רשתות השיווק והפארם אוהבות לצאת "במבצעי כאסח" בסגנון של חמישה שקלים וכפולותיהם עד 20 שקלים. מקובל לתחום מחיר מקסימלי במבצעים אלו עד ל-20 שקלים, רף עליון לסוג קניה המכונה קניית אימפולס וסכום אשר ("אינו מצריך אישור של בת הזוג") משדר "פשטות" וקלות בקניה (בדומה להליך הקניה באזור קו הקופות) ונראה שעל הדרך פועלות הרשתות לעיתים בפעילות מכוונת של "יישור מחיר" "ועיגול מחיר" ולרוב כלפי מעלה.
מטרת "עיגול" זה היא לשפר את הרווח ממכירת המוצר בעת המבצע וגם "לקבע" בתודעת הצרכן מחיר חדש, דבר שמאפשר להן "פיחות זוחל כלפי מעלה" של מחיר המוצר המחודש, פעולה המאפשרת להן אפילו רווח גדול יותר, בעקבות המכירות השוטפות של המוצר.
מוצרים שנמכרים בדרך-כלל במחיר של 10.9 8.9 שקלים, נמכרים במבצעים אלו לעיתים במחיר של 10 שקלים ליחידה ולאחר-מכן מחירם יתייצב על 11.9 שקלים, פעילות שיווקית אשר "מכשירה את השרץ" וגורמת לעליה מתונה אך עקבית לטובת "יוקר המחיה".
במילים אחרות, יש לבחון כל מבצע לגופו ולענות על שתי השאלות המובילות, האם המוצר נחוץ לנו? והאם מחיר המוצר המוצע במבצע אכן ראוי? ואם הוא לא ראוי, נכון יהיה לא לשתף פעולה עם הרשת ופשוט להימנע מקניה.
קניה מהנה...