היא מצרים, מדינה שהשלום אתה היה אבן יסוד לביטחוננו. היא מפנה לנו עורף ללא תקדים מאז כינון יחסים מדיניים וביטחוניים בין שתי המדינות. גם ירדן מאבדת סובלנותה. וישנן עוד תופעות שמדינות ומוסדותיהן השונים נוקטים צעדים שונים ובהיקפים שונים שפוגעים בנו ובאינטרסים שלנו. ויש גם צעד בינלאומי מאורגן כמו ההחלטה של עצרת האו"ם ברוב מכריע לשדרג את הסטטוס של הישות הפלשתינית. זאת אומנם החלטה סמלית שאין לה שיניים אך משקלה הוא גדול.

ככה התקבלה גם החלטת עצרת האומות המאוחדות בעד חלוקת ארץ ישראל והקמת מדינה יהודית. ככה התקבלה הצהרת בלפור שגם לה לא היו שיניים ולא מנעה מממשלת המנדט הבריטי להוציא את "הספר הלבן" אך המשמעות לגבינו הייתה קריטית. ואכן גם החלטת עצרת האו"ם וגם הצהרת בלפור מוזכרים במגילת העצמאות שלנו. באור זה יש לראות את החלטת עצרת האו"ם האחרונה.

ב-10 במאי 2024 אישרה העצרת הכללית של האו"ם ברוב של 143 מדינות, הצעת החלטה להעניק לרשות הפלשתינית זכויות נוספות באו"ם. כמו-כן אישרה לרשות להגיש פעם נוספת את הבקשה להתקבל כחברה מלאה למועצת הביטחון של האו"ם. משמעות ההחלטה היא שנציגי הרשות הפלשתינית, שמאז שנת 2012 הייתה במעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", יוכלו מעתה להשתתף בדיוני העצרת הכללית, להעלות הצעות לדיונים ולהשתתף בפורומים של ארגונים ובוועדות האו"ם ובתהליכי בחירת הנציגים בוועדות השונות של האו"ם. החלטה זאת יש לה חשיבות סמלית אך ערכית לא רק כלפי העם הפלשתיני אלא לגבי העולם כולו.

היה ואנו, לאמור ממשלת האסון הלאומי בראשות ביבי נתניהו, נוסיף לצפצף על העולם וגם על חלק גדול של הציבור הישראלי, העולם לרבות ארה"ב יגיעו למסקנה שיש לכפות על הסוררת ששמה ישראל את החוק הבינלאומי. לתכלית זאת ישנה מועצת הביטחון שלהחלטה שלה משמעות ביצועית.

למועצת הביטחון יש שיניים.

מועצת הביטחון של האו"ם היא הגוף בעל האחריות העיקרית לשמירת השלום והביטחון הבינלאומיים לפי מגילת האו"ם. כל חברות האו"ם, שהן כמעט כל מדינות העולם, מחויבות לקיים את החלטות מועצת הביטחון. למועצה תפקידים במניעת סכסוכים וקידום יישובם בדרכי שלום. עיקר תשומת הלב מתמקדת בסמכויותיה לפי פרק שבע של מגילת האו"ם, כאשר המועצה קובעת כי מצב מסוים מהווה איום על השלום והביטחון הבינלאומיים, היא רשאית להטיל אמצעים כדי לאכוף את החלטותיה. בראש ובראשונה, מדובר באמצעים שאינם כוחניים, כמו סנקציות כלכליות, השעיית קשרי תעופה או אמברגו על אספקת נשק לאזור הסכסוך. אולם אם המועצה סבורה כי אין בכך די, היא רשאית להתיר שימוש בכוח צבאי לאכיפת החלטותיה.

אין צורך להגיע לשימוש בכוח כדי להכניע מדינות. די בסנקציות אחרות שישראל לא תוכל לעמוד בהן. דרום אפריקה של האפטהייד לא יכלה לעמוד בהן. המצור כבר התחיל והוא יילך ויתהדק כל עוד אנו ננהל את המערכה בעזה ללא איפוק ראוי וכול עוד לא נקבע אופק מדיני. בין היתר בהכרה בזכויות הלגטימיות של הפלשתינים, מקור הסיכסוך, שתשים קץ אחת ולתמיד לחיכוכי הדמים והמלחמות באזור ותביא את השלום המיוחל, בראש וראשונה לנו אבל גם לאזור, ותתרום ליציבות בעולם. לעתים נדמה לי שזאת החלופה הריאלית להחזיר את את המדינה המסוחררת למסלול השפיות הנורמלי. עם זאת הייתי מעדיף כי המהפך בחברה יבוא מבפנים כדי שלא נעמיד את העולם במבחן הכוח כלפינו.

תאריך:  21/05/2024   |   עודכן:  21/05/2024
צבי גיל
+דיווח: מצרים שינתה בחשאי את תנאי העסקה שהוגשה לחמאס
00:40 22/05/24  |  עידן יוסף
המודיעין המצרי שינה את פרטי ההצעה במהלך המשא ומתן לעסקת חטופים - מה שהוביל לפיצוץ השיחות ולסיכול עסקה. על-פי גורם המעורה בפרטים שצוטט ב-CNN, ההצעה שחמאס הסכים לה אינה ההצעה שהאמריקנים והקטרים ידעו עליה.

בכירים אמריקנים, קטרים וישראלים זעמו על המצרים, ואחד הבכירים טען: "כולנו נדפקנו". בנוסף, דווח כי ראש ה-CIA, וילאם בארנס, שהה באזור בזמן התקרית, ו"התמלא כעס", בשל העובדה שלטענתו, "הוא הוצג כחסר תועלת שלא מודע למה שקורה".
+צה"ל תקף ארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון
00:14 22/05/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של ארגון חיזבאללה בארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו: חוליית מחבלים של חיזבאללה במרחב אל-עדייסא, משגר ששימש את הארגון במרחב חלתא ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים יארון, מארון א-ראס ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים. חיל-התותחנים תקף בארטילריה את מקורות הירי.


+בעקבות הלחץ מארה"ב: ישראל חוזרת בה מהצעדים נגד AP
00:11 22/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פקחים של משרד התקשורת החרימו מוקדם יותר היום ציוד של סוכנות הידיעות ועצרו את שידורה החי - לאחר שהעבירה חומרים לאל-ג'זירה בניגוד לחוק  ▪  תגובת AP: "שימוש ממשלתי לרעה בחוק השידור הזר החדש"  ▪  הבית הלבן: "לעיתונאים יש היכולת והזכות לעשות את עבודתם"
תפיסת ציוד הצילום של AP בשדרות [צילום: ג'וספט קסיר/AP]
+נתניהו קיים התייעצות ביטחונית דחופה - גלנט "נשכח"
23:40 21/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחת התייעצות טלפונית ביטחונית דחופה עם אלופים בצה"ל, תוך מידור שר הביטחון יואב גלנט. בלשכת השר הבינו זאת בזמן אמת והורו לקצינים לסיים את השיחה. לאחר מכן, השיחה תואמה מחדש והפעם התקיימה בנוכחות גלנט, אך גורמים הביעו דאגה מהשפעת האיבה בין השניים על תהליכי העבודה (חדשות 12).

+נחתם הצו לסגירת שטח מירון לציבור
23:05 21/05/24  |  עידן יוסף
בהמשך לחוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024, ולקראת אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון, חתם מפקד פיקוד העורף על צו לסגירת השטח במרחב מירון.

הצו נכנס לתוקפו בשעה 23:00 ויהיה תקף עד ליום ב׳ 27.5.24 בשעה 12:00.

פיקוד העורף מבהיר כי הכניסה למרחב מירון אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. כל הגעה לשטח הסגור היא בהתאם להיתרים שניתנו מכוח החוק. עוד נמסר כי הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם.
+אירלנד תכיר מחר חד-צדדית במדינה פלשתינית
21:26 21/05/24  |  עידן יוסף
גורמים בישראל אומרים כי אירלנד תודיע בבוקר כי תכיר באופן חד-צדדי במדינה פלשתינית. בד בבד, אירלנד פועלת לתאם את ההחלטה עם מדינות נוספות באירופה (כאן חדשות).
+כ"ץ בפריז: מצפה מצרפת להתנגד בפומבי להחלטתו של התובע הכללי
21:17 21/05/24  |  עידן יוסף
במסגרת ביקורו המדיני בצרפת, שר החוץ ישראל כ"ץ נאם בפריז. הוא פנה לעמיתו הצרפתי סטפן סז’ורנה, וביקש שממשלת צרפת תתנגד בפומבי להחלטתו של התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון.

"מדובר בהחלטה שערורייתית שמהווה מתקפה חזיתית חסרת מעצורים על קורבנות ה-7 באוקטובר. התובע הכללי הפך אמת לשקר, ושקר לאמת", אמר כ"ץ. "אני פונה מכאן, לידידי שר החוץ הצרפתי להכריז בקול רם וצלול שהחלטתו של התובע הכללי לא מקובלת עליך ועל ממשלת צרפת - בלי קשר לסמכות בית הדין.

"הניסיון להשוות בין מדינת ישראל הדמוקרטית, שנלחמת על הגנת תושביה ויש לה מערכת משפט חזקה ועצמאית, לבין ארגון הטרור חמאס שביצע את הפשעים הנוראים ביותר נגד האנושות, כאשר רצח, אנס, חילל גופות ושרף תינוקות רק בגלל שהיו יהודים וחטף למעלה מ-250 אנשים לעזה הוא בושה וחרפה וחייב להידחות על הסף".
[צילום: שגרירות ישראל בצרפת]
+הרמטכ״ל בלב ג'באליה: "אמרנו בהתחלה שהמלחמה תהיה ממושכת"
20:37 21/05/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר (ג') בלב ג'באליה, שברצועת עזה, ופגש את המפקדים שהשתתפו במבצע חילוץ גופות החטופים לישראל. "אנחנו במלחמה שאמרנו בהתחלה שהיא תהיה ממושכת", אמר הלוי. "התחפרו כאן שנים להגנה, ולא מפרקים את זה בשבוע וגם לא בחודש. המשימה כפי שמפקד הפיקוד אמר היא להרוג כמה שיותר מפקדים, כמה שיותר מחבלים, להשמיד את התשתיות.

הוא קיים הערכת מצב וסיור עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס ומפקדי החטיבות, ואמר להם: "הלחץ הזה, אנחנו מאוד רוצים, יעזור לנו גם ללחוץ להביא חטופים חיים ואנחנו מוכנים לעשות גם מבצעים מסוכנים ומסובכים כדי להביא גופות של חטופים שלנו חזרה לקבר ישראל. יש לזה ערך גדול מאוד ואני אומר לכם תדברו עם הלוחמים על הדברים האלה. אנחנו מפרקים את הזרוע הצבאית של החמאס, אנחנו רוצים להביא את החטופים שלנו חיים הביתה, ואנחנו רוצים להביא את החטופים שלצערנו אינם בין החיים חזרה לקבר ישראל. אלו משימות מאוד חשובות. המסר הזה שגם אם היה כאן מקום שלא הגענו אליו בפעם הקודמת, ואנחנו עכשיו מגיעים אליו, אין מקום ולא משנה כמה מטענים הוא הכניס בקיר וכמה פירים הוא מלכד - אין מקום שיעמוד בהתקפה של צוות קרב חטיבתי של צה״ל״.
[צילום: דובר צה''ל]
+אושר סופית: עד 30 איש ישתתפו בהילולת ל"ג בעומר במירון
19:08 21/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
9 חברי כנסת הצביעו בעד המתווה שיאפשר שלושה אירועי הדלקה בלבד בל"ג בעומר במתחם רשב"י במירון  ▪  באירועים ישתתפו רק מי שיקבלו היתר שהייה מיוחד מהשר פרוש
עשרות אנשים במקום מאות אלפים בכל שנה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+חיילי גדוד צבר עצרו מחבלים ואיתרו נשק רב ברפיח
17:35 21/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוח של חיילי גבעתי איתר שלושה מחבלים חמושים שיצאו מפיר מנהרה  ▪  המחבלים נעצרו ונלקחו לחקירה ובמבנה נמצאו רובי קלאצ'ניקוב, מטולי RPG ומחסניות
+אין ולא תהיה עסקה להחזרת החטופים
16:24 21/05/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי  ▪  התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים  ▪  מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה מצד גורמים שונים  ▪  גילה בויום משוחחת עם האסטרולוגית טובה ספרא
רק צה"ל יחזיר חטופים [צילום: דובר צה''ל]
+משרד התקשורת החרים ציוד צילום עבור אל-ג'זירה ממתחם AP בשדרות
15:44 21/05/24  |  עידן יוסף
פקחי משרד התקשורת בליווי משטרת ישראל פשטו (ג') על מתחם סוכנות AP בשדרות, והחרימו ציוד צילום שנותן שירות לערוץ אל-ג׳זירה ומצלם בניגוד לחוק בשידור חי את צפון רצועת עזה ואף את פעילות כוחות צה״ל באופן שלדברי משרד התקשורת מסכן את כוחות צה"ל.
[צילום: משרד התקשורת]
+מבנים ראשונים הונחו בשכונת "קיבוץ בארי הזמני" שנבנית בקיבוץ חצרים
14:59 21/05/24  |  מירב ארד
מבנים ראשונים הונחו בשכונת "קיבוץ בארי הזמני" שנבנית בשטח קיבוץ חצרים.
+משרד החוץ הקטארי: "השיחות לשחרור החטופים קרובות למבוי סתום"
14:27 21/05/24  |  מירב ארד
משרד החוץ הקטארי התייחס למגעים להפסקת אש ושחרור חטופים והזהיר כי "המגעים קרובים למבוי סתום". באשר לבקשת התובע בהאג לצווי מעצר נגד נתניהו והשר גלנט נמסר כי "מוקדם מכדי להגיב, אך כל מי שאחראי להרג אזרחים צריך לשאת על כך את הדין".
+השר כהן: מעריך שלא יהיה מנוס ונידרש לפעולה צבאית בגבול הצפוני
14:05 21/05/24  |  מירב ארד
השר אלי כהן, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, בראיון לגל"צ: "אני מעריך שלא יהיה מנוס ונידרש לפעולה צבאית בגבול הצפוני על מנת להרחיק את חזבאללה ולהחזיר את התושבים בבטחה".
+סרטון חדש מאשים את "אחים לנשק" במכירת המדינה להאג
13:37 21/05/24  |  עידן יוסף
מי מכר אותנו להאג? - ארגון "טייסים ולוחמים נגד סרבנות" הפיץ סרטון חדש נגד "אחים לנשק", שבו הוא מאשים את ארגון המחאה הישראלי בכך שגרם לתובע הכללי בהאג להטיח בישראל האשמות חמורות. הארגון, שהוקם בעקבות סרבנות טייסים ברקע ההתנגדות לרפורמה המשפטית, מונה כיום כ-300 יוצאי יחידות קרביות, ומוביליו הם אל"ם (בדימוס) מאיר מוסט, לשעבר מפקד טייסת 69 וטייסי הקרב במילואים סא"ל עודד שפירא, סא"ל צביקה ליברמן טייס קרב ורס"ן שי קלך.
+הלחימה בג'באליה: הושמדו טילים ומשגרי רקטות שאותרו במסגד
13:07 21/05/24  |  מירב ארד
לוחמי צוות הקרב של חטיבת השריון 460 מבצעים פשיטות על תשתיות טרור במרחבים החקלאיים בג’באליא. במסגרתם הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים ובניהם ווסטים, רובה מסוג 'מאג', רימוני יד, חומרי נפץ ואמש״ט. במהלך סריקות נרחבות ובהכוונה מודיעינית, הכוחות הגיעו למסגד בו איתרו טילים ומשגרי רקטות, אשר הושמדו.
+עד 300 שקל בחודש: החזר הוצאות רכב למילואימניקים
12:45 21/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: מינואר 2025 חיילי מילואים יהיו זכאים להחזר הוצאות על שימוש בכבישי אגרה בנסיעה לשירות וממנו  ▪  ראש אגף תכנון מילואים בצה"ל: בקרוב נאפשר להם להגיש בקשה להחזר למפרע מאוקטובר עד אפריל
נסיעות לשירות ובחזרה ממנו [צילום: ענת חרמון/פלאש 90]
+תשובה ציונית הולמת
12:05 21/05/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר  ▪  לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
מוסד אנטישמי [צילום: פטר דג'וג/AP]
+הנחה בארנונה למשפחות שכולות והחלפת המילה "נפטר" במילה "נפל"
11:53 21/05/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
כיום, לצד הכיתוב "חלל מערכות ישראל", מופיעה המילה "נפטר"  ▪  שר הפנים קבע כי המילה "נפטר" אינה הולמת את הקשר וכי יש להחליפה במילה "נפל"
מימין: אלי בן שם, יו"ר מיד לבנים, שר הפנים, סגן יו"ר יד לבנים אלי טהר ומנכ"ל יד לבנים גל אברהם [צילום: יח"צ]
+שביבי אור - ברסלר, גלנט, חמו, זוהר
11:44 21/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה  ▪  איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
ברסלר. ברוכה השבה [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
+גלנט על הבקשה לצווי המעצר: "מדינת ישראל לא מכירה בסמכותו של בית הדין בהאג"
11:13 21/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+צה"ל ממשיך בלחימה ברחבי הרצועה: חוסלה חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות
09:41 21/05/24  |  מירב ארד
כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב ג'באליה. לוחמי צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים ושל חטיבה 460 ממשיכים לפעול במרחב וחיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר שתקף וחיסל חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ברפיח. כוחות חטיבת גבעתי זיהו מחבל שירה פצצות מרגמה לעבר הכוחות, לא היו נפגעים. הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבל.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים, בסגירות מעגל משותפות עם כוחות חיל-האוויר וכן איתרו רקטות וציוד לחימה במרחב.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצוע. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים נעה לעבר הכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל-האוויר תקף וחיסל את המחבלים.

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו כ-70 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות.
+לפיד על שאלת היום שאחרי: הרש"פ צריכה להשתתף רק במרכיב האזרחי בעזה
09:29 21/05/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד על שאלת "היום שאחרי" בראיון
לגל"צ: "הרש"פ צריכה להשתתף רק במרכיב האזרחי בעזה. צריך מודל כמו שטחי A ו-B, צה"ל נכנס ופועל שם מתי שהוא רוצה. לא צריך לתת לאבו מאזן לטפל בנושא הביטחוני - אבל מה אכפת לנו שהם ינקו את המדרכות ולא אנחנו?"
+כוחות הביטחון החלו במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה
09:24 21/05/24  |  מירב ארד
ראשוני: כוחות הביטחון החלו כעת במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, זוהו פגיעות בחמושים במרחב.
+חוסל מפקד מערך הרקטות של חיזבאללה בגזרת החוף
09:18 21/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חיל האוויר תקף באזור העיר צור את המחבל קאסם סקלאווי, שפיקד על מערך הרקטות והטילים של חיזבאללה בגזרה המערבית של גבול הצפון
מכוניתו של סקלאווי שניות לפני שהופצצה [צילום: דובר צה"ל]
+האם יש לנו את האומץ לומר "טעינו"
09:11 21/05/24  |  יוסף גערליצקי   |   לרשימה המלאה
"וקול הזעקה מעומק הלבבות בוקע את כל הרקיעים - ריבונו-של-עולם, אם לא נתעשת עכשיו ונכבה את שריפת האיבה והשנאה המכלה כל חלקה טובה, הלוא חלילה כבר לא יישאר מה להציל!"
בחסדי שמיים [צילום: לאו קוראה/AP]
+שני חיילי מילואים נפצעו קשה בקרבות בדרום רצועת עזה
07:16 21/05/24  |  איציק וולף
שני לוחמי מילואים נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר הבוקר (יום ג', 21.5.24) כי השניים הם לוחם מילואים מגדוד רותם בחטיבת גבעתי וחייל במילואים באגד לוגיסטי 8237. שני הלוחמים פונו לקבלת טיפול בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו על-ידי צה"ל.
+ביידן: בניגוד לטענות - לא מתבצע רצח עם בעזה
07:13 21/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני הצהיר כי הוא מעוניין בחיסול מנהיג חמאס "ושאר הקצבים מהחמאס"  ▪  הצבא האמריקני דיווח שעד היום הועברו יותר מ-569 טונות סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך המזח הימי החדש
"מעוניינים להביס את חמאס" [צילום: אריאל שליט, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל נוהגת בניגוד ללקחי ה-7 באוקטובר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל
23/05/24 09:04
2
אחדות ישראל
26/05/24 12:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שר הביטחון יואב גלנט: "מדינת ישראל נלחמת החל מה-7 באוקטובר באויב רצחני וצמא דם, אשר ביצע מעשי זוועה כנגד נשים, ילדים וגברים ישראלים, וכעת משתמש בעמו שלו כמגן אנושי. צה״ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה״ל ומפקדיו. כשר הביטחון, אני מגבה ומחזק את חיילי צה״ל הלוחמים להגנת עם ישראל ומגשימים את הזכות ואת המחויבות העמוקה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".
21/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צה״ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב צור שבלבנון את המחבל, קאסם סקלאווי, שהיה מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור. כך הודיע (יום ג', 21.5.25) דובר צה"ל.
21/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
כמיטב המסורת במחוזותינו, גם כאשר האש בוערת סביבנו, אויבינו מרימים ראש לפגוע בנו מכל הכיוונים ובכל החזיתות, מיטב חיילינו נופלים ונפצעים רחמנא-ליצלן כמעט מדי יום, והאנטישמיות משתוללת ברחבי העולם;
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שב ומתח ביקורת על בית הדין הבינלאומי בהאג והצהיר כי ישראל אינה מבצעת פשעי מלחמה בפעולותיה הצבאיות ברצועת עזה. "בניגוד להאשמות נגד ישראל ב-ICC, מה שקורה בעזה אינו רצח עם", הצהיר (יום ב', 20.5.24) באירוע לציון חודש המורשת היהודית-אמריקנית, שהתקיים בבית הלבן.
21/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט אומר שארה"ב הבינה שהרשות הפלשתינית לא תשלוט ברצועת עזה. בהקלטה מישיבת סיעת הליכוד היום בכנסת, שהובאה (21.5.24) בכאן חדשות נשמע גלנט אומר לחבריו לסיעה כי ארצות הברית לא מטפחת תקוות לגבי הקמת מדינה פלשתינית וגם לא לגבי שליטה של הרשות בשטחי הרצועה ביום שאחרי. "ארצות הברית הבינה שהרשות הפלשתינית לא תשלוט בעזה", אמר, והוסיף: "עזבו את ההצהרות שלהם, הם יודעים שלא תוקם מדינה פלשתינית כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את זה".
20/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il