|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

אפליית יהודים

מדינת היהודים מפלה לרעה את אזרחיה הנאמנים, היהודים, לטובת אזרחיה הערבים, אלה התומכים בהפיכתה ממדינה יהודית-דמוקרטית למדינת כל אזרחיה; אלה התומכים בגלוי בנאסראללה; ואלה המזדהים לא כישראלים נטו, אלא כפלשתינים תושבי מדינת ישראל
15/10/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  על דוח העוני
  על איינשטיין ועל אולמרט
  סינדרום שאול המלך
  המלחמה האמיתית בציון

בנאום הפרידה של אהרן ברק מבית המשפט העליון, אמר השופט: "הערבים החיים בתוכנו הם אחינו השווים לנו בכל". בהכרזה זו ניסה להדגיש שערך השוויון בפני החוק, שהוא הניף כאחד מדגליו והישגיו הגדולים, חדר גם למגזר הערבי. לצערנו הרב, הערבים, אזרחי מדינת ישראל, לא שווים לנו בכל. הם שווים יותר מאיתנו בכל. אהרן ברק לא השכיל לאמר את האמת, אפילו לא בנאומו האחרון.

הבה נראה כיצד מדינת היהודים מפלה לרעה את אזרחיה הנאמנים, היהודים, לטובת אזרחיה הערבים, אלה התומכים בהפיכתה ממדינה יהודית-דמוקרטית למדינת כל אזרחיה; אלה התומכים בגלוי בנאסראללה; ואלה המזדהים לא כישראלים נטו, אלא כפלשתינים תושבי מדינת ישראל.

בתחום הדת, האפליה נגד היהודים לטובת הערבים זועקת לשמיים. כיצד יתכן שמדינה דמוקרטית כלשהי תמנע בצורה שיטתית מאזרחיה להגיע למקום הקדוש להם ביותר, מתי שהם חפצים בכך, כדי להתפלל לאלוקיהם עפ"י מסורתם ואמונתם? בארה"ב למשל, נוהל כזה היה גורם למחאות, שביתות וערעורים עד לבית המשפט העליון, כפי שנעשה פה, אבל עם הבדל קטן. שם בית המשפט היה קרוב לוודאי קורא מיד למשטרה לחדול מעצירת האזרחים שחפצים להתפלל שם, והיה מורה למשטרה לעשות הכל, אבל הכל, כדי להגן על זכותם להתפלל במקום הקדוש להם.

פה, אהרן ברק, שכל כך אהב לחקות את מודל המשפט האמריקני, לדאבוננו, עשה זאת בסלקטיביות המתאימה לאישיותו, קרי, כל עוד החיקוי התאים להשקפתו החילונית. לכן, הוא מעולם לא איפשר לנאמני הר הבית לעלות להר, והוא מעולם לא חשב שבכך הוא פגע בזכותם הבסיסית של מיליוני היהודים בארץ היהודים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר. איומי הערבים ליצור תגובה אלימה נתנו לו את עלה התאנה המשפטי כדי להצדיק אפליה נוראה זו.

האווירה האנטי יהודית שהקרינה מדיניות זו של בית משפטו של אהרן ברק ויורשתו דורית ביניש, חילחלה מטה, ואכן, בראש השנה העזו שוטרי ירושלים לעצור ולהכות יהודי שביצע עבירה חמורה ביותר - הוא העז לתקוע בשופר ליד הכותל המערבי. לו היו הערבים נוחלים עלבון מעין זה, לא רק מהומה רבתי היתה פורצת בקרבם, אלא גם מהומה לא פחות נחרצת מקרב היהודים שומרי זכות הפולחן של הערבים! מכיוון שזה קרה רק ליהודי מסכן, כולם שותקים.

בתחום הבנייה, ממשלת שרון הרסה עשרים וחמישה ישובים יהודים, אבל אף לא ישוב ערבי אחד. גירוש הינו אופציה חוקית רק כאשר המגורשים הינם יהודים. כך למעשה פסקו ברק-ביניש. ממשלת אולמרט ממשיכה לאיים להרוס עוד מאחזים יהודיים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון. מדובר לכל היותר בכמה מאות מבנים בלבד, אבל אותה ממשלה הדבקה כל כך באכיפת חוקי הבנייה עד תום, בקרב היהודים, נמנעת מלאכוף את החוק בבירתה, ששם יותר מאלפיים בתים נבנו ע"י ערבים ללא אישור.

למעשה, בכל המדינה, מהגליל ועד הנגב, הערבים בונים בצורה פראית ללא שום הפרעה משלטונות החוק. ומדוע? הרי ידוע לכולם שממשלות ישראל לא יעזו להתמודד עם המגזר האלים ההוא, איתו כדאי יותר להעלים עין ולהעמיד פנים כאילו הם לא מפרים את החוק בזלזול שאין כמותו! ובכך הגענו למצב העגום שלא רק שהר הבית לא בידינו, אלא גם הנגב וגם הגליל אינם בידינו.

לצורך ההשוואה בין היחס הסלחני לערבים לעומת היחס הברוטלי הלא דמוקרטי כלפי היהודים - רק לפני שבוע הגישה המשטרה צווי גירוש לחמישה אזרחים יהודים שחיים ביצהר למשך חצי שנה. מובן שהצווים באו במקום כתבי אישום, ובמקום הרשעות בבית המשפט. מדוע? כי בדמוקרטיה הפוסט-קולוניאליסטית של ישראל, עדיין מוצאות חן בעיני שלטונות ה"חוק" שיטות דיכוי היהודים של הבריטים מימי המנדט. היכן אתם, המכון לדמוקרטיה והתנועה לאיכות השלטון?

בנושא חופש הדיבור, כוהני הדת של הערבים, וחברי הכנסת שלהם -שנשבעו אמונים למדינה - מעיזים לנסוע לארצות אויב, לתת יעוץ לראשי אותן מדינות כיצד להביס אותנו בשדה הקרב ולכנות את ראש הממשלה "רוצח". נפתחות חקירות, הנושא מגיע לבית משפטו של ברק-ביניש ושם קובעים השופטים שזכות הדיבור של הערבים הינה למעשה ללא גבול!

אבל כאשר יהודי, ובמיוחד יהודי ממחנה הימין, מכנה את ראש הממשלה או את מנהל "רשות הגירוש" בכינויים לא מחמיאים, או את הרב הראשי כאחד שאחראי בעקיפין להרג של חיילים בג'נין כי הוא לא פסק שפיקוח נפשם דורש הפצצה מן האוויר לפני כניסה לעיר הזו - אז הוא מיד זוכה לכתב אישום על העלבת עובד ציבור. מדוע? כי הפרקליטות יודעת שבבית משפטו של ברק-ביניש, זה יעבור ללא קושי. ואכן, בכל מערכת המשפט של המדינה הזו, מלמטה עד למעלה, יש אפליה ברורה וזועקת נגד יהודים, ובמיוחד נגד שנואי מערכת המשפט והתשקורת, אלה המכונים "מתנחלים". כאשר הם עומדים למשפט מול הערבים, פתאום כללי החקירה והעדות מתפוגגים ומתעוותים לטובת המגזר "המסכן" - זה שרצח במשך השנים כמעט עשרים אלף מהמגזר "האכזר", היהודי.

בתחום הכלכלה והצבא, העדר השוויון הצורם מעולם לא הטריד את בית משפטו של ברק-ביניש. העובדה שהערבים לא משרתים את המדינה, לא בצבא ולא בשירות לאומי, ועדיין זכאים למלוא ההטבות של הביטוח הלאומי כלל לא הדירה שינה מעיני השופט הדגול שטרח כל כך למען השיוויון הנכסף. העובדה שהערבים זוכים להזנחה מכוונת ארוכת שנים מטעם שלטונות מס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי, כך שאינם משלמים את חלקם עפ"י החוק לאותם מוסדות ממשלתיים, מעולם לא הפריעה לשופט שישב בבית המשפט העליון עשרים ושמונה שנים. כיצד זה משתלב עם שוויון אכיפת החוק? אהרן ברק ודורית ביניש בוודאי יודעים, אך הם מסרבים לגלות לנו, אזרחי המדינה היהודים.

אולי המעשה החמור ביותר של השופט הפוסט-ציוני ההוא, היתה החלטתו שאסור להקים ישובים עתידיים במדינת היהודים ללא מתן אפשרות לערבים להצטרף אליהם. מובן, שההחלטה ההיא שאילצה את הישוב קציר לקבל ערבים אינה סימטרית, כך שבו-זמנית ישנו פסק דין שמאפשר לישובים ערבים למנוע את הצטרפותם של יהודים. גימנסטיקה מחשבתית היתה תמיד אחד ממאפייניו של השופט "המבריק" ההוא, אבל אותה הברקה הרסה למעשה את מפעל ההתיישבות בציון, וזה בדיוק מה שמי שדגל בסתר להפיכתה של ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה רצה להשיג מלכתחילה.

הגרוע ביותר בהפעלת עיקרון השוויון על-ידי בית משפטו של ברק-ביניש, היתה ההשוואה בין הזכות לחיים של יהודים מול זכות הקניין של הערבים. שתי דוגמאות יספיקו. בקביעת תוואי "גדר ההפרדה", ובלי קשר ליעילותה המפוקפקת ביותר, החליט לא פעם בית משפטו של ברק-ביניש שזכותם של קומץ ערבים להגיע לשדותיהם שווה יותר מזכותם של מתנחלים (יהודים סוג ב') לחיים. וכך, תמיד כששני הערכים הללו התנגשו, טובת הערבים גברה, כמובן.

האפליה באותו תחום ממש לטובת הערבים הגיעה לשפלותה הנוראה ביותר כאשר בג"צ סירב לאשר לצה"ל להרוס בתים של ערבים שסיכנו את חייהם של יהודים שנסעו בציר כיסופים שבעזה. ובגלל החלטה מרושעת זו, שזכות הקניין של הערבים דוחה את הזכות לחיים שלנו, נרצחה טלי חתואל עם ארבע בנותיה, הי"ד. רק אחרי האסון אישר אותו בית משפט עליון את הריסת הבתים לאורך ציר הדמים ההוא, כפי שצה"ל ביקש מלכתחילה. כמובן, שהשופט הדגול ההוא, שקבע שהכל שפיט, לא הבחין בשום אחריות אישית באותה טרגדיה, ומעולם לא הכה על חטא.

לכן, הגיע הזמן שמדינת ישראל ומערכת המשפט שלה תחדול מהסכיזופרניה שבה היא נתונה זה עשרות שנים: הצהרות גבוהות על שוויון, ואכיפה שלא קיימת למען השוויון. שוויון שוויון ואין שוויון! והגיע הזמן שהמפלגות היהודיות ישכילו סוף סוף לדרוש צדק עבור היהודים במדינת היהודים. מפלגה שתשכיל לעשות זאת תגרוף הרבה מנדטים, וכך תוכל להביא למהפכה המשפטית האמיתית שנחוצה כל כך לעם האומלל הזה. המהפכה הנחוצה הינה רפורמה בשיטת הבחירות לבית המשפט העליון, כך שחברי הכנסת הם שיחליטו עבורנו מי ישב בבית המשפט העליון. אחרי שישים שנה הגיע הזמן לסיים את האפליה הנוראית נגד יהודים במדינת היהודים!

חנוך ובר הינו רו"ח (ישראל, ארה"ב) ופרשן פוליטי.
תאריך:  15/10/2006   |   עודכן:  15/10/2006
רו"ח חנוך ובר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אפליית יהודים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברוריה מהקריות
15/10/06 11:03
2
עורית בוגר
15/10/06 11:30
3
שלום כרובי
15/10/06 12:46
 
צלילה
15/10/06 17:29
4
לרו"ח ובר
15/10/06 13:59
5
נפתלי אור-נר
15/10/06 16:47
6
@@מ.ל.@@
15/10/06 17:26
7
@@מ.ל.@@
15/10/06 17:30
8
הניה
15/10/06 19:15
9
מיכל מירושלים
15/10/06 22:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במוסף של מעריב בסוף השבוע הופיע מאמר מדהים. הוא מדהים לפחות אותי (ויש להניח עוד רבים כמוני) שכבר לא משרת בצבא מספר שנים.
15/10/2006  |  גיא רפאלי  |   מאמרים
ב- 11 באוקטובר שוחחתי עם חבר הפרלמנט מטעם החמאס, איסמאעיל אל-אשקר, עבור העיתון הקנדי "שלום טורונטו". אל-אשקר הציג קו מדיני, הדבק בעמדות היסוד של התנועה ולצידו גמישות טקטית שנועדה לקדם את היעדים הפלשתיניים האסטרטגיים ולמצוא משוואה מדינית שתענה על עיקר הדרישות הבינלאומיות.
15/10/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
אני מניח שבכל פעם שאתם נדרשים להגיע לאחד המקומות המרכזיים בערים הגדולות מיד עולה בראשכם המחשבה שרצוי ואפילו עדיף לעשות זאת ללא רכבכם הפרטי. לא סוד הוא שחנייה פנויה במקומות אלו כמעט ואין בנמצא.
14/10/2006  |  קובי כהן  |   מאמרים
יש נוהגים לחשוב שחירות תמיד היתה מוטו של התרבות המערבית. הרעיון של ציבור אזרחים חופשי מזוהה בדרך כלל עם המושג היווני העתיק של דמוקרטיה, הממשיך להתפתח מאז ועד עתה. הצעדה לחירות, לפי תפיסה זו, היוותה את יקיצתה ההדרגתית של האנושות.
14/10/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
אך נדם רעם התותחים בצפון וכבר אנו שבים אל המלחמות הפנימיות שלנו, ובמרכזן מלחמת המינים. מלחמה זו - שעצם קיומה הוכחש במשך שנים רבות - מתנהלת כיום בראש חוצות. הפמיניסטיות הגיעו לשיאים של כוח: הן כובשות את בית המשפט העליון, מדיחות שרים ומפילות נשיאים.
14/10/2006  |  גיל רונן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il