|   15:07:40
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ממשלת הסיפוח

המדינה היהודית והדמוקרטית שהוקמה לפני 71 שנים נמצאת בסכנה ממשית משום שהממשלה שתושבע בעוד תקופה קצרה תשנה את אופיה ותהפוך אותה למדינת הלכה, מדינת סיפוח, הכל בשם הימלטות ראשה ממתן הדין
03/05/2019  |   צ'לו רוזנברג   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

בעת כתיבת שורות אלה שוב נשמעים קולות נפץ בגזרה הדרומית. שוב טיל נורה לישראל, וישראל, איך לא, הגיבה בתקיפת מטרות בעזה. מהן המטרות ומה משמעותן? כלום. מאידך-גיסא, נשמעים קולות אחרים, דווקא של "בכירים" או "מקורות מהימנים" בממשלת ישראל המודאגים שמא הרשות הפלשתינית תקרוס. ישראל הרשמית עושה מאמצים גדולים לשכנע מדינות אירופה או גורמים ערביים לבוא בדברים עם אבו-מאזן כדי שיסכים לקבל מידי ישראל מעל 600 מיליון שקל המגיעים לרשות הפלשתינית ממיסים. אבו מאזן כאמור מסרב היות שהסכום שישראל רוצה להעביר במהירות קוצץ בעקבות ההחלטה לא לאפשר לאבו מאזן לשלם לפעילי הטרור. מה שמעניין הוא שראש הממשלה וכמה שרים נוספים שהתנגדו להסכמי אוסלו ולהקמת הרשות הפלשתינית, והרואים בה רשות טרוריסטית, חוששים מקריסתה הכלכלית ותוהו. מה שנקרא אחד בלב, אחד בפה. כך גם לגבי עזה. ישראל הפכה לבלדרית המעבירה כסף לחמאס ומנגנונו. הביטחוניסטים האולטימטיביים מעבירים כסף לרשות הטרוריסטית בעזה. אלא שמצב זה ישתנה, ככל הנראה, בקרוב מאוד.

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, בעוד כחודש ימים תיכון בישראל ממשלה חדשה, ממשלת הסיפוח. צירוף האינטרסים המאוד צרים, האישיים והסקטוריאליים, יוביל את ממשלת ישראל החדשה למהלך הרה אסון. מהם האינטרסים? פשוט מאוד. נתניהו רוצה רק דבר אחד: אי-העמדה לדין בשלוש הפרשות ותו לא. נכון, יהיה שימוע (כלל לא ברור מתי) אך נתניהו אינו הולך להמר על גורלו. הוא מבקש לבצר את מעמדו לעד באמצעות חוק החסינות שימלט אותו מאימת הדין. עבור עניין "פעוט" זה הוא יהיה מוכן לשלם כל מחיר. מפלגות הקואליציה מבינות זאת היטב, לכן דרישותיהן בשמיים. למפלגות החרדיות לא אכפת כלל מהחברה בישראל. מה שמעניין אותן היא ליטרת הבשר שלהם, כסף לישובות, פטור מגיוס, משכורות לאברכים מבלי שיעבדו, הפסקת העבודות הציבוריות בשבת ועיקורו של בג"ץ מכל סמכות לכפות עליהם שוויון בנטל הביטחוני או החברתי. על הדרך, אם אפשר להשליט כמה שיותר חוקי הלכה כאלה ואחרים, מצוין. ממש מחיר מציאה עבור נתניהו. הכל יסודר למען המטרה נעלה שהוזכרה לעיל.

מפלגת האיחוד של הימין מזהה את ההזדמנות הבלתי חוזרת להגשים את מטרות-העל שלה: כיבוש מחדש של כל איו"ש ועזה, החלת הריבונות הישראלית על כל השטחים הללו, שניית התנחלויות בכל מקום שיחפצו בו ללא התערבות של מערכת המשפט. מי שהעיף מבט במסמך של המפלגה שהוגש לראש הממשלה מבין היטב במה הדברים אמורים. דברי הרב אליעזר קשתיאל מישיבת עלי: "הכי טוב להיות עבד של יהודי. הם שמחים להיות עבדים". וכן הוא מוסיף: "יש מסביבנו עמים עם בעיות גנטיות. הערבי רוצה להיות תחת הכיבוש כי יש להם בעיה גנטית, הם לא יודעים לנהל מדינה, הם לא יודעים לעשות כלום. תראה איך הם נראים"...אנחנו מאמינים בגזענות. יש גזעים בעולם, ויש תכונות גנטיות של עמים, וזה דורש מאיתנו לחשוב איך לעזור להם. היהודים הם גזע מוצלח יותר". הם המצע של מפלגת איחוד הימין. כן, כן. גם אם הדברים נאמרו לפני 15 שנה או 35 שנה, אין בכך כל חשיבות. אמונתו של הרב ושל תלמידיו השקדניים, כולל סמוטריץ' וחבריו בראש המפלגה, מבוססת על הגשמת האידאולוגיה רחבה יותר הכוללת "טיפול" גם ביהודים. כך הרב בולט אחר באותה הישיבה, הרב רדלר: "בואו נתחיל מהשאלה אם היטלר צודק או לא. הוא הבן אדם הכי צודק שיש, ודאי שהוא צודק בכל מילה שהוא אומר... השואה זה לא שהרגו את היהודים. הומניזם, התרבות החילונית, זה השואה. השואה באמת זה להיות פלורליסטים". הבנתם את זה? הומניזם, תרבות חילונית, זו שואה. מה המסקנה המתבקשת? שיש למנוע בכל מחיר את הפצת ההומניזם, יש להרוס את התרבות החילונית, ולכונן מדינת הלכה "מתקדמת". חבל שהרב לא הסביר איך מממשים את התוכנית הזו.

סיפוח השטחים יביא לאסון. אם ישנה הסכמה רחבה ביותר שאת גושי ההתנחלויות אין למסור לפלשתינים, הרי שבנושא הסיפוח של כל השטחים, כולל עזה, המחלוקת רבתי. כל ניסיון להתעמת עם אמונות דתיות-משיחיות נועד לכישלון. אז אין כאן כוונה להתעמת עם המתנחלים אלא עם אלה המתיימרים להיות ריאליסטיים ורציונליים.

הארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל" הכולל בתוכו מאוד רבות של מפקדים בכירים מאוד מכל זרועות הביטחון למיניהם, בעלי דעות פוליטיות מגוונות אך מאוחדים באשר לסכנה שבסיפוח השטחים, מנסה להשפיע על הבנת משמעויות השונות של מהלך מסוג זה אך ללא הצלחה. וכך נאמר במבוא למסמך של הארגון בנושא הסיפוח: "בתום חמישים שנה של נוכחות ישראלית באיו"ש ועשרים וחמש שנה מאז הסכמי אוסלו, לממשלת ישראל עדיין אין מדיניות מוצהרת וברורה באשר לעתיד השטח. להכרעה בנושא זה, כמו גם להיעדרה, משמעויות מרחיקות לכת לעתיד מדינת ישראל". כלומר, בנושא קריטי ביותר לגורל המדינה, אין כל תשתית מחשבתית וסדורה. ניתן להבין בנקל מה שמשמעות של דברים אלה.

בהקשר זה, מצוטט אחד המנהיגים הישראלים ב-15 השנים האחרונות. וכך הוא אומר: "זכותנו להקים את מדינתנו כאן, בארץ ישראל, נובעת מעובדה אחת פשוטה: זוהי מולדתו של העם היהודי, וכאן נצרבה זהותנו... אבל צריך גם כאן לומר את כל האמת: בלב חבלי המולדת היהודית חי היום ציבור גדול של פלשתינים. אנחנו לא רוצים למשול בהם, לא לנהל את חייהם, ולא לכפות עליהם את הדגל שלנו או את התרבות שלנו. בחזון השלום שלי חיים בארץ הקטנה שלנו שני עמים חופשיים זה בצד זה, בשכנות טובה ובכבוד הדדי. לכל אחד הדגל שלו, ההמנון שלו והשלטון שלו. ואיש מהם אינו מאיים על הביטחון ועל הקיום של שכנו". אם לא זיהיתם, אלה דברי נתניהו בנאום בר-אילן. נתניהו מבין היטב מה הסכנות האיומות של סיפוח השטחים לישראל. לפני 15 שנים הוא לא עמד באותה פוזיציה של היום: חשוד בשלוש פרשיות קשות העלולות, מבחינתו, להובילו לכלא. כאמור, הוא יהיה מוכן לשכוח את דבריו בבר-אילן, ולעזאזל מה יהיה.

אם למרות כל הסכנות, ממשלת ישראל החדשה תצעד אל עבר הסיפוח, כי אז יתבררו ממדי האסון. גם אם הרב קשתיאל וחבריו סבורים שכמעט 5 מיליון פלשתינים יישבו בשקט ולא תתפרץ אלימות רבתי, המראות לא יהיו נעימים. האוכלוסייה הפלשתינית לא תשב בשקט כפי שאף עם לא עשה זאת בהיסטוריה. קיימת אפשרות תיאורטית לגרש את כולם או להרוג כמה מאות אלפים עד שאחרים יירגעו. לא זאת ולא זאת. אלה חלומות באספמיה, הזויות. הפלשתינים לא יהיה עבדים כי הרב אמר. גם מדינות העולם, כולל ארה"ב, לא יעמדו מנגד אם יינקטו הצעדים שהוזכרו לעיל.

האפשרות השנייה היא מדינה דו-לאומית, בהנחה שכן הפלשתינים יישבו בשקט וישתעבדו ליהודים. זה לא יקרה. מדינה דו-לאומית היא קץ הציונות, קץ הדמוקרטיה. הקיום היהודי יהיה בסכנה ממשית כפי שלא היה מאז מלחמת העולם השנייה. חיסול בג"ץ וגורמי הסף האחרים הם מהלך מקדים הכרחי להגשמת ההזיות של סיפוח כל איו"ש ועזה, לכן הוא חלק מתוכנית מפלגת איחוד הימין.

ימים לא פשוטים עומדים בפנינו. המדינה היהודית והדמוקרטית שהוקמה לפני 71 שנים נמצאת בסכנה ממשית משום שהממשלה שתושבע בעוד תקופה קצרה תשנה את אופיה ותהפוך אותה למדינת הלכה, מדינת סיפוח, הכל בשם הימלטות ראשה ממתן הדין.

הריטואל חוזר


תוספת/עידכון (04.05.19) למאמר מיום 03.05.19:

רק לפני שעות לא רבות פורסם הטור שלי על ממשלת הסיפח. כרגיל, הותקפתי, הושמצתי, ומה לא. והנה המציאות מוטלת בפנינו. מעזה יורים על ישראל וישראל חסרת מענה. תקיפות צה"ל לא יעזרו. מי שמשלה את עצמו שכך יגיע השקט, טועה טעות מרה. אוכלוסייה של מיליונים בישראל יושבת ליד או בתוך המקלטים או החדרים הממוגנים, ומנהיגי ישראל מפיצים ספינים.

עיניהם של המנהיגים טחו מראות את המציאות. האפשרויות המועלות על-ידי "מביני" דבר, הן מטופשות, מתלהמות, ובעיקר בלתי ישימות. ההזויים בישראל דורשים לכבוש את עזה. צה"ל מסוגל לעשות זאת אלא שהמחיר שישולם הוא עשרות מונים גבוה יותר מכל מה שניתן לשער.

כניסה לעזה משמעותה אסון לישראל. כדי לשמר את השליטה בעזה, ישראל תצטרך להזרים עשרות אלפי חיילים אם לא יותר. הפגיעה בחיילים תהפוך להיות קלה מאוד. זה יהיה בדיוק בלבנון בה במשך 18 שנה נהרגו ונפצעות אלפים מבין חיילי צה"ל ללא כל תועלת. אם כרגע אין סיכוי רב שנתניהו יורה על כיבוש עזה ושליטה בה, הרי שבממשלה באה הסיכויים גבוהים ביותר. זאת ועוד; ביהודה ושומרון המצב קשה מאוד עד כדי סכנה ממשית לקריסת הרשות הפלשתינית. נתניהו מודאג כפי שלא היה מעולם, לכן הוא עושה מאמצים אדירים כדי שהפלשתינים יקבלו את הסיוע הכלכלי.

אם הרשות תקרוס, ישראל תימצא במצב קשה ביותר, בדיוק כמו בעזה. הרשות הפלשתינית לא תהיה מוכנה לקחת אחריות על עזה. ישראל שמרה על החמאס כי העוינות בין הרשות להנהגת עזה משרתת את אותם גורמים ישראל הרוצים לכבוד את כל איו"ש. כן, ממשלת ישראל הנוכחית שיתפה פעולה עם חמאס להשגת המטרות ביהודה ושומרון.

ללא מדיניות אסטרטגית ישראלית שתכלול פעילות מדינית ענפה, פעילות צבאית להורדת הלהבות, ללא מתן אפשרות לאוכלוסייה בעזה להתפרנס בכבוד, לחיות ללא שליטה זה - שקט לא יהיה. אין לישראל מה לעשות בעזה, לא בהעברת סחורות, לא מיסים ולא כל פעולה אחרת. אם בעזה לא יהיה שקט, בישראל לא יהיה שקט. אם באיו"ש לא יהיה שקט, בישראל לא יהיה שקט. פתרון שתי המדינות שנתניהו הציע בנאום בר-אילן הוא היחידי על השולחן שהוא סביר ולא מושלם.

כאן אני מתחבר אל הדברים שכתבתי בטור שהזכרתי ושפורסם אתמול. ממשלת ישראל הולכת בעיניים פקוחות אל תוך הסתבכות שתעלה לנו מחיר כבד ביותר.

תאריך:  03/05/2019   |   עודכן:  03/05/2019
צ'לו רוזנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת הסיפוח
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
3/05/19 16:21
 
עובד 1
4/05/19 10:56
2
ב .ל
3/05/19 16:50
3
אמנון111
3/05/19 19:26
 
לקרוא
4/05/19 10:02
4
פרופסור?
3/05/19 19:28
 
פא
4/05/19 01:01
 
למגיב הבוטה
4/05/19 14:47
5
מגיב ותיק
3/05/19 19:51
6
אברהם 101010
4/05/19 21:15
7
רחמנות יהודית
4/05/19 21:43
8
יהודי מפוכח
5/05/19 00:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, החל יו"ר הרש"פ עבאס בניסיון לחסל כל גורם פלשתיני מתון בשטחי הגדה הסבור שיש לתת סיכוי ליוזמת השלום של טראמפ, ולפתוח בהידברות עם הממשל או גורם כלשהו שתומך במתן אוטונומיה לתושבי הגדה.
במהלך הלילה (יום ה', 2.5.19) תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום.
02/05/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
מערכת הביטחון פרסה סוללות של "כיפת ברזל" במקומות שונים בארץ מחשש להסלמה בגבול רצועת עזה ושיגור רקטות לעבר ישראל לקראת אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות ותחרות האירוויזיון.
01/05/2019  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
לקראת פרסום "תוכנית ה-100" של טראמפ מצפה לנו לוחמה פסיכולוגית מסביב למונחים 'אוטונומיה' ו'ריבונות'. הפיתיון שיזרקו לנו תהיה אוטונומיה-כביכול, ורק לאחר שהקרס יינעץ עמוק בבשרנו נגלה כי מה שבלענו זו מדינה פלשתינית, וממדינה אין דרך חזרה.
01/05/2019  |  אליקים העצני  |   מאמרים
המדינה רשאית לפעול בצורה רוחבית נגד בנייה פלשתינית בלתי חוקית ביהודה ושומרון, ואף להרוס מבנים אלו מיד עם הקמתם. כך קובע (יום ג', 30.4.19) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, בדחותו שלוש עתירות נגד הצו עליו חתם באפריל אשתקד מפקד כוחות צה"ל ביו"ש, תת-אלוף ערן ניב.
30/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
סוכל פיגוע ערב הבחירות  /  איציק וולף
"המסר: חכו עשרות שנים"  /  איתמר לוין
מחבל פלסטיני הצליח לקבל אזרחות אמריקנית  /  איתמר לוין
הכספומט של הטרור  /  יוני בן-מנחם
ישראל כובשת את הירח  /  שאול מנשה
הדילמה של המלך עבדאללה  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il