|   15:07:40
יעל לוטן   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

יחסי ציבור בדור השלישי

בדרך כלל כשאנו שומעים את המילים הגיל השלישי זה מתחבר לנו מיד לזקנים שלא מבינים מה הולך וכביכול "עבר זמנם". מדובר בטעות חמורה ביותר, מכיוון שזהו הגיל שבו הרגלי הצריכה לא נגמרים אלא להיפך, הם רק מתחילים
12/12/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

הגיל השלישי הוא גיל התבונה וחברה בריאה אשר מכבדת את עצמה יודעת לכבד את זקניה. מדובר בשכבת גיל ייחודית אשר ככל שהיא מתבגרת כך היא משתפרת. היום ישנה יותר מודעות לויטמינים, לאוכל בריא, למנוחה וכל זה הופך את "המבוגרים" שלנו לצעירים בנפשם שבגיל היציאה לפנסיה "מוכנים לקרוע את העיר".

פתאום יש להם הרבה זמן פנוי לחוגים, לכנסים, לטיולים לחו"ל, לפעילויות התנדבותיות ומה לא. והם אוהבים לקנות בדיוק כמו כולנו ואולי אפילו יותר. הכסף שחסכו כל החיים נמצא לרשותם, הילדים עזבו את הקן ומתחילה תקופה חדשה של פריחה.

כולנו ברמה זו או אחרת חוסכים לגיל פרישה כדי לא לחיות על נדבת הביטוח הלאומי ולכן שכבת הגיל המבוגרת יותר היא קהל מטרה פוטנציאלי כמעט לכל התחומים. 40% גולשים באינטרנט, רשומים לקאנטרי, משתתפים בחוגי העשרה, נהנים ממסעדות ועוד מגוון של אפשרויות בילוי המתאימות להם. אז נכון שלא ידבר אליהם שמו של המועדון החדש שנפתח במתחם הנמל אבל בית קפה או מסעדה טובה בהחלט.

צריך לדעת לזהות את הביקוש ולדבר אליהם ב"שפה שלהם", שאני סבורה שהיא הפשוטה ביותר. להתחכמויות אין מקום ואין טעם, זה הגיל שבו הכל צריך להיות "תכל'ס בשטח". הם רווי ניסיון חיים ומתרשמים מעובדות והוכחות, לא מסיפורים צבעוניים על איכות של מוצר.

הדגמה קטנה, ריכוז של נתונים יציבים והתמקדות בעיקר בהחלט יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. בסקר קטן שערכתי מתבררת תמונה די מעניינת - הדבר שהכי משפיע ומשדר עבורם אמינות הן תוכניות אירוח שבהן הם מקבלים הסבר והדגמה למוצרים שהם רואים ולכן זה הרבה יותר אמין מבחינתם.

תחום ההתעניינות אשר גבר על בריאות וחו"ל היה קניות (כמו שכבר אמרתי יש להם הרבה זמן וכסף כדי להתפנק). במהלך הסקר התעניינתי בנושא ביטוחי חיים, אשר גם הם מנת חלקם של מבוגרים, ולא הופתעתי לגלות שהם קובלים על שפה מקצועית לא מובנת ופוליסות שניתן לקבל מהן בעיקר כאבי ראש.

חשוב לדעת לדבר אליהם במדרג שלהם, לערוך את המסרים בצורה כזו שבאמת יבינו ויוכלו להגיע להסכמה לגבי מוצר או תחום מסוים. מאחר שהכל מתחיל ונגמר בתקשורת, במידה ולא העברנו נכון את המסר לקהל המטרה התפספסה בעצם כל הכוונה הטובה שבעניין. ביטוחי חיים הם תחום אחד מרבים אשר לא הצליחו לפענח את הנוסחא הטובה ביותר כדי לפנות אל הציבור המבוגר יותר, גם בתחום הבריאות, רכישה בעסקות, ותשלומים למיניהם עולה על הפרק בעיית הניסוח המורכב מדי עבור שכבה שלא ברובה מתקדמת דיה על-מנת לפצח את השפה המקצועית ה"כבדה".

כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור לשכבת גיל זו יש להתייחס למספר פרמטרים שבלעדיהם זה לא יקרה:

בדיוק כמו כולם - מבוגרים הם אנשים מדהימים בדיוק כמו כולם. (ולפעמים אפילו יותר, בעקבות ניסיון החיים אשר נרכש) התייחסות אל מבוגר כאל אדם שקשה לו להבין היא טעות ביסודה. המקצוענות צריכה לבוא לידי ביטוי בעריכת המסרים ולא בהתייחסות "מיוחדת למבוגרים".

התעניינות אמיתית - צריך לעשות סקר שוק מקיף אשר יעלה ממצאים מדויקים לגבי מה הם אוהבים ואיך לדעתם הכי נכון לפנות אליהם. מחקר מקיף מספק המון נתונים אשר ישמשו במהלך בניית האסטרטגיה וייתנו את אפקט החשיפה הטוב ביותר והפרודוקטיבי.

סקירת מדיה - המחקר התבקש אמור לסרוק את כל המדיה הרלוונטית עבור קהל המטרה המבוגר, מה שאומר שמגזין לילה לא יהיה מתאים.

אמינות - הפרמטר החשוב ביותר אשר קונה את דעתו של הקהל המבוגר הוא האמינות. היושרה היא הדבר החשוב ביותר מבחינתם ורק מסרים המשדרים אמינות יזכו להתייחסות המתאימה מצידם. צריך להבין שהניסיון שרכשו טומן בחובו גם קצת אכזבות שקרו במהלך הדרך ולעת זקנה הם הרבה יותר סקפטיים מבעבר ודורשים הוכחות ולא הבטחות.

אז כן, הם קצת כמו כולנו אך עדיין גם שונים וכמו שלכל קהל מטרה יש את הדרך הנכונה לפנות אליו, כך גם הקהל המבוגר, שהוא קהל היעד של כולנו ללא ספק, ויש להתייחס אליו ברצינות.

הכותבת היא מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  12/12/2006   |   עודכן:  12/12/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור בדור השלישי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תמימה
12/12/06 12:49
2
שיקמה
10/11/16 01:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשרה אחוזים מתושבי המדינה הם בני 65 ומעלה ובעוד 15 שנה מספרם יעלה על מיליון. הממסד והציבור הרחב טרם הפנימו התפתחות זאת שתהיה לה השפעה הולכת וגדלה בכל מישורי החברה. הן בכול הקשור בצרכים הבסיסיים של אוכלוסיה זאת והן בכול האמור בצרכים התרבותיים, החברתיים ותחומים אחרים של שעות הפנאי שהמשק ותעשיית הצריכה וענפי השירותים יצטרכו להתמודד איתם. העולם המערבי עוסק בכך, בישראל זה עדיין לא נצרב בתודעה.
12/12/2006  |  צבי גיל  |   מאמרים
מאז יום שישי בערב אני לא מוצאת מנוח לנפשי. חשבתי שעם תפיסתו של האנס הפסיכופט ארגע ואמשיך בשיגרת חיי מבלי לבדוק כל רגע מה עושה כל אחד מילדי, האם דלתות מכוניתי נעולות ואצמד לרדיו להתעדכן בחדשות האחרונות בדבר תנועותויו של הפסיכופט בני סלע.
12/12/2006  |  חנה אטלי  |   מאמרים
מתקרב רגע האמת ביחסי אירופה והמוסלמים -תקופת המלחמה הקרה התאפיינה במערכת דו קוטבית בה נאבקו שתי מעצמות על ההגמוניה בעולם. אך, לצד ארה"ב וברית המועצמות פעלה מעצמה שלישית, שקטה ורבת עוצמה - ערב הסעודית. משנות השישים החלה סעודיה באופן שיטתי במדיניות של הפצת האיסלאם, מבית מדרשם של ווהאבים, ברחבי העולם.
12/12/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
רוה"מ יצא לביקור באירופה בעיתוי נכון. הביקורים הרשמיים בברלין, ברומא ובוותיקן הם משמעותיים באספקלריה היסטורית וחיוניים בהיבט המדיני.הם מסמלים את העבר האפל של "ציר הרשע" של ראשי מדינות שפעלו להשמדה סיסטמאתית של "העם הנבחר" כשלצידן , אפיפיור ששמע והחריש.
12/12/2006  |  פרדי איתן  |   מאמרים
אני רוצה לדבר איתכם היום על הפתיחות של המשק הישראלי כלפי הכלכלה העולמית, ובעיקר להתמקד בחשיבות של ההצטרפות של מדינת ישראל לאירגון ה-OECD.
11/12/2006  |  סטנלי פישר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il