|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ערביי ישראל - זכויות וחובות

ערביי ישראל לאן? השאלה עולה מדי פעם שיש תקרית במגזר על-רקע התנגשות עם השלטון והממסד ועל-רקע פיגועים בהם משתתפים, מבצעים או מסייעים ערביי ישראל
20/01/2016  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מרגישים מקופחים [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

"והיינו גם אנחנו ככל הגויים ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמתנו" (שמואל א' ח, 20).

"אין למדינה שלום, כשהאויב החיצוני רגוע - מתעורר האויב בבית" (חניבעל).

מדינה יהודית
כל עוד האוכלוסייה ערבית במדינת ישראל לא תשלים, תבין, ותפנים שהיא חיה במדינה יהודית, במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי לאור הכרזתו של בן-גוריון במגילת העצמאות בנוסח: "הנני מכריז בזאת על הקמת מדינת יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".

לא יהיה שלום
כל עוד ערביי ישראל ותומכיהם מבין השמאל הישראלי, חולמים או מאמינים במדינת כל אזרחיה, לא יהיה שלום פנימי ולא, לא יהיה שוויון זכויות מלא ולא יהיה דו-קיום בין העמים.

"אין מדינה ניתנת לעם על מגש של כסף" (חיים ויצמן).

הטענות נגד השלטון

ערביי ישראל מרגישים מקופחים בשטח הכלכלי, התשתיות, החברתי והמוסדי. יש בסיס לטענות לאורך כל הממשלות בישראל, אך יש גם בסיס לטענות שחלק מהקיפוח והאי התקדמות או השתלבות במדינה, נגרמה לא מעט בשל התנהלותם, התנגדותם העיקשת למדינה יהודית ובעיקר בשל בחירתם המתמשכת, בהנהגה אנטי-ישראלית, כמו רוב הח"כים, אשר עיקר עיסוקם לא בעזרה ושיפור המעמד של ערביי ישראל, אלא מעמדם הם על-ידי הצהרות אנטי שלטוניות, פגיעה בסדרי שלטון ועלבונות להנהגת המדינה.

אם האזרחים הערביים רוצים שינוי - שיחליפו את ההנהגה. אזרחי ישראל הערביים מגדירים עצמם כפלשתינים, וזה נראה לי סביר הוגן ומקובל. אזרחי ישראל הערביים, הרואים עצמם כפלשתינים ומזדהים עם העם הפלשתיני בעזה, יו"ש וירדן - גם זה מקובל.

אבל ערביי ישראל המזדהים עם פלשתינים שהם חמאס, חיזבאללה או משתפים פעולה עם אל-קאידה, שמטרתם חיסולה של מדינת ישראל, חיסולה של היישות הציונית והשמדת ישראל - זה סיפור שונה ודורש התייחסות שונה.

מחשבות זדון

לצערנו הרב, יש נטייה ברורה מצד פלשתינים אזרחי ישראל - לא להזדהות עם המדינה, חוקיה ואורחות חייה ולשאוף להפוך אותה בשלב ראשון,למדינת כל אזרחיה, או למדינה דו-לאומית, כך שיוכלו במהלך השנים הקרובות להשתלט על השלטון באמצעות הרוב הדמוגראפי ולדחוף את היהודים, הציונים לים, ולהפכם למיעוט ואם אפשר להשמידם.

אסור לטעות, יש מנהיגים ערביים חלקלקי לשון ומחשבות זדון שפניהם כאילו לשלום בר-קיימא או יציבות במזרח התיכון. יציבות מנוגדת לאידיאולוגיה שלהם, הבנויה סביב תקיפת הציונות המעשית, תקיפת הממשל הישראלי וממשלות ישראל - בגבולות ארץ ישראל.

אנשי השמאל והעסקנים הפוליטיים, המאמינים, שנסיגה לגבולות 67, פשרה בירושלים, והסדר באגן הקדוש, הם הפתרון לשלום ולהסדר עם שכנינו ועם הפלשתינים שבתוכינו - חיים באשליה מתוקה.

אין ספק, שכוונתם טובה ויש להם תילי תילים של תיאוריות ושכנועים עצמיים בעיקר - שזאת הדרך הנכונה. אך המציאות האכזרית טופחת על פניהם השכם והערב, עשור אחר עשור ודור אחר דור, ומה שיפה באידיאולוגיה זאת הוא "הקסם שבנאיביות".

פלישה מצפון

סקירה היסטורית קצרה מצביעה על כך שמאז תוכנית החלוקה של האו"ם ב-1947, בה הומלץ על הקמת שתי מדינות לשני העמים בנוסח: "מדינה יהודית + מדינה ערבית (שימו לב - לא פלשתינית) - ערביי ישראל לא שינו את דעתם עד היום.

לכן, דרישת ממשלת ישראל, בראשות נתניהו, להכרה במדינת ישראל כמדינת היהודים במקומה, ומבוססת לא רק על הרעיון הציוני אלא גם על החלטת האו"ם מ-47.

ואם בכך לא די, אפשר לצטט מדברי דוד בן-גוריון ומגילת העצמאות - ביום ההכרזה על הקמת המדינה בנוסח הקמת מדינה לעם היהודי בארץ ישראל היא מדינת ישראל - כמדינה יהודית ציונית ודמוקרטית. אבל, מאז 1947 ועד 2010 ועד... הערבים מסביב והערבים במדינת ישראל לא משלימים עם הקמת המדינה.

ב-1947, במקום לקבל את החלוקה, הם החליטו על פלישה מצפון, מדרום וממזרח, במטרה לחסל את היישות הציונית ולהתחלק בשלל. הם הכריזו על מלחמה ב-1947, ועכשיו ב-2016 מאיימים באינתיפאדה חדשה ושכנינו מסביב בראשות סוריה בגיבוי אירן וחיזבאללה מלבנון בגיבוי אירן, מאיימים בסיבוב מלחמה נוסף, אם לא נתקפל, נוותר, נסוג מרמת-הגולן, מיש"ע ואם אפשר מישראל בכלל לקנדה, אוגנדה או אנטרקטיקה.

המסקנה המתבקשת - הפלשתינים, לא מעוניינים בנסיבות הקיימות, הן בשל אידיאולוגיה השגויה שהביאה עליהם אסונות ומלחמות והן בשל חוסר מנהיגות חזקה ואמיצה לבצע מהפך פוליטי דרמטי, להגיע לידי הסדר קבע, זמני או ממושך.

מערביי ישראל, כאזרחי ישראל, היינו מצפים ליותר נאמנות, וליותר הזדהות עם המדינה, חוקיה ומגמותיה ובתמורה אנו מקבלים "טיטול רטוב בפנים" - בנוסח התבטאות במאי עג'מי מנהיגי הציבור הפוליטי והממסד הדתי הפלשתיני.

נאמנות למדינה ולחוקיה אינה דרישה מופרזת ומופרכת. היא מקובלת בכל העולם הדמוקרטי ובוודאי הלא דמוקרטי.

בארה"ב אחרי 5 שנים של תושב קבע מי שזוכה לקבל אזרחות, עובר טכס השבעה לדגל ולחוקת ארה"ב, נשיא ארה"ב וסגנו הנבחרים נשבעים אמונים למדינה, אז מה הפסול בדרישה, ואם כל מה שאמרתי לעיל עדיין לא משכנע, הנה כמה דוגמאות להתנהלות נציגי הציבור הערבי בישראל.

פרט מאשר לבצע פיגוע, עשו הח"כים הערביים בראשות עזמי בשארה, אחמד טיבי, א-סנע וחבריהם, את כל הפעולות הבלתי חוקיות משך השנים האחרונות, ללא מענה, ללא פעולת הרתעה או ענישה מצד מערכת אכיפת החוק.

לאורך כל התקופה המדוברת, חברי הכנסת, במיוחד מהימין>, אומנם צעקו, בקרו, התרעמו, אך בפועל, לא נעשה הרבה. לא הצליחו לגבש רוב לתיקון החוק או לחקיקת סעיפים רלוונטיים, שימנעו מח"כים, המסייעים לאויב, בביקורים בהרצאות, בכנסים, במאמרים ומברקי עידוד, לפעול כנגד המדינה מוסדותיה ומנהיגיה, דוגמת הביקור של הח"כים בסוריה.

בל ישלה את עצמו איש, מהציבור הישראלי שיש אפשרות ולו הקטנה ביותר, שתצדיק את מעשיהם המופקרים והחצופים. אין כל אפשרות, אפילו בפרשנות המרחיבה ביותר, הליברלית והנאורה, להכניס את מעשיהם תחת כנפי המטריה של חסינות חברי הכנסת.

גרסת הח"כים, יועציהם ותומכיהם מתבססת בעיקרה על הטענה, שהחסינות המהותית שלהם כח"כים, נבחרי ציבור, מעניקה להם חסינות פרלמנטארית, כשהם מטפלים, מייצגים את הציבור שלהם בנושאים פוליטיים שבהשקפת עולמם, גם מחוץ לגבולות המדינה כולל ביקורת ופגישות עם מנהיגים של מדינות, שהן ארצות אויב לפי החוק הישראלי.

אין לטענות אלה שחר ולא בסיס משפטי או מוסרי ענייני.

החסינות המהותית, מתייחסת לפעולות הח"כים בייצוג הציבור שלהם בכנסת ובישראל, לאור חוקי ישראל ומגבלותיה. היציאה לחו"ל, לארצות המוגדרות כארצות אויב, או נמצאות במצב לוחמה עם ישראל, היא רק באישור שר הפנים.

ח"כים לא יכולים לקחת על עצמם את ייצוג מדינת ישראל, בעיותיה, פלגיה הפוליטיים בעולם, ללא אישור ממשלת ישראל, משרד החוץ, משרד הפנים, או גוף ממשלתי שאישר להם את המהלך.

יתרה מכך, גם גבולות חופש הדיבור, שבהם נאחזים הח"כים הערביים נמתחו במקרים אלה, הרבה מעבר לגבולות המותר הסביר וההיגיון.

בזמנו כיניתי את המצב השורר בישראל בהגדרה של "דמוקרטיה משוגעת", במקום "דמוקרטיה מתגוננת", כמתבקש במצב הביטחוני משפטי בו אנו שרויים.

בג"ץ בהרכב מיוחד ונדיר של 11 שופטים דן בסוגיה איחוד משפחות וכך אומר השופט חשין: "הרשות הפלשתינית היא ממשל אויב, ממשל שרוצה להשמיד המדינה ולא מוכן להכיר במדינת ישראל". וממשיך כב' השופט ואומר: "נכון שהעם הפלשתיני אינו עם עוין, אבל מדינת ישראל צריכה להגן על עצמה... מדוע שבזמן מלחמה ניקח סיכונים?" ובהמשך: "האם אנגליה ואמריקה לקחו סיכונים מול גרמניה שביקשה להשמידם במלחמת העולם השנייה"? ומסיים השופט במשפט המחץ - "מי שמתחתן עם פלשתינית שיסע לגור בג'נין". והרי לכם בתמצית כל התורה הציונית ביטחונית על רגל אחת.

לסיכום:


כל עוד ערביי ישראל, לא ישלימו עם קיום מדינת ישראל, כמדינה יהודית, לא תהיה התקדמות פוליטית רעיונית שתוכל לגשר בין מדינת ישאל לרצון של ערביי ישראל לשוויון זכויות מלא, שהרי ציינתי לעיל, כי היסוד לשוויון הוא הכרה במדינת היהודים, וכפיפה לשלטון החוק.

כל עוד אלמנטים אלה לא יחלחלו ולא יגברו וערביי ישראל יתמכו או יסיעו או יבצעו בעצמם פיגועים, לא יהיה שינוי בדור הזה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערביי ישראל - זכויות וחובות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
21/01/16 18:48
2
נובל
25/01/16 07:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
1. מה משותף לעזרא נאווי מבכירי תעאיוש, גדעון לוי מבכירי עיתון הפוסט ציוני הארץ, ואלון ליאל מבכירי משרד החוץ לשעבר?
20/01/2016  |  מנחם רהט  |   מאמרים
כדי להיפרד מהפלשתינים, ישראל צריכה קודם להיפרד מבנימין נתניהו. כך אמר (יום ג', 19.1.16) ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. לטענת הרצוג, העדרו של מהלך מדיני מול הפלשתינים הוא שהביא לגל הטרור הנוכחי.
20/01/2016  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
עדיפה נוכחות של דאעש בסוריה, מאשר נוכחות אירנית. כך אומר (יום ג', 19.1.16) שר הביטחון, משה יעלון, בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. לדבריו, קיומו של תהליך מדיני בסוריה ינציח את ההגמוניה האירנית במדינה, דבר שהוא אתגר משמעותי למדינת ישראל.
20/01/2016  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
כדאי לשמוע את מכלול דברי השגריר שפירו בכנס ה-INSS, משום שהסטירה בפנינו ביום שבו קברנו את דפנה מאיר הי"ד שובצה בנאום מלא השתבחות עצמית על הישגיה המדהימים של "המנהיגות האמריקנית בעולם". העסקה עם אירן "עושה את כולנו בטוחים יותר". אשרי המאמין. וכבר אמר מלך ישראל, "אל יתהלל חוגר כמפתח".
19/01/2016  |  דרור אידר  |   מאמרים
דוח של ארגון משמר זכויות האדם, שמושבו בניו-יורק, קורא שלא לעשות עסקים עם התנחלויות. הדוח, המתפרש על פני 90 עמודים, קורא שלא לעשות עסקים עם התנחלויות וטוען כי בנקים ישראלים המעניקים משכנתאות לנדל"ן בהתנחלויות תורמים בכך למפעל ההתנחלויות ושותפים להפרת החוק הבינלאומי.
19/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il