|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הנאצים והפלשתינים - "צא, השמד יהודים"! <br>

האדם נראה כמו כל אדם אחר, וככל שעברו השנים והעשורים, והנאצים הזדקנו, קשה לקשר בין האדם שנראה כמו סבא טוב לבין אותם סיפורים נוראים כולנו נבראנו בצלם האלוהים, וכולנו, כלפי חוץ, נראים טובים ודי דומים
16/12/2018  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
חברים ובני משפחה בהלוויתו של החייל יוסף כהן שנרצח בפיגוע ירי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]


הנאצים

בזמן משפט אייכמן בארץ, היו שלא קישרו בין האדם שעמד מאחורי הזכוכית המשורינת לבין הזוועות שהניצולים העידו עליהן.

למי שמסתכל בתמונות המשפחה והעמיתים ל"עבודה" של הנאצים, חברי האס.אס. או חברי המפלגה בדרגים הגבוהים ביותר, לא ניתן להבין ולקשר בין האבות האוהבים, נשותיהם וילדיהם המשחקים או מבלים לבין כל מה שאנחנו יודעים שהם עצמם ביצעו במהלך שנות מלחמת העולם השנייה.

האדם נראה כמו כל אדם אחר, וככל שעברו השנים והעשורים, והנאצים הזדקנו, קשה לקשר בין האדם שנראה כמו סבא טוב לבין אותם סיפורים נוראים. כולנו נבראנו בצלם האלוהים, וכולנו, כלפי חוץ, נראים טובים ודי דומים.

אז מאין הגיע הרשע הבלתי יאומן? איך הדרדרה האנושות לרמה בה חיילים לא יכלו לעמוד יותר בהוצאות להורג ההמוניות, או אנשי מפלגה (כמו בהונגריה) היו גרועים יותר מהנאצים, נאמנים יותר לתפיסה, לעינוי ולהוצאה להורג של גברים, נשים וטף, בגלל שהם היו יהודים, דמו ליהודים או פשוט הואשמו שהם עזרו ליהודים? איך הדרדרנו עד כדי איבוד צלם אנוש?

אם חלק מהנאצים טענו לאחר המלחמה שהם פשוט "צייתו וביצעו את ההוראות שניתנו להם", הרי ששבעים ושלוש שנים אחר כך, פולין טוענת, באמצעות חקיקת חוק, שהם לא אחראים וגם לא עשו כלום, מחנות המוות היו נחלתם היחידה של הנאצים ובאחריותם המלאה. לא רק שהם שיתפו פעולה, הם עשו זאת בששון ובשמחה, וחלקם ביתר שאת מהנאצים עצמם. אבוי, עבור אמירה זאת, שמרבית משפחתי שנספתה שם, בפולין, הם עדות נאמנה לה, אני יכול למצוא עצמי במאסר ובפני משפט בפולין.

מנגד עמדו הניצולים, ורובם פשוט לא יכלו להביע במילים את הזוועות שהם חוו. רובם המכריע הדחיק את הזכרונות וסירב במפורש לדבר, להעלות ולו מילה על דל שפתותיהם. רק הסיוטים מנעו מהם שינה בלילה ומנוחה ביום - עד יומם האחרון עלי אדמות.

השנים עברו, כך גם העשורים, ומרבית הניצולים כבר לא אתנו. אלו שעדיין בחיים הם בשנות השמונים והתשעים לחייהם, והדיבור כבר קשה, והתבטאות במילים כבר אינה מה שהיתה, כי לרוב הגוף מתאמץ פשוט להשאר בחיים וקצרי תקשורת בין המוח לבין ההתבטאות בעל פה תכפים וגוברים.

כך נותרים אנו היום עם ספרים, סרטים, תמונות י על השואה, אך מרביתם אינם מרשימים. לקרוא - אין סבלנות. לראות סרט - רק אם הוא רב מכר. מוזאונים - כשיוצאים ידי חובה, אחרת באמת יש דברים מעניינים יותר לעשות עם זמננו. ובכלל, הקרונות (רובם קרונות בקר) בהם דחסו יותר אנשים חיים משניתן להעלות על הדעת, ה"מקלחות" של גז ציקלון בי, ערמות הנעלים או המזוודות המרופטות או אפילו הדרגשים אינם עושים רושם בכלל. משום מה הם נראים כמו אשפה שצריך לזרוק בכדי לרענן את הסביבה.

התחלנו עם חוסר אמונה שאדם שנראה "נורמלי לחלוטין" יכול לבצע זוועות באנשים אחרים, בלב קר או אפילו בלב רוטט משמחה, והגענו הלום כשכבר כמעט אין מי שיספר, ומי שמספר נראה כאילו הוא דולה סיפור ממעמקי זכרונו, סיפור שהשומע צריך להתאמץ להבין ולהפנים.

יוצא שקל לזלזל באותו סיפור ששמו "השואה" ולפטור את אותן שנים בלא כלום. ולמהדרין, זה סיפור שהיהודים המציאו בכדי לנגן על נימי נשמתו של העולם שיאפשר להם לגזול מדינה שלא הייתה שייכת להם מעם שהיה אז מאז ומתמיד, מימות עולם. ולדור הצעיר "הטלפון החכם אומר לנו שלא הייתה שואה, לפי כנס מדעי שערכה מדינה ריבונית ובו השתתפו נציגים של עשרות מדינות מרחבי העולם, כמו גם נציגי העולם היהודי (הנה, הם אפילו לבושים בשחור עם שער מסולסל ליד האוזנים), ואם כך הוא אומר, אנחנו משוכנעים מעבר לכל ספק שזו בדיוק המציאות, ואין עליה עוררין: ׳לא הייתה שואה, פשוט לא ייתכן, בלתי אפשרי, זו המצאה זדונית וחייבים להתרחק ממנה׳"!

נראה שלא למדנו דבר מההיסטוריה.

הפלשתינים

יוצאים להם שני בחורים צעירים, נכנסים לבית, רוצחים את הילדים לפני ההורים ואז את ההורים, וחוזרים לביתם לישון שנת ישרים. כשאמו של האחד (שהיא דודתו של השני) נשאלת בראיון בטלוויזיה היא מכריזה שלא ייתכן, הילדים אוהבים את האוכל שלה, ולאחר שסיימו את ארוחת הערב המשפחתית עליה היא עמלה ועבדה כל היום, הם הלכו לישון כמו ילדים טובים, וכמובן לא עזבו את הבית. בקיצור, לא עזבו את השגחתה ולו לרגע, ובכלל, רצח כזה נתעב לא רק שאינו מתקבל על הדעת, כי אם גם מנוגד לכל הערכים שהיא חינכה את ילדיה ושהאוכלוסייה כולה מתאפיינת בהם.

כשהגיע אותו צוות לראיין אותה בשנית לאחר שהוכח בודאות שאותם שני הבחורים לא היו בהשגחתה, רצחו משפחה שלמה וחזרו לשגרה כאילו לא היה כלום, הזדרזה אותה האם לשבח את מעשיהם ולפאר את אומץ לבם והקרבתם! פתאום הם הפכו לגיבורים, מושא הערצה של האוכלוסייה כולה.

יוצא לו אדם לעבודה, בה הוא עובד מזה שנים, אלא שבאותו יום הוא היה מצויד בנשק. הוא עובר בשיטתיות מחדר לחדר, מאולם לאולם, ויורה באנשים - חבריו לעבודה מזה שנים - מוציא אותם להורג. השלטונות לא הצליחו לתפוס אותו משך שבועות ארוכים, שכן הוא נעזר באוכלוסייה המקומית - גיבור עם תהילת עולם, שהלוואי כל ילד שיגדל ויהיה כמותו. הוא וחבריו יצאו למסע הרג נוסף, הפעם מול אנשים בתחנת אוטובוס, בהם אישה הרה. את התינוק לא הצליחו להציל, האישה עדין נלחמת על חייה.

יום למחרת, או אולי היה זה יומיים, פעם נוספת. הפעם הנרצחים הם אנשים במדים, כנראה באותו גיל של הרוצחים. אנחנו מסרבים להאמין, ולכן אנחנו ממציאים לעצמנו תרוצים. אלו לא ממש מרצחים. אנחנו אשמים. אולי אם נעזור כלכלית, ייטב?

כנראה שאנחנו אחראים ולא אלו שחונכו לרצוח, ועושים זאת כאילו דבר של מה בכך הוא, שמיד אחריו רוחצים את הידים, משכיחים את התמונות וחוזרים לשגרת החיים, לבית, למשפחה, לעבודה. היום הרצח עומד על אנשים בודדים (בינתיים), בעוד הנאצים עשו זאת ברבבות רבות, חלקם במאות אלפים.

בעבר הלכנו כצאן לטבח, ממאנים להאמין, והיום אנחנו מרשים שירצחו בנו, בגלל אותה אמונה עוורת וחוסר רצון להפנים שהאויב קם עלינו להשמידנו.

רוצחים נתעבים

כך בימינו, בסוף 2018 - תחילת 2019, וכך בדיוק היה לפני שמונים שנה בדיוק: "זה בלתי אפשרי", "החברה הנאורה לא תתן לדבר כזה לקרות", "תוך זמן קצר הכל ישוב לכנו", "משרפות? מקלחות מוות? מחנות שלא חוזרים מהם? אתה ודאי לא שפוי - הנאצים אפילו המליצו לנו וזרזו אותנו לארוז את חפצינו"!

לפני שמונים שנה סרבנו להאמין. עברו שמונים שנה, וישראלים בישראל ויהודים ברחבי העולם מצביעים לעבר עצמנו ומאשימים את עצמנו בכך שלאויב אין טיפת חמלה או צלם אנוש (למעט המראה החיצוני), והוא מסוגל, בדיוק כמו הנאצים בזמנם, לצאת למסעות רצח ולחזור שעות אחר כך לשגרת החיים כאילו לא היה כלום, שכן דם יהודי הפקר הוא!

יהודים טובים, יהודים רחמנים, רחמנא ליצלן!

תאריך:  16/12/2018   |   עודכן:  16/12/2018
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנאצים והפלשתינים - "צא, השמד יהודים"!
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ההכחשה מסוכנת!
17/12/18 01:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ביקור ראש הממשלה בעומאן התמקד באתגרים אזוריים משותפים לשתי המדינות ולא בעניין הפלשתיני.
16/12/2018  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
מלחמת העולמות שמתרחשת בחיפה, כנגד מינויו של רג'א זעתרה מחד"ש, לסגן ראש העיר, לוקה בצביעות ישראלית שכיחה. יכולתי לספר כאן גם סיבות אחרות שיש בגללן להכשיל את המינוי הזה, סיבות שגם לא מעט מאנשי השמאל שותפים להן. יכולתי לנתח כאן באופן עמוק את המלחמות מתחת לפני השטח בחד"ש, ולא רק בסוגיית החאמס וה"חיזבאללה" אלא גם בסוגיות כמו הוויכוח סביב היחס לסוריה ולמורדים באסד, כמו בעניין הוויכוח סביב היחס למדינת הרצח ששמה קוריאה הצפונית ואף בעניין היחס להצגת דגל המדינה במשרדי נבחרי הציבור של חד"ש, וכן שירת ההמנון הישראלי (קחו למשל לדוגמה הפוכה בעניינים הללו מח"כ דב חינין מחד"ש...). אין לי ספק שתמיכתו של זעתרה בחאמס וב"חיזבאללה" היא יותר מבעייתית ופרובוקטיבית. אבל...
16/12/2018  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
במאמרו של ש' רוזנר, במעריב (29.11.18) טוען הכותב שהנשיא טראמפ הסב נזק לביטחון ישראל שאיננו בהכרח זניח. בעמדתו זו שותף רוזנר לאופוזיציה לנשיא טראמפ בארץ ובארה"ב - דמוקרטים וניאו-ליברלים המקורבים להם - שמחפשים באופן שיטתי נושאים, סיבות או אמירות שתוכלנה לשמש מסד לביקורת זו. רוזנר מסמן בתגובותיו מזה זמן רב את השתייכותו האידיאולוגית-פוליטית לזרם זה, ובעמדותיו, כעיתונאי שכותב ומדבר לא מעט בגנות הנשיא ומדיניותו, חרף העובדה שטראמפ הוא הנשיא הידידותי ביותר לישראל מעולם, מסב הוא עצמו נזק לא מבוטל לישראל.
16/12/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
ממשלת ארצות הברית עשתה חצי צעד קדימה והורתה לאנשיה להימנע מלקרוא לאזורי יהודה ושומרון בשם השקרי "שטחים כבושים". כמו שלכל אדם יש שם שנתנו לו אביו ואמו, כך גם לכל אזור יש שם שנתנו לו ההיסטוריה והגאוגרפיה מימים ימימה. אזורים אלה נקראים כך כבר כשלושת אלפים שנה, ואזור יהודה איננו רק נחלת שבט יהודה ומקומה של ממלכת יהודה, אלא גם מקור שמו של העם היהודי.
16/12/2018  |  ד"ר רן בריימן  |   מאמרים
חקירת הפיגועים האחרונים בצומת עופרה ובצומת גבעת אסף מתקדמת ולדברי גורמים ביטחוניים בכירים היא מבהירה את תמונת המצב: התארגנות חבלנית אחת של חמאס היא שאחראית לפיגועים האחרונים, חלקה חוסל (צאלח ברגותי) ונלכד ואחרי החלק האחר, האחראי לפיגוע בצומת גבעת אסף, מתקיים מצוד נרחב של כוחות הביטחון.
15/12/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
מחבל תקף חייל בבית אל וברח  /  איציק וולף
יוסדר מעמד אלפי בתים ביישובי השומרון  /  איציק וולף
יובל מור-יוסף ויוסף כהן נרצחו  /  עידן יוסף, איציק וולף
רפיסות בתפקוד חיילי צה"ל  /  ד"ר חיים משגב
יוהנסבורג - יוק!  /  ראובן לייב
עומאן והבעיה הפלשתינית  /  יורם אטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il