חברות רבות בתחילת דרכן עובדות על המוצר ושוכחות כי ללא חינוך השוק ומציאת משקיעים הסיכוי שלהן להביא את המוצר לכדי מימוש הוא קטן. חברות הזנק המעוניינות להמשיך ולפעול חייבות לעמוד ברשות עצמן בתוך זמן קצר ולכן חברות הרוצות להצליח חייבות מהיום הראשון, במקביל לפיתוח הטכנולוגי, לעסוק גם בשיווק, גיוס הון ומשאבים והכנות לקראת השלב הבא.
למרות שחברות הזנק לא צריכות להיות חשופות בפני מיליוני בני אדם, הן צריכות להגיע אל האחד - אותו משקיע אשר יבין את הפוטנציאל הטמון בפרויקט, משקיע שיבין כי הפיתוח שלהן הוא מוצלח, חשוב, ישים, ובעל פוטנציאל ריווחי.
קשה למצוא את אותו משקיע ולרוב המשקיעים לא עומדים בתור (לפחות לא בשלב הראשוני), וכידוע, בשיווק למעלה מ 50% מההשקעה הולכים לאיבוד אבל לעולם לא ניתן לדעת איזה פעולה תביא את ההשקעה המיוחלת.
חשיפת חברות הזנק בתקשורת מציגה את הישגי החברות בפני קהלי היעד הפוטנציאליים. לחשיפה התקשורתית עוד מספר מטרות:
• יצירת קשר ראשוני "וירטואלי" עם משקיע פוטנציאלי - כזה שישמע עליכם וירצה להיכנס ולבחון את הפרויקט לעומק.
• העלאת המודעות למוצרי החברה - כשתגיעו למשקיע הוא כבר שמע עליכם.
• סיוע בחינוך השוק.
• גיוס כ"א - לקראת צמיחה גיוס כוח אדם התואם את צרכי החברה.
• בניית מוניטין ומיצוב מול המתחרים.
• טיפוח "גאוות יחידה" של העובדים, המנהלים והסביבה - חשוב שגם בני הזוג והמשפחות יראו במה עוסקים בני המשפחות העובדים בפרויקט לילות וימים.
חברות הזנק הם נושאים המעניינים את הציבור ומציתים את הדמיון, הציבור אוהב לשמוע על המצאות ופיתוחים חדשים בתחומים שונים. אנשי עסקים מתעניינים בהשקעות והצלחות מאחר שמדובר בסיטואציה בה כל בצדדים יוצאים מרוויחים: חברות ההזנק זוכות לחשיפה חיובית ובונה, העיתונאים מקבלים סיפורים המעניינים את הציבור, כך שכל הצדדים יכולים להיות מרוצים.