|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
יאסר ערפאת. מנפחים את המיתוס בשקרי [צילום: עאדל חנא/AP]

מי אחראי למותו של ערפאת

בכיר בהנהגת הפתח טוען כי נחשפה זהותו של האיש שהתנקש בחיי יאסר ערפאת אך מסרב לגלות מי הוא. הפלשתינים ממשיכים בבניית המיתוס השקרי של יאסר ערפאת כגדול המנהיגים הפלשתינים שחוסל ע"י ישראל בגלל ששמר על זכויות בני עמו
15/11/2015  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ב-11 בנובמבר ציינו הפלשתינים את יום השנה ה-11 למותו של יאסר ערפאת בשורה של טקסים ואירועים בגדה וברצועה, השנה העבירה תנועת חמאס, על-פי בקשת רעייתו סוהא,את ביתו של יאסר ערפאת בעיר עזה לידי תנועת פתח שהפכה אותו למעין מוזאון קטן לזכרו.
אולם גם השנה, כפי שעשו הפלשתינים בשנים קודמות, הם המשיכו בבניית המיתוס של יאסר ערפאת כ"שהיד" שהורעל למוות בידי ישראל.

על-פי המיתוס הזה, ערפאת היה גדול המנהיגים של העם הפלשתיני שלא הוכרע על-ידי הזקנה וניצל מעשרות ניסיונות התנקשות בחייו אך בסופו של דבר הוא נרצח בגלל מעשה בגידה של פלשתיני שפעל בשירות ישראל.

בכל שנה מפרסמים הפלשתינים פרטים חדשים מחקירת נסיבות מותו של יאסר ערפאת, בשבוע שעבר הודיע הגנרל תוופיק טיראווי, חבר הוועדה המרכזית של פתח, שעמד בראש וועדת החקירה בנסיבות מותו של ערפאת כי "הוועדה הגיעה אל האיש שביצע את המעשה של החדרת הסם לערפאת" אולם הוא לא גילה את זהותו של האיש.

"לא נותרה אלא חידה קטנה שמצריכה עוד זמן כדי לגלות את שאר פרטי המעשה" הסביר טיראווי וניסה בכך לתרץ מדוע לא מכריזה הוועדה על שמו של החשוד ב"רצח" ערפאת, אולם הוא הבהיר כי בכל מקרה הפשע בוצע בשליחותה של ישראל.

אחת הגירסאות שנפוצה ברחוב הפלשתיני היא שהגנרל תוויפק טיראווי, שהסתכסך באחרונה עם יו"ר הרש"פ על-רקע מינויו של סאיב עריקאת לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אמר את הדברים כדי להלך אימים על מחמוד עבאס ולהראות לו כי ביכולתו להביך את הרש"פ אם לא יתחשבו בעמדותיו.

השקר הזה של תוופיק טיראווי איננו חדש, מייד לאחר מותו של ערפאת האשימו הפלשתינים את ישראל באחריות למותו.

הוועידה השישית של תנועת הפתח שהתכנסה בבית לחם באוגוסט 2009 קבעה פה אחד כי ישראל היא שהתנקשה בחייו של יאסר ערפאת והחליטה על הקמת ועדת חקירה פלשתינית בראשותו של אחיינו של ערפאת, ד"ר נאצר אלקידווה שהיה שר חוץ ברשות הפלשתינית ונציג אש"ף באו"ם.

הקמת הוועדה נועדה לנקות את הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס מההאשמות הפומביות של פארוק קאדומי ראש המחלקה המדינית באש"ף שטען כי עבאס ביחד עם מחמד דחלאן קשרו את הקשר לרצוח את ערפאת בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

ועידת הפתח השישית גם קראה להקמת ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבות מותו של ערפאת.

מיהו החשוד ב"רצח" ערפאת?

על-פי מקורות במודיעין הפלשתיני, כל הנתונים שהיו בידי צוות החקירה מצביעים על כך שיאסר ערפאת הורעל ברעל מסרטן מסוג פולוניום הפולט קרינה מזיקה במיוחד הנקראת קרינת אלפא. מדובר באותו הרעל ששימש להרעלת הסוכן הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו בלונדון בסוף 2006 כנראה בידי שליחים של הנשיא פוטין.

ועדת החקירה של מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני חשדה כי לרופא פלשתיני שטיפל ביאסר ערפאת במוקאטעה ברמאללה, היה חלק בהרעלתו. לרופא היה אישור כניסה בלתי מוגבל לישראל ומייד לאחר מותו של ערפאת הוא נסע ביחד עם אחות שעבדה עימו לאחת ממדינות המפרץ.

גירסא אחרת של בכירים תנועת הפתח היא כי יאסר ערפאת הורעל למוות באמצעות סם שהחדיר לגופו אחד משומרי ראשו שנמלט לחו"ל לאחר מותו.

האם מדובר בעלילה פלשתינית?

נכון שברחוב הפלשתיני הדעה הרווחת היא שיאסר ערפאת חוסל על-ידי ישראל אולם יש גם רבים הסבורים שבכירים בצמרת הרש"פ היו מעורבים ב"רצח" מכיוון שהיה להם אינטרס לרשת את מקומו של ערפאת בהנהגה.

לעומת זאת כמה פרשנים בעולם הערבי לא ממהרים לקנות את הגירסא הפלשתינית ואת הסיפור החדש של הגנרל טיראווי על כך שידועה לרש"פ זהותו של ה"רוצח".

צוות של מומחים שוויצרים שבדק את שרידי גופתו של ערפאת קבע כי הוא הורעל בחומר מסוג פולוניום רדיואקטיבי שנמצא אצל מדינות כמו ארה"ב, רוסיה או ישראל, אולם צוות אחר של מומחים שמינה בית משפט בצרפת הסתייג מתיאוריית ההרעלה וקבע שערפאת מת מוות טבעי, גם צוות של מומחים רוסים חזר על הקביעה הזו.

סוהא ערפאת הגישה בחודשים האחרונים ערר לבית משפט צרפתי על הקביעה שערפאת מת מוות טבעי, ברור שיש לה אינטרס להחיות ולשמר את המיתוס של בעלה כגיבור העם הפלשתיני שהורעל בידי ישראל בגלל ששמר על העקרונות והזכויות של העם הפלשתיני.

הגירסא הפלשתינית מלאה בחורים

שאלות רבות נותרות גם היום ללא תשובות. מדוע הרשות הפלשתינית איננה מגלה את תוצאות החקירה? כיצד זה אפשרי שהחקירה מתבצעת כבר הרבה שנים מבלי שהרש"פ מפרסמת ממנה שום פרט שאפשר לבודקו?

אם יש בידי הרש"פ הוכחות כי ישראל אחראית ל"רצח" של ערפאת מדוע איננה פונה לבית הדין הפלילי בהאג כפי שנעשה לאחר שראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אלחרירי חוסל בבירות ב2005 על-ידי החיזבאללה?

אם אכן מדובר ברופאו של ערפאת או שומר ראשו שהינם החשודים ברצח ונמלטו מתחומי הרש"פ לחו"ל מדוע לא פנתה הרש"פ לאינטרפול בבקשה להסגירם?

הניסיון של הפלשתינים להעליל על ישראל את האחריות למותו של יאסר ערפאת הוא חלק בלתי נפרד ממערכת התעמולה הפלשתינית וההסתה נגד ישראל וניסיון לבנות ולהאדיר את המיתוס של ערפאת כגיבור לאומי.

כל הגורמים בישראל, המדיניים והביטחוניים כאחד, עומדים בתוקף על כך שיאסר ערפאת מת מוות טבעי וכי לרש"פ אין אפילו בדל של הוכחה שישראל קשורה למותו.

בסופו של דבר ערפאת מת בבית חולים צרפתי הרחק מתחומי הרש"פ ונראה שהוא סבל ממחלות במשך זמן ממושך, על-פי אחת הגירסאות אף חלה באיידס.

גם אם אכן היה מישהו שפגע ביאסר ערפאת הרי שמדובר באחד הבכירים הפלשתינים, כזכור בכינוס הוועדה המרכזית של תנועת פתח במרס 2014 האשים יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, את יריבו הפוליטי מחמד דחלאן במעורבות בהרעלתו של של יאסר ערפאת,ברצח בכירים בפתח ובשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי, בתגובה התראיין דחלאן בטלוויזיה המצרית והאשים את מחמוד עבאס בהמתת אסון על הפלשתינים והאשים כי הוא ובניו מושחתים וגונבים את כספי העם הפלשתיני.

תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי אחראי למותו של ערפאת
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
15/11/15 21:56
2
קורןנאוה טבריה
16/11/15 06:07
 
חזקי שנאן
16/11/15 11:35
3
קורןנאוה טבריה
16/11/15 06:07
4
כבש 44
16/11/15 06:21
 
חזקי שנאן
16/11/15 11:26
5
חזקי שנאן
16/11/15 09:56
6
בבר
16/11/15 20:35
7
מומו
17/11/15 14:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
במרתון הדיווחים האין סופיים שנערך בעקבות מתקפת הטרור הרצחני בפריז נשמעו מפי הדוברים השונים שהופיעו בכלי התקשורת פתרונות מפתרונות שונים, חלקם בלתי ישימים, חלקם מאוויים, חלקם בהחלט ריאליים. אין ספק שאירופה תצטרך, במוקדם או במאוחר, לשנות את מדיניותה כלפי האוכלוסייה המוסלמית העצומה יחסית הנמצאת בתחומה, וזו שעוד תגיע בעקבות האקסודוס הנגלה לעינינו מדי יום. אירופה, וצרפת בפרט, לא תוכל להמשיך ולקיים מדיניות ליברלית כלפי האזרחים המוסלמים, ומאידך היא תצטרך לגבש מדיניות שונה לחלוטין ביחס להגירה. זה לא יקרה מהיום למחר אלא המדובר בתהליך שייקח זמן, ייתכן אפילו זמן רב, אך אירופה לא תוכל להימלט מן השינויים ההכרחיים המתבקשים בעקבות מתקפת הטרור בפריז. אירופה הליברלית, המאוד הומנית, המקדשת את זכויות האדם והאזרח, אירופה שיש בה חוקות או חוקים מאוד נאורים, תשנה את הכיוון. הלחץ של האוכלוסייה המקומית ישיג זאת. הפיגוע בפריז הוא אירוע מכונן בדומה למה שקרה בארה"ב אחרי ה-11 בספטמבר 2001.
15/11/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
תיאורית המפגע הבודד היא אמונה תפלה שיסודותיה "חשיבה משאלתית" (wishful thinking) שהערבי הוא פרימיטיבי ולא מתאים לו תכנון מושכל מראש. היום ברור שהאינתיפאדה השנייה, הרצחנית, תוכננה מראש ע"י ערפאת בדקדקנות. קדם לה, למשל, גל של גניבות בבתי מרקחת, ומה גנבו? חומרי חבישה וכל מה שנחוץ לקרבות רחוב. ומכל שכנות ערבית נשמעו קולות ירי, שהשלטונות ייחסו לחתונות או להצלחה בבחינות, רק לא למה שהיו באמת - אמונים צבאיים. היקיצה הייתה מרה.
15/11/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אפי איתם, תת-אלוף במילואים ומי שהיה חבר כנסת מטעם המפד"ל בכנסת ה-16 ושר השיכון, מצא הזדמנות לקשור את הטבח האכזרי שביצעו רוצחי דאעש בלב פריס כדי להשתלח בבוטות ובסגנון מאיים בנאבקים להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינת ישראל.
15/11/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
כוחות הביטחון עצרו ביממה האחרונה את המחבל שרצח ביריות את הרב יעקב ליטמן ואת בנו נתנאל, ביום שישי אחר-הצהריים. הבוקר הותר לפרסום כי ברשותו של המחבל נתפסו כלי הנשק שבאמצעותו רצח את יעקב ונתנאל ליטמן ואת כלי הרכב שבאמצעותו ברח מזירת הפיגוע.
15/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
עוד לא יבש הדם בחוצות פאריס, וכבר הזדרזו אותם המתרצים כל אירוע טרור אצלנו ב"כיבוש, דיכוי והזנחה" להלקות את הישראלים על תקוותם שאולי הפעם צרפת ואירופה כולה ישַנו פרדיגמה. אנחנו אבלים על הפיגועים בצרפת. בלי אֲבָל. הלב כואב והעיניים בוכות. יחד עם הכאב הזה אנחנו אבלים על הפיגוע אצלנו, שבו נרצחו ביום שישי אב ובנו, יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, תושבי עיר האבות, בדרכם לשבת חתן לכבוד הבת העומדת להתחתן השבוע. וכן, יש קשר ברור בין האירועים הללו. מי שלא רואה את הקשר מסכן את החברה החופשית וסופו להמיט עלינו מלחמה נוראה.
15/11/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
נהרסו בתי רוצחי רוזנפלד והנקין  /  איציק וולף
הרוגי הפיגוע: יעקב ונתנאל ליטמן  /  איציק וולף
יעקב עמידרור: "אין פתרון למצב"  /  עופר וולפסון
מלחמת חורמה באויבי האנושות  /  אפרים הלפרין
הספין החדש של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
העולם מתעלם משיקום רצועת עזה  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il