|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

רכבת האקספרס בין עזה לגדה

יש ליישם עיקרון החיבור בין הרצועה לגדה באמצעות הנחת שתי מסילות ברזל בין עזה ליריחו, כשרמאללה וחברון תשמשנה כתחנות-ביניים
07/09/2015  |   אלי מרכוס   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
חיבור נכון? [צילום: AP]

עיקרון החיבור בין רצועת עזה והגדה המערבית ("יהודה ושומרון") עוגן בהסכמי אוסלו ("המעבר הבטוח") ולאחר מכן ביוזמת ז'נבה ("הפרוזדור").

ידיעות אחרונות פרסם בזמנו שיחה מיוחדת בין אריאל שרון לסמדר פרי תחת הכותרת: "הפלשתינים יעברו מעזה לרמאללה ברכבת אקספרס שלא תעצור בדרך".

אני סבור שיש ליישם עיקרון זה באמצעות הנחת שתי מסילות ברזל בין עזה ליריחו, כשרמאללה וחברון תשמשנה כתחנות - ביניים; וכאשר, ביום מן הימים, ייכון שלום במזרח - התיכון, ניתן יהיה להאריך מסילות אלו משתי קצותיהן ולהפכן לנתיבים בין - יבשתיים, שתחילתם בקצה היבשת האחת וסופם בקצה היבשת האחרת.
להלן דעותיהם של כמה מנבחרי - הציבור, בעבר ובהווה, באשר לעניין זה:

  • יוסי שריד ("מרצ", 26 בדצמבר 1996): רעיון הנחת מסילת - הברזל בין רצועת - עזה לבין הגדה - המערבית הוא רעיון טוב ובטוחני כי יסייע לפיתוח הכלכלה הפלשתינית".

  • משרד ראש הממשלה (22 במאי 1997): הרינו לאשר קבלת מכתבך מחודש מאי 1997 אל ראש הממשלה, במשרדנו. ראשית מודים אנו לך על מעורבותך למען העם והארץ, כפי שבא לידי ביטוי במכתבך. הנושא של המעבר הבטוח אכן מופיע בהסכמי אוסלו, אך צורת הפעלתו ואיך יראה בפועל, יבוא לידי ביטוי בדיונים בין ממשלת ישראל והרשות הפלשתינית. בהחלט שיש אפשרות לאמץ החלטה בדומה להצעתך".

  • בנימין בן -אליעזר ("העבודה",28 בפברואר 2000): "בנוגע למסילות הברזל - הייתי מייעץ לך להפנות את מכתבך לכבוד שר התחבורה, ח"כ יצחק מרדכי ולסגן שר הביטחון, ח"כ אפרים סנה - אלו יוכלו בוודאי להתייחס להצעה באופן ענייני".

  • יוסף פריצקי ("שינוי",23 ביולי 2000): "לעניין הראשון במכתבך, נראה כי עדיפה בהרבה חיבור של רצועת עזה עם יהודה ושומרון בעזרת מסילת ברזל על פני גשר עילי, אולם ברור לי כי הקשיים הכרוכים בביצוע החלטות המתבקשות רבות, ולעיתים רבות שלא מן העניין. אפעל למען קידום חיבור מסוג זה".

  • מאיר שטרית ("הליכוד",2 באוגוסט 2000):"אני מסכים עמך כי בהסדר קבע רצוי ליצור מסילות ברזל אשר תעבורנה בין עזה לגדה, וזאת בעיקר לנוכח הצורך להקטין את מספר כלי הרכב העוברים על הכבישים בישראל. ואם אומנם ייכון שלום באזור ניתן יהיה להאריך מסילות אלו".

  • אבשלום וילן ("מרצ", 24 ביולי 2002): "אתה מציג רעיון יפה, ולעניות דעתי גם בר ביצוע. יש צורך בהבשלת הרעיון בקרב הציבור הרחב ולמצוא את העיתוי הנכון להעלותו. כעת, כפי שגם אתה ודאי מבין, זהו עדיין לא הרגע המתאים".

  • ד"ר אפרים סנה ("העבודה",20 באוגוסט 2003):"אני שותף לדעתך בדבר חיוניותו של המעבר הבטוח בין עזה ליו"ש. בהיותי שר התחבורה קידמתי רעיון זה ואף נפגשתי עם ד"ר מאהראלכורד מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני בעניין".

  • חיים רמון ("העבודה", 22 בינואר 2004):"נושא המעבר הבטוח בין רצועת עזה לבין שטחי יהודה ושומרון אמור להוות פתרון מדיני כלכלי וביטחוני לבעיית הרצף בין עזה ליו"ש, אני בהחלט תומך בפתרון כגון זה".

  • שלי יחימוביץ' ("המחנה הציוני - העבודה", 5 ביוני 2006): "הרעיון שלך הוא מצוין, אבל אני בטוחה שאתה יודע שאין בכוחי כחברת כנסת מן השורה ליישם אותו. אני מציעה לך לפנות לשר הביטחון מר עמיר פרץ."

  • משרד המשנה לראש הממשלה (5 ביולי 2006): "במסגרת עבודות המטה שנעשו בתקופה האחרונה - (טרם ההינתקות) בנושא קישור עזה - יו"ש עלתה האופציה המסילתית כאופציה מועדפת. עם זאת, הנושא אינו על סדר היום של משרד המשנה לראש הממשלה."

  • רן כהן ("מרצ", 24 בדצמבר 2006): "קיבלתי בתודה את מכתבך הנוגע לביצוע מעבר בטוח בין רצועת עזה לבין שטחי יהודה ושומרון. אני בהחלט מסכים עמך כי יש בהקמת מעבר מאובטח שכזה מחיזוק החברה הפלשתינית והפיכתה לחברה שלמה ומאורגנת יותר, חיזוק מעמדו של אבו מאזן ושיפור מערכת היחסים של ישראל עם הרשות הפלשתינית ועם הקהילה הבינלאומית. האופציה של הקמת פסי רכבת שיחברו בין חלקי המדינה שבדרך, הוא רעיון מעניין ומבורך ובהחלט אציע אותו כאשר יעלה הנושא לסדר יומה של הכנסת."

  • חיים אורון ("מרצ", 25 ביוני 2007): "שאלת המעבר הבטוח תלויה ועומדת לאורך כל השנים האחרונות. מובן שכל הסדר יתחייב לתת תשובה לשאלה זו. הוויכוח אינו מה תהיה מתכונת המעבר הבטוח (עמודים, תעלה, רכבת, כביש ורכבת ), אלא על עצם קיומו. אני מקווה שכאשר העניין יעמוד על הפרק יינתן מענה יעיל הן לנושא העלויות והן לנושא הבעיות הביטחוניות".

  • אהוד אולמרט (קדימה, 29 ביולי 2007): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין "המעבר הבטוח" ואני מצטער על העיכוב בתשובתי. כידוע לך, פתרון הסכסוך הישראלי - פלשתיני בפרט, והישראלי - ערבי בכלל, חשוב לי ביותר. במסגרת הניסיון לקדם הליך מדיני עושה לאחרונה ממשלתי מאמצים רבים, תוך נקיטת צעדים מחושבים לקראת הצד הפלשתיני. סוגיית "המעבר הבטוח" נידונה במסגרת הסכמי הביניים בין מדינת ישראל והרשות הפלסשתינית. חידושה של האינתיפאדה הביאה לביטולו של "המעבר הבטוח" הקרקעי ולהקפאת המו"מ המדיני בין הצדדים. הצעתך בעניין מסילות הברזל ראויה ויש לבוחנה לכשעניין זה ישוב להיות רלוונטי. לצערי, בשלב זה, עת שולט החמאס ברצועת עזה, לא בשלו התנאים הביטחוניים והמדיניים לכך".

  • ניצן הורוביץ ("מרצ", 18 במרס 2009): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין קישור רצועת עזה והגדה המערבית באמצעות מסילות ברזל. הרעיון יצירתי ונכון וכולי תקווה שהתהליך המדיני עם הפלשתינים יחודש על-מנת שנוכל ליישמו".

  • ד"ר דב חנין ("הרשימה המשותפת - החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון", 21 בספטמבר 2009): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין קישור בין רצועת עזה לגדה המערבית. לצערי בשלב זה לא קיים מו"מ ישראלי - פלשתיני ממשי כלשהו. לכן לא קיימת גם האפשרות לקדם נושא זה. אני תקווה כי במהלך הזמן הקרוב תחליט ישראל לעשות את הנדרש כדי לחזור לשולחן הדיונים. לגוף העניין, חלופת הרכבת נכונה והגיונית ואני אתמוך בקידומה."

תאריך:  07/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
אלי מרכוס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכבת האקספרס בין עזה לגדה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טיפשות מטופשת !
7/09/15 15:34
2
מוטקה ה.
7/09/15 18:13
3
מסעודה משדרות
8/09/15 15:11
4
יאיר ק
8/09/15 22:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
תגובות קשות מאוד נשמעות בעקבות מותה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה שביתה נשרף בכפר דומא לפני כארבעים ימים. ריהאם הפכה לנרצחת השלישית בהצתה, אחרי בנה התינוק עלי ואחרי בעלה סעד שמתו מן הכוויות החמורות שמהן סבלו כבר לפני כמה שבועות.
07/09/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
במהלך לא אופייני לעמדתה ארוכת השנים בסוגיה הישראלית-פלשתינית, הודו בחרה להימנע בהצבעה על החלטת מועצת האו"ם לזכויות אדם מה-3 ביולי 2015, המגנה את ישראל על ביצוע "פשעי מלחמה לכאורה" במהלך העימות שהתחולל ב-2014 בעזה. באופן מסורתי, הודו כמעט תמיד תומכת בהחלטות המגנות את ההפרות לכאורה של ישראל כלפי הפלשתינים, אולם הפעם נמנתה על חמש המדינות שנמנעו (ארבע האחרות היו קניה, מקדוניה, אתיופיה ופרגוואי). מתוך שאר 42 החברות במועצה, 41 הצביעו בעד ההחלטה ואילו ארצות הברית הייתה היחידה שהתנגדה. המהלך עורר תגובה מיידית בחוגים הפוליטיים הבינלאומיים והמקומיים והשערות סביב שינוי אפשרי בעמדתה של הודו בסכסוך הישראלי-פלשתיני.
07/09/2015  |  קרטיקייה באטרה  |   כתבות
ריהאם דוואבשה, אמו של התינוק עלי ואלמנתו של סעד שנרצחו בהצתת ביתם שבכפר דומא, מתה הלילה מפצעיה בבית החולים שיבא בתל השומר. ריהאם סבלה מכוויות ב-90% מחלקי גופה והייתה מורדמת ומונשמת מאז פיגוע ההצתה לפני כחודש וחצי.
07/09/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
בתגרה שפרצה בחאן יונס, בין תומכיו של מוחמד דחלאן לבין תומכיו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, נפצעו עשרה בני אדם. סוכנות הידיעות "צפא" דיווחה (5.9.15) כי הקטטה פרצה במהלך הצבעה בבחירות המקומיות לסניף תנועת פתח. זהו איננו העימות האלים הראשון ברצועת עזה בין שני המחנות ועימותים כאלה ארעו גם במחנות הפליטים בצפון הגדה בחודשים האחרונים, בעקבות התגברות כוחו של דחלאן במחנות האלה.
06/09/2015  |  יוני בן-מנחם  |   חדשות
אברום בורג מכה שנית. או שלישית, או רביעית, מי סופר כבר? - פעם בספרו החדש "הנה ימים באים" והראיונות הנלווים אליו. אבל בורג אינו הנושא כאן, אלא הרעיון שהוא מקדם בעוז, מדינת כל אזרחיה או כמו שהוא הגדיר זאת באחת הפעמים, מדינה ליהודים ולא מדינת היהודים.
06/09/2015  |  אור יזרעאלי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il